Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
ramsen
va salut
revin cu un nou consum la SLZ mea
traseul a fost urmatorul ,ieri:pitesti-autostrada A1 (bucuresti)-arcul de triumf-piata presei libere-aeroport otopeni si retur pe acelasi drum.rezervorul a fost umplut la plecare din pitesti si din nou umplut la intoarcere,iar consumul mi-a iesit pe traseul sus mentionat de 6.4l.
de mentionat ca la intoarcere am prins aglomeratie si mers bara la bara pe 15 km de la aeroport.sint multumit cu acest consum si de aici in colo nu o sa imi mai fac probleme cit oare imi mai consuma.va urez toate cele bune si multa sanatate atit voua cit si masinilor.va salut
FLP
QUOTE(Claudiu35 @ 22 Oct 2008, 11:31)
Nu mi se pare prea dubios consumul de 4,9%. M-am situat si eu in jurul acestor valori. In momentul in care am facut un test pentru a vedea cel mai mic consum pe care il pot obtine am ajuns la 4,2%, dar asta in conditii de aotostrada (Pitesti-Bucuresti si Bucuresti-Constanta) adica mers relativ constant cu viteza de 80-85 km/h, doua persoane in masina cu bagajul aferent (vreo 100 kg bagaj), pe timp de vara (fara rafale de vant, furtuna), presiunea in cauciucuri 2 bari pe toate rotile, fara AC (ca nu am), faruri mai mult stinse.... A fost mai mult un test personal. Dar chiar si asa, nu pot spune ca acea valoare de 4,2% obtinuta pe distanta de aproximativ 500 de km, este una riguros determinata. Este mai mult cu titlu orientativ pentru ca sunt prea multi factori care influienteaza consumul ceea ce face practic imposibil un calcul riguros.
Nu pot sa ma pronunt ce se intampla la 5 persoane in masina si nici nu stiu cum a fost determinat acel consum dar... e posibil.
*




Adica tu vrei sa zici ca ai mers 500 de km cu 80 de km la ora ?
Macane, vb serios
Mikelyno
Salut ... am o solenza Clima de 2 ani, timp in care am reusit sa pastrez 90%-95% din bonurile de combustibil. in acest timp, am facut 34.000 km, avand drumuri atat in oras (Bucuresti), cat si in afara (inclusiv strainatate).
As vrea sa mentionez urmatoarele:
Pentru un cunsum redus, conteaza atat presiunea in roti cat si aditivul pentru curatarea injectoarelor ... eu personal, am folosit o sticluta din aceea de 250-300g (14 RON) la doua plinuri, alimentand in proportie de 90% numai de la Petrom, numai '95 fara plumb (PetromV si OMV - preturi mari, iar LukOil - avea chiar prea multa apa).
Cat despre consum, l-am avut cam asa:
- 9% in Bucuresti cu A/C pornit, efectuand in medie 420 km cu 37-38 litri.
- 8.6% in Bucuresti cu A/C oprit, efectuand in medie 440 km cu 37-38 litri.
- 6.4% in afara Oraselor cu A/C pornit, efectuand in medie 590 km cu 37-38 litri.
- 6% in afara Oraselor cu A/C oprit, efectuand in medie 630 km cu 37-38 litri.
Vitezele cu care am circulat in afara oraselor sunt de maxim 140 km/h pe autostrazi, si o medie de 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri, viteza maxima fiind de 170 km/h (4500 rpm), iar in Bucuresti, dupa posibilitati.
Fratemiu are un Logan 1.4 Mpi, diferenta dintre ele fiind cam 150-200 rpm in plus la Logan, Logan avand in treapta 5 la 2000 rpm 70 km/h, iar Solenza, 75 km/h, 80 kg in plus la Logan, viteza maxima fiind de 160 km/h, iar consumul este de aproximativ 0.1% mai mare la Logan.
Mentionez faptul ca masina de servici e tot o solenza (Rapsodie), consumul fiind acelasi folosind-o in acelasi mod.
Va multumesc anticipat si va urez succes in continuare. cool.gif
dizie
scuze de OFF-TOPIC dar nu m-am putut abtine:
DAMN! smile.gif
dmhyou

consum mixt 6,5% ....
mikemaniack
a venit iarna acum daca spuneti povesti ca scoateti sub 10% si plecat de dimineata si prins aglomeratie eu va zic sa nu va mai uitati la tv prea des.. dauneaza..
alexandrusiri
eu de cand i-am pus cauciucurile de iarna am observat ca a inceput sa pape mai mult.adica in afara in loc de 6,5-7 imi haleste intre 7 si 8 litri.iar in oras aveam un consum foarte bun (parerea mea) cam 7,5.acum am 8-8,5.asta in iasi.
nh1980ro
277km in Bucuresti cu 29.7l.. smile.gif
Cand alimentam de la OMV parca incapeau peste 30l (luand in calcul nivelul acului), acum am bagat de la Petrom.

Deci cam 10.72l/100km. Nu am prins foarte multe ambuteiaje, dar nici nu prea pierd vremea pe drum.. biggrin.gif
B-56-SUK
a me a consum 7 la suta in oras am confort si 5 in afara localitati si i-am facut consumul tot la ore de varf in oras
mugur
Eu am clima cam de 2 luni , iar consumul in oras este intre 9.1 cand a fost mai liber si 9.5 mai aglomerat, adica traficul din bucuresti dimineata.Destul de multumit ce sa zic...credeam ca consuma peste 10...poate la iarna.
Mikelyno
Sigur ... la iarna va urca pt ca stam mai mult cand incalzim motorul, iar prin oras, mergem mai incet, folosind trepte de viteza inferioare pt a beneficia de frana de motor, care-i cea mai eficienta pe zapada (parerea mea).
romanvs
@ B-56-SUK---Ai diesel?
Sunt curios cat iti consuma in afara orelor de varf in oras.
marius80_eugen
QUOTE(dj_sweat @ 20 Oct 2008, 09:35)
Salut,
am plecat ieri de la Bran la ora 15.30 si am ajuns in Bucuresti - Militari la ora 21. Nu credeam ca e chiar in halul asta. Plin de spume am mers cu o viteza medie de 35 km/h. Aproape 6 ore pentru 200 km, am mers pe varianta Predeal, Brasov, Sacele, Cheia, Valenii de munte, Ploiesti. Consum estimat de 10%. La intrarea in Ploiesti era coada pe 25 km, bara la bara. Am facut 2 ore pt 20 km. Aviz amatorilor care pleaca duminica. Este prima data cand am luat teapa cu aglomeratia.
*



Data viitoare incearca varianta Bran - Targoviste - Bucuresti . Nu ai unde sa-i dai mai mult de 120 , nici nu incerca , atentie la radare , dar NU ai parte de coada ! Consumul meu a fost cam 6,7 % pe acel traseu !

QUOTE(dutzu83 @ 20 Oct 2008, 18:23)
mers la consum in afara <90/h cinci persoane galati-focsani-slanic-galati=4,9  smile.gif
iar un mers normal 100-130 cam 6/100
*



peste 110 km/h iti papa si instantaneul peste 7 , deci mai pune putin !

QUOTE(mariuscond @ 22 Oct 2008, 11:33)
Citesc prin topicul asta si desi majoritatea topicurilor despre consum au fost inchise, ma mir ca aici se "bat cimpii" (parere personala) si nici un moderator nu intervine.
Consum Solenza 1.4 declarat de "producator":[attachmentid=1627478270]
Nu stiu cum se lauda unii cu niste recorduri absolute pe aici cind chiar Dacia "spune" ca are consumuri mai mari (vezi foto)  si daca producatorii nu "mai trag" in jos de consumuri...
Sa inteleg ca Solenza diesel ar trebui sa consume undeva pe la 2-3L%?
Hai mai ce naiba...
*



Ai dreptate , asta le-am spus si eu de mai multe ori , dar unii incearca pe barba altora sa bage niste consumuri de TDI-uri . Unii au si modificari ( cip , admisie , evacuare , computer de bord , alte roti , alta greutate ... ) , au parte de alte consumuri putin mai mici sau mai mari in functie de cum merg cu masina , dar si de calcule mai precise .
Acel consum pentru in afara orasului este valabil pentru viteze pana la 110 km/h , iar de oras , NU este vorba de Bucuresti , masina era noua , carburantul bun ...
Solenza Diesel consuma cu aprox 1,2 - 1,8 L mai putin peste tot , dar nu are nici viteza maxima a benzinarei , nici acceleratie ei si cu siguranta nici zgomotele nu sunt aceleasi .

QUOTE(mikemaniack @ 23 Oct 2008, 08:40)
nu stiu ce dreaq se mai intampla ca saptamana asta am avut consum 11.5 % ceea ce mi se pare enorm. cum iti dai seama daca ai injectoarele infundate?
*



Temperatura a scazut mult fata de luna trecuta , eu nu mai scad sub 9,5 % deocamdata , dar in Bucuresti nu am mers decat distante mici , de abia aveam caldura in masina , asa ca nu ma mir .

QUOTE(ramsen @ 4 Nov 2008, 18:30)
va salut
revin cu un nou consum la SLZ mea
traseul a fost urmatorul ,ieri:pitesti-autostrada A1 (bucuresti)-arcul de triumf-piata presei libere-aeroport otopeni si retur pe acelasi drum.rezervorul a fost umplut la plecare din pitesti si din nou umplut la intoarcere,iar consumul mi-a iesit pe traseul sus mentionat  de 6.4l.
de mentionat ca la intoarcere am prins aglomeratie si mers bara la bara pe 15 km de la aeroport.sint multumit cu acest consum si de aici in colo nu o sa imi mai fac probleme cit oare imi mai consuma.va urez toate cele bune si multa sanatate atit voua cit si masinilor.va salut
*



Data viitoare mergi pe DN1 si apoi pe centura care da in A1 !

QUOTE(FLP @ 4 Nov 2008, 18:36)
Adica tu vrei sa zici ca ai mers 500 de km cu 80 de km la ora ?
Macane, vb serios
*



Nu a depasit 80 - 90 , adica viteza medie a fost probabil 80 km/h , nu a spus ca amers constant cu 80 , pt ca nu este posibil decat daca mergi NUMAI pe autostrada peste 80% din distanta !
Eu am viteza medie in 540 km NUMAI in Bucuresti de 22 km/h . Asta inseamna ca am mers numai cu 22 km/h ??? Ca idee , in Bucuresti orice medie peste 18 km/h , inseamna ca o calci in oras !

Alta data citeste mai intai exprimarea omului !

QUOTE(Mikelyno @ 10 Nov 2008, 23:41)
Salut ... am o solenza Clima de 2 ani, timp in care am reusit sa pastrez 90%-95% din bonurile de combustibil. in acest timp, am facut 34.000 km, avand drumuri atat in oras (Bucuresti), cat si in afara (inclusiv strainatate).
As vrea sa mentionez urmatoarele:
Pentru un cunsum redus, conteaza atat presiunea in roti cat si aditivul pentru curatarea injectoarelor ... eu personal, am folosit o sticluta din aceea de 250-300g (14 RON) la doua plinuri, alimentand in proportie de 90% numai de la Petrom, numai '95 fara plumb (PetromV si OMV - preturi mari, iar LukOil - avea chiar prea multa apa).
Cat despre consum, l-am avut cam asa:
  - 9% in Bucuresti cu A/C pornit, efectuand in medie 420 km cu 37-38 litri.
  - 8.6% in Bucuresti cu A/C oprit, efectuand in medie 440 km cu 37-38 litri.
  - 6.4% in afara Oraselor cu A/C pornit, efectuand in medie 590 km cu 37-38 litri.
  - 6% in afara Oraselor cu A/C oprit, efectuand in medie  630 km cu 37-38 litri.
Vitezele cu care am circulat in afara oraselor sunt de maxim 140 km/h pe autostrazi, si o medie de 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri, viteza maxima fiind de 170 km/h (4500 rpm), iar in Bucuresti, dupa posibilitati.
Fratemiu are un Logan 1.4 Mpi, diferenta dintre ele fiind cam 150-200 rpm in plus la Logan, Logan avand in treapta 5 la 2000 rpm 70 km/h, iar Solenza, 75 km/h, 80 kg in plus la Logan, viteza maxima fiind de 160 km/h, iar consumul este de aproximativ 0.1% mai mare la Logan.
Mentionez faptul ca masina de servici e tot o solenza (Rapsodie), consumul fiind acelasi folosind-o in acelasi mod.
Va multumesc anticipat si va urez succes in continuare. cool.gif
*



Felicitari pentru bonurile pastrate !
NU MAI FACE COMPARATIE CU ALTA MARCA / MODEL ! NU intereseaza pe NIMENI ! Daca ai alte curiozitati legate de avioane si cazane , mergi pe topicurile dedicate , aici vb de SOLENZA !
Nu vreau sa dezvolt ideea de consum cu 0,1% mai mare la LOGAN !


QUOTE(mikemaniack @ 11 Nov 2008, 08:30)
a venit iarna acum daca spuneti povesti ca scoateti sub 10% si plecat de dimineata si prins aglomeratie eu va zic sa nu va mai uitati la tv prea des.. dauneaza..
*



Sub 9,5 % nu am reusit in ultimii 540 km numai in Bucuresti ! Eu dau vina pe frig si pe distantele mici parcurse .

QUOTE(alexandrusiri @ 11 Nov 2008, 09:20)
eu de cand i-am pus cauciucurile de iarna am observat ca a inceput sa pape mai mult.adica in afara in loc de  6,5-7 imi haleste intre 7 si 8 litri.iar in oras aveam un consum foarte bun (parerea mea) cam 7,5.acum am 8-8,5.asta in iasi.
*



In afara nu te mai da la peste 110 km/h la ea , ca o omori degeaba , in oras , daca temperatura scade sub 5'C si mergi pe distante scurte fara ambuteiaje , pune-i putin carton in fata la radiator .

QUOTE(B-56-SUK @ 15 Nov 2008, 15:04)
a me a consum 7 la suta in oras  am confort si 5 in afara localitati si i-am facut consumul tot la ore de varf in oras
*



1. nu vad ce model ai ( benzina / diesel ) - habar nu am comfortul care-l spui numai in acest topic ce motorizare are ;
2. nu vad de unde esti ;

- la ore de varf sub 10 % NU vei avea cu benzinara niciodata in Bucuresti ;
- poate ai diesel si atunci te cred , desi in Bucuresti , sari pe la 8 si cu posibilul tractoras .
- cum i-ai facut consumul ? Cu metoda plin pe plin , la liniuta pe indicatorul de bord , pe litrajul cumparat , pe ce ?

- tare mi-e ca te straduiesti cam tare sa dai cu postul fara sa faci un calcul mai exact .
mikemaniack
am facut un drum weekendul asta:
bucuresti-horezu-targu-jiu -horezu-cozia-bucuresti.
total 710 km.consum mediu 8%.mers tare peste tot.
-la ducere am facut A1 in 40-50 de minute. (stiu ca eram la lujerului la 7:10 la 8 eram la intrare in pitesti).mers 160-170,(4 insi ,portbagajul full). foarte stabila mi sa parut .iar prin serpentine tot asa 80-90 alea mai usoare.
ramsen
bravoooooo,fiecare isi cunoaste masina si conduce cum stie mai bine.bafta

17 Nov 2008, 12:54:
mariuse drumul pe ala il stiu cel mai bine si pe acolo am luato.multumesc
Slick
Salut !
Doresc sa postez si eu consumul bestiei mele care are deja 4 ani si de care sunt mai mult decat incantat.
Circul 99% din timp prin Bucuresti, in conditii de trafic infernal (traversez podul Grant si Calea Plevnei zilinic, iar de 3 ori pe saptamana traversez bucurestiul). Destul de des ma trezesc schimband vitezele la peste 4500 de ture dar majoritatea timpului nu trec peste 3500 (deh, motor mic, cuplu la turatie mare...) si totusi am un consum de 11-12 l/100 Km !
Traiasca inginerii renault , un motor de nota 20, cat despre restul masinii... mari probleme cu franele... si cu diverse alte chestii la trenul de rulare.
S-auzim de bine !
djasu82
pai daca nu sti sa o pilotezi monteaza-ti un tablou de bord logan si vezi consumul tau sportiv. Cucat apesi mai tare cu atata haleste mai mult.
mikemaniack
QUOTE
Traiasca inginerii renault , un motor de nota 20, cat despre restul masinii... mari probleme cu franele... si cu diverse alte chestii la trenul de rulare.
S-auzim de bine !


cum adica mari probleme cu franele? mie unu mi se par ca are frane bune solnitza , eu sunt invatat de pe vechea dacie sa franez treptat si din timp.nu franez brusc sau cand sunt foarte aproape de ala din fata.
marius80_eugen
Sunteti off-topic cu franele !

Un consum de 11-12 % in Bucuresti e normal , daca te dai la ea , dar nu folosesti frana de motor si altele pt reducerea consumului ...
mikemaniack
are vreo influenta asupra motorului daca merg mai sportiv afara?
am observat ca la 100 km/h in a 4 am 4.8-5 daca tin constant piciorul.. dar cum merg eu peste 130-140 schimbat a 4 la 140 ... cam am in medie 8%.

sper sa nu dauneze ceva , si o fi adevarat ca se mai desfunda injectoarele?
Slick
QUOTE(mikemaniack @ 18 Nov 2008, 09:16)
cum adica mari probleme cu franele? mie unu mi se par ca are frane bune solnitza , eu sunt invatat de pe vechea dacie sa franez treptat si din timp.nu franez brusc sau cand sunt foarte aproape de ala din fata.
*



Scuze de offtopic, am mai avut masini dar niciodata una la care sa am atatea defectiuni ,dar nu vorbim aici de probleme !

In alta ordine de idei, am inteles ca un consum ideal se obtine mergand cat mai constant fara acelerari si decelerari dese pentru a pastra valvele in aceasi pozitie si astfel a obtine un consum bun. Imi povestea cinvea ca a reusit sa scoata un consum de 7-8 l/100 Km in oras (Bucuresti) cu supernova dar cred ca era genul de sofer incet si lenes care primeste claxoane si injuraturi in trafic. In conditiile in care se circula acum nu poti sa mergi batraneste, schimband la 2500...
mikemaniack
a mea mi se pare ca imi consuma mult in oras, ma scos din minti saptamana asta am mers 4 zile la rand ca "mosii" am mers maxim 55 km/h schimbat vitezele la 2000de ture si fata de acum 5 zile cand aveam consum 8.5% acum am 9.7%... las-o dreaq de treaba , cum sa mergi la consum si sa iti consume mai mult?
nh1980ro
Daca mergi la 2000, nu e neaparat la consum. Si in ultima vreme s-a facut frig afara si creste consumul.
mikemaniack
in a 4 la 2000 la ora ai 55-60 am impresia. daca nici asta nu e viteza de consum ....daca dai a 5 e deja subturata
marius80_eugen
QUOTE(mikemaniack @ 18 Nov 2008, 11:21)
are vreo influenta asupra motorului daca merg mai sportiv afara?
am observat ca la 100 km/h in a 4 am 4.8-5 daca tin constant piciorul.. dar cum merg eu peste 130-140 schimbat a 4 la 140  ... cam am in medie 8%.
sper sa nu dauneze ceva , si o fi adevarat ca se mai desfunda injectoarele?
*


NU are nici o influenta , eu personal chiar recomand . Afara poti avea o turatie mare fara sa ai si un consum mare si astfel rezolvi si curatarea injectoarelor , a catalizatorului ... Eu nu ma mai agit ca in loc de 5,8 - 6 , am 6, 8 -7 % ... deja asta nu ma mai intereseaza . Am mai incercat de cateva ori sa merg incet , la consum si m-am trezt ca am pierdut vre-o 2 ore jumate in coloana spre munte de-mi veneau dracii si eu chiar ma chinuisem sa nu o calc , ca sa am un consum mai mic . Sincer chia rnu se mai merita , uite ca acum e iarna si oricum ii merge mai bine daca e mai turata si poti sa dai de aglomeratii care te fac sa inebunesti ca ai stat ca mosu' in loc sa mergi normal .
La viteze peste 80 km/h conteaza f mult conditiile ( vantul , incarcarea masinii , cauciucurile , ... ) , deci ce spui tu chiar nu e universal valabil , iar de la 80 in sus , daca vrei sa ai un consum acceptabil si chiar posibilitati de accelerare , merge si a 5-a .
Nu dauneaza la nimic , din contra !

QUOTE(Slick @ 18 Nov 2008, 11:39)
In alta ordine de idei, am inteles ca un consum ideal se obtine mergand cat mai constant fara acelerari si decelerari dese pentru a pastra valvele in aceasi pozitie si astfel a obtine un consum bun. Imi povestea cinvea ca a reusit sa scoata un consum de 7-8 l/100 Km in oras (Bucuresti) cu supernova dar cred ca era genul de sofer incet si lenes care primeste claxoane si injuraturi in trafic.  In conditiile in care se circula acum  nu poti sa mergi batraneste, schimband la 2500...
*


Ce valve nene ? Noi nu avem VVT sau alte tehnologii de la Toyota sau altii ! Poti avea acel consum de 8% in Bucuresti , dar in perioada cand pleaca lumea in concediu , altfel sub 9 e greu ! Nu conteaza atat de mult ca schimbi la 2000 sau 3000 ... nu e o lege , turatia de schimbat treptele depinzand de alti factori si in functie de ei se considera ca e o turatie optima sau nu . ( viteza si treapta la care doresti sa ajungi , daca urmeaza vre-o frana sau nu , distanta pe care o ai la dispozitie , incarcarea masinii ... )

QUOTE(mikemaniack @ 28 Nov 2008, 12:32)
a mea mi se pare ca imi consuma mult in oras, ma scos din minti saptamana asta am mers 4 zile la rand ca "mosii" am mers maxim 55 km/h schimbat vitezele la 2000de ture si fata de acum 5 zile cand aveam consum 8.5% acum am 9.7%... las-o dreaq de treaba , cum sa mergi la consum si sa iti consume mai mult?
*


Pai cine ti-a spus ca daca schimbi la 2000 si in rest nu adaptezi condusul pt consum mic , vei si avea un consum mai mic ?
1. e IARNA , deci trebuie sa mergi putin mai turat dupa primele 5 minute , cel putin pana ajunge motorul la temperatura optima de lucru ;
2. daca nu folosesti frana de motor deja ai pierdut 50% sanse de a avea un consum mai mic ;
3. la 2000 de ture pentru treptele 1 si 2 este prea PUTIN , astfel incat tu ajungi sa consumi mai mult pentru a ajunge la viteza de 55 km/h intr-a 4-a ...
4. poti incerca sa-i faci un mic artificiu pentru a mentine motorul putin mai cald ( o mica bucata de carton , un cheder , o blana la capota ... )

QUOTE(mikemaniack @ 28 Nov 2008, 15:45)
in a 4 la 2000 la ora ai 55-60 am impresia. daca nici asta nu e viteza de consum ....daca dai a 5 e deja subturata
*


Eu intra 4-a la 2000 am cam 58 km/h , daca bag a 5-a ajung in 1500 rpm . Eu pot merge linistit la viteza asta , fara accelerari bruste . Pentru alte idei de depasiri si altele ... se retrogradeaza . Pentru iarna , mai ales daca nu ai motorul incazit bine , nu are rost sa incerci astfel de trucuri , pt ca nu castigi nimic , motorul avand nevoie de un interval mult mai mare pentru a se incalzi .
Eu dupa ce plec din parcare , pana ies intr-un bulevard mai mare , merg de obicei intr-a doua , pentru ca am oricum multe stradute si gropi de evitat si decat sa omor si cutia , uleiul fiind vascos , mai bine merg constant intra- 2-a . In maxim 7 minute am deja 2 liniute la temperatura , dupa inca 7-8 minute am 4 liniute . ( asta saptamana asta , la temperaturile care le-am avut noi , in Bucuresti )

Acum cateva ore am bagat benzina de la Mol , este 3,27 ron / litru . 124.gif
Banu1974
QUOTE(marius80_eugen @ 28 Nov 2008, 22:44)
NU are nici o influenta , eu personal chiar recomand . Afara poti avea o turatie mare fara sa ai si un consum mare si astfel rezolvi si curatarea injectoarelor , a catalizatorului ... Eu nu ma mai agit ca in loc de 5,8 - 6 , am 6, 8 -7 % ... deja asta nu ma mai intereseaza . Am mai incercat de cateva ori sa merg incet , la consum si m-am trezt ca am pierdut vre-o 2 ore jumate in coloana spre munte de-mi veneau dracii si eu chiar ma chinuisem sa nu o calc , ca sa am un consum mai mic . Sincer chia rnu se mai merita , uite ca acum e iarna si oricum ii merge mai bine daca e mai turata si poti sa dai de aglomeratii care te fac sa inebunesti ca ai stat ca mosu' in loc sa mergi normal .
La viteze peste 80 km/h conteaza f mult conditiile ( vantul , incarcarea masinii , cauciucurile , ... ) , deci ce spui tu chiar nu e universal valabil , iar de la 80 in sus , daca vrei sa ai un consum acceptabil si chiar posibilitati de accelerare , merge si a 5-a .
Nu dauneaza la nimic , din contra !
Ce valve nene ? Noi nu avem VVT sau alte tehnologii de la Toyota sau altii ! Poti avea acel consum de 8% in Bucuresti , dar in perioada cand pleaca lumea in concediu , altfel sub 9 e greu ! Nu conteaza atat de mult ca schimbi la 2000 sau 3000 ... nu e o lege , turatia de schimbat treptele depinzand de alti factori si in functie de ei se considera ca e o turatie optima sau nu . ( viteza si treapta la care doresti sa ajungi , daca urmeaza vre-o frana sau nu , distanta pe care o ai la dispozitie , incarcarea masinii ... )
Pai cine ti-a spus ca daca schimbi la 2000 si in rest nu adaptezi condusul pt consum mic , vei si avea un consum mai mic ?
1. e IARNA , deci trebuie sa mergi putin mai turat dupa primele 5 minute , cel putin pana ajunge motorul la temperatura optima de lucru ;
2. daca nu folosesti frana de motor deja ai pierdut 50% sanse de a avea un consum mai mic ;
3. la 2000 de ture pentru treptele 1 si 2 este prea PUTIN , astfel incat tu ajungi sa consumi mai mult pentru a ajunge la viteza de 55 km/h intr-a 4-a ...
4. poti incerca sa-i faci un mic artificiu pentru a mentine motorul putin mai cald ( o mica bucata de carton , un cheder , o blana la capota ... )
Eu intra 4-a la 2000 am cam 58 km/h , daca bag a 5-a ajung in 1500 rpm . Eu pot merge linistit la viteza asta , fara accelerari bruste . Pentru alte idei de depasiri si altele ... se retrogradeaza . Pentru iarna , mai ales daca nu ai motorul incazit bine , nu are rost sa incerci astfel de trucuri , pt ca nu castigi nimic , motorul avand nevoie de un interval mult mai mare pentru a se incalzi .
Eu dupa ce plec din parcare , pana ies intr-un bulevard mai mare , merg de obicei intr-a doua , pentru ca am oricum multe stradute si gropi de evitat si decat sa omor si cutia , uleiul fiind vascos , mai bine merg constant intra- 2-a . In maxim 7 minute am deja 2 liniute la temperatura , dupa inca 7-8 minute am 4 liniute . ( asta saptamana asta , la temperaturile care le-am avut noi , in Bucuresti )

Acum cateva ore am bagat benzina de la Mol , este 3,27 ron / litru .  124.gif
*



Si eu sunt ingrijorat de consum,mie mi se pare ca imi ia cam mult.
Ajung si la 11% in oras....
Mai ce le mai ,,stie" marius asta.geniu nu alta...
inamicu
am si eu o intrebare in legatura cu lichidu de racire...acu cateva zile am vazut ca lichidul a ajuns la min mam dus am luat lichid exact de care scrie acolo mai concret dacia glaceol rx tip d si am completat pana la jumatatea distantei dintre min si max....( fac precizarea ca nush daca ma procedat corect deoarece am auzit pareri care cica lichidu trebuie pus cu apa distilata eu p[ur si simplu lam turnamt acolo) ieri mam uitat din nou si era tot la min...ma poate ajuta cineva? va multumesc
bogdanmardare
Glaceolul se amesteca cu apa distilata in proportii egale. Nivelul lichidului a scazut deoarece circuitul de racire este sub presiune de la SuperNova incoace. Daca o sa desurubezi busonul la vasul de expansiune (atentie, nu cu motorul cald!), o sa auzi un fasait si nivelul lichidului o sa creasca in vas cu aprox. 1 centimetru. Verifica sa nu ai scurgeri din instalatie, daca nivelul lichidului continua sa scada.
ramsen
inamicu... la cit ai completat tu in vas cu lichidul de racire nou nu trebuia sa il mai diluezi cu apa distilata.colega dar tu ai masurat lichidul pina la minus cite grade mai rezista???
revin la consum... nu stiu cum se merge ppe la voi,bine nu prin bucuresti ca acolo stiu, dar mie SLZ prin pitesti si parerea mea ca este si pe aici aglomeratie gen bara la bara,mie nu imi consuma mai mult de 8%.si specific inca o data si la noi este acea aglomeratie
Parsifal87
ramsen la ce turatii ai obiceiul sa schimbi vitezele de ai obtinut consumul asta ca mie mi-a dat in Bacau un consum de 9%-9,5% si mi se pare cam mult.bafta si spor la economie all!
ramsen
schimb intre 2500-3000 ture ...rar cind schimb pe la 3000 ture,in rest eu sint multumit si de masina si de consum nu ma port cu ea nici batrineste dar nici sport cu plecari in forta de pe loc etc stii tu.filtrul de aer il schimb pe la 5-6000km si bag benzina numai petrom 99+
bafta
AAA...ai verificat rotile sa nu mearga infrinat???am patit-o si de aia iti spun
Parsifal87
pe fata am impresia ca imi merg un pic infranat dar nu pot intelege de ce ca placutele nu sunt noi la fel si discurile.asta este viata dar daca sunt solutii sunt deschis la orice ajuta la portofel biggrin.gif
benkenobi
QUOTE(Parsifal87 @ 29 Nov 2008, 22:02)
pe fata am impresia ca imi merg un pic infranat dar nu pot intelege de ce ca placutele nu sunt noi la fel si discurile.asta este viata dar daca sunt solutii sunt deschis la orice ajuta la portofel biggrin.gif
*



constat ca dupa o vreme mai toate solenzele merg cu rotile fata infranate.
si eu am avut problema asta.
sedpre consumul mediu in bucuresti- 11,5 % mers normal si cu acceleratii serioase nicidecum batraneste.
mikemaniack
mariuse am blana la capota ,am si cheder de jur imprejur si pot sa iti zic ca si mie in cateva minute ajuneg temperatura la 2 liniute dar problema la mine e ca am serviiciul foarte aproape smile.gif) fac 5-7 minute cu masina si ma trezesc ca dracu de tarziu si iau masina si saraca nici nu apuca sa se incalzeasca sad.gif. si cred ca de aia imi consuma si asa mult.
iar afara nu se poate merge cu 100 km/h la ora cred ca trebuie sa strang bani de un tdi ceva, macar cu ala stiu ca la 140-160 am 5-6%.
marius80_eugen
In weekendul prelungit cu 1 dec , Bucuresti - Predeal - Cheia - Valenii de munte - Ploiesti - Bucuresti , consum mediu de 6,8 % . S-a circulat f bine la dus , dar f urat la intors , pentru ca de la Cheia pana in Bucuresti a fost ceata oribila de nu vedeai la 20 m in fata , au fost si coloane multe , dar fara polei si zapada . Masina a fost plina cu 4 persoane si portbagaj full .
Benzina a fost Mol 95 , iar la intors am pus si un aditiv de curatat injectoare .
Mike - si eu patesc acelasi lucru si de asta spun ca nu ai la ce sa te astepti la consum daca nu are timp sa se incalzeasca . In TDI daca nu ai incalzire in scaune tremuri de-ti sar plombele pana se incalzeste , iar acest lucru se face MULT mai greu decat la benzina !!!
Iarna nu rezolvi nimic cu viteza mare , ci cu turatie , pentru ca odata cu viteza intra la motor si un flux mai mare de aer rece care il raceste mai mult decat trebuie . Eu la dus la munte i-am dat si 140 , dar total fara rost , pentru ca erau cauciucurile de iarna frig in draci si oricum am prins inghesuiala prin localitati , dar am ajuns in 2 ore jumate la munte , ceea ce sambata dimineata este un record .
ianacosti
Computerul de bord indica pana la mine la munca 2 km
si la -7 grade afara am consumul mediu 12%.

Si nu am nici un semafor doar sensul giratoriu de la intrare in Brasov dinspre
Bucuresti.

Pe o distanta de 70 km in oras am 8.5% consumul si schimb la 2000-3000 de ture.(nu ma claxoneaza nimeni ca merg incet.

Pe ultimii 6800 km mi-a iesit consumul 6.15 %.

P.S. Sa nu ziceti ca nu e corect ca bag iara fisierul excel.
Royaz
Salzz to all. De cand s-a lasat cu frig imi consuma si mie destul de mult, undeva pe la 9,7 % -10,5 % sad.gif si numai in bucuresti cu schimbat viteze intre 2200-2600 ture iar benzina de la rompetrol efix '95 .
mikemaniack
e bine 10 la mine cb-ul arata 12%.
sad.gif(
si fac frana de motor si merg economic a dracu treaba sad.gif(
nh1980ro
Eu zic sa nu te mai stresezi.
Incearca sa nu accelerezi brusc imediat ce ai pornit motorul si nu sta mai mult de 30s, ca sa se incalzeasca motorul.
In rest daca nu depasesti prea des 11/100 e ok.. smile.gif
nairam
Bucuresti-Arad-Budapesta-Viena-Munchen-Berna si retur 4200 km 315 litri benzina >> un consum de 7.5 litri la 100 km. Regim de mers: 'Afara' autostrada in medie 140 km/h pe kilometraj 130 km/h pe gps... In tara media de deplasare a fost 68 km/h....
Parsifal87
si cum s-a comportat in general la drum si in mod special pe autostrada?felicitari pt calatoria ta. ai mai vazut vreo solnitza pe acolo?

scuze pt offtopic
rratzoiusexos
treaba cu consumul e relativa..depinde de prea multi factori ca sa poti obtine o regula...personal,am constatat ca cea mai economica viteza e la 80km/h in treapta a 5-a,cca 4l/100,ca si consum,dar ca raport timp,confort,cred ca viteza de 100 max 110 km/h,cu un consum de 6l/100...totusi consumul este influentatsi de starea consumabilelor,etc..de la viteze de peste 100 km/hintervine factorul aerodinamic care face ca solnitzele noastre sa soarba din rezervor..in bucuresti media mea e de minim 9 max 11l/100,din nou depinde de trafic,de distanta parcursa,de temperatura motorului...
Fantomas
ultimul consum minune lumeeeee laugh.gif

dus-intors serviciu , adica : lacul tei ( domino ) - selgros baneasa ( 14 km dus intors ) ... 6 L benzina 95 baga luni de la petrom ... eram la inceput de rosu ... am mers de luni pana vineri seara si acul era asa cum era si cand am alimentat luni ... plecat dimineata la ora 7:30 intors seara la 5:30 ... ore de varf a aglumeratie din acea zona ... eu zic ca e super bine pt 70 de km ... calculati voi consumul icon_mrgreen.gif
mentionez ca masina nu a "vazut" a 5 a deloc tongue.gif
marius80_eugen
DECI ?

P.S. Intreb pt ca mie personal mi-e lene sa calculez altora consumul , vreau doar sa citesc concluziile fiecaruia .
mikemaniack
70 km,,,,,,,,,,,,,,5l

100 km...........x l

x=100x5/70=7.1 %
ceva e dubios asa consum mic in bucuresti... 182.gif
Fantomas
QUOTE(mikemaniack @ 5 Dec 2008, 09:25)
70 km,,,,,,,,,,,,,,5l

100 km...........x l

x=100x5/70=7.1 %
ceva e dubios asa consum mic in bucuresti...  182.gif
*



am zis 6 L ... smile.gif

si nu e dubios deloc ... daca stii sa accelerezi progresiv smile.gif ... ca daca o calci mereu e si normal ca , consumul sare smile.gif
care nu cred ... dacem proba tongue.gif

PS : nu sunt adeptului mersului batraneste ... dar cand iarna se ajunge la un consum de peste 9 % in bucuresti .. prefer stilul batraneste icon_mrgreen.gif
mikemaniack
ma d-ao dreaq de treaba ca eu zic ca,conteaza foarte mult cate stopuri prinzi c,cum accelerezi ce trafic prinzi..
pai pot sa ajung la 50 km/h si in juma de minut accelerat constant si de abia o accelerez ca tot consuma da-o dreaq de masina , inseamna ca oa avea a mea ceva. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
marius80_eugen
Mike - pur si simplu nu are rost . De asta il si lasam sa calculeze singurel , sa iasa porumbelul din gurita lui .
Iar avem de-a face cu un caz extrem de fericit in care cineva a scos sub 9 in Bucuresti , IARNA si mai ales pe inghesuiala care este pe aici . Oare daca spune ruta ne ajuta pe noi ceilalti care circulam prin centru ?
Azi a fost crima pe Splai , toata Unirea , Universitate , Obor , linia lui 34 si de parca nu erau de ajuns , un tramvai a deraiat in intersectia de pe coltulul parcului Tineretului , iar daca reusea sa dea peste capul de creta din mijlocul intersectiei facea un bine pe ziua de azi . Se pare ca din urmatoarele zile pana dupa revelion se va inchide toata intersectia de al Unirii din cauza targului cadourilor si a evenimentelor de sarbatori , asa ca ... vom avea peste 10 consumul ...
Benzina s-a ieftinit , dar nu stiu de ce am impresia ca e din ce in ce mai proasta . Parca bea visinata botezata in loc de palinca ... icon_mrgreen.gif
seraph
Exista vreo diferenta de consum intre Solenza EURO 2 si EURO 3? La Solenza euro 2 producatorul dadea: urban-8,3 mixt-6.7 extraurban-5,6. Mai stie cineva cifrele pentru euro 3?
Banu1974


QUOTE(marius80_eugen @ 5 Dec 2008, 21:02)
Mike - pur si simplu nu are rost . De asta il si lasam sa calculeze singurel , sa iasa porumbelul din gurita lui .
Iar avem de-a face cu un caz extrem de fericit in care cineva a scos sub 9 in Bucuresti , IARNA si mai ales pe inghesuiala care este pe aici . Oare daca spune ruta ne ajuta pe noi ceilalti care circulam prin centru ?
Azi a fost crima pe Splai , toata Unirea , Universitate , Obor , linia lui 34 si de parca nu erau de ajuns , un tramvai a deraiat in intersectia de pe coltulul parcului Tineretului , iar daca reusea sa dea peste capul de creta din mijlocul intersectiei facea un bine pe ziua de azi . Se pare ca din urmatoarele zile pana dupa revelion se va inchide toata intersectia de al Unirii din cauza targului cadourilor si a evenimentelor de sarbatori , asa ca ... vom avea peste 10 consumul ...
Benzina s-a ieftinit , dar nu stiu de ce am impresia ca e din ce in ce mai proasta . Parca bea visinata botezata in loc de palinca ... icon_mrgreen.gif
*


sa ieftinit benzin,dar creste consumul.foarte inteligenti astia.nu?
radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.