Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Da' tata... tata ce rabla-si ia?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
marksman
Dupa 26 de ani de Dacia, tata in sfarsit trebuie sa-si cumpere masina. E oarecum trist ca trebuie sa se desparta de "batranica", dar masina aia deja inghite prea multi bani. Doar din decembrie si pana acum a schimbat 3 electromotoare si nenumarate becuri. Pornirile devin tot mai grele, interiorul e obosit bine de tot. Fetele de usi isi arata varsta si degeaba mai incearca sa le salveze.

M-am mai interesat si eu pe aici pe colo, i-am mai aratat oferte, i-am mai spus despre problemele comune intalnite. Na, acu' urmeaza candidatele. Musai a/c, servo si doua airbag-uri. Ordinea este total aleatoare:

1. Opel Astra Classic 1.4 16v. Pro: motorul "mic" (taxe reduse), cica e fiabila, piese se gasesc, costuri de intretinere comparativ cu Logan. Contra: nu-i place ca e hatch, si din auzite, 1.4 16v twinport consuma mult

2. Hyundai Accent 1.4 (16v). Pro: motorul "mic" (taxe reduse), "arata bine", dotari ok. Contra: revizii scumpe, piese scumpe, service-uri "rare", si "hyundai am auzit ca nu e fiabila, are <prietenu' lu' vecina lu' soacra lu' colega sotiei> si cica e cu ea numai prin service"

3. Hyundai Accent 1.5 CRDI. Pro: la fel ca mai sus. Contra: la fel ca mai sus, plus: "dieselul porneste greu iarna", "dieselul incepe sa faca zgomot cu timpul", "dieselul trepideaza"

4. Hyundai Getz/i10. Pro: motor mic (parca 1.2). Contra: vezi pct. 2 plus ca e hatch

5. VW Polo 1.2 sau Skoda Fabia 1.2 HTP. Pro: motorul "mic" (taxe reduse), "masina nemteasca" (fiabila, costuri mici de intretinere (???)). Contra: "scump, dom'le, scump!" (sau "cum sa dau 11.000 E pe un pic de masina?" biggrin.gif )

6. Fiat Punto (clasic?). Pro: motor 1.2 Contra: "toti spun ca Fiat are motoare proaste, cel putin pe Punto"

7. Citroen C3. "ar fi o varianta"

[8. Dacia<whatever>/Renault <whatever>: "sa nu mai aud de escrocii aia!"]


Ar vrea masina noua, ca prefera sa o ia pe firma. buget maxim(da' maxim, fara nici un ban peste): 11.000 E. Totusi, daca nu gaseste ceva in banii astia, e dispus sa dea maxim 7.000 E pe o masina second hand. Dintre astea enumeram: Mercedes A-Klasse 160 (2006, 55.000 km, benzina, pret: 6000 E), Astra Classic (2001, 80.000 km, benzina, pret: 4000 E) etc.

Ei, ce rabla sa-si ia tata?

icon_mrgreen.gif
tarzy
la banii aia are de ales nu gluma

Totusi daca nu e un tip prea fudul cel mai bine iese cu Logan ... or fi aia de la dacia excroci dar .... nu pot fi atat de excroci cat te costa intretinerea la masini noi mai "cinstite"

orice MPI consuma mult in oras, daca e bucurestean nu are cum sa scoata sub 10 in oras

Bafta la alegere
parpanel
Logan nu vrea? biggrin.gif
Gescu
Niciun logan......opel sau hyundai !!!!
logan1.5dci
Oricum 6. nu .
radian
Noul Symbol?
marksman
QUOTE(tarzy @ 9 Jan 2009, 21:09)
la banii aia are de ales nu gluma

Totusi daca nu e un tip prea fudul cel mai bine iese cu Logan ... or fi aia de la dacia excroci dar .... nu pot fi atat de excroci cat te costa intretinerea la masini noi mai "cinstite"

orice MPI consuma mult in oras, daca e bucurestean nu are cum sa scoata sub 10 in oras

Bafta la alegere
*


A avut Logan, dar mi l-a dat mie. Nu mai vrea Logan. "Am avut, acum vreau altceva"


QUOTE(parpanel @ 9 Jan 2009, 21:09)
Logan nu vrea? biggrin.gif
*


Vrea alta masina

QUOTE(Gescu @ 9 Jan 2009, 21:11)
Niciun logan......opel sau hyundai !!!!
*


Asa i-am zis si eu

QUOTE(logan1.5dci @ 9 Jan 2009, 21:11)
Oricum 6. nu .
*


Nici el nu cred ca mai vrea, ca prea multi i-au spus ca nu e deloc o alegere inspirata.


QUOTE(radian @ 9 Jan 2009, 21:17)
Noul Symbol?
*


Nu vrea Renault si Symbolul nou zice ca arata mai urat decat Loganul. Parerea lui ™ biggrin.gif
radian
Hmmm, cred ca ai viata grea pana sa-i gasesti o varianta care sa-i indeplineasca toate criteriile... radmasa.gif
logan1.5dci
Zii sa mai puna ceva, de-o skoda?
Ca ford n-o sa vrea sigur.

Da , ma corectez singur:

"buget maxim(da' maxim, fara nici un ban peste): 11.000 E"

Astia sunt bani de logan.....cu dedicatie. happy.gif
aphophis
evita hyundai, masini nefiabile, probleme generalizate cu coloana de directie, amortizoare etc etc. Daca vrea o afacere buna, vechiul symbol, am vazut pe site la serus ca un symbol Music, 1,5 dCi 85CP, EURO 4 e 9050 euro ddp. Pomana.daca nu un clio3 dinamique care e cam 11.000 de euro ddp
Alin Calu
ziceai de un mercedes la 6000 E 2006...eu pe ala l-as lua, sincer
namidee
Preferabil sa nu ia 4. Am citit in Autobild niste reviewuri care aproape au incadrat masina la categoria "teapa".
Gescu
Motoru de 1.4 16 v 98 cp de la Accident cred ca este ok....prima data si eu am vrut Accident dar avea prea putine dotari la banii pe care ii aveam eu.Am un prieten cu hyundai si este super multumit de el.
kaspersky
QUOTE(Illusi0n @ 9 Jan 2009, 21:04)
4. Hyundai Getz/i10. Pro: motor mic (parca 1.2). Contra: vezi pct. 2 plus ca e hatch
icon_mrgreen.gif
*


Getz-ul are motor de 1.1, 67CP, vezi eventual si Mitsubishi Colt 1.1 75 CP, sau 1.3 95CP (da' asta parca sare de 11k EUR)
Executron
VW Golf4 1.6 SH daca vrea mai micuta sau un Octy1 tot SH daca vrea mai mare wink.gif
Andy_ACS
La masina noua as recomanda Kia Ceed Best (11800E DDP). Daca chiar nu poate depasi, 11.000, din ce ai in lista recomand Astra Classic. Are caroseria integral galvanizata, are motor modern, 16v, twinport, distributie lant, performante decente spre slabute, design prafuit (masina din '98) insa fiabila, bine gandita, piese se gasesc si sunt ieftine. Atentie ca daca nu ii place hatch exista si varianta berlina. Un minus ar fi pretul de revanzare, care va fi destul de mic avand in vedere ca e model vechi si se va scoate din productie.

Daca ai gasit Astra G din 2001, 80.000 km si stare buna la 4000E mai bine o ia pe asta. Sau Mercedesul ala din 2006 cu 55.000 km la 6000.... Par afaceri bune, preturi foarte bune, dar vezi sa nu fie tepe, mie nu imi miroase a lucru bun smile.gif

Bafta!
Diac
Ford Fiesta? parca au si motorizare de 1.2
bossake
Ar mai fi Fiat Linea, uite o oferta destul de interesanta:
http://www.fiat.com.ro/pdf/23_catalog_pdf.pdf .
la promotie e 10950 si ai cam toate dotarile cerute insa e mai nasol ca motorul este de doar 77 cp. nu am mers insa banuiesc ca e fff lenta masina smile.gif. De asemenea uita-te si la Grande Punto.
Astra classic e o masina buna, dar nu se merita sub nicio forma sa o iei noua. mai bine iei una SH,dar nu aia la 4000 de eur care ai gasit-o tu. pe la 6000 cred ca iei una din 2006, are o devalorizare mare de tot.
Intr-adevar best buy este fara doar si poate kia ceed,pacat ca depaseste bugetul tau.
Alta varianta viabila ar fi Ford Fiesta. apoi ar mai fi suzuki swift care mie imi place mult si mitsubishi colt. insa ultimele 2 sunt ceva mai micutze in special la portbagaj.

edit: uita-te si la noul aveo. Noul aveo hatch, nu cel sedan. mie mi-a lasat o impresie destul de buna. de asemenea am auzit pe cineva ca vorbea de o oferta la lacetti la 11500.
ady77
20 olcituri biggrin.gif
V a L y O
QUOTE(Diac @ 10 Jan 2009, 00:54)
Ford Fiesta?  parca au si motorizare de 1.2
*



1,25 L. Dar se cam plange lumea pe forum-ul ford ca cica ar avea ceva bube motorul asta.
Merced
Sacrificiu de bani pana la Cee'd... wink.gif
driverx
QUOTE(V a L y O @ 10 Jan 2009, 02:30)
1,25 L. Dar se cam plange lumea pe forum-ul ford ca cica ar avea ceva bube motorul asta.
*



E o prastie motorul ala. La unii refuza sa si porneasca. Binenteles ca in service masina nu are nimic.
body
Uita-te la un Suzuki swift , la un Mitsubishi Colt , desi Coltul e cam chior .
dizzy
Te poti uita si la variantele astea:

http://www.suzuki.ro/index.php?option=com_...d=274&Itemid=52
http://www.ford.ro/index,12,97
Cel mai bun mi se pare sx4 dar e alegerea ta
Zippy
Eu am fost cam in aceeasi dilema acum 4 luni.Hyundai nici n-aveam in lista datorita problemelor de fiabilitate (vezi coloana de directie, debitmetru, tamburi ovalizati, probleme pornire - probleme care apar mai la toate accenturile). Getzul are un consum de limuzina.

Fabia/Polo vorba ta, sunt jumate de masina.Eu aveam in vedere acum cateva luni cand mi-am luat masina, Seat Ibiza Fun, e si acum in oferta 1.2 70 cp,AC, geamuri electrice, 2 airbaguri,servodirectie -> 9100 euro. Pentru ABS mai platesti vreo 280 euro. Contra e motorul in 3 cilindri care trebuie turat bine pentru a scoate ceva din el. E cam ca un logan 1.4 la performante, eu am facut testdrive cu ea si cam asa se simte.

De citroen sa te feresti ca de dracu, piese scumpe, service prost, arata a masina de femeie.

Eu am ales opel astra classic 1.4 16v twinport.Masina a costat 10.800 euro in septembrie.Era 10.600 "coaja" (ABS, AC, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si incalzite,2 airbaguri, scaun sofer si volan reglabile).Am mai platit 200 euro pe alarma, scut motor si pachet beauty (care inseamna oglinzi in culoarea caroseriei si manere interioare usi cromate).
Sunt foarte multumit, motorul e surpriza placuta, ma asteptam sa fie slab avand in vedere masa masinii, dar e foarte vioi, consumul e de aprox 9,5 in Bucuresti mers destul de tare, si 6 in afara (max 120 km/h). Cand eram in rodaj am obtinut si 5% pe un drum Bucuresti - Curtea de Arges - Bucuresti, dar mers de rodaj (vit max 100 km/h, max 3000 rot/min).
Eu am 4000 km cu ea de la 1 noiembrie cand a venit si pana acum si n-am avut nici o problema.Pe forumurile opel nu am vazut probleme de fiabilitate.Piesele sunt foarte ieftine (ca idee, piesele pentru prima revizie de 15.000 ma costa max 200 ron). Ce e un pic deranjant e interiorul care e depasit total, dar la mine asta n-a fost un impediment. Pentru o masina conceputa in 98 e mult peste masini gen Logan sau Accent. Apropo, are 4* la Euroncap.

Acum cu criza asta cred ca o iei mai ieftina , si poti negocia multe la dealer, eu am primit moca cd/mp3 sony cu stick usb, numere rosii, o mica reducere (pretul total iesea 10857 euro - si mi-a zis 10.800).
Si exista si sedan daca tatalui tau nu-i place hatch-ul desi e mai util, are banchete rabatabile, gura de incarcare mai mare, portbagaj maricel.

Bafta in luarea unei decizii!

Ps.:am, vazut acum pe siteul opel, astra classic 1.4 e 9600 euro daca da dacia veche la remat wink.gif
zanzie
Kia Rio Sedan.
[attachmentid=1627492260]

[attachmentid=1627492261]
tkx
QUOTE(driverx @ 10 Jan 2009, 08:09)
E o prastie motorul ala. La unii refuza sa si porneasca. Binenteles ca in service masina nu are nimic.
*



da, stiu pe cineva cu ford fiesta (1.25) care in dimineata de anul nou n-a pornit decat la a sasea cheie. masina are ~9000km si face un an in februarie.

sa nu uit: proprietarul e un anti-loganist convins biggrin.gif

revenind la intrebare, din cele enumerate eu as lua logan cu garantie extinsa. chiar daca ar prinde unul cu probleme in 5 ani repari toate bubele smile.gif . in afara de asta i-ar mai ramane si bani, ceea ce nu strica pe crizele astea rolleyes.gif
vijelie
Apropo de Hyundai Accent, despre care unii si in somn afirma ca e o catastrofa: cunosc 2 posesori de 1.4, cumparate cam in acceasi perioada, vara lui 2006, amandoua masinile au peste 35k km si nu au nicio problema. Si daca 350 lei la o revizie e mult, nu stiu ce sa mai zic.
Poate nu ar fi rau sa faca niste vizite pe la servisuri sa vada cu ochii lui ce probleme REALE sunt.
Cand am fost cu Loganul la ultima revizie, m-am speriat cate benzinare 2006-2007 se prezentau cu deja clasica scurgere de ulei.
denisCT
Opel Astra Classic noua sau sh 2007-2008 sau Astra H sh >2005
adip
QUOTE(Zippy @ 10 Jan 2009, 18:47)
Pentru o masina conceputa in 98 e mult peste masini gen Logan sau Accent.
Cred ca te referi la Accent-ul din '98
ArtVandelay
cum puteti sa recomandati hyundai? omul vrea masina nu televizor
slider2
sa mai stranga niste bani si sa ia ceed, cea mai buna varianta daca isi ia noua.
cristio_79
Iti pot oferi cateva detalii despre Citroen C3 1.4 HDI. Variantele pe benzina ies din discutie.
Este o masina foarte fiabila, absolut nici un fel de problema la motor si cutie in 250.000 km.
Ambreiaj schimbat pe la 170.000 km (nu mai stiu exact cat avea pe bord) deoarece, la una din ele incepuse sa patineze, iar la cealalta s-a spart rulmentul.
Reviziile se fac la 30.000 km, daca se foloseste intensiv (firme, scoala, taxi etc), la 20.000. Curelele se schimba la 180.000 km pentru folosire intensiva si pe la 240.000 km (nu mai retin 100%) sau 10 ani. Datele sunt din carnetul de intretinere si garantie. La exemplarele de care vorbesc, s-au schimbat curelele la 185.000 km, cu toate ca masinile sunt alergate pe firma.
Carbunii la electromotoare schimbati cam pe la 160.000-170.000 km.
Ca puncte slabe, daca pot sa zic asa:
- se schimba becurile pe faza scurta intr-o veselie, suspensie cam rigida pentru oras, dar neasteptat de buna la drum lung.
Probleme cu zdranganitul hayonului aparute pe la 150.000, dar rezolvate.
Probleme cu un joc destul de mic la o bucsa de la caseta de directie - schimbata caseta de directie pe garantie, fara nici un fel de problema.
Problema mare ar fi cu elementele de caroserie, in caz de busituri. Acestea vin numai din Franta si destul de greu.
Desi la prima vedere portbagajul pare mic, el este foarte incapator, nici nu ma asteptam.
Masina este foarte manevrabila in traficul urban, parcarile se fac foarte usor.

L.E - mi-am adus aminte de inca ceva:
- cam pica fuliile defazoare - se aud cum incep sa zdrangane, in special cand ac-ul este folosit intensiv. Nu sunt scumpe.
- consumul foarte bun. Vara cu ac-ul pornit continuu 5,3 - 5,5% urban, iar iarna maxim 5,8%. Extraurban intre 4 si 4,5%, dar am scos si vreo doua recorduri de 3,3 - 3,5% cand am mers batraneste.
marksman
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Eu i-am zis Kia Ceed dar el a zis ca nu-i "spune" nimic masina aia si cand i-am zis ca e 11.800 E Best-ul a zis ca mai bine Hyundai.
Spre Hyundai 1.5 CRDI l-am sfatuit eu, avand un coleg care are asa ceva de vreo trei ani si mi-a zis ca in afara de un amortizor schimbat pe garantie altceva n-a mai "suferit" masina aia.
Astra Classic era a doua in top, cu mentiunea ca e pe cale de a iesi din fabricatie.
Ford nici nu intra in discutie.
Mai citim biggrin.gif
bossake
E pacat sa iei accent si nu ceed. ceedul e pe cu totul alta platforma, de generatie mult mai noua. ceedul imparte platforma cu i30. la ceed ai suspensie independenta, ai 5 stele ncap...etc smile.gif.
Intr-adevar la ceed iei motor pe benzina in banii astia, iar la accent iei diesel. Acum depinde si cati km face tatal tau...
iar cat despre faptul ca nu ii spune nimic masina, du-l macar in showroom la kia, poate ii va placea smile.gif
aphophis
QUOTE(Illusi0n @ 10 Jan 2009, 21:51)
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Eu i-am zis Kia Ceed dar el a zis ca nu-i "spune" nimic masina aia si cand i-am zis ca e 11.800 E Best-ul a zis ca mai bine Hyundai.
Spre Hyundai 1.5 CRDI l-am sfatuit eu, avand un coleg care are asa ceva de vreo trei ani si mi-a zis ca in afara de un amortizor schimbat pe garantie altceva n-a mai "suferit" masina aia.
Astra Classic era a doua in top, cu mentiunea ca e pe cale de a iesi din fabricatie.
Ford nici nu intra in discutie.
Mai citim biggrin.gif
*



ala nu cumva e accentul vechi? Vezi ca e o diferenta imensa de fiabilitate intre un accent nou (facut in turcia - btw nu am nimic cu tara, insa hyundaiurile facute acolo is catastrofale dpdv al fiabilitatii) si un accent din generatia precedenta,facut in coreea
didosdoru
Peugeot 206 !!!
dadoshel
da un ochi la seat cordoba, e ultima strigare si au preturi faine.un cordoba 1.4/85ps standard este 11186 ddp.
marksman
Azi m-a sunat si mi-a spus ca inclina spre Hyundai Accent 1.5 CRDI. 9150 EUR, nou.
ArtVandelay
S-au terminat toate masinile din lume sau de ce?

1.5 CRDI-ul ala nu e in 3 cilindrii ? blush.gif
marksman
De ce? Ca a facut o tura cu unul si i-a placut. Zice ca interiorul e mai fain decat la Astra Classic si-i place cum trage CRDI-ul. Da' na... ce sa zic, poate ca maine se razgandeste iara smile.gif

1.5 CRDI in 3 cilindri? biggrin.gif C'mon...

vijelie
@ArtVandelay
Ia imparte cele 16V la 4 per cilindru si zi-ne cat iti da.
ArtVandelay
modelul de acum 2-3 ani era in 3 cilindrii, tot de 1.5 diesel, acum l-au upgradat? ce misto
bossake
ma indoiesc ca e doar 9150 de euro. ori e pretul fara tva ori e varianta de baza care posibil nici ac sa nu aiba.
Intr-adevar motorul e ok, trage bine. E drept si puterea e destul de mare, totusi sunt 110 cai +cuplul de diesel e normal sa iti lase o impresie buna smile.gif !!!
Andy_ACS
Accent 1.5 CRDI M/T 1.5 4DR GL COMFORT 8380 9895 7700

Primul pret e cel fara TVA, ultimul e fara tva s cu programul rabla.
Deci 9150 e varianta asta cu tot cu tva si rabla.

Bafta!
turturel
Seful meu are accent crdi 1.5 de 110 cp luat acum 2 ani jumate si are peste 30000 km. Sa cam speriat cand sa dus la prima revizie..500 lei si acum la a doua 750-800 lei. E o masina buna cu un consum redus, distributie pe lant(120 mii se schimba), e cam rigida in oras, fuge bine la drum lung..150-160 km/h ii prinzi cat ai zice "pic si poc"..accelereaza destul de bine..un pic cam ighesuita as spune daca esti pasager in spate sau un tip mai corpolent..chiar soferul.
Service-urile sunt cam scumpe din ce am auzit...Eu tot catre un astra classic as inclina..e masina mai barbateasca un pic si chiar daca e cu un design conservator sia aratat fiabilitatea in multe tari..vezi anglia..germania..si in romania s-a vandut bine.
Succes la cumparaturi!
neumann
ilussioane, eu as lua kia ceed best, all the way... e undeva la 11.000 si cateva sute. Motor de 1,4 cu multi caluti. Eu zic ca e varianta perfecta in bugetul asta.
Marty
Io zic Lancer Clasiic 1,6. Iti dau io imprumut 1600 de euro.

P.S.: Bozgore, taci din gura ca te scuip! 04.gif
tkx
asta vara in grecia m-am imprietenit cu o familie de romani cu accent 1.5crdi. el era multumit de masina plus ca arata si destul de misto. dar: la un moment dat i-am inchis eu portbagajul si l-am simtit ca si cum ar fost facut dintr-o foita subtire-subtire. nu mai spun de zgomotul de tabla chioara. nici la logan nu se aude asa...
driverx
QUOTE(tkx @ 14 Jan 2009, 16:35)
....la un moment dat i-am inchis eu portbagajul si l-am simtit ca si cum ar fost facut dintr-o foita subtire-subtire. ...
*




Stai ca io am vazut azi in service o faza mai nasoala. Se ia un Mertzan dinasta celeka sau ceva smecherosenie diansta bengoasa la pret de apartament de doua camere. Avea deschidere/inchidere portbagaj hidraulica. In momentul in care se inchide, coboara capacul portbagajului si cand ajunge la cheder mareste forta pentru a apasa capacul ca poata sa il incuie. Nimic deosebit pana aici, dar cand tot sistemul a terminat treaba, pompa hidraulica s-a oprit si vad ca partea dreapta a capacului portbagaj din dreptul balamalei s-a ridicat si a vibrat putin. Am ramas masca biggrin.gif Tabla subtirica in zona de sarcini nu neaparat mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.