Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
sorin_tcm
eu asaceva nu am mai auzit de cand sunt...
zanga
QUOTE(Enis1980 @ 12 Jan 2007, 07:47)
"alimentat ca la microbuze, cu zgaltait masina in timpul alimentarii pentru a intra mai mult
*


Am vazut si eu asta dar nu inteleg cum ar fi adevarata treaba...de ce ar intra mai mult combustibil daca misti masina... huh.gif
marius80_eugen
Nu conteaza in ce parte e inclinata masina cat timp bagi benzina pana la gat , pentru ca oricum se umple tot si chiar urca si pe conducta !
Nu conteaza daca motorul este cald sau nu ci conteaza TEMPERATURA exterioara cand alimentezi ! Am mai spus asta de zeci de ori . Deci daca bagi benzina dimineata cand e f frig ( gen -5'C ) , cu 1,2 mil faci plinul , daca bagi dupa-amiaza cand sa exageram putin 15'C poti sa bagi in acelasi rezervor de la aceeasi pompa de 1,35 mil ! Explicatia fizica ar fi ca volumul benzinei difera in functie de temperatura ... Apoi la voi mai este inca o treaba ( ca la mine este de Logan si indica electronic ...desi tot o rezistenta masoara ) , cand masina este incalzita si motorul cald , indicatorul de benzina arata mai mult , iar cand e frig arata mai putin in rezervor ! ( de la partea electronica este probl ... dar fiind la toate asta nu se mai considera o problema ) . Exemplu : daca seara cand masina e calda ca abia ajungi acasa dupa o ora de alergatura prin inghesuiala , iti indica rezervorul jumate , diminteata cand e cancer este f. posibil sa indice mai putin de jumate chiar cu vre-o 3-4 l !

Deci faceti plinul cand e cel mai FRIG si nu imediat dupa ce este adusa benzina in cisterna ca luati numai mizerie in rezervor ! icon_mrgreen.gif ( eu asa fac de ani de zile si nu am avut probl nici la motor , nici la buzunar ) !

Consum saptamana asta 9,2 % !
seba3621
Cred ca au schimbat astia benzina de cand cu UE, sau mai bine zis au micsorat procentul de apa din ea. laugh.gif Consum 6,4 pe 980 km, vreo 800 munte si retur, restul prin TM.
marius80_eugen
E destul de normal spre mare 6,4 ... Eu exterior cu drum pe la Busteni , Predeal , apoi Moieciu si inapoi consumul a fost 5,6 % , 4 persoane si portbagajul plin . Acum poate traseul tau a fost dificil ... dar inca te incadrezi in nomal .

P.S. Am avut parte de o persoana care sa spuna ca ii consuma Loganul diesel 3,2 % in afara si una carereia ii consuma Spark-ul 11,5 % in Bucuresti ... icon_mrgreen.gif Oare care o fi mai credibila ?
i96nds
Marius, tu vrei sa spui ca benzina asta poate suferi dilatare cu pana la 10% ??? Hai sa fim seriosi !

Rezervorul are o forma anume. Daca masina e inclinata - dreapta mai sus - iese mai mult aer cand faci plinul si intra mai multa benzina.

smile.gif
bolek_bolek
De vreme ce gatul de la rezervor este amplasat ceva mai jos decat partea superioara a rezervorului, si deci umplerea rezervorului se face pe principiul vaselor comunicante, unde se duce aerul de deasupra benzinei? Ca de iesit, nu are pe unde, nu?Stiu ca poate suna penibil intrebarea, dar in primul rand nu am inteles de ce nu intra gatul ala direct deasupra rezervorului !
Reed
Remarca personala smile.gif : indicatorul de benzina are o functie orientativa adica nu arata cantitatea exacta de benzina ci o estimare a cit ar ajunge cu un consum mediu, mai precis va arata o cantitate mai mare daca acel consum mediu este mai mic (estimarea o face chiar daca masina nu are calculator de bord) . Nu dati cu pietre e doar o observatie personala ce am mai scris-o mai demult pe forumul asta.
crocky
O intrebare: eu cand fac plinul pun pana cand se declanseaza pompa (o data). Ala e momentul de referinta. Nu e bine ? Nu-mi spuneti ca ar trebui sa continui pana vad benzina afara, ca sa masor mai precis.

Oricum, ultima masuratoare, numai in Bucuresti, 11 si ceva, mol 95.
Enis1980
Am rezolvat misterul...daca o sa faceti ca mine veti vedea ca incape mai multa benzina daca zgaltaiti masina.Mi-a explicat un baiat de la peco.Se formeaza goluri de aer, deoarece rezervorul nu este situat intr-o pozitie tocmai ideala.Incercati si veti vedea.eu am pus pana in buza, dupa care am mai bagat aproximativ 2 litri cu metoda zgaltaitului. wink.gif
Reed
Si ce ai rezolvat??? aia 2 litri au fost bonus (gratuiti)?? smile.gif Nu e mai simplu sa iti iei o canistra daca tot ai chef sa cari 70 litri??? Topicul asta e despre consum si sa stii ca cel mai mic consum il obtii cu o greutate cit mai mica deci si cu rezervorul sub 1/2 nu carind benzina de parca vrei sa faci turul Romaniei (al Europei poate) cu un singur plin.
Enis1980
Cum altfel poti face o estimare a consumului cat mai corecta decat daca pui benzina la maxim?Ar mai fi varianta de la gol la gol, dar nu cred ca risca nimeni sa ramana cu masina in intersectie.Asa ca... taci.gif
pit-bull
phai iti iei o canistra la tine cu 2 , 5 sau 10 litri de benzina si gata
sorin_tcm
Eu nu am simtit nicio schimbare (in bine sau in rau) dupa ce am trecut de la benzina mol95 si omv95 la petrom 95. Dupa ce am trecut la petrom de 95 ii adevarat ca la fiecare sau cel mult 2 plinuri pun un injector cleaner. Voi ce parere aveti poate sa afecteze intr-un fel motorul daca pun acest injector cleaner asa de des? Maresc "viata motorului daca folosesc benzina de 98? credeti ca benzina de 95 are chiar CO 95 sau mai putin?
Reed
Nu maresti cu nimic durata de functionare a motorului folosind CO98 pt ca factorul de compresie al motorului de SLZ nu necesita practic benzine peste CO91 iar faptul ca pui injector cleaner nu dauneaza, asta daca respecti proportiile. Acel incector cleaner face benzina mai "uscata" reducind usor din proprietatile de protectie asupra scaunelor de supape si astfel nu trebuie exagerata utilizarea lui.
marius80_eugen
Faza cu zgaltaitul a declansat un ras general in tot biroul ... radmasa.gif Daca va uitati putin pe sub masina veti vedea ca acea conducta prin care intra benzina in rezervor este aproape 3/4 din inaltimea rezervorului , astfel incat , ca sa spui ca nu iese aerul cand bagi benzina ar insemna ca masina sa fie inclina in partea dreapta mai mult de 20' , ceea ce inseamna destul de mult si nu am bazut nici o benzinarie care sa aiba o astfel de inclinare in dreptul pompei , pe care nu o obtii nici macar daca o lasi u roata din spate dreapta pe bordura pompei ! Deci lasati treaba cu zgaltaitul ca nu tine ! Puteti sa mai bagati 2 L dupa prima declansare a pompei ... asta e alta treaba , dar nu o mai zgaltaiti degeaba icon_mrgreen.gif prin benzinarii ... nu de altceva , dar sa nu ajungem celebrii , ca fiind solenzarii zgaltaietori ! radmasa.gif
Eu bag un Injector Cleaner cam odata la 3 plinuri ... si cred ca e ok asa , pentru ca fac acest lucru de multi ani .
Consum de sambata pana azi 8,9% , strict urban , cu multe varfuri de 5000 ture icon_mrgreen.gif , de peste 120 km/h si in rest mers linistit sau mai neros dimineata .
i96nds
marius, tu ai vazut vreodata forma rezervorului de slz ????
Daca nu, cauta unul si studiaza-l. Mai vorbim dupa. Te sfatuiesc sa nu iti dai cu parerea decat cand esti in cunostinta de cauza.

L.E.

Am atasat o poza. Zi-mi marius cum scoti aerul din punctele A si B. Degeaba faci tu plinul pana la "buza" ca tot nu scoti acel aer.

Asa ca nu sunt chiar povesti ce scriu unii pe aici. Nu or fi ele 100% adevarate. Dar totusi....
banditu
cine ma poate ajuta si pe mine ? am o solenza si imi consuma 10% in oras stie cineva de ce imi consuma asa mult ca ma cam uscat la buzunar sincer mia spus cineva ca poate fi nu stiu ce piesa infundata sau murdara ca nu am inteles prea bine poate fi ceva de genu ? pls ajutor
Kunt
In ce oras iti consuma atata ?

david79
daca te-ai referit la orasul bucuresti consumul de 10 este chiar rezonabil dupa parerea mea. Nu te lua dupa ce sustin unii pe aici ca au avut consum de 8 cu varfuri de 5000 rpm.
popa.gif
As propune sa vorbim doar de consum in regim extraurban, deoarece consumul in oras este foarte relativ, depinde de prea multe variabile, nu poate fi generalizat.
Asa daca vorbim de consum in afara la o anumita viteza, lucrurile pot fi mai aproape de adevar.
bolek_bolek
marius80_eugen, dupa semnatura pareai ca stai in Bucuresti; zi-ne si noua , te rugam, pe unde anume ( ca strazi) circuli tu de reusesti asemenea consumuri? Si cam pe la ce ore?? Poti face o vizita , sa zicem , prin zona industriala Pipera , venind pe la Doamna Ghica, sau trecand pe la Lujerului spre Ciurel, si apoi sa ne spui consumul aproximativ? wacko.gif

Dimineata sa mergem cam pe la ora 9 , si, daca nu ti-e cu suparare, sa ne intoarcem seara , cam intre 17 si 18:30, cand ies si eu de la servici... blink.gif

Posturile de genul asta , precum si cele gen "Logan 1.4 A/C care ia 6% in Bucuresti" , ma demoralizeaza puternic...sunt tentat sa imi iau Lupo TDI ca sa incerc sa obtin consumurile mentionate! radmasa.gif
GabyT
Perfect de acord cu predecesorii mei biggrin.gif .
In Bucuresti n-are cum sa manance sub 9% decat daca :
1. se merge la ore matinale (pana in ora 7) sau super tarzii (desi aici conteaza si pe unde mergi);
2. se trage de fiare sub forma impinsului la masina radmasa.gif
Discutand serios, cosumul meu in oras (daca se poate numi asa Bucurestiul) este in jur de 9.5-10% facand zilnic drumul catre centru (din Berceni) la ore de varf (7:45 - 8:30). Este aglomerat, dar se poate mult mai rau (ex: din Militari in centru dimineata, unde ori ai foarte multa rabdare, ori iei RATB-ul icon_mrgreen.gif ).
Inafara, conteaza foarte mult cat tragi de masina. Personal, pe drumurile patriei, sub 6% n-am scazut nici macar atunci cand m-am chinuit (nu foarte mult ca m-am plictisit biggrin.gif ). Consumul este in general intre 7-8%, dar cei drept alergat. wink.gif
In tari staine, consumul a fost in jur de 6-6.5% la viteze medii >100km/h.

Pana si cu Clio III dci (de 80 Cp), in Bucuresti sub 6.5% nu scade nici daca-l impingi. tongue.gif
marius80_eugen
La rugamintile unora va spun si traseul : plec din Drumul Taberei pe la 8.30 ... apoi B-dul Timisoara , Lujerului , Razoare , Eroilor , Stirbei Voda , cateva stradute pe aici ... Piata Matache , Piata Romana , Dorobanti , Stefan cel Mare , Tunari , Barbu Vacarescu , Glucozei ... si iar cateva stradute ... de obicei pana in 9.20 max ajung ... dar nu e graba neaparat . Nu conduc mereu repede ca ma grabesc , ci pentru ca asa vreau . Conteaza f mult sa stii strautele adiacente marilor bulevarduri ... smile.gif si pentru asta exista si GPS , dar dupa ce le inveti nu mai ai nevoie . Apoi dupa-amiaza pe la 4 drum intors uneori acasa alteori , depinzand de alte telefoane ajung prin Crangasi , Polivalenta sau Pescarus , dar asta seara pe la 19- 21 . Nu folosesc un anumit traseu neaparat ... exista cel putin 6-7 variante de intoarcere , dar vre-o 4 de dus ... Uneori foloses si traseul lui 41 , dar numai dupa-amiaza , la intoarcere ... Daca ai nevoie de alt traseu te sfatuiesc cel cu Orhideea si apoi urci podul ... si astfel scapi de aglomeratia din zona Semanatoarea si cea de din Crangasi ! Nu uita ca si pe acolo sunt stradute multe ! Consumul pot sa vi-l arat oricand pe calculatorul de bord , numai sa-mi spuneti in ce perioada sa las mai ulte sute de km pe el sa nu spuneti ca am mers eu incet ( la mai multe sute de km consumul este o medie mult mai buna decat daca sunt mai putini km , pentru ca este influentat mai putin de conducerea intr-o singura zi , putini km )
@i96nds - nu te contrazic , dar eu nu sunt convins ca asa arata rezervorul ... am sa ma uit cand am timp ... totusi cred ca ce ai desenat tu este mai precis pentru Logan si nu pt Solenza .
@Banditu - nu are nimic masina ta ... este un consum normal pentru o Solenza ( doar daca nu cumva ai diesel icon_mrgreen.gif si ai consumul asta ) . Eu am mai facut cateva modificari la el si am stilul meu de condus . Daca ar fi sarit de 12 % era o problema ... altfel e normal . Cand se va incalzi probabil ca iti ajunge si tie pe la 9,3 - 9,5 % ...
@david79 - daca tot esti atent la ce scriu eu macar fii mai exact la cifre ca nu-mi place sa fiu luat peste picior ! Eu cred ca e bine sa vb despre ambele consumuri , iar eu consider ca cel exterior poate fi influentat mult mai mult decat cel urban de stilul soferului , de talpa , de conditii de drum , de temperatura si chiar de directia vantului !
@Bolek ... si eu ma gandesc ca in ceva timp sa-mi iau un diesel , dar nu din cauza consumului , ci pentru turbo icon_mrgreen.gif si cuplu . Iar faza cu Loganul ... ori nu era in Bucuresti , ori mergea numai noaptea , ori era DCI !
@GabiT - in afara un consum de 7-8 % este mult ! Iar faptul ca mergi cu 120 -130 e ok , si tot nu scoti un asa consum ! Ai fi uimit sa vezi cat de mult conteaza pozitia acceleratiei , la aceasi viteze sau viteze putin diferite ( consumul poate scade cu 0,6 1,2L% daca esti putin atent la pedala si nu trebuie sa iti amorteasca piciorul pe o anumita pozitie ... ci doar putin mai atent ) , sa-ti spun ca iti consuma la 65 km/h la fel cum iti consuma la 78 km/h in 5-a si apoi se mai regaseste un consum optim la 112 km/h . Iar consumul de 6,5% pentru Clio dCI sa stii ca este normal si imagineaza-ti ca daca in exterior au consumuri de 3,5 - 4,5 % , urban se poate sa fie o medie de un 6% ... nu uita ca nu e Logan , ci Clio !
B-53-SDP
Oameni buni nu va mai certati atat pe consumul Solenzei urban pentru ca la aglomeratia din Bucurestiul nostru European un consum mai mic de 9% nu cred ca reusiti sa scoateti. Solenza mea cel mai bun consum de la inceputul anului a fost de 9% si asta mergand cu ea de mai aveam un pic si o impingeam (am mers asa de curiozitate sa vad ce consum scot ) dar in general mers normal nici forja nici impinsa este 9,5-10% in oras depinde in ce aglomeratii ma bag.

A fost o perioada in care mergeam mai mult noaptea cand nu era nimeni pe strada sau foarte putine masini si am scos un consum de 8% (mers nosrmal) dar in mod obisnuit consumul este cel mentionat mai sus. biggrin.gif
marius80_eugen
Daca mergi noaptea de abia trec masini poti sa scoti un consum de 6 - 6,5 ... , dar in rest 9,5-10 % pentru unii e normal ... si totusi temperatura afara e destul de buna , gheata nu e , zapada nici atat ... si atunci ma gandesc daca in situatia asta va consuma 10% daca ar fi fost zapada si gheata cat v-ar fi consumat ... 15% ??? Pentru mine in afara de primele 10 min de mers restul este traseu de vara , unde nu are de ce sa sara de 8,5 % ... dar hai sa dam vina si pe temperatura mai scazuta putin ( dar total anormala pentru perioada asta .. ) si pe mai ce ? Ca inghesuiala mai mult decat e vara nu e ( poate din contra ... ) si nici nu ai nevoie de A/C ...
bolek_bolek
marius80_eugen, eu inca am impresia ca tu nu calculezi bine consumul ala...oare chiar asa de mult te ajuta chip-tuning-ul si evacuarea sport? ca in rest , nu cred ca ai nimic in plus montat pe masina...
B-53-SDP
Sunt de aceeasi parere cu bolek_bolek nu cred ca iti poate lua solenza asa cum ai spus intr-un post anterior "cu multe varfuri de 5000 ture " doar 8.9 dar ma rog poate o face treaba buna si chip-ul ala ceva ce sa zic.
office eurocomfort
am bagat de 500 000[16,7litri] de la rompetrol afix si am mers 220km doar in oras[galati] si de 900 000 si am mers 500km[250in oras si 250in afara orasului]tot efix
i96nds
Ma mira ca marius are SLZ scala - adica cu A/C si servo, care si ele mai fura din puterea motorului. Eu sunt de acord ca o SLZ Confort consuma cu aprox. 0.3 - 0.5 mai putin decat SLZ Clima/Scala.
Am incercat sa fiu pensionar sa concurez pe Marius si tot nu am reusit sa scad sub 9.4 !!! Nici macar 3500 rpm nu am prins, dar 5000.....

Nici cand era noua noutza masina mea nu a consumat sub 9% in oras. Cred ca mai bine facem schimb. smile.gif
david79
marius, de vre-o 6 luni in bucuresti treg de masina sa imi iasa un consum mai mic, sa vad cat... si merg cu frana de motor fara accelerari bruste dar... dar...
cum palaria mea sa scoti consum de 9 cand media vitezei la mai multe sute de km este de aprox 10-15 km/h. Am si eu bord de logan, cb consum instantaneu ...
dar cand dimineata la ora 9 fac 7-8 km in 40 de minute ( pantelimon - dinamo ) cum naiba sa am consum sub 10 daca nu 11 ( si ma refer la o medie facuta dupa vre-o 250 km , fara sa ies un km in afara bucurestiului, fara centura, doar mers la ora 9 dimineata si 18 seara.
de asta zic ca , consumul in buc nu se poate generaliza datorita traficului de c@cat.
alex_axn
ultimul consum, exclusiv in bucuresti, metoda plin pe plin, deci media a fost facuta pe aprox 340 km si.... da 10,66%.. omv de 95 c.o. si fara prea multe ture peste 3000. cred ca exista si masini care consuma mai putin..smile.gif
GabyT
Consumul mediu realizat pentru saptamana trecuta, exclusiv in Bucuresti : 9,7%.
Benzina folosita : Petrom 99+
sorin_tcm
credeti ca benzina de 99+ scade consumul la masina atat de mult incat sa merite sa dam cu 3000 lei mai mult pe ea ?
moustache
Benzina Rompetrol (efix - nu e reclama, am vazut ca au zis si altii cu ce benzina au mers). Alimetare la Comarnic, mers in Bucuresti, trafic in Bucuresti, trafic in Brasov mers la Brasov si iar la Comarnic (in drum spre Bucuresti). Masina incarcata (4 oameni + bagaje), cam 415 Km (nu mai stiu exact), dat viteza la greu pe unde se putea, faruri (lunga + scurta, folosire normala) si in mare parte si proiectoarele de ceata (nu merg cu ele mereu decat cand e ceata - si azi dimineata a fost la greu de la Ciolpani la Buc + noaptea cand se jegosesc farurile rau si mai ajuta un pic si alea), din cand in cand dezaburire luneta, climatizare cam pe 1, max. 2 pe alocuri.

Consum mediu cam 7.3 l/100Km. Eu zic ca e bine, voi ce ziceti?
marius80_eugen
Am prieteni care au bagat Efix ... concluzia ... prima data odata cu reclama a ost si calitate , apoi s-au prostit , deasta eu in afara de MOL 95 altceva nu bag .
@moustache - consumul ala este extern si nu mediu ...
@david79 - eu am viteza medie pe la 18-20 km/h
Si ca sa fiu mai on topic ... consumul meu de vineri seara pana acum este de 8,8 % sac ! radmasa.gif

In rest ... mie imi pare rau ca nu se mai tin acele intalniri ale daciaclub ... sau daca se tin vin numai cateva persoane putin cam disperate pe acolo care "sperie" si la propriu si la figurat pe cei nou veniti .
Eu v-as propune sa organizam o intalnire mai oficiala a daciaclub si poate mai schimbam si noi ceva experiante ... Daca va hotarati va propun sa trimiteti pe PM locatia , data si ora intalnirii !


@ 2dor - incearca si alte statii ( Mol , Omv ) ... sa nu fie prea tarziu pana te prinzi ca benzina de la Lukoil e proasta !
2dor
Eu bag de la Lukoil Euro Luk 95 si sunt foarte multumit.
moustache
@moustache - consumul ala este extern si nu mediu ...


Da si nu. Depinde cum definesti extern sau mediu. Eu am zis mediu in sensul ca atat mi-a iesit consumul de la plin la plin.

Acum daca pui ca Buc-Bv sun 170Km, dus intors inseamna 340Km. Eu am zis ca am facut cam 415 Km, ceea ce inseamna ca aprox 75 Km au fost facuti in oras (un pic in Bv, restul in Bucuresti). Daca mai pui aglomeratia de pe DN1 in general, ca sa nu mai vorbim de statiuni in weekend-ul asta plus ca din Otopeni in Bucuresti am venit azi dimineata cu 5-6 opriri pe Km etc. In conditiile astea cred ca acel consum este un consum mediu.

Cum ai defini tu consumul mediu? 100Km in oras si 100Km in afara? Da' daca sunt 50 in oras si 150 afara? Atunci e extern? Si daca sunt 10 in oras si 200 afara, e extraextern? Hai sa nu ne spargem acum in figuri din astea, eu zic ca situatia de mai sus intra fara probleme in ceea ce se cheama consum mediu (ai dreptate ca e preponderent extern, dar nici extern pur nu este, este un consum mediu si atat).

Acum fiind ca tot suntem la un topic de consum, hai sa definim consumul mediu smile.gif
seba3621
Parerea mea: daca mergi din punctul A in B in Romania pe drumuri nationale in nici un caz nu poti numi consumul realizat ca fiind extraurban. Un consum extraurban se realizeaza pe autostrada, mers constant la 90-100km/h si asta o sa fie aproape de valoarea data de producator. Pe DN-uri esti obligat de multe ori sa mergi kilometri intregi in coloana cu 60km/h pt. ca nu ai loc sa depasesti sau sa fortezi depasiri in forta la 4000-5000ture. In conditiile astea ai un consum apropiat de cel urban intr-un oras mic.
In oras din nou e discutabila treaba, pt. ca una inseamna consum in Buzias sau Lugoj (exemple din zona unde circul frecvent), si alta inseamna consum in Bucuresti sau Timisoara unde faci 3-4km in jumate de ora. Personal in TM imi ia intre 9,5 si 10, in B am avut 11.2 consum (nici nu prea stiam orasul) si in Lugoj 7,1. Asa se naste intrebarea care consum e cel corect?
Parerea mea e ca nu poti compara consumurile realizate de x si y, decat daca sunt facute pe aceleasi trasee in conditii asemanatoare de trafic. Mai conteaza si stilul de condus si o suma de alti factori (temperatura, clima pornita sau nu etc.).
Asa ca toata treaba cu consumul e chestie pur relativa menita sa iti dea batai de cap si sa te enerveze ca traim intr-o tara cu infrastructura precara, cu soferi indisciplinati si cu combustibili "botezati". Drum bun si consumuri cat mai mici. smile.gif
GabyT
As mai completa ceva ...
Prin consum extern nu cred ca se intelege numai consumul inregistra pe autostrada, ci si pe DN-uri, insa in strainatate am ramas de-a dreptul socat de faptul ca nici un drum extraurban nu trece prin localitati blink.gif (cum se intampla intotdeauna in Romania). Nici macar cele echivalente la noi cu drumurile comunale nu intra in localitati, si nu mai vreau sa spun ce asfalt au chiar si pe acestea ca ma apuca nervii si iar ma gandesc sa emigrez ... 183.gif
Toate drumurile la "ei" ocolesc localitatile; cine vrea intra, cine nu isi continua drumul, astfel incat viteza constata este cu mult mai mare decat la noi (asta chiar daca am mers legal) si deci si consumul se apropie de valorile date de constructor. Nici gropi nu ai de "ocolit" ...
La "noi", toate drumurile intra in localitati, unde trebuie sa reduci viteza, iti sare "tata Veta" in fata ca inchide la non-stop si trebuie sa opresti etc si uite asa consumul tau extern este de fapt unul mixt ... wacko.gif
In oras, la "ei" unda verde chiar exista !!!! La "noi" exista unda rosie blink.gif
CONCLUZIE :consumul inregistrat in realitate nu are nici o legatura cu consumul dat de constructor (desi si asta e ... blush.gif ); putem doar sa ne minunam de cat pot sa manance masinile noastre.

"ce rost mai are sa ne gandim cum e la altii."
P.S. chiar nu are nici un rost wink.gif ; prin interventia mea am incercat sa subliniez ca nu masinile noastre sunt de vina (poate chiar nici benzina pe care o folosim) pentru consumurile inregistrate si diferentele imense care apar intre consumul real si cel declarat de constructor (chiar si pentru consumul extern, unde teoretic ar trebui sa fie mai putine variabile) ci infrastructura ph34r.gif
eugeniuz2004
on si off topic: ce rost mai are sa ne gandim cum e la altii. Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca la ei e chiar civilizatie iar la noi e Vladescu!

Asa ca faceti socoteli de consum acuma ca de la 1 iulie si 1 ian 2008 cu taxele de mediu made by Sulfina o sa fie si mai frumos. O sa conteze si daca mananca cu 10ml mai putin la 1000 km.
moustache
Eu sunt unul din cei care tine la mediu. Asta ne priveste pe toti smile.gif
sorin_tcm
OFF TOPIC TOTAL :Ce taxe "made by Sulfina" iar se scumpeste benzina ....... ar trebuii sa se puna taxa pentru ca esti politician (cel putin80% din salar...si asa ar mai ramane cu 2-3000 euro )
eugeniuz2004
QUOTE(sorin_tcm @ 6 Feb 2007, 12:48)
OFF TOPIC TOTAL :Ce taxe "made by Sulfina" iar se scumpeste benzina ....... ar trebuii sa se puna taxa pentru ca esti politician (cel putin80% din salar...si asa ar mai ramane cu 2-3000 euro  )
*



Pai nu ati sesizat ca au lasat-o moale cu taxa de mediu din carburanti? si asa au anuntat-o ca valida in 2 etape 1 iulie 2007 si 1 ian 2008 fiecare marire de circa 10 Eurocenti per litru. Daca vor face si manevra asta se va scumpi carburantul enorm, va deveni mai scump ca in Germania, iar calitatea..... ehhh asta e o alta problema. De fapt de ce ne-ar interesa si calitatea.

Deocamdata ne umplu capul zi de zi cu taxa de prima inmatriculare care ba e taxa de protectie a mediului ba nu e.

ON topic: 52000 km media generala:7.1 l/100 km (2/3 drum in afara orasului) si 1/3 in oras (Iasi la ore de varf de obicei) si sunt multumit. Se poate mai rau.
GabyT
Consumul mediu realizat in perioada 04.02-15.02, exclusiv in Bucuresti : 9,2% (de, au fost elevii in vacanta si a fost mai liber biggrin.gif ).
office eurocomfort
8 in oras cu benzina de 95 de la omv si circulat numai in oras iar vara nu sare de 7 toate astea fara aerul pornit
marius80_eugen
Daca vrei credibilitate , spune de unde esti .. altfel consumul ala e de la bricheta !

[COLOR=red] Scrie in semnatura ca e din GL. Atentie !!!
Enis1980
Consum Solenza mea:
Oras: ~ 7,5% (Galati-masina este TAXI~opriri-porniri multe, mers prin oras, semafoare, etc.)
Exterior: 5,5 - 6% (verificat ultima oara pe un traseu Galati-Constanta si retur ~ 5,9%, mers cca. 50km prin Constanta, restul in exterior)
Extrem de multumit.

PS/Consumul a fost verificat si studiat zilnic in decurs de aprox. 4 luni.
marius80_eugen
Sorry , dar eu in continuare nu vad nimic din semnatura lui , cum ca ar fi de undeva ! Chiar nu vad unde scrie ! blink.gif

dacia solenza dacia solenza 2004 clima - gl 06 mfi
Poate nu ai setat sa vezi semnaturile userilor....
Dr_Oopy
Stiu ca nu am Solenza dar din cate am inteles motoarele sunt aproape la fel.

Consum la SuperNova extraurban bucuresti - constanta si retur cu 5 persoane in masina 6.3%
sorin_tcm
Am o intrebare: in oras folosesc benz de CO95 (consum zic eu bun ... 8% iarna) , am auzit ca in momentul cand mergi la drum lung sa folosesc benz cu CO99 ca ar reduce consumul ii adevarat? afecteaza intr-un fel mototul daca tot schimbi CO la benzina ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.