Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
ramsen
nu este neaparat sa consume mai mult la 3000+ ture...dar numai asa se curata catalizatorul...eu numai pe 3000 ture schimb treptele...
Lostboy
Poate vroiai să zici că se curăță injectoarele.
Ciponnescus
catalizator.......injectoare......ma iau ametelile, am desfacut azi capacul filtrului de aer si totul este ok.intrebare:Care poate fii cauza unui consum asa mare? eventual si o eventuala remediere.
ps.care este rolul motorasului pas cu pas?
tuti
Motorasul pas cu pas regleaza turatia la relanti. (in functie de mai multi factori: Temperatura, consumatori, etc)
ramsen
filtrul de aer cum se prezinta...de citi kilometrii il ai pe masina...eu il schimb la fiecare schimb de ulei si la 5000 km il mai si suflu cu aer
silvio21
Personal cred ca ,consumul e dat de stilul de condus.Mersul batraneste cu accelerari lente nu bruste si cu turatii mai joase favorizeaza un consum mic
bogdanel88
mersul batraneste dauneaza grav sanatatii masinii tale si consumului in mod sigur
Ciponnescus

am fost plecat weekend,total km 320km cu 19l de benzina
traseu:bucuresti-mircea voda (db)-targoviste-ploiesti-breaza si retur, relativ liber
consum 5.9% metoda:plin/plin

cred ca dupa ce am curatat corpul clapeta i-a luat ceva timp calculatorului de bord sa se adapteze noilor parametri.daca gresesc astept corectii.

@bogdanel88-sa inteleg ca daca schimb numai la 4000rpm si merg in 4000rpm scade consumul si functioneaza masina mai ok? ca o paranteza la 4000rpm in treapta a-5-a am 150kmh, pe ce drum crezi ca poti merge asa? in primul rand ca nu este legal si apoi nu este nici sigur.

Inca imi mentin afirmatia ca in ROMANIA o viteza medie de 80kmh este sigura si suficienta
Marius_Jay
Bogdanel: De acord cu tine, in cazurile in care omul abuzeaza de acest stil de condus. Si in plus mai si accelereaza intr-a 5 de la 60 km/h.

Ciponnescus: Nu s-a referit sa mergi cu 4000 de ture. ci doar sa nu mergi cu 1200 de ture tot timpul. Si da acest mers iti poate afecta consumul: Daca accelerezi de la 1200 de ture intr-a 5, consumi mai multa benzina decat daca ai accelera brusc dintra 4, de la aceasi viteza. Si in momentul in care injectoarele se infunda ghici ce consum vei avea, si cum iti va merge masina. (cu viteza sunt de acord cu tine: 80-90, viteza de Romania + Solenza, Mai mult e riscant de fiecare data)

silvio21: Si tu ai oarecare dreptate. Cu turatii mai joase si schimbat la minim 2500 de ture. Dar daca schimbi mai jos atunci motorul o sa aiba mici probleme, care in timp or sa devina majore.
Ciponnescus
@Marius_Jay cand spun mers batraneste nu ma refer la mersul subturat si acceleratii bruste in treapta de viteza superioara.

prin mersul "la consum" eu inteleg asta:
-incalzit motorul 10min dimineata in special acum cand este frig
-schimbat treptele de viteza undeva intre 2500~3000 rpm
-adaptat viteza in funtie de vreme si masina din fata (am observat ca multi colegi de trafic accelereaza pana ajung in spatele masinii din fata si apoi franeaza fara rost irosind inertie/viteza/frane)
si apoi zic ca in treapta a 4 a 60kmh@2000rpm , si in treapta a 5 a 90~95kmh@2000......2100rpm este ok.

sunt sigur ca 70% din consum il face cel/cea care apasa pedala de acceleratie.....
zilnic fac 100.....110km/6zile pe saptamana si cred ca pot trage cateva concluzii referitoare la consum.

pana la urma fiecare isi conduce masina cum crede de cuviinta ca este mai bine pentru el si pentru ceilalti participanti la trafic.
CEL mai importnant este sa ajungi destinatie in siguranta.
rratzoiusexos
pai incalzitul motorului consuma carburant...pe care l poti utiliza la fel de bine pentru a parcurge cativa km...efectul e acelasi-incalzirea motorului.Nu e necesara incalzirea pe loc.
Apoi mersul constant la o turatie mica nu este daunator motorului....daunatoare este insa accelerarea cu pedala la fund cand masina e subturata.

Cert e ca o repriza de mers turat 4000-4500 rotatii-timp de 10 min periodic(la cateva saptamani) face minuni la curatatul injectoarelor si catalizatorului.
marius80_eugen
Nu trebuie sa stai cu masina pe loc in parcare pana se incalzeste motorul si antigelul la 80' , DAR nimeni nu te obliga sa nu-l lasi macar sa scada relantiul sub 1000 rpm . "Socul" generat aici de motorasul pas-cu-pas + senzori se manifesta prin mentinerea turatiei motorului peste turatia de relanti normala si atunci iti consuma mai mult carburant decat in perioada pana ajunge motorul la temperatura normala de lucru .
In aceasta perioada , in ultimele 2 saptamani , numai in Bucuresti , in 210 de km am avut consum de 7,9 % .
Daca se mentine atat de scazuta temperatura cred ca voi apela la "carton" pe jumatate de radiator la prima iesire in afara localitatii .
ramsen
bravooo marius...pe timpul asta rece ne asteptam la consumuri mari...si al meu a urcat pe la 7,2%
ramsen
pe timpul asta rece mai ales dimineata cind plec la servici incerc o varianta pe care un taximetrist mi-a spus-o...carton in bot linga radiator cu citeva gaurele in el pe jumatatea radiatorului...cica urca temperatura in motor la fel ca vara si prin gaurelele alea trece totusi si aerul rece si il tine pe el sa nu pornesca GMV-ul...incerc iarna asta sa vad cum este...ca totusi am ajuns la concluzia ca un consum bun si mic este dat de temperatura din motor...cu cit este in limite este consumul mic...
decss92
Am si eu o nedumerire.... de ceva vreme mi-am pus un filtru sport....m-am luat dupa niste prieteni ca cik se aude scula si reduce consumu....din contra consumult crek il am de 12 13/100 de auzit se aude bestial dar degeaba dak consuma k draq [B] aveti vro solutie ceva blush.gif

18 Jan 2011, 23:32:
si app schimb in marea majoritatea 2400-2800 dar si cand ma apuca pandaliile schimb si la 5000
extasy_myhay
QUOTE(decss92 @ 18 Jan 2011, 23:28)
Am si eu o nedumerire.... de ceva vreme mi-am pus un filtru sport....m-am luat dupa niste prieteni ca cik se aude scula si reduce consumu....din contra consumult crek il am de 12 13/100 de auzit se aude bestial dar degeaba dak consuma k draq [B] aveti vro solutie ceva blush.gif

<span class='edit'>18 Jan 2011, 23:32:</span>
si app schimb in marea majoritatea 2400-2800 dar si cand ma apuca pandaliile schimb si la 5000
*


incearca sa apesi mai putin pedala de acceleratie, si eu aveam aceeasi problema cu toba sport wink.gif , mai conteaza si cat de repede ajungi la cele 2400-2800 de ture si cat de des ajungi la 5000
tuti
QUOTE(ramsen @ 12 Dec 2010, 16:58)
...carton in bot linga radiator cu citeva gaurele in el pe jumatatea radiatorului...cica urca temperatura in motor la fel ca vara si prin gaurelele alea trece totusi si aerul rece si il tine pe el sa nu pornesca GMV-ul...
*



Treaba asta este buna la daciile vechi, sau si pentru astea, in ideea in care afara ar fi -30`C .....

Rolul cartonului este preluat de tremostat in cazul nostru! Practic, pana cand nu se incalzeste motorul la temperatura optima, prin radiator nu circula apa deci radiatorul nu are ce sa receasca iar cartonul nu are ce sa protejeze!
Iar vantul sa raceasca direct motorul.... povesti ... (poate cum am spus mai sus, la -30`C si vreo 140km/h)
sorcer
QUOTE(tuti @ 19 Jan 2011, 09:46)
Treaba asta este buna la daciile vechi, sau si pentru astea, in ideea in care afara ar fi -30`C .....

Rolul cartonului este preluat de tremostat in cazul nostru! Practic, pana cand nu se incalzeste motorul la temperatura optima, prin radiator nu circula apa deci radiatorul nu are ce sa receasca iar cartonul nu are ce sa protejeze!
Iar vantul sa raceasca direct motorul.... povesti ... (poate cum am spus mai sus, la -30`C si vreo 140km/h)
*


Asta e parerea ta !! Exista circuit secundar si circula apa prin radiator chiar daca e pe inchis termostatu , daca nu ar fi asa ti-ar pusca furtunele sau s-ar strica pompa de apa de la presiunea ce se aduna (poate nu am explicat prea clar fenomenul , dar cauta in manual sa vezi cum este configuratia furtunelor).

19 Jan 2011, 14:57:
QUOTE(marius80_eugen @ 4 Dec 2010, 13:34)
Nu trebuie sa stai cu masina pe loc in parcare pana se incalzeste motorul si antigelul la 80' , DAR nimeni nu te obliga sa nu-l lasi macar sa scada relantiul sub 1000 rpm . "Socul" generat aici de motorasul pas-cu-pas + senzori se manifesta prin mentinerea turatiei motorului peste turatia de relanti normala si atunci iti consuma mai mult carburant decat in perioada pana ajunge motorul la temperatura normala de lucru .
*



foarte corect !
bogdanmardare
Off-topic: exista circuit, dar prin radiatorul mic (cel de incalzire habitaclu). Prin radiatorul mare nu circula apa inainte sa deschida termostatul...
decss92
ms pt sfat... dar am fost la pitesti (eu fiind din campulung) si am bagat de 700 de mii adik 14 l..... si mi-a papat pe toti .... si sincer iam dat maxim 90
ramsen
QUOTE(tuti @ 19 Jan 2011, 09:46)
Treaba asta este buna la daciile vechi, sau si pentru astea, in ideea in care afara ar fi -30`C .....

Rolul cartonului este preluat de tremostat in cazul nostru! Practic, pana cand nu se incalzeste motorul la temperatura optima, prin radiator nu circula apa deci radiatorul nu are ce sa receasca iar cartonul nu are ce sa protejeze!
Iar vantul sa raceasca direct motorul.... povesti ... (poate cum am spus mai sus, la -30`C si vreo 140km/h)
*


nu pentru ce spui tu este bun un carton...corect ca apa din motor nu ajunge in radiator decit atunci cind este deschis termostatul...dar pina atunci cartonul apara blocul motor de curenti de aer rece...nu oblig pe nimeni sa puna si la motoarele astea pe care le avem carton in bot...dar eu ramin la ideea mea si il folosesc la fel ca si la Daciile vechi...oare de ce se punea carton in fata la carburator???...la fel si aici la solenza,sa aparam blocul motor de curentul de aer rece care intra prin grila si radiator si bate direct in blocul motor...eu am experimentat asa ceva si cu si fara carton...caldura buna si consum mic cu carton in bot...fiecare face ce vrea la masina lui...bafta
wheelman2011
poate treaba cu cartonul sa fie oarecum valabila la drum intins unde mergi cu viteza 110-120 si pe frig sa zicem ca s-ar raci prea tare, dar in oras unde mergi incet si bara la bara si te opresti din 200 in 200 de metri nu prea ii vad rostul.
ramsen
nu mai discut pe tema asta ca si asa s-a discutat destul pe sectiunea logan si super nova...cine stie rolul unui carton in bot la o masina ca este ea dacia sau alta marca este totul ok pentru el si masina lui...cine nu stiu face ce vrea el...
in postul 3021 am pus 1 intrebare... cine stie raspunsul la intrebare stie si rolul cartonului in bot...am incheiat subiectul aici.
harry
QUOTE(sorcer @ 19 Jan 2011, 14:50)
Asta e parerea ta !! Exista circuit secundar si circula apa prin radiator chiar daca e pe inchis termostatu
*



Dupa cum spunea si colegul de mai sus, acel circuit suplimentar este pentru incalzirea habitaclului... daca la el te referi. In rest cat timp motorul este rece, apa circula in circuit inchis DOAR in motor. Dupa ce se incalzeste, termostatul incepe sa deschida si lasa apa spre radiator. Uite si schema de principiu:[attachmentid=1627689996]

@ramsen vorbim de motoare pe injectie, nu pe carburatie, deci nu vad legatura. La cele pe carburatie, se forma gheata/bruma pe interior, daca la asta te referi, dar la acestea daca nu ma insel exista chiar un circuit de incalzire a carburatorului, nu ?

Consider ca aerul ce se "loveste" de blocul motor nu are efect prea mare asupra raciri motorului... poate poate la viteze maaaari desi, mie unu, cand merg pe autostrada la viteze mai mari, temperatura crestea ....
ramsen
ramin la ideea mea ca si la astea trebuie carton in bot...si gata
wheelman2011
da pai pana la urma fiecare face cum crede el ca e mai bine, dar eu unul nu ii pun nu de alta dar de consumat nu consuma mult si de facut caldura face slava domnului, iar motorul merge perfect de iti e mai mare dragul sa-l asculti, asa ca nu ii vad rostul.
211CFL
radiator sau consum? mellow.gif
cu 20 L 400 km 80% drum intins
MANUVIU
QUOTE(tuti @ 19 Jan 2011, 09:46)
Treaba asta este buna la daciile vechi, sau si pentru astea, in ideea in care afara ar fi -30`C .....

Rolul cartonului este preluat de tremostat in cazul nostru! Practic, pana cand nu se incalzeste motorul la temperatura optima, prin radiator nu circula apa deci radiatorul nu are ce sa receasca iar cartonul nu are ce sa protejeze!
Iar vantul sa raceasca direct motorul.... povesti ... (poate cum am spus mai sus, la -30`C si vreo 140km/h)
*




pai ce vechile dacii nu aveau termostat ? e acelasi principiu de racire la toate motoatrele cu racire pe apa.

Legat de carton , cei care se opun sa citeasca intai toata cartea de intretinere si vor vedea ca producatorul recomanda obturarea raditorului pe 50% din suprafata lui pt o incalzire mai rapida a motorului si bineinteles a habitaclului cand temperaturile sunt scazute. si va spun sigur ca are efect pt ca daca apa ajunge la 87 grade (cand deschide termostatul) asta nu inseamna ca si motorul - bloc motor si toate cele (tinand cont ca afara ar fi -10 grade) au o temp de 87 grade.deci apa calda - motor rece ,atunci obturarea radiatorului face ca apa sa nu se raceasca atat de repede si sa incalzeasca motorul mai repede .

mentionez ca sunt posesorul si unui audi b3 si la el procedez la fel iarna ,si are o tehnologie mai avansata decat la solenza in ciuda faptului ca are 20 ani.
ralic
Vara trecuta am cumparat 4 cauciucuri Michelin Energy Saver (de vara) cu 210 RON bucata. Dupa mai multe drumuri am calculat ca s-a redus consumul in afara cu 0,5l/100km. Am tinut cont si de diferenta de diametru dintre vechile anvelope Matador si astea - astea sunt 165/65/R14. Dezavantajul este ca nu exista acest tip de Michelin pe 13. Dar am gasit jenti de 14 cu 100 RON toate 4, evident vechi. Chiar daca m-ar tine anvelopele doar 50.000 km, la asa economie de benzina pot spune ca le-am luat gratis. Acum nu stiu daca economia nu e asa mare si pentru ca anvelopele Matador originale aveau cauciucul imbatranit - 6 ani.
dj_sweat
computer bord: 5.4 l/100km (500 km si 27 litrii) cu masina fara bagaje, 1 pasager, viteza medie pe CB 58 km/h si in afara localitatilor cam 80-100 km/h
drum de la zona de munte la campie, farurile pornite tot drumul, frana motor cand era cazul, geamurile inchise, anvelope originale matador uzate, plinul cu benzina de la luk...
este cel mai mic consum mediu de cand merg.
la dus cu masina plina consum mediu 6.7 l/100km
CatalinGSG
degeaba se mira unii de cei ce au consum 5-6/100 km, eu am consum la fel, recunosc ca nu am AC, fac Resita-Timisoara de 2 ori pe luna...220 km dus-intors cu 11,3 l (60 de Ron), si nu e prima data cand am scos consum de 5, maxim 6 pe acest traseu...tinuta in a 5a, afara 110 constant, in oras 60 tot in a 5a...deci se poate tongue.gif....mam speriat cand am vazut primele posturi legate de consum...ma faceti sa ma gandesc mai serios sa-mi vand masina tongue.gif:))...eu tocmai pt consum o tin
gabyu
catalin tu spui ca si in oras ai tot 5-6 %?
eu nu stiu cum aveti voi consumul asta ca eu unul cei drept in afara am ~6% dar in oras sub 9 nici o treaba...deobicei 10% imi ia ....si schimbat 2500+ bujii schimbate,filtre schimbate, termostat schimbat(imi deschidea la 82 de grade) ...
marius80_eugen
Bucuresti 100% , consum de 8,1 % , mers numai orele 7.45-8.30 si 17-19 , adica in orele de varf in 350 km . Benzina porcarie de Petrom , ca a trebuit decontat .
De ieri seara am facut plinul de Mol si o sa vad ce consum voi avea , deocamdata la prima vedere , masina e putin mai sprintena .
sebastianu
Drum: Oradea-Cluj si retur (benzina de 95) - din Oradea am pus de 50 Ron in jur de 9,5 L, in total undeva la 11 L am avut in rezerzor mai mult in nici un caz. si am facut 200 Km si mai faceam cu banzina aia, dar am prins un peco si am mai alimentat.
Consum undeva la 5 L/ 100 Km. 4 persoanebagaje. Viteza medie 90-100 km/h
cosstti
Consumuri in Iasi: intre 7,2 si 7,8 pe timp de primavara-toamna.
In functie de iarna si starea drumurilor: 8 si 9.5 l/100Km.
Toate aceste consumuri sunt in functie de stilul de condus.
La drum intins afara in treapta a 5-a cu 90-100 km /ora, fara depasiri in forta si mers constant am obtinut un consum de 4,8 l/100km.
Plin la plin, aceeasi statie, aceeasi pompa.
gabyu
unde ai tu in iasi consumul asta sincer nu stiu..smile.gif) eu unul am 8-10 in oras in afara 5.5 ...cosstti zimi te rog cum conduci tu:D ca poate fac si eu un consum din asta:)) cum schimbi cum turezi etc...tongue.gif, ms anticipat
cosstti
Stiu, pare curios dar asta este consumul. Evit orele de varf, folosesc frana de motor, posibil sa merg cu motorul subturat, nu ma uit la turometru.
Motorul ajunge relativ repede la regim. Afara merg batraneste, prin localitati trec cu 55...60 km/ora cu a 5-a. Mersul in fierastrau iti spune ceva? Se pare ca fiecare masina are particularitatile ei.
gabyu
de fierastrau inca nam auzit:))probabil conduc eu mai sportiv cine stie..smile.gif
ultimul consum 0 l la multi km(facuti pe jos sau cu tramvaiul smile.gif) ) ca am ramas fara permis pentru 1 luna:)
cosstti
Imi pare rau pentru tine in ce priveste permisul.
Mersul in fierastrau apare in linii mari cam asa: Cu a 5-a accelerezi progesiv (usurel) pana ajungi la 90 km/h, se mentine 10 -20 de sec, apoi iei piciorul de pe acceleratie (tot usurel), Cand ajungi la 80 km/h, se reia ciclul.
Stiu ca sant unii forumisti care sant impotriva unui astfel de regim, dar numai asa am reusit sa scot sub 5l/100km.
Maskatu
Pentru un castig de 0,3-0,5 litri/ 100km, nu prea merita atata bataie de cap. In loc sa fi atent la drum, trebuie sa stai cu ochii pe vitezometru.
sebastianu
Era, la ceva emisiune in legatura cu consumul, si au testat 3 tipuri de mers cu masina pe un circuit oval. cu o anumita canditate de combustibil
1. cu o viteza constanta
2. accelera pana la o anumita viteza si scoasa din viteza pana la o anumita viteza mica si tot asa.
3. tot cu acceleratia si oprea motorul.
si cel mai bun consum a fst mergand cu viteza constanta.
cosstti
Stiam ca o sa-mi aprind paie in cap. Numai trei drumuri afara am facut la modul descris la postul 3039. Primul de experiment, iar celelalte doua pentru verificare, confirmare.
Maskatu are in general dreptate, mai putin la ultima parte, daca-ti cunosti masina....rar te mai uiti la aparatele de bord.
Din curiozitate sau din motive financiare fiecare vrea sa-si afle consumurile la propria masina experimentand diverse stiluri de condus.











S3raph
Eu mi-am facut consumul recent si mi-a iesit 6 mixt...
Alt consum l-am facut pe drumul Constanta-Bucuresti...nu m-a venit sa cred...am facut plinul in Constanta de dadea pe afara si cand am ajuns in Otopeni l-am facut la loc tot pana dadea pe afara si au intrat doar 13 litrii (mentionez ca am plecat din Constanta la 3 dimineata, deci era drumul liber si am mers cu viteza intre 100-120 km/h, iar in localitati cam cu 70 km/h).
Solenza 1.4 MPI, 137000 km
argon
Ce anume intelegi prin mixt?
Maskatu
Probabil 65-75% in afara orasului si restul in oras...

@cosstti: Ai si tu dreptate, in mare parte cunosti "sunetul" motorului insa cand faci experimente de genul asta, esti tentat sa te uiti pe ceasuri. Si acum fie vorba intre noi, intre 80 si 90 km turatiile sunt insesizabil de diferite, mai ales la "sunet"...
cosstti
Ei bine... Maskatu m-ai convins, ai argument. Felicitari.
Sant aici pentru a afla de ce unele Solenze consuma mai mult si altele mai putin, ce trebuie sa fac ptr nu consum mai mic.
Unde trebuie sa actionez, ce trebuie sa schimb, ce trebuie sa desfund pentru un consum convenabil (pana la urma aspectul asta ne framanta pe majoritatea).
Initial am avut si eu consum de 9l/100km in oras si am adus-o sub 8l/100km, cine este iesean stie cum se circula, pana la servici am aprox 6 km. cand prind ora de varf porneste si GMV-ul.
gabyu
da cosstti asai cu gmv-ul:)) mai fac si eu fierastrau din ala smile.gif) numa ca eu mai tin si constant de multe ori....da sincer am fost la mare cam aceeasi idee de aglomeratie dus am mers cu max 100 la ora si cand am venit n-am mai tinut cont de viteza si turatii smile.gif) si a luat cu 1 l in plus la suta:) deci..acum sti cum e fiecare conduce cum vrea si de cati bani are:))....
oricum pentru un consum cat mai low (si sincer din proprie experienta facand 3 teste "gen taximetrist mai mai sa omori motoru", turat , si constant) am ajuns la concluzia ca daca mergi cat mai constant fara acceleratii bruste ...scos pe liber cand mai ai 50-100 m pana la semafor nu accelerat sau la coborat poduri si etc cand se poate lasat pe liber iese consum mic in oras(oricum nu mai mic de 7 jumate in iasi:)) ).
cosstti
Sant putin cam nedumerit, gabyu...tu o scoti pe liber ca la vechea dacie? Intreb acest lucru pentruca stiam ca daca intri in frana de motor se taie alimentarea cu conbustibil, deci consum 0l/100km.
Treaba cu taiatul conbustibilului la frana de motor ramane pentru mine o enigma...nu pot sa-mi explic fenomenul, inseamna ca la o vale de 20 de km nu consum nici un gram de benzina??
Rog raspunsuri de la cei in tema.
Dupa mintea mea nu are cum sa fie consum 0 la frana de motor. Cred ca este un consum, dar ceva mai mic decat la mersul in ralanti. Astept pareri competente. Multumesc.,
argon
Consumul este 0 in frana de motor, dar numai peste o anumita viteza. Ce ti se pare asa imposibil, motorul e invartit de inertia masinii, nu-i mai trebuie si benzina.
Maskatu
La motoarele pe injectie, atata timp cat turatia este mai mare de 1500, consumul nu este fix zero pentru ca altfel s-ar opri motorul de tot (logic nu?) insa tinde catre zero. S-a discutat de multe ori pe tema asta si toata lumea este de acord ca si principiu logic si practic. smile.gif

Legate de diferenta de consum intre solenze, factorii ce influenteaza asta sunt destui... printre care: stilul de mers, carburantul, felul in care este ingrijita masina (filtre, ulei, cauciucuri,etc), conditii de drum... ploaie, zapada, canicula, inghet,etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.