Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vitezometrul se comporta ciudat.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bylexus
Salut.

Iata cum se descrie problema mea.

Pornesc motorul... demarez... cand am in realitate 40-50km/h vitezometrul ramane blocat la 20km/h si nu se clinteste din loc nici daca scad dupa aceea sub 20 km/h reali.
Daca ajung la vreo 80km/h in realitate,vitezometrul imi indica 60km/h si ramane tot asa blocat si nu se deblocheaza decat daca ajung sub viteza de 40-50km/h.
Daca trec de 100km/h reali... atunci vitezometru imi indica 80km/h si din nou se deblocheaza dupa ce ajung sub 40km/h.


Ce pot face?!Il pot repara?!
E greu de schimbat vitezometrul?!Ce trebuie sa demontez ca sa il schimb acasa... Cat timp imi ia?! Merita sa incerc daca n-am facut asta pana acum sau mai bine o rezolv treaba cu bani si mecanic?!
Va rog niste pareri... daca se poate sa ma ajutati smile.gif
Multumesc.
Mr_Devil83
cauta prin targurile auto un panou de bord identic cu al tau functional. In magazin e vreo 3 milioane lejer.

Nu prea mai ai ce sa-i faci la vitezometru si e dificil de schimbat si calibrat.
tzepesch
daca gasesti, serios acum, iat-i takosan nou. sunt mult mai frumos lucrate, iluminate mai bine, acele mai fixe, platicele colorate/transparente de la indicatoare mai bune.

la alea vechi din cauza materialului se indoiau acele in sus in timp.

mai bine alergi tu pe langa masina decat sa repari vitezometrul de E/P
Mr_Devil83
Serios acum, acele indicatoare facute de catre EP sunt destul de precise pentru clasa lor, dar in timp se uzeaza destul de nasol.

Daca ar fi sa alegi noi mai bine iei EP decat takosan.
tzepesch
ba nu. am avut takosan, l-am schimbat cu EP. mai bine ramneam la takosan si nu-mi mai faceam un car de draci. dar bordul EP mi-a fost dat de un coleg de pe forum pt care am spus sarumana...

nici n-ai idee cat de simplu poate fi vitezometru de takosan fata de EP.

acele sunt f misto la EP, mai ales alea chei, metalice cu despicatura. dar nimic nu se compara cu precizia si calitatea imprimarii bordurilor JAEGER de pe 1300 FR. ma-m uitat l cateva, mama parca erau printate cu laser. f fin si f frumos facute
gino73
Trebuie sa scoti toata partea cu indicatoarele din bord. Nu e o operatie prea complicata, ele fiind sustinute de 3 cleme pe dedesupt. Mai ai de scos si cele doua mufe si cablu de la kilometraj si .....gata
tzepesch
3 mufe. situate sus. mai ai si in lateral, Stg-Dr. 2 cleme
al1n
si mie mi sa blocat vitezometrul la 20 km/h si a trebuit sa imi inlocuiesc tot panoul de ceasuri.treaba e ca ai bord cn si trebuie sa scoti tot ca sa il daai jos.eu am fost la un mecanic ca sa il scoata si credema ca daca nu ai mai facut asta nu e chiar bine sa te bagi.numai ca mie nu imi mergeau niste indicatoare din noul "bord" de la remat si lam mai schimbat inca o data eu singur.ma costat 40 ron manopera si bordul 100ron la remat.bordul e prins in spate de 3 mufe si nu 2!!!si mai ales trebuie sa ai grija la firele care le scoti sa nu produci un scurt ca te trezesti ca mine ca se aprind avariile numai pe stanga sau numai pe dreapta laugh.gif .sa iti notezi ordinea la tot ce scoti.multa bafta.
bylexus
QUOTE(al1n @ 10 Jan 2009, 23:49)
si mie mi sa blocat vitezometrul la 20 km/h si a trebuit sa imi inlocuiesc tot panoul de ceasuri.treaba e ca ai bord cn si trebuie sa scoti tot ca sa il daai jos.eu am fost la un mecanic ca sa il scoata si credema ca daca nu ai mai facut asta nu e chiar bine sa te bagi.numai ca mie nu imi mergeau niste indicatoare din noul "bord" de la remat si lam mai schimbat inca o data eu singur.ma costat 40 ron manopera si bordul 100ron la remat.bordul e prins in spate de 3 mufe si nu 2!!!si mai ales trebuie sa ai grija la firele care le scoti sa nu produci un scurt ca te trezesti ca mine ca se aprind avariile numai pe stanga sau numai pe dreapta laugh.gif .sa iti notezi ordinea la tot ce scoti.multa bafta.
*



smile.gif) ok nu ma ating de el smile.gif))
ms de avertisment. raman la 2500-3000 de ture in a 3-a in localitate si totul e ok smile.gif)
yon
dar de ce nu la 2000 de turatii in treapta a 4-a icon_mrgreen.gif
si eu merg tot in fuctie de turatie in oras si credema pe cuvant ca pana acum nu am avut probleme cu "militia" pt viteza. cred ca la dacii este o boala generala aceasta cu stricatul vitezometrului, eu am mai fost si ghinionist caci dupa inlocuirea tabloului de bord cu unul cu toate ceasurile functionale EP am rupt capatul cablului in pinionul din cutie deci merg dupa ureche cam pe la 2000 -2200 de turatii in treapta 4
bylexus
QUOTE(yon @ 11 Jan 2009, 15:42)
dar de ce nu la 2000 de turatii in treapta a 4-a icon_mrgreen.gif
si eu merg tot in fuctie de turatie in oras si credema pe cuvant ca pana acum nu am avut probleme cu "militia" pt viteza. cred ca la dacii este o boala generala aceasta cu stricatul vitezometrului, eu am mai fost si ghinionist caci dupa inlocuirea tabloului de bord cu unul cu toate ceasurile functionale EP am rupt capatul cablului in pinionul din cutie deci merg dupa ureche cam pe  la 2000 -2200 de turatii in treapta 4
*



Ai cutie in 5 viteze?! Cam cati km ai la 2000 - 2200 ture in a4-a?! Eu am un radar fix pe stalp aici in zona mea.. si nu m-as risca sa merg in a4-a cu 2200 de ture.
Ce zici tu ?! Sa risc un 2000 de ture cu a 4-a?!

La 61 de km primesc amenda?! Pentru 60 km cate ture tre sa am in a4-a?
yon
da si eu am un radar , de fapt chiar 2 in drumul meu zilnik spre serv. si pe radar am aprox 55 de km/h in treapta 4 la 2000 -2200 de ture. cutia da este in 5 trepte
eu unul nu am primit amenda pana acum si ti-am zis ca numai asa circul. apropo de 2500-3000 in treapta 3, eu zic ca este cam turata pt treapta 3 si implicit vei avea un zgomot mult peste limita confortului in masina si vei si mari consumul de combutibil.
bylexus
QUOTE(yon @ 11 Jan 2009, 18:42)
da si eu am un radar , de fapt chiar 2 in drumul meu zilnik spre serv. si pe radar am aprox  55 de km/h in treapta 4 la 2000 -2200 de ture. cutia da este in 5 trepte
eu unul nu am primit amenda pana acum si ti-am zis ca numai asa circul. apropo de 2500-3000 in treapta 3, eu zic ca este cam turata pt treapta 3 si implicit vei avea un zgomot mult peste limita confortului in masina si vei si mari consumul de combutibil.
*



ok smile.gif) Cu a 4-a ma duc de acum incolo smile.gif) Daca iau amenda, platesti o bere.
Daca e sub 1900 de ture in a4-a nu e putin subturata?
yon
dau o naveta cheers.gif nici cu 1900 nu este subturat
bylexus
QUOTE(yon @ 11 Jan 2009, 21:11)
dau o naveta  cheers.gif  nici cu 1900 nu este subturat
*



ok. Sa verifici mesajele mai spre weekend smile.gif) poate faci o plimbare spre Oradea.
baranga
treapta a 4 la 2000 rpm ai fix 60kmh. wink.gif la 2200 ai in jur de 65 GARANTAT;mie mi-a venit felicitare de craciun de la rutiera cu 62kmh tocmai din 13,08,2008 biggrin.gif
eu am bord takosan si nu am eroare deloc pana la 110-120 kmh(confirmat de gps)
al1n
apropo...cat e un bord takosan si de unde se poate cumpara???ca eu nu prea am vazut si sincer nici nu prea am cautat.
yon
mai eu v-am zis ca eu folosesc in oras treapta 4 pe la 2000 de turatii zi nu am avut probleme, si fac asta de 2 ani de cand am masina, ce vreau sa zic este ca la dacia lui tata la 2000 are aproximativ 55 iar mie pe panourile tip radar din oras tot pe acolo imi indica viteza. nu vreau sa aveti probleme din cauza sfatului meu dar eu zic ca este mai bine sa folosesti treapta 4 la 2000 de turatii decat treapta 3 la 2500 sau chiar 3000, mi se pare ca se tureaza motorul fara rost. voi faceti cum vi se pare corect. cheers.gif
yon
1900 de turatii, 44 de km/h ora. de pe radarele de pe stalpi din oras
diaconuliviu
QUOTE(bylexus @ 11 Jan 2009, 17:28)
[...]
La 61 de km primesc amenda?! [...]


Deja la 60 (saizeci) km/h primesti amenda in portiunea limitata la 50.
Limita fara amenda e V+9 la prima "transa" de amenzi.
bylexus
QUOTE(yon @ 14 Jan 2009, 02:58)
1900 de turatii, 44 de km/h ora. de pe radarele de pe stalpi din oras
*



In a4-a la 1900 de turatii - 44 km/h?! La 2000 tot in a4-a am 50 km/h?
yon
aproximativ 50 de km pe ora!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.