Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
0
Vesnica si stresanta aeroterma...
Am inteles despre ea prin diverse topicuri ca un mare dezavantaj al ei (pe langa faptul ca sitemul de directionare al aerului este "praf"), ar fi viteza sa de rotatie scazuta, implicit debitul de aer cam scazut..oare nu putem face ceva cu ea sa se invarta mai repede?..sa ii adaptaptam poate un al motor..sau alti plaleti..

Un alt dezavantanj al ei ar mai fi si faptul ca trage aer de afara, realizandu-se o incalzire mai greoaie in masina..dar daca am face-o sa traga aer din masina si apoi sa il de prin calorifer ca sa se realizeze o recilculare a aerului?..ii astupam gura de admisie de la grila si ii facem una in habitaclu..cumva.
motanpaul
Eu sunt modest, si spun ca m-am pus si am izolat compartimentu radiatorului.I-am facut aerotermei dintr-o bucata de cauciuc un fel de volet, pentru ca sa trimita aeru la calorifer de unde intra in masina.Aeroterma am model nou cu motor mai mare si altfel de paleti.Inainte masina nu baga caldura deloc.
Acum baga caldura in masina destula, dar cel mai important lucru este ca nu mi se abureste geamu.
Si in relantiu baga caldura acum. biggrin.gif
Mr_Devil83
ba se pot face tot felul de modificari la ea, doar ca e foarte plictisitor acuma iarna sa lucrezi la masina.
tzepesch
adev e ca modelu vechi vechi de aeroterma, cu paleti drepti e crima si pedeapsa.

auziti: idee, da daca ii tragem noi frumosel un furtun gofrat de la galerie, cum e la oltcit???? si trage deja aer cald si il trece prin calorifer il mai incalzeste nitel? ce n-ar fi penal?

conditia sa ai motorul curat sa nu-ti puta cand se incinge. ca scoti capu pe geam ca si cainii!
ATM
Tzepesch, hai sa vedem: prima problema, pe unde bagi furtunul ala gofrat, ca s-ajunga in capul aerotermei sau in prima camera , aia de unde trage aerul? nu trebuie sa dai o gaura maricica in panoul de foc? Ok, hai sa zicem ca nu folosim un furtun chiar de Oltcit, care e chiar mare zdravan in diametru...folosim unul mai subtire... dar tinand cont ca 1. compartimentele alea ale caloriferului ar trebui sa fie etanse 2. daca dai gaura, ma cam indoiesc ca reusesti sa o si astupi complet ( eu n-am reusit sa-l izolez complet nici macar in forma originala, fug chederele alea zici ca au picioare) ... dar hai sa zicem ca reusesti sa il izolezi si pe deasupra astupi complet fantele de aer de pe capota 3. traseul furtunului e cam greu de facut fara reactii negative 4. colac peste pupaza ca mai intra si apa pe acolo, nu cred ca merge bine socoteala. De ce zic ca traseul furtunului e naspa de facut: ca sa mearga, furtunul trebuie sa ajunga fie fix in capul aerotermei, fie in compartimentul 1, ala de sus de unde trage aer ...care are ca rezultat trecerea traseului furtunului fix prin compartimentul 2 , ala de jos, cu caloriferul (ca pe altundeva n-ai pe unde sa il aduci...decat daca il pui pe capota) , deci practic furtunul traverseaza traseul pe unde impinge aeroterma aerul spre calorifer....practic furtunul ala o sa obtureze si mai mult amaratul ala de tunel de aer, care e si asa vai de mama lui, aerul "luand" oricum 2 curbe din momentul in care pleaca din aeroterma si pana cand intra in habitaclu......
Pentru initiatorul topicului, orice aeroterma trebuie sa traga aer proaspat din afara, la umiditate redusa, chestia cu recircularea e o a doua functie care a aparut mai recent (ma rog, vorba vine, de vreo 20 de ani) - presupunand ca reusesti cumva sa modifici aeroterma sa traga aer numai din masina, o sa ai ditai condensul pe geamuri dupa ce se incalzeste. Caldura+transpiratie=umiditate.
Mai degraba as zice o alta aeroterma, mai silentioasa si cu debit mai mare, de la alta masina, sau schimbat motorul cu unul de turatie mai mare. daca s-o putea adica.
Eventual, ca alte variante 1. aeroterma din aia in consola centrala, de la turci, + racord in paralel cu circuitul clasic al caloriferului - dezavantaj, in primul rand ca-i cam scumpeanu, anul trecut parca era v'ro 200-220 lei in targ numai consola,... si in plus, ea face bine caldura, dar face doar in habitaclu, nu se simte nimic in plus la viteza dezaburirii parbriz ca n-are pe unde sa arunce aer inspre el. 2. calorifer vechi de Skoda L100 /120 (sau Aro, cica??) mic, dreptunghiular pus pe polita din dreapta, vazut pe taxiurile bucurestene mai demult - sistem si rezultate asemanatoare cu pct. 1, da' iesiti mai ieftin luand calorifer de la dezmembrari decat consola noua din targ si in sfarsit 3. vedeti ca pe forum mai exista topicuri cu oameni care si-au pus aeroterme solide de Escort, Opel, Golf II undeva in compartimentul motor - si nu culcate pe lateral/unghiular cum au facut desteptii de la Renault proiectari cu morisca aia de-i zic aeroterma, ci batand direct in calorifer - cam cum elicea ventilatorului sta in fata radiatorului de racire ... cica ar fi diferenta mare la debit. Doar ca si trebe sa tai cu flexul binisor in compartimentele alea.
Hacker
Cel mai bine si mai ieftin, aeroterma suplimentara pusa pe mijloc, in torpedeu. Pentru geamuri se foloseste panarama aia de aeroterma veche si " Drum bun... "
Merced
Si oricum daca aia suplimentara incalzeste asa mult cum se zice, se face cald in masina repejor si automat se dezaburesc si geamurile mai repede...
TGeorge
e foarte adevarat ca sunt foarte naspa cele originale fac un zgomot infernal cel putin iarna vreo 2 3 minute probabil pana se aseaza:)) sau se incaleste ,caldura baga destula pot sa zic dar doar in timpul mersului pe la semafor cam putin si pierde si din turatie deh la relanti merge doar pe baterie atunci.......ce intrebare asa avea eu daca o skimb cu una tot de dacie originala scap de zgomot ..si tot nu am inteles cum e cu aeroterma separat in torpedou cum o montez cum as facea de unde as luao bord meu este normal nu de cn si pe langa asta nu o pot monta in alta parte ca in torpedou am casetofonu tongue.gif smile.gif))
2xGI
wink.gif t george,uite cum e la mine smile.gif in max.10 min baga fierbinte,iar in 20 min am geamurile uscate,mai e si silentioasa
TGeorge
multumesc ma steptam sa fie ceva electric adik sa nu fie nevie de apa din motor ca sa incalzeasca ....... oricum sincer este foarte buna de unde ai luat aeroterma si cam cat e ca sa o iau sa ma apuc de ia smile.gif cred ca o sa am eu de muncit la furtunele alea sa le fac cu vreun cot ceva ca nu vreau sa renunt nici la aia din bord !!
2xGI
electric nu e decat elicea din spatele caloriferului(elicea are un motor) tu ai vrea ceva de gen aeroterma de casa?cu rezistenta?nu stiu daca exista dar...............,am luat-o
din targ vitan(130 ron)iar instalatia o faci relativ usor(la mine a mers repede fiind doi baieti,si cu toate materialele la indemana).
Mr_Devil83
2xGI in afara de faptul ca arata grotesc nu pot sa zic nimic. Probabil ca si functionalitate este foarte buna.

Furtunele de unde le-ai luat? Ai prelungit pur si simplu furtunele masinii pana in habitaclu?

Aer proaspat cum intra in masina?
TGeorge
deskizi un pik un geam si al vopsesti sa arate mai bine tongue.gif biggrin.gif
dobre
eu am pus suplimentar calorifer + ventilator + carcasa completa de fiat punto de prin 95, o am de 4 ani si este super, are 2 trepte de viteza si am intodus-o in torpedou deasupra de cass. In torpedoul original am dat o gaura si am montat un aerator dublu de oltcit, poze nu am dar o sa fac ca nu este ceva care sa se vada urat...dezaburirea o fac de la ventilatia originala a masinii
2xGI
grotesc sau nu,are baiatu cand vrea 30 de grade in masina,iar daca am nevoie de ear proaspat,pur si simplu o opresc(pe canceru asta nici nu cred ca e nevoie de mai mult).
t george eu zic mai bine sa nu ati mai pui nimic,adica sa nu mai improvizezi ceva,stii cat de misto e la -6 grade in dacie?
0
Deci sa nu mai ma stresez preatare cu aeroterma veche..pana nu o sa imi pun una de pe o masina straina nu prea am ce sa ii fac..cladura in mers baga binisor dar aeroterma... wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.