Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
eugeniuz2004
drum: Iasi - Reghin - Cluj - Bors - Debrecen - Budapesta (traversata in stil bara la bara) - Viena - Salzburg - Munchen - Karlsruhe - Freiburg - Strasbourg - Paris (plimbari prin zona pariziana timp de 2 saptamani) - Geneva - Lindau - Munchen - Passau - Viena - Budapesta (ocolita pe M0 mai rau decat la dus) - Debrecen - Bors - Cluj - Tg Mures - Reghin - Iasi
regim de circulatie: cat mai legal cu putinta prin RO si pe afara, alergare pe autostrada cat mai constant cu putinta in jurul a 105 km/ora dupa GPS si dupa numarul de kilometri parcursi
stare masina: 4 persoane normale plus bagajele acestora in cantitati industriale (numai eu ca sofer nu am avut bagaje pe langa mine ca aveam pedale)
utilizare aer conditionat cand a fost nevoie (circa 30% din traseu)
total kilometri: 5812
total carburant: 371 l
media: 6,38 l%

nu pot sa spun ca e rau.
metrix4you
dar ai mers ceva.
Masiana a comentat ceva la tot drumul asta ?
eugeniuz2004
desi off topic raspund ca NU a comentat nimic ba cred ca a fost incantata de drumurile bune si benzina buna pe care le-a calcat / primit.

Mi s-a ars primul bec dar asta a fost singurul necaz.

Si sa mentionez ca am mers 4 zile la dus si 4 zile la intors.

Este drept ca inainte de drum s-a facut revizia de 60.000 km si s-au mai schimbat in plus suspensiile fata (brate inferioare cu totul si bielete directie cu totul).
eugeniuz2004
sa readucem topicul in atentie.
Iarna - frig - Iasi - Centru oras traversat de 4 ori pe zi la ore de varf - 10 l/100 km sau mai mult
GabyT
Bine ai facut. aplauze.gif

Am sugerat si eu sa se mute discutiile purtate pe un alt topic aici...

Mai jos este ceea ce scrisesem acolo, cu mentiunea ca media de consum este obtinuta in mizerabilul trafic din Bucuresti la ore nu foarte aglomerate; asa cum am scris, am inceput sa evit plecarile la orele de varf de dimineata, fie plecand pana in ora 7, fie mergand cu masina doar pana la metrou laugh.gif

Din pacate in Bucuresti nici macar in jurul pranzului, cand asta vara se mai putea circula, nu mai poti merge fara a face macar dublu din timpul normal (nu mai vorbesc ce se intampla dimineata sau seara)...

Pe aceasta cale ii urez numai de "bine" edilului nostru si ii doresc sa i se implineasca toate lucrurile "minunate" pe care i le tranzmitem zilnic, in timp ce ne pierdem vremea in blocajele din trafic, toti soferii Bucurestiului. rugaciune.gif popa.gif
gun3.gif



QUOTE(GabyT @ 15 Dec 2007, 20:00)
9.96 % ultima medie calculata in ideea in care dimineata am inceput sa merg mai mult cu metroul... sad.gif

P.S. cred ca era mai ok sa postam in vechiul topic legat de consum...; poate ne "aude" vre-un moderator si muta discutiile acolo
*

corbex
Bucuresti-pitesti-curtea de arges, vidraru, cabana capra si retur. 500 km. Vreme rece. Viteza medie pe autostrada si sosea, cca 95/h, cu 110-120 in depasiri, dar strict in depasiri. Treptele 3-4 de viteza incepind de la capatineni.
consum per total gramada 5,5%. mi se pare in regula, dar tot as trece pe gaz.... tongue.gif
ATI
Azi am facut o plimbare,30 km pe autostrada si inca citiva pe un DN.Am resetat km cind am intrat pe A2 (am CB) si am mers 15 km cu 85km/h. Am avut 4,3% ,cu vint din spate .Apoi am dat 110,la intoarcere tot 110 + vre-o 15 pe DN si apoi ceva km de drum mai nasol...media a fost 5,5...la intoarcere aveam vint tare din fata.In Bucuresti,mers lejer si nu in zone aglomerate:cam 8% .Daca e aglomerat,dar se inainteaza cam 9%.Recordul e de 12,5% ,tot in Bucuresti ,dar in aglomeratie infernala,mai mult stat ,mers maxim cu a 2-a cu AC-ul pornit.
GabyT
Consumul mediu inregistrat la plinul de saptamana trecuta in conditiile amintite mai sus (dimineata merg cu masina doar pana la birou si de-acolo cu metroul, "grosul" drumurilor efectuandu-le in conditii de circulatie mai lejera) : 8.81%.

Oricum in perioada "friguroasa" am utilizat deferite dimensiuni de carton (custom made biggrin.gif ) iar efectele s-au simtit atat din punct de vedere al consumului, cat si al confortului termic. Marele avantaj al celor care aveam Solenza este ca acesta poate fi foarte usor mascat (eu l-am prins in cele 2 suruburi care tin masca cu sigla Dacia), spre deosebire de Logan unde nu se poate pune decat unul exterior, neavad acces la partea din fata a radiatorului decat daca se da bara din fata jos blink.gif ; din cauza lipsei de timp n-am putut face unul care sa acopere doar priza de aer din bara, ci am folosit o singura bucata prinsa intre suportul de numar si bara (care mi-a fost "ciodita" de invidiosi radmasa.gif ).
RainHawk
Eu l-am dat jos ieri. smile.gif Sper sa nu vina iar frigurile sa stau iar sa potrivesc la izopren. smile.gif
mike_maniack
Mie mi-a consumat 13.33% (un consum enorm),mers in bucuresti in fiecare zi in aglomeratii infernale bara la bara.
Am facut metoda plinului si cu 40-43 de litri am mers in jur de 300 de km.
Ce imi propuneti sa fac?Verficat injectoare? ca nu stiu ce sa ii mai fac, ma rupt de bani benzina.
bolek_bolek
Iti propunem sa faci un drum prin afara localitatii si sa vezi daca la 100 la ora iti ia cam 6, cat e normal...si pe urma o sa te intorci in Bucuresti si o sa iei metroul...
Ai putea sa verifici si injectoarele, dar sa stii ca consumul normal la cca.300 de plecatri de pe loc in fiecare zi, e cam cat ai scos tu smile.gif
mike_maniack
Am facut un drum afara asta iarna si am calcato pe coada si era ger rau afara si mi-a luat vreo 7%.viteza in localitati 60-70 si afara 130-160.
Conteaza cumva noxele?Am fost cu ea in service la dacia sa imi faca o diagnosticare si mi-au zis ca am noxe foarte bune si ca nu are rost sa fac testul clip.Eu personal nu cred ca noxele nu au prea mare legatura cu consumul de carburant.Va rog poate ma lamureste si pe mine cineva.Multam.
nh1980ro
dacai ai 7% pe timp de iarna si viteza mare e ok.
Traficul e de vina.
Incearca sa nu mai accelerezi inutil cand stai la semafor si mergi I-II, si incearca sa folosesti mai mult frana de motor.
poantou74
Solenza s-a vrut de la inceput nu un automobil nou cum a fost prezentat ci s-a incercat rezolvarea unor probleme pe care le avea predecesoarea si anume DSN.Din motive care nu imi sunt clare (dar pe care le banuiesc tongue.gif )au existat si modificari in bine dar si modificari mai putin reusite.Un ex. clar il reprezinta consumul.In primul rand au crescut presiunea in rampa de injectie si in acelasi timp aceasta a devenit constanta in timp ce la DSN aceasta varia pe o plaja cuprinsa intre2,5 si 3 bar.Au renuntat la returul in rampa acesta fiind mutat direct in rezervor la pompa de benzina.Acest lucru este corelat si cu shimbarea materialului folosit pentru conductele de alimentare cu combustibil.Este stiut ca la DSN acestea erau 2(tur +retur)si erau din metal"mort" lucru care ducea la exfolierea acestora dupa filtru si la infundarea regulata a injectioarelor.La solenza exista doar conducta de tur si e din material plastic.Ca si rezervorul de altfel.Un lucru pozitiv(mai putina rugina)siguranta sporita prin marirea flexibilitatii dar(intotdeauna e un dar) sa revenim la consum.Marirea presiunii in rampa ,corelata cu renuntarea la plaja de presiuni in rampma care e ra modificata in functie de sarcina si in plus renuntarea la culbutorii cu rola au dus la cresterea consumului chiar si la modelele fara clima in plus zgomotul in habitaclu al motorului este de o frecventa mai ridicata la Solenza decat la DSN.
Parerea mea:))),daca doriti si alte informatii va stau la dispozitie.
De unde stiu?
Pai am trecut prin toata gama de nove si in plus sunt ing. auto tongue.gif .
P.S.va pot sta la dispozitie cu diferite probleme (ce ziceti de ex. de rezolvarea problemelor legate de aparitia ruginii la "oalele" spate sau la pragurile rotilor din spate,mai ales la auto DSN
mark``
Vreau sa-mi raspundeti in cazul asta domnul poantou de ce de o vreme (poate mi se pare mie, nu stiu 100%) dar de cand mi s-a spart toba intermediara (de la rugina), mai exact s-a desprins teava de pe toba din mijlocul masinii, acul indicator de benzina imi scade mai greu ca pana acum. E posibil sa ti se infunde sa zic 50% toba finala si de aici sa am un consum ceva mai mare? De tras trage la fel. Da pe bune ca imi scade mai greu nivelul benzinei si nu am schimbat traseul deloc. Nu am facut consum sa fiu mai sigur dar imi cam dau seama ca vedeam inainte cum mergea acul. Acum, parca sta mai cuminte.
Si inca ceva, e normal ca in 3 ani sa-ti cada tobele? De ce la 1300 nu se intampla asa? Am avut una chiar foarte veche (ruginita saraca) dar cu tobele absolut nimic!!!!!???
nh1980ro
Pai din cauza ca s-a rupt toba, face zgomot masina si nu mai accelerezi asa de tare.. smile.gif
reddacy
@poantou74: daca tot sunteti"in domeniu",cum se zice,ce parere aveti despre 8 cai in plus prin chiptuning[dezavantaje daca sunt]?;mentionez ca as face chip-ul pt.rezerva de putere in situatii limita[mai ales vara mers cu clima]nu pentru "liniute"si mers in"blana".
mark``
reddacy vezi ca esti offtopic, si nh1980ro nu-i adevarat schimb la fel pt ca imi place sa schimb pe la 3000 tot timpul. Dar se poate infunda?
poantou74
D-le Mark ,la toata gama solenza si dsn toba intermediara(cunoscuta si ca detenta) tine in medie cam 3 ani(aici intervin si nr.de km parcursi)iar toba finala cam 2 ani.Acest lucru nu este normal insa explicatia e simpla."Daciile" vechi nu aveau "catalizator" .Regimul termic al gazelor de esapament in cazul autoturismelor prevazute cu "catalizator" este de min.600 grade celsius in medie cam 800 graade celsius insa poate trece lejer si de 1000 de grade .Din acest motiv "toba" din fata care contine monolitul ceramic este din import si construita din otel pentru a rezista.Tobele urmatoare adica detenta si toba finala sunt facute in Romania la Borla(cele agreate de producator) sau Conex la Iasi.Datorita "calitatii "lor nu rezista la fel de bine ca cea care contine monolitul ceramic si care dupa cum am mai spus sunt de import.Fenomenul care le distruge e simplu .Temperaturile mari cauzate de catalizator(aceasta este si o cerinta dar si un efect)precum si variatiile de temperatura provoaca urmatoarele defecte in tobele noastre romanesti.Toba finala pur si simplu se gaureste in partea superioara (de aceea intr-un timp veneau cu o gaurica mica la baza ei chiar din fabrica in speranta de a evacua condensul,aici se acumuleaza mai mult condens incep sa rugineasca de aceea tin mai putin)iar detenta de obicei este atacata de rugina si temperatura exact unde ati specificat d-voastra,acolo existand si solicitarile mecanice cele mai importante .Ei bine producatorii stiind problemele ar trebuii sa le si rezolve.Dar e tare greu tongue.gif .Intr-un timp in serviceuri-le dealeri dacia se practica un troc.Dadeai la schimb linia ta de tobe plateai o diferenta si te alegeai cu o lini de tobe din inox cu care nu prea au mai fost probleme.In ceea ce priveste observatia d-voastra legata de consum este logica insa toba finala rar se infunda(de obicei se infunda catalizatorul)Practic nu are cum sa va scada consumul la modul in care sa observati deorece in timp ce castigati o evacuare mai usoara (prin spargerea tobeide mijloc) pierdeti la capitolul"lucru mecanic de pompaj" plusca scade regimul termic al gazelor de evacuare in catalizator iar sonda lambda tocmai de acel regim termic ridicat are nevoie pentru a functiona corespunzator.Incercati sa calculati consumul folosind metoda "plin pe plin"

26 Feb 2008, 19:50:
Dle redacy din start nu va recomand modificarea respectiva si am sa incerc sa va explic si de ce.In primul rand va dau o informatie general valabila pentru toate motoarele.Cu cat un motor are cilindree mai mare poti "stoarce" din el o rezerva de putere pe care sa o "simti " cu adevarat.Cu cat scade cilindrea e din ce in ce mai putin de "stors".In plus pentru repriza adica demaraje,depasiri etcetc pe noi ne intereseaza cuplul motor(puterea reprezinta lucrul mecanic efectuat in timp )si acest cuplu este ideal sa aiba o valoare cat mai mare incepand de la o turatie cat mai joasa si sa isi pastreze aceasta valoare mare pe o plaja cat mai mare de turatii.Dupa cum se stie acest lucru se poate obtine prin optimizari scumpe prezente la marcile de top si anume distributie variabila si chiar geometrie variabila.Ca sa fiu clar i-au in calcul factorii constructivi a unui motor.Asa ca practic ce face acel cip tun.Modifica un pic curbele tridimensionale ale aprinderii si poate modifica si timpul de injectie.Aceste lucruri fara modificarile constructive de care am pomenit sunt insuficiente pentru a obtine efectele scontate.In plus sa nu uitam ca fiecare producator incerca sa optimizeze la maxim fiecare motor ce il trimite pe piata si tine cont si de fiabilitate.Credeti ca producatorului nu i-ar conveni sa se "laude" cu motoare din ce in ce mai puternice dar fara sa faca rabat la fiabilitate?In plus acei "cai "in plus ai veti avea disponibili la turatia efectiva(turatia maxima) si nu cred ca veti castiga ceva mergang cu acul turometrului pe "rosu":)
mark``
Domnul meu tin sa va strang mana, imaginar pe cat posibil. Asa raspuns nu am primit de cand scriu pe acest forum si n-am fost mai multumit de raspuns ca pana acum. Va rog sa ne mai "colindati" forumul cat mai des si sa ne mai "informati" cu raspunsurile dvs.
Inca ceva, sonda lambda se poate defecta daca mai merg mult asa cu toba defecta?
poantou74
P.S. Pentru cei care doresc sa obtina un consum de combustibil mai mic (indiferent de auto)le recomand sa se uite in specificatiile tehnice ale autoturismului respectiv sa retina valoarea turatiei la care se dezvolta cuplul maxim si sa incerce sa foloseasca treapta de viteza care ai permite sa "tina" auto la turatia cat mai apropiata de turatia de cuplu maxim.Acolo "va fi" intotdeauna consumul specific minim.De asemenea schimbarea treptei de viteza (binenteles cand traficul iti permite,siguranta primeaza)sa se faca cat mai aproape de valoarea turatiei de cuplu maxim (se recomanda depasirea acestei valori cu max.1000de "ture")

26 Feb 2008, 20:33:
D-le Mark va multumesc pentru aprecieri,cat stiu va ajut cu placere.Nu,sonda lambda nu se strica in asemenea conditii nu va faceti griji.Va "vand" si un pont.In momentul in care vi se va cere sa vi se schimbe sonda lamda in vreun service cereti sa vi se arate daca e posibil testul care s-a facut pentru diagnosticarea acesteia.Ea functioneaza pe o plaja cuprinsa intre 100 si 900 mV(teoretic 0si1000 de V).Daca sesizati o variatie min.de 500mV intre valoarea min.inregistrata si maxim inregistrata nu se justifica schimbarea acesteia(care din pacate se practica in multe cazuri )

26 Feb 2008, 20:35:
Dle Mark ,v-am dat un raspuns la ultima intrebare insa a fost postat undeva la sfarsit,sunt nou pe aici nu stiu cum sa fac sa va parvina raspunsul langa intrebarea d-voastra;daca e posibil poate imi spuneti cum
reddacy
daca am vrut o masina economica,dupa 2003,ieftina,cu dotari ,usor de condus prin oras si cu intretinere f.ieftina,atunci e OK.Cand o sa am bani o sa-mi cumpar un TDI la vreo 10000 EUR.Pentru mersul mai mult afara cred ca e bunicel un chiptuning.Probabil si consumul e putin mai mic.Totusi eu merg mult prin oras si sunt interesat si de consum.Curand am sa testez o solenza cu chiptuning si atunci o sa decid. smile.gif
Reed
d-le poantou74, unde scrie ca acel consum mic se obtine la turatia de cuplu maxim (3800rpm recte)??? Acolo este intr-adevar transferul optim de putere dar NU consumul cel mai mic ce se obtine, totusi, la turatii cit mai mici la viteza pe care o doresti (de ex. un optim e la 90-100kmh in treapta a V-a pe drum drept/plan).
poantou74
Dle reed scrie in cartile de specialitate:).Totusi nu ati fost atent la niste "mici " detalii in exprimarea mea.O sa explicitez:Nu am zis consum mic ci am facut referire la consumul minim pe care il poate oferi un motor(aici m-am raportat strict la motor nu am luat in calcul factorii mecanici ai unui automobil ,aerodinamica sau fenomenul de histerezis de la pneuri)Vorbim strict de motor.Apoi nu ati fost atent la un alt factor.D-voastra vorbiti de consum eu am spus"consum specific".De asemenea vorbiti de "transfer de putere" folositi un termen care nu isi are locul aici.Daca nu va suparati o sa incerc sa explicitez niste notiuni.
In primul rand in terminologia de specialitate se folosesc 3 tipuri de consum.Cel mai important este consumul specific deorece descrie fara echivoc fenomenul numit consum sau mai savant randament(adica procentual raportul intre energia consumata si energia obtinuta).Consumul cel mai uzitat insa este consumul orar sau consumul la suta de km.deorece este o notiune mai simpla si mai practica.De ex.8/100 care stim cu totii ce inseamna.Problema este ca acest consum nu descrie fenomenul foarte exact deorece nu imi spune in ce conditii am obtinut acel consum(viteza,timp,acceleratie) este practic o valoare destul de grosiera ,satisfacatoare in practica dar care nu descrie foarte clar procesul energetic.
Acum sa revenim la notiuni practice.E clar ca daca obtin un consum specific mai scazut pot obtine si un consum orar sau la suta mai mic.In ce regim al motorului(indiferent de treapta de viteza,repet nu vorbesc de ceilalti factori ma raportez strict la motor)obtin consumul specific minim?La turatia de cuplu maxim.De ce?Simplu:acolo schimbul de gaze este cel mai eficient ca urmare cuplul motor dezvoltat e maxim ca urmare consumul specific este minim.Ce rezulta de aici ?Randament maxim,consum minim .NU CONSUM ORAR MINIM,CI CONSUM SFECIFIC MININ.Pe romaneste dupa ce ajung la destinatie folosind cat mai mult posibil regimul motorului din jurul turatiei de cuplu maxim(indiferent de treapta de viteza in functie de cerinte)voi observa ca am reusit sa scot cel mai mic consum smile.gif)

27 Feb 2008, 01:19:
P.S. vad ca se face confuzie intre notiunea de putere si notiunea de cuplu.Voi incerca sa explicitez :Puterea reprezinta lucrul mecanic efectuat in timp.Cu cat timpul in care efectuez un lucru mecanic oarecare e mai mic cu atat dezvolt o putere mai mare.Cuplul face deja la forta.O sa ma folosesc de un mic ex.Se gaseau pe vremuri ventilatoare mici de racire cu elice din plastica(pentru camera) ce foloseau acele baterii patrate.Functionau cam cu 800 de rotatii pe min.De asemenea un motor la "ralanti" are in medie 800 rot pe min.In concluzie ambele sisteme dezvolta aceeasi PUTERE.(adica efectueaza acelasi lucru mecanic in acelasi timp)Insa daca bagam degetul in elicea ventilatorului puteam sa-l opresc in timp ce daca fac acest lucru incercand sa opresc arborele cotit al motorului(nu va sfatuiesc) o sa raman fara el .De ce ?Pentru ca in ciuda faptului ca cele 2 sisteme descrise dezvolta aceeasi PUTERE ele au CUPLURI diferite.De aceea in fisa tehnica a unui motor o sa vedeti 2 turatii distincte.Turatia de CUPLU MAXIM si turatia de PUTERE MAXIMA.

27 Feb 2008, 01:36:
O alta modalitate practica de a se obtine consumuri mai mici in cazul autoturismelor ce folosest "injectia" este ca atunci cand ne aflam in frana de motor sa nu mai ducem maneta schimbatorului in pozitia neutra(cum faceam la auto dotate cu carburator) ci sa folosim o treapta care chiar ne mareste turatia la motor (aventual retrogradam cate o pozitie pentru a implini acest deziderat)deorece in cazul auto cu "injectie" in regimurile frana de motor in jurul valorii de 1800 de rotatii si peste ECM -ul motorului taie aproape comp[let "injectia" de unde rezulta economii importante de combustibil.Acest lucru poate fi vizualizat intr-o proba de drum obisnuita folosind un scaner de motor care ne da informatii printre altele asupra "timpului" de injectie.

27 Feb 2008, 01:45:
TURATIA DE CUPLU MAXIM SOLENZA 2800

27 Feb 2008, 01:45:
NU3800
mike_maniack
Am si eu o intrebare:
Daca faci de multa ori frana de motor nu afecteaza cutia de viteza sau motorul?
Ca nu mi se pare ca ii face prea mult bine daca ii faci asa de multe ori frana de motor.
Poate ma lamureste si pe mine cineva.
Fantomas
Bucuresti-Busteni 125 km ... 250 dus intors ... + 10 km pana ies din buc ... 260 km ... am bagat benzina de la OMV ( carrera 95 ) din aviatie ... am baga 15 L si ceva .... la intoarcere s`a aprins martorul cand eram in dreptul aeroportului baneasa ... viteza a variat intre intre 80-110

alt caz : dus intors mare ... cu un plin
in oras imi ia si 8-9 ... depinde daca o alerg sau nu tongue.gif

Ps : am facut probe ... si 1.4 MPI ... cel putin mie imi i`a cam 5.8-6 L /100 ... daca merg pana in 100-110


offtopic : pt cei care nu ma cred ... incercati si o sa vedeti ca asa e smile.gif
Zippy
in ce oras iti ia tie 8-9?
Fantomas
QUOTE(Zippy @ 27 Feb 2008, 17:03)
in ce oras iti ia tie 8-9?
*



in bucuresti ... si stiu ca ti se pare tie imposibil dar o i`au pe toata stradutzele posibile si cu interzis smile.gif ... nu suport sa stau pe loc biggrin.gif

27 Feb 2008, 17:08:
dar n`am aer sad.gif
mark``
Domnu poantou tari explicatiile dvs. Apropo, daca se scade sub 1800 de ture in frana de motor, injectia mai e taiata sau nu?
poantou74
Frana de motor se considera regimul in care clapeta de acceleratie este libera(am ridicat piciorul de pe pedala de "gaz")indiferent de treapta de viteza in care ma aflu iar auto se deplaseaza datorita inertiei.Chiar daca nu retrogradez intr-o treapta inferioara daca am ridicat piciorul de pe pedala de acceleratie tot frana de motor se numeste.
In aceasta situatie motorul primeste energie de la roti(energie cinetica,rotile masinii se misca datorita inertiei)asa ca pentru un timp se poate reduce aproape de tot alimentarea cu combustibil.Insa acest lucru se poate realiza numai la auto echipate cu "injectie" si gestionare electronica a aprinderii si a injectiei.In cazul auto echipate cu carburator in frana de motor se obtine exact invers adica consumul cel mai ridicat daca las auto in treapta de viteza.Una peste alta chiar si in cazul auto cu carburator nu recomand trecerea schimbatorului de viteza in pozitie neutra cu scopul de a obtine economie de combustibil deorece efectele negative vor depasi economia de combustibil obtinuta.Nu vreau sa plictisesc daca intereseaza pe cineva o sa postez altadata.
De asemenea condusul in modul" subturat " gen treapta de viteza "5" la viteza auto 60 sau chiar 70 km la ora e un lucru care duce la cresterea consumului nu la scaderea lui contrar opiniilor unor soferi plus solicitari mecanice ale liniei arborelui(adica cuzinetii).De ce?Simplu:daca merg subturat ,la aceeasi sarcina a motorului ,adica aceeasi presiune in cilindru pistonul se misca cu viteza mai mica ,iar presiunea din cilindru se evacueaza normal intr-un timp mai lung.Ei bine acea "presiune" din cilindru pana e evacuata prin sistemul de evacuare al motorului ce va face?Va solicita intreg ambielaj al motorului si va ataca pct-le mai slabe normal(adica cuzinetii)loc in care si pelicula de ulei e cea mai mica.In plus scaderea consumului la regimul subturat e un mit deorece scade si regimul termic al motorului si asta cum se traduce?Mai putina caldura -mai putina energie(la acelasi debit de combustibil)deci scade randamentul iar per total creste consumul.Nici caldura excesiva nu face bine motorului adica nici turatiile mari nu sunt de dorit in permannenta.
Concluzia:Folosind o plaja de turatii plus ,minus 1000de ture in jurul valorii turatiei de cuplu maxim obtin randamentul maxim si protejez sistemul mecanic al motorului

27 Feb 2008, 21:32:
Referitor la intrebarea d-lui Mark,cat timp am peste 1800 de rotatii inseamna ca am suficienta energie cinetica provenita de la roti(indiferent de treapta de viteza utilizata)Insa in momentul in care incepe sa scada turatie sub aceasta valoare(chiar daca retrogradez in cutia de viteze)energia trimisa de la roti la motor incepe sa scada si nu mai e suficienta pentru a invinge pierderile datorate frecarilor proprii in motor.In aceasta situatie pentru a se evita oprirea motorului ECM-ul motorului reincepe usor alimtarea cu combustibil .Dezideratul principal este functionarea motorului si abea apoi economia de combustibil.Exista situatii chiar in care consumul este usor crescut de ECM pentru a compensa anumite probleme.De acea atunci cand cineva sesizeaza cresteri ale consumului fata de medie e bine sa se adreseze unui specialist si sa nu se lege numai de stilul de condus.

27 Feb 2008, 22:23:
Am citit un pic mesajele anteriore si am observat ca nu se cunoaste prea bine ce face "canistra de carbon"
Imi permit sa va lamuresc eu.
Dupa cum se stie (sau nu:)benzina nu este omogena ea este compusa de fapt din trei tipuri de fractiuni.Fractiuni greu volatile (in procent de peste 50%)iar restul fractiuni mediu volatile si usor volatile.Ei bine fractiunile usor volatile nu pot fi stocate mult timp.Ele se evapora daca benzina e depozitata in spatii deschise iar in cazul in care benzinae depozitata in rezervoare canistre etc etanse presiunea creata prin vaporizarea fractiunilor usoare(acest fenomen se intampla indiferent de temperatura de afara,chiar si iarna la temperaturi scazute)poate duce la deteriorarea acestora(am vazut multe rezervoare "umflate)De aceea este nevoie de un sistem de egalizare a presiunilor in rezervoarele autoturismelor (pe langa fenomenul de vaporizare a benzinei in rezervor se petrec si fenomene dinamice datorate scaderii consumului de conbustibil care duc la fenomenul invers si anume "vidarea" rezervorului)Ei bine sistemele clasice faceau acest lucru(egalizarea presiunilor) folosind un buson (busonul de la gura de umplere)cu 2 supape integrate .La cresterea presiunii in rezervor prima supapa permitea evacuarea presiunii si invers la aparitia "vidarii" a doua supapa permitea intrarea "presiunii" atmosferice in rezervor.Odata cu aparitia normelor de poluare EURO nu s-a mai permis evacuarea presiunii din rezervor direct in atmosfera deorece prin acest proces fractiunile usoare se evaporau in atmosfera ducand la poluarea aceteia.In concluzie s-a dezvoltat acest siste, numit "canistra de carbon" prezent la majoritatea automobilelor EURO pe benzina CARE FACE URMATORUL LUCRU.Busonul de combustibil(umplere)e nonventilat ,fractiunile usoare care se avapora sunt colectate printr-un teu plasat pe rezervor (trec initial printr-o supapa de siguranta)apoi sun transportate printr-o conducta (prin propria energie data de presiune)pana la canistra de carbon.Aceasta comunica cu atmosfera insa retine vaporii de combustibil intr-un filtru cu carbon(singura modalitate de a se putea stoca benzina in stare gazoasa nu lichida)deci acolo benzina e sub forma de vapori nu lichida cum cred unii(daca ajunge benzina lichida din rezervor in canistra atunci e o problema ,dar asta e alta discutie.)Bun.Ce se intampla totusi cu acesti vapori.Ei bine canistra e legata printr-o conducta si o valva la sistemul de admisie al motorului.In anumite conditii de sarcina si temperatura ECM-UL motorului autorizeaza deschiderea valvei si vaporii de combustibil din canistra sunt absorbiti prin sistemul de admisie in motor si arsi.
Cam asta ein mare.
nh1980ro
Mai ramane problema zgomotului.
Ca daca tin motorul tot timpul la 2800 rpm in trafic cu a 1-a si a 2-a e cam zgomotos.. smile.gif
poantou74
Asa e nh 1980 dar 1 e doar pentru plecare iar daca traficul ne va obliga doar la a 2 -a atunci propun sa trecem la biciclete.Cosum zero si viteza mai mare in traficul imbacsit:)
margarit2001
pt.: poantou74
vad ca se face confuzie intre putere si cuplu....
dar mai grav e ca s-a ajuns sa se compare un amarat de motor de ventilator de cativa W cu un motor de dacie si rezultatul sa fie ca au aceeasi putere
wow mama - in felul arunc motoru de dacie si imi montez o duzina de motoare din astea de ventilatoare si sa vezi atunci consum scos, de moare toata lumea smile.gif)
CONCLUZIA in cazul comparatiei intre un motor de ventilator si unu de decie la relanti este: AMBELE AU ACEEASI TURATIE, IN NICI UN CAZ NU SE POT COMPARA PUTERILE
"cuplu=razaXforta" "puterea=cupluXviteza_unghiulara"
din relatiile de mai sus se poate deduce ceea ce am zis wink.gif
(fizica de scoala generala)

mai pe romaneste pt. ceilalti:
sa nu atingeti cu mana palele unui ventilator in functionare, cine stie din ce material sunt facute si cat de ascutite sunt - poate ramaneti fara varfurile degetelor sau mai mult......doamne fereste
i96nds
Va rog sa prezentati doar idei care au legatura cu problema discutata, adica consumul la SLZ. Mesajul anterior e cam departe....
poantou74
Dul margarit are dreptate imi cer scuze pentru eventuala confuzie pe care am creata.Am scris la turatia ventilatorului tot 800 de ture ca la ralanti motor in loc de 3000 cat avea ventilatorul(oboseala dupa o zi de munca in service:))

28 Feb 2008, 17:00:
Si motorul de auto si ventilatorul dezvolta aceleasi puteri avand cupluri diferite si turatii diferite wink.gif
romanvs
Sa inteleg ca daca utilizez masina pe o plaja de turatie intre 2000 de ture si 4000 de ture fac bine motorului si am si un consum ideal.
De regula in afara localitatilor ma incadrez in plaja de turatie de mai sus,dar in oras e mai greu.
poantou74
Un alt factor care influenteza consumul auto este uleiul folosit Acest lucru cred ca il stie toata lumea insa va spun si un lucru pe care cred ca il cunosc mai putini.
Multi posesori de auto intreaba care este kilometrajul optim la care sa schimbe uleiul si cat de mult pot mari acest interval(aste este evident de ce:)
Uleiul nou are o fisa tehnica cu mai multe cerinte.Unii mecanici obisnuiesc sa "verifice" uleiul de la auto luand o mostra si frecand-o intre degete se pronunta .Problema este ca ceea ce "simt" ei este onctozitatea adica acea proprietate a uleiului ce-i permite sa adere la metal.Necazul este altul.In produsele petroliere implicit in benzine si motorine exista o concentratie de dioxid de sulf iar eliminarea acesteia presupune cheltuieli suplimentare.De asemenea in urma reacxtiilor chimice din motor unul din produsii de ardere este tocmai apa(aparent ciudat ,nu:)Ei bine apa cu dioxidul de sulf formeaza acidsulfuric.Ce face acesta?Corodeaza.Astfel peste 50%din uzurile intr-un motor se produc prin coroziune chimica si electrochimica.Uleiul nou este neutru si are capacitatea de a neutraliza acest acid(limita aciditate nivel 7,adica inca neutralitate)Dupa un nr.de km chiar daca uleiul isi pastreaza onctuozitatea devineACID si incepe sa atace componentele mecanice ale motorului.Acest lucru se poate evidentia usor luand o mostra de ulei "uzat" si pus pe o hartie de turnesol.
ok,dar cine stabileste km.la care uleiul devine acid?Ei bine in primul rand producatorul auto si nu producatorul uleiului.De ce?Pai in functie de tolerantele din motor(stabilite de producator la proiectare)si in functie de tipul de alimentare(injectie sau benzina)intra mai mult combustibil nears sau mai putin in baia de ulei.Adica mai mult sau mai putin dioxid de sulf.Acest lucru il stie cu exactitate producatorul fiecaru automobil.
Concluzia:incercati sa nu depasiti intervalele prescrise de producator pentru schimbul uleiului si daca auto e folosit intensiv in oras chiar micsorati cu 10-20%acest interval.Si de asemenea folositi clasele de calitate indicate in cartea masinii si nu ce au auzit unii sau altii ca e bun.Ce poate fi bun pentru un tip de auto nu e la fel de indicat pentru altul.
Imi cer iertare initiatorului acestui top.daca considera ca am "derapat"(sper sa fie un derapaj controlat tongue.gif

28 Feb 2008, 23:25:
P.S. ar trebui sa citesc textele inainte de a le lansa:)
Corectez:onctuozitate nu onctozitate si in paranteza trebuia sa scriu(injectie sau carburatie) si nu (injectie sau benzina)
marius80_eugen
[quote=poantou74,26 Feb 2008, 19:04]
P.S. Pentru cei care doresc sa obtina un consum de combustibil mai mic (indiferent de auto)le recomand sa se uite in specificatiile tehnice ale autoturismului respectiv sa retina valoarea turatiei la care se dezvolta cuplul maxim si sa incerce sa foloseasca treapta de viteza care ai permite sa "tina" auto la turatia cat mai apropiata de turatia de cuplu maxim.Acolo "va fi" intotdeauna consumul specific minim.De asemenea schimbarea treptei de viteza (binenteles cand traficul iti permite,siguranta primeaza)sa se faca cat mai aproape de valoarea turatiei de cuplu maxim (se recomanda depasirea acestei valori cu max.1000de "ture")

Era un cantec "dupa ani si ani ... " , adica de ani intregi ne tot chinuim sa obtinem "o formula " a unui consum cat mai mic si prin aceste randuri ar trebui sa ne iasa . Nici la calcul , nici la teorie nu iese acel consum , pentru ca un consum mic il ai la o turatie cat mai mica . Un motor il tii in cuplu sau in putere maxima cand ai de facut vre-o depasire sau ai nevoie de o crestere mai rapida a vitezei , altfel nu are rost sa il tii in turatii mari daca nu ai ne voie de acel cuplu .
E de preferinta pentru consum sa mergi la 2000 ture intr-a 5-a la 80 ( 3,5 - 4 % ) , decat la 2.800 ture intr-a 4-a la 80 ( 5,7 - 6,2 % ) !
Ca teorie ai uneori dreptate , dar cum teoria si ingineria sunt cam paralele cu super-masinile care le avem ... se aplica dictonul " e pur si muove" .


[quote=Zippy,27 Feb 2008, 17:03]
in ce oras iti ia tie 8-9?
*

[/quote]

Si mie imi "ia" intre 8 - 9 % in Bucuresti . E f adevarat ca mi-am schimbat serviciul si deplasarile , dar tot Bucuresti se numeste si tot ore decente sunt .

[quote=nh1980ro,27 Feb 2008, 22:19]
Mai ramane problema zgomotului.
Ca daca tin motorul tot timpul la 2800 rpm in trafic cu a 1-a si a 2-a e cam zgomotos.. smile.gif
*

[/quote]
Zgomotos la 2800 ? Si de ce sa o tii cu a 1-a la 2800 ? O alta idee : a doua la 2800 esti deja la 50 si nu inteleg de ce ti-ar fi lene sa schimbi intr-a 3-a si sa mergi mai linistit . A 5-a la 60 are 1.500 ture , iar la mine este deajuns incat sa merg linistit pe unde se poate cu o viteza constanta si consum mic si tinand cont de faptul ca mai este si acea eroare de kilometraj , eu merg prin oraj cu 65-70 pe kilometraj , la 1650 - 1700 ture si nu-i nici o problema !
Alta idee : daca ai evacuare sport , peste 2500 este o placere sa auzi motorul !

[quote=romanvs,28 Feb 2008, 21:48]
Sa inteleg ca daca utilizez masina pe o plaja de turatie intre 2000 de ture si 4000 de ture fac bine motorului si am si un consum ideal.
De regula in afara localitatilor ma incadrez in plaja de turatie de mai sus,dar in oras e mai greu.
*

[/quote]
Dar in oraj in ce plaja te incadrezi ? Sa nu-mi spui ca mergi numai la 5000 de ture ca nu te cred !
nh1980ro
Daca te referi la mine, eu in oras am folosit a 5-a numai cand mergeam pe cheiul Dambovitei spre targul Vitan (zona aia cu digul pe dreapta), si desi am mers si cu viteze mult mai mari decat cea legala, am folosit a 4-a.

@marius80_eugen Tu ai uitat sa iei in calcul si timpul de injectie. Daca accelerezi mai tare si motorul e in sarcina, ECU injectie schimba timpii de injectie in functie de necesitati.
Deci daca mergi la turatie mica, e posibil ca timpii de injectie sa fie mai mari, ceea ce duce la injectarea unei cantitati mai mari de benzina in fiecare cilindru pentru a face fata sarcinii la care e supus motorul. Si ca urmare e posibil sa ai mai multe gaze nearse, acizi etc.

De aceea e bine sa folosesti un mers 'normal', adica motorul sa aiba o turatie mica, dar sa nu fie in 'sarcina', de genul mers cu a 5-a cu 1600rpm.

Daca gresesc, sa ma corecteze careva..smile.gif
poantou74
Salutare Marius (sper ca nu te superi ca te tutuiesc) problema noastra de "ani si ani" nu o reprezinta formula consumului (care e foarte simpla:)ci modul in care sa obtinem un consum mic wink.gif .Din pacate ca soferi nu putem face foarte multe deorece conditiile din trafic nu ne permit un stil de condus ideal din punct de vedere al consumului.Insa pentru cine tine cu adevarat la acest deziderat poate sa obtina niste rezultate.Evident ca marja ceea mai importanta o detine producatorul autoturismului.
Oricum legat de afirmatia ca la turatia de cuplu maxim se obtine consumul minim al masinii respective, poate parea greu de crezut sau pura teorie.Acest lucru e demonstrat si practic si te rog sa mai iei in calcul urmatoarea situatie ipotetica.
Sa zicem ca folosim treapta 4 a vitezei si avem pe turometru 2000 "ture" si parcurgem 50km(sa zicem ca traficul ne permite acest lucru sau ne invartim pe o pista goala)Apoi pe aceeasi distanta si traseu mergem tot cu viteza a 4-a dar cu 2800 de ture.Ce se intampla.Aparent tu crezi ca o sa scoti un comsum mai mic daca ai turatie mai mica,nu?
Ei bine in ambele cazuri folosind treapta a 4 -a dar turatii diferite evident ai si viteze diferite.In cazul cu 2800 ai viteza mai mare nu?(nu tinem cont aici de zgomotul motorului)Avand viteza mai mare ajungi mai repede la destinatie .Asta se traduce implicit printr-un timp mai scurt.Adica in timp ce tu iti bei cafea cu motorul oprit (adica nu mai consuma)partenerul care a ales varianta cu 2000 de ture inca este in trafic cu motorul pornit.De acest lucru ai tinut cont.De aceea am spus ca acel "consum specifi" e o marime care caracterizeaza procesul energetic cel mai corect tine cont de toti factorii nu e simpla teorie.Bun poti sa replici zicand "ei bine atunci daca traficul imi permite o sa merg cu 3000,4000 sau chiar 5000 de ture ca asa ajung mai repede si scade consumul mai tare"Ei bine nu e asa ca peste o anumita valoare a turatie dezvoltarea de puteri mai mari se obtine cu cresteri ale consumului energetic deorece cres frecarile in motor,se inrautatesc conditiile de schimb de gaze etcetc.Asa ca de aceea e ideala din punct de vedere al consumului aceea valoare a turatiei de cuplu maxim.Acolo se obtine maxim de eficienta cu consumul energetic per total minim.In realitate sunt destui factori care nu ma "lasa" sa obtin acest deziderat.De ex in oras cu a 4- daca am 2800 deja depasesc viteza legala.De aceea constructorii au dezvoltat cutiile de viteze cu variatie continua nu limitate la cateva trepte alese si acestea prin compromis.Insa cati isi permit aceste cutii sau mai corect variatoare?

29 Feb 2008, 22:52:
P.S pentru prietenul nostru cu solenza nh1980 daca mergi cu a 5 cu 1600 de rotatii ,sa stii ca masinuta ta cam sufera,intri in acel regim numit "subturarea motorului" .
Dar e masinuta ta dispui de ea cum vrei:)
marius80_eugen
In principiu sunt de acord cu tine . icon_mrgreen.gif Despre acele 1600 rotatii intr-a 5-a , in mers lejer , fara greutate , nu sunt de acord cu tine , pentru ca si eu eram in trecut adeptul la "peste 2000 ture " si in timp am ajuns la concluzia ca sunt mult mai multi factori care uzeaza un motor decat subturarea , desi acea turatie de 1600 rpm NU o consider o subturare !
In legatura cu acea comparatie ca mai bine mergi cu a 4-a la 2800 ture decat la 2000 ... nu sunt de acord in primul rand ca acel calculator de bord stie sa calculeze exact cata benzina se consuma , apoi nu ai fost atent cand am spus ca prefer sa merg cu o treapta superioara la o turatie mai mica decat intr-o treapta inferioara la o turatie mai mare ! Intre ce am spus eu si exemplul dat de tine este diferenta de transmisie si era vb de a 5-a la 2000 rpm si a 4-a la 2800 ! In principiu orice masina ai lua nu poti sa scoti un consum mai bun in treapta inferioara !
Nu uita ca aici nu era vb de timp , ci pur si simplu despre distranta parcursa si despre benzina consumata !



"Deci daca mergi la turatie mica, e posibil ca timpii de injectie sa fie mai mari, ceea ce duce la injectarea unei cantitati mai mari de benzina in fiecare cilindru pentru a face fata sarcinii la care e supus motorul. Si ca urmare e posibil sa ai mai multe gaze nearse, acizi etc. "

De unde ideea ca la o turatie mai mica se injecteaza mai multa benzina ??? blink.gif Adica tu spui ca la 1600 de ture ai mai multe "gaze nearse" si "acizi" ( astia mai lipseau ca pana acum nu erau blush.gif ) decat la 5500 de ture ? Si acum vb de gaze nearse si nu despre consum ? Pai de astea ne "arde" noua ?
poantou74
Ca sa mai usor de inteles va mai pun in fata o situatie ipotetica.Sa zicem ca punem pe un banc de probe un motor de solenza .
O data il lasam sa functineze la 2000 de ture si timpul echivalent in care ar parcurge 50 km in viteza a 4 daca ar fi pe auto(adica cazul expus mai sus) si apoi il lasam sa functoneze la 2800 de "ture" in timpul in care ar parcurge tot 50 km. tot in a 4-a
Evident ca in al doilea caz timpul de functionare e mai mic.Intrebare unde e consumul mai mic?La motorul care a functionat un timp mai scurt cu turatia de cuplu maxim sau la cel care a functinat mai mult la o turatie mai joasa.
Raspunsul e urmatorul
Daca masor consumul instantaneu este evident ca la motorul mai putin"turat" este mai mic .Dar mergand cu turatia de cuplu maxim ma aflu in zona de schimb energetic maxim.ASta ce inseamna.Chiar daca la 2000 am consum instantaneu mai mic mergand un timp mai mare ,in acel timp suplimentar fata de timpul scos la 2800 de ture consum combustibil in plus peste cel ce s-a consumat per total daca mergeam cu 2800.Adica tragand linie consumul final este mai bun in cazul in care merg pe turatia de cuplu maxim chiar daca consumul instantaneu e mai mic la turatii mai mici.

29 Feb 2008, 23:29:
P.S nu uit Marius dar nu uita nici tu ca intre distanta si timp este o relatie directa de proportionalite.Una o influenteaza pe cealalta:distanta =viteza *timpul


29 Feb 2008, 23:32:
Nu poti sa faci o analiza energetica (ca de fapt asta e o discutie despre consum,indiferent de sistemul care produce energie)fara sa bagi in ecuatie si timpul de functionare.
romanvs
In oras merg in plaja de turatie 800 de ture-2500 de ture.
In oras schimb vitezele pe la 2200-2500 de ture ,iar in afara nu schimb sub 3000 de ture.
Consum in oras vara cu A/C cam 8,5-9 l la suta,iarna cam 10 l pe suta si in afara 6 l la suta de km la viteze de 110-120 km/h.
PS: Am sa fac proba si sa schimb la o turatie de 2800 de ture in oras sa va cat iese consumul...
GABONE77
in Bucuresti plecat la 8 dimineata venit la 6 seara militari-universitate si retur cam 12%
eugeniuz2004
Fratilor! acest topic este despre cat consuma in mod REAL, si la stilul de conducere al fiecarui sofer, aceasta masina, Solenza. Discutiile teoretice despre cat ar trebui sa consume un motor sunt bune de cafenea.

Exemplu: 77334 km din care 53406 in afara si 23928 in oras (95% din ei in Iasi): 5602.8 litri benzina si de aici iese un consum de 7,25 l/100km.

Iar ultima isprava este un Iasi - Bacau - Ploiesti - Bucuresti (unde s-au mers in stil bucurestean circa 45 km) si inapoi Ploiesti - Bacau - Iasi unde un consum mediu s-a cifrat la 6,4 l/100 km si am mers nu m-am incurcat (ca tocmai mi-am luat detector de radar - si aviz amatorilor de detectoare ieftine trebuie sa stie ca noile radare mobile de pe masinile de politie , alea cu cilindrii negri in loc de numar, nu sunt "simtite" de detectoarele astea ieftine, gen Whistler 1730)
marius80_eugen
Sters de moderator (referire la off-topic anterior, intre timp sters).

On-topic : saptamana trecuta 9,2 % consum , alergata dimineata si seara . cool.gif
nh1980ro
Saptamana trecuta am facut 200km in Bucuresti, am pus benzina: 22l.

In weekend 383.5km mers la dus 120-180km/h si la intors cu 120-140km/h , cu vant puternic din lateral-fata, si cand am ajuns in Bucuresti am pus 24l.. biggrin.gif
Cred ca a fost mai buna benzina pe care am pus-o la plecarea din Bucuresti, ca s-a simtit altfel masina, desi pun de fiecare data de la aceeasi statie de benzina si de la aceeasi pompa.

Asta iarna consumul de Bucuresti era intre 12-13%.

Deja daca se incadreaza intre limitele de 10-11% in Bucuresti si 6-7.5% in afara sunt linistit. (in afara cam depasesc viteza legala pe unde se poate rolleyes.gif ).

@poantou74 Eu nu merg cu a 5-a in oras (desi mi-as dori sa-mi permita traficul. smile.gif )
Fantomas
am facut un mic test joia trecuta ... referitor la consum

am pus de 20 ron benzina ... si am plecat din lacul tei de unde stau , pana la serviciu la piata noriilor ( langa liceu sincai ) si am mers pana vineri seara cand m`am intors de la munca ... si mi`a ajuns benzina si pana la carrefour in baneasa ...

dus-intors munca ( joi si vineri ) + dus-intors casa-baneasa ... calculat 69km cu 5L ... tongue.gif

calculati voi ....
pentri cei care nu cred ... va astept la un test smile.gif
bolek_bolek
Bucuresti-Buzau-Galati-Bucuresti (542km), 2 persoane si bagaj mic , a halit 36.3L adica cam 6.7 la suta. Mers 110-120 constant. Si cand scriu constant, ma refer la depasirea oricarui obstacol m-ar fi impiedicat sa merg constant (tractoare , tiruri, logane cu moshi la volan, fete blonde cu jipane, etc) . In depasiri varfuri de pana la 150, ca sa nu le dau la altii emotiile pe care mi le dau mie boshorogii care depasesc cate juma de minut sau mai mult. Depasirea trebuie sa fie rapida.
mike_maniack
in ce zone ale bucuresti stati frate de e "asa liber"???
eu stau pe langa lia manoliu am serviciul in pipera si sunt 7,7 km dus vreo 16 dus intors cu mici ocolisuri.Cand vin pe Petricani e bara la bara pana in d-na Ghica,mai putin consum de 12-13 nam scos niciodata.Imi vine tare greu sa cred ca Fantomas are consum de 7-8 % in Bucuresti, sau poate pe unde ai mers era traficul mai lejer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.