Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: indicatorul de incarcare a bateriei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dracku
am dacia 1300 din '73. si inca merge bine. asta dupa ce i-am pus aprindere electronica din aia mica rosie. problema mea e ca indicatorul ala de baterie are 3 pozitii la mine, aleatore:

-cand sta pe mijloc
-cand sta la inceputul cadranului
-cand sta la maxim, pe zona rosie.

Unde sa ma uit sa ma asigur ca e ok? Unde se leaga firul la motor, adica unde e senzorul ala care citeste cat incarca. Habar nu am unde sa ma uit si ma scoata din minti cand il vad. Cand e mort, adica in partea stanga, se paote chiar sa nu incarce bateria? Ieri seara cand am pornit-o, am mers doar cu lumni de pozitie si fara aeroterma (am inghetat) ca ma gandeam ca imi descarca bateria si azi nu o mai pornesc. Bateria e pe duca (o am deja de 3 ani) da' azi cred ca o incarc in casa (am mai incarcat-o iarna trecuta cand dupa un ger a murit de tot). Dar acum de abia invarte motorul (care porneste relativ repede). Asa ca ma gandesc ca e indicatorul defect, iar incarcarea e buna.

Vreo idee? Multumesc mult.
dantes
"Senzorul" este chiar ceasul indicator. Doar se alimenteaza de la baterie...

Acuma...verifica toate starile (relanti/turatie consumatori/fara consumatori) cu un voltmetru la bornele bateriei...trebuie sa ai intre 13,6-14,4 parca...oricum in jur de 14.

Daca ai probleme d-astea, si pp ca ai regulatorul de tensiune mecanic, atunci trebuie sa il reglezi din el...Se mai deregleaza si el ca doar e ....mecanic...
RIon
Daca ai 2500 rpm si e pe mijloc e ok; normal e intre 14.2-max. 14.7V
horsewhisperer27
de unde le scoateti fratilor??
daca luati un ceferticat de garantie de la o baterie o sa vedeti ce scrie pe el:14-14,4!

clar!
masoara incarcarea cu un voltmetru ve3rificat, sa nu te amagesti degeaba, dupa aia si alternatorul, sa vezi cat scoate si el, si ceasul din bord lasa-l incolo, nu degeaba e orientativ!
dantes
QUOTE(horsewhisperer27 @ 9 Feb 2005, 22:43)
de unde le scoateti fratilor??
*



Din cartea lui Mondiru, editia 2003, pag. 116.
1. Tensiunea debitata la turatia initiala a alternatorului (900rot/min) -14V
2. Tensiunea reglata la sarcina mica a alternatorului: 14,1V - 14,7V
3. Tensiunea reglata la sarcina mare a alternatorului: 13,7V - 14,1V

Asa ca...ce spui tu e valabil fara consumatori turata...cazul 2.
horsewhisperer27
ce spun eu este general valabil dupa cum scrie in ceferticatul de garantie al bateriei.atat
la tinele, punctelor 2 si 3 ce turatii le corespund?
RIon
QUOTE(horsewhisperer27 @ 9 Feb 2005, 23:43)
de unde le scoateti fratilor??
daca luati un ceferticat de garantie de la o baterie o sa vedeti ce scrie pe el:14-14,4!

clar!
masoara incarcarea cu un voltmetru ve3rificat, sa nu te amagesti degeaba, dupa aia si alternatorul, sa vezi cat scoate si el, si ceasul din bord lasa-l incolo, nu degeaba e orientativ!
*



tongue.gif Din practica, si cum zice dantes - Mondiru. nu mai sari asa smile.gif face rau la burtica...
dracku
da' unde e regulatorul asta mecanic de tensiune?
comportamentul indicatorului e absolut la intamplare. daca era de alimentare ar fi trebuit sa nu mearga deloc. da' ce e aiurea cand indicatorul sta la maxium (in partea dreapta)???
ydaniel
deci indicatorul trebuie sa stea(la drum intins)usor inclinat spre dreapta, iar la relamtioul pe zona acea alb-negra!dracku(tare rau de tot poza aia),fa rost de un aparat de masura si vezi starea adevarata!unde stai ca iti masor eu!
neatentul
QUOTE(dantes @ 9 Feb 2005, 23:02)
Din cartea lui Mondiru, editia 2003, pag. 116.
1. Tensiunea debitata la turatia initiala a alternatorului (900rot/min) -14V
2. Tensiunea reglata la sarcina mica a alternatorului: 14,1V - 14,7V
3. Tensiunea reglata la sarcina mare a alternatorului: 13,7V - 14,1V

Asa ca...ce spui tu e valabil fara consumatori turata...cazul 2.
*



Salut tuturor, acum m-am inscris si eu. Am stat ceva timp l masina cu voltmetrul, cartea lui mondiru din '90 (acceasi chestie cu aia din 2003 se pare) si cu un pix si o hartie. Treaba e ca un electrician i-a zis lu tata sa pun areleu "d-ala cu fir roshu" (RTA12), si eu am unul din ala mic si negru, nu mecanic si electronic. Bun.. l-am montat pe la cu fir rosu si am facut asa:
la relanti, fara consumatori am 14.4V la batrie si indicatorul imi sta intre alb si gri.
la relanti, cu faruri, aeroterma, dezaburire (si bricheta tongue.gif ) am 12.8V la baterie si indicatorul imi sta mult in stanga, dincolo de zona rosie, in afara scalei unsure.gif
la 200rot/min cu tot consumatorii am 14.6V la baterie dar indicatorul imi sta complet pe zona rosie din stanga.

Macar am tensiunile bine si indicatorul e stricat, sau ce se intampla aici?
Cu releul vechi am tot aceleasi valori, la relanti. La 2000 rpm n-am mai masurat.

Multumesc anticipat blush.gif
StefanT
QUOTE(neatentul @ 19 Feb 2005, 15:33)
Salut tuturor, acum m-am inscris si eu. Am stat ceva timp l masina cu voltmetrul, cartea lui mondiru din '90 (acceasi chestie cu aia din 2003 se pare) si cu un pix si o hartie. Treaba e ca un electrician i-a zis lu tata sa pun areleu "d-ala cu fir roshu" (RTA12), si eu am unul din ala mic si negru, nu mecanic si electronic. Bun.. l-am montat pe la cu fir rosu si am facut asa:
la relanti, fara consumatori am 14.4V la batrie si indicatorul imi sta intre alb si gri.
la relanti, cu faruri, aeroterma, dezaburire (si bricheta  tongue.gif ) am 12.8V la baterie si indicatorul imi sta mult in stanga, dincolo de zona rosie, in afara scalei  unsure.gif
la 200rot/min cu tot consumatorii am 14.6V la baterie dar indicatorul imi sta complet pe zona rosie din stanga.

Macar am tensiunile bine si indicatorul e stricat, sau ce se intampla aici?
Cu releul vechi am tot aceleasi valori, la relanti. La 2000 rpm n-am mai masurat.

Multumesc anticipat  blush.gif
*


salut, bine ai venit! Situatia mea e cam asemanatoare cu a ta...tot releu de ala cu fir rosu am pus si eu, dupa ce m-a suparat unu mecanic. Insa nu am 14,4 si 14,25 la relanti, fara consumatori (deh, piese de dacie...nu gasesti 2 la fel). La relanti, tot asa cu multi consumatori imi scade tare, chiar si 12,6 daca astept mai mult de 3 minute..oricum 2 electricieni mi-au zis ca e normal, si oricum nu ma consum ca doar la un semafor cat stai, un minut... ce am constatat f ciudat la releul asta e ca la 850 rpm scade mult cu consumatori, dupa cum am mai zis..dar daca ii dau chiar si 1000 rpm numai pot sa bag si faza lunga (4 becuri de 55/60-dacie din 83), si aeroterma, si cd-player +bricheta+ dezaburire ca nu scade; nu ca m-as supara ca e f bine, dar e straniu mellow.gif ..eventual de la 14,25 scade la 14,23....
neatentule, eu cred ca ai niste valori chiar f bune, si nu te mai consuma cu indicatorul ala...asa faceam si eu si nu e bine, e cel mult informativ

P.S.: Eu masuratorile le-am facut cu 3 aparate digitale si, toate arata absolut la fel.
Bafta
tatabobu
QUOTE(dracku @ 12 Feb 2005, 11:14)
da' unde e regulatorul asta mecanic de tensiune?
*




Pe contraaripa stanga, langa bobina de inductie.
EvilOne
Fratilor, nu va speriati de valorile mici de la relanti. Din ce stiu eu, in incarcare maxim cam pe la 2000rpm poate alternatorul sa suplineasca TOTI consumatorii. Indicatorul din bord de la Dacie e cam ciudat si nu trebuie pusa prea multa baza in el.

Tot ce trebuie verificat este: fara consumatori sa aveti cam 13,8-14,4 volti masurati la relanti si pe la 2000-2500. Si acum cel mai important, sa aveti la fel cu ceva consumatori (faza lunga, proiectoare) la 2000-2500. Alta chestie importanta: cu consumatori, pe la 2000 sa nu depaseasca 14,4 in nici un caz altfel o sa schimbati bateria in curind.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.