Am de cateva zile o aprindere elctronica (GOTRONIC), pe care am montat-o singur. Indata ce am montat-o am plecat la drum sa vad cum functioneaza. La un moment dat spre marea mea mirare vad ca turometrul masinii a luat-o razna de tot, zbughind-o spre maximul scalei (8.000-10.000 de ture, nu mai stiu cat e), ceea ce nu avea de-a face cu regimul de functionare a motorului, care era la putin peste 2.000 de ture.
Indata ce am vazut asta am oprit motorul, am coborat si am constatat cu stupoare ca imi sarise borna de masa de la baterie. Am pus ce era de pus la locul lui / ei si am plecat mai departe.
Mentionez ca am mers fara borna de masa vreo 20-30 de secunde, cel mult un minut. Intrebarea mea este: SE POATE TOTUSI CA IN ACEST INTERVAL SA SE FI ARS CELEBRA APRINDERE? ... CACI MASINA INCA FUNCTIONEAZA. CARE SUNT SIMPTOMELE APRINDERII ELECTRONICE ARSE ?...
DAR CE ESTE TOTUSI CEL PUTIN APARENT SI MAI CIUDAT LA MASINA MEA ESTE CA, PE DE O PARTE POT SA REGLEZ AVANSUL STATIC -- cu motorul oprit -- CU APRINDEREA (FAZA CU LED-UL), IAR PE DE ALTA PARTE IN TIMPUL FUNCTIONARII MOTORUL ARE VARIATII DE TURATIE (+ -- 100 DE TURE).
IN PLUS BATERIA SE INCARCA -- MI SE PARE MIE -- CAM MULT (Releul de incarcare dus ?!...)
P.S. Cum se regleaza totusi avansul DUPA MONTAREA UNEI APRINDERI ?... Stiu ca s-a tot scris dar am doua observatii de facut: 1) in nici un caz avansul din timpul mersului nu este tot una cu cel static; 2) exista o libertate de miscare a delcoului (in sensul cresterii avansului) care mie mi se pare a fi excesiv de larga intre pozitia de avans static si avansul maxim pana la care motorul functioneaza fara sa dea rateuri.
Va intreb: Este adevarat ca avansul trebuie reglat astfel incat sa fie avansul maxim la care motorul functioneaza fara sa dea rateuri ?...