Claudiu_dar
8 Jan 2009, 22:51
La inceput nu incarca am masurat pe borna de plus a alternatorului si arat 15,... si pr bsterie ajungea 12 si un pic.Mam pus si am schimbat tot perii diode releu de incarcare dupa toate astea incarca
dar incarca 15 si ceva
este inebunitor.am zis ca releu e de proasta calitate si am vrut sa pun unu mecanic dar asta are nu 2 fire am incercat nu incarca de loc a si de cand incarca 15 turometru nu mai e stabil(turometru ..nu se tureaza motorul doar turometru .. AJUTOR
P.S. masine e ruginita toata aripi...tot are gauri..
bygy007
8 Jan 2009, 23:06
in dreapta sus exista functia
CAUTA daca vrei MURA IN GURA
GASESTI AICI
Mr_Devil83
8 Jan 2009, 23:14
Io zic masa proasta.
bygy007
8 Jan 2009, 23:24
QUOTE(Claudiu_dar @ 8 Jan 2009, 22:51)
8 Jan 2009, 23:25:QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 23:14)
e din alta parte
Mr_Devil83
8 Jan 2009, 23:52
Deci sau masa la baterie sau la alternator e praf sau cablul de + de pe alternator pe baterie. Una din doua.
v_razvan_c
10 Jan 2009, 16:50
Am si eu o intrebare: cand pornesc masina acul de la baterie se duce aproape de zona rosie cu +... apoi scade pe la jumate dupa cateva minute. E ceva in neregula?
Mr_Devil83
10 Jan 2009, 17:50
LA afisaj sigur da, la circuitul electric de incarcare si pornire u e obligatoriu sa fie probleme.
v_razvan_c
10 Jan 2009, 17:54
Sa fie acul prost? ...stiu ca si la celelalte 2 dacii pe care le-am avut tot la fel facea...
bygy007
11 Jan 2009, 00:20
QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 23:52)
Deci sau masa la baterie sau la alternator e praf sau cablul de + de pe alternator pe baterie. Una din doua.
alea se unesc pe la blocul de lumini
bylexus
11 Jan 2009, 17:36
Eu am baterie noua cumparata in noiembrie.
Pana acum 1 saptmana acul imi indica in afisaj tensiunea langa pictograma "+" iar acum de cateva zile... acul sta undeva mai aproape de pictograma "-" mai jos de jumatate; aproape de albul acela marcat cu liniute multe.
E problema mare?! Sau scade putin din cauza frigului?! Mentionez ca masina porneste fara probleme.
Daca e ceva, va rog sa-mi spune-ti sa pot preintampina o eventuala descarcare.
Multumesc.
bygy007
11 Jan 2009, 23:54
iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el
slaiciprian
12 Jan 2009, 08:10
io nu am avut masa buna de la alternator la caroserie. 3 electricieni nu si-au dat seama. cercul acela din capatul firului se centrase in jurul surubului fara sa-l atinga, totul era strans, parea ok. bateria fierbea de nu avea aer. un al patrulea electrician si-a dat seama din... mersul motorului.
si io ti-am pus papuc de 8 pe surub de 5?
bylexus
13 Jan 2009, 20:06
QUOTE(bygy007 @ 12 Jan 2009, 00:54)
iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el
Cat costa un aparat din acela de masura?! Cum se numeste mai exact(cum se cere)?!
Multumesc.
bygy007
14 Jan 2009, 00:17
asta e cel mai ieftin [attachmentid=1627493162] si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10
bylexus
14 Jan 2009, 21:28
QUOTE(bygy007 @ 14 Jan 2009, 01:17)
asta e cel mai ieftin [attachmentid=1627493162] si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10
Multumesc.Cand il cumpar, ii fac poza si apelez la tine sa-mi spui si cum lucreaza cu mine
slaiciprian
15 Jan 2009, 00:18
QUOTE(argon @ 12 Jan 2009, 09:00)
si io ti-am pus papuc de 8 pe surub de 5?
dar nici io... asa a venit alternatorul, parea cablul lui original pentru masa. piese romanesti... acu doua zile m-a lasat cablul de la baterie la masa pe motor. a avut viatza lunga. cam o luna.
bygy007
15 Jan 2009, 01:30
QUOTE(bylexus @ 14 Jan 2009, 21:28)
Multumesc.Cand il cumpar, ii fac poza si apelez la tine sa-mi spui si cum lucreaza cu mine
OK
Mr_Devil83
15 Jan 2009, 07:10
deci bygy eu doar incerc sa identific potentiale cauze la belele care apar pe aici. Nu-mi amintesc sa fi fost ironic cu tine vreodata dar ma rog...
Poate ar trebui sa descriem putin functionarea sistemului de incarcare al splendidului bolid dacia realizat, la mioveni.
Cand masina este pornita si motorul se invarte prin fortele proprii, invarte rotorul alternatorului. Acest rotor este alimentat cu o tensiune continua si absoarbe un curent in functie de tensiunea pe care releul regulator io aplica.
In functie de acea tensiune, rotorul va deveni un electromagnet cu intensitate variabila, care va genera pe scurt in stator o tensiune alternativa. Valoarea acestei tensiuni depinde de turatia alternatorului si intr-o masura mult mai mare, de intensitatea campului magnetic creat de rotor. La turatie este clar ca nu se putea umbla asa ca s-a ales controlul campului magnetic.
Tensiunea aia alternativa trifazica, este redresata, cu o punte de diode de cea mai joasa speta, dar alea erau cam singurele diode de putere pe care romanii le aveau prin anii 70.
Teoretic acea tensiune trebuie sa se regaseasca la bornele bateriei. In practica, de multe ori din cauza neglijentei proprietarului autoturismului, sau din cauza ca metalele se mai oxideaza in timp, apar pierderi de tensiune inexplicabile la prima vedere, in special la masa releului regulator. Astfel, el va mentine tensiunea de incarcare a bateriei, de 14,4v in raport cu masa care o vede el, care nu este neaparat pusa la masa autoturismului. De ce? Pentru ca in timp se oxideaza papucii cu care acesta este conectat de sasiul autoturismului.
Se mai poate intampla ca pe alternator sa avem vreo 15 - 16v si pe baterie tensiunea sa fie buna, acest lucru de obicei se intampla cand traseul de + de la alternator spre baterie este oxidat. Aici ma refer la papucul de pe alternator de +.
Nu are importanta daca releul este cu fir de referinta sau fara. Daca instalatia electrica este in parametri tehnici buni, ambele tipuri de relee isi vor face treaba. Cel cu fir de referinta a aparut tocmai pentru ca alternatorul sa livreze 14,4v chiar daca pe baterie mai ajung 12 din cauza cablajului. Eu privesc acest lucru drept o carpeala, nu o imbunatatire a sistemului de incarcare.
Daca veti studia, veti observa ca majoritatea alternatoarelor de pe autoturismele de import sunt echipate cu relee de incarcare simpliste, cu 2 tranzistori ordinari, fara prea mari pretentii, dar producatorii or avut destul creier incat sa scurteze cat mai mult traseul + alternator + baterie si sa elimine contacte care ar putea cauza probleme in timp.
Claudiu_dar
1 Feb 2009, 16:05
Intai imi cer scuze pt intarziere.Pur si simplu nu am gasit unde sa postez....
Masa de pe aripa nu era buna era stransa bine curatat cu peria de sarma... dar de geaba. am luat un surub si o piulita si am dat gaura in alta pare si am tras un fir de pe aripa pe masa alternatorului.Apoi a functionat.
Multumesc colegilor
Se poate inchide
Mr_Devil83
1 Feb 2009, 17:58
QUOTE(bygy007 @ 8 Jan 2009, 23:24)
<span class='edit'>8 Jan 2009, 23:25:</span>
e din alta parte
deci....?
Claudiu_dar
1 Feb 2009, 18:19
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Feb 2009, 18:58)
Da tu ai avut dreptate.
v_razvan_c
2 Feb 2009, 20:22
Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face?
La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK.
Claudiu_dar
2 Feb 2009, 21:13
QUOTE(v_razvan_c @ 2 Feb 2009, 21:22)
Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face?
La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK.
Becul ala rosu cu baterie pe el se aprinde cand nu mai incarca.
Poate te ajuta cineva dar nu stim ce masina ai.
v_razvan_c
2 Feb 2009, 21:53
Cea din semnatura, 1310L, 1997, CN...
Imi dau seama ca nu functioneaza, pt. ca din cate stiam trebuie sa se aprinda cand pun contactul, ceea ce nu face...
diaconuliviu
3 Feb 2009, 08:35
Ala e "de poza", nu e legat. Se poate face sa arate dar cu ceva chin si modificari.
brigada_diverse
3 Feb 2009, 10:39
dar cablaju pana la el e facut, nu?
nelu_1985
3 Feb 2009, 10:55
nu, nu e facut, eu urmeaza sa-l pun in functiune curand, mi-am inlocuit alternatorul cu unul de opel de 70 A, care are un surub de iesire unde se leaga firul ce trebuie sa aprinda beculetul din bord, la alternatorul de dacie e mai greu de facut. Atasez o poza sa va arat montajul provizoriu al becului, fara existenta acestuia alternatorul nu incarca, cand pun contactul se aprinde, iar la pornire se stinge; poza....
v_razvan_c
3 Feb 2009, 11:29
Nu stiu daca este cablaj, vorba lui liviu, daca nu merge, poate ca nici nu e...
Ciudat, parca am vazut la alte DACIA ca se aprindeau becul
Daca ai spus de chin si modificari, ma las pagubas, asta ar insemna ca implica vreo schema ceva, ceea ce eu urasc
3 Feb 2009, 12:43:Prin schema asta nu se gaseste, eu unul am cautat, dar nu am gasit, imi fug ochii la scheme
nelu_1985
3 Feb 2009, 11:55
nu e in schema aia nimic, la legenda spune ca papucul respectiv "lampa NC", nu se foloseste, iar bec functional se poate sa fi vazut la daciile mai noi cu alternator cu releu incorporat care nu mai au in bord indicatorul de incarcare baterie doar becul respectiv.
v_razvan_c
3 Feb 2009, 12:05
Ahaaa, am inteles, deci e de ajuns acul...
diaconuliviu
3 Feb 2009, 12:56
QUOTE(v_razvan_c @ 3 Feb 2009, 11:29)
Nu stiu daca este cablaj, [...]
Ciudat, parca am vazut la alte DACIA ca se aprindeau becul
Daca ai spus de chin si modificari, ma las pagubas, asta ar insemna ca implica vreo schema ceva, ceea ce eu urasc
[...]
Nu e cablaj; pe "vitrina cu ceasuri" tip CN (aia cu turometru) si parca si pe cea dinainte, cu "ceasuri patrate" exista locasul pt bec, chiar si traseu pe cablajul "imprimat". Numai ca nu e traseu cu fire legat in manunchi, nu se foloseste metoda asta, decit la injectie si la altele la care ceasul lipseste. Pe alternator Dacia ar mai trebui un "triplet" de diode care sa scoata o tensiune apoi becul se leaga printr-o dioda la acea punte si la +contact (Byggy a postat parca o schema pe care am corectat-o ulterior cu un alternator cu semnalizare "prin bec".)
v_razvan_c
3 Feb 2009, 23:50
Am inteles, credeam insa ca e ceva defect la mine, mai ales ca am ultimul model de ceasuri... Ma gandeam la ceva mai simplu, nu sa fie ceva in plus la alternator...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.