bylexus
6 Jan 2009, 22:49
Am cateva pete, dungi de rugina in diverse spoturi ale caroseriei.Azi mi-a spus mecanicul ca cel mai bine ar fi sa dau cu spray in culoarea masinii peste rugina... si atunci va tine tabla mai multa vreme?
Cum imi sugerati sa fac ca sa o protejez mai multa vreme?! Daca imi recomandati sa dau cu spray, sa curat cu foaie abraziva rugina si apoi sa dau cu spray??...(am doar mici pete... liniute de rugina) sau sa dau direct peste rugina cu spray?
pls help... salvand o dacie, salvezi si-un om.
Normal ca nu dai spray peste rugina ca nu rezolvi nimic, poate un pic din punct de vedere estetic. Pune niste poze sa vedem si noi despre ce rugina e vorba, daca e ceva sever sau doar superficial.
Cureti cu smirghel bine rugina ,degresezi , dai cu o mana de grund si apoi dai cu sprei cu vopsea,asta daca vrei sa faci o treaba buna ...daca dai cu sprei peste rugina e frectie la picior de lemn.
sorin1983
6 Jan 2009, 23:54
eu iti recomand altceva... ia putin cif d-ala alb pune pe o carpa si sterge insistand un pic zona ruginita...eventual dupa aceea dai cu spray dar nu tine.
Iese macar rugina de pe vopsea, rugina aia scursa din pori cu Cif? Ca ma intereseaza si pe mine, pentru la primavara cand o mai spal...
sorin1983
7 Jan 2009, 00:49
daca nu iese iti dau eu o bere si cif-ul
fac proba si la mine daca vrei
daca e vorba doar de cateva puncte scapi destul de usor.
pe mie n-au omorat astia de la itp ca aveam 2 puncte (perforate ce-i drept) pe aripa (avand in vedere ca restul aripei este imaculata probabil a fost un defect in material).
cureti pata cu deruginol, speli pe urma cu putin diluant (nu torni cu galeata...eu am curatat usor cu o scobitoare de urechi), iar api completezi cu chit metalic.
e cam scump dar se modeleaza usor in spatiile mici si cand se intareste se face metal (il gauresti il slefuiesti....)...avand in vedere pretul nu e f eficient pt suprafete foarte mari
dupa asta tot cu scobitoarea de urechi sua cu un aerograf mic pui vopsea si gata...nu-ti mia zice nimeni nimic...daca totusi comenteaza zici ca ti-au sarit pietre pe drum si ai carpit vopseaua sa nu rugineasca.
nu acoperii buba ca rugina lucreaza in continuare si papa linistita la caldurica in continuare
aceelas procedeu l-am folosit la un prieten pe un 1100. el avea marginea pe care se prinde chedarul atat de mancata incat ii era frica ca la o frana ii fuge cu tot cu geam.
ps se mai foloseste poxipol pt ca este mai ieftin si nu interactioneaza chimic cu tabla dar la un soc moderat direct pe plomba exista riscul sa sara (in cazul in care rugina a iesit pe partea celalata...pt a prevenii pe interior acoperi cu 2-3 mm mai mult peste buza gaurii)
emircea
7 Jan 2009, 18:16
Ce fel de chit metalic? Detaliaza, te rog...
Pai, am cumparat din targul vitan dar am gasit si pe la magazinul de piese de la coltul blocului la cutie cu tot cu catalizator.
pe eticheta scria exact asa ..."chit metalic". Daca cereti asa la magazinul cu piese auto ar trebuii sa stie nenea despre ce este vorba.
trebuie sa prepari cate putini o data pentru ca este destul de dens si se intareste repede (iar cand s-a intarit cu flexul il mia dai jos...app cand pui flexul pe el scoate scantei
)
ma voi duce pe la magazin sa va spun si producatorul pentru ca nu il mai tin minte.
Sorin_18
7 Jan 2009, 18:35
cat de curand vreau sa ma apuc de tinichigerie/vopsitorie si ma gandeam daca aveti idee cu ce pot indeparta vopseaua de pe masina,eu ma gandeam la un feon dala special da nu stiu daca merge.voi ce pareri aveti??
feon special?!? vrei sa spui prin sablare? (suflare cu jet puternic de aer si nisip)
ar fi cea mai recomandata varianta din informatiile de care dispun. elimina si rugina si vopseaua si lasa metalul oglinda...dar daca e prea multa rugina ramai ca in familia Flinstone
)
sablarea se face in locatii special amenajate si cu echipament de protectie serios (daca-ti cade "feon"-ul pe picior ai sansa sa faci cunostinta cu albul osului)
daca nu gasesti un atelier specializat cu preturi acceptabile ramane metoda clasica cu smirghel de apa, dalta ciocan si alte insturmente
)
cand gasesti un atelie care sa ti-o sableze frumos imi spui si mie ca vreau sa-i dau o spoiala ca la carte.
daca vrei sa faci treaba la standarde ridicate te pregatesti de ceva cheltuiala (sablare, spritz kitt, remediere defecte, 2 straturi de vopsea, lac, lustruire...dar nus tiu in ce masura merita atat efort
Cred ca se refera la feon dinala cu care dai vopseaua jos de pe lemn
Poti sa dai vopseaua jos si cu flexu daca esti destul de indemanatic
El se refera la feon dala cu aer super cald care indeparteaza vopseaua de pe lemn ,metal ,dar parearea mea e ca nu se merita si nici nu stiu daca poti .
Dar eu nu inteleg de ce vrei sa dai vopseaua jos dupa masina
Sorin_18
8 Jan 2009, 17:18
da eu ma refeream la acel feon ``cu aer super cald`` si ma gandeam sa dau toata vopseaua jos sa o pot face ca la carte,sa nu mai ramana nici cel mai mic punct de rugina,acum inca o intrebare trebui sa cumpar si suporturile pt cric si nu mai gasesc originale doar de iasi mai gasesc,sa cumpar sau sa renunt la ele definitiv?uni asa imi spun sa renunt la ele pt ca de la ele pleaca prima si prima oara rugina
suflanta cu aer cald, scuze, mi-a zburat gandul la sabblare ca mi-a stat pe creier ceva timp procedeul ca-l tot vedeam pe pla tv
)
nu stiu cat de usor indeparteaza jetul de aer cald vopseaua, in special vopseaua e calitate slaba intarita da 20 de ani data in 15 straturi de pe dacie (vorbesc din proprie experienta bineinteles) dar stiu un vecin mai putin inspirat care a incercat sa o dea jos cu arzatorul si din cauza temperaturii ridicate a ptipit izolatia unr fire, elemente din plastic si mai important decalit tabla (sper sa fi ales termenul corect) si l-a mancat rugina in ultimul hal
spun asta ca s anu dai peste vreun mester manole care in lipsa de instumentul acela cu jet de aer cald sa iti propuna varianta descrisa mai sus
cat despre ideea cu suportii pt cric...nu am vazut nicio masina pana acum romaneasca sau straina fara suporti de cric; daca stia cu grija asta floseste un antifon mai bun (cauta discutii despre body, un antifon cauciucat) si acorda mai multa atentia zonelor din preajma suportilor de cric.
a dat cineva vopseaua jos cu ustensila cu jet de aer cald? cam cat timp s-a lucrat pt inlaturarea vopselei? cum apreciatirezultatele?
Sorin_18
8 Jan 2009, 21:03
pei deja mi-a fost si mie recomandata metoda cu arzatorul,bineinteles ca nu sunt nebun sa o accept,eu am mai dat jos vopsea cu feon dasta de care tot vorbesc dar nu de pe masini ci de pe diferite metale.Feonul asta acctioneaza astfel:usuca vopseaua ea devine un fel de coaja apoi trebuie sa o indepartezi cu spaclu sau cu ceva asemanator
bylexus
11 Jan 2009, 17:44
QUOTE(Sorin_18 @ 8 Jan 2009, 22:03)
pei deja mi-a fost si mie recomandata metoda cu arzatorul,bineinteles ca nu sunt nebun sa o accept,eu am mai dat jos vopsea cu feon dasta de care tot vorbesc dar nu de pe masini ci de pe diferite metale.Feonul asta acctioneaza astfel:usuca vopseaua ea devine un fel de coaja apoi trebuie sa o indepartezi cu spaclu sau cu ceva asemanator
De unde pot cumpara FEON sau ce e acela?Se gaseste in ateliere specializate?!Nu o putem face acasa?
Cat costa daca il pot cumpara?!
Sorin_18
11 Jan 2009, 18:10
pei nu stiu de pe unde se poate cumpara ,banuiesc ca de la materiale constructii,la mn are un prieten daca e sa o fac asa
bylexus
11 Jan 2009, 18:13
QUOTE(Sorin_18 @ 11 Jan 2009, 19:10)
pei nu stiu de pe unde se poate cumpara ,banuiesc ca de la materiale constructii,la mn are un prieten daca e sa o fac asa
ok. Vad ca ai prins pasiune pentru masina ta.Felicitarile mele.
Eu zic ca aveti de munca daca va veti apuca sa dati vopseaua dupa masina jos cu acel feon care este folosit pentru decojirea obiectelor de dimensiuni mici si medii . Ganditi-va foarte bine inainte , tabla va prinde tente de "ondulare" de la caldura aia asa mare .
Acele pistoale cu aer cald se gasesc mai peste tot , dai un search pe google dupa "pistol cu aer cald" si vei gasi ce de te intereseaza
Sorin_18
11 Jan 2009, 18:28
uni se intreaba de ce bag atatea bani intr-o dacie.......dar se pare ca astea nu stiu ce e satisfactia unui lucru facut cu mana ta.
bylexus
11 Jan 2009, 18:32
QUOTE(Sorin_18 @ 11 Jan 2009, 19:28)
uni se intreaba de ce bag atatea bani intr-o dacie.......dar se pare ca astea nu stiu ce e satisfactia unui lucru facut cu mana ta.
asa e.Si eu imi iubesc masina.E prima mea masina, am doar 18 ani si grijesc de ea ca de ochii din cap.
Sa o folosesti sanatos!
Sorin_18
11 Jan 2009, 18:47
multumesc la fel
11 Jan 2009, 18:54:
incearca sa pui niste poze cu petele de rugina,asa putem sa te ajutam cu sfaturi mai concrete
cand da caldura ma apuc si io de reparat punctele de rugina... sper sa iasa. Cele mai nasoale sunt pe aripa acolo unde ajungi cu catarama de la curea cand te apleci la motor (tata are o catarama mare de aia americana si a luat vopseaua pana la fier), apoi ma sunt si niste dung rosii de la lac de unghii dar sper sa iasa cu acetona. Trebuie sa dau jos niste stropi de grund, sau vopsea maro, ca deh, tata vopseste usa la garaj cu masina inauntru. Aveti idee cum scot stropii aia? Sa ii iau cu o lama, sau ceva de genu', si dupa aia sa incerc sa revopsesc locul?
saioc.vasile
15 Jan 2009, 15:44
nu cred ca vei reusi sa indepartezi vopseaua cu acel Pistol cu aer cald
temperatura nu este asa de mare.ala se foloseste pentru indepartarea vopselei de pe tocurile usilor de lemn din casa(apartament)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.