Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie, electromotor.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sergeant Pulatchewsky
Am incarcat bateria, dupa care am montat pe masina unde statea o saptamana fara sa pornesc masina. In noptile astia era cand scadea temperatura la -17 grade. Electromotorul era la reparat, era dezlipit o perie. Ieri am montat electromotorul, am pornit masina. Invartea incet dar a pornit dupa vreo 5 incercari. Dupa 4, 5 minute am oprit motorul, cand porneam din nou deja abia se invartea elecromotorul, pana la urma nu mai invartea deloc numai cupla bobina de la starter. Aveam aprinsa pozitiile si cand dadeam la cheie luminile se slabeau mult.
Acum de unde e problema? Electromotorul are rotorul nou, periile noi, bucse noi, statorul a fost spalat curatat. Acuma au fost lipite periile din nou, cine a facut a zis ca nu are probleme. Bateria are minim 2 ani, vreo 6 luni mergeam cu el cu o dioda stricata la alternator, incarca 16 volti, acidul aproape ca a disparut din el. upa aia am reparat alternatorul, am completat bateria cu apa distilata. Vara trcuta am descarcat accidental (am lasat faza scurta 3 ore aprinsa). Am pornit masina impingand si s-a incarcat cat de cat mergand cu masina. Dar numai acuma am dus la incarcat pe redresor. Dupa incarcare avea 12,72 volti pe borne. Si a rezistat sa pornesc o data masina. Ochiul magic s-a facut negru din verde, dupa ce nu mai putea sa invarte electromotorul, dar luminile mai merg, la fel si claxonul.
Bateria e moarta sau am scurt in electromotor sau altundeva?
Bateria e Rombat Cyclon 55Ah. Electomotorul e tip veche, lung.
Ma gandesc sa cumpar o baterie noua.
bmf_panzer
e posibil ca bateria sa nu mai aiba amperaj .....asta am patit si io .........sau in cel mai stresant mod e electromotorul (sunt patit si cu asta dar nu aveam rotor nou numa perii noi)
bygy007
ca sa vezi cum stai cu bateria ia un densimetru si masoara densitatea este singurul lucru concret in care poti vedea starea bateriei daca nu ai densitatea care trebuie nu o sa ai puterea care trebuie mai ales pe ger
daca doresti sa repari tu electromotorul informatii gasesti pe aici
lapcat
Ar părea că e bateria terminată. Ca să vezi dacă nu ai probleme în altă parte împrumută de la cineva o baterie și vezi cum merge.
Sergeant Pulatchewsky
Am legat un multimetru la baterie. Arata 12,45 volti, cand dadeam la cheie scadea la 7 volti. Cu faza scurta, lunga arata 11,2 volti. Maine demontez electromotorul sa vad daca da la scurt la stator si la rotor. Mai sunt alte locuri unde pot sa verific daca da la scurt?
bygy007
posibil sa fie si bateria cu probleme daca scade tensiunea asa mult
Sergeant Pulatchewsky
Si de la un scurt la electromotor ar putea sa scada asa mult? Daca gasesc statorul si rortorul, periile in stare buna, mai este ceva in electromotor ce poate sa faca scurt?
Mr_Devil83
Stii cum e...eu am mai curatat si remontat electromotorul unui prieten care a fost reparat de catre un "electronist". Dupa reparatie nenorocitul de electromotor sugea 200A din baterie, apoi dupa ce l-am desfacut si curatat de carbunele din colector si bucse noi + relipit periile pt ca s-a topit cositorul de la lipituri, sau le-a lipit superficial, electromotorul absorbea doar 80A din baterie.

Nu strica sa ii faci tu personal o revizie electromotorului pt ca foarte putini isi dau interes sa mai repare o dacie.

Vezi ca la bateriile rumbat nu prea le place la frig, chiar si ei pe site scriu ca o baterie la temperaturi scazute prezinta o capacitate mult mai mica, dar e ajutata si de vechime si de calitatea materialelor cu care e facuta.

Incarca bateria bine, pentru vreo 10 - 12 ore si vezi ce tensiune ai pe ea, cred ca ar trebui sa ai cam 13,2v. la 12,6v nu prea e baterie incarcata sincer sa fiu.

E ciudat ca ti-a scazut tensiunea la 7v cand dai la cheie, chiar si cu a mea, cand avea 10v nu scadea sub 8,3v in sarcina.
ageana
Aproximativ aceeasi problema o am si eu - invarte greu.
La mine bateria e noua, deci problema nu e de aici. Am dus acum 2 sapt. electromotorul la reparat, a invartit mai bine vreo 2 zile, dupa care la fel de greu.
Pana la urma se pare ca nu scap de munca... dar la ce sa ma uit la electromotor? Ce sa-i fac?
Sergeant Pulatchewsky
QUOTE(Mr_Devil83 @ 15 Jan 2009, 07:19)
Stii cum e...eu am mai curatat si remontat electromotorul unui prieten care a fost reparat de catre un "electronist". Dupa reparatie nenorocitul de electromotor sugea 200A din baterie, apoi dupa ce l-am desfacut si curatat de carbunele din colector si bucse noi + relipit periile pt ca s-a topit cositorul de la lipituri, sau le-a lipit superficial, electromotorul absorbea doar 80A din baterie.

Nu strica sa ii faci tu personal o revizie electromotorului pt ca foarte putini isi dau interes sa mai repare o dacie.

Vezi ca la bateriile rumbat nu prea le place la frig, chiar si ei pe site scriu ca o baterie la temperaturi scazute prezinta o capacitate mult mai mica, dar e ajutata si de vechime si de calitatea materialelor cu care e facuta.

Incarca bateria bine, pentru vreo 10 - 12 ore si vezi ce tensiune ai pe ea, cred ca ar trebui sa ai cam 13,2v. la 12,6v nu prea e baterie incarcata sincer sa fiu.

E ciudat ca ti-a scazut tensiunea la 7v cand dai la cheie, chiar si cu a mea, cand avea 10v nu scadea sub 8,3v in sarcina.
*



Bateria era incarcata chiar la reprezentanta Rombat. Acolo lucra un bun prieten de-al meu. Nu cred ca nu mi-a incarcat bine. Cand am adus de la el bateria incarcata si am montat pe masina, am masurat si era la 12,75 V. Pe site la Rombat zice ca bateria buna incarcata are 12,85V. De aia suspectez bateria ca era si chinuita, si nu stiu exact cat de vechi e. Am cumparat masina in 2007 noiembrie cu sistemul de incarcare defecta, care am observat dupa 4 luni. Oricum azi dau jos electromotorul, il duc unde lucrez in fabrica si verificam cu electricianul daca face scurt.

Ageana vezi linkul asta http://www.daciaclub.ro/REPARAREA-ELECTROM...ml#entry1289401.
Si asta http://www.daciaclub.ro/Electromotorul-buc...tml#entry645485
Weirdoo
Am si eu o problema ori cu bateria ori cu electromotorul.

Am tot citit de probleme la electromotor da eu nu ma pricep si toti au spus ca e bateria...

Am cumparat baterie noua ca am zis ca a murit cealalta dar aceasi problema....invarte greu electromotrul....am cumparat o baterie cyclon de 55 ah si dacia e pe injectie...e prea mica bateria? de la magazin au spus ca ajunge....am observat ca masina nu porneste la temperaturi scazute....ca la peste 5 grade o ia din prima(se intampla cu vechea baterie)...acum poate fii bateria noua cu probleme....

Pana acum odata ce pornea nu mai aveam aceasta problema...porneste la cheie....daca imi puteti da indicatii unde sa ma uit ....sa fie carbunii sau alta problema?

bygy007
in primul rind de care electromotor ai (scurt sau lung) mai conteaza si uleiul
neamtzu25
eu am avut probleme cu electromotorul mereu se ducea rotorul si imi descarca bateria mereu,,SGM,MIKE verifica starea rotorului adica colo unde calca carbunii si carbunii prima oara,,uiatte atent ca sa nu aiba scurt intre liniute
dami id de mess si mai vb ca sunt pati de cateva ori cu electromotorul 3 rotoare si un electromotor din bucati ma schimbat....astept rasp ca sa te pot ajuta
Mr_Devil83
Ma io dintr-un electromotor de asta, dus la electricianu' lu' peste care dupa ce i-a schimbat periile si l-a pus pe masina ii termina omului bateria si abia invartea.

Cand am pus ampermetrul pe el si am vazut ca absoarbe "doar" 293"A, m-am crucit.
Dupa ce l-am curatat frumos, smirgheluit colectorul, montat alte perii pentru ca dejteptul ala le-a lipit superficial, schimbat bucsele, uns frumos cu vaselina si reglat calumea bendixul (dupa uzura coroanei care o avea motorul omului) electromotorul consuma doar 80A si invartea rapid.

weirdoo, verifica e;ectromotorul ca bateria aia de 55ah de la rombat tine sa dai cam un sfert de ora la automat.
Weirdoo
Nu stiu ce electromotor am.... Uleiul e magnatec 10 W 40 ...M-am decis sa duc cu totul masina la un electrician...ca eu nu ma pricep...si nu vreau sa fac vreo boacana....si sa se uite la toate cele....sa masoare sa verifice....sa faca ce trebuie

Da chestia este si asta nu inteleg daca imi poate zice cineva de ce dupa ce porneste o data nu mai are problema asta.....e din cauza ca se incarca bateria suficient sau ca se incalzeste uleiul?....dupa ce am pornit-o nu mai are nici pe dracu porneste asa normal invarte putin de tot si o ia din prima....nu am probleme decat cu prima pornire atunci cand o lasam peste noapte...
Gaby_19_4you
salutare, am si eu aceasi problema, imi invarte greu electromotorul ( lung) , si imi papa bateria repede, dupa 5-10 secunde moare bateria, am 2 baterii si le si incarc pe redresor, nu imi tine curentul peste noapte, si cum se poate si mai rau , acuma nu se mai invarte electromotorul deloc, ai pun contactul si nu face nimic, apas cu surubelnita pe 'starter' si nu se intampla nimic! Intrebarea mea este, cum se poate verifica si ce se poate verifica la un electromotor pentru a vedea daca este in scurt? eu lam desfacut si carbunii sunt relativ ok, adica ating pe periile colectoare. Am pus aparatul de masura si imi da continuitate intre plusul de la electromotor( firul care vine din bobina statorului) si carcasa - , acum nustiu ce sa mai zic, sper sa ma lamuriti!
Mr_Devil83
da pe electromotor ai tensiune de alimentare? Nu cumva e dus starterul? (contactele lui?)

Bateriile alea in ce stare is?
panter1
QUOTE(Sergeant Pulatchewsky @ 14 Jan 2009, 13:37)
Am incarcat bateria, dupa care am montat pe masina unde statea o saptamana fara sa pornesc masina. In noptile astia era cand scadea temperatura la -17 grade. Electromotorul era la reparat, era dezlipit o perie. Ieri am montat electromotorul, am pornit masina. Invartea incet dar a pornit dupa vreo 5 incercari. Dupa 4, 5 minute am oprit motorul, cand porneam din nou deja abia se invartea elecromotorul, pana la urma nu mai invartea deloc numai cupla bobina de la starter. Aveam aprinsa pozitiile si cand dadeam la cheie luminile se slabeau mult.
Acum de unde e problema? Electromotorul are rotorul nou, periile noi, bucse noi, statorul a fost spalat curatat. Acuma au fost lipite periile din nou, cine a facut a zis ca nu are probleme. Bateria are minim 2 ani, vreo 6 luni mergeam cu el cu o dioda stricata la alternator, incarca 16 volti, acidul aproape ca a disparut din el.
*



sau nu cumva releul de incarcare e dus? sau vr-un fir desprins ceva? Daca zici ca ai pornit, a mers iar apoi s-a inegrit ochiul magic cred ca ceva nu iti incarca si mergi doar pe baterie. Daca reusesti sa pronesti motorul, cu motorul pornit si luminile stinse pune multimetru pe bornele bateriei si vezi ca trebuie sa iti incarce intre 13.92 si 14.4, dupa care aprinde faza lunga si trebuie sa ai cam aceleas valori iar in turatie sa nu creasca la mai mult de 14.4 daca e sub sau aceste valori inseamna ca problema ta nu e neaparat la electromotor ci incarcarea gresita ti-a distrus bateria. Si inca ceva.. nu mai porni masina cu farurile aprinse si nici macar cu pozitia.. nu e recomandat. Si mai poti avea si scrt pe electromotor datorita cheilor lungi topind fludorul litelor de pe rotor nemaifacand contact.
16 volti e mult sa iti incarce distruge bateria incet dar sigur.


QUOTE(Gaby_19_4you @ 25 Mar 2009, 12:49)
salutare, am si eu aceasi problema, imi invarte greu electromotorul ( lung) , si imi papa bateria repede,  dupa 5-10 secunde moare bateria, am 2 baterii si le si incarc pe redresor, nu imi tine curentul peste noapte, si cum se poate si mai rau , acuma nu se mai invarte electromotorul deloc, ai pun contactul si nu face nimic, apas cu surubelnita pe 'starter' si nu se intampla nimic! Intrebarea mea este, cum se poate verifica si ce se poate verifica la un electromotor pentru a vedea daca este in scurt? eu lam desfacut si carbunii sunt relativ ok, adica ating pe periile colectoare. Am pus aparatul de masura si imi da continuitate intre plusul de la electromotor( firul care vine din bobina statorului) si carcasa - , acum nustiu ce sa mai zic, sper sa ma lamuriti!
*



Da.. la cum spui se pare ca ai scurt la lita rotorului sau s-a desprins lita din fludor care face contact cu tablitele care la randul lor fac contact cu carbunii sau ai resturi metalice pe santurile acelea ale rotorului si se produce scurt, trebuie curatat,sau BUCSILE uzate(cele aurii pe care se invarte axul rotorului) iar rotorul a ajuns in bobinele alea de pe pereti electromotorului eventual le blocheaza rotirea libera pentru ca atinge in campii aia franandul, sau ai strans prea tare surubul acela lateral care tine campii sau ii trebuie o saiba sa nu mai intre asa de mult surubul in electromotor ca atinge rotorul daca e prea in fata, sau startarul are ceva.. trebuie desfacut si vazut, mai atent parerea mea..

Iar la baterii verifica-le daca mai au acid, desfale capacelele si uita-te trebuie sa fie peste elementi, daca nu mai are acid suficient, cumpara si punei, nu mai completati cu apa distilata deoarece e mai bine sa completati cu ACID slab 0.28 se gaseste la unele magazine de piese auto si in felul asta prelungiti si viata baterie fata de apa distilata, asta stiu sigur de la un batranel electrician auto, eu am facut asa ba chiar la anul 4 am schimbat tot acidul si m-a dus 6 ani o baterie in care am mers 80.000km si sa fiti atenti pe alternator si releu de incarcare daca toate sunt ok(13,92- 14,4V), o sa va minunati cat poate sa tina o baterie Rombat biggrin.gif chiar daca nu luati in casa bateria cand sunt -20 de grade afara cum fac unii sa nu le inghete apa distilata din ele tongue.gif
Gaby_19_4you
pai si cum verific cu aparatul daca am scurt undeva in rotor??
Sorin_18
are cineva idee cum pot verifica electromotorul daca fura curent???
bygy007
cum adica fura? , ce intelegi prin asta
cind in stationare? explica fenomenul care il ai
Mr_Devil83
QUOTE(Gaby_19_4you @ 25 Mar 2009, 19:48)
pai si cum verific cu aparatul daca am scurt undeva in rotor??
*




Da sa masori curentul absorbit de electromotor cand acesta nu functioneaza te-i gandit?

panter1
QUOTE(Gaby_19_4you @ 25 Mar 2009, 19:48)
pai si cum verific cu aparatul daca am scurt undeva in rotor??
*



Mic tutorial simplu pentru reparatii electromotoare, rog cunoscatorii sa ma completeze:

-Desfacut electromotor
-scos rotorul si vizualizat, se observa daca a frecat undeva.. si daca se vad urme de frecare pe el in dreptul metalului de pe el pe care este infasurata lita, daca are urme de pilire inseamna ca a atins in statori(campi, magneti etc..)
-cauze ale frecarii rotorului de stator: bucsile care tine axul rotorului uzate, campi magnetici de pe stator sau electrici sunt desprinsi sau suruburile de fixare slabite, sau surubul adancit care tine acele bobine.
-dupa ce se indreapta problema cu frecarea se observa contactele lipite cu fludor care leaga fiecare tablita(acelea multe de pe rotor si care il alimenteaza pri intermediul carbunilor).
- datorita cheilor lungi acel fludor s-a supraincins mai ales cand s-a fortat cu multe chei consecutive si lungi, acel fludor cedeaza si este posibil sa intre in scurt cu celalalt de langa el. sau se poate sa se desprinda lita de el(stiti in ce zona ma refer)
- Se lipesc acele sarmulite care vin din rotor sau se indeparteaza scurtul dintre ele daca este nevoie si se asigura sa nu existe scurt intre o tablita si cea de langa ea..
- apoi se curata santuletele acelea multe dintre tablitele ce urmeaza sa fie atinse de carbuni eventual se smirlgheruiesc intai cu smirlgher de 500 dupa care se indeparteaza cu o perie sau alte mijloace pentru ca mica pilitura din santuletele despartitoare sa nu le uneasca sa nu faca scurt, deci dupa mica smirlgheruire atent se curata atent.
- dupa care se trece la verificarea carbunilor.. (ochiometric) ei trebuie sa aibe cam 5 mm sau sa nu fie dusi de tot.. cu putina pricepere oricine stie cum arata niste carbuni dusi, si daca e nevoie.. se inlocuiesc.
- dupa care se monteaza bucsile noi sau cele vechi daca nu au joc mare pe ax(am zis mai sus ca se constata uzura lor si respectiv schimbate) daca sunt uzate si au joc pe rotor se duce cu ele la magazin si se cumpara altele noi la fel; dupa ce se vine acasa se va pun bucsile pe rotor si de multe ori se constata ca nu intra, daca nu intra pentru ca sunt si asa fixe.. se smirlgheruiesc in asa fel incat sa intre si sa se invarta axul pe ele, sau sa intre macar dar nu fortat.
-dupa care se monteaza pe stator la loc,se pune rotorul, se inchid capacele se incearca (capodopera) pe o baterie, dar sa il tineti bine ca e nervos.. daca constatati ca se invarte greu inseamna ca ceva poate fi strans, si mai desurubati putin suruburile longitudinale pana se inverte mai bine.
-daca ati schimbat bucsele si sunt noi in prima faza pana se mai "asaza" e posibil sa va mearga o idee mai greu, eu personal am uns acele bucsi cu putin ulei.

Cand se constata ca el este functional dupa ce este montat tot bineinteles cu startar cu etc si probat.. se monteaza pe masina, si a.. uitasem, a se verifica contactele de pe startar sa fie ok, si sa nu fie intrerupt ceva.. daca se constata ceva imperfect sa se lipeasca cu mult fludor, si tot ce lipiti lipiti calumea caci pe acolo trec uneori si 50 de amperi in sarcina maxima si sa reziste.


Si niste cauze cu care se grabeste defectarea mai rapida sunt:mai jos dar in principal o cauza duce la alta..
Cheile lungi> incinge lita din el, respectiv lipiturile si pot ceda, se incing si bucsele care grabesc uzura, apoi incalzeste cablurile, forteaza starterul.. etc..
Neschimbarea la timp a bucselor duce la electromotor infranat si mergand greu suntem nevoiti sa dam chei mai lungi, se pierde mult curent pentru ca este infranat si pocnesc lipiturile cu fludor (orice motor electric caruia ii este ingreunat mersul consuma mai mult curent) si deci.. manca si electrolitii din bateria care forteaza si tot asa.. in lant.

Recomandari: Daca cumparati alte electromotoare cumparati cu magneti direct in loc de vechile cu campi magnetici electrici, consuma mai putin pe magneti si deci.. chei mai multe si bateria fortata mai putin.
Un electromotor care abia invarte trebuie desfacut sa se controleze pentru ca se distruge caci e chinuit, nu trebuie lasat pana nu mai invarte deloc iar apoi sa vedeti ce are.. caci stricaciunile pot fi mai mari in el.
Dati chei scurte, evitati sa dati chei lungi, mai bine dati mai multe si scurte decat putine si lungi in caz de defectiuni la motorul pe benzina si care se opune sa porneasca(atunci e chinul electromotorului cand cel mare cu cilindri e incapatanat si nu porneste). Intervalul de asteptare intre o cheie si alta sa fie de 15 secunde, ideal este 30 recomandat si de producatorii de baterii.. mai ales dupa o cheie de 2-3 secunde. O cheie trebuie sa dureze intre 0.1 secunde si maxim 2 apoi se asteapta 20 de secunde, revine si bateria si ii mai dati una..

Rog pe ceilalti sa ma completeze sa reusim sa facem un tutorial pentru electromotoare smile.gif primul pas a fost facut zic eu..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.