dina2003
9 Feb 2005, 18:49
masina nu mai arunca apa pe parbriz! A fost o perioada in care am ramas fara lichid si am pus un pic de apa cam 1/2 litri. Apoi au venit frigurile! Este posibil doar sa fi inghetat? sau s-a ars motorasul! Intreb asta deoarece nu mai bazaie cand incerc sa dau apa pe parbriz cu toate ca stergatoarele pleaca apoi.Acum am pus lichid dar se pare ca e prea tarziu! Ce credeti ca trebuie sa fac? Sa astept vara?Sa vad daca merge? Va multumesc! Si va rog fara misto-uri ca sunt eu destul de suparat!
daciaclub-coocky
9 Feb 2005, 19:04
Cum sa astepti vara!!!
Punand intre timp apa e posibil sa fi inghetat, dar oricum, parerea mea, ar fi trebuit sa se dezghete... so my opinion check la service(poate e o combinatie-inghet motoras, sau una este consecinta celeilate-s-a ars motorasul datorita opturarii duzelor)
saruman
9 Feb 2005, 19:18
Goleste vasul de lichid, cumpara un litru de lichid de parbriz concentrat, pe care il incalzesti bine (atentie, la bain-marie, nu pe ibric) si o pui in vas. Astepti 10 min. si te convingi daca este vorba de motoras ars sau a fost vorba de gheata. A, si verifica si furtunasele de cauciuc de sub capota!
florinc
9 Feb 2005, 19:44
Sau mai simpu pui niste apa calda in borcan.
Mie mi-a inghetat si nu a avut nici pe naiba .
Am bagat apa calda cu spirt si merge perfect acum.
collinro2
9 Feb 2005, 21:56
Mie mi se pare absolut normal ca, daca ai pus apa pe frigurile astea, sa fi inghetat ceva angrenaje la motorasul ala si sa nu mai mearga. Deci cred ca trebuie sa te oftici pentru greseala ta, nu ca e instalatia prost conceputa.
DomnulK
9 Feb 2005, 22:08
Am patit de cateva ori acelasi lucru la masina mea. Am constatat urmatoarele:
Daca mergi mai mult cu masina, apa din vas se dezgheata si o sa auzi motorasul.Probabil ca nu va arunca apa pe parbriz,deoarece furtunele alea care duc la Duze nu se dezgheata.
BTW instalatia e ok conceputa<sau e scapare de proiectare> . Daca mergi vreo 4 ore cu masina pe frig<-5 grade> si dupa ce opresti deschizi capota si bagi degetele in vasul cu apa de spalat parbriz.....vei avea o surpriza.Apa de acolo e calda.
Ionut_r2100
10 Feb 2005, 00:10
E clar daca nu se mai aude motorasul s-a ars.....ala trebuie sa bazaie
ps: despre ce masina e vorba ? ( nu de alta dar vad ca sub poza ta scrie dacia berlina si ai postat la logan...)
se poate intampla sa inghete.... daca ingheata un furtun nu mai stropeste, daca ingheata chiat in motor, nu se mai invarte si nici nu bazaie.... dar se poate arde relativ usor... deci trebuie demontat borcanul si incalzit continutul... si schimbat continutul pe urma!!!!
P.S. moderatorii o sa mute topicul la sectiunea corecta deoarece e vorba de Dacia berlina si nu de Logan!!!!
Postul o fi gresit dar titlul e super
Slider
10 Feb 2005, 09:40
Pai cum sa-ti biziie motorasul daca zici ca ai avut apa chioara in instalatie? A inghetat apa in pompa de apa de acolo. Incalzeste cu ceva ansamblul ala motoras-pompa si dupa aceea verifica daca "biziie".
Eu am patit-o acum vreo 2 saptamani. Nu voia de nici o culoare. M-am enervat, am luat motorasul, i-am legat doua fire si m-am jucat astfle. Cand il legam la baterie (l-am luat in casa, unde mai am o baterie, ca pe frigul asta.....brrrrrrrrrrrrr.......), facea numai poc, dar simteam (ca-l tineam in mana) cum se invarte circa 10% dintr-o tura de 360 grade. Nu stiam ce sa fac. Si atunci, am facut prostia (mai ales cei cu cunostinte asa ar zice), am inversat firele: am pus + la - baterie si invers.
Am facut-o de mai multe ori, deja ma plictiseam, dar simteam ca vrea...
Si a luat-o!!!!
Daca nu mai ai nici o speranta, te sfatuiesc sa faci si tu asa.
Slider
10 Feb 2005, 11:57
Eu nu vad nici o prostie in ceea ce ai facut tu. Motorasul este de curent continuu si ceea ce ai obtinut a fost inversarea sensului de rotatie.
cand am patit ceva asemanator, am luat fohn-ul prietenei, am coborat un fir din casa si am incalzit toata instalatia (motoras, furtunase), pana s-a rezolvat. Am pus lichid normal dup-aia si gata. Probabil eram o prezenta destul de exotica tinand cont de faptul ca eram intr-o zona relativ aglomerata:)
Ciombe
11 Apr 2005, 09:37
Salutare!
mi-am luat dacie- mi-am luat belea pe cap!
Am dat search si am gasit acest topic, asa ca postez aici:
Nici la mine nu mere motorasul... de fapt nu se aude nici un bazait -nimic!
Voi ziceti ca se poate ssa fie ars???
Cum se schimba motorasul??
P.S. E prima dacie pe care o am... sincer, e o diferenta ca de la cer la pamant fata de celelalte masini pe care le-am avut in trecut... adica am retrogradat...
Deci repet intrebarea cu motorasul: cum imi dau seama ca e ars ?? Adica sa nu cumpar unul degeaba??
Se schimba usor???
Numai bine!
Slider
11 Apr 2005, 09:43
Nu se schimba motorasul! Tot ansamblul trebuie schimbat.
Ciombe
11 Apr 2005, 12:52
Cum adica tot ansamblul???
Adica motorasul e o chestie de plastic neagra, cu doua mufe pt curent si 2 iesiri, una pe unde suge apa si alta pe unde iese apa spre sprituitoare... Asta numasti tu ansamblu??
eu asa inteleg: ansamblu = motopompa (exclusiv rezervor si racorduri); de altfel asa sunt si la magazin.
Slider
11 Apr 2005, 14:37
Da Ciombe ala este ansamblul motor + pompa. Am reusit sa salvez unul din asta.
Slider
11 Apr 2005, 14:38
QUOTE(OCEBE @ 11 Apr 2005, 14:17)
eu asa inteleg: ansamblu = motopompa (exclusiv rezervor si racorduri); de altfel asa sunt si la magazin.
Motopompa...??? Da' ce are motor cu combustie interna?
am vrut sa fiu mai plastic cum e si carcasa in care se afla motorul electric + pompa.
diaconuliviu
12 Apr 2005, 07:56
Dar curent la fire este? In plus, e bine conectat? Am citit pe aici ca cineva s-a jucat inversind sensul de rotatie; la mine nu se poate, are intern o dioda care nu permite inversarea sensului.
Daca ai curaj sa demontezi si sa vezi ce e pe acolo, e posibil s-o repari.
Ciombe
12 Apr 2005, 14:20
Gata, multam!
Prima problema de dacie rezolvata!
Deci: am luat una bucata motoras de sprituitoare (sau ansamblu, cum spunea cineva mai sus) - din ala negru.
Apoi am scos vasul cu lichid, destul de usor, ca e prins cu un bandou de cauciuc de o clema...
- apoi am pus firele pe noul motoras, ca sa-l incerc. am pus contactul si am sprituit din chestia aia de comanda (ca nu stiu cum se numeste: maneta, bat etc
) si am observat ca mere!
Apoi am desurubat nitel (trei ture) suruburile care tineau vechiul motoras si am scos motorasul de acolo. Apoi am bagat noul motoras, am strans suruburile la loc si apoi am motat furtunasele de apa. Apoi am bagat vasul cu lichid la locul lui. Acum e totul OK!
Numai bine!
andrei_radu
13 Apr 2005, 21:07
sal
zi si mie te rog cat ai dat pe motorasu ala si daca se vinde si separat, fara bidonu ala de plastic
bogdan_o
13 Apr 2005, 21:17
QUOTE
Dar curent la fire este? In plus, e bine conectat? Am citit pe aici ca cineva s-a jucat inversind sensul de rotatie; la mine nu se poate, are intern o dioda care nu permite inversarea sensului.
Daca ai curaj sa demontezi si sa vezi ce e pe acolo, e posibil s-o repari.
Nu se rezolva nimic prin desfacarea motorasului. Eu am incercat la vreo 2 si degeaba. Odata desfacut nu mai poate fi bine etansata partea de pompa de motorasul propriu-zis oricat atin incerca si nu o sa mai mearga. in cel mai fericit caz obtineti un jet anemic, cat sa treaca cu vre-un cm de cheder.
Slider
14 Apr 2005, 07:04
Andrei la orice magazin de piese auto se gaseste (sau ar trebui) acest ansamblu motoras-pompa. Il poti cumpara separat fara restul accesoriilor care compun "instalatia" de spalat parbrizul.
el-ninio
14 Apr 2005, 11:04
si cam cat costa?
In jur de 400000 lei romaneasca si 265000 lei frantuzeasca. Am luat-o pe cea din urma ca de cea romaneasca m-am saturat. De 3 ori am desfacut-o si am reparat-o si pana la urma m-a lasat. Se intepenea pompa.
mastertech
30 Apr 2005, 20:32
Sa va zic si eu o chestie referitoare la pompa de apa. Am luat o bucata pompa noua mica neagra
si am montato sus. Am amorsat-o(tragand cu gura pe furtun ca altfel nu mergea). Dupa aia a mers ok si am reglat sprituitoarele aproape la maxim in sus ca sa bata ca lumea. Dupa vreo 3 zile, nu mai mergea. Cand o porneam se auzea ca si cum ar cupla un releu(deci primea curent), asa ca m-am gandit sa o desfac. Marele angrenaj de 2 rotite zimtate din care una se roteste pe axul motorasului si o invarteste pe cealalta se intepenise, ca si cum s-ar fi umflat(dar eu stiam ca plasticul nu se umfla). Motorul mergea perfect da n u putea sa invarta rotitele care erau intepenite. Am luat pila si m-am apucat de treaba. Acuma merge ca si unsa, asa cum erau reglate sprituitoarele acuma stropeste pana pe portbagaj.
Concluzia: Orice piesa noua originala Dacia, este facuta astfel incat utilizatorul sa aiba satisfactia repararii sale.
Nici acuma nu stiu ce s-a intamplat de s-a intepenit dupa 3 zile(mizerie nu era-era exact ca si cand ar fi intrat la apa spatiul in care trebuiau sa se invarta rotitele). Daca a mai patit careva, sper sa-i fie utila informatia. Nu lasa-ti motorul sa se chinuie ca o sa se arda.
bogdan_i
6 May 2005, 09:03
Am si eu o problema mai ciudatica cu stropitoarea asta:
Am constatat in urma cu ceva timp ca nu prea mai imi mergea temporizatorul de la stergatoare. Adica uneori mi se opreau de-aiurea pe mijlocul parbrizului, nu mai faceau toata cursa. Chestia asta se rezolva in mers prin introducerea unei maini sub bord si apasarea crucii aleia cu fire, care intra in temporizator.
Dupa ce problema s-a agravat, in sensul ca nu-si mai revenea, am desfacut temporizatorul si am constatat ca placa din spate se desprinsese din restul corpului, din lipiturile electrice. Boon, am lipit smecheriile alea inapoi, prin metoda "surubelnita on aragaz"
(din lipsa de pistol de lipit) si am montat temporizatorul inapoi pe masina. In urma acestei operatiuni am constatat doua lucruri:
1 - Nu mai merge pompa de stropit apa! Cred, totusi, ca e arsa, pentru ca am legat-o direct la baterie, cu niste fire, si degeaba!
2 - Cand dau de batul de comanda sa stropesc geamul, stergatoarele fac de 3 ori cursa pe parbriz, dupa care se opresc (exista smecheria asta la 1310???
). Mai ales ca inainte nu facea asa, dadeam de stropitoare, apoi dadeam sa sterg.
Acuma, intrebarea este: O fi ars motorasul pe bune? Daca da, s-a ars chiar cand am mesterit eu la temporizator, intr-o coincidenta fantastica? L-o fi ars temporizatorul?
Mai pe scurt: merita sa iau unul nou si sa risc sa-l prajesc si p-ala instantaneu?
QUOTE(bogdan_i @ 6 May 2005, 09:03)
2 - Cand dau de batul de comanda sa stropesc geamul, stergatoarele fac de 3 ori cursa pe parbriz, dupa care se opresc (exista smecheria asta la 1310???
). Mai ales ca inainte nu facea asa, dadeam de stropitoare, apoi dadeam sa sterg.
Asta am patit-o si eu. Desfa montajul si o sa gasesti acolo 2 condensatori de 10 microF mi se pare. Schimba-le, sunt imbatranite (uscate).
bogdan_i
6 May 2005, 12:16
Stai asa ca m-ai bagat in ceata!
Deci, faptul ca atunci cand dau sa spal parbrizul, stergatoarele fac 3 curse si apoi se opresc e o eroare? Si trebuie sa schimb doua piese ca sa nu mai faca asa? Pai, in cazul asta, ma multumesc sa stiu ca am 2 condensatoare duse, dar sa-mi faca ca la masini straine...
Si apoi, chestia cu astea doua condensatoare, are vreo legatura cu pompa de la stropitoare, ca nu mai da nici un semn de viata?
Faptul ca stergatoarele fac 3 curse este bine, faptul ca nu iti mai merge pompa e rau.
bogdan_i
6 May 2005, 12:32
QUOTE(Lacaru @ 6 May 2005, 13:28)
Faptul ca stergatoarele fac 3 curse este bine, faptul ca nu iti mai merge pompa e rau.
OK, asta mi-am dat si eu seama, dar poate exista vreo legatura intre cele doua?
iulianv
16 Oct 2005, 13:43
Am o problema "curioasa" cu instalatia de spalare a parbrizului: dupa ce spal parbrizul curge apa din vas.
Mai precis: completez apa din vas si totul e OK, apa sta acolo, nu curge. Dupa ce spal parbrizul incepe sa curga prin zona in care pompa intra in vas, asa cred eu ca pe acolo vad ca se umeseste si apoi curge apa.
La mine pompa este fixata direct in vas prin capatul cu care trage apa.
Am luat ansamblul vas cu pompa in casa, am infundat iesirea pompei, am umplut vasul cu apa si nu a curs.
Unde sa fie problema?
vitrox
16 Oct 2005, 16:16
QUOTE(iulianv @ 16 Oct 2005, 18:43)
Am o problema "curioasa" cu instalatia de spalare a parbrizului: dupa ce spal parbrizul curge apa din vas.
Mai precis: completez apa din vas si totul e OK, apa sta acolo, nu curge. Dupa ce spal parbrizul incepe sa curga prin zona in care pompa intra in vas, asa cred eu ca pe acolo vad ca se umeseste si apoi curge apa.
La mine pompa este fixata direct in vas prin capatul cu care trage apa.
Am luat ansamblul vas cu pompa in casa, am infundat iesirea pompei, am umplut vasul cu apa si nu a curs.
Unde sa fie problema?
vezi sa nu fie fisurat furtunasul sau pompa
iubitordedacie
16 Oct 2005, 18:07
eu am curatat de nu stiu cate ori furtunasele alea de legatura, am suflat in ele cu compresorul, dar tot nu imi functioneaza decat unul singur pe jumatate de parbriz. stie cineva de ce?
vaally
17 Oct 2005, 08:30
QUOTE(iubitordedacie @ 16 Oct 2005, 18:07)
eu am curatat de nu stiu cate ori furtunasele alea de legatura, am suflat in ele cu compresorul, dar tot nu imi functioneaza decat unul singur pe jumatate de parbriz. stie cineva de ce?
Daca ai umblat la grila de tabla dintre parbriz si capota pentru a curata furtunele vezi sa nu fi prins furtunul intre grila si tablele de dedesupt. Eu asa am patit, a trebuit sa demontez chiar de doua ori pentru ca le-am prins pe rind.
iulianv
17 Oct 2005, 09:41
"vezi sa nu fie fisurat furtunasul sau pompa "
Pai pompa are, cred ca din fabricatie, in partea de jos 4 fante mici dreptunghiulare.
Posibil furtunasul, tocmai am aflat de la un coleg, ca odata amorsata pompa chiar daca intrerup alimentarea ei apa poate curge.
bahone
17 Oct 2005, 15:24
Salut, ma bag si io in discutie
. Si mie mi se cam busea motorasul ala, l'am desfacut de vreo 2 ori si de fiecare data era rugina pe la bobinaje, se rupsese si o bucatica din turbina aia (de plastic) si m'am enervat si m'am dus la baietii cu dezmembrari, am cerut unu' de mertz
) (si io ca oraseanu') si am primit una bucata motoras la 100.000 acu vreo 2 ani, dar cred ca n'au variat mult preturile. Ala n'are sistem de fixare ca la dacie,ci doar sta liber si linistit intre furtunase, adica e un trunchi de con care are la un cap un stutz pentru iesire si la celalalt cap un stutz de intrare si 2 papucei. Si de atunci, sanatate, am si uitat ca exista. Ideea e ca decat unul nou pe la diversii vanzatori de piese auto dacia, mai bine ceva sh solid si cu pret negociabil
.
nu mai deschid alt topic. am si io problema cu temporizatorul la nova '96. oricum as regla temporizatorul nu vad sa aibe vreun efect. deci am inteles ca ar trebui cand dau sprit sa porneasca stergatoarele si sa bata de cateva ori. asa e ? dar nu face treaba asta. unde e asezat temporizatorul ala la nova ? cum arata si cum dau de el? poate gasesc vreun defect la el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.