Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
laurh
Paranormal sau nu ?
De Pasti am facut un drum Bucurecti - Ramnicul Valcea.
La dus ... facut consumul cu plin - plin , iesit 6.5 - f suparat, mai ales ca am mers economic ... 100 maxim pe autostrada, fara accelerari bruste, fara "talpi".
La intoarcere ... facut iarasi consumul cu plin plin, cu ceva talpi pe Dealul Negru, pe autostrada 110-120 , cateva incursiuni la 140. Si aici vine surpriza mare ... imi iese consumul SF de 3.5 l/100 km. Bineinteles ca am fost socat cand am vazut ce putin intra in rezervor, am zgaltait masina in toata partile pana nu am mai putut ... si stanga - dreapta , si sus jos ... mai mult de atat nu am reusit sa bag.
Are cineva vreo explicatie pt acest consum SF, sau ... mai bine zis ... pt acest rezultat ?
Mentionesc ca Buc - Ramnicul Valcea sunt 175 Km, deci nu f mult dar nici tocmai putin pt un astfel de test.
MG
solenta cu 19mii la bord, fara AC, cu 5oameni (mari laugh.gif in masina).... la un drum bacau - suceava si inapoi... adik 315km in bord a luat 18litri..... mers in medie cu 100km/h cu scurte reprize de 120 si cateva reprize mai lungi de 110 smile.gif...la intoarcere am mers mai incet prin localitati ca era noapte smile.gif
i96nds
Din cate stiu eu, unele benzine sunt mult mai "Spumoase" decat altele, adica fac spuma ca detergentul. Si atunci pompa se opreste cand da de spuma. Ideea e ca trebuie sa tragi pompa mai in afara si mai pui iar benzina. Eu am patit asa ceva si apoi au mai incaput inca 6 litri
Xpert
miercuri am avut traseu Campulung-Pitesti-Slatina-Craiova, trei persoane, iar la intors si vreo 50 kg bagaje.
Nu am depasit 100, de fapt am tinut-o pe la 90. Economic la maxim (fara exagerari de genul motor oprit).
Consum la OMV Pitesti 1: 4,98 %, aproximativ 1650 lei/km.
laurh
QUOTE(i96nds @ 5 May 2005, 13:51)
Din cate stiu eu, unele benzine sunt mult mai "Spumoase" decat altele, adica fac spuma ca detergentul. Si atunci pompa se opreste cand da de spuma. Ideea e ca trebuie sa tragi pompa mai in afara si mai pui iar benzina. Eu am patit asa ceva si apoi au mai incaput inca 6 litri
*


Asa am si facut, am scos pomba inspre afara si am pus usor usor pana s-a varfuit, pana am vazut benzina .
pedrovl
Am facut Pastele la Moldova si am caculat plin pe plin 2 consumuri numai cu benzina Mol. La dus (Rm. Valcea - Bucuresti (pe centura - nu mai merg in urmatorii 10 ani pe acolo) - Buzau - Focsani) cu masina plina (4 persoane + bagaje full) la un trafic foarte aglomerat si mers destul de in forta pe ploaie (120 - 130kmph) am scos un consum de 6,2l/100km. La intoarcere doar 3 persoane in masina, trafic si mai aglomerat (luni ) dar mers mult mai cuminte (maxim 120kmph) mi-a iesit 5,9l/100km. Pot sa ma declar multumit.?!
Haiducus
419 km cu 33.44 litri - Agip 98 adica 7.98 l/100 km
e drept ca pe autostrada buc pitesti am mers intre 120 si 160 si vantul batea contra de stateam cu pedala la fund si mai sus de 140 km/h nu mergea. apoi pe drumuri nationale cu o medie de 120 dar cu depasiri cu talpa grea biggrin.gif

la intoarcere 416.9 km cu 28.19 l - petrom 95 (euro bla bla) adica 6.76 l/100 km
de data asta am fost atent sa nu o calc asa tare, a fost drumul mai liber si am facut cam acelasi timp. am mers cu 110 - 120 pe nationale si 110 - 140 pe autostrada.

masina are acum 2300 km.

p.s. pentru diferenta de 5.5 litri (200 000 lei) la un drum de 5 ore si ceva, chiar nu se merita sa nu conduci masina asa cum vrei...

Florinliviu
Ultimii 1800 km facuti de paste in moldova, de la drum f. bun pana la macadam cativa zeci de km si alti zeci prin oras: 6.3 la suta. Cam mult, dar am servo si cam jumate a/c, 2 persoane si bagaje. Anu trecut imi lua cam 5.8-6, dar oricum 6.3 nu-i chiar tare mult, nu?
pedrovl
In ultima saptamana incepuse schimbatorul sa tremure la ralanti si de 2 ori a pornit greu si nu statea la ralanti. Mai aveam cam 10 litri in rezervor.. Desi stiam ca e bine cam la 5000km sa bagi cate un "injector cleaner" (asa am facut de cand am luat-o ) de data asta amanasem incercand sa merg 10.000 km fara sa bag. Dar se vede treaba ca am gresit pentru ca benzina e mizerabila. Asa ca am pus un aditiv "injector cleanner" de 137 de mii made in USA si am facut plinul. Rezultatul a fost un consum in oras de 7 l/100km si masina si-a revenit perfect.
cbr-ica
mda....si sper la mai putin ca inca nu s-a lasat motorul. are 1500km. ideea e ca nu am facut rabat la viteza medie de deplasare. Eventual cate unu mai grabit ma depaseste cand scot din viteza si se baga in fata mea...dar mai bag si eu depasiri pe liniile de tramvai si recuperez. Aaaaa!! Inca o chestie. Accelerez moderat (fara sa calc pedala f mult) si schimb pe la 2000/2500 ture. La turatia asta daca as calca-o adanc s-ar simti un pic subturata, dar cum fac eu, merge ok. Consumul iese mic daca reusesti sa nu transformi energia cinetica in caldura (a discurilor de frina) smile.gif
In plus, am constatat ca daca merg asa, merg cam cu viteza traficului si nu ma mai enervez ca imi iese cate unu in fatza sau alte porkarii. Sunt mai relaxat, nu pierd timp, am satisfactia consumului si cred ca si motorul o sa duca mai mult timp caci uzura e mai mica pt ca si turele sunt mai putine.
Ant
Cbr - ai grija cu limbajul mIRC vezi regulamentul

PS si dupa ce depasesti pe linia de tramvai ce faci la semafor biggrin.gif ?
cbr-ica
Imi pare rau daca nu sunt permise scrieri "fonetice" dar pe Yahoo Messenger eu si prietenii mei asa scriem ca sa intelegem mesajul mai repede. Mai mult se pot isca (,) confuzii dezastruoase: ma-ta (mama ta) vs. mata (dumneata) sau fete (femei) vs. fete (chipuri)...si nu imi mai vin acum exemple, mai ales ca au efect mai grav in context.
Cat despre topicul acela....eu nu am incurcat niciodata (chiar niciodata) traficul cu manevre d-astea. Pot fi acuzat ca nu am respect pt cei care asteapta la semafor (intre care sunt si eu de cele mai multe ori) dar in nici un caz ca incurc. DIMPOTRIVA: fluidizez wink.gif Si cand fac manevre imi asum riscul de a lua amenda meritata (d-asta fac manevrele numai in zonele pe care le cunosc - dar am si platit sad.gif )
driver
Am calculat consumul medie la 3250 km => 5,93 %, mers intre 80-180, cu 120 cel mai mult timp pe autostrada, iar portiunile de drumuri nationale 80-100, masina cu 2,5 pesoane si bagaje cat pentru ei... (vezi undeva mai sus consumuri pe portiuni)
pedrovl
Ultimul consum : 400km numai in oras + 150 in afara = 550 km . La alimentare mi-au intrat 38,6 litri din care vreo 200 ml cred ca s-au dus pe jos pentru ca am fost prea insistent sa o indes in rezervor. Rezulta un consum de 7 %, mai mult decat multumitor avand in vedere ca cea mai mare parte i-am facut in oras iar nevasta-mea cand pune mana pe masina uita sa opreasca motorul biggrin.gif l-a bariere - (Valcea chiar daca e oras mic are cateva bariere care te scot din minti .)
AIX
Mie prin Bucuresti imi ia intre 9-10%..
B-man
Mie prin Timisoara de vreo 6-7 plinuri ochi stau pe 10% in continuu. Ma cam exaspereaza ca iese la fix intodeauna. Dar traficul e groaznic ca mai mult stau decat merg si cand apuc ii dau talpa dar nu mai mult de 3200rpm (schimb vitezele). Mai trist e acum cand o sa bag si clima sunt sigur ca sar pe 11%. O sa bag si eu un injector cleaner, ca am 15000Km sa vad daca se schimba ceva catusi de putin.
Drum bun la toti smile.gif
DAVIDK
In oras, mie imi consuma intre 6.8% si 10%. Depinde foarte foarte mult de aglomeratie si parca prea putin de stilul de condus (eu am DSN, dar tot ca SLZ-ul e)
Alan25r
Nu e ca SLZ. Am inteles ca rapoartele de la cutia de viteze sunt diferite la SLZ. Parca si cutia este alta, nu stiu sigur. Cica le-au facaut altfel tocmai ca SLZ sa fie mai economica cu consumul.
Florinliviu
Eu de cand am bagat injection cleenerul imi ia cu 1 litru peste de pana acum (10,8 versus 9,8). mad.gif Si habar n-am de ce, pt. ca pe inj. cleener spune ca dupa ce-l bagi consumul iti scade. huh.gif Sau poate pt. ca am bagat ultimele 3-4 plinuri numai 95 aditivata de la omv.... Am sa-i bag iarasi agip sa vad poate scade la 9.5 cum era la inceput.
eugeniuz2004
De mult nu m-am mai dat in barci cu consumul (manca ceva mai mult decat eram eu invatat).
Am facut insa un traseu lung pe ruta Iasi - Poiana Largului - Bicaz - Lacu Rosu - Gheorgheni - Bixad - Lacul Sf. Ana - Brasov - Sibiu - Transfagarasan (cat s-a putut urca pe el dinspre Transilvania adica pana sub Cabana Balea Lac apoi inapoi la DN1) - Brasov - Onesti - Adjud - Bacau - Iasi rezultand total cu tot cu umblat prin Sibiu (ca acolo am avut treaba si e cumplit ca oras de circulat) 1223 km parcursi cu 74 litri gaz (cam 33 litri MOL 95 si restul LukOil 95 se intelege fara plumb).

S-a mers pe toate felurile de drumuri de la cel mai bun asfalt la cel mai lipsa asfalt (ceva de gen mai multe gropi pe undeva pe la Lacu Rosu spre Gheorgheni si intre Onesti si Adjud) respectiv cu viteze de la sub 10 la ora in Brasov si in Sibiu la peste 140.

Am utilizat aerul conditionat atat cat a fost necesar (adica destul).

Media de 6,05 l/100km zic eu ca e satisfacatoare. smile.gif
lar
QUOTE(Alan25r @ 3 Jun 2005, 14:52)
Nu e ca SLZ. Am inteles ca rapoartele de la cutia de viteze sunt diferite la SLZ. Parca si cutia este alta, nu stiu sigur. Cica le-au facaut altfel tocmai ca SLZ sa fie mai economica cu consumul.
*



Da, dar nu e. Eu am si DSN si este mai economica un pic. Plus ca fuge nenica, bate la fund orice SLZ.
pedrovl

In urma a doua plinuri consecutive in decurs de 1 luna am calculat urmatorul consum NUMAI in oras. La primul plin 6,4 l/100km si la al doilea 6,7 l/100km. Si la primul si la al doilea am pus pana a dat pe afara . Regimul de mers a fost :calm maxim, fara acceleratii mai mult de 2500-2700 de ture, viteza maxima 50kmph.
i96nds
Eu zic ca te bucuri acum de consum redus si te bucuri ca ai dat putini bani pe benzina. Insa dupa aia ai sa plangi ca s-a uzat prematur motorul.... Mersul subturat (maxim 2500 rpm) - dauneaza grav motorului prin faptul ca nu se face racirea cum trebuie. Turatia fiind mica, si debitul de ulei care participa la racire este mic. Temperatura creste mult si atunci uzura este pe masura.

Raman la parerea ca motorul E7J se simte bine la 2700 rpm insa trebuie sa nu ii scada turatia sub 2000 rpm. Chiar daca consumul e mult mai bun daca il tii sub 2000, asta nu ii face bine.
larry13

QUOTE(i96nds @ 16 Jun 2005, 10:52)
Eu zic ca te bucuri acum de consum redus si te bucuri ca ai dat putini bani pe benzina. Insa dupa aia ai sa plangi ca s-a uzat prematur motorul.... Mersul subturat (maxim 2500 rpm) - dauneaza grav motorului prin faptul ca nu se face racirea cum trebuie. Turatia fiind mica, si debitul de ulei care participa la racire este mic. Temperatura creste mult si atunci uzura este pe masura.

Raman la parerea ca motorul E7J se simte bine la 2700 rpm insa trebuie sa nu ii scada turatia sub 2000 rpm. Chiar daca consumul e mult mai bun daca il tii sub 2000, asta nu ii face bine.
*


Si totusi la turatii de peste 2500 motorul se aude clar ca este solicitat. Asta presupune sa mergi in oras cu viteza a 3-a pentru a respecta limita legala. Tinand motorul intr-un astfel de regim pentru o distanta scurta, 10 km, ventilatorul intra in functiune. Ceea ce inseamna ca motorul este deja supraincalzit. Daca schimbi undeva intre 2000 si 2500, dupa 10 km ai sa observi ca ventilatorul nu se va pune in functiune. Am incercat tertipul asta pe drumul casa - serviciu. Deci chestiunea cu temperatura mare, nu prea tine.
Ant
Am reusit si eu sa scot un consum de 5,2l/100km , duminica trecuta venind de la Pitesti pe autostrada si mergand cu 100-110 si cu o turatie de aprox. 2700-2800 rpm, accelerari domoale, etc. Promit ca nu voi mai face acest lucru vreodata - am crezut ca nu se mai termina strada aia nenorocita ...
bomicabomic
QUOTE(larry13 @ 16 Jun 2005, 11:32)
Si totusi la turatii de peste 2500 motorul se aude clar ca este solicitat. Asta presupune sa mergi in oras cu viteza a 3-a pentru a respecta limita legala.
*


Cum dreaq sa fie solicitat la 2500? E motor de dujba sau ce? Atunci la 3000-3200, trebuie sa ne ferim iar de 4000-4500, sa nu avem niciodata.
Ant
Aaaaa, face parte din prietenii mei ..aia cu 50km/h in treapta a 5-a ... mad.gif
madkat
sa zic si eu...

Bucuresti - Brasov - Bucuresti (prin Paraul Rece un pic de raliu in coasta biggrin.gif ) si inca vreo 100km prin Bucuresti - 6.5/100km... e ok, zic eu... cu 2 oameni si bagaje in masina

cu 4 oameni (solizi) portbagajul plin ochi - Bucuresti - pitesti si vreo 50km spre Slatina si retur undeva pe la 6.65 aprox... poate 6.7... a -si pe autostrada 130 constant cu mici accese de 160...

masina e cea din profil SRN Confort 2001
stuiberv
Am facut si eu un experiment saptamana trecuta:
Mers iasi-Bacau-Iasi cu maxim 120 (si asta pentru foarte putin timp), 2 pers in masina,fara bagaje, in localitati 60, majoritatea drumului cu 100 km/h.
La intoarcere au intrat 9,7 litri. E adevarat, cand am plecat am facut eu plinul si am pus pana in buza, la intoarcere a facut angajata de la mol si a pus doar cat a crezut ea ca e plinul. Deci, sa mai adaug 4 litri.
14 litri/270km => 5,2 l/100km.
Consumul e f. bun, dar nu cred ca merita sa mergi doar cu maxim 100km/h pentru cateva zeci de mii de lei..

GolfIII
QUOTE(i96nds @ 16 Jun 2005, 10:52)
Mersul subturat (maxim 2500 rpm) - dauneaza grav motorului prin faptul ca nu se face racirea cum trebuie. Turatia fiind mica, si debitul de ulei care participa la racire este mic. Temperatura creste mult si atunci uzura este pe masura.
*


Desi, in principiu, sunt de acord cu tine, tin sa te corectez: uleiul nu are nimic de-a face cu racirea, rolul racirii este preluat in exclusivitate de lichidul de racire. De asemenea, uzura nu survine din cauza temperaturii prea inalte deoarece aceasta nu poate creste prea mult, ci, in general, datorita ungerii deficitare (datorata mai multor motive: presiune/temperatura scazuta a uleiului etc.).
Uzura la turatii mici apare datorita fenomenului de colmatare (care, in timp, determina aparitia detonatiilor ("pinging") si mentinerii motorului in sarcina fara ca acesta sa aiba resurse sa urce in ture. Daca motorul ar fi dotat cu o turbina care i-ar spori substantial cuplul la turatii scazute atunci n-ar mai fii probleme...
QUOTE(larry13 @ 16 Jun 2005, 11:32)
Si totusi la turatii de peste 2500 motorul se aude clar ca este solicitat. Asta presupune sa mergi in oras cu viteza a 3-a pentru a respecta limita legala. Tinand motorul intr-un astfel de regim pentru o distanta scurta, 10 km, ventilatorul intra in functiune. Ceea ce inseamna ca motorul este deja supraincalzit. Daca schimbi undeva intre 2000 si 2500, dupa 10 km ai sa observi ca ventilatorul nu se va pune in functiune. Am incercat tertipul asta pe drumul casa - serviciu. Deci chestiunea cu temperatura mare, nu prea tine.
*


Parerile gen "se aude clar ca este solicitat" sunt foarte subiective si cred ca au ramas de pe vremea vechilor dacii. Un motor nu are cum sa fie prea "solicitat" in zona cuplului maxim. De asemenea, faptul ca-ti functioneaza ventilatorul nu inseamna ca motorul este supraincalzit, nu trebuie sa-ti adaptezi stilul de mers dupa functionarea acestuia...
Cib
QUOTE(GolfIII @ 16 Jun 2005, 16:33)
Desi, in principiu, sunt de acord cu tine, tin sa te corectez: uleiul nu are nimic de-a face cu racirea, rolul racirii este preluat in exclusivitate de lichidul de racire.
*


esti putin in eroare.... Uleiul este unul din agentii importanti care asigura racirea. Prin stropirea cilindrului cu ulei se preia caldura pe care o degaja arderea. Altfel racirea pistonului s-ar face greu de tot. Deci sa stii ca uleiul are rolul lui f mare in racirea motorului. In plus sunt masini care au dispozitive speciale de transfer a caldurii din ulei in antigel.
cat despre pornirea gmv-ului in timpul mersului este normal. El porneste la 99 grade si se oprestre cand antigelul are 96. E temperatura optima unde motorul are timpul de injectie cea mai mic. El trebuie sa mearga in temperatura de regim, altfel apar uzuri neuniforme si pronuntate. Exista un studiu privind dilatatia pieselor de la temperatuir joase pana la cele de regim, iar uzura minima este in conditii de temperatura de regim.
Mersul subturat are consecinte grave asupra timpilor de injectie si a injectoarelor. E recomandat ca turatia sa fie in jurul valorii de cuplu maxin. Adica 2800 sau 4200 pentru un consum optim si o utilizare corecta a motorului.
pedrovl
E foarte adevarat ca nu e bine sa mergi cu ea subturata dar nici sa o folosesti constant la 4000 de turatii. Mie mi-a iesit consumul asta in conditiile in care recunosc ca am mai mers si pe la 2000rpm. Ceea ce am constatat este ca SLZ se simte cel mai bine intre 2500 si 3000 rpm. Desi daca o turezi in depasiri sau la viteze mari nu se intampla nimic. Sa fie adevarata teoria ca un consum mare protejeaza motorul? adica mai bine consuma mai mult dar mergi cu ea turata?
johnsws
asa este uleiul are rol si de racire. ba chiar la diesel exista niste chestii care se numesc"racitoare de pistoane" sunt situate pe circuitul uleiului. pe langa asta lichidul de racire raceste si uleiul, iar acesta ajunge in locuri unde racirea este deficitara.

solenza merge linistita multi km la 4000 rpm. nici 4500 rpm nu sunt prea multe la motorul solenzei. (un exemplu : la berlina mea 1300 cu 4 trepte, cum eram in arafa localitatii cum o frigeam la 4100-4500 rpm adica mergeam cu 110-120 pana intram in alta localitate, sau pana se termina autostrada. la 60.000 am desfacut motorul pentru ca manca ulei, dar surpriza : cilindri perfecti, pistoane fara urme de foc pe langa segmenti, segmentii in regula. manca ulei din cauza supapelor. mi-a parut rau ca a trebuit sa schimb segmentii ca erau goetze. am schimbat niste supape si segmentii si merge si acum perfect acum 2 saptamani i-am dat 130km/h dar cam tremura tabla pe ea ) asa ca daca mi-a rezistat f bine berlina la turatiile alea cred ca pentru solenza e chiar o gluma 4000 rpm.
mariusCYP
la solenza cred consuma 6 %.asa am auzit la cineva
Ant
Tu esti bun de "Bula daciotului" . Oamenii astia se chinuie sa descrie (cat de cat tehnic) in 37 de pagini cat consuma o Slza prin folosirea obiectului si tu spui ca "ai auzit de la cineva" . Practicam sportul national ca doar n-avem ce face altceva mai bun 022.gif

Revin cu propunerea mea de acum vreo 3 luni: Nu cred ca mai poate exista vreo opinie constructiva pe acest subiect. S-au descoperit toate consumurile posibile cu toate tipurile de condus, felul anvelopelor, uleiul si sistemul de racire al motorului, la deal , la vale, pe bancul de proba. Se poate sa-l inchideti ?

PS - dau si o bere-5-9 dar opriti-i biggrin.gif
GolfIII
QUOTE(Cib @ 17 Jun 2005, 08:58)
esti putin in eroare.... Uleiul este unul din agentii importanti care asigura racirea. Prin stropirea cilindrului cu ulei se preia caldura pe care o degaja arderea. Altfel racirea pistonului s-ar face greu de tot. Deci sa stii ca uleiul are rolul lui f mare in racirea motorului. In plus sunt masini care au dispozitive speciale de transfer a caldurii  din ulei in antigel.
*


Intr-adevar, dar acele masini mai au si turbina care este racita chiar cu uleiul racit de lichidul de racire smile.gif. Nu stiam ca SLZ este dotata cu turbina sau cutie de viteze automata (alta situatie in care uleiul -altul, e drept - contribuie la racire). Aveti dreptate, uleiul ia o parte din energia termica degajata in camera de ardere, dar de aici pana a spune ca are un rol important este cale lunga. Prin acelasi rationamet se poate spune si ca chiulasa are un rol determinant in racirea motorului, ca doar si ea preia din caldura motorului, nu? Si uite asa ajungem la air-cooled smile.gif
QUOTE(Cib @ 17 Jun 2005, 08:58)
El trebuie sa mearga in temperatura de regim, altfel apar uzuri neuniforme si pronuntate. Exista un studiu privind dilatatia pieselor de la temperatuir joase pana la cele de regim, iar uzura minima este in conditii de temperatura de regim.
Mersul subturat are consecinte grave asupra timpilor de injectie si a injectoarelor. E recomandat ca turatia sa fie in jurul valorii de cuplu maxin. Adica 2800 sau 4200 pentru un consum optim si o utilizare corecta a motorului.
*


Mersul subturat nu modifica temperatura de functionare a motorului, temperatura este reglata de termostat cu ajutorul radiatorului, ventilatorului etc. De asemenea, nu prea inteleg cum mersul subturat poate avea consecinte grave asupra unui timp de injectie. Si de ce este afectat injectorul, sta mai mult deschis?
pedrovl
Scria cineva mai sus ca ar dori sa se inchida acest topic. Eu il consider unul dintre cele mai utile topicuri si sper sa ramana deschis chiar daca va ajunge la 500 de pagini. Consumul este o chestiune importanta pentru romanii cu bani mai putini si de fiecare data poate aparea cate ceva in legatura cu acest aspect. Spre deosebire de alte topicuri unde nu mai poti afla nmic interesant de multa vreme (pentru ca se abereaza infiorator) si totusi nu sunt inchise , consider ca aici se scrie cu regularitate despre consumul Solenzelor. Sper sa nu se supere nimeni si sa raman topicul in continuare.

Si ca sa nu fiu off topic: Sambata am facut al treilea plin dupa ce scrisesem ca la ultimele 2 plinuri am scos un consum de oras de 6,7%. Sambata cand am facut plinul mi-a iesit un consum de 7,5% fara a-mi schimba stilul de mers. Se poate sa fi crescut din cauza ca nu am schimbat filtrul de aer de la 20K? (am 37k acum)

Si inca o intrebare: Este posibil ca folosirea aerotermei (deobicei la treapta a II a, eu nu am A/C) sa influenteze consumul? Am auzit variante cum ca daca se foloseste aeroterma motorul functioneaza la alta temperatura fiind nevoit sa asigure si racirea in habitaclu (atat cat se poate fara A/C) si din cauza asta ar consuma mai mult. Poate fi o prostie dar sa nu ma injurati .
GolfIII
QUOTE(pedrovl @ 20 Jun 2005, 08:55)
Si inca o intrebare: Este posibil ca folosirea aerotermei  (deobicei la treapta a II a, eu nu am A/C) sa influenteze consumul? Am auzit variante cum ca daca se foloseste aeroterma motorul functioneaza la alta temperatura fiind nevoit sa asigure si racirea in habitaclu (atat cat se poate fara A/C) si din cauza asta ar consuma mai mult.
*


Nu este adevarat. Cosumul pe care il are acea aeroterma este foarte mic in comparatie cu farurile, de exemplu. Chiar si in cazul in care mergi cu farurile aprinse diferentele de consum sunt nesemnificative si nu mertita sa-ti bati capul pentru ele...
Marius
QUOTE(pedrovl @ 20 Jun 2005, 09:55)
Sambata am facut al treilea plin dupa ce scrisesem ca la ultimele 2 plinuri  am scos un consum de oras de 6,7%. Sambata cand am facut plinul mi-a iesit un consum de 7,5% fara a-mi schimba stilul de mers. Se poate sa fi crescut din cauza ca nu am schimbat filtrul de aer de la 20K? (am 37k acum)

Inteleg ca nu ai schimbat filtrul de aer niciodata. Schimba-l neaparat. Eu il schimb cam la 10k km.
Revenind la consumul tau. 7,5% nu mi se pare mult pentru un consum urban. Dar diferenta de aproape 1% nu e mica, deci ceva a aparut. Filtrul de aer nu cred, daca ar fi fost nu s-ar fi manifestat o crestere brusca a consumului.
pedrovl
Multumesc pentru sfat. Filtrul mi l-au schimbat doar odata din cate stiu. Consumul nu a crescut chiar brusc dar a crescut. Am fost in uichenduri la gratare si ma gandesc ca s-a imbacsit de praf. Eu nu sunt adeptul carpelilor si cred ca o sa-ti urmez sfatul si o sa il schimb inainte de revizia de 40k. Si eu stiam ca e bine sa-l schimb din 10 in 10 k desi ei recomanda la 20k. Dar la revizii mi-au spus ca e inca bun si nu m-au lasat sa-l schimb. Banuiesc ca e mult mai bine sa-l schimb la 10 K. Multam de sfat inca odata.
Cib
QUOTE(GolfIII @ 18 Jun 2005, 19:44)
Intr-adevar, dar acele masini mai au si turbina care este racita chiar cu uleiul racit de lichidul de racire smile.gif. Nu stiam ca SLZ este dotata cu turbina sau cutie de viteze automata (alta situatie in care uleiul -altul, e drept - contribuie la racire). Aveti dreptate, uleiul ia o parte din energia termica degajata in camera de ardere, dar de aici pana a spune ca are un rol important este cale lunga. Prin acelasi rationamet se poate spune si ca chiulasa are un rol determinant in racirea motorului, ca doar si ea preia din caldura motorului, nu? Si uite asa ajungem la air-cooled smile.gif

Mersul subturat nu modifica temperatura de functionare a motorului, temperatura este reglata de termostat cu ajutorul radiatorului, ventilatorului etc. De asemenea, nu prea inteleg cum mersul subturat poate avea consecinte grave asupra unui timp de injectie. Si de ce este afectat injectorul, sta mai mult deschis?
*



1. Intreaba tu pe cine vrei tu ce rola are stropirea cu ulei a pistonului (se face printr-un stropitor in spatele pistonului.
ca regula generala uleiul preia cea mai mare parte a caldurii de acolo unde antigelul nu ajunge si o transfera antigelului sau se realizeaza racirea prin peretii baii de ulei. Cea mai mare caldura se degaja in capul pistonului, acesta fiind cel mai apropiat de sursa. Antigelul raceste doar peretii cilinrilor, dar suprafata de racire este mult prea mica pentru a putea suplini 100% racirea. Ca s-a ajuns la unele masini dezvoltarea acestui tip de racire pana la motoarele Boxter asta e doar o dezvoltare a aceluiasi subiect.

2. Prin mersul subturat se realizeaza o mica fortaer a motorului prin faptul ca tu ii ceri sa traga in conditii de cuplu mic. El se supraincalzeste in cele mai multe situatii.
In plus prin mersul subturat se merge cu un amestec imbogatit datorita faptului ca tu compensezi prin pedala apasata cuplul mic pe care il ai. (se intampla in 99% din cazuri). De ce se infunda injectoarele? din cauza repetitiei mici a injectiei benzina are timp sa depuna impuritati. Cadeschiderea e aceeasi e aceeasi si cand se infunda injectoarele,dar timpul de injectie se mareste. In plus depunerea de calamina este mai mare in timpul mersului subturat..

In concluzie tu stii ceva, dar nu tot... asa ca mai invat putin domn inginer...smile.gif
GolfIII
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
In concluzie tu stii ceva, dar nu tot... asa ca mai invat putin domn inginer...smile.gif
Nici nu am aceasta pretentie, tocmai acesta este rostul pentru care mai zabovesc pe aici. Cuvintele tale insa ma duc cu gandul la o alta discutie in contradictoriu dintre noi (si nu numai). Cred ca esti cam patimas, colega... smile.gif
Principalele indatoriri ale sistemului de lubrifiere sunt:
1. lubrifierea partilor care se afla in miscare din motor. Daca privesti d.p.d.v. al legilor fizicii, intr-adevar, are o mare contributie la racirea motorului. Daca n-ar exista uleiul atunci ar exista si o forta de frecare mult mai mare => caldura degajata ar fi imensa. Dar nu cred ca la asta te refereai tu...
2. Actioneaza ca o garnitura in camera de ardere impiedicand scaparea gazelor pe unde nu trebuie...
3. Impiedica coroziunea partilor metalice din motor.
4. "Curata" motorul indepartand rezidurile metalice si carbonice rezultate in urma arderii
5. "Uniformizeaza" temperatura motorului cedand o parte din energia termica sistemului de racire. Cea mai mare contributie in acest sens este realizata prin absortia caldurii degajate in urma frecarii si nu cea rezultata in urma arderii, deoarece nu ar putea face fata singur celor cateva mii de grade din camera de ardere (mai ales ca marea majoritate a masinilor nu au vreun dispozitiv special de racire a acestuia - Apropo, SLZ are?). Repet ceea ce am scris mai inainte: uleiul ia o parte din energia termica degajata in camera de ardere, dar de aici pana a spune ca are un rol important este cale lunga.
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
1. Intreaba tu pe cine vrei tu ce rola are stropirea cu ulei a pistonului (se face printr-un stropitor in spatele pistonului.
ca regula generala uleiul preia cea mai mare parte a caldurii de acolo unde antigelul nu ajunge si o transfera antigelului sau se realizeaza racirea prin peretii baii de ulei. Cea mai mare caldura se degaja in capul pistonului, acesta fiind cel mai apropiat de sursa. Antigelul raceste doar peretii cilinrilor, dar suprafata de racire este mult prea mica pentru a putea suplini 100% racirea.
Daca o sa ai vreodata ocazia sa vezi vreun motor desfacut iti sugerz sa acorzi o mai mare atentie studierii "pasajelor" prin care circula lichidul de racire, respectiv uleiul. O sa ai o mare surpiza vis-a-vis de numarul si marimea unora in comparatie cu cel al altora... Debitul uleiului din cilindri este mult mai mic in comparatie cu cel al lichidului de racire care circula prin chiulasa. Cum iti inchipui tu ca primul poate avea o contributie "imensa" la racire? De asemenea, uleiul nu realizeaza un transfer termic foarte bun, se stie sper ca uleiul se incalzeste si se raceste mai greu decat lichidul de racire, ceea ce-l face cam nepotrivit pentru acest rol.
QUOTE
Temperatures in the combustion chamber of the engine can reach 2,500 C, so cooling the area around the cylinders is critical. Areas around the exhaust valves are especially crucial, and almost all of the space inside the cylinder head around the valves that is not needed for structure is filled with coolant. If the engine goes without cooling for very long, it can seize.
Nu mai insist cu imagini, gasesti tu destule...
Acestea sunt doar consideratii teoretice, daca vrei sa demonstrezi practic teoria ta, fa-o pe motorul tau. Goleste instalatia de antigel si porneste motorul deoarece
QUOTE
uleiul preia cea mai mare parte a caldurii de acolo unde antigelul nu ajunge

QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
2. Prin mersul subturat se realizeaza o mica fortaer a motorului prin faptul ca tu ii ceri sa traga in conditii de cuplu mic. El se supraincalzeste in cele mai multe situatii.
In plus prin mersul subturat se merge cu un amestec imbogatit datorita faptului ca tu compensezi prin pedala apasata cuplul mic pe care il ai. (se intampla in 99% din cazuri).
. blink.gif blink.gif blink.gif Presupunand debitul de aer aer care circula prin radiator atunci cand motorul merge la 1500 rot/min acelasi cu debitul cand motorul se gaseste la 4000 rot/min, tu-ti inchipui ca motorul se incalzeste mai tare la 1500 rot/min? rolleyes.gif Incearca sa calculezi cate detenoatii (curse ale pistonelor) in unitatea de timp are un motor la cele doua rotatii. Chiar daca debitul lichidului de racire este mai mic in situatia de subturare, acesta este mai mult decat suficient pentru a impiedica supraincalzirea, ba mai mult, temperatura lichidului poate scadea cu cateva grade... Inca o adaugire: Indiferent de cat de multa benzina injectezi intr-un motor, daca acesta nu are suficient aer aceasta nu se va aprinde. La subturare cantitatea de aer aspirata de motor este mult mai mica decat la turatii superioare si asta indiferent de cat de mult apesi tu pedala. Asa ca supraincalzirea motorului nu este dect o impresie... gresita.
QUOTE(Cib @ 27 Jun 2005, 17:55)
De ce se infunda injectoarele? din cauza repetitiei mici a injectiei benzina are timp sa depuna impuritati. Cadeschiderea e aceeasi e aceeasi si cand se infunda injectoarele,dar timpul de injectie se mareste.
Hai fi serios!
Cib
nici nu stiu cand am mai avut noi o contrazicere, asa ca de patima pas
tu vorbesti din punct de vedere teoretic eu practic. Am desfacut destule motoare la viata mea si stiu ce e in ele mai bine decat crezi. Ideea e simpla. Motoarele sunt facute sa se realizeze racirea cu uleui si antigel. Ambele sunt importante. Dar de aici pana la a spune ca uleiul nu are nici un rol in racire... e cale lunga. Si sa stii ca uleiul cedeaza caldura mai repede decat crezi. Oricum temperatura de regim a unui motor boxter e ...120 grade. La noi temperatura optima e 99 grade. Restul crezi daca vrei. Teoretic totul e posibil, dar practica ne mananca.
Terminat.
madkat
cib - ai dreptate cu boxer-urile (sa nu va ganditi la oltcit acum ph34r.gif ) unele motoare chiar au radiatoare de racirea uleiului - evident motoare ceva mai mari decat 1.4...
GolfIII
Bine ca suntem de acord toti ca nu e bine sa mergi subturat. Conteaza mai putin motivele... smile.gif
Reed
Dupa un drum Cluj-Napoca -> Eforie , plimbat in zona si retur am constatat un consum mediu de ~7 l/100, care depinde oarecum de tipul de beenzina folosit (mai mic in cazul OMV sau Petrom si ceva mai mare pt Rompetrol) dar in schimb performantele depind destul de apreciabil de marca OMV-ul surclasindu-le pe celelalte. Am folosit benzina de 95 de la statiile sus amintite
Amatorul
Fratiilor inseamna ca somnolenta mea e giugiuc.In oras cam 6-6,5 afara 5 la 110-120 Km/h.Iarna in oras imi ia 7-7,5 ldar la noi greu se curata zapada, adica deloc sau cind isi aduc aminte.Dar nu am decit 9200Km.Poate cind voi avea mai multi Km sa imi consume mai mult. 168.gif :google:Nu am mers cu A.C. pornit. Consumul l-am facut in noiembrie cind am facu un drum pina in Bucuresti.
pedrovl
QUOTE(Amatorul @ 4 Jul 2005, 00:21)
Fratiilor inseamna ca somnolenta mea e giugiuc.In oras cam 6-6,5 afara 5 la 110-120 Km/h.Iarna in oras imi ia 7-7,5 ldar la noi greu se curata zapada, adica deloc sau cind isi aduc aminte.Dar nu am decit 9200Km.Poate cind voi avea mai multi Km sa imi consume mai mult.  168.gif  :google:Nu am mers cu A.C. pornit. Consumul l-am facut in noiembrie cind am facu un drum pina in Bucuresti.
*




E prima Solenza Scala cu asa consum mic. E foarte bun ceea ce inseamna ca si tu esti cuminte. La cate se intampla pe sosele ai castigat de 2 ori: consumul si siguranta! Felicitari!
Am facut si eu ieri plinul dupa 520 de km NUMAI in oras. Mi-a iesit 6,9 l/100 k m. Nu am A/C si nici servo.
ursamajor
Interesant topic. Mai interesant e că topicul cu consumul Loganului s-a închis datorită tromboanelor și balivernelor. Ăsta văd că înflorește! laugh.gif
alex_axn
in ultima vreme numai intre 9-11 % imi ia in oras. o mai alerg scurte portiuni dar tot mi se pare mult de tot (alta data parca imi lua sub 8%). cre ca tre sa schimb filtru de aer (am 12000 km), l-am desfacut azi m-am uitat la el...nu e foarte rau dar cred ca asta tre sa fie ca altceva nu s-a schimbat la masina..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.