Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 14:20
Salut! Se poate verifica daca bobina de cuplare de pe electromotor e buna? Am adus bateria de la incarcat, am pus la loc, dau la automat si nu se intampla nimic, numai se aprind martorii din bord. Bobina ala de pe electromotor nu cupleaza. Am incercat sa imping cu surubelnita, degeaba, electromotorul nu se invarte. Cablurile am verificat, nu sunt rupte. Problema s-a intamplat acum 3 zile. Bateria era slaba, cand am vrut sa pornesc masina, abia invartea electromotorul. Si dintr-o data nimic, nu mai tragea nici bobina de pe electromotor. Farurile mergeau si claxonul. Am dus bateria la incarcat si acuma tot acolo sunt unde am ramas. Care o fi problema?
CandyMan13
6 Jan 2009, 14:23
1.Daca in momentul in care pui contactul si apoi ii dai cheie se aude un TzAC puternic atunci pot fi carbunii/periile(daca nu sunt prea dusi poti incerca sa il ciocanesti demarorul pe lateral poate merge)
2.Daca nu se scoate nici un zgomot adu pe cineva cu un multimetru sa masoare coneziunile.Poate fi ceva din interior.
TGeorge
6 Jan 2009, 14:25
exact aceasi faza am patito si eu acum 2 zile identic si la fel
astazi vreau sa scot electromotorul si sa vad cea are eu banuiesc ca sa ars ceva in electromotor din cauza ca nu a ivartit motoru si sa legat direct in scurt pe un traseu si sa ars sau sau dus carbunii dintro data sincer sunt curios .......cel putin amea nu a pornit nici inpinsa pe geru asta
Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 14:27
Cand dau la cheie nu scoate nici un zgomot, am eu multimetru dar ce sa masor? Rotorul e nou, carbunii sunt noi, bucsele la fel. Bobina de cuplare se poate verifica separat daca e bun sau nu?
Asa-mi facea si mie insa am scapat doar cu carbuni. Cand ai inlocuit tot p-acolo ai curatat bine carcasa electromotorului? Ca praful ala de la carbuni ajuta la "furatul" curentului in mare masura.
Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 14:33
QUOTE(Merced @ 6 Jan 2009, 14:32)
Asa-mi facea si mie insa am scapat doar cu carbuni. Cand ai inlocuit tot p-acolo ai curatat bine carcasa electromotorului? Ca praful ala de la carbuni ajuta la "furatul" curentului in mare masura.
Am spalat carcasa si statorul cu motorina dupa care am pus la uscat timp de o luna
TGeorge
6 Jan 2009, 14:37
poti masura continuitatea direct pe clesti de la baterie dar mai intai scoti bateria
si cineva sa puna contactul la demorol dar nu prea ai ce sa vezi decat daca nu ai continuitate adik e ars ceva in electromotor .......cel mai bine al scoti electomotorul al desfaci si verifici pe radm rotorul fiecare traseu carbuni stator perii eu cel putin asa vreau s fac
logan1.5dci
6 Jan 2009, 14:45
Pai ai incercat sa impingi cu surubelnita, ce inseamna degeaba, ca se impinge si nu se roteste sau nu-l poti misca(impinge).
Ca stiu pe cineva care avea arsa bobina aia si pornea cu surubelnita.
TGeorge
6 Jan 2009, 14:52
cel putin acum am observat o kestie diferita de a mea la tine
la mine face clant adik bendixu cupleaza acolo da nu invarte !!!! mai e o varianta sa verifici demarolu la contact adik daca in momentul cad dai demarol pleaca curent spre electromotor asta o poti face cu bateria pusa cu aparatul dat pe 20 v o borna a aparatului la masa sasiu si una pusa pe papucul care duce inspre electromotor e un fir gri suptire la misloc are o imbinatura pe papuc scoti si masori de ala care duce inspre bord! nu pe celalalt care duce inspre electromotor!!
Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 15:21
Colectoarele de pe rotorul electromotorului trebuie sa fie izolate intre ele sau nu?
vasi_brasoveanu
6 Jan 2009, 15:31
salut.as avea si eu o intrebare la voi nu prea ma pricep eu cu mecanica dar as vrea sa stiu de ce nu mi se mai decupleaza bendixul,detin o dacie din 98 bunicica de altfel dar am ramas cu ea pe dreapta ii dau cheie si ramane blocata.va rog daca se poate sa imi dati si mie un raspuns
TGeorge
6 Jan 2009, 15:49
colectoarele trebuiesc sa fie izolate intre ele normal .....ce tie ati da scurt direct intre ele sau ai vreo valoare anume ..... ai descoperit ceva ca sunt curios ...ca eu inca nu l-am desfacut la mine am uitat sa si mentionez ca mi-a iesit fum din electromotor cand sa intamplat asta....
si la problema cu bendixul blocat inseamna ca ai electromotor model nou pe magneti ..o porcarie cum am avut eu ,in electromotor este un fel de furca de plastic care ati impinge bendixu cu un arc pe ax e posibil sa fi ramas aia blocata ........mai e o varianta sa nu ati ramana demorolu blocat din contacat poti verifica asata masurand demorolu contactul exact cum am explicat eu mai sus dar de data asta doar ai dai o keie si atat ,lasi contactul pus si masori pe fir daca inca ai tensiune inseamna ca inca ati mai furnizeaza curent spre electromotor ...mai intai verifica asta si dupaia dai jos electromotoru
Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 16:06
QUOTE(TGeorge @ 6 Jan 2009, 15:49)
colectoarele trebuiesc sa fie izolate intre ele normal .....ce tie ati da scurt direct intre ele sau ai vreo valoare anume ..... ai descoperit ceva ca sunt curios ...ca eu inca nu l-am desfacut la mine am uitat sa si mentionez ca mi-a iesit fum din electromotor cand sa intamplat asta....
si la problema cu bendixul blocat inseamna ca ai electromotor model nou pe magneti ..o porcarie cum am avut eu ,in electromotor este un fel de furca de plastic care ati impinge bendixu cu un arc pe ax e posibil sa fi ramas aia blocata ........mai e o varianta sa nu ati ramana demorolu blocat din contacat poti verifica asata masurand demorolu contactul exact cum am explicat eu mai sus dar de data asta doar ai dai o keie si atat ,lasi contactul pus si masori pe fir daca inca ai tensiune inseamna ca inca ati mai furnizeaza curent spre electromotor ...mai intai verifica asta si dupaia dai jos electromotoru
Am acasa un alt electromotor, si cu asta am patit la fel. Acum am desfacut sa ma uit la el. Colectoarele sunt izolate inre ele, dar daca masor arata ca curentul trece de la un colector la latul. Undeva am citit ca colectoarele comunica intre ele prin bobina.
Si mie iesea fum din electromotorul asta care-i acuma pe masina, daca fortam mai mult. Modelu e acela vechi cu furca de plastic. Acuma ma duc sa montez, mai tarziu revin. Mersi de ajutor.
TGeorge
6 Jan 2009, 16:14
da ele comunica prin bobina rotorului .....dar nu trebuie sa ati dea curent fix adik scurt scurt intre ele si furca de plastic sunt la toate ale noi sunt mai mici si mult ckiar foarte mult mai usor de montat pe masina kiar in orce pozitie bagat alea veki mari pana gasesti pozita!!!
Sergeant Pulatchewsky
6 Jan 2009, 17:44
Am revenit. Electromotorul nu merge. Celalalt am demontat si am dat la cineva la reparat intr-un atelier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.