Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura cam putina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
O problema direct legata de vremea asta geroasa. Nu prea sunt multumit de caldura pe care o am in masina, in sensul ca daca circul pe recirculare e caldura dar mi se aburesc groaznic geamurile si ingheata, iar daca e pe aerul din exterior abia daca e caldut. Nu reusesc sa fac sa-mi intre aer cald la picioare. Cand bag mana sub bord cu masina in miscare simt un flux de aer rece.Conducta care intra in aeroterma e fierbinte, dar cea care iese e doar calda, banuiesc ca e normal asa. Sa fie oare de la capsulele alea vacuumatice?
Minel
Interesant ca aceiasi problema o am si eu ....... dry.gif
Radiator de caldura schimbat cu unul nou de ASAM ,aerire la instalatie facuta , capsulele vaccumatice merg toate fara probleme ....(dar in masina am o caldura calaie )

Comutatorul fiind dat pe aer de afara si nu pe recirculare,sa nu abureasca geamurile (asa era si inainte de schimbarea radiatorului de caldura ) si nu am umblat la furtunele de la vaccum si capsule functioneaza toate , indiferent cum comut clapetele de aer ,la picioare imi vine rece si la parbriz cald ( cand comut sa imi dea la picioare si la parbriz ) la fel si cand dau sa imi dea in fata si la picioare chiar si cand comut doar la picioare ,tot asa face , imi baga aer rece SI DOAR LA PICIOARE ....

Interesant ca in fata si la parbriz imi baga cald si cand dau sa imi bage la picioare ,ciu-ciu , baga rece ,chiar si cu masina pe loc si motorul la 85 grade ....
dacialoganmcv
izolati bine-bine in jurul caloriferului cu spuma, carpe, etc....PUNCT
Minel
QUOTE(Loganel_AG @ 5 Jan 2009, 23:16)
izolati bine-bine in jurul caloriferului cu spuma, carpe, etc....PUNCT
*



Ce carpe vere ... dry.gif ca avem bord CN si radiatorul este in interiorul habitaclului

Apropo , raspuns pertinent ,ce sa zic .... wacko.gif
yon
ciudat, si eu am inlocuit caloriferul cu unul nou produs de asam si sunt f multumit
am caldura si la picioare si la prbriz si prin fata pe la bord la fel. ce a-ti gresit voi este ca poate nu a-ati pus buretele acela dat o data cu caloriferul pe marginile acestuia.
Minel
Mai , eu l-am pus si se pare ca nu are nici un efect .... si sincer nu stiu ce efect ar avea acel burete decat ca un tampon intre radiator si carcasa sa nu "troncane " de la trepidatii ...... dry.gif
dacialoganmcv
QUOTE(Minel @ 6 Jan 2009, 00:10)
Mai , eu l-am pus si se pare ca nu are nici un efect ....     si sincer nu stiu ce efect ar avea acel burete decat ca un tampon intre radiator si carcasa sa nu "troncane " de la trepidatii ...... dry.gif
*



si asa dupa tine, aerul va trece printre aripoarele de la calorifer sau il va "ocolii" si va intra pe langa acesta.... tongue.gif

PS: in ideea ca nu ai mizerie printre acele aripioare si aerul poate "curge" linistit printre acestea wink.gif

LE: FRATE!... biggrin.gif
Minel
QUOTE(Loganel_AG @ 6 Jan 2009, 00:15)
si asa dupa tine, aerul va trece printre aripoarele de la calorifer sau il va "ocolii" si va intra pe langa acesta....   tongue.gif

PS: in ideea ca nu ai mizerie printre acele aripioare si aerul poate "curge" linistit printre acestea wink.gif


*




Ideea ar fi sa citesti mai sus ce se scrie ,apropo , ai desfacut vreodata carcasa radiatorului de la bordul CN ,ca sa faci asemenea afirmatii unsure.gif ??? blink.gif

Carcasa are prevazuta un fel de canal pe care intra radiatorul si NU ai cum sa il montezi altcumva, deci aerul nu are cum sa il ocoleasca .... wacko.gif

Inverseaza si furtunele intre ele la radiatorul din habitaclu si caldura tot trebe sa ai ..... sleep.gif
Hacker
biggrin.gif interesanta discutie. pacat ca nu sa ajuns la nici un rezultat.
fullhouse
Eu inca nu am ajuns sa demontez radiatorul ala. Se demonteaza usor? Sper ca merge si fara sa demontez tot subansamblul ala
paul_damian
Fiindca in ambele cazuri "defectiunea" s-a produs numai dupa schimbarea radiatorului cea mai probabila cauza este montajul defectuos. Parerea mea.

Luati schema aerotermei si laumuriti-va cum de poate baga aer rece numai cand aerul este directat spre picioare.
fullhouse
M-as bucura daca ar fi si cazul meu, din pacate a mea asa face de cand e la mine. Nu ramane decat sa desfac si eu radiatorul ala
paul_damian, ai putea sa ne dai niste detalii privind problema, ne mai luminam si noi tongue.gif
Minel
QUOTE(paul_damian @ 6 Jan 2009, 22:24)
Fiindca in ambele cazuri "defectiunea" s-a produs numai dupa schimbarea radiatorului cea mai probabila cauza este montajul defectuos. Parerea mea.

Luati schema aerotermei si laumuriti-va cum de poate baga aer rece numai cand aerul este directat spre picioare.
*



Am incercat o tentativa de reparare radiatorului vechi si a tinut vreo 3 zile si aveam caldura peste tot ,inclusiv la picioare ,iar cu asta nou ,am un aer calai de tot la picioare chiar daca ii suflat tare de aeroterma , nu este asa cald ca si cel care mi-l da in fata sau la parbriz ....

Sa scriu in procente la picioare imi da undeva de 25 % din cat imi da la parbriz sau fata ..

Ai putea sa fi te rog mai explicit ,referitor la montajul defectuos ..... unsure.gif
Merced
Poate sunt eu nebun, dar poate e o chestie meteorologica, ca ma indoiesc de o treaba. Mai demult, cand inca nu daduse geru' asta mare, cu motorul cald m-am jucat la misto la robinetu' de caldura, ma rog la comutatoru' de tip 1300 pe care-l am, comutator care abia se mai misca(robinetu' era intepenit), iar prin miracol, probabil din cauza lichidului cald care era in dreptul lui s-a miscat pana la maxim. Apoi cu motoru' rece iar a intepenit, dar am zis ca asa-l las toata iarna, n-are rost sa stric smecheria.
Ei bine de atunci n-am mai avut probleme grave cu aburitul. Adica se abureste parbrizul usor primele 2 minute, dar nu mai dau nici cu burete imbracat in piele de caprioara, nu mai dau cu nimic. Dau drumu' la rahatu' ala de aeroterma si daca apuca motoru' sa se incalzeasca cat de cat(5-7 minute de la pornire) imi dezabureste intr-un minut tot parbrizu', si nu se mai abureste deloc nici in spate.
Ca si caldura la grila acolo nu mi se pare in plus. E vreo smecherie legata de umiditate?
Mi-e greu sa cred ca de-acum incolo nu mai stiu ce e ala abur in Dacie... Cand ninge nu se abureste la fel de rau ca atunci cand ploua, desi temperatura e mai mica?
Azi dupa ce am facut un drum pana la un amic care sta in alt capat al orasului, m-am intors fara fes in cap... icon_mrgreen.gif Mi-e si frica naibii, ce a ajuns si Dacia asta, maine poimaine merg desfacut la geaca in ea. radmasa.gif
Mr_Devil83
si peste o saptamana o sa mergi si ara geaca in ea, doar in bluza =))
Merced
Ma indoiesc de asta. Insa totusi care e faza? De ce pe ploaie si temperaturi mici, 4-5 grade se face ca in sauna si pe ninsoare si -3 grade imi ramane cristal? Ca sigur n-a facut asa mare diferenta robinetu' ala deschis la maxim, aer cald venea oricum, probabil oricum robinetu' era blocat pe deschis maxim. Problema era fluxul de aer, care nu pare "la mana" a se fi modificat in vreun fel. Acum nu mai deschid deloc geamul, inainte il deschideam pana se incalzea un pic, ca cu el inchis daca mai aprindeam si o tigara si suflam fumu' spre parbirz era show, frecam cu buretele ala invelit in piele de caprioara de-mi sareau capacele...
Mr_Devil83
Nu stiu ce sa zic, eu de cand am reusit sa deschid calumea robinetul de caldura sunt incantat de debitul de caldura pe care il are dracia mea, o pornesc dimineata la - 6 7 grade cat sunt, o las 4 5 minute la relanti si apoi pot linistit sa ma urc in bluza in ea pentru ca incepe sa ma incalzeasca bine de tot.

Am observat ca pentru dezaburit e destul un curent slab de aer caldut si in 2 3 minute parbrizul e lacrima. Si eu inainte stergeam cu tot felul de servetele parbrizul.
Merced
Eu de cand tin minte masina nu prea stateam iarna in ea fara geaca. De fapt taica-meu o conducea cu caciuli in cap, chiar si deasupra scaunului de la sofer a ramas o urma mai inchisa de la frecatu' caciulilor de plafon. Si mereu stergea parbrizu' cu manusile de piele, niciodata cu mana sau alte chestii. Dar ca si acum, in scurt timp nu erau probleme cu vizibilitatea. Si nu-mi vine sa cred. L-am luat pe un amic la o plimbare, de fapt am fost sa bem o bere dar masina am lasat-o inainte la mine acasa, si era foarte surprins, ca de obicei el statea in dreapta si freca la geamuri. radmasa.gif
Ma gandesc acum ca daca toata treaba era de la robinet, ce-ar fi sa imbunatatesc cumva fluxul de aer, ar fi lux sa simti calumea ca vine aer, ca la masinile "normale". rolleyes.gif
bylexus
Si eu am avut probleme cu dezaburirea geamurilor, incalzire greoie....
Azi am rezolvat toate aceste probleme.
Solutia?! Carton la radiator.Mi se incalzeste in cateva minute scurte tot habitaclu(pot ramane si in tricou), geamurile se dezaburesc complet si sa stiti ca e foarte relaxant sa conduci in caldura cand stii ca cei de afara zgriburesc de frig si tu alergi cu 50km/h si nu mai poti de cald.
Cel putin mie, imi place senzatia.
Merced
Eu o sa presupun ca ai bord CN, ca oricum cartonu' ala nu te ajuta asa mult cum crezi tu. Eu nici n-am si imi merge mai bine decat iarna trecuta cand aveam. radmasa.gif Daca-i pun si eu carton si merg in tricou ii fac statuie... radmasa.gif
paul_damian
Singura chestie logica la care ma pot gandi e ca e desprins burduful care aduce aer exterior si ca nu functioneaza clapeta de distribuie aerul la picioare. Altcumva nu pot sa ma gandesc ca ar putea ajunge aer rece in conditiile in care in celelalte pozitii vine aer cald... Dar recunosc ca nu sunt expert smile.gif
Minel
QUOTE(paul_damian @ 7 Jan 2009, 00:21)
Singura chestie logica la care ma pot gandi e ca e desprins burduful care aduce aer exterior si ca nu functioneaza clapeta de distribuie aerul la picioare. Altcumva nu pot sa ma gandesc ca ar putea ajunge aer rece in conditiile in care in celelalte pozitii vine aer cald... Dar recunosc ca nu sunt expert smile.gif
*




Burduful de aer exterior ii okey, din contra , l-am dat jos ,siliconat si montat la loc, nu mai scapa deloc pe langa ....

Clapeta care dirijeaza aerul la picioare ii tot aia care si inchide pt a ajunge aerul sus pt la parbriz sau in fata iar raspunzatoare de acea clapeta este capsula acea dubla care functioneaza fara probleme .

Aer suflat de aeroterma cald , baga in toate partile indicate de panoul de la bord ( parbriz - parbriz+picioare , picioare , fata-picioare , fata )


Doar ca la picioare ii mai calai 25 % decat la parbriz sau in fata ,atat ....... nedumerire.gif
paul_damian
Clemele metalice le-ai pus pe toate?

Btw, daca e masina din semnatura, cum de ai bord de CN?

LE: avand in vedere ca-s vreo 3-4 ani de cand n-am mai umblat pe acolo, o sa caut maine pozele cu aeroterma desfacuta sa imi aduc aminte...
Minel
QUOTE(paul_damian @ 7 Jan 2009, 00:55)
Clemele metalice le-ai pus pe toate?

Btw, daca e masina din semnatura, cum de ai bord de CN?

LE: avand in vedere ca-s vreo 3-4 ani de cand n-am mai umblat pe acolo, o sa caut maine pozele cu aeroterma desfacuta sa imi aduc aminte...
*




Clemele metalice le-am pus toate , inclusiv cele din spate , iar imbinarea dintre carcasa superioara si cea inferioara are un sant in care era burete pt etansare , eu am curatat tot acolo si am bagat silicon , lucrarea a facuta cu rabdare si simt de raspundere .... smile.gif nu ma laud , dar imi fac mie .. blush.gif

Masina este cea din semnatura ,asa a luat-o fostul proprietar din fabrica : bord CN , geamuri ionizate ,inclusiv sofer si pasager, turela , proiectoare ceata , vopsea metalizata... rolleyes.gif
bucatzel
QUOTE(Merced @ 6 Jan 2009, 23:50)
Insa totusi care e faza? De ce pe ploaie si temperaturi mici, 4-5 grade se face ca in sauna si pe ninsoare si -3 grade imi ramane cristal?
*


Pe ploaie e o umiditate atmosferica muuuult mai mare decat pe zapada, cand singurul lucru care se mai poate condensa pe parbriz e respiratia ta.
yon
QUOTE(paul_damian @ 7 Jan 2009, 01:55)
Clemele metalice le-ai pus pe toate?

Btw, daca e masina din semnatura, cum de ai bord de CN?

LE: avand in vedere ca-s vreo 3-4 ani de cand n-am mai umblat pe acolo, o sa caut maine pozele cu aeroterma desfacuta sa imi aduc aminte...
*


si a mea e tot 95 si a venit cu bord cn. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.