Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Infiintare Firma
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
L!nuX
Cunostintele mele de a a infinta o firma si de a o porni de la 0 sunt nule , asa ca sper ca prin acest topic sa gasesc pe cineva dornic sa imi explice ce pasi , ce hartii , ce bani , ce chichite sunt in procesul de infintare al firmei

Pentru moment vreau doar sa pornesc firma , adica sa fie pe numele meu si deschisa

Vreau sa o deschid in buzau , pentru inceput pe un singur domeniu de activitate sau doua .

Ma lumineaza si pe mine cineva asa pas cu pas ?


Multumesc anticipat cheers.gif
Tudor B
In primul rand iti rezervi numele de firma la registrul comertului - 50 lei. Apoi discuti tot la registrul comertului cu un jurist pentru a-ti redacta statutul, declaratiile, darea de data certa - 230 lei. Intre timp scoti un extras CF pentru sediul social (locuinta ta, a parintilor, conditia sa nu mai fie alta firma in acea locatie), juristul te cheama cand a terminat actele (statutul), platesti taxele de aprox 400 lei la registru, depui in banca capitalul social, astepti sa-ti fie gata actele, le scoti si te duci sa declari la finate daca esti platitor de TVA, daca esti microintreprindere. Cel mai bine sa discuti si cu un contabil dupa ce ai infiintat firma. BAFTA
CGB
in functie de activitatea firmei o sa ai nevoie de autorizari de la:
pompieri, mediu, protectia muncii. toate astea costa.
dar astea numai daca ai activitate. atat timp cat firma exista numai cu numele (fara a avea practic vreo activitate), aceste autorizari nu-ti trebuie (dai o declaratie la registrul comertului, in care precizezi ca momentan nu ai activitate).

daca infiintezi firma si-o tii fara activitate, trebuie totusi sa duci trimestrial la finante declaratia 100. si de doua ori pe an o declaratie pe propria raspundere, cum ca nu ai activitate. plus inca o declaratie 101 (asta se duce la inceput de an).

astea erau hartiile ce trebuiau duse anul trecut ptr firme fara activitate. anul asta e posibil sa se fi schimbat ceva.

daca ai activitate, iei autorizarile si dai drumul la treaba. dar iti trebuie o persoana in firma care sa se ocupe de instruirea salariatilor pe linie de psi (prevenire si stingere incendii) si protectia muncii (indiferent de activitatea firmei, chiar daca e firma de imobiliare tot iti trebuie instruirea psi si protectia muncii). persoana asta tre' sa aiba un curs (intrebi la ITM-ul din zona unde se face cursul). si persoana asta poate sa fie chiar administratorul (sau un asociat) daca numarul de salariati e sub 9 (parca). cam astia is pasii legali.

in functie de ce pile ai, poti sa sari peste anumiti pasi.
Batrânul
Sfaturi utile pentru infiintarea unei firme gasesti aici:
http://www.dsclex.ro/acte_utile/documente/firma.htm
si aici:
http://www.infiintarifirme.ro/acte-necesar...ntare-firma.php
L!nuX
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri , am sa citesc azi cu atentie ce ati scris ai am sa revin cu niste intrebari nelamuriri .

As vrea sa mai stiu in cazul in care cunoasteti , este necesar sa am contabil angajat in cazul in care firma nu prodice nimic pentru ca am inteles ca nu ar fi necesar ?

angajati vor fi doar unul , si anume eu smile.gif
firma va avea ca domeniu vanzari online si in cazul in care se va dezvolta ceva prestari servici

inca ma gandesc si ii pun bazele si vreau sa am cel putin in acte firma smile.gif
zaboss
Contabilul nu trebuie angajat, se face contract prestări servicii. Poți negocia un tarif convenabil, ținând cont că nu ai activitate. Din câte îmi aduc eu aminte, la microîntreprindere declarațiile se depun trimestrial, deci poți discuta cu el o plată trimestrială. În alegerea contabilului trebuie să ții cont că este obligatoriu să fie membru CECAR.
STALEX2004
Va salut,

Ma bate gandul sa imi deschid o firma cu obiect de activitate "transport marfa".As vrea sa imi cumpar o autoutilitara cu prelata/carosata care sa se poata conduce cu B-ul (nu vreau sa ma complic cu tahograf si alte cele daca iau una ce se conduce cu C-ul) si as vrea sa stiu ce trebuie facut pentru a incheia un contract cu o firma care sa imi furnizeze curse.Stiu ca exista si burse de transporturi dar nu stiu exact denumirea site-urilor si e clar ca nu poti trai doar din burse...trebuie sa ai ceva sigur si bursele sa fie ceva bonus...Aveti idee aproximativ cam cat ar produce o masina pe zi si un nr aprox de km efectuati in ziua respectiva....o medie.Eu as vrea sa fiu pentru inceput soferul si am facut un calcul sa vad daca se renteaza sau nu avand in vedere ca voi avea o rata la masina, RCA, impozit, rovigneta, revizii si reparatii...Eu am facut calculul in felul urmator:

Impozit,RCA,Rovigneta ~ 3000 lei/an
Revizie+eventualele reparatii ~ 8400/an - 700lei/luna
Rata masina ~8400/an - 700lei/luna
Motorina ~ 2800 litri=17920 lei
Total cheltuieli/an=234840 lei
Total cheltuieli/luna=19570

La aceste cheltuieli daca as aduce un venit mediu/zi de 1000 lei, as ajunge la 22000 lei/luna venit.De aici ar rezutlta un profit de 2430 lei/luna.E corect?Am gresit ceva undeva?Se poate castiga suma respectiva pe zi sau e mult/putin?Orice parere este binevenita.

Va multumesc.
dizzy
Cum tariful pe km e cam 2-4 lei, ar trebui sa bagi 250-500 km /zi .

Atentie ca ai niste cheltuieli fixe. Astea le platesti fie ca faci 0 km fie ca faci 100.000
Impozit,RCA,Rovigneta ~ 3000 lei/an
Revizie (partial)
Rata masina ~8400/an - 700lei/luna

Cheltuieli variabile:
Revizie (partial) +eventualele reparatii ~ 8400/an - 700lei/luna
Motorina ~ 2800 litri=17920 lei Motorina e in functie de cate curse ai

Total cheltuieli/an=234840 lei
Total cheltuieli/luna=19570
Totalurile astea nu sunt ok.

Daca ai avea niste rute fixe de facut de exemplu: Bucuresti..... Ploiesti 60km zilnic sa cari caramida, ai putea cauta pe bursa returul sa nu vii gol.
Apoi daca ai firma cred ca-ti trebuie ceva licente ARR, autorizatii, atestate

STALEX2004
De facut km iti dai seama ca sunt dispus sa ii fac pt ca din asta voi avea un profit...sunt dispus sa fac si 700-900km/zi.De cheltuielile fixe asta imi este clar, tocmai din acest motiv as vrea sa am si un contract cu o firma care sa-mi furnizeze curse pt a avea un venit care sa ma tina pe linia de plutire la inceput.Rutele nu sunt fixe din cate stiu dar nu asta ar fi problema...nu conteaza ca am Bucuresti-Bacau/Sibiu/Constanta...important e sa fie si la intoarcere exact la asta ma gandeam si eu...sa iau depe bursa curse pt a nu ma intoarce pe gol.Din cate stiu ARR este optional...doar daca vrei sa cari materiale inflamabile.De celelalte ma voi interesa daca sunt nevoie sa le am sau nu...oricum vreau sa fiu legal cu actele cu tot...acum daca incarcatura depaseste 200-300 kg nu cred ca o sa fie o problema foarte mare.

L.E.:am vazut ca sunt transportatori care transporta cu 1 leu/km...deci cred ca 2-4 lei/km e deja vis.
catalin1
plus eventuale cheltuieli cu eventulele amenzi ca doar traim in Romania .acuma zic asa ca stii cum e la noi unde drumul e bun avem limite de viteze unde e cu gropi si cratere e de 90 la ora
zaboss
Vezi că o firmă nu are cheltuieli 0, mai adaugă un 400-500 lei/lună doar pentru că ești patron:
- contabil (greu găsești unul bun și serios sub 400, mai jos de-atâta mergi pe riscul tău);
- banca (40-50 lei/lună);
- diverse consumabile (40-50).
Circulând prin țară, devii expus diverselor controale mult mai mult decât alte firme așa că trebuie să iei în calcul o minimă respectare a legislației (Legea 309/2006 - Protecția muncii, Legea 211/2014 - Gestiunea deșeurilor - aici sunt cele mai frecvente controale pe firmele cu risc, cum sunt cele de Tansporturi și se fac des controale tematice). Nu te culca pe urechea că „eu sunt mic, se duc la ăia mari” wink.gif
Vezi că din firmă nu se (mai) scot banii așa ușor.

Comparativ cu acum vreo 10 ani, cheltuielile de a avea o firmă au crescut mult mai mult, haiducia e cam pe ducă, amenzile sunt mari, șpaga proporțională (10% din valoarea amenzii), dar nu toți acceptă ciindcă multora li s-a făcut frică.
STALEX2004
Stiu ca mai ai cheltuieli chiar daca esti patron...De contabil nu ar fi o problema pt ca am prieteni care lucreaza in domeniu si au firme create pt a tine contabilitatea firmelor.Lucrurile astea nu le-am mai trecut la cheltuieli pt ca am rotunjit celelalte sume.Am precizat ca vreau sa fiu in regula din punct de vedere legal.Acum ca te mai prind ca ai cateva kg in plus pe masina sau ca ai depasit viteza legala te mai descurci cumva...dar as vrea sa aud cat mai multe pareri inainte de a incepe acest "proiect".

Aveti idee cum as putea intra in legatura cu o firma gen DSV pentru a incheia un contract de colaborare?Banuiesc ca printr-un simplu mail sau sa ma duc sa discut cu cineva de acolo, fara a te recomanda cineva nu ai sanse...
Smiley
daca nu ai deja o sursa sigura de comenzi, atunci nu te apuca de afacerea asta.
mindblast
Tu ai lucrat ca șofer până acum?

Ideea e că nu prea pornești așa, pus pe o idee fără să ai niște deja măcar niște promisiuni. Că așa cum pui problema, "ce trebuie să fac pentru a încheia un contract?", ce pot să spun, să fii carismatic, dar fără experiență anterioară, n-o să se lupte firmele pe tine.

Pe urmă, calculul tău nu prea e realistic. Pentru că ar însemna să ai de muncă în fiecare zi. Lucru care mi se pare destul de greu în domeniul ăsta. Odată, nu o să găsești o firmă care va apela la tine zi de zi, dacă ar avea atâta nevoie, și-ar asigura singuri transportul, pe urmă, transporturile se efectuează în anumite zile, în funcție de nevoi. Depinde fiecare cum se organizează.

În privința cheltuielilor, ar trebui să adaugi salariul tău, taxele și impozitele pe salariu, impozit pe profit (16%), impozit pe dividende (în cazul în care-ți rămâne profit și vrei să-l scoți din firmă, trebuie să mai dai 16% din el statului), pe urmă mai e de menționat și TVA-ul. În cazul tău îl cam deduci, dar s-ar putea să-ți dea cu virgulă când îl iei în calcul, contabilul (necesar în cazul SRL), cheltuieli cu utilitățile și consumabilele, internet, electricitate, hârtie, toner, etc. În cazul tău ar trebui să iei în calcul și diurna, că dacă faci drumuri mai lungi, ai nevoie de mâncare și cazare.

Uite, de exemplu, dacă luăm calculul tău, firma ta ar ieși pe minus. Ăia 2430 de lei profit, nu-ți ajung să-ți plătești salariul, impozitele, TVA-ul, etc. Pentru că tu, dacă-ți plătești un salariu de 1500 de lei, să zicem, trebuie să dai la stat în jur de 800 de lei. Pe urmă, TVA-ul, pe care n-ai cum să-l deduci oricum 100%, o să plătești câteva sute de lei la sfârșitul lunii. Dacă n-ai de plătit TVA, înseamnă că ai avut cheltuieli mai mari decât veniturile, și nu prea îți convine să vii cu bani din buzunar mereu. În plus, la fiecare rambursare, ai control de la finanțe.

Tu ar trebui să calculezi puțin altfel. Ar trebui să iei profitul/km. Lunar e greu, pentru că situația se poate schimba de la o lună la alta.

Ar fi indicat să discuți cu niște firme înainte să-ți înființezi societatea. Le spui ce vrei să faci și încerci să colaborezi cu ei înainte de a porni la drum. Pe mașinile lor, ca angajat. Pe viitor, e posibil să le convină să încheie contract de colaborare cu tine, ca firmă. Își deduc și ei TVA, îți faci treaba cu mașina ta, etc. Dar e greu să te apuci direct, pentru că socoteala de-acasă nu seamănă cu cea din târg. Iar să concurezi tu singur, cu o singură mașină, cu societăți cu experiență, cu zeci de mașini, e cam greu. Ăia își calculează altfel prețurile, având volum de muncă mai mare, își permit să ceară mai puțin.
vallixx
Da' tu ai vazut ca ultimul post e cam de vreo luna, da?
Lord Hades
De ce sa iti faci firma cand poti activa ca PFA?
vallixx
Nu e mare smecherie cu PFA-ul sa stii.
Ai cateva avantaje, ai cateva dezavantaje.
Per total este doar in functie de preferintele personale.
mindblast
Pentru o activitate cu rulaj constant, PFA-ul te cam trage în jos. Acolo plătești impozitul de 16% din veniturile nete, ori ca SRL, plătești ori 3% din venituri, ori 16% din profit. "Jonglezi" mai bine.
Mai e și problema studiilor, la PFA ai nevoie de un atestat, diplomă, ceva, ori la SRL nu.
ady77
La PFA mai platesti o sanatate de 5.5%.
La SRL mai platesti un impozit pe dividende de 16%.
De jonglat cu 3% sau 16% e mai greu ca depinde de obiectul de activitate si cifra de afaceri.
sk0rpion
Persoanele fizice autorizate trebuie sa plateasca catre stat atat impozit pe venit, cat si contributii la sistemul de pensii si la cel de sanatate.

Astfel, PFA trebuie sa plateasca un impozit de 16% din venitul net determinat in sistem real, in cazul PFA care stabilesc venitul net anual utilizandu-se datele din contabilitatea in partida simpla, sau din norma de venit, in cazul PFA impuse pe baza de norma de venit, a mentionat, la solicitarea noastra, Gabriel Sarbu, manager tax advisory in cadrul Mazars.

De asemenea, PFA datoreaza la sistemul de pensii o contributie de 31,3%, iar la cel de sanatate o contributie de 5,5%.

Deci 16% + 31.3% + 5.5% = 52% , cam mult
klaus
Din cate stiu eu, la PFA contributiile la pensii se fac pe baza de contract in care se precizeaza venitul asigurat, deci se poate plati la venitul minim pe economie, nu la tot venitul realizat.
dantes
Hehe...la venitul mediu nu minim...au schimbat astia calimera de ceva ani.
Pfa nu mai e o varianta cam de demult...doar daca esti pe norma de venit si ai o carte de munca pe undeva cu minim. Altfel e un fel ee angajat care isi plateste singur taxele nu angajatorul.
mindblast
Plătești calculat la venitul minim pe economie doar dacă ai venituri mai mici decât acesta sau deloc.
Mai pe scurt, la PFA se consideră salariul tău, tot profitul obținut.
Lord Hades
Stimati coforumisti! Ma bate un gand.

Lucrez pentru o companie din Germania. Ma documentez despre posibilitatile de a deschide un punct de lucru in Romania.
Ca domeniu de activitate: injectie de mase plastice, pentru industria auto, asamblare componente pentru industria auto.

Dezvoltarea ar avea 3 faze:
1. Deschidere punct logistic (strict depozitare & livrare catre client), gestionat doar de mine.
a. fara operatiuni financiare (adica nu emit factura catre client, factura se emite de catre compania din Germania, platile la fel)
b. cu emitere de facturi si incasari
2. Deschidere punct de lucru asamblare componente, aici vorbim de maxim 20 de angajati
3. Deschidere punct de lucru injectie mase plastice, cu potential de pana la 100 angajati.

Eu am contract de munca cu companie nerezidenta, pentru faza 1 pot ramane asa, sau ar trebui sa fiu angajat la filiala din romania?

Pareri, sugestii, reclamatii?
IRONICK
Granule, masini de injectie ... cine iti face matritele?
Presupun ca ai experienta in asa ceva.
xmisterx
Utilajele si sdv-urile pot fi aduse de la fabrica mama iar materia prima de la acelasi furnizor.
maho
Depinde pe ce te bazezi.
Nu utilajele sunt problema, s-ar putea sa constati ca resursa umana e problematica, si nu ma refer doar la angajatii "productivi". O sa ai o surpriza cand o sa cauti un expert contabil autorizat (ala care stampileaza si depune bilanturile) si o sa vezi cat cere, pe raspunderea ta (ca asociat/admin.).
IRONICK
Contabili gasesti pe toate drumurile.
Resursa umana care sa stie injectie de mase plastice, nu prea cred.
r_vlad
Totusi, vorbim despre un proces de fabricatie foarte raspandit pe plaiurile mioritice. Chiar pentru industria auto. Nu cred ca gasesti mai greu decat orice alta resursa umana inalt calificata sau calificata, tehnica.
Lord Hades
Mai întâi să fac firma pe urma imi bat capul cu restul.
Competitorii mei direcți au deja filiale în românia, eu de ce nu as face?
sorin1983
competitorii tai au filiala a firmei mama sau au colaborator cu srl romanesc?
Lord Hades
Majoritatea s-au folosit de companii pre existente, si au făcut ceva de gen joiventure.
Am găsit un site unde iti poti face firma pe net. E chiar atat de usor? Pare prea frumos ca sa fie adevarat.
maho
QUOTE(IRONICK @ 29 Apr 2020, 15:33)
Contabili gasesti pe toate drumurile.

Gasesti, dar expertii sunt scumpi, iar raspunderea ti-o paseaza tie.
Rimio de Vassur
Infiintarea e foarte usoara, in principiu. De obicei vorbesti cu un avocat specializat si face el tot. Situl ala e probabil al unui avocat care face asta pe banda rulanta.

Nu stiu ce si daca s-a mai schimabt prin legislatie dar pentru activitatea de contabilitate nu e (era) necesar un expert. Ala e angajat doar in anumite cazuri speciale, pentru o activitate concreta. Daca il vrei permanent iti trebuie o mina de aur. Poti avea un angajat care sa tina contabilitatea, fara sa fie macar contabil autorizat. E suficient sa aiba cunostinte de contabilitate. E ca la juridic: poti avea un jurist fara sa fie avocat autorizat de barou. Cit de bun e contabilul/juristul ...

Expertul intr-adevar e foarte scump, pentru ca e "smecher" si apoi plateste 10% din venit "taxa de ghilda" (!!!) catre corpul expertilor contabili si contabiilor autorizati. Pina obtine calitatea de expert contabil plateste o caruta de bani la ceccar. Daca ai banii si vreo 6 luni la dispozitie te faci expert si fara sa stii nimic. La examene se copiaza la greu (cine trebuie/cotizeaza stie si subiectele dinainte). Si daca renunti total la contabilitate si te faci cioban te urmaresc aia 10 ani si te capiaza cu cererile sa le dai 10% din venit ca altfel fac si dreg.

Stiu srl-uri care platesc 200 lei pe luna unui contabil sa le fac hirtiile (bineinteles ca nivelul de activitate e cam zero, 1-2 ore pe luna ii ajunge).
IRONICK
QUOTE(maho @ 30 Apr 2020, 16:29)
Gasesti, dar expertii sunt scumpi, iar raspunderea ti-o paseaza tie.
*

Pai oricum patronul raspunde.
AR-18-MOS
Încă nu s-au înlocuit contabilii de către un fișier excel? huh.gif
Suntem în 2020, și încă mai avem forme d-astea de viață, ce naiba...
St
Pentru activitati basic s-au inlocuit cu un soft, mai complex putin ca un excel smile.gif

Doar ca mai sunt activitati unde e nevoie sa si gandesti. So softul nu stie asta, nici excel-ul smile.gif
sorin1983
QUOTE(Lord Hades @ 30 Apr 2020, 10:54)
Majoritatea s-au folosit de companii pre existente, si au făcut ceva de gen joiventure.
Am găsit un site unde iti poti face firma pe net. E chiar atat de usor? Pare prea frumos ca sa fie adevarat.
*


iti faci o societate si inchei atunci un contract cu firma de dincolo... probabil iti va trebui si tva intracomunitar. acum depinde ce cod caen ai nevoie ca baza. spre exemplu intr-o situatie relativ asemanatoare codul de baza e 8299: Alte activitati de servicii suport pentru intreprinderi n.c.a.
srl-ul se face repede. daca vrei poti si apela la altii si o fac ei contra cost. in 3 zile ar trebui sa fie gata dupa ce ai rezervarea de nume.
ulterior dupa ce ai cui-ul faci 2 stampile, iei registrul unic de control, iti iei contabil ca sa inceapa sa depuna declaratiile si go planet smile.gif
Lord Hades
Imi trebuie musai contabil propriu si personal? Singur nu pot face? Daca deschid firma, e obligatoriu sa ma angajez pe mine in ea, sau o pot lasa fara angajati?

La faza 1, nu as desfășura activități comerciale, doar închiriez un depozit si încarc descarc marfa cand e nevoie.

Nevastă mea a facut contabilitate si informatica de gestiune. Deci e economist cu acte. Ea ar avea voie să facă bilanțul contabil, sau ii mai trebuie si alta specializare?

Mi-am adus aminte de bancul următor:
Cat face 1+1? Inginerul răspunde: 2. Contabilul răspunde: cat vrei sa facă?
maho
De vreme ce doamna a facut contabilitate si gestiune, iti poate face (si depune) actele, dar bilantul (unul din actele alea; nu mai tin minte daca si balanta) trebuie stampilat (inainte de a fi depus) de un contabil expert (cu stampila specifica), care nu-i nevoie sa fie nici angajatul, nici macar "colaboratorul" tau.
Nu-i obligatoriu sa ai angajati (nici macar tu), dar e obligatoriu sa platesti si sa ai "registrul de evidenta" al angajatilor. biggrin.gif
Sunt multe aspecte si detalii pe care ar trebui sa le studiezi bine inainte de a-ti deschide o firma (s.r.l.) sau un p.f.a. Nu deschiderea e problema, ci continuarea (birocratia de dupa).
Succes!
zaboss
Se poate face SRL fără angajați. Înființarea este simplă, ai pe site-ul registrului comerțului toare detaliile. Firma din Germania poate fi acționar la SRL românesc.
Contabilitatea nu se poate ține de oricine, trebuie să fie membru CECAR. Nu are rost să te complici, găsești de la 50€/lună unul suficient pentru activitatea de început, dar cel mai probabil vor dori să lucreze de la început cu o firmă specializată și cu una de avocatură, de regulă așa procedează toate multinaționalele.
sorin1983
QUOTE(Lord Hades @ 1 May 2020, 12:38)
Imi trebuie musai contabil propriu si personal? Singur nu pot face? Daca deschid firma, e obligatoriu sa ma angajez pe mine in ea, sau o pot lasa fara angajati?

La faza 1, nu as desfășura activități comerciale, doar închiriez un depozit si încarc descarc marfa cand e nevoie.

Nevastă mea a facut contabilitate si informatica de gestiune. Deci e economist cu acte. Ea ar avea voie să facă bilanțul contabil, sau ii mai trebuie si alta specializare?

Mi-am adus aminte de bancul următor:
Cat face 1+1? Inginerul răspunde: 2. Contabilul răspunde: cat vrei sa facă?
*


Iti cam trebuie un contabil ori firma, mai documenteaza-te despre asta... sa nu te ametesti si sa platesti mai tarziu. srl-ul poate functiona fara angajat, administratorul indeplinind normele legale sa presteze in folosul firmei fara contract. vei fi asociat unic si administrator ca e cel mai simplu, rezervi denumirea firmei, iti trebuie un comodat pentru o camera de sediu social, sa depui un capital social de minim 200 lei la o banca(de preferat la cea cu care vei lucra ulterior desi nu esti conditionat de asta dar sa nu mai faci transferuri ulterior) si dupa cu declaratii si alte hartii in mana la reg. comertului sau iei legatura cu o firma care cu asta se ocupa si iti rezolva ei si cu sediu social si cu restul.
Lord Hades
Multumesc tuturor de sfaturi. Va tin la curent cu evoluția chestiunii.
bucatzel
sper ca-i vei zice firmei "Lord Hades SRL"
maho
Ar merge, daca ar oferi si servicii funerare... tongue.gif
Lord Hades
Bre terminati cu prostiile, suntem oameni seriosi in viata reala. Deși la mașina ma tenta sa pun HDS ... dar nu ma lasa nevasta 😁😡
sorin1983
rai srl biggrin.gif
apropo a fost la tine pe zona :
https://lege5.ro/firma/hades-srl-13892149
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.