Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
nh1980ro
Mie imi papa 10-11% in Bucuresti, sub 10% in alte orase din tara si 6.9-7% in afara orasului (indiferent de AC pornit sau nu), asta la viteze de 130-140km/h, uneori spre 150.

CO face probleme mari la buzunar, in rest, cu cat mai mare cu atat mai bine, mai ales, ca la noi in tara cu cat CO e mai mare, se pare ca si benzina e mai curata.
GabyT
In principiu, cu cat CO este mai mare (insa pana in 100, ca altfel dai in altele), cu atat randamentul motorului este mai bun. In oras, desi folosesc aproape de fiecare data benzina de 99, consumul nu se modifica in mod "vizibil" din cauza aglomeratiei; castig putin la acceleratie. In afara orasului insa, parerea mea e ca se merita benzina cu CO mai mare, rezultatul simtindu-se atat in accelerati, cat si la consum (verificat de mine). Cel mai mult insa conteaza calitatea benzinei : am mers in conditii aproape identice cu benzina de 95 de calitate diferita, iar media a variat cu peste 1% si asta repet, in conditii de viteza medie, trafic si "incarcatura" aproape identice (pe parcursul a mai multor sute de km).
Nu am constatat, inafara consumului si a acceleratie, ca motorul sa fie afectat de schimbarea CO.
marius80_eugen
Scaderea consumului datorat unui CO mai mare este mult mai mica ( ca bani ) decat diferenta de pret intre un CO95 si acel CO mai mare ... s-a mai discutat . Apoi poate sa apara acea lenevire a motorului cu CO95 dupa ce renunti sa folosesti acel CO mare . De asta nu am de gand sa dau in plus bani pe o benzina superioara . Mai repede bag intr-un plin un Octane booster sau injector cleaner ... oricum nici 98 nu isi merita acea diferenta , iar de la 99 sau 100 deja intervin cateva pericole pt motor mai ales daca o forjezi ... cel mai mare ar fi arderea scaunelor supapelor si pierderea presiunii / a puterii in timp . Asta mi s-a intamplat la veche Berlina ... aratau de parca dadusem cu dalta in scaunele de la supape .
Acum va intreb daca nu stiti vre-o firma care comercilizeaza carburanti ecologici ????
tocicristi1
salutare! am citit multe topicuri legate de consum si mie mi se pare ca voi benzinarii va bucurati degeaba. in aceleasi conditii de trafic o masina nemteasca consuma cu 15-20% mai putin. eu am o solenza diesel consumul este urmatorul: 30 litri in 510 km NUMAI IN ORAS. calculati voi. tongue.gif
GabyT
Sigur ca daaaaaa ! "Si marmota impaturea ciocolata in staniol"... biggrin.gif
Poate ai uitat sa ne precizezi ca masina este tractata pentru a obtine consumul asta in BUCURESTI blush.gif S-au poate nu este vorba de acest oras ???
Nici macar Clio-ul (1.5 dCi/80 CP), care are un motor cu mult mai economic decat "vechitura" de 1.9 ce echipeaza Solenza (fara suparare, dar mi se pare un motor nepotrivit pentru Solenza; poate merge la "papuc" desi nici aici nu este prea stralucit) nu se apropie de valoarea indicata de tine (7-7.5 %).
Sau poate ai glumit ... wink.gif

marius80_eugen
GabyT nu cred ca e cazul sa fii atat de inversunat ... au mai existat astfel de discutii . Apoi domnu' Gabyt se pare ca ai incurcat matematica cu gramatica , pt ca domnu' TociCristi1 vb de un consum de 5,88 % si nu de 7-7,5 ( care acest consum ar fi fost mult mai catastrofic se pare pt tine ) , care pentru un diesel este destul de putin in oras . Eu personal consider veridic un consum de 6,5 % pentru Bucuresti si 4,3 - 4,8 % pentru afara , la motoarele ce echipeaza Solenza 1.9 . Mai putin de atat deja sunt povesti de pescari pentru ca nici alte motoare si masini de generatie mai noua nu reusesc sa scoata un consum cu mult mai mic . ( Clio 1.5 dCi are cam 5,8 % in oras )
Acum o masina nemteasca ar consuma mai putin cu 15-20% mai putin decat cea romaneasca cu motor francez ??? 8,7% oras la mine ar insemna 7,25% consum pt un Polo de 1.4 8V ... ceea ce e destul de greu de crezut pentru ca am cunostinte cu astfel de masina si are cu 1,2 - 2 % mai mult !!! ( unul fabricatie 2003 iar celalalt 2006 ) Poate daca soferul ar fi acel mos care a vrut sa demonstreze ca el consuma extrem de putin cu o Skoda diesel ... dar s-a discutat apoi ca acel motor nu ar fi rezistat prea mult pt ca respectivul il subtura serios si cu sigurata ar fi ajuns in service mai repede de fiecare 10.000 km . Poate sa consume la fel sau poate putin mai putin un Polo de 1,2 8v ... sau varianta aia mica de masina ... imi scapa acum tot de la VW ... dar noi putem compara masini din aceeasi clasa nu ? Si motoare de benzina cu motoare cu benzina si diesel cu diesel ... ca altfel daca le facem o varza ... nu rezolvam nimic si inducem pe toti in eroare .
Este totodata posibil ca tocicristi1 sa fi mers mai mult seara-noaptea sau in weekend si asa s-ar putea sa aiba dreptate cu acel consum , altfel nu ar putea sa fie o diferenta de peste 3% intre acest motor diesel si un motor pe benzina . De ce eu nu sunt de acord ? Pentru ca oricat de ciudat ar suna , motorul de 1.4 de generatie '99 a fost unul destul de reusit si s-a folosit si in continuare in '07 , iar diesel-ul de generatie '97 s-a observat ca nu este prea reusit , ca necesita o structura mult mai tapana decat poate oferi un autoturism de dimensiunea Solenza si de asta nici nu s-a mai dezvoltat in urmatorii ani la late modele : vezi Loganul care are motorul 1.5 dCi de la Clio . Daca acel motor ar fi fost cu turbina ca apoi sa se faca una cu geometrie variabila ar fi fost un vis ... ca ar fi avut o putere f mare , cat un Megane , dar ... vise .
GabyT
@ Domnu' marius80_eugen :
Daca ti-am lasat impresia ca eram inversunat inseamna ca nu ai citit atent postul meu. Cred ca mi-am exprimat indoiala referitor la consumul "declarat" de tocicristi1 suficient de "elegant", ceea ce nu pot spune si despre una dintre interventile tale anterioare, pe care nu mi s-a parut de cuviinta sa o critic :
[quote=marius80_eugen,16 Feb 2007, 15:53]
Daca vrei credibilitate , spune de unde esti .. altfel consumul ala e de la bricheta !

Referitor la impresia ca am "incurcat matematica cu gramatica" (no comment referitor la logica ta), daca ai fi citit atent, poate intelegeai ca acel consum pe care l-am mentionat era obtinut cu motorul dCI de 1.5 :
"Nici macar Clio-ul (1.5 dCi/80 CP) ... nu se apropie de valoarea indicata de tine (7-7.5 %)".
Sigur, exprimarea este un pic nefericita din cauza frazei mai lungi, insa cine vroia, putea intelege. Pentru ceilalti, voi fi cat se poate de clar : consumul realizat de mine cu un Clio 1.5 dCI/80 CP in conditiile de trafic impuse de Bucuresti este de 7-7.5%, ceea ce ma determina sa am reale indoieli referitoare la consumul motorizarii 1.9 diesel (mai ales ca am si eu cunoscuti ce "conduc" un asemenea motor). Nu-mi dau cu parerea asupra consumului pe care il consider posibil de obtinut cu motorizarea de 1.9 pentru ca nu am condus-o.

P.S. varianta de masina mai mica decat Polo care iti "scapa" se numeste Lupo, iar motorul cel mai mic cu care a fost produsa este de 999 cmc.
darius
Ca posesor de slz 1.9d pot sa spun ca masina imi consuma in medie 6% in oras(nu bucuresti) si 4.6-4.8%)im afara orasului la viteze de 120-140 km\h
marius80_eugen
OK ... Un Clio DCi 1,5 80 Cp al carui posesor mi-e prieten consuma undeva pe la 6,7-7,3% in Bucuresti . Merci pentru Lupo ... despre el era vorba si el chiar are un consum de Matiz in Bucuresti varianta pe benzina , iar diesel-ul se compara cu Yaris-ul diesel .
Acum veste trista pentru mine ... de cand cu frigurile astea urate consumul meu a crescut la 9,3 % , desi e adevarat ca am avut niste zile de iad saptamana trecuta si nu am putut merge mai linistit nici daca as fi vrut .
Acum sa va spun ce am "patit" acum doua ore si ceva : aseara mai aveam in parcare doua liniute la benzina cand am oprit motorul , dimineata mai aveam o singura liniuta la benzina ( adica max 4 l peste rosu ) , am mers sa ajut un prieten pe la masina ( Drumul taberei - Pescarus + Crangasi - Semanatoarea - Berceni , aprox 26 km si apoi am oprit la un Mol si am bagat de 20 ron . Mai merg inca aproximativ 22 km ( Berceni - Academia Militara - Carefura Orhideea - Regie - Crangasi - Cora - Mol Lujerului ) si deja era cancer afara si mai aveam doua liniute la benzina si bag si bag pana face tac . Ma uit si abia a intrat de 80 ron . Mai bag putin , iar tac ... la 81,5 ron . Deci plec de acasa cu 4 l peste rosu , merg aprox 50 km , fac plinul ( si arata full rezervorul ) de 81,5 ron + 20 ron si gata . Asta vara la aceeasi benzinarie , la aceeasi pompa am bagat benzina de 1,4 mil !!! Am avut bonul in mana si l-am dat unui prieten si el chiar se mira cum sa bag eu atat intr-o Solenza ... ca rezervorul complet gol nu era , abia se aprinsese rosu .( iar eu pe rosu nu merg mai mult de 3-4 km ) Apoi mai tin minte alte plinuri de vara care depaseau 1,25 mil oricum as fi facut socoteala . Voi ati patit asa ceva ???
Sa dau vina iar pe diferenta de temperatura si dilatatia de volum din timpul verii ?
La voi se simte diferenta de presiune in pneuri ?? ( la demaraj si consum ) Adica daca in loc de 2,1-2,2 aveti 1,9 ... ????
Reed
S-o lamurim putin: CO la benzine arata REZISTENTA la AUTOAPRINDERE si NU randamentul de ardere al benzinei si nici puterea calorica a acesteia. Deci o benzina cu CO mare arde mai GREU decit una cu CO mai mica.
Arderea scaunelor de supapa la Dacia berlina, la care TREBUIE sa se foloseasca benzina cu plumb (cu inlocuitori acum), se datoreaza faptului ca benzinele fara plumb sunt mai "uscate" si NU fac ungerea scaunelor de supapa, dar motoarele moderne nu au nevoie de asa ceva.
Cit priveste consumul: cel de oras e de doua tipuri 1. cel de distante scurte(1-3km) in care motorul nu apuca sa ajunga la regimul termic normal si la care consumul e de ~10l/100 si 2. de distante peste 5km cind se incadreaza la ~ 8l/100. Pt. extern consumul depinde de regimul de viteza si de stil si se incadreaza intre 5,2 si 6,2 l/100. Asta pt Slz benzina.
Pt diesel de 1,9 consum oras ~7l/100 si in afara ~5l/100.
Restul sunt filozofii despre actiunea vintului din spate samd. Parerea mea.
nh1980ro
Aia cu 6.2 consum maxim in afara nu o cred. Mie imi consuma de obicei 6.9-7% indiferent ca merg cu AC pornit sau nu, dar ce-i drept merg cu viteze de 130-140km/h.
In Bucuresti problema consumului e mai complicata, ca daca stai o ora la semafor si faci 1 km ,poti sa consumi mai mult de 1 litru de benzina pe km ala. Am prieteni cu Logan 1,6 care mi-au spus ca lor nu le consuma mai mult de 10%, dar asta le arata computerul de bord (aici nu sunt sigur cum anume calculeaza computerul de bord consumul, daca ia in calcul si timpul cat motorul sta pornit fara sa rulezi cu masina - de exemplu la semafor)

Si mai cred ca un factor important e si benzinaria de unde pui benzina, care conteaza poate mai mult decat CO. Am pus beznina (de 95) de la mai multe benzinarii din tara (Rompetrol, LukOil si OMV) si de fiecare data a fost o noua experienta (ba tragea bine, ba nu reuseam sa depasesc 120km/h nici la vale). In Bucuresti pun benzina de la aceeasi statie de benzina si de fiecare data e la fel..smile.gif
GabyT
Daca imi permiti, am sa te contrazic. wink.gif Este posibil un asemenea consum, dar din pacate nu cred ca la noi. La "vecini", am avut un consum de 6-6.5% in conditiile unei viteze medii de peste 100km/h (viteza de croaziera fiind de 130-140 km/h, iar distanta de aprox. 7.000 km). La noi, sub 6-6.2 eu personal nu am putut sa scad nici cand mi-am propus; de obicei imi "papa" intre 7.5-8.5%.
Reed
Pe topicul asta , in august 2005, am postat consumul mediu pe un traseu de 1600km (Cluj- Eforie (invirtit prin zona) si inapoi) si spuneam ca am scos 6,1l/100. Pe trasee mai scurte (320km) consumul a fost de 5,5l/100. Datele astea le-am comunicat si am explicat si modalitatea de calcul. Astea au fost faptele la mine. La 130kmh consumul e cam de 6,5l/100 (consum estimat).
marius80_eugen
QUOTE(marius80_eugen @ 20 Nov 2006, 12:44)
Weekendul asta am ajuns prin Busteni : adica dus-intors + putin pe acolo 280 km , consum 5,6 % , plecat sambata pe la 14.00 pe Otopeni , intors de la 18.00 prin Buftea . Viteza medie 78 km/h smile.gif , cateva varfuri de 150 , altfel 110 -115 . M-am tot dat cu un Tico si un BMW 320D ( ale unor prieteni din club ) . Super drumul cu exceptia a doua accidente intalnite in cale ( un Logan alb si cu o Lancia parca ) , care au produs cateva busculade .
Alte impresii ... cauciucurile de iarna mult mai greoaie , dar stabile pe curbe , au crescut consumul cu putin ... dar a meritat .
*


Asta am scris eu in noiembrie ! Iar atunci am calcat-o destul si mi-a luat acel consum ! Eram doar doua persoane in masina , vre-o 2 genti si cam atat . In mod normal un drum pana la bunica ( Giurgiu ) si inapoi ~150 km imi da un consum de 5,3 % , dar nu uitati ca acum este iarna ( eu azi mi-am pus carton pe jumatate din radiator ca nu se incalzea prea bine si acum am si caldura bine in masina ) , se consuma mai mult .... , dar vara consumul mai scade !
david79
schimba termostatul daca nu se incalzeste bine, carton pui in siberia...
Noi aici numai iarna nu avem.
i96nds
Confirm ce zice david. Pana la 89 grade termostatul e inchis asa ca apa nu ajunge in radiator. Asa ca degeaba pui carton.
De obicei pun carton basculantele care au termostatul defect - ramas pe deschis - sau scos de tot. Acest carton previne aerul rece sa intre in contact cu radiatorul.
La SLZ insa nu e cazul. Poate ajuta cand sunt -20 grade afara ca sa nu raceasca prea tare blocul motor. Insa asta in Siberia smile.gif In aceasta situatie ar influenta acest carton si consumul masinii.
La clima din RO nu conteaza cartonul pentru consum.
GabyT
In anumite situatii eu cred ca ajuta "procedura cu' cartonul". Daca este suficient de frig (cum a fost zilele astea, -10' C) si se merge inafara orasului cu viteza mare, parerea mea este ca ajuta. Acum 3 ani am constatat pe propria piele diferenta : am avut ceva drumuri de facut spre Craiova cu plecare din Bucuresti pe autostrada foarte devreme (ora 4) cand temperatura era in jur de -15/-20; la primele drumuri am mers fara carton, iar ulterior am recurs la el; diferenta a fost evidenta in privinta temperaturii motorului (si implicit a consumului si a confortului termic). A fost singura data cand l-am folosit. La intoarcerea in Bucuresti, l-am scos mereu pentru ca motorul se incingea prea tare. Termostatul este ok pentru ca regimul de temperatura al motorului se incadreaza in limitele normale (este un pic mai jos cand este frig, dar cred ca e normal).

L.E. Chiar si masini mai "rasarite" (ex : Citroen Xara) sunt livrate impreuna cu o masca care se ataseaza la capota si se recomanda a se folosi cand temperatura scade sub un anumit prag (nu mai tin minte exact care era), aceasta reprezentand in fapt varianta "comerciala" a cartonului, asa ca nu este ceva neobisnuit in a recurge la aceasta metoda (mai ales atunci cand se merge in conditii de temperatura scazuta cu viteza mare, fluxul de aer rece ce patrunde in compartimentul motor ducand la scaderea temperaturii motorului, chiar daca termostatul este inchis). In sprijinul afirmatilor mele, amintesc ca exista motoare a caror racire se face exclusiv pe baza fluxului de aer.
marius80_eugen
Deci afara au fsot zilele trecute intre -15' si -5' . Trebuia sa merg peste 20 km ca sa se incalzeasca in masina . Termostatul in vara a fost schimbat ! Pe loc imi ajungea la 4 liniute ( 80' ) si cand mergeam cu ea imi scadea la doua liniute ( 60' ) ... deci nu are de-a face termostatul , ci pur si simplu e prea frig .
Nu stiu daca va aduceti aminte , dar exista masini straine care au imbracaminte pentru tot botul masinii ( din piele ) si au doar doua patratele in fata care se pot desface , cu capse . Si alea nu au fost facute pentru Siberia ! Ideea este ca la -20' - -10' C daca mergi continuu nu se mai incalzeste masina ta in veci daca nu obturezi aerul rece care iti raceste radiatorul ! Si veti observa ca la rece , la temperaturi cu minus , consuma mult mai mult cel putin pana se incalzeste motorul !
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 27 Feb 2007, 10:04)
Ideea este ca la -20' -  -10' C daca mergi continuu nu se mai incalzeste masina ta in veci daca nu obturezi aerul rece care iti raceste radiatorul !
*

intrebare.gif nedumerire.gif
kiddo
Consum urban, metoda plin-plin, 8.67%...eu zic ca e super, il mai facusem si saptamanile trecute si tot in jurul acestei valori se invartea. Dpdv al motorului nu am ce reprosa masinii.
seba3621
@marius80eugen: La partea cu liniutele sau iti face figuri bordul de logan, dar putin probabil daca zici ca nu da caldura, sau termostatul. Am mers la -25 fara nici un carton acum 2 ierni si acul statea max cu 1mm mai jos decat normal la temperatura si caldura aveam ok in masina. Daca termostatul e ok apa nu ajunge in radiator pana nu se incalzeste motorul. Singurul lucru la care ajuta cartonul e suprimarea fluxului de aer rece care raceste direct blocul motor, chiulasa etc.

Si acum ontopic: 390km si in oras si afara, consum 7,5l/100km. De fapt din noiembrie anul trecut de cand pun de pe card si fac plinul constant tot pe acolo ma invart: intre 7,1 si 8,2, depinde de proportia urban/afara. Pe drumuri lungi TM-Petrosani, TM-B: 6,2 - 6,4 depinde de trafic si "talpa". Per total multumit. biggrin.gif
bolek_bolek
Facut plin

Ruta: Bucuresti-Buzau-Galati-Slobozia - Drajna-A2-Bucuresti

La dus - cca 240km - timp 3 ore - medie 80kmph

La intors - aproape 250km - timp 173.gif 2ore si 20 de minute - medie peste 100kmph ohmy.gif - sa zicem ca era liber drumul...si nu intentionez sa depasesc recordul asta ...

Rezultat- dupa 488km mi s-a aprins becul...

Intrebare : asa e normal? 182.gif
Gelu 1
Fa calculul sa vezi cati litri ti-a consumat la suta (in medie) si dupa aceea vezi daca e mult sau putin.
B-53-SDP
Avand in vedere ca ai fost la drum intins adica in afara orasului cred ca ti-a consumat un pic cam mult.

Din cate stiu eu cam 45 de litri are rezervorul deci asta inseamna ti-a consumat cam mult daca cu un rezervor in afara orasului ai reusit sa faci doar 488 de km.

Asta e parerea mea.

Bine mai depinde si ce greutate ai avut in masina si pe la cat ai schimbat vitezele pentru ca poti sa mergi cu 100 km la ora da poti sa schimbi vitezele in 4000 de ture pana la un moment dat .

Asa cum a spus si colegul fa un calcul si vezi care e treaba si posteaza-l pe net.
bolek_bolek
hmmm....detalii suplimentare:
-se pare ca la mine se aprinde becul un pic mai devreme...odata am bagat benzina imediat ce s-a aprins si au intrat cam 37L, din 43 cat are rezervorul...deci consumul mediu acum a fost undeva pe la 8.5L/100km
-autostrada a fost strabatuta cu o viteza medie de 145kmph, (plus cateva varfuri pana la 160)...adica , nu am schimbat la 4000 de ture, ci am mers toata A2 cu 4000 de ture !
-greutate= 2 persoane + portbagajul plin , deci cam 180 de kile
-stil de mers- sportiv, cu cateva momente cand a fost de-a dreptul agresiv (depasit cate 2-3-4 masini odata , cu retrogradare in a 4-a pe la 110kmph , etc)...
PS: un coleg de la firma a reusit performanta inegalabila de a i se aprinde becul dupa 370km extraurban! asta insemnand aproape 10L/100, la o viteza medie de peste 130.
Morala: parerea mea e ca nu se merita stilul asta de mers...
Gelu 1
parerea mea e ca nu se merita stilul asta de mers..

Asa e. Ti-a consumat cam mult .A mea consuma daca merg cu viteza medie de 120 Km, cu reprize bune de 140, dar si de 90 - 100, 7 l / 100 Km. Daca merg linistit intre 80 - 110 kM / h, schimabat viteze intre 2800 şi 3200 rot., intre 6 şi 6,4 l / 100 (mixt).
mihai0070
Solentza ..confort 2004 ... bucuresti constanta ... consum 7 % ... in bucuresti sub 10 nu scade ... in afara mers ... cu 110 in a 5 a ... cu un varf de ~ 180 km sa vad cat poate (mers max 1 km asa )... pe GPS fix 168 km la ora mai mult nu poate ... pe bord arata mult mai mult ~180 ... cam mare eroarea frate ... (mai mult de atat nu a vrut sa se duca nici trasa ... am ajuns cu turatia la 5500 si nu a mai crescut viteza ...ba chiar m-a rugam de ea sa creasca peste 140 ...) semn ca trebuie alt ambreaj sad.gif


bolek_bolek... 10% in afara este extraordinar de mult ... dece nu incerci sa mergi mai incet ... max 110 in a 5 a ...
bolek_bolek
Eu nu merg asa de obicei...acum a fost un experiment...si o medie de cca 120kmph in Romania e totusi foarte mult, tinand cont de ce e pe sosele...

Cat despre colegul meu care a scos 10% afara, el nu plateste benzina, spre deosebire de mine...informatia era doar pur orientativa

...deci ideea e ca nu consuma masina mai mult decat ar trebui...plus ca nu tin minte sa fi indicat nicaieri Dacia consumul la viteza maxima costructiva smile.gif

alphie
120 de km pe autostrada + 280 km bucuresti prin aglomeratii si mi s-a aprins becul.
deci cam 35l/400 km - deci 8.75l/100 km.
E destul de ok zic eu...prin bucuresti am mers si pe stefan cel mare, si pe la razoare...deci am stat ceva in ea :|.

de-abia astept sa vina cealalta...daca nu scot sub 8 cu ea in oras ... e nasol.
benkenobi
mers intis pina la mare si inapoi si cu viteza de cca 140 pe autostrada a consumat 6.2 l/100 km.
in oras 11.2 l/100 km. rareori coboara undeva la 9.5. si merg zilnic servici casa si invers prin zone foarte aglomerate. nu cred ca este un consum urban prea bun, dar pun pe seama aglomratiei.
bolek_bolek
In Bucuresti asa e, pentru ca predomina consumul la stat pe loc, adica "orar" ca la utilajele grele, nu consumul in mers, ca la masini...penru ca masinile merg, nu doar pornesc si se opresc dupa 3 metri...
marius80_eugen
Saptamana asta pana azi consum mediu 8,8 % dar am prins de cateva ori aglomeratia de pe DN1 .
Benkenobi ... daca faci calculul de la plin la plin ... lasa virgula deoparte ca nu este de departe cel mai eficient calcul .
Apropos , ce benzina bagi ? ( intreb pt ca vad ca exista o dif extrem de mare intre intern si extern la tine )
wind
consumul meu in mod normal e 9.5, drum zilnic iancului - bd timisoara...
daca mai merge si prietena mea care e incepatoare sare de 10 si ceva...sad.gif ei ii place cum se aude motorul pe loc la 4 mii de ture...smile.gif
tot inca nu m'am obisnuit cu acest consum de 9.5 , mi se pare mult,
inainte de solnita aveam un oltcit special printre primele modele aparut, unul in 2 pistoane cu 650 cmc. 6 la suta consum, dar nici demaraj...
B-53-SDP
QUOTE(marius80_eugen @ 29 Mar 2007, 01:44)
Saptamana asta pana azi consum mediu 8,8 % dar am prins de cateva ori aglomeratia de pe DN1 .
Benkenobi ... daca faci calculul de la plin la plin ... lasa virgula deoparte ca nu este de departe cel mai eficient calcul .
Apropos , ce benzina bagi ? ( intreb pt ca vad ca exista o dif extrem de mare intre intern si extern la tine )
*



Cat la % ai mers in oras si cat in afara orasului ?

Si sa nu imi spui ca ai mers 90% in oras si 10% in afara pentru ca nu are cum sa iti consume atat de putin in oras la aglomeratia care e pe strazi.
marius80_eugen
Doamne daca ti-as spune ca sapt trecuta am avut 12,7 media la consum in 3 zile ... inebunisem ( dar am mers ca un nebun ca am avut probl si a trebuit sa ma grabesc ) . Apoi sambata la 1 noaptea am bagat plinul si un aditiv . De atunci a inceput sa scada treptat . Iar acest consum din prezent tot cu acea benzina e facut , am mers numai in oras , iar acele doua drumuri pana la fostul Metro Otopeni a fost bara la bara , deci nu se poate considera economic .
Eu cam 60% din drumul prin oras si prin aglomeratie fac pe stradutele adiacente , ca altfel probabil ar sari de 9,5 consumul . Mai nasol e pe linia lui 41 sau cand e cate-un echipaj in intersectie ca nici unul nu se risca sa o ia pe linie .


P.S. Daca doriti sa incercati consumul va invit de azi de la ora 15.00 pana duminica la 4TUNING DAYS , in locatia fostului Metro Otopeni . Intrarea este 10 ron si parcarea 5 ron . Parerea mea este ca aveti ce vede . ( a nu se considera reclama ca eu nu am nici un profit din mesaj )
benkenobi
pentru marius80: de la inceputul anului -benzina numai e-fix de la rompetrol. inainte foloseam numai MOL 98. calculul consumului nu l-am efectuat eu ci calculatorul de bord. si repet 11.2% max-9.5 %min numai in bucuresti pe relatia pantelimon stadion-floreasca patinoar la ore de varf.
viteza medie undeva la 18-19 km/h.
-pentru iulian222x-suntem vecini. poate ne vedem si ne prezentam reciproc masinile. nr. meu de tel il gasesti. stii unde.
cristio_79
Sambata seara am facut plinul masinii.In portbagaj am avut cam 120 kilograme,in masina 3 persoane de aproximativ 90-95 kilograme plus subsemnatul de 80 kilograme.
La 12 noaptea am iesit din Constanta cu directia Otopeni.Viteza a fost cam 60-70 in localitati,iar pe autostrada 110-130,pe centura Bucuresti cam 100-110 pentru ca era pustiu(altadata am facut o ora si 40 minute numai pe centura).Am avut o pauza de aproximativ 30 minute la Drajna.La ora 3.30 am lasat persoanele in fata aeroportului si am plecat spre Constanta.Cu masina goala,am mers intre 140-160 pe autostrada,60-70 in localitati,100-110 in rest.La intoarcere nu am oprit decat 5 minute intr-o parcare pe autostrada,iar la ora 7 eram in fata casei.
Per total,am facut 520 kilometri.In seara aceasta am alimentat la 21.45 fix 35 litri benzina de la Petrom.
ador13
Primul consum de cand am cumparat Solenza:
Cand s-a aprins becul de benzina, am bagat 16,13 litri bz. fara plumb de 95 de la Petrom.
Am mers 180 km (100 in oras Cta si Mg, 80 in afara) pana mi s-a aprins iar becul de benzina.
Asta inseamna cam 9 l/100 km consum mediu.....hmmmm. sincer mi se pare mult prea mult, A/C nepornit deloc.
mubongo
Primul consum si la mine...Facut plinul la Petrom-V din Militari, mers 296,5 km Bucuresti-Pitesti-Craiova-Bailesti, dupa kilometraj, alimentat tot la Petrom-V in Bailesti cu f.pb. de 95, si au intrat 16,9 l...consum 5,7%.
benkenobi
[quote=ador13,3 Apr 2007, 12:39]
Primul consum de cand am cumparat Solenza:
Cand s-a aprins becul de benzina, am bagat 16,13 litri bz. fara plumb de 95 de la Petrom.

da, mi se pare cam mult, poate tine de stilul tau de condus. pai in bucuresti sari bine de 12%.un test ar fi util sau cel putin verifica daca nu este cazul sa schimbi filtrul de aer.
marius80_eugen
Nu se considera un test concludent cel al tacului pompei in momentul alimentarii ! Eu in continuare am 8,8% consum numai Bucuresti ... ah , I feel good ! icon_mrgreen.gif
Sfat : nu mai bagati porcarie de PetromV sau fara V si nici Efix !
Dj Crysty
Am solenta Scala si merg zilnic cu ea la munca consumul care il am este intre 6.5 7 l depinde de traficul care il intalnesc la drum intins viteza cuprinsa intre 70 si 100km/h consuma in jur la 5.5
dizie
'Neata

Zilnic merg la serviciu.
Daca merg pe centura parcurg 25Km (dus) in 50 min
Daca merg prin oras parcurg 11Km (dus) in 60 min

De cel putin 2 ori pe luna merg la Ploiesti - cam 130 km.


Intr-o saptamana, jumatate din drumuri le fac pe centura si jumatate prin oras ( de dragul diversificarii peisajului biggrin.gif )

Acum vine partea ciudata... un drum Bucuresti - Ploiesti cu 80 in localitate si 120 in afara "ma costa" 7.2%

O saptamana de drumuri zilnice combinate centura (mers cu 50 - 90) / oras (mers cu a II-a daca am noroc) "ma costa" intre 10.4 si 11.2%

Are careva idee de unde diferenta asta mare?
YR-ZBG
hai sa ma laud (sau nu) si eu.

am masina din februarie 2005 si pana acu doua luni am facut cam de doua ori pe luna Ploiesti-Cernavoda si retur. In doi ani si peste 40 000km pot spune ca am condus in toate stilurile de bun simt posibile si concluziile sunt:

- cel mai mic consum la drum lung 5.2% mers finut cu 90+/- 5 km/h
- mers "normal" la drum lung 6.3 (adica 90÷130 km/h...si cu inevitabile depasiri mai in forta)
- mers mai ..."alegro" peste 130 km pe autostrada "constant" cam cu 150..155 km/h aprox. 7.8%
- mers finut in oras 6.4% ....(40÷50km/h , dar schimbat viteze la 2000...2200 ture)
- mers normal prin oras 6.8%
- mers sportiv prin oras 8.5% (cu acceleratii bruste ...etc)

ps.
- toate consumurile sunt facute plin pe plin (deci stiu exact cata benzina la cati km)
- prin mers in oras ma refer la mers in Ploiesti unde chiar si la orele de varf cand e aglomeratia maxima ...tot tai orasul in 40÷50min. (...spre deosebire de bucuresteni pe care ii compatimesc)
dizie
si ce masina ziceai ca ai?

biggrin.gif
YR-ZBG
mda.... trebe sa recunosc ca mi-a luat ceva timp sa inteleg ce vrei sa spui ...si cred ca am dibuit buba....

acu e bine ? sad.gif
B-53-SDP
@marius80_eugen:

Vad ca solenza ta este mai smechera decat a celorlalti din Bucuresti o fi o solenza "Special Edition"si asa cum am mai zis si eu si altii si pe topicul asta si pe altelel de pe aici lasa-ne cu benzina de la FAIMOSUL MOL.

Am mai zis cred ca tie iti dau aia "MOCA" benzina si atunci de aia esti tu asa de incantat de MOL si le faci atat reclama pentru ca vad ca MOL-ul pentru tine este un fel de Dumnezeu.

Cred ca multi nu prea inteleg cum reusesti tu sa scoti un consum atat de mic in BUCURESTI chiar si numai pe stradute cand toti spun ca indiferent cum merg cu masina cel mai mic consum este de 9,5 %.

In ziua de azi si stradutele sunt aglomerate in timpul zilei.
i96nds
Nu fi rau, am fost uimit sa vad ultimul meu consum de 9.1% ! Insa asta include vreo 2 drumuri pe centura duminica ....
Altfel cu computer de bord nu vad sa scada sub 10l/100km. In general consumul totusi e pe la 10. Daca prind blocaje mari atunci merg deja la 11. Mentionez ca media vitezei de deplasare e pe la 18 km/h.
mark``
Parerea mea e ca consumul tine exclusiv de driver, adica stilul de condus si nu benzina sau alte alea. Normal ca mai sunt factori care influenteaza consumul dar 90% cred ce e stilul de condus. Parerea mea!
benkenobi
cunosc pe cineva ca marius80. avea o berlina care consuma in oras 6 %. eu ii spuneam ca nu-l cred , el se jura. A mea consuma 10-11% si de nervi am vandut-o dupa ce am facut doua carboteste la un service specializat si am schimbat trei carburatoare fara nici un rezultat. Si mi-am luat solnita, dar nebunatica consuma tot 10-11% in oras (bucuresti). Sincer nu inteleg cum merge a lui marius80 cu doar 8% in oras. O s-o bat pe a mea pana invata sa mearga cu apa calda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.