Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
shakaluxxxx
Dacia mea incepea sa se infraneze singura in special pe rotile din fazta....am zis ca pistonasele din etrieri sunt devina......m`am uitat frumos pe forum cum se schimba garniturile si asa am facut si eu.....am schimbat doar garniturile pentru ca pistonasele erau curate fara pic de rugina pe ele.Dupa ce am schimbat am aerisit si totul a fost Ok vreo 3-4 zile si apoi iar a revenit problema....si acuma sa va spun in ce consta problema mea......am cautat pe forum dar nu am gasit ceva asemanator......Dupa ce masina a stat 2-3 ore in loc.....pornesc motorul si dau sa plec....dar pleaca daca poti....este infranata.Opresc motorul si trebuie sa apas putin mai tare pedala de frana de aproximativ 10 ori fara a simti vreo diferentza dar daca pornesc motorul pedala ii moale.Cand masina ii infranata pedala ii mult mai tare si prinde sus de tot iar in mod normal ii moale si prinde undeva jos.Faza asta cu infrantul se mai repeta dupa aproximativ 1 KM dupa care trebuie sa opresc iar motorul sa fac pedale si sa pornesc iar.Dupa care nu se mai infraneatza o anumita perioada de timp.Eu m`am uitat la acel furtun care vine din galerie in servo....am schimbat si acel cap si garnitura dar tot la fel face.Toata problema asta a inceput intr`o zi (pe cand nu cunosteam forumul asta sad.gif( )si m`am dus la mecanic sa`mi faca franele ca nu prindeau bine......Tot ce a facut el a fost sa imi stranga ceva la rotile din spate si a umblat la pedala si a facut sa prinda sus....a aerisit si atat....altceva nu a facut si mi`a luat 100 RON sad.gif. Acuma ca stiu de acest forum sper sa nu fiu nevoit sa`i dau iar lui banii, prefer sa dau banii aia pe o alta pompa sau o alta piesea........Nu se aude nici un fasait......am incercat in timp ce se infrana sa scot furtunul de la servo dar degaba ea tot infranata mergea......si cu servo scos se infraneaza......Doar la pedala nu am umblat deloc....se poate sa fie ceva de acolo? Repet ca pana cand nu a umblat mecanicul acolo nu am avut nici o problema in genul asta...ba din contra....nu prea aveam frane bune....
Minel
Ala a facut un ban pe tine , ti-a umblat la reglarea tijei de la servo , si iti ramane pompa atacata ... primul piston din pompa corespunzand rotilor fata ,

Cauta pe forum ca s-a discutat despre reglarea tijei ,bafta mare in cautare si muult rabdare !!! smile.gif
shakaluxxxx
Ok am sa caut si am sa`mi scot la imprimata ca de fiecare data...si cu foaia in mana umblu` acolo pana`i dau de cap smile.gif. Multumesc.


El inauntru in pompa nu am umblat...a umblat doar jos la pedala.Am luat o cheie de 17 si am destrans piulitza...desi nu era stransa tare am destrans`o si mai mult......acuma pedala prinde jos dar asta nu ma deranjeaza, pricipal este sa nu se mai infraneze....multumesc.

Nu trebuia sa o strang,nu? trebuia sa o destrang cred smile.gif
Mr_Devil83
Ce ai destrans ma omule cu cheie de 17? Singurul loc unde folosesti cheie de 17 la franele daciei e la furtunele de racord cu etrierii.

Fi mai concret, ai umblat la tija servofranei ? Nu ai de ce sa umbli la ea pana nu esti convins ca nu ai alte baiuri in sistemul de franare.
shakaluxxxx
Ii o piulitza de 17 sub pedala....tot acolo a umblat si mecanicul acela si a strans de ea si de atunci au si inceput problemele mele cu franele.....
Mr_Devil83
Ok, cred ca te referi la reglajul cursei pedalei, ala ar trebui sa il reglezi astfel incat pedala sa impinga tija cam dupa 4 5 mm de apasare. Dar la ala nici tu, nici mecanicul nu ar fi trebuit sa umblati.
shakaluxxxx
Probabil sti tu ce vorbesti si ai dreptate.....dar atunci nu stiam de acest forum si m`am dus orbeste pe faptul ca`i "mecanic".....
Mr_Devil83
In fine, n-are rost sa il boicotezi acuma pt ca ti-a luat prea multi bani.

Cauta pe forum, dupa posturile lui "diaconuliviu" legate de dimensiunile care se regleaza la servofrana, apoi cauta in functie de ce ai pe masina:

dublucircuit in 3 conducte sau in 4 conducte si ICP incorporat pe aici. O sa gasesti moduri de aerisire, reglaj si tot ce mai ai nevoie sa stii despre frane ca sa iti poti rezolva masina. Dar citeste bine inainte pentru ca in fata masinii nu prea ai timp de forum.
diaconuliviu
Mai bine cauta dupa modul de reglare al distantelor, am scris ca distantele alea de 9 mm si 131 mm nu mai sint valabile din cauza diversilor producatori-inventatori de pompe.
Mecanicul ala mai bine iti facea un reglaj al "mecanismului de autoreglare" de pe spate, aveai frina buna si mai sus putin.
Uite aici ceva:
http://www.daciaclub.ro/pompa-frana-dublu-...t5161-s270.html
post 227, pag 10

Si reglajul in sine:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=114936&hl=9mm
postul #26
nmarinae
Daca ti-a umnblat la tija si rezolvi, si tot mai ai probleme poate sa mai fie si de la garniturile de la pompa de frana....asa pateam eu la vechea masina care avea pompa cu simplu circuit


Bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.