Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
Ryco1
Domnilor este adevarat ca Supernova consuma mai putin decat Solenza ? tocilar.gif
tataiedaciotul
In realitate?... ohmy.gif
cata82
Salut ,
Am o supernova 2002(decembrie 2001) .
De sarbatori am fost pana la Barlad ruta: Bucuresti-Brasov-Covasna-Adjud-Onesti-Tecuci-Barlad(440 km) si retur .
Am facut 880 km cu 50 litri benzina-metoda plin pe plin,trei persoane in masina si 80 kg bagaj.
Viteza medie in afara a fost de 120km/h,in orase 70km/h .

9 Jan 2010, 18:00:
Eu zic ca mai mult de atat nu se poate,consum de ~ 5/%

9 Jan 2010, 18:10:
Depinde si de cum ingrijiti motorul.
Motorasul pas cu pas trebuie curatat macar o data la 1 an sau 10.000 km, la fel si injectoarele,filltru de benzina si cel de aer,uleiul de motor schimbate tot la 10.000 km .


9 Jan 2010, 18:12:
Sa nu aveti vreo roata infranata sau blocata,am avut roata fata stanga blocata si aveam un consum de 8-9 % in afara .
rratzoiusexos
dar vad ca le ai cu aproximarile..decembrie 2001 ramane decembrie 2001 nu 2002,apoi 880 km cu 50 de l nu inseamna 5%,nu stiu unde ai invatat tu regula de 3 simple.rezultatul e de 5,68%,dar la cat de bine le ai cu aproximarile,nu stiu cum ai masurat si cat de exact ai facut-o.motorasul pas cu pas influenteaza consumul doar la relanti...

asa ca,intr un topic din asta,o aproximare de 680 g de benzina e cam mare

9 Jan 2010, 18:35:
si cum ai masurat tu cu plin-plin,ca rezervorul ala are 42-43l,si nu aveai cum sa pui de la aceeasi pompa etc...alta aproximare..
cristian corbu
8-8,5 %-in oras mers,,batranesc.."[sch. treptele la 2000 rot\min].afara drum intins dar virajat,5,5%.....[atentie la presiunea in pneuri.....p.>=consum mic....
slider2
QUOTE(cristian corbu @ 29 Jan 2010, 21:27)
sch. treptele la 2000 rot\min
*



vaide ala care va cumpara masina ta, asta daca mai apuca motorul ala vanzarea...
djasu82
Cum vine aia 8,5 % mers batranesc cristian corbu ? Eu in oras scot cam atat daca imi pun mintea schimband la 3000 de ture . Vezi ca distrugi catalizatorul daca o ti subturata .. amestec nears iti parleste catalizatorul si 800-900 de lei din buzunar .
rratzoiusexos
QUOTE(djasu82 @ 30 Jan 2010, 13:18)
Cum vine aia 8,5 % mers batranesc cristian corbu ? Eu in oras scot cam atat daca imi pun mintea schimband la 3000 de ture . Vezi ca distrugi catalizatorul daca o ti subturata .. amestec nears iti parleste catalizatorul si 800-900 de lei din buzunar .
*



poi eu nu imi pot da seama cum unii pot scoate consumuri d astea in oras....solnitza mea nici daca ar fi singura pe strada,doar cu semafoarele nu cred ca ar scoate atat...bine..glumesc...am mers odata toata nopatea prin bucuresti,cam 200km,si am scos cam 7,5l/100,dar nu era nimeni pe strada(orele 12-06)....eu sunt cel mai fericit daca scot 10l/100.partea proasta e ca locuiesc si conduc intr o zona aglomerata(bucur-obor)si conduc si pe distante scurte(cca 2.5 km).acum mi am pus carton la radiator,poate se incalzeste mai rpd apa,si poate mai scad consumul.iarna am valori astronomice.
gabyu
QUOTE(rratzoiusexos @ 30 Jan 2010, 13:53)
poi eu nu imi pot da seama cum unii pot scoate consumuri d astea in oras....solnitza mea nici daca ar fi singura pe strada,doar cu semafoarele nu cred ca ar scoate atat...bine..glumesc...am mers odata toata nopatea prin bucuresti,cam 200km,si am scos cam 7,5l/100,dar nu era nimeni pe strada(orele 12-06)....eu sunt cel mai fericit daca scot 10l/100.partea proasta e ca locuiesc si conduc intr o zona aglomerata(bucur-obor)si conduc si pe distante scurte(cca 2.5 km).acum mi am pus carton la radiator,poate se incalzeste mai rpd apa,si poate mai scad consumul.iarna am valori astronomice.
*





asa am si io stai linistit nu esti singuru:)) si io am minim 10:)) iarna si vara 8-10:)) si de cele mai multe ori tot distante de 5-10 km am, schimb iarna intre 2000-2500 la inceput cand e rece si sub 2000, iar vara 2500-3000 si peste...
slider2
@gabyu deci si la tine catalizatorul e pe ultima suta de metri, si nici motorul nu o duce prea bine...
rratzoiusexos
eu schimb in oras intre 2500 si 3000,in afarao mai las de la a 3-a in sus si pana la 4000 si nitel peste sa se mai desfunde si injectoare si catalizator.tatal prietenei mele are o skoda oktavia,60000km 2007,1.9tdi,euro4,si la itp i a iesit non euro la gaze,pentru ca mergea subturat sa nu i intre turbina.deci mersul subturat face rau catalizatorului si eventual injectoarelor si poate tobelor,dar nu cred ca poate afecta motorul(parerea mea)
slider2
pai si calamina care se depune pe motor ce face?? ajuta motorul?? si chiar si asa, intr-adevar motorul e mai putin afectat, dar un schimb de catalizator...
eu n-as lua masina tatalui prietenei tale, nici daca mi-ar da-o gratis, fara suparare dar si-a batut joc de masina aia. la diesel subturarea e mai grava, ca afecteaza mai multe componente...
djasu82
La solz logane sn-uri pe benzen cureti doar bujiile cand rulezi pe la 3000 de ture in sus si menti catalizatorul curat rulang cu 2000-2500 de ture. Consumul mult de carburant e la relantii chiar si dupa ce s-a incalzit motorul tot papa cel mai bine te scoti cu frana de motor acolo unde apuci.
Cele pe motorina cel mai indicat e sa rulezi intre 2200-4000 de ture si schimbul de viteze la 3000 de ture am asa ceva .. mers subturat riscul e sa zapacesc turbina si injectoarele fiindca nu are suficient aer la turatie mica iar arderea e proasta .
Multi schimba la 2000 de ture si turatia revine pe la 1500-1700 cea ce nu face bine la motor , catalizator si consum fiindca tu apesi mai puternic pe acceleratie pana cand atinge turatia necesara demers normal.
Cu cat rulezi mai constant cu atata consumul scade .. oricum nu stiu care se poate abtine cand vede ca slz se infige tongue.gif
rratzoiusexos
eu stiam ca la relanti consuma 0,8 l pe ora.frana de motor e foarte buna,dar mai cred ca spaima consumului e acceleratia la podea.am vazut valori astronomice la consumuri instant.apropo...cu tester obd se poate vedea consumul la solenza?se poate ca timpii de injectie sa fie gresiti?se pot corecta?
djasu82
da se vede consumul cu softul ddt2000 .
gabyu
@slider2 de ce adica am catalizatou si motoru pe ultima suta de metri?smile.gif)
,da si mie niste explicatii mai concrete:D,cand motoru meu o duce foarte bine si asre abia 50 mii?....de catalizator pot spune ca nus prea sigur de el ca uneori dupa ce o pornesc si mai stau pe langa ea este un mic miros de benzina dar trece repede...
slider2
pentru ca mergi subturat => arderea proasta => rezulta depuneri, calamina.
aceasta se depune pe motor, dar in acelasi timp ajunge prin sistemul de evacuare, pe sitele catalizatorului => infundarea lui, deci o evacuare mai proasta gazelor => scadere a puterii motorului, iar ceea ce reuseste sa mai treaca, nu mai este bine filtrat => celebrele "noxe" => nu mai poti trece itp => nu mai poti sa circuli => schimbi catalizatorul => cheltuiala aproximativa 1000ron => se duce draq toata economia de carburant pe care o faci prin mers subturat.
concluzia: mai bine mergeai normal ca tot acolo ai ajuns, ba in plus ai mai avut si niste batai de cap.

ps. nu conteaza numarul de km
djasu82
catalizatorul il poti buli si in primi 1000 de km poate si mai repede daca se face autoaprindere a benzenului in catalizator ... trozneste ceramica si iar te goleste de 800-1000 de lei.
marius80_eugen
Bucuresti - Predeal - Brasov ( gara ) - Busteni - Bucuresti ( cam 360 km ) , miercuri dimineata la 7 cu ger crunt ( -17' ) , carton in fata radiatorului , o singura persoana , fara greutate , 5,6 % consum pt CB , drum destul de liber dar morfoleala pe jos , la intoarcere ninsoare .
Mers legal , doar pe DN1 in afara localitatilor calcata pe la 130 , in rest lejer 70-80 , cauciucurile aveau cam 1,9 in ele si se simtea , dar nu am vrut sa le umflu si mai mult ca si asa eram usor si la curbe + gropi / denivalari ma fura incet .
In Bucuresti , consum fara carton la radiator 9,3 % , cu carton 8,6 , medie facuta in 250 km , inainte de a face drumul la Brasov . Incalzirea habitaclului pe genul cumplit de dimineata de pana joi era cu mult mai rapida , cam la jumatatea intervalului fara .
NU ma intereseaza opinia celor care s-au trezit cu SLZ la scara si le e rusine sa foloseasca un carton in fara radiatorului , eu mi-am demonstrat si mie si altora ca pe ger cumplit , acel carton face diferenta intre un consum decent si un interval de timp mic de incalzire al motorului si a "degera si tu si motorul" de lene si mandrie .

Nu mai scrieti degeaba consumurile de la DSN / Logan sau alte avioane , nu faceti decat sa generati flame-uri ! Asta este topic de SOLENZA si posesorii de acest model se gandesc totusi cam in ce intervale ar trebui sa se incadrese cu consumul , restul este "fantezie Vodafone " .

djasu82 - numai pentru ca schimba la 2000 de ture in oras , nu se strica nimic , doar in TIMP poate sa afecteze , pe loc se observa "lenevirea" motorului cand vrea sa aiba un demaraj mai bun , iar daca in afara localitatii o calca bine , nu are nimic motorul .
Probleme mai mari sunt la diesel decat la benzina la treaba cu catalizatorul si chiar turbina si motorul in mers subturat .
Catalizatorul nu "ramane curat" si nici nu se curata daca mergi intre 2000 - 2500 rpm ! Catalizatorul are o temperatura optima de lucru , iar iarna in oras cam greu o atingi acea temperatura daca mergi sub o ora si numai intre 2000 - 2500 ture , iar noxele se masoara undeva la 3000 rpm , nu la 2000 de ture , astfel incat cu cat este mai turat motorul , cu atat catalizatorul , injectoarele si chiar toata evacuarea se curata de fum si depuneri .
Daca ai schimbat la 2000 rpm si ai "cazut" la 1500-1700 si nu accelerezi puternic , NU are absolut nimic , masina avand capacitatea sa accelereze destul de decent pentru a ajunge la viteza de oras .

Ce auto-aprindere a benzenului in catalizator ??? Nici daca iti pui kit flame-trower NU se intampla ce spui tu ! Acele rateuri se intampla NUMAI la carburatie ,din cauza reglarii defectuase a aprinderii . La injectie , nici in 2 bujii , tot nu se intampla asa ceva !
E topic de CONSUM , nu o mai dati in balarii si in cosmaruri !
gabyu
bun slider dar io am spus ca merg 2000 doar la inceput cat e motorul rece...dupa aia dau 2500-3000... io din cate stiu nui prea mine sa rupi motoru in 3000+ cand e rece( ma refer iarna)
slider2
1. eu ti-am recomandat mers normal, deci zona 2500 - 3000rpm e suficienta. cand se spune ca atunci cand motorul e rece sa nu-l fortezi inseamna sa nu te apropii de zona rosie a turometrului, sa nu faci retrogradari, sa nu bagi acceleratia in podea...

2. daca tu crezi ca la 3000rpm un motor pe benzina e fortat, nici nu vreau sa ma gandesc ce parere ai la 6000rpm, sau motor diesel la 3000rpm...
rratzoiusexos
cand e rece ..adica la pornitul de pe loc iarna,nu cred ca fortat inseamna zona rosie,ci 3500-4000 rpm.eu evit ,mai ales iarna,la plecarea de pe loc(vit 1,2)pana se incalzeste nitel sa depasesc 3000rpm.

31 Jan 2010, 20:17:
asta datorita faptului ca uleiul nu lubrifiaza corect cand e rece.
slider2
eu nici nu i-am recomandat sa depaseasca 3000rpm, ci plaja de turatii 2500 - 3000rpm.
chiar daca e motorul cald nu ii recomand sa depaseasca acest segment de turatii, decat in cazuri absolut obligatorii, gen depasiri, sau in cazul rularii in treapta a 5a cu viteza constanta.
intre 2500 - 3000rpm nici nu subturezi, nici nu dai in ea astfel incat sa manance mult, e zona de mers normal.
gabyu
poi oricum asa mergeam:P doar ca la plecari iarna.. evitam sa ajung in 3000...
slider2
pai mai devreme ziceai ca atunci cand e motorul rece, schimbi pana in 2500rpm...
IS-04-WFK
toata faza asta cu schimbatul vitezelor la turatie mai joasa pana se incalzeste este ca nu e prea sanatos sa il turezi cat e rece si ca consuma in draci pana se incalzeste
bogdanel88
IS-04-WFK nu pot sa iti dau PM.id-ul meu de mess e tzarca_killer.da-mi add k sunt si eu din iasi si vreau sa vorbim ceva. rog moderatorii sa fie indulgenti cu mine
slider2
QUOTE(IS-04-WFK @ 8 Feb 2010, 12:55)
toata faza asta cu schimbatul vitezelor la turatie mai joasa pana se incalzeste este ca nu e prea sanatos sa il turezi cat e rece si ca consuma in draci pana se incalzeste
*



mai fratilor un motor pe benzina, care in general are limitarea in jurul a 6000rpm, nu e fortat la 3000rpm, chiar daca e rece. deci si cand e rece poti sa schimbi in plaja de turatii 2500 - 3000rpm fara nici o problema. ganditi-va ca abia la 2800rpm se atinge cuplul motor maxim.
ramsen
slider2...colegule nu iti mai raci gura degeaba, ei sint invatati de la vechea Dacia care statea in parcare pina se incalzea motorul ...solenza este altfel decit vechea berlina....la motorul solenzei mai bine ii face sa pleci cu ea decit sa stai in parcare...si pe timpul asta ce consum mic vreti...eu am ceas de logan pe ea si acum cind afara este ger imi arata si 10 % consumul...asta este scot pirleala la vara
IS-04-WFK
nu te teme ca nu sunt invatat cu vechea dacie:) ca nu am condus decat la scoala si era deja cald motoru:P...si stiu ca nu trebuie incalzit motoru pe loc ci din mers, dar mers usor....intreaba la dacia si vezi ce o sa iti zica aia de acolo:)
slider2
tu ii crezi pe unii care incearca sa-ti vanda un produs deci o sa-ti spuna orice ca sa te faca, sau mentina clientul lor?? sau pe unii (nu neaparat pe mine) care au sute de mii de km parcursi cu masina si au trecut prin toate situatiile posibile??

ca sa intelegi o chestie, la megane 3 1.6 16v, exista o dotare, ma rog mai mult un bec, care se aprinde cand creierasul masinii considera ca trebuie sa schimbi. nimic rau in asta, dar ceea ce nu se intelege prima oara, este ca ala e facut sa te puna sa schimbi in cel mai economic mod posibil, adica foarte subturat.
uneori se aprinde in treapta a 5a la 80km/h, adica pentru a trece in treapta a 6a. ori asta este crima pentru motorul ala, dar asa e setat creierasul masinii ca sa dea impresia ca masina consuma putin. si poate iese o usoara economie la acest gen de mers, dar nu la primul, insa la al doilea itp sigur nu mai ies noxele si trebuie sa schimbi catalizatorul, operatiune deloc ieftina...

pentru binele buzunarului si masinii tale pe termen mediu si lung, evita sa schimbi sub 2500rpm, chiar si cu motorul rece. iti garantez ca n-o sa aiba nici cea mai mica problema.
ramsen
fiecare cum isi invata masina...
marius80_eugen
QUOTE(rratzoiusexos @ 31 Jan 2010, 20:14)
cand e rece ..adica la pornitul de pe loc iarna,nu cred ca fortat inseamna zona rosie,ci 3500-4000 rpm.eu evit ,mai ales iarna,la plecarea de pe loc(vit 1,2)pana se incalzeste nitel sa depasesc 3000rpm.

<span class='edit'>31 Jan 2010, 20:17:</span>
asta datorita faptului ca uleiul nu lubrifiaza corect cand e rece.
*



Voi ati incercat sa ajungeti cu motorul in limitare cand abia l-ati pornit si afara sunt -20'C ? wacko.gif

Uleiul nu lubrefiaza singur nimic , el este impins si tras prin toate orificiile motorului de catre pompa si piesele aflate in miscare . Problema la "rece" este ca uleiul este mai vascos , NU marmelada cum au unii impresia , dar este mai vascos si nu are acelasi randament de ungere precum la cald . Problema pornirilor la rece este in primele secunde ( 3 - 15 sec. ) cand uleiul este impins peste tot si cand POATE la unii se mai aude o mica troncaneala pana este tras din baie si impins pe traseul de ungere .
Nu este ok sa mergi cu motorul turat cand este rece pentru ca fortezi componentele in miscare , nu pentru ca uleiul nu isi face treaba . Este vorba de suprafete , distante de joc si lagare , despre temperaturi si cupluri si nu despre ungere !

Consumul in ultima saptamana , NUMAI pe Bucuresti 9,4 % . Abia renuntasem la ambele cartoane si acum iar a inceput iadul alb afara ... gun3.gif
burtica
am mers cu un plin de la petrom 570 km, 75% inafara si 25% oras (am prostul obicei de a merge cu masina cam subturata - zgarcenie) blush.gif
rratzoiusexos
de cand mi am pus cb conduc mult mai batraneste.

cosum extra urban 5.9l/100 100km/h afara,80 localitate 0ras ,bucuresti,distante scurte si aglomeratie 13.2 l /100

am observat ca,consumul depinde foarte mult de cativa factori.vantul din fata creste consumul cu un l/100km,daca drumul este in panta,fie ea aproape insesizabila,iarasi creste.

ramsen
ma crezi ca eu nu il bag in seama ...rar cind ma uit la citi litri de benzina s-a consumat de cind am facut ultima alimentare...in rest nu ma intereseaza cit consuma,cum consuma etc ...eu merg normal si sportiv si batrineste,ca doar sint niste gropi si pe la mine!!!
rratzoiusexos
am si eu o intrebare.ce se intampla daca ramai fara benzina.era un mit ca se arde pompa de benzina?e posibil.poate sa traga mizeria de pe fund.mi am montat bord de logan,si mai aveam 4 litrii ,si nu mi se aprinsese inca becul.
slider2
n-am auzit de asa ceva. am mai vazut emisiuni prin care se probau consumurile masinilor pana ramaneau fara benzina, si nu s-a intamplat nimic cu respectivele vehicule. in principiu daca ramai fara, bagi combustibil, pui de cateva ori contactul ca sa amorsezi pompa si dai la cheie.

la diesel e mai nasol, ca trebuie scos aerul din instalatie...
sky79ct
de la o vreme am inceput sa am probleme cu acul de la kilometraj ...
vitezometru merge bine dar din cand in cand acu de la kilometraj moare si isi revine din cand in cand..
trebuie curatat senzorul sau poate si ceva si din bord?

am bagat benzina Petrom99+ si am oservat ca e mai silentions motoru da parca s-a duc cam repede..
nu am facut calcul la consum ca nu era full...ca am incurcat pompele..
bine ca nu am bagat motorina:))
marius80_eugen
QUOTE(slider2 @ 22 Feb 2010, 20:50)
n-am auzit de asa ceva. am mai vazut emisiuni prin care se probau consumurile masinilor pana ramaneau fara benzina, si nu s-a intamplat nimic cu respectivele vehicule.
*



Sa nu fi auzit de asa ceva din cauza ca nu (mai ) ai Solenza ? La noi , cei cu Solenza , pompa merge continuu , incercand sa traga benzina , care nu mai este . Incepe sa se incalzeasca si se tot incalzeste pana se arde . Pompa este in rezervor , amorsata in benzina si se raceste tot cu benzina care trece prin ea .
Daca ai ramas fara benzina si vezi ca se opreste motorul , opresti contactul , faci rost de benzina si rezolvi problema . Dupa ce bagi benzina , lasi contactul pe rosu pana nu se mai aude pompa , semn ca circuitul este amorsat complet .

Ultima stire : http://bucuresti.time4news.ro/social/iau-v...loc-de-benzina/
- deci aveti grija unde alimentati , domnu sky79ct ! radmasa.gif
sky79ct
am vazut repede cand se ducea ametitor pretu de la pompa smile.gif)
atunci mi-am dat seama ca am incurcat pompa
ca aia e 4.4
da zi care e faza cu indicatoru de la kilometraj?
e doar de la senzor sau poate fi si alta cauza?
ali_mga
Salut baieti,eu sunt foarte multumit de consum(solenza europa,fara aer,servo directie)un drum la mare dus-intors(600Km)am consumat 31l.Eu zic ca este destul de rezonabil.
rratzoiusexos
la cat costa benzina,ma gandesc serios sa trec pe gpl.mai ales ca din vara o sa fac naveta de vreo 60-120km pe zi
rratzoiusexos
record propriu-bucuresti urziceni 5.5l/100,efix de la rompetrol.sursa-cb

20 Mar 2010, 23:11:
viteza in localitati 65 intr a patra,iar in afara 100-110 intr a 5 a.fara vant din fata,2 persoane in masina
ramsen
azi am fost pe urmatoarea ruta...mentionez ca drumul a fost pentru viteze intre 10- 80 km/h...Pitesti-C lung-Pitesti am avut 4 persoane si 2 copii mici in masina,cu aerul conditionat dat drumul la maxim pe rece si pe treapta 1,2...consumul a fost intre 5,5-6,2 L...deci consum mediu la viteza de mai sus este super bine...super multumit de masina
slider2
am fost si eu azi pe acelasi drum, unde ai putut tu sa mergi cu 80km/h, ca drumul e dezastru...
djasu82
poftim consum pe logan cu alimentare mixt motorina - hidroxigen biggrin.gif Mai mult pe hidroxigen se ruleaza .


Asa da mai zic si eu sa tot circului cu masina , si eu o sa-l aplic in scurt timp.
Iulikk
~8-8.5 litri la suta de km (+- 10%). Mers cu 50-100-120 in localitati (in functie de trafic/politie/aglomeratie), 160-180 in afara. Mentionez ca vitezele sunt cele indicate de bord, nu de GPS. A fost o urgenta, a trebuit sa ajung la spital in timp record.
ramsen
QUOTE(slider2 @ 21 Mar 2010, 21:05)
am fost si eu azi pe acelasi drum, unde ai putut tu sa mergi cu 80km/h, ca drumul e dezastru...
*


daca stii zona Schitu Golesti este bine...pe acolo se poate merge si cu 100 dar atentie la radare ca la intoarcere era pus radarul cel nou...in rest incet

21 Mar 2010, 21:19:
bine si pe Maracineni pe unde a asfaltat se poate baga talpa in pedala...acum nu este chiar ca pe o autostrada dar este totusi mai bine decit acum 2 luni
slider2
in zona aia am intalnit 2 radare din astea noi, iar pe a1 3... unul cred ca ne-a si facut poza ph34r.gif

nu pot spune ca stiu zona, tinand cont ca este prima oara cand am trecut pe acolo, poate prin excursiile din generala sa mai fi fost, dar nu mai imi aduc aminte, si am mers dupa harta, parand totusi un drum destul de important, dar drumul a fost dezastru...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.