Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor incarca prea mult
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiu_dar
excl.gif excl.gif excl.gif La inceput nu incarca am masurat pe borna de plus a alternatorului si arat 15,... si pr bsterie ajungea 12 si un pic.Mam pus si am schimbat tot perii diode releu de incarcare dupa toate astea incarca biggrin.gif dar incarca 15 si ceva mad.gif este inebunitor.am zis ca releu e de proasta calitate si am vrut sa pun unu mecanic dar asta are nu 2 fire am incercat nu incarca de loc a si de cand incarca 15 turometru nu mai e stabil(turometru ..nu se tureaza motorul doar turometru .. AJUTOR

P.S. masine e ruginita toata aripi...tot are gauri..
bygy007
in dreapta sus exista functia CAUTA daca vrei MURA IN GURA GASESTI AICI
Mr_Devil83
Io zic masa proasta.
bygy007
QUOTE(Claudiu_dar @ 8 Jan 2009, 22:51)
excl.gif  excl.gif  excl.gif La inceput nu incarca am masurat pe borna de plus a alternatorului si arat 15,... si pr bsterie ajungea 12 si un pic.M
*




8 Jan 2009, 23:25:
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 23:14)
Io zic masa proasta.
*


e din alta parte
Mr_Devil83
Deci sau masa la baterie sau la alternator e praf sau cablul de + de pe alternator pe baterie. Una din doua.
v_razvan_c
Am si eu o intrebare: cand pornesc masina acul de la baterie se duce aproape de zona rosie cu +... apoi scade pe la jumate dupa cateva minute. E ceva in neregula?
Mr_Devil83
LA afisaj sigur da, la circuitul electric de incarcare si pornire u e obligatoriu sa fie probleme.
v_razvan_c
Sa fie acul prost? ...stiu ca si la celelalte 2 dacii pe care le-am avut tot la fel facea... blink.gif
bygy007
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 23:52)
Deci sau masa la baterie sau la alternator e praf sau cablul de + de pe alternator pe baterie. Una din doua.
*


alea se unesc pe la blocul de lumini wink.gif
bylexus
Eu am baterie noua cumparata in noiembrie.
Pana acum 1 saptmana acul imi indica in afisaj tensiunea langa pictograma "+" iar acum de cateva zile... acul sta undeva mai aproape de pictograma "-" mai jos de jumatate; aproape de albul acela marcat cu liniute multe.
E problema mare?! Sau scade putin din cauza frigului?! Mentionez ca masina porneste fara probleme.
Daca e ceva, va rog sa-mi spune-ti sa pot preintampina o eventuala descarcare.
Multumesc.
bygy007
iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el
slaiciprian
io nu am avut masa buna de la alternator la caroserie. 3 electricieni nu si-au dat seama. cercul acela din capatul firului se centrase in jurul surubului fara sa-l atinga, totul era strans, parea ok. bateria fierbea de nu avea aer. un al patrulea electrician si-a dat seama din... mersul motorului.
argon
si io ti-am pus papuc de 8 pe surub de 5? wacko.gif
bylexus
QUOTE(bygy007 @ 12 Jan 2009, 00:54)
iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el
*



Cat costa un aparat din acela de masura?! Cum se numeste mai exact(cum se cere)?!
Multumesc.
bygy007
asta e cel mai ieftin [attachmentid=1627493162] si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10
bylexus
QUOTE(bygy007 @ 14 Jan 2009, 01:17)
asta e cel mai ieftin [attachmentid=1627493162] si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10
*



Multumesc.Cand il cumpar, ii fac poza si apelez la tine sa-mi spui si cum lucreaza cu mine smile.gif
slaiciprian
QUOTE(argon @ 12 Jan 2009, 09:00)
si io ti-am pus papuc de 8 pe surub de 5? wacko.gif
*



dar nici io... asa a venit alternatorul, parea cablul lui original pentru masa. piese romanesti... acu doua zile m-a lasat cablul de la baterie la masa pe motor. a avut viatza lunga. cam o luna.
bygy007
QUOTE(bylexus @ 14 Jan 2009, 21:28)
Multumesc.Cand il cumpar, ii fac poza si apelez la tine sa-mi spui si cum lucreaza cu mine smile.gif
*


OK
Mr_Devil83
deci bygy eu doar incerc sa identific potentiale cauze la belele care apar pe aici. Nu-mi amintesc sa fi fost ironic cu tine vreodata dar ma rog...

Poate ar trebui sa descriem putin functionarea sistemului de incarcare al splendidului bolid dacia realizat, la mioveni.

Cand masina este pornita si motorul se invarte prin fortele proprii, invarte rotorul alternatorului. Acest rotor este alimentat cu o tensiune continua si absoarbe un curent in functie de tensiunea pe care releul regulator io aplica.
In functie de acea tensiune, rotorul va deveni un electromagnet cu intensitate variabila, care va genera pe scurt in stator o tensiune alternativa. Valoarea acestei tensiuni depinde de turatia alternatorului si intr-o masura mult mai mare, de intensitatea campului magnetic creat de rotor. La turatie este clar ca nu se putea umbla asa ca s-a ales controlul campului magnetic.

Tensiunea aia alternativa trifazica, este redresata, cu o punte de diode de cea mai joasa speta, dar alea erau cam singurele diode de putere pe care romanii le aveau prin anii 70.

Teoretic acea tensiune trebuie sa se regaseasca la bornele bateriei. In practica, de multe ori din cauza neglijentei proprietarului autoturismului, sau din cauza ca metalele se mai oxideaza in timp, apar pierderi de tensiune inexplicabile la prima vedere, in special la masa releului regulator. Astfel, el va mentine tensiunea de incarcare a bateriei, de 14,4v in raport cu masa care o vede el, care nu este neaparat pusa la masa autoturismului. De ce? Pentru ca in timp se oxideaza papucii cu care acesta este conectat de sasiul autoturismului.

Se mai poate intampla ca pe alternator sa avem vreo 15 - 16v si pe baterie tensiunea sa fie buna, acest lucru de obicei se intampla cand traseul de + de la alternator spre baterie este oxidat. Aici ma refer la papucul de pe alternator de +.

Nu are importanta daca releul este cu fir de referinta sau fara. Daca instalatia electrica este in parametri tehnici buni, ambele tipuri de relee isi vor face treaba. Cel cu fir de referinta a aparut tocmai pentru ca alternatorul sa livreze 14,4v chiar daca pe baterie mai ajung 12 din cauza cablajului. Eu privesc acest lucru drept o carpeala, nu o imbunatatire a sistemului de incarcare.

Daca veti studia, veti observa ca majoritatea alternatoarelor de pe autoturismele de import sunt echipate cu relee de incarcare simpliste, cu 2 tranzistori ordinari, fara prea mari pretentii, dar producatorii or avut destul creier incat sa scurteze cat mai mult traseul + alternator + baterie si sa elimine contacte care ar putea cauza probleme in timp.
Claudiu_dar
Intai imi cer scuze pt intarziere.Pur si simplu nu am gasit unde sa postez....
Masa de pe aripa nu era buna era stransa bine curatat cu peria de sarma... dar de geaba. am luat un surub si o piulita si am dat gaura in alta pare si am tras un fir de pe aripa pe masa alternatorului.Apoi a functionat.
Multumesc colegilor
Se poate inchide
Mr_Devil83
QUOTE(bygy007 @ 8 Jan 2009, 23:24)
<span class='edit'>8 Jan 2009, 23:25:</span>

e din alta parte
*



deci....?
Claudiu_dar
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Feb 2009, 18:58)
deci....?
*



Da tu ai avut dreptate.
v_razvan_c
Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face?

La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK.
Claudiu_dar
QUOTE(v_razvan_c @ 2 Feb 2009, 21:22)
Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face?

La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK.
*



Becul ala rosu cu baterie pe el se aprinde cand nu mai incarca.
Poate te ajuta cineva dar nu stim ce masina ai.
v_razvan_c
Cea din semnatura, 1310L, 1997, CN...

Imi dau seama ca nu functioneaza, pt. ca din cate stiam trebuie sa se aprinda cand pun contactul, ceea ce nu face... huh.gif
diaconuliviu
Ala e "de poza", nu e legat. Se poate face sa arate dar cu ceva chin si modificari.
brigada_diverse
dar cablaju pana la el e facut, nu?
nelu_1985
nu, nu e facut, eu urmeaza sa-l pun in functiune curand, mi-am inlocuit alternatorul cu unul de opel de 70 A, care are un surub de iesire unde se leaga firul ce trebuie sa aprinda beculetul din bord, la alternatorul de dacie e mai greu de facut. Atasez o poza sa va arat montajul provizoriu al becului, fara existenta acestuia alternatorul nu incarca, cand pun contactul se aprinde, iar la pornire se stinge; poza....
v_razvan_c
Nu stiu daca este cablaj, vorba lui liviu, daca nu merge, poate ca nici nu e...
Ciudat, parca am vazut la alte DACIA ca se aprindeau becul mad.gif

Daca ai spus de chin si modificari, ma las pagubas, asta ar insemna ca implica vreo schema ceva, ceea ce eu urasc happy.gif

3 Feb 2009, 12:43:
Prin schema asta nu se gaseste, eu unul am cautat, dar nu am gasit, imi fug ochii la scheme rolleyes.gif
nelu_1985
nu e in schema aia nimic, la legenda spune ca papucul respectiv "lampa NC", nu se foloseste, iar bec functional se poate sa fi vazut la daciile mai noi cu alternator cu releu incorporat care nu mai au in bord indicatorul de incarcare baterie doar becul respectiv.
v_razvan_c
Ahaaa, am inteles, deci e de ajuns acul... biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(v_razvan_c @ 3 Feb 2009, 11:29)
Nu stiu daca este cablaj, [...]
Ciudat, parca am vazut la alte DACIA ca se aprindeau becul mad.gif

Daca ai spus de chin si modificari, ma las pagubas, asta ar insemna ca implica vreo schema ceva, ceea ce eu urasc happy.gif

[...]

Nu e cablaj; pe "vitrina cu ceasuri" tip CN (aia cu turometru) si parca si pe cea dinainte, cu "ceasuri patrate" exista locasul pt bec, chiar si traseu pe cablajul "imprimat". Numai ca nu e traseu cu fire legat in manunchi, nu se foloseste metoda asta, decit la injectie si la altele la care ceasul lipseste. Pe alternator Dacia ar mai trebui un "triplet" de diode care sa scoata o tensiune apoi becul se leaga printr-o dioda la acea punte si la +contact (Byggy a postat parca o schema pe care am corectat-o ulterior cu un alternator cu semnalizare "prin bec".)
v_razvan_c
Am inteles, credeam insa ca e ceva defect la mine, mai ales ca am ultimul model de ceasuri... Ma gandeam la ceva mai simplu, nu sa fie ceva in plus la alternator...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.