flaviu_tm
8 Jan 2009, 15:00
Cata apa distilata pun la 1 L de Antigel concentrat(PRELIX)? Dacie 1310
ydaniel
8 Jan 2009, 15:32
pai la cate grade vrei sa reziste la inghet?
flaviu_tm
8 Jan 2009, 15:38
nu stiu -5 cam asa
e bine 1 de antigel cu jumate de apa sau,,, ?
Mr_Devil83
8 Jan 2009, 15:57
de ce la -5 grade? Vrei sa inghete in motor?
Baga 1 la 1 si rezicta pe la -25.
daca las antigelul nediluat,are ceva daca este ceva mai gros?...ca la temp.joasa ,oricum este mai bun,rezista mai bine
Nu il lasa nediluat ca ingheata mai repede decat daca il diluezi! Trebuie diluat 1:1 e cel mai bine eu asa am avut mereu si nu am avut treaba
emircea
8 Jan 2009, 16:58
Pe fiecare sticla/bidon de antigel e scris pana la ce temperatura rezista in functie de cat il diluezi.
Prelix, de exemplu, scrie ca daca-l pui asa cum e in bidon, rezista pana la -37, daca pui 0,5l apa la 1 l antigel, rezista la -20. Alti producatori la cel concentrat prefera antigel:apa in raport de 1:1 sau 1:1,5.
Nu poti da reteta universala, variatia e destul de mare in functie de cat de pur l-a facut fiecare producator.
Flaviu, cu temperaturi curente de -6 grade peste noapte in Timisoara, tu vrei numai pana la -5 sa-ti reziste? Ai innebunit, sau nu-ti pare rau de masina?
za_kristake
8 Jan 2009, 19:26
Nu lasa antigel pur in motor, pt ca e cam vascos nediluat circula greu pe instalatie, antigelu pur distruge furtunele de cauciuc (cu timpu) si in plus nici nu ai nevoie sa-ti reziste la -37. fa-l 1 la 1
ydaniel
8 Jan 2009, 23:55
exista antigel care rezista si la -75:)
Momentan la noi e mai cald ca în Siberia.
QUOTE(emircea @ 8 Jan 2009, 17:58)
Flaviu, cu temperaturi curente de -6 grade peste noapte in Timisoara, tu vrei numai pana la -5 sa-ti reziste? Ai innebunit, sau nu-ti pare rau de masina?
nu stiu in ce Timisoara stai tu, dar in acest moment sunt -11 grade.
cititi bine pe sticlele de antigel prelix. asta deoarece unele nu au antigel concentrat 100%. Unele sunt 75% concentratie si de aceea au temperatura initiala de -37 grade , iar la diluare 1:1 scade la -25
TGeorge
9 Jan 2009, 15:04
am si eu o intrebare trebuie neaparat apa distilata eu am omis asta si am pus de la ghiuveta
am facut amestecul 1:1 !
flaviu_tm
9 Jan 2009, 17:39
am rezolvat in radiator, si in borcan e aceeasi 'reteta' ?
QUOTE(TGeorge @ 9 Jan 2009, 16:04)
am si eu o intrebare trebuie neaparat apa distilata eu am omis asta si am pus de la ghiuveta
am facut amestecul 1:1 !
neaparat distilata.
QUOTE(flaviu_tm @ 9 Jan 2009, 18:39)
am rezolvat in radiator, si in borcan e aceeasi 'reteta' ?
bineteles, in mod normal prin borcan umpli complet(il ti sus cand faci aerisirea).
bam13sept
9 Jan 2009, 17:42
vezi ca gasesti in magazine bidon gata diluat-rezista la -35 si costa cam 20 lei (am vazut azi in Metro). Nu cred k e mult...
mar10may
9 Jan 2009, 20:03
QUOTE(za_kristake @ 8 Jan 2009, 19:26)
Nu lasa antigel pur in motor, pt ca e cam vascos nediluat circula greu pe instalatie, antigelu pur distruge furtunele de cauciuc (cu timpu) si in plus nici nu ai nevoie sa-ti reziste la -37. fa-l 1 la 1
in legatura cu distrugerea furtunelor de cauiciuc nu stiu daca mai se intampla acest lucru in cazul acelor tipuri de antigel care costa in jur de 20-25 de lei litrul.acest efect apare la nenorocirile alea de 6 lei litrul
tzepesch
9 Jan 2009, 21:03
dar, daca chiar e dilema cu concentratul, luati tata de la piese de uzina, Antigel pt SuperNova-Solentza. si se baga asa, fara sa-l mai imbarligi cu altceva. 23L/L
TGeorge
10 Jan 2009, 12:38
neaparat distilata .!!!pei in situatia asta ce fac ...adik pot sa o las asa sau neaparat sa o skimb
tzepesch
10 Jan 2009, 14:28
problema se pune in felul urmator! DA, trebuie schimbata.
antigelul are 2 roluri esentiale: ungerea pompei, de aceea e uleios, si prevenirea inghetului apei.
apa distilata are esentialul rol de a preveni depunerile de saruri si minerale in motor/radiator/calorifer si colmatarea infundarea acestora. lucru care se intampla cu apa de la robinet!!!
so, ori iei antigel gata diluat, ori antigel crud si apa DISTILATA, ori antigel care nu mai necesita diluarea si se toarna asa. e diferit de antigelul diluat! se pune in masinile de generatie noua!
so, de ce na-i luat inca 3L de apa distilata nu stiu. era 3-5Lei in total.
TGeorge
10 Jan 2009, 15:07
cand am luat antigel am uitat ca trebuie si apa distilata si am pus de la robinet am zis ca merge ...era si cam tarziu sa mai iau apa distilata era 8 seara
tzepesch
10 Jan 2009, 17:05
nup, nu merge. pt 5lei /apa ai aruncat 25L pe antigel.
merge dar nu prea...
baranga
10 Jan 2009, 19:28
merge si cu apa de la robinet;crezi ca apa distilata e chiar distilata???ideea e ca de acum in colo sa nu mai puna apa de la robinet:la urmatorul schimb ar fi recomandat si o spalare a circuitului de racire cu o solutie 2+2 special pentru a elimina depunerile;asta in cazul in care nu ai vreun por in radiator astupat cu praf din ala de se pune in radiator
ca sfat general:nu folositi antigelul prea concentrat ca le ia dracii pe inelele de la camasile pistoanelor;mai ales daca sunt de cupru
tzepesch
10 Jan 2009, 19:53
da
unu care tine la -20 -25 e arhisuficient
gino73
10 Jan 2009, 20:51
QUOTE(mar10may @ 9 Jan 2009, 20:03)
in legatura cu distrugerea furtunelor de cauiciuc nu stiu daca mai se intampla acest lucru in cazul acelor tipuri de antigel care costa in jur de 20-25 de lei litrul.acest efect apare la nenorocirile alea de 6 lei litrul
dar ce te faci cu inelele de cauciuc de sub camasi? La unele motoare (1400) nu sunt din hartie...
10 Jan 2009, 20:53:QUOTE(ydaniel @ 8 Jan 2009, 23:55)
exista antigel care rezista si la -75:)
este care rezista la -95, cel care se foloseste la motoarele CAT de pe vapoare.
ydaniel
10 Jan 2009, 21:34
eu am antigel de la chimopar-rezista pana la -45;)
me asa imi place,sa fie mai concentrat.
mar10may
11 Jan 2009, 20:50
QUOTE(tzepesch @ 9 Jan 2009, 21:03)
dar, daca chiar e dilema cu concentratul, luati tata de la piese de uzina, Antigel pt SuperNova-Solentza. si se baga asa, fara sa-l mai imbarligi cu altceva. 23L/L
23 lei 1 litru?pai da scump tata.eu la banii astia am gasit texaco havoline care se dilua 1:1 cu apa si avea termen de valabilitate 5 ani sau 250 000 de km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.