Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu intra caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tepes
buna!
sunt nou pe aici si am si eu o problema cu caldura la dacia mea.
am o dacie 1310 iar sambata i-am schimbat caloriferul, i-am facut aerisirea....
ok totul merge perfect doar ca nu intra caldura in masina.adica ca sa fiu mai explicit: caloriferul se incalzeste( fierbinte) , returul de la iesirea din calorifer este ferbinte, apa in bord imi arata 90 grade celsius si totusi nu intra nici macar putin miros de caldura.ma poate ajuta cineva sa imi zica ce ar putea fi? am desfacut si griljul din interiorul masinii de la parbriz si totul pare ok ; dar cand pornesc ventilatorul nu se simte nici umpic de aer. eu ma gandesc ca o fi blocate gaurile prin care ar trebui sa intre caldura innauntru si de asta nu intre.poate sa imi zica careva cum ajung sa vad daca gaurile respective is infundate ;cum ajung la ele sau daca are altcineva alta idee de ce nu intra caldura in masina...
CandyMan13
hmm...mereu caldura a fost problema;frigul niciodata:Dma rog...observa cateva lucruri mai intai:
1.Ti se aburesc geamurile cand stai pe loc?(daca da inseamna ca acea clapeta care comuta aer afara/aer interior e defecta si e posibil sa fie blocata)
2.Caloriferul daca l'ai pus la loc(parerea mea si cum a dat rezultat pt mine) nu il izola(acoperi cu tot felul de carpe sau altceva mai ales care sa retine umezeala eventuale scurgeri)...o simpla etanseizare cu silicon(nu e scump) si pozitionarea corecta a clemelor(sa apese pe calorifer ca acesta sa stea apropiat/lipit de gaurile prin care intra caldura in habitaclu).
3.Admisiile montate pe grilajul de sub geam sa nu fie acoperite/infundate intentionat.
4.Pe ventilator nu te baza prea tare ca a fost proiectat prost(asta daca nu e AEROTERMA de cn4) incearca sa faci in asa fel incat compartimentul in care sta ventilatorul sa fie in contact direct cu caldura pe care o degaja caloriferul fara sa mai existe alte "aerisiri".
Totusi parerea mea e sa verifici daca e prins bine la locul lui.La viteza(60kmh in sus) tot ar trebui sa simti caldura.
tzepesch
salut tepes, io mi-s tot tzepesch! wink.gif why like this?

<span class='edit'>12 Jan 2009, 19:50:</span>
mai, chestia e cu dus si intors... daca ecalorifer de AL cu lamele dese, sa dea naiba daca trece aeru prin el... ori nu e etans sub calorifer si dedesubt si intra aer rece pe sub/desupra.

la ventilator tre sa ai un volet, in compartimetul caloriferului, volet care dirijeaza aerul spre "unitatea termica".

ventilatorul, verifica-l sa aiba firele cuplate corect, altfel invarte invers.

eu ti-ash recomanda, dar asta e teoretic sa incerci sa micsorezi compartimentul caloriferului, ca in desen.

tre sa ai perdelele alea 2 la gaurile alea de admisie, de sub placa cu grila. cand stai pe loc sa stea inchise, la viteza aerul le impinge si trece.
Mr_Devil83
tzepesh, frumos facusi desenul biggrin.gif

Da, la caloriferul de aluminiu ai un debit de aer mai mic, decat la cel de cupru, pe cel de cupru nu-l cunosc, n-am vazut si nu pot zice nimic.

Da am io asa un sentiment...Cand ai umblat la calorifer..ai etansat bine grila aia afurisita? Aeroterma sigur nu se invarte invers?
Adrian_Boy
sa dea dracu (ca tot e vorba de tepesi pe aici) si la mine acelas lucru este, singura chestie pe care nu am incercat-o, aceea sa etansez sub el cu ceva si deasupra lui, dar am sa incerc maine cu niste poliestiren sa umble aerul mai contcentrat, la 80 la ora, se simte ceva caldura, dar sub 50 km, cucu, nema etc. sad.gif
Cred ca decat sa iau un radiator de cupru cu lame mai rare, mai bine ma infig intr-o aeroterma suplimentara wink.gif
deceneu32
Voletii sa nu fie blocati!
tzepesch
pt etansare. ar mai fi o smecherie, spuma ce expandeaza. dar nu exagerat.

cel mai bun e ala de cupru, sunt lamelel mai rare si se incinge mai tare. alea baga caldura meserie, fara ventilator!


chestia aia cu deflectoru e teoretica. asta voiam eu sa incerc!!!



ps: io nu trag tepe radmasa.gif
tepes
oricum parerea mea e ca la 90 grade celsus la apa stand pe loc tot ar trebui sa se simta putina caldura (cat decat ca si cum ai sufla in palma) chiar si fara ventula pornita nu? dar nu se simte caldura deloc.
eu cred ca ii blocat pe inchis orificiu care da voie sa intre caldura dar nu stiu cum sa ajung la ele.
Mr_Devil83
Caldura intra in interior pe sub bord, e acolo o tampenie de plastic cu 2 "usite" care directioneaza aerul in sus sau in jos.
tzepesch
anume voletii de dirijare.

scoate torpedoul si baga mana p-acolo. uitete bine ca identifici dracovenia. si bagi un desht si misti de comanda climatizoare. vezi daca se falfaie alea acolo.
Mr_Devil83
asa, voleti.

Io am mai constatat o chestie: ca sa mearga incalzirea, trebuie sa porneasca intai motorul biggrin.gif
tzepesch
daca nu si nu, scoti frumos tabla aia grila de sub parbriz, bagi o mana de lemne, scoti furtunu de benz din carb, stropesti dand la pompa, bagi furtunu inapoi, arunci o scanteie si p-aci ti-e drumul.

sigur baga acum.
0
Si eu am incercat treaba cu polistirenul bagat deasupra si dedesubt la calorifer (este de aluminiu) si vreau sa spun ca acum intra mai mult aer..si daca tot am umblat la calorifer, l-am scos de acolo, si l-am spalat printre lamele de praf si altele cu un jet puternic de apa (cu furtunul)..daca vrei du-l la o spalatorie. Si treaba cu voletii de sub bord are importanta..baga mana pe sub bord (si capul biggrin.gif ) si vezi cum sunt orientati (eu am reusit sa ii pot deschide/inchide din acele parghii, sau ce sunt)..de preferabil lasa-l deschis pe ala care dirijeaza aerul spre parbriz..oricum o sa iti dai seama mai mult la fata locului. Cat despre aeroterma pot sa spun doar ca nu o folosesc..
jondafy
ca sa nu mai deschid alt topic....cum se da ventilatorul de la caldura jos? trebuie sa dau cumva bordul jos?
Poky
QUOTE(jondafy @ 18 Jan 2009, 23:20)
ca sa nu mai deschid alt topic....cum se da ventilatorul de la caldura jos? trebuie sa dau cumva bordul jos?
*


La bord tip scoica nu, sunt doar suruburile care se vad pe interior.
dacialoganmcv
QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Jan 2009, 22:49)
Caldura intra in interior pe sub bord, e acolo o tampenie de plastic cu 2 "usite"  care directioneaza aerul in sus sau in jos.
*



sfat: verifica daca supapa de la vasul de expansiune iti mentine presiunea in instalatie ca daca nu este logic sa nu ai apa in calorifer datorita diferentei de nivel intre calorifer si vasul de expansiune.
tzepesch
alte propuneri de suplimentare
adrianne
QUOTE(Loganel_AG @ 26 Jan 2009, 20:25)
sfat: verifica daca supapa de la vasul de expansiune iti mentine presiunea in instalatie ca daca nu este logic sa nu ai apa in calorifer datorita diferentei de nivel intre calorifer si vasul de expansiune.
*



Care e logica? Principiul vaselor comunicante nu se aplica circuitului de racire care este un circuit inchis; serios, care-i logica?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.