QUOTE(neatentul @ 19 Feb 2005, 15:33)
Salut tuturor, acum m-am inscris si eu. Am stat ceva timp l masina cu voltmetrul, cartea lui mondiru din '90 (acceasi chestie cu aia din 2003 se pare) si cu un pix si o hartie. Treaba e ca un electrician i-a zis lu tata sa pun areleu "d-ala cu fir roshu" (RTA12), si eu am unul din ala mic si negru, nu mecanic si electronic. Bun.. l-am montat pe la cu fir rosu si am facut asa:
la relanti, fara consumatori am 14.4V la batrie si indicatorul imi sta intre alb si gri.
la relanti, cu faruri, aeroterma, dezaburire (si bricheta
) am 12.8V la baterie si indicatorul imi sta mult in stanga, dincolo de zona rosie, in afara scalei
la 200rot/min cu tot consumatorii am 14.6V la baterie dar indicatorul imi sta complet pe zona rosie din stanga.
Macar am tensiunile bine si indicatorul e stricat, sau ce se intampla aici?
Cu releul vechi am tot aceleasi valori, la relanti. La 2000 rpm n-am mai masurat.
Multumesc anticipat
salut, bine ai venit! Situatia mea e cam asemanatoare cu a ta...tot releu de ala cu fir rosu am pus si eu, dupa ce m-a suparat unu mecanic. Insa nu am 14,4 si 14,25 la relanti, fara consumatori (deh, piese de dacie...nu gasesti 2 la fel). La relanti, tot asa cu multi consumatori imi scade tare, chiar si 12,6 daca astept mai mult de 3 minute..oricum 2 electricieni mi-au zis ca e normal, si oricum nu ma consum ca doar la un semafor cat stai, un minut... ce am constatat f ciudat la releul asta e ca la 850 rpm scade mult cu consumatori, dupa cum am mai zis..dar daca ii dau chiar si 1000 rpm numai pot sa bag si faza lunga (4 becuri de 55/60-dacie din 83), si aeroterma, si cd-player +bricheta+ dezaburire ca nu scade; nu ca m-as supara ca e f bine, dar e straniu
..eventual de la 14,25 scade la 14,23....
neatentule, eu cred ca ai niste valori chiar f bune, si nu te mai consuma cu indicatorul ala...asa faceam si eu si nu e bine, e cel mult informativ
P.S.: Eu masuratorile le-am facut cu 3 aparate digitale si, toate arata absolut la fel.
Bafta