Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
pedrovl
Daca a mai scris cineva ca a observat diferente de consum si de comportament al masinii dupa ce nu a mai pus benzina caruia ii este fidel inseamna ca am facut o constatare corecta. Eu nu-mi permit sa pun benzina de 98, 99 sau 100 desi diferentele de pret nu sunt fantastice dar eu incercam sa compar consumurile cu benzina de 95 care de fapt este indicata la SlZ. Am inteles ca exista si SLZ cu euro 3 si atunci probabil 98, 99 sua 100 sunt mai bune ca benzine. La SLZ-a mea facand zeci de plinuri de cand s-a deschis MOL si la Valcea si multe alte zeci prin tara am constatat ca motorul merge mai uniform, consumul este foarte bun (o medie de 6,2 - 6-4) si daca accidental am pus din alta parte am constatat ca a crescut consumul si motorul a fost mai zgomotos.
nebunu




nu ca ma ramas masca cand am citit ce consumuri au unele persoane (5.23) poate ar trebui sa spuna ca e diesel sau ca au mers in panta cu motorul oprit. sau daca nu sa imi zica si mie cum obtin ei consumul asta. la cat schimba vitezele ca eu nu suport sa le schimb mai devreme de 3000( cel putin) sa ma lamureasca si pe mine. au ceva modificat la massina o fi hibrid. lamuriti-ma si pe mine va rog. sa nu mor ohmy.gif




va multumesc anticipat.
stuiberv
Eu pun constant de la lukoil.
In vara, am plecat in concediu, am facut un plin de la mol. A consumat 7,5 in afara localitatii.
Am mai facut un plin, tot asa.
Am pus din nou lukoil, a scazut la 7, apoi la al doilea plin, la 6,5.
Magua
1200km, de la B pana la Saveni-BT si retur, prin Iasi; incolo 3 persoane cu reprize de 110/h la drum intins, dar si cu ocolul infernal de la Maracineni, inapoi plin, 4 pers.+bagaj, mers in limita legala; in medie 6,6l/100km.
Solenza Scala, 04.2003, 38700km
Magua
petrom f.Pb., ca "shefa" e de la ei tongue.gif
RIon
QUOTE(nebunu @ 4 Nov 2005, 17:49)
nu ca ma ramas masca cand am citit ce consumuri au unele persoane (5.23) poate ar trebui sa spuna  ca e diesel sau ca au mers in panta cu motorul oprit. sau daca nu sa imi zica si mie cum obtin ei consumul asta. la cat schimba vitezele ca eu nu suport sa le schimb mai devreme de 3000( cel putin) sa ma lamureasca si pe mine. au ceva modificat la massina o fi hibrid. lamuriti-ma si pe mine va rog. sa nu mor  ohmy.gif
    va multumesc anticipat.
*



Eu am avut 5.28%. Nimic hibrid, nu am turometru, schimb dupa vitezometru/ureche, nu merg cu peste 120kmh decat in depasiri, folosesc foarte mult frana de motor in curbe si unde pot, nu prea franez din cauza asta. Masina e noua, nu am alti consumatori (Servodirectie).
Mircea Visan
Daca mergi linistit, cu 50/60 in oras si 90/100 in afara, poti sa scoti si sub 5 cu benzina de la mol si omv. cand am pus de la petrom s/a observat o usoara crestere


Micea
johnsws
consum sub 5 totusi cred ca o sa scoti daca opresti motorul si o impingi, mai greu e sa ajungi la 50-60 km/h in oras...cum spui tu...
Mircea Visan
Dar depinde cum conduci ! Cine te obliga sa tii pedala apasata tot timpul. Pleci, o accelerezi pana la viteza care iti convine si apoi o lasi la relanti. Am obervat un lucru. Unii tin pedala apasata pana aproape de fundul celui din fata. Apoi apasa brusc pe frana. La stilul acesta de condus poti sa obti niste valori.

Am fost acum 3 ani in Italia. Acolo am observat stilul de condus cu accelerari pana la o anumitã viteza, apoi megeau la relanti. Sa recunoastem domnilor ca unii dintre noi, avem un stil de condus .....


Mircea
valioglu
Daca o scoti din viteza si mergi la relanti, dupa o vreme vei avea probleme cu cutia de viteze datorita diferentei relativ mari de turatie dintre arbore si pinioane - trenul secundar.
De asemenea, consumul nu scade, pt ca motorul consuma benzina pentru a-si mentine turatia de relanti.
nebunu
ma o fi si asta o posibilitate. eu in 10 000km cat am cu ea inca nu i-am facut consumul(nici nu prea ma interesat atata timp cat am mai tot timpul rezervorul gol imi bate beculetul ala rosi direct in ochi) nici macar un plic facut asa nici macar cand am luat-o dar totusi mi se pare mult prea mic 5.23l/100km totusi. a in oras unde eu sunt din ploiesti(student in bucuresti si nici in jegul asta de ploiesti unde nu vezi mai mult de 2-3 masini pe strada nu am reusit sa merg cu 50-60 constant( decat seara cand nu merg stopurile si sunt mai putini pietoni 120 in sus) dar totusi 5.23 nu se poate. chiar sunt curios. si ce inseamna dupa tine dupa ureche. uitate si u la turometru si spunemi si mie sunt tare curios.

a si daca tot sunt aici cand se aprinde acel beculet(cel mai bun prieten al meu) cam cati litri mai sunt ultima oara cand mi s-a aprins eram in bucuresti si am mai mers vre-o 20km in TRAFIC pana la benzinarie. stie cineva sau macar asa aproximativ
pedrovl
Eu am mai facut odata constatarea asta pentru ca ma preocupa foarte mult consumul. SLZ-ele fara A/C si servo directie consuma cam cu un litru mai putin dar in principiu la o exploatare normala se inscriu in consumurile date de fabricant si cele mai echipate. Cei care scot consumuri de 12 in oras sau peste 6,5 afara ori nu merg normal ori pun benzina exagerat de proasta ori au ceva defectiuni la masini. In oras o SLZ nu are voie sa sara de 8,5 % cu exceptia Bucurestiului sau a oraselor foarte mari unde se poate duce pana spre 10 cu A/C . Iar in afara la un mers normal cu maxim 120 consumul nu ar trebui sa sara de 6 %. Pentru ca oricat de mult merg cu metoda consumului plin pe plin am constatat ca cel mai bine se calculeaza media intre oras si extern si cel putin la mine nu sare 6 -6,5 %. Am auzit pe la prieteni chiar si de consumuri mai mici dar si ceva mai mari. In nici un caz nu pot scoate consumuri mici cei care considera SLZ-ta o masina de curse la care vitezele se schimba la turatii mari. Am intrebat si la Renault in Franta si in Italia si in Romania si in Germania si mi s-a spus in mare acelasi lucru. Motorul 1.4 MPI trebuie turat normal intre 2500 si 3500 rpm cu exceptii in momentele de cumpana (depasire sau sarcina foarte mare pentru urcat pante/penti). In rest nu se recomanda franari excesive, acceleratii bruste pentru a obtine consumuri optime. Sigur ca cei care spun ca scot 4 si ceva in afara exagereaza dar si cei care vorbesc de 7 sau peste la drum intins exgaereaza si ei. Cum adevarul este undeva la mijloc iar UE se apropie cu restrictii de viteza cu tot daca mergem mai ordonat si mai linistit vom avea si consumuri mai bune.
seba3621
Sunt sigur ca ati auzit de austiracul care a scos consum de 2.68% cu Fabia 1.4TDI pe ruta Constanta - Oradea. Daca aplicati cateva din sfaturile lui, gen nu se accelereaza in rampa, curbe, treptele superioare se schimba preferabil pe portiunile in coborare, se foloseste cat mai mult frana de motor, nu se tureaza excesiv motorul si cel mai important: "cu acceleratia trebuie sa te comporti ca si cand pedala ar fi un balon de sapun pe care nu vrei sa-l spargi" o sa ajungeti la niste rezultate spectaculoase. Aplicand sfaturile astea am reusit un consum de 4.9% pe Timisoara - Lugoj intr-o duminica dupa-masa in conditii de trafic normal, singur in masina. Am mers cu vit legala in localitati, 90-100 afara. Va sugerez sa incercati si voi (daca va tin nervii biggrin.gif ) si o simtiti diferenta la pompa. Era sa uit: benzina a fost MOL Tempo Plus CO98.
RIon
QUOTE(seba3621 @ 9 Nov 2005, 12:11)
Sunt sigur ca ati auzit de austiracul care a scos consum de 2.68% cu Fabia 1.4TDI pe ruta Constanta - Oradea. Daca aplicati cateva din sfaturile lui, gen nu se accelereaza in rampa, curbe, treptele superioare se schimba preferabil pe portiunile in coborare, se foloseste cat mai mult frana de motor, nu se tureaza excesiv motorul si cel mai important: "cu acceleratia trebuie sa te comporti ca si cand pedala ar fi un balon de sapun pe care nu vrei sa-l spargi" o sa ajungeti la niste rezultate spectaculoase. Aplicand sfaturile astea am reusit un consum de 4.9% pe Timisoara - Lugoj intr-o duminica dupa-masa in conditii de trafic normal, singur in masina. Am mers cu vit legala in localitati, 90-100 afara. Va sugerez sa incercati si voi (daca va tin nervii biggrin.gif ) si o simtiti diferenta la pompa. Era sa uit: benzina a fost MOL Tempo Plus CO98.
*



si eu folosesc foarte mult frana motor. da-mi un link pentru sfaturile austricaului. merci
seba3621
Eu am citit articolul intr-o revista Auto Motor si Sport mai veche, imprumutata de la un prieten. S-ar putea sa-l mai gasesti la http://www.auto-motor-si-sport.ro/. De asemenea poti sa incerci pe skoda-auto.com, unde o sa afli cum il cheama si eventual sa fie acolo un link spre un site personal. Alta solutie nu prea vad...
nebunu
imi pare ru pt. tine ca trebuie sa te dezamagesc dar daca citeai mai departe observai ca au folosit o fabia de 14 TDI. care nu se compara cu 1.4mpi. totusi am prieteni care au octavia de 1.9 si le consuma 4-5 deci nu mi se pare o asa mare realizare acest consum de 3.5l la motor de 1.4 TDI e rezonabil. si chestiile astea astea pe care le-ai zis chiar nu ma intereseaza. totusi nu i-am luat masina sa merg cu ia asa ca un bosorog. sa ma injure lumea cand ma depasesc. si consumul tau de 4.9 sau ceva de genul radmasa.gif daua naibi de treaba. poate aca mergi in panta si cu motorul oprit si muzica pornita tongue.gif . deci nu se poate. mai lasama neica in pace. poate as va place voua sa va pacaliti ca consuma sub 5. nici 1.9d nu cred ca consuma asa putin ce mama naibi. daca treci vreodata prin bucuresti sau ploiesti te rog sa ma anunti ca sa ma inveti si pe mine sa conduc asa ca tine.
seba3621
QUOTE(nebunu @ 9 Nov 2005, 19:39)
imi pare ru pt. tine ca trebuie sa te dezamagesc dar daca citeai mai departe observai ca au folosit o fabia de 14 TDI. care nu se compara cu 1.4mpi. totusi am prieteni care au octavia de 1.9 si le consuma 4-5 deci nu mi se pare o asa mare realizare acest consum de 3.5l la motor de 1.4 TDI e rezonabil. si chestiile astea astea pe care le-ai zis chiar nu ma intereseaza. totusi nu i-am luat masina sa merg cu ia asa ca un bosorog. sa ma injure lumea cand ma depasesc.  si consumul tau de 4.9 sau ceva de genul  radmasa.gif daua naibi de treaba. poate aca mergi in panta si cu motorul oprit si muzica pornita tongue.gif . deci nu se poate. mai lasama neica in pace. poate as va place voua sa va pacaliti ca consuma sub 5. nici 1.9d nu cred ca consuma asa putin ce mama naibi. daca treci vreodata prin bucuresti sau ploiesti te rog sa ma anunti ca sa ma inveti si pe mine sa conduc asa ca tine.
*



se pare ca nu ai citit unde trebuie: consumul a fost de 2.6l/100km(sursa: http://www.skoda-auto.com/global/aid/news/...E-11FE48A81652} ) calculat pe o distanta de 847km (Constanta-Oradea), ceea ce e remarcabil chiar si pentru un motor 1.4TDI. Cat despre modul de condus si consum, post-ul nu a fost pus ca sa impresioneze pe cineva sau cu scopul de a impune o anumita maniera de condus. Tu poti sa mergi cum vrei, informatia era pentru cei interesati si oricum nu inteleg de ce te deranjeaza consumul meu. Ai vreo benzinarie cumva?
pedrovl
QUOTE(seba3621 @ 9 Nov 2005, 22:09)
se pare ca nu ai citit unde trebuie: consumul a fost de 2.6l/100km(sursa: http://www.skoda-auto.com/global/aid/news/...E-11FE48A81652} ) calculat pe o distanta de  847km (Constanta-Oradea), ceea ce e remarcabil chiar si pentru un motor 1.4TDI. Cat despre modul de condus si consum, post-ul nu a fost pus ca sa impresioneze pe cineva sau  cu scopul de a impune o anumita maniera de condus. Tu poti sa mergi cum vrei, informatia era pentru cei interesati si oricum nu inteleg de ce te deranjeaza consumul meu. Ai vreo benzinarie cumva?
*




Mai oameni buni nu mai bateti campii !!!! Ce spune Seba este intradevar posibil dar in anumite conditii si asta este o exceptie. Noi ne straduim sa comparam consumuri normale nu sa ne aberam sperand ca daca ne luam Skoda o sa mergem gratis. Faptul c Seba a scos 4,9 cu o anumita ocazie nu il contrazic dar consumul unei Solenze nu este constant 4,9 asa cum NICI o SKODA ori cat de a dracu ar fi ea nu consuma constant 4-5 . Eu am mai multi prieteni cu Octavia de 1.9 tdi de diferite puteri si abia dupa ce le-am facut cateva demonstratii au ajuns sa recunoasca consumurile reale. In rest era o resemnare ca au dat ca prostii 20 de mii de euro pe o masina al carui raport calitate pret este foarte prost. Eu am fost personal cu un WV Bora (1.9 tdi)al carui proprietar se lauda cu 4-5 % si am condus-o 400 km exact ca si cum as fi fost cu SLZ a mea. Rezultatul a fost 6,5 % . Asa ca NIMENI nu ma va mai putea convinge ca masinile astea (Skoda, WV) consuma in mod regulat 4 la suta cum si Solenza nu poate lua 4,9 . Este totusi un topic despre consumuri la Solenza si bineinteles ca anumite comparatii este bine sa le facem dar sa nu exageram totusi nici in sus nici in jos. Cu cat scriem mai corect despre consumurile Solenzelor cu atat stim cand avem probleme legate de consum.

Daca nu credeti nu e nevoie sa ma injurati biggrin.gif ci dopar sa dati un telefon la Rm. Vlacea la firma de taxi Dacos 0250/944 si sa intrebati orice taximetrist ce consum are o Octavia. Scadeti din consum faptul ca o masina de taxi consuma clar mai mult si veti vedea ca 4-5 nu are cum sa fie.

Scuzati comparatiile facute dar m-am convins ca nu am de ce sa-i mai invidiez pe cei cu diesel pentru ca SlZa nu e chiar de ras.

Daca chiar vreti sa aflati de un constant de 4,5 - 5 % intrebati pe cineva cu Renault Clio 1.5 dci de 80 cp.

Xpert
Am 87.000 de km si de cand am masina am facut de fiecare data consumul (cu extrem de rare exceptii obisnuiesc sa fac plinul cu benzina de 95 cat mai de calitate - am statiile mele). vara ma incadrez intre 5-5,5 l%, iarna ajungand spre 6,5. dar pot sa spun ca de multe ori (functie de traseu, graba, vreme) am reust consumuri apropiate de 5%. Recordul a fost un consum de 4,5%, dar este posibil ca sa fie doar pe hartie. Imi este greu sa cred ca poate exista un consum mediu de felul acesta. Dar, cu ocazia respectiva este posibil sa fi contribuit mai multi factori cu efect cumulativ:
- la ultima alimentare inainte de acest consum, POSIBIL ca in rezervor a intrat mai multa benzina decat de obicei (poate masina a fost mai inclinata spre partea din spate)
- la alimentarea cand am facut consumul POSIBIL ca a intrat mai putina benzina in rezervor ca de obicei
- SIGUR era vara (o temperatura optima)
- traseul a fost SIGUR Sibiu-Rm. Valcea (un drum in aliniament in proportie de peste 95% - fara urcusuri si coborasuri semnificative), pe care l-am parcurs cu extrem de mare lejeritate, fara graba.
- POSIBIL ca benzina a fost de buna calitate
Sunt inca foarte uimit de ultimul consum, care a fost de 5,07% pentru ca este atat de jos in conditiile in care am mers la temperaturi destul de joase (de aseara pana astazi am facut aproape 182,2 km cu 9,24 l).

OFF topic: incerc sa merg cat se poate cu rezervorul cel putin pe jumatate pentru ca stiu ca asta protejeaza pompa care altfel se incalzeste. am inteles ca daca nu se tie cont de lucrul acesta pompa se poate strica in jur de 60K.

Cateva observatii din experienta:
- benzina de calitate scade consumul (Atentie: nu va incredeti in firma, ci mai degraba in statii. Chiar daca in general, o anumita firma are benzina buna, pot exista (uneori destul de multe) exceptii. Eu am doar anumite statii de la care alimentez (in Pitesti, Bucuresti, Targoviste, Rm. Valcea)
- un filtru de aer imbacsit neschimbat la timp poate creste consumul. La fel si bujiile. de asemenea am remarcat ca atunci cand uleil incepe sa se subtieze si inegreasca, influenteaza si consumul (negativ, desigur).
- sfaturile celui care a reusit recordul cu Fabia le aplicam din experienta inca dinainte. am invatat stilul asta de la un var. De fapt, o singura chestie s-a schimbat pe parcurs. Obisnuiam sa cobor pe liber, pana mi-am dat seama ca pentru siguranta (si chiar pentru consum, si pentru uzura placutelor) este mai bine sa cobor in frana de motor (la mine frana de motor poate fi si treapta IV sau V). asa ca undeva in jur de 40-50K km am renuntat la mersul pe liber.
Sunt extrem de multumit de masina, cred ca sunt unii cu diesel care cheltuie mai mult pe combustibil decat mine. E adevarat, am avantajul ca circul peste 80% extraurban. Insa, daca nu ar fi troncaniturile si zdranganiturile, nu m-as mai uita cu jind la masinile de productie vest-europeana sau japoneza. cu toate astea, insa, motorul si cutia de viteze alcatuiesc o echipa excelenta care favorizeaza un consum de invidiat.

Cert este un lucru. Un consum care pentru foarte multi pare sa fie senzational, pentru mine este ceva obisnuit: 5-5,5%. iar la cati km am facut pana acum, cred ca mersul economic se justifica (chiar daca poate am mai fost injurat, consider ca am fost injurat pe bani). calculati si voi economia pe care am facut-o daca as fi consumat in medie doar cu jumatate de litru mai mult. din calculele mele, iese undeva in jur de 1300 RON (la pretul actual al benzinei)!
cristio_79
Iata un consum realizat miercurea trecuta:facut plinul dimineata la iesirea din Constanta,mers la Bucuresti,plimbat prin Bucuresti la ore de varf,intors la Constanta,in total 465km pe bord,facut plinul la acelasi peco,aceeasi pompa,27 de litri,876000 lei.Dupa calculele mele au iesit 5,8%.
Am uitat:viteza 110 constant,120-130 in depasiri,3 persoane in masina.
Cupitza
cum faceti fratilor consumurile astea? eu am ajuns la 10-11% in bucuresti de vro 2 luni. chiar daca traficul e lejer (seara sau in wknd) tot consum diin asta am. afara n-am mai fost de ceva timp, dar s-a sus spre 6%.
b64chr
Stai linistit. Ce spui tu e normal. Si eu tot 6% afara si 10-11% in oras consum.
Poti sa scoti afara 5% dar trebuie sa te tarai cu 90-100 km/h.
Si in oras poti scoate in jur de 8% dar accelerand foarte lent si mergand cu 50Km/h intr-a 5-a. Si evitand orele de varf.
Sau mai poti scoate consumuri record daca folosesti o metoda inexacta de masurare a consumului, cum ar fi plin-plin, dar nu pana la buza ci pana face pompa tac, sau orice metoda care foloseste liniutele indicatorului nivel carburant.
cosad
afara cam 5,5-----6,0 la 110kmh
in oras zilnic Berceni ----Chibrit prin Romana ,Unirii 9,0 ---10,0 litri
cristio_79
Eu in oras nu am sarit de 7,2 vara si 7,8 iarna trecuta si nici nu am auzit pe cineva care sa aiba consumuri astronomice.Pe la 9-9,5% da,dar 10-11 nu.
In ceea ce priveste schimbatul vitezelor,a-4-a o dau pe la 55-60,iar a-5-a,de la 80 in sus,pt ca sub vitezele astea nici nu vrea sa auda.Deci,nu pot sa spun ca merg subturat sau alte chestii de genul acesta,cum nu-mi place sa merg nici supraturat cum merg altii pe care ii aud ca nici nu baga a-4-a in oras(sau o baga foarte rar).
Consumul l-am facut umpland rezervorul pana in buza,nu pana cand se opreste pompa si am fost foarte atent in privinta asta.
De pe bord nici nu poate fi vorba sa faci consumul,pentru ca la cat de bine indica,mai bine te lasi pagubas.
cbr-ica
da...in c-ta oricum scoti consum mai bun. voi aveti 2 bulevarde si 3 strazi. si nici traficul nu e ca in capitala.
Cupitza
ca sa o spun pe aia dreapta, in vara mi-a luat cam 8,5% in oras. de vro 2 luni mi-a sarit de 10. un "nene" de la cobalcescu mi-a zis sa schimb filtrul de aer ca e colmatat si atunci scade. in prima iarna (2003-04) n-am scos mai mult de 9% in oras.
MihaiRTC
Consumul pe traseul Dr Taberei - Baneasa (linia lui 41) a fost de 10,01. masina are 2 ani vechime si nu i-am schimbat inca filtrul de aer. Astept revizia de 20 000 sa vad daca se intampla ceva dupa (in privinta consumului bineinteles).Benzina a fost MOL 95 da acum am pus Petrom 99+ ca astia de la MOL sunt scumpi rau
fifth gear
Consum refacut: Rahova- Pipera 8,5%, benzina OMV
Cupitza
QUOTE(MihaiRTC @ 23 Nov 2005, 12:38)
Consumul pe traseul Dr Taberei - Baneasa (linia lui 41) a fost de 10,01. masina are 2 ani vechime si nu i-am schimbat inca filtrul de aer. Astept revizia de 20 000 sa vad daca se intampla ceva dupa (in privinta consumului bineinteles).Benzina a fost MOL 95 da acum am pus Petrom 99+ ca astia de la MOL sunt scumpi rau
*


adica la revizia de 10k nu ti-au schimbat filtrul de aer? am pus si eu benzina de la MOL, aceeasi, pt ca vad ca e laudata pe aici, dar n-am simtit nici o diferenta. in general pun Petrom.
AMZ
Am si eu SLZ Europa, i-am facut consumul in oras-10 lt/100 km iar in afara 5.5 lt/100 km.,mare diferenta, dar la modul in care se conduce in Bucuresti, de stai la semafoare o gramada, nici nu ma mira.
pedrovl
Ma apropii de 50.000 de km si observ ca se stabilizeaza consumul astfel incat tin din ce in ce mai rar evidenta prin metoda plinului cel mai des alimentand cam 50 ron la 5 - 7 zile. In oras de cand a dat frigul se invarte pe la 8 - 8,5 % iar in afara intrucat nu alerg ramane pe la 5 maxim 6 %. Asadar daca nu sar de 2500 - 3000rpm media de 6 - 6,5 % mi se confirma. Dimineata pana se incalzeste un pic nu sar de 2000 rpm. Si am constatat ca daca merg cu a III a cu 40kmph ajung la fel de rpd la servici si consumul e foarte bun. Molul ramane MoL si cu ocazia frigurilor ce se anunta ii mai pun un "injector cleanner". Oricum primele 2-3 plinuri dupa ce o "tratez" consumul scade cam cu 1/2 litru la suta.
AMZ
am bagat si eu injector cleanner, dar am impresia ca urmatorul trebuie bagat dupa 5000 km, asa este?
pedrovl
QUOTE(AMZ @ 25 Nov 2005, 09:55)
am bagat si eu injector cleanner, dar am impresia ca urmatorul trebuie bagat dupa 5000 km, asa este?
*




DA. Eu cam asa ii pun. Oricum fac peste 5000 de fiecare data ca cica asa e bine.
george_slz
Nu cred nimic din ce spuneti, de unde asa consumuri de benzina de parca ati avea dizeluri sub capota nu stiu?
Am injectoarele curatate de o luna, pusa pe calculator au zis aia ca injectoarele sunt reglate astfel incat sa am un consum minim, spuneau aia ca eu ar trebui sa am consumuri infime....ca astea de care povestiti pe aici. Vrajeli...bag benzina la greu si la numar de km destul de redus.
marius80_eugen
Salutare ! Mai eu sunt unul din cei care nu sunt multumit de cat imi consuma ( adica nu sunt multumit de cati bani trebuie sa scot din buzunar ) ! Un consum mi-a iesit intre 8.5 - 9.0 % . Nu m-am agitata prea tare cu ea ca nu am avut unde . La inceput cand am cumparat-o am schimbat tot ce se putea schimba pe ea . S-a observat imediat diferenta de putere cand i-am schimbat filtrul de aer ( dupa 22.600 km ) . Nu am observat nici o imbunatarire la consum la faza cu filtrul de aer , ci doar in putere . Eu am Scala si ma gandesc si eu ca omu ca e posibil sa-mi consume mai mult pentru ca mai are si servodirectie , desi , dupa cate am inteles , in mod normal se simte la parcari la miscari multe de volan si nu la mers normal . Ar fi o idee sa schimb si bujiile ??? ( la 23.300 km ) Am pus si injector cleaner si solutie anti-apa la plinuri separate . Deocamdata nici un fel de diferenta nici de consum , nici de putere de la cele doua sticlute de aditiv . E adevarat ca , calculatorul "invata " permanent stilul de condus ( mai ales dupa cate am inteles din frane de motor in interval de aprox 2 secunde ) ? Idei pentru un consum mai mic mai ales in perioada de iarna care va urma ? Bafta !
b64chr
QUOTE(marius80_eugen @ 9 Dec 2005, 13:37)
Un consum mi-a iesit intre 8.5 - 9.0 %
*


Pai nu specifici unde, in Bucuresti, in afara?
Daca consumul l-ai obtinut mergand in afara orasului cu viteze de pana in 130km/h, atunci e cam mare.
Daca l-ai obtinut pe autostrada mergand cu 150-170km/h e normal.
Daca l-ai obtinut exclusiv in Bucuresti este mic si arata ca conduci linistit.
Nu te mai lua dupa ce prostii zic unii pe aici. In Bucuresti sau alt oras aglomerat, daca conduci mai sportiv consuma peste 10%.
Andy_ACS
Eu ii cred pe cei care spun ca le consuma putin, si mie imi consuma putin dsn-ul.
O mica observatie: daca scoateti masina o data pe zi sau la 2-3 zile, mergeti 5-10 km pana la serviciu, apoi opriti acolo 8-10 ore, apoi mergeti acasa e normal sa consume mai mult pt ca motorul nici macar nu intra in regimul normal. Daca folositi masina la drumuri mai lungi (chiar si in oras) si chiar cu scurte opriri consumul scade.

Bafta! si consum cat mai mic wink.gif
bomicabomic
QUOTE(b64chr @ 9 Dec 2005, 14:09)
In Bucuresti sau alt oras aglomerat, daca conduci mai sportiv consuma peste 10%.
*


Nu poti compara consumul din Bucuresti cu cel din alte orase aglomerate. Nu cred ca exista orase in Ro, unde sa faci zi de zi, 5-10 km in 40 min -1 ora si.
Am mers in Timisoara, C-ta, Iasi, Brasiv si mi s-a parut "parfum" traficul.
Cr|sTy
a mea consuma super bine...spre exemplu..Constanta-Botosani ...am facut 605km cu 30L motorina ....de unde rezulta un consum sub 5/100km ...precizez ca nu am mers prea incet icon_mrgreen.gif m`a luat radaru cu 82 in Buzau ...dar nici nu yam dat mai mult de 150 : excl.gif
balamuc
Am si eu o intrebare. Am vazut aici in cateva posturi ceva in genul 50km in treapta a 5-a duce la un consum mai redus.
Ma intreb eu: asta nu inseamna subturare a motorului? Si deci "stresarea" lui?
Stiu ca asta poate avea consecinte negative asupra motorului.

Mersi si bafta.
Marius
Mersul subturat constant nu dauneaza motorului.
Accelerarea violenta la turatii mult reduse duce in tmp la o uzura prematura a motorului.

Parca era undeva pe aici prin forum si explicatiile date.
MihaiRTC
consum in ultimele 2 sapt in conditii groaznice (f f aglomerat): 10,3
consumul e facut in bucuresti prin centru si pe linia lui 41 (am facut chiar si o ora din baneasa pana univ.tre sa invat sa zbor cu parapanta cred)
myx
Consum facut saptamana trecuta. in oras in conditii in care nu am avut trafic intens: 9,0% in afara 7,15%
manasse
se da slz europa, din martie 2005, cu servodir, fara A/C, cu un reglaj de tacheti (facut acum vreo 3,5 luni, pt zgomot) in istoric si 8800 km, din care aproape 8000 facuti in bucuresti. se mai da benzina mol 95 fara Pb si fara fitze.

consum saptamana trecuta in conditii de bucuresti, de agomeratie medie (am prins si bara-bara cate 1 ora, dar si mers lejer dimineata la job, pe o ruta putin aglomerata): 10,5%.

ca observatie - desi eram entuziasmat la un moment dat de benzina OMV de 95, am observat ca totusi cu MOL 95 masina merge mai rotund si raspunde un pic mai prompt la accelerare.

intrebare demi-profana: reglatul (sau dereglatul) tachetilor influenteaza consumul?
valioglu
Da, reglajul tachetilor influenteaza consumul si performantele.
cristyyy2003
Nu stiu ce s-a intamplat dar saptamana trecuta masina mea a consumat doar 7,69l/100km (consum calculat cu regula plinului; oricum eu de vreo 2 luni numai asa merg din plin in plin, de la aceeasi pompa/benzinarie, pentru ca imi este mult mai usor sa calculez consumul ). Ce este drept vreo 80 km i-am facut pe centura bucurestiului, dar si aici am prins in zona otopeni o aglomeratie de m-a luat cu raul. Cred ca este ceva neinregula. Oricum pana la proba contrarie sunt verry happy.
SPOR!!!
marius80_eugen
Fii fericit cat mai poti ca e clar pentru toti ca nu ai masurat corect consumul . In oras , in aceasta perioada fara 9.0 - 10 % nu scapi mai ales cu aglomeratiile si vremea asta . Metoda "cu regula plinului " e de cacao si mai bine nu o mai folositi ca nu inseamna absolut nimic , pentru ca difera temperatura exterioara , statia , pompa , si cheful de a sari manerul pompei mai devreme sau mai tarziu , ca sa nu mai spun ca poti sa bagi teava de la pompa mai mult in interior si sare mai repede manerul din cauza ca este o presiune mai mare de gaze fata de atunci cand o tii numai putin in gaurica .smile.gif Deci incearca sa schimbi metoda , ca ne bagi in balbaiala cu consumurile tale . Apropos , eu nu sunt deloc multumit de consum , dar asta e , uneori ma simt bine ca nu mi-am luat Matiz , asa cum vroiam , dar imi trece zambetul cand ma uit la indicatorul de la rezervor . Si totusi , bine cda nu mi-am luat Logan sau Clio , ca dadeam si mai mult si nu era mare diferenta .... Bafta tuturor !
cristyyy2003
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Dec 2005, 12:49)
pentru ca difera temperatura exterioara , statia , pompa , si cheful de a sari manerul pompei mai devreme sau mai tarziu ,
*


Man dupa cum am spus: bag numai de la pompa 3 - benzinarie MOL RM Sarat - si numai intre ora 8:20AM-8:50AM.
Sa am pardon. Acel consum poate fi influentat si de faptul ca am rulat si pe centura...
Hai ...SPOR!!!
Marx
Sal! Am si eu o mica intrebare: cum calculez consumul mediu...? Am incercat dupa regula plinului dar...nu-mi ajunge benzina dintr-o zi de salariu in alta... smile.gif
Indicatorul pentru benzina, are vreun corespondent in litri pentru fiecare linie sau...nu?!
Multumesc!
Anto
QUOTE(Marx @ 4 Jan 2006, 23:20)
Sal! Am si eu o mica intrebare: cum calculez consumul mediu...? Am incercat dupa regula plinului dar...nu-mi ajunge benzina dintr-o zi de salariu in alta... smile.gif
Indicatorul pentru benzina, are vreun corespondent in litri pentru fiecare linie sau...nu?!
Multumesc!
*



Nu trebuie sa ai rezervorul gol cand faci plinul. Poti sa ai de bagat doar 10 litri sa zicem. Iti notezi in prealabil numarul de km. parcursi intre doua alimentari "la plin" si faci o impartire. E simplu si exact.

Liniile indicatorului ar trebui sa corespunda cantitatilor, dar sa nu te astepti la o estimare precisa a consumului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.