Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mers neregulat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
Am si eu o intrebare, am o problema cu masina mea. Dimineata cand e destul de frig, porneste greu, apoi merge in suturi, parca nu e alimentat cum trebuie, si cand pun frana se opreste motorul din mers. Sambata am schimbat cate ceva la ea: bujiile, capacul delcou, fisele, am pus lulea doduco, platina e bosch. Sambata si duminica era cam -5/-6 grade afara, mergea foarte bine, fara rateuri, duminica seara am facut vreo 5 km in oras fara probleme, imprecabil mergea. In dimineata asta la ora 6:30 era cam -8/-9 grade, pornesc , stau vreo 4-5 minute sa-l incalzesc, plec din parcare si incepe iar, merge parca nu e alimentat cum trebuie sau merge in suturi, si cand pun frana ( scot din viteza, si franez ) scade turatia pana ce se opreste motorul. Am aprindere AT01 gotronic. Am carton in fata la radiator si in fara de carburator, alimentez doar de la LukOil.
Oare e atat de sensibil la frig? Sau ce trebuia sa reglez sau sa schimb sa scap de necaz? In rest motorul merge exemplar, nu am probleme cu ea.
( de " mucii " am curatat sambata )

mc pt ajutor, orice sugestie e binevenita.
slaiciprian
merge neregulat cu socul tras?
sweetboy89
incearca sa ii reglezi avansul
ydaniel
-monteaza At011 si electroventilator:)
cagulaa
NU mai alimenta de lukoil, eu de cand am avut ^probleme bag numai efix este super buna
ZTV
si cu socul tras, si cu socul la " zero" merge aiurea. Tot timpul de la LukOil alimentez, eu zic ca avansul e OK. Sambata, Duminica merge brici, fara cea mai mica problema, iar luni dimineata ia razna. Vreau sa inteleg unde e problema, condens sa fie? Undeva la delcou, sau altundeva, incerc sa caut o explicatie logica,...
Sorin_18
QUOTE(ydaniel @ 12 Jan 2009, 10:38)
-monteaza At011 si electroventilator:)
*


ai cumva vro schema legata de montajul unui electroventilator???
djasu82
QUOTE(ZTV @ 12 Jan 2009, 13:50)
si cu socul tras, si cu socul la " zero" merge aiurea. Tot timpul de la LukOil alimentez, eu zic ca avansul e OK. Sambata, Duminica merge brici, fara cea mai mica problema, iar luni dimineata ia razna. Vreau sa inteleg unde e problema, condens sa fie? Undeva la delcou, sau altundeva, incerc sa caut o explicatie logica,...
*


ai turnat si tu in rezervor izopropil ?

12 Jan 2009, 17:56:
QUOTE(ydaniel @ 12 Jan 2009, 11:38)
-monteaza At011 si electroventilator:)
*


dal naiba de eletroventilator ca nu are nici o treaba atata timp cat ai termostatul inchis . Si eu am avut elice si nu am mai pus atatea minuni cartoane si alte chesti in fata radiatorului sau in fata carburatorului.
Am avut grije in schimb sa fie filtre de benzina bune carbul curatat izopropil in rezervor... reglajul bun si functiona frumos si fara aprinderi eletronice .
Cautati arcuri de avans centrifugal daca tot ziceti ca nu functioneaza cum trebuie avansul centrifugal desi nu cred.
Cand dai mai multa benzina si se ineaca problemele tin de avans mic , daca e mare tremura motorul , bobina si fise. Parca v-am spus eu am incercat si am mers 5000 km cu fise facute din cablu litat de 2,5-3mm ca sa fiu sigur ca ce imi livreaza bobina sa fie pe fiecare bujie .
ZTV
QUOTE(djasu82 @ 12 Jan 2009, 16:49)
ai turnat si tu in rezervor izopropil ?

<span class='edit'>12 Jan 2009, 17:56:</span>

dal naiba de eletroventilator ca nu are nici o treaba atata timp cat ai termostatul inchis . Si eu am avut elice si nu am mai pus atatea minuni cartoane si alte chesti in fata radiatorului sau in fata carburatorului.
Am avut grije in schimb sa fie filtre de benzina bune carbul curatat izopropil in rezervor... reglajul bun si functiona frumos si fara aprinderi eletronice .
Cautati arcuri de avans centrifugal daca tot ziceti ca nu functioneaza cum trebuie avansul centrifugal desi nu cred.
Cand dai mai multa benzina si se ineaca problemele tin de avans mic , daca e mare tremura motorul , bobina si fise. Parca v-am spus eu am incercat si am mers 5000 km cu fise facute din cablu litat de 2,5-3mm ca sa fiu sigur ca ce imi livreaza bobina sa fie pe fiecare bujie .
*




am pus in rezervor solutia antiapa, dar vad ac nici asta nu am ajuta, si ma enerveaza ca nu inteleg de ce face asta. Daca nu mergea bine sambata si duminica era o chestie, dar asa din senin a luat-o razna?
neajiji
E foarte simplu tzuku nu lucreaza o bujie, verifica scotand una cate una fisele. Ori e bujia proasta, ori se uda bujia de la socul tras. daca nici asta nu e atunci jiclor de relanti partial infundat. bafta!
LE: baga de la omv benzina si fa din nou avansul, se simte putin diferenta si nici nu e mult mai scump ca la lukoil
slaiciprian
mai bine uita-te daca mecanismul acela de la soc este in regula. am avut tija care modifica turatia indoita si nu tura motorul. mergea la fel cu motorul rece.
djasu82
daca se uda si da tensiune fisa atunci e din reglajul supapelor. V-am spus cum se face verificarea la fiecare supapa fiindca a elimina aceste probleme. Daca tot nu putei sa le reglati cum trebuie reglatile pe toate la 0.2 si gata pana la vara.
ZTV
QUOTE(neajiji @ 12 Jan 2009, 17:17)
E foarte simplu tzuku nu lucreaza o bujie, verifica scotand una cate una fisele. Ori e bujia proasta, ori se uda bujia de la socul tras. daca nici asta nu e atunci jiclor de relanti partial infundat. bafta!
LE: baga de la omv benzina si fa din nou avansul, se simte putin diferenta si nici nu e mult mai scump ca la lukoil
*





bujiile sunt noi champion ( 8 lei am dat pe bucata fiind original ), cu socul nu merg mult , eu banuesc sa faca undeva condens sau alte minuni. Sambata am facut revizia la masina ( am facut o mica revizie dupa 4300km in 2 sapt ), am verificat supapele, carburatorul, delcoul, avansul, tot ce este legat de aprindere ( si nu numai, ma refer si la directie, frane,... ) totul era OK, eu de vreo 1 an alimentez d e la LukOil, nu am avut probleme asemenea pana acuma din cauza benzinei. Este oare posibil sa faca condens asa de repede? A stat toate noaptea masina afara, noapte a fost -9 sau -10 grade, dimineata undeva la -8/-9. Chiar am ramas fara idei....
nelu_1985
condensul, scoate-i furtunul de la epurator si mergi asa intr-o zi, nu uita sa infunzi T-ul, vezi daca mai face, daca merge normal pune-i un separator dela de oltcit cum si-au pus baietii si scapi de belele. La fel facea si a mea si asa am verificat-o, bag o poza pentru idee...[attachmentid=1627492783]

L.E. inca ceva, am vazut ca ai champion, sper ca le-ai modificat distanta ca ele vin la 0.8, asa am si io
baranga
problema ta e ca masina nu are nimic wink.gif e din cauza la soc;daca il tragi prea mult si/sau il tii prea mult se afuma bujiile in special bujia 2 si 3 wink.gif ;
incearca sa pornesti cu socul tras doar jumatate si nu cu multe sprituri;
verifica si disanta la platina sa nu fie prea mica wink.gif
mult succes
Merced
Scoate in timp ce motorul merge furtunu' ala din capacul de la culbutori si vezi ce "tasneste" prin el in carburator. O sa fi surprins. Si eu care ma mandream ca n-am probleme, l-am scos ieri la misto si am vazut ca arunca stropi mici de "muci" albi pe el. In cantitati ok ca altfel incepea sa-mi mearga si mie rau, si momentan merge ok.
A, tot fara cartoane sunt, cred ca fac iarna pana la urma asa, acu' incepe sa se incalzeasca bine afara. rolleyes.gif
djasu82
QUOTE(baranga @ 12 Jan 2009, 18:50)
problema ta e ca masina nu are nimic wink.gif e din cauza la soc;daca il tragi prea mult si/sau il tii prea mult se afuma bujiile in special bujia 2 si 3 wink.gif ;
incearca sa pornesti cu socul tras doar jumatate si nu cu multe sprituri;
verifica si disanta la platina sa nu fie prea mica wink.gif
mult succes
*


si cu socul tras la maxim daca e reglat perfect nu e afuma se mai poate afuma din cauza avansului cum am spus poate fi capsula vacumatica spre exemplu vedeti ca sunt dua modele unele cu orificiu altele fara orificiu la 1400 motor 1390 cum aveam eu era cu orificiu in capsula vacumatica. La altele am vazut fara orificiu dar capsula era mai mare , nu mi-au placut ...
ZTV
QUOTE(baranga @ 12 Jan 2009, 17:50)
problema ta e ca masina nu are nimic wink.gif e din cauza la soc;daca il tragi prea mult si/sau il tii prea mult se afuma bujiile in special bujia 2 si 3 wink.gif ;
incearca sa pornesti cu socul tras doar jumatate si nu cu multe sprituri;
verifica si disanta la platina sa nu fie prea mica wink.gif
mult succes
*




decand am masina asta niciodata nu am tras socul pana la capat, tot timpul max 50 % sau daca ger naspa ( am prins - 24 de grade anul asta ) atunci am tras cam aprox 75 % din cursa. Distanta la platina eu zic ca e ok, dar oricum daca ar fi problema la distanta nu mergea bine sambata si duminica. Am venit pe la ora 19:00 acasa de la servici, mergea acceptabil, nu a mai oprit la franare, dar aveam in relantiu o turatie mult mai mica, si ce am mai observat ( tot la relantiu ) parca nu se alimenteaza cum trebuie merge cateva secunde rotund chiar frumos pe la 850 rot, apoi scade brusc la 600 rot.min, dupa aia revine cateva secunde si iara scade, parca simt ca nu primeste benzina, si mi se pare ca nu tot timpul merge in 4, cateodata parca are un rateu la un piston. Am scos bujiile , si am pus altele, nu am mai putut verifica bine ca era intuneric, am pus altele noi, si dupa vreo 3-4 km acelasi rezultat.
neajiji
Sufla jiclorul de relanti si schimba membrana pompei de sprit, daca tot zici ca ai kilometrat masina in ultima vreme. Apropo de bujii eu mi-am cumparat o data bosch (de la magazin!!) la 24lei setul si dupa 2 saptamani erau terminate, de atunci doar consumabile romanesti vede masina laugh.gif
ZTV
carburatorul am spalat, am facut " supa de carfil" acum o luna, am 2 filtre de benzina pe traseu, pompa de benzina e noua, e de scornicesti, am pus inainte sa plec pe drum, iar am avut bujiile am pus i seara asta au sub 5 km
djasu82
treuia sa-mi fi trimis tu bujiile alea ca le faceam eu tongue.gif va spun eu faceti rost de o bobina de inductie care sa va asigure destula energie . Daca avansul e decalat la fel se manifesta adica se afuma.
ZTV
ce bobina de inductie imi recomanzi? Dar sa nu trebuie sa modific nimic ( ma refer sa mai pun releu sau altceva, ca nu ma pricep )
ydaniel
QUOTE(Sorin_18 @ 12 Jan 2009, 14:35)
ai cumva vro schema legata de montajul unui electroventilator???
*


n-am da,daca ai chef mai bine vi intr-o zi si imi vezi caraciumba;)
Mr_Devil83
QUOTE(Sorin_18 @ 12 Jan 2009, 14:35)
ai cumva vro schema legata de montajul unui electroventilator???
*




Ceva de genul asta:
djasu82
ia iame daca ai de unde desi eu tot pe aia de tico v-as recomanda-o fiindca am vazut ce inseamna sa pornesti un motor cu temperaturi de -18 grade . Pana si la super nova mi-as cumpara 2 bobine de tico in caz ca pica asta dubla tongue.gif
Nu o sa vedeti voi traznet la o boina normala cum o sa vedeti la una de tico. S-ar pune si direct in locul celeilalte dar papa platina mai repede ma rog o impusca fiindca curentul e mai mare. La scurt ia 12 A la pornire sta la 0.8A la 2000 de ture 3A - 4800 de ture urca la 5-6A.
ZTV
si daca pun o bobina de tico, ce trebuie sa modific la masina? Sau de exemplu daca pun o bobina de tico, si pun si o aprindere at011 cu sezor mai trebuie sa modific ceva?
schumi_86
In privinta benzinei de la Lukoil sa stai linistit,eu tot de la ei alimentez de vreo 6 luni si nu am avut deloc probleme.In schimb pe vremea cand bagam de la Rompetrol de fiecare data incepea sa-mi bata avansu sau imi dadea cate un rateu doua,au benzina ciudata.Din ce ai spus tu aici e clar ca este o problema la aprindere,daca ai cumva prostia aia de capac asa zis de protectie de la platina scoate-l pt.ca din cauza lui face condens,asa am patit si eu am pus capacul acela peste si a doua zi dimineata pornea greu si mi-a facut ca naiba pana sa dus condensul.
ZTV
incerc si asta, scot capacul sa vad cum este fara
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.