Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste, aprindere clasica, model 1410
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mstaniloiu
white_flag.gif Salutare la toata lumea,

Am creat acest topic nou, din cauza ca pe unde am postat si eu intrebari, nu a raspuns nimeni, asa ca va prezint aici problema mea:

Nu mai vrea sa porneasca deloc, am verificat/reglat/schimbat: bobina, platine, condensator, capac delco, fise noi tesla, bujii noi (nu mai stiu cum le zice, dar sunt special de dacia).

A trebuit sa schimb si demarorul ca pana la urma a murit si el ca era batran wise_guy.gif . Am facut inca o sesiune de reglat aprinderea, verificat distante (0.7 bujii, 0.35-0.45 la platina), masurat primarul la bobina = 3.8 - 4 ohmi. Am reincarcat bateria, invarte vitejeste (are 66 AH), demaror nou, dar nu vrea sa mai porneasca deloc.

Benzina vine, se vede clar si pe la pulverizator in carburator. Scanteia e OK se vede clar cand scot o bujie.

Stau asa fara masina deja de 2 saptamani, am venit cu ea intr-o seara de la Bucuresti, si acolo a murit sad.gif . 017.gif Facea ceva probleme la relanti, eu am presupus ca e de la etanseitatea furtunului care merge catre pompa servo ca s-a mai intamplat. Dar de dimineata urmatoare (friguroasa de altfel), nu a mai pornit deloc.

Nu am incercat sa o pornesc impinsa (din lipsa de ajutor) si trasa nu pot ca nu am "agatzatoare" la bara din fata si nici nu am scut (s-a rupt la ultima remorcare si trebuie sa ii pun altul.


Va multumesc si raman dator daca vine cineva cu o idee de ajutor.
Mr_Devil83
Hai sa vedem daca te pot ajuta.

Deci in primul rand scoti bujiile toate si vezi daca nu is umede. Daca sunt umede sau le schimbi cu altele noi sau le ti vreo 10 minute pe aragaz sa seusuce, dar atentie sa nu le crapi.

Te asiguri ca platina e reglata la 0,4 - 0,5mm distanta.
Te asiguri ca ai 12v la boobina de inductie.
Daca zici ca ai scanteie inseamna ca e bun condensatorul, dar nu strica sa-l inlocuiesti, e cam 2 lei si in general face figuri de genu asta.
Duci volanta la semn, desfaci piulita de la delcou, il dai inspre alternator cat merge si apoi invarti de el in sens antiorar pana ai scanteie intre fisa centrala a bobinei si masa.
Daca tot esti la punctul asta schimba si luleaua delcoului, si curata cu o carpa capacul delcoului, de obicei se umezeste si ala urat si e buclucas.
Vezi sa nu ai fisele intrerupte.
daca benzina zici ca ai ar trebui sa porneasca dupa ce ai montat totul.
scania
Slaut am patit si eu faza asta la berlina lui tata, a mers bine mersi sa oprit a dat un rateu si nu a mai pornit nici picata cu ceara, am schimbat tot ce se putea schim ba la aprindere pus reglat avans dupa diverse metode, si verdictul a fost lantul de la distributie rupt, cauta si pe acolo daca nu ii dai de cap.
Scoti busonul de la ulei si dai la automta daca se misca camele e bine daca nu pooate fii una din cauze
tzepesch
ghiavole,

05 e multisor la platina. o sa faca ca toate alea la relanti.

04.


daca ar fi lantul rupt nu s-ar mai invarti delcoul si nu s-ar mai deschide supapele. axa aia cu came, sau cum ii spune nu mai e comandata de arborele cotit pt ca nu mai are ce lega pinioanele.

deci, pune pe cineva sa dea la cheie, si cu capacu la delcou scos vezi daca se invarte axul.

daca nu, cred ca stii e ai de facut....

13 Jan 2009, 19:31:
3.8-4 la bobina e cam multisor... 3-3.2 cam asta stiu eu ca e valoarea normala la primar. la secundar sa nu fie sub 5.5-5kO

macar daca era 1 fisa intrerupta pornea in 3, in 2... daca nu dadea pe bujie era centrala sau capacu delc.

nu strica sa verifici si capsula vacumatica. scoti furtunasul de la carb si tragi pe el. daca misca platina e ok. orice mica scapare da dureri de cap pe vremea asta.

dar, vb aia benzineste, scanteieste dar nu porneste. s-ar putea sa fie ceva intern...

daca e din distrib, si totusi invarte axa-delcou-culbutori, e posibil sa fi sarit lantul cu-n dinte si a sarit de la punct. n-am patit-o personal niciodata, dar mai stii. am vazut cat de nasol aratau pinioanele lui argon.
bygy007
de la galerie la carburator este un furtun iar in interior este o doza de plastic cu o gaura , la mine a fost trasa pe furtun si de la galerie s-a topit , veifica totusi si existenta dozei (daca e in stare buna)
mstaniloiu
excl.gif Trebuie sa aduc niste clarificari:

- Bujiile nu se umezesc si sunt noi (au fost schimbate cu 100 de Km in urma si a pornit beton dupa);
- Platina e la 0.4 , daca vreti o dau sa fie mai mare (am verificat cu lere);
- Sunt 12V la bobina pe primar cu contactul pus, iar rezistenta masurata la bobina pe primar (cu bobina scoasa din circuit) este de 3.9-4 ohmi (asa cum am spus si mai sus); Secundarul nu am apucat sa masor unsure.gif ;
- Fisele sunt noi (Tesla 26 RON setul)si au fost schimbate (asa cum am mentionat mai sus;
- condensatorul a fost inlocuit cu altul testat (S-a incercat cu 2 condensatoare noi) - s-a masurat condensatorul si pare functional;
- Am facut reglajul cu volanta la semn asa cum este recomandat, singura chestie ciudata pe care am observat-o este ca atunci cand am inceput sa rotesc de delco inapoi (in sens trigonometric - dinspre alternator inspre parbriz) nu mi-a dat scanteie (am incercat de 5-6 ori), in schimb cand aduceam delco-ul inapoi imi dadea intr-un anumit punct in care l-am si lasat. Am verificat apoi , scanteiesc bujiile la momentul potrivit si "scanteieshte" corect;
- Capacul de delco a fost schimbat, ca si bobina de altfel cu alta pe care o stiu ca merge (a fost testata si pe alta Dacie fara probleme), luleaua este in buna stare si transfera scanteia la bujii prin fise (dupa cum am spus mai sus) - deci nu am schimbat luleaua;
- Delcoul se invarteste, deci consider ca nu s-a rupt lantul de distributie - o sa fac si verificarea cu axa cu came;

- capsula vacuumatica functioneaza, desi din experienta mea eu stiu ca masina trebuie sa porneasca oricum si fara aceaasta (apoi eventual apar probleme)l;

- Duza de plastic din furtunul spre galerie este la locul ei si a fost curatata inainte de alte operatiuni;

- In continuare invarte cu vitejie, dar nu porneste happy.gif ;

- Nu stiu cum sa verific daca distributia/lantul a sarit de la punct (poate imi zice cineva);

- Nu stiu ce altceva se mai poate mesteri la ea 053.gif ;


Intre timp o sa ma apuc de baut de suparare alcoholic.gif , desi am probleme cu ficatu (carburatorul wink.gif);


Numai bine,
sorin1983
reglaj culbutori.
Mr_Devil83
NU DA SCANTEIE CAND INVARTI DELCOUL SPRE PARBRIZ???

Uite buba ta, asta o patisem si eu in vara si am mai gasit-o la o dacie acum cand so lasat frigul, a mea avea platina varza iar astalalta masina avea un joc inimaginabil in delcou. Ia vezi, axul delcoului are joc?

In mod normal, trebuie sa iti dea scanteie cand platina mobila se ridica de pe cea fixa, nu cand se apropie.
mstaniloiu
OK o sa verific si asta smile.gif.

Ca adaugare, la inspectiile mele vizuale platina arata beton (fara transfer de material si probleme ca ar fi impuscata).

Daca am joc in delco, cum s-ar putea rezolva ?

Multumesc mult mult.
Mr_Devil83
cu un ax sau delcou nou sau unu de pe la dezmembrari, care sa nu fie tocit.

mrs_
fara suparare, fisele de la bujii le-ai pus bine? ca am tractat io pe cineva in service ca sa-i zica mecanicu ca nu porneste de la fise. nu erau puse bine
mstaniloiu
Nici o suparare smile.gif.

ordinea de aprindere la Dacia este 1-3-4-2. Cilindrul 1 este cel de langa volant (cutia de viteze).

Fisa de la primul cilindru este cea de pe conectorul din capacul de delco cel mai apropiat de contraaripa stanga a masinii. Asta se pune la cilindrul 1. Apoi in ordinea aprinderii urmeaza 3,4,2.

In general daca fisele sunt puse prost da sa porneasca si da rateuri. Era o metoda mai "muncitoreasca" de a curata intrucatva carburatorul.

La mine nu sunt puse prost din pacate sad.gif , si tot nu porneste.

Daca o rezolv promit sa vin cu detalii.

Orice alte sugestii sunt binevenite smile.gif .
bygy007
asa de curiozitate , ai incercat sa ii pui benzina direct in gaura de la carburator (in galerie) si sa incerci sa pornesti?
mstaniloiu
Salutare,

Am vazut clar ca arunca pulverizatorul(Ciocul de papagal) benzina cu jet in galerie.

Mai e altceva de adaugat ?

Din pacate saptamana asta sunt plecat din oras pana duminica viitoare. Orice alte sugestii sunt binevenite, deocamdata nu mai pot sa lucrez la ea.

Daca e cineva de prin Ploiesti, va rog sa imi spuneti, poate gasesc ajutor.

Multumesc frumos,
mrs_
incearca trasa in marsalier biggrin.gif. Daca in fata nu ai carlig tre sa ai sigur in spate(doar daca nu le-ai executat si pe alea)
mstaniloiu
QUOTE(mrs_ @ 19 Jan 2009, 14:54)
incearca trasa in marsalier biggrin.gif.  Daca in fata nu ai carlig tre sa ai sigur in spate(doar daca nu le-ai executat si pe alea)
*




Multumesc, imi esti de un real ajutor blush.gif , ideea e ca nu e problema de tras/impins ...
krapcarasu
pune pe cineva sa dea un automat lung cu fisa centrala scoasa tu stind cu mina pe evacuare sa nu fie obturat total in tobe sau tevi cu gheata sau ceva
cristi74
Acelasi simptom am si eu (benzineste, scanteieste dar nu are deloc detonatie). Problema se pare ca e pinion delcou, ax came sau distributia sarita de la punct. Maine sper sa aflu sigur buba.
cristi74
Azi mecanicul i-a dat de cap. Din cauza unui pinion de la lantul de distributie era dereglata rau distributia (a dat capacul de chiulasa jos si a observat neconcordanta la momentele de inchidere-deschidere a supapelor), nu aveam deloc detonatie.
Surubul care tinea pinionul s-a desfiletat iar pinionul de la lantul de distributie a calcat stramb incat isi facuse o tesitura de toata frumusetea pe gaura care intra in ax. Problema s-a rezolvat cu 1 pinion+ patina+ lant. Acum am capsula vacumatica de pe delcou perpendiculara pe motor. Pus la punct ca la carte.
Cel mai bun mecanic care l-am intalnit in Iasi. Cine e interesat dau nr telefon.
mstaniloiu
Am rezolvat-o (dupa mai mult de 4 saptamani), erau 3 probleme cu masina, daca intereseaza pe cineva am sa adaug si ce probleme erau cand am mai mult timp.

Numai bine,
krapcarasu
zii combinatia de probleme
shakaluxxxx
Eu unul as vrea sa postezi cum ai reusit sa rezolvi problema.Asta cand ai timp.
mstaniloiu
Problemele erau dupa cum urmeaza:

1) Desi nu parea, suportul de pexiglas al partii mobile al platinei nu "calca bine" pe axul delco-ului, iar uneori nu dadea scanteie. Ochiul meu mai neexperimentat nu a remarcat asta.

2) Eu aveam montat inainte de pompa de benzina 2 filtre: 1 decantor clasic si un filtru cilindric (ca cele de Oltcit) pe care l-am inlocuit inainte de a merge la ITP si m-am grabit si l-am pus invers sad.gif . Din cauza asta nu venea suficienta benzina in CNC pentru jiglorul de sprit si uneori dadea benzina, alteori nu dadea). Am eliminat pana la urma si decantorul si am lasat doar filtrul cilindric (Astea au fost remarcate de mecanic, care e un "profesor" la Dacia, eu nu am remarcat de exemplu ca nu mergea bine spritul, desi am inlocuit pompa de sprit).

3) Din cauzele de mai sus (masina a mers prost cam 250 de Km), s-a pus calamina/funingine pe supape si pur si simplu nu mai creau depresiunea prin care se trage amestec in cilindru (astea s-au curatat pornind prima oara cu avansul mai mare);


Nu mai comentez nimic, ma bucur ca functioneaza. Altfel va sfatuiesc sa fiti atenti daca va puneti filtre (nu zabauc ca mine ca l-am pus in graba si era si cam ger) si sa nu insistati sa fortati masina prea mult daca merge prost, incercati sa vedeti de ce merge prost excl.gif

Tot respectul pentru mecanic, el are o frantuzoaica rosie (1300 - model 1975), pusa la punct , care merge ceas si are si GPL pe ea. Din pacate este cam blazat(e mai in varsta) si cu greu l-am prins sa ma ajute si pe mine ...
Mr_Devil83
si parca ti-am zis ca e din aprindere...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.