Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau viteza si presiune ...cat incape!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
UncleSam
Salutare oameni buni!
Am o Dacie 1310 (cu motor complet nou facut in august 2008 - set motor, distributie, placa presiune, disc ambreiaj, pompa ulei, cuzineti, delcou, axul zimtat de sub delcou, bujii, pompa apa...tot tot )si am niste probleme foarte deranjante:
1. Presiunea la ulei -dupa ce se incalzeste motorul- este mica - 2 si unpic la relanti si 4 si un pic in sarcina ???? de ce????
2. Schimba a 4-a la 85 - 90 km/h apoi dau a 5 - a si abia ajunge la 110 ....greu de tot.....Nu mai vrea......nici pe gaz...nici pe benzina foarte greu ajung la 110 km/h. Cel de la care am luat cutia a garantat-o si a si testat-o la 130 - 140 de voie... Este cutie de viteza, nu de tractiune. Ce e mai ciudat este ca motorul nu este turat la 100 -110 km/h. Motorul mai poate fi turat mult dar.......canci pedala. Ce sa-i fac???
Am uitat sa va spun ca uleiul pe care il am este BP 10 W 40 SI ARE SI TRATAMENTUL MINUNE PENTRU MOTOR DURALUBE si tot degeaba....

Am reglat si avansul si mai mare si mai mic si foarte mare si foarte mic si... canci

Astept parerile voastre. Nu uitati ca motorul este brici .....nou ...parfum....cum
vreti sa-i spuneti.

Chiar sa nu mai poata motorul de 1300 mai mult de atat?????
argon
1. ce ulei ai acum in ea?
2. Regleaza-ti avansul si vezi daca se rezolva.
Merced
Presiunea mi se pare ok la cald, oricum Duralube ai pus de pomana.
Motorul sigur poate mai mult, eu prindeam 150km/h dupa ceas cu rabla mea in 4 trepte. Acum de cand am delcou nou si reglat un pic altfel nu mai trece de 140km/h din cate am vazut, insa nu prea-mi pasa ca oricum cu mai mult de 100km/h nu merg cu ea in mod normal.
tatabobu
Daca zici ca motorul ar mai avea unde sa se tureze dar pedala din parti, si zici ca nu-i de la avans, ia vezi daca-ti deschide complet clapeta la capat de cursa.
cucu_mih
si eu am 1300 cu o cutie in 5 si cand era doar facut a luat 140 pe gaz si 150 pe benzina.
cred k e din reglaj la a ta.sau vezi sa nu ai rotile infranate k am patit-o.trebuie sa duca mai mult dry.gif

15 Jan 2009, 16:06:
sau vezi sa iti alimenteze pompa de benzina cat trebuie
djasu82
e prost reglat motorul .
Tonypardaf
baieti am avut si eu dacia1300 asta e motorul nu aveti ce cere de la el ,e amarat.daca ai pinion de viteza la treapta 5 la 100 ai aprox 2600 rot dar motorul nu trage e normal,am avut si eu,merge mai bine daca ii dai jarete cu a4 a pana la 4000 rot/min dar iti bati joc de el,nu se merita oricum la 100 cu 2600 rot merge lejer motorul intradevar nu ai tractiune dar asta e.care merge cu 150 cu Dacia 1300 sau nu conteaza 14,1,6 e nebun.nu bagati 10 w 40 la dacie e subtire,si nu merita.Turatia optima la dacie e de 3000 rot/min.
slaiciprian
motorul poate. asta e clar. e chestie de reglaje. un avans mai mare iti da scart la roti in treptele inferioare, dar plafoneaza viteza maxima. nu e cazul tau?
PH-06-BOA
Nu e bine gandit, ca daca mergi cu 100, nu-ti trebuie mai mult. Daca se duce doar la 100, cu ce ma mai depasesti pe mine , care merg cu 95? Pe ce distanta ? Asa , daca se duce la 130 cu usurinta, ai siguranta in depasire.
De nu se duce (nu la 150) ma tem ca s-a gresit ceva la montaj (distributia), reglaje la culbutori, avans, bobina de inductie, alimentare...
Masoara compresia , regleaza culbutorii cum am zis eu in alte topicuri ( pui pe rand fiecare cilindru in compresie , si reglezi culbutorii lui, nu altfel), verifica distributia, regleaza corect nivelul din carburator si debitul de gaz, incearca alta bobina (daca prezinta dubii).
UncleSam
Draga Tonypardaf, nu stiu de ce zici tu sa nu bagi 10 w 40 BP. E un ulei bun pentru Dacie. Daca motorul este bun presiunea trebuie sa fie 4 la relanti si 6 in sarcina (farasa fortezi motorul). E testata treaba. Uleiurile minerale isi pierd mult mai repede calitatile decat cele sintetice...se uzeaza mult mai repede. Iar, din cate stiu, BP10W40 este semisintetic. .....Sau vrei sa bag ulei M20 cum scrie in cartea daciei si sa am 1,8 presiune la relanti ...ca parca asa scrie la carte???
gti98
Pentru acest anotimp, uleiul are vascozitatea corespunzatoare. Dacia nu are nevoie de un ulei ne-mineral, dar nu cred ca e vreo problema cu semisintetic (daca motorul a fost demontat complet, se spera ca a fost si curatat temeinic)
Presiunile date sunt, dupa parerea mea corecte, cu motorul la temperatura de regim (adica 2 la relanti si 4 la turatie) 4 la relanti si 6 in turatie sunt valori exagerate; un ulei cu asemenea vascozitate nu ar unge corespunzator (dupa parerea mea)
Alte reglaje au descris baietii (distributie, avans, carburatie)
Succes!

PS Sunt de acord cu utilitatea unei viteze mari la depasire, dar viteze peste 100-120 sunt prea riscante pentru o masina ca Dacia si pentru drumurile din Romanica
E adevarat ca e destul de frustrant sa stii ca ai limita la 110, dar atingerea a 150 e o crestere exponentiala a sanselor sa-ti rupi gatul sau sa omori pe altii!!

Toate cele bune.
PH-06-BOA
Dar de ce sa-l depasesti p-ala care merge cu 120 ? Sa-i arati ca esti mai tare? In ce?
Numai pentru Dacie e periculos? E tot o masina, care merge pe acelasi drum, si la fel ca oricare alta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.