QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
In concluzie tu stii ceva, dar nu tot... asa ca mai invat putin domn inginer...
Nici nu am aceasta pretentie, tocmai acesta este rostul pentru care mai zabovesc pe aici. Cuvintele tale insa ma duc cu gandul la o alta discutie in contradictoriu dintre noi (si nu numai). Cred ca esti cam patimas, colega...
Principalele indatoriri ale sistemului de lubrifiere sunt:
1. lubrifierea partilor care se afla in miscare din motor. Daca privesti d.p.d.v. al legilor fizicii, intr-adevar, are o mare contributie la racirea motorului. Daca n-ar exista uleiul atunci ar exista si o forta de frecare mult mai mare => caldura degajata ar fi imensa. Dar nu cred ca la asta te refereai tu...
2. Actioneaza ca o garnitura in camera de ardere impiedicand scaparea gazelor pe unde nu trebuie...
3. Impiedica coroziunea partilor metalice din motor.
4. "Curata" motorul indepartand rezidurile metalice si carbonice rezultate in urma arderii
5. "Uniformizeaza" temperatura motorului cedand o parte din energia termica sistemului de racire. Cea mai mare contributie in acest sens este realizata prin absortia caldurii degajate in urma frecarii si nu cea rezultata in urma arderii, deoarece nu ar putea face fata singur celor cateva mii de grade din camera de ardere (mai ales ca marea majoritate a masinilor nu au vreun dispozitiv special de racire a acestuia - Apropo, SLZ are?). Repet ceea ce am scris mai inainte: uleiul ia o parte din energia termica degajata in camera de ardere, dar de aici pana a spune ca are un rol important este cale lunga.
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
1. Intreaba tu pe cine vrei tu ce rola are stropirea cu ulei a pistonului (se face printr-un stropitor in spatele pistonului.
ca regula generala uleiul preia cea mai mare parte a caldurii de acolo unde antigelul nu ajunge si o transfera antigelului sau se realizeaza racirea prin peretii baii de ulei. Cea mai mare caldura se degaja in capul pistonului, acesta fiind cel mai apropiat de sursa. Antigelul raceste doar peretii cilinrilor, dar suprafata de racire este mult prea mica pentru a putea suplini 100% racirea.
Daca o sa ai vreodata ocazia sa vezi vreun motor desfacut iti sugerz sa acorzi o mai mare atentie studierii "pasajelor" prin care circula lichidul de racire, respectiv uleiul. O sa ai o mare surpiza vis-a-vis de numarul si marimea unora in comparatie cu cel al altora... Debitul uleiului din cilindri este mult mai mic in comparatie cu cel al lichidului de racire care circula prin chiulasa. Cum iti inchipui tu ca primul poate avea o contributie "imensa" la racire? De asemenea, uleiul nu realizeaza un transfer termic foarte bun, se stie sper ca uleiul se incalzeste si se raceste mai greu decat lichidul de racire, ceea ce-l face cam nepotrivit pentru acest rol.
QUOTE
Temperatures in the combustion chamber of the engine can reach 2,500 C, so cooling the area around the cylinders is critical. Areas around the exhaust valves are especially crucial, and almost all of the space inside the cylinder head around the valves that is not needed for structure is filled with coolant. If the engine goes without cooling for very long, it can seize.
Nu mai insist cu imagini, gasesti tu destule...
Acestea sunt doar consideratii teoretice, daca vrei sa demonstrezi practic teoria ta, fa-o pe motorul tau. Goleste instalatia de antigel si porneste motorul deoarece
QUOTE
uleiul preia cea mai mare parte a caldurii de acolo unde antigelul nu ajunge
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
2. Prin mersul subturat se realizeaza o mica fortaer a motorului prin faptul ca tu ii ceri sa traga in conditii de cuplu mic. El se supraincalzeste in cele mai multe situatii.
In plus prin mersul subturat se merge cu un amestec imbogatit datorita faptului ca tu compensezi prin pedala apasata cuplul mic pe care il ai. (se intampla in 99% din cazuri).
.
Presupunand debitul de aer aer care circula prin radiator atunci cand motorul merge la 1500 rot/min acelasi cu debitul cand motorul se gaseste la 4000 rot/min, tu-ti inchipui ca motorul se incalzeste mai tare la 1500 rot/min?
Incearca sa calculezi cate detenoatii (curse ale pistonelor) in unitatea de timp are un motor la cele doua rotatii. Chiar daca debitul
lichidului de racire este mai mic in situatia de subturare, acesta este mai mult decat suficient pentru a impiedica supraincalzirea, ba mai mult, temperatura lichidului poate scadea cu cateva grade... Inca o adaugire: Indiferent de cat de multa benzina injectezi intr-un motor, daca acesta nu are suficient aer aceasta nu se va aprinde. La subturare cantitatea de aer aspirata de motor este mult mai mica decat la turatii superioare si asta indiferent de cat de mult apesi tu pedala. Asa ca supraincalzirea motorului nu este dect o impresie... gresita.
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
De ce se infunda injectoarele? din cauza repetitiei mici a injectiei benzina are timp sa depuna impuritati. Cadeschiderea e aceeasi e aceeasi si cand se infunda injectoarele,dar timpul de injectie se mareste.
Hai fi serios!