Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
traian_stc
cred ca a venit timpul sa-i schimb ulei daciei mele si as vrea sa-mi explicati cum se face si ce fel de ulei si filtru sa-i pun...sper sa nu fie foarte greu de schimbat intrucat nu ma pricep deloc 166.gif
mutumesc
Bulldog
Daca zici ca nu te pricepi, du-te la un atelier si pt 15 RON ti-l schimba ei.
Daca te incumeti tu se face asa:
1. Pornesti masina si o lasi sa mearga 10 minute sa incalzesti uleiul.
3. Desfaci busonul de alimentare ulei de deasupa motorului.
3. Cu masina pe elevator sau pe un sant, sau pur si simplu, te bagi sub ea, si desfaci busonul de golire ulei cu o cheie patrata de 10 mi se pare. Scurgi uleiul vechi si insurubezi si strangi bine dar cu (bun)simt busonul.
4. Schimbi filtrul de ulei cu unul nou (cred ca stii care e ala).
5. Torni 3 litri de ulei.
6. Pui busonul de umplere la loc, verifici nivelul.
7. Pornesti motorul, nu il turezi si verifici stingerea martorilor de presiune ulei, verifici presiunea pe indicatoare.
8. Drum bun si km fara probleme cu Dacia
traian_stc
mersi de raspunsuri dar mai am vreo 2 nelamuriri smile.gif worship.gif
1.filtru de ulei:stiu cum arata dar nu stiu unde se afla si cum se schimba. blush.gif
2.ce fel de ulei si de filtru sa-i pun?(ceva mediocru nici foarte scump nici f ieftin) sofer1.gif
tzepesch
filtrul de ulei e o tulumba nu f mare, neagra de obicei montata pe laterala stanga a motorului, putin mai jos. pe partea unde ai delcoul (ala cu 5 fire groase - fise - care se duc la bujii, alea infipte in linie in chiulasa tot pe stanga.)

iti dau eu manuale daca vrei sa rumegi putin despre masina.


Welcome pe forum! smile.gif

<span class='edit'>11 Jan 2009, 17:09:</span>
pana te inveti cu fieru, ia filtru de Brasov. gasesti in toate benzinariile. Ceri filtru de ulei de dacie.

la petrom si lukoil au in special piesele elementare de dacie: capac delcou, platini, filtru ulei si benzina, bujii.


ca sa faci schimbul ti-ash recomanda sa si speli motorul. iei de la petrom un motorflush, asa se numeste. si urmaresti instructiunile de pe el. se baga in motor inainte de schimb. poti sa iei tot de la petrom pt inceput, ULEI 10W40. e semisintetic si e f bun la pret. nu e cel mai rasarit, dar de inceput e f bun. eu folosesc de mai bine de 1 an juma. e 16L/litru. ia bidon de 4L sa ai si de completare.


bafta.
brigada_diverse
nu lua filtre din benzinarii...sunt de 2 ori mai scumpe...fix aceeasi balarie
tzepesch
cristi, ala de brasov e 12-15lei. in mag tot atat.

eu i-am zis de acolo fiindca e incepator si e cel mai landemana
traian_stc
multumesc mult de ajutor.ti-am dat add in mess
ct74cdi
traian sa nu uiti la montarea filtrului sa pui niste ulei in el...sa fie cam jumate cu ulei in el....ulei recomand 10 sau 15 w 40 de lukoil. eu d'asta bag si-l schimb la 8000km
Adrian_Boy
daca te pasioneaza masinile asa de mult te poti uita la TV, la emisiunile wheelers dealers cu edd china, baiatul ala face un schimb de ulei la fiecare masina din emisiune wink.gif

filtrul de ulei de demonteaza in timp ce sa scurge uleiul, iar surubul de la baia de ulei nu se stranga foarte tare si nici filtrul de ulei wink.gif
traian_stc
cred ca am clarificat lucrurile,multumesc lui tzepesch pt ajutorul dat pe mess si tuturor care mi-au raspuns...sper sa ma descurc biggrin.gif
bogdan_90
nu e mai bine sa lasi uleiul sa curga cand e motorul rece? banuiesc ca atunci se aduna tot in baie .
tzepesch
nu pt ca e ingrosat!

se lasa vreo 10 - 15 min -20 chiar sa se scurga bine cu motorul cald
bogdan_90
multumesc pentru informatie dar am vazut ca peste noapte cand masina nu e pornita se aduna toata mizeria in baie.
tatuci
daca ai luat masina de curand iar motor flush-ul reprezinta o etapa prea mult fata de cat poti la inceput in necunostinta de cauza iti recomand un aditiv 2+2 cu teflon.

torni jumatate de cantitade de ulei, torni aditivul si pe urma completezi cu ulei pana la volumul necesar. dupa pronire e recomandabil sa te plimbi usor prin cartier vreo 30 de min fara sa te dai la ea.

nu stiu ce parere au baietii pe aici dar mie mi s-a schimbat zgomotul motorului dupa tratament.

tot din seria ce si cum daca nu poti desface filtrul si nu ai cheie de filtru de ulei foloseste o curea (vezi cum e cea care leaga axul elicea de la radiator cu alternatorul) - o invarti o data in jurul filtrului si pe urma tragi de bucla mare care se formeaza sus astfel incat sa se invarta filtrul.

vezi sa nu te stropesti cu ulei cand deschizi surubul de jos ca-i fierbinte ca dracu

pt ulei eu folosesc panther 10w40, l-am gasit prin carrefour la oferta cu tot cu filtru si dupa vreo 3 schimburi merge bine masina

traian_stc
mersi de sfat dar din cate am inteles nu greu nici cu motorflushul...din ce am inteles el se toarna in motor apoi las masina la relanti 5-10min,deci nu e mare filosofie din fericire smile.gif
p.s:nush care e mai bun...motorflusul sau aditivul de care ai mentionat tu mai sus...

L.e.: a folosit cineva MOTOR GOLD sintetic 10w40?
gino73
[quote=traian_stc,11 Jan 2009, 23:23]
mersi de sfat dar din cate am inteles nu greu nici cu motorflushul...din ce am inteles el se toarna in motor apoi las masina la relanti 5-10min,deci nu e mare filosofie din fericire smile.gif
p.s:nush care e mai bun...motorflusul sau aditivul de care ai mentionat tu mai sus...

L.e.: a folosit cineva MOTOR GOLD sintetic 10w40?
*

"motorflusul" este pentru a curata motorul ,inainte de schimbarea uleiului, iar aditivul pentru imbunatatirea performantelor ,dupa ce schimbi uleiul.
ydaniel
QUOTE(tzepesch @ 11 Jan 2009, 17:06)


pana te inveti cu fieru, ia filtru de Brasov. gasesti in toate benzinariile. Ceri filtru de ulei de dacie.

*


nu am auzit/vazut filtru de ulei de brasov!
in Romania se fac la Romcarbon Buzau,Uamt Oradea si 2-3 srl-uri.
si Nu recomand sa luati din benzinarii rolleyes.gif
de ce?ca sunt duble la pret blink.gif
tzepesch
bai TATUCI

no offence!!!! sati pui tu aditiv cu teflon, si mai ales de la 2+2

ce-mi place de astia care-si baga nisip in motor! tu nu stii bai ca teflonu e particula solida si nu adera la metal! de ce pleci capu la porcariile de marketing, in special la porcaria aia de 2+2. am bagat eu asta iarna din prostie maxima si era miere!!!!! am avut consumuri de ma rupeau in 14 la portofel din cauza uleiului ingrosat. belele cu preiunea din cauza pompei infundate, depuneri de m-am **** pe mine si infundat rampa culbutori. numai belele am avut la rand de cand am pus aditivul ala de KKT!

nu mai induce bai oamenii in eroare, mai ales daca-s incepatori. inseamna ca n-ai trecut prin ce-am trecut eu cu curatatul motorului dupa porcaria aia!


inca o data, no offence, dar nu mai fa greseala asta! sunt patit si-i sfatuiesc pe toti sa nu puna cu teflon, aka PFE!



si filtru da, scuzati, de Buzau... io stiu l ce ma gandeam de am scris Brasov blush.gif


motorflushu e de spalare! daca ai dubii de jegu din motor si nu stii ce ai, foloseste si la al doilea chiar al treilea schimb. se baga si se scoate, nu e aditiv!

si baga ulei bun semsintetic 10W40! nu de 60L 5litri sintetic. ca-i vrajeala ala! made in gernamy cum zice cineva p-aci pe forum. in special de pe okazii. (de ce nu-ti cumperi asa telefon Vertu, cu 6-7 mil???)

uleiurile semisintetice-sintetice au in ele aditivii corespunzatori si detergentii de spalare/ intretinere. nu mai bagati in plus decat daca va manaca ulei si socate fum albastru. si atunci mai bine treci pe mineral de marca, mai gros. prin adaugarea aditivilor poti schimba, in mai rau, propr. de ungere a uleiului in cauza.



daca gasiti, luati, LiquiMoli cu Bisulfura de Molibden. F bun aditivul din e! nu-ti mai trebuie nimic in plus... astia au ulei special pt dacie/R12/ e unu recomdat fix de ei... iar astia nu sunt de ici de colo!

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf...egweiser_e.html

Engine 103-00, 810-99,102-00.
· Capacity : LubeCap 3,25 liter
: FilterCap 0,25 liter

· Use : Normal

· Service intervals : Change 5000 km / 6 months

· Recommendation
: Super Leichtlauf 10W-40
: Synthoil High Tech 5W-40
: MoS2 Leichtlauf 10W-40
: Leichtlauf 10W-40
: Touring High Tech 10W-30

Transaxle, manual 4/1
· Capacity : LubeCap 2 liter
· Use : Normal
· Service intervals : Change 20000 km / 12 months
· Recommendation : Hypoid-Getriebeöl (GL-5) SAE 80W
: Vollsynthetisches Getriebeöl (GL-5) SAE 75W-90
cristiuio
Uite de unde iti poti lua cheie pentru filtru ulei, eu am luat si e ok.

http://www.okazii.ro/catalog/19733800/Chei...acia-Logan.html
ydaniel
mai bine luai una de iame- e vreo 25lei:)
CandyMan13
ba baieti,voi de unde luati filtre de ulei mann,champion ?sau cum ii cereti la vanzator ca eu pe unde am fost cand ma intrebau pt ce masina toti imi puneau pe tejghea ROMCARBON ca pe ultimu era sa il bat ca tot imi baga pe gat filtru...
asa ca informatie:toti se uitau prin calculatoare si ziceau ca mann sau champion pt dacie nu exista.asa o fi,dar totusi pt ce fel de masina sa cer?
sad.gif
cris06
Daca ai motor de 1.4 l incearca codul W914/2. In catalogul Mann (www.mann-hummel.com) apare la modelul auto Dacia - Duster. Vezi un filtru vechi de ulei, masoara-i dimensiunile si pe codul asta din catalog da-i click si vezi dimensiunile filtrului. Compara-le si sigur ai sa gasesti ceea ce-ti trebuie.
Minel
QUOTE(CandyMan13 @ 23 Feb 2009, 13:19)
ba baieti,voi de unde luati filtre de ulei mann,champion
*



Uite aici codul de la filtru Champion ,d-asta am eu pe masina acum si uleiul din poza blush.gif

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627483714
CandyMan13
saru'mana kiss.gif
si presupun ca pot sa merg la magazin si sa ii dau codul si sa mi'l aduca ?asta in cazul in care nu il au in stoc..
Minel
QUOTE(CandyMan13 @ 23 Feb 2009, 16:19)
saru'mana kiss.gif
si presupun ca pot sa merg la magazin si sa ii dau codul si sa mi'l aduca ?asta in cazul in care nu il au in stoc..
*



Incearca mai degraba la magazinele de import , de acolo iau eu filtre ulei , bujii , etc smile.gif

P.S. undeva la 14 lei costa filtru !
CandyMan13
okai mersi pt lamuriri;de acum pumnii stransi sa gasesc acasa cand merg!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.