Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
Taz DeviL
mufa de la egr o am scoasa, deci egr este dezactivat. Asta este cauza consumului ridicat de combustibil?
skorpyon1992
Dacia Solenza 1,4 Mpi 2004 cu 27000 km la bord :
consum mixt : 5.5 % ( 70% exterior 30% oras ),
consum drum lung : 5% .
consum oras : aproximativ 7-7,5% . depinde de trafic.

consuma cu 1-1,5 litri mai mult condus stil sport ( 1a - pana in 35 la ora , 2a pana in 55 etc) .
Consum iarna : stil sport nebun ( 1a-40 , 2-a 75 , 3-a 100 ) , cu incalzirea la maxim : 10%.
Nu ma intrebati la cate turatii schimb ca nu am turometru smile.gif).
marcelbanu
Revin cu un consum necalculat și anume,
în momentul în care s-a aprins martorul „nivel minim carburant”
am resetat kilometrajul zilnic.
Am parcurs cu grijă 100 km cu acel martor aprins.
Viteză medie 60-70 km/h, mașina neîncărcată (doar eu),
parcurs 80% extern, restul oraș.

Citisem că era un coleg curios cam cît se poate merge pe „rezervă” ?

Eu am ajuns la 100 km și am plecat azi la PECCO să alimentez,
nu aș vrea să se adune în pompa de benzină
toate „golomoazele” din rezervor.

Mașina este cea din semnătură.
cris06
De gunoaie scapi dar de pompa scapi si mai repede! Nu mai merge asa cu masina...
marcelbanu
@cris06
Mulțumesc de sfat, am alimentat în regim de urgență, ca să zic așa.
marius80_eugen
QUOTE(skorpyon1992 @ 11 Jun 2012, 10:18)
Dacia Solenza 1,4 Mpi 2004 cu 27000 km la bord :
consum mixt : 5.5 % ( 70%  exterior 30% oras ),
consum drum lung : 5% .
consum oras : aproximativ 7-7,5% . depinde de trafic.
consuma cu 1-1,5 litri mai mult condus stil sport ( 1a - pana in 35 la ora , 2a pana in 55 etc) .
Consum iarna : stil sport nebun ( 1a-40 , 2-a 75 , 3-a 100 ) , cu incalzirea la maxim : 10%.
Nu ma intrebati la cate turatii schimb ca nu am turometru smile.gif).
*


Mai verifica cifrele ca ajungi sa consumi cu minus in afara localitatii . Eu mai putin de 4,5 nu am reusit sa scot , eu nu cred ca tu reusesti sub 4,8 sa scoti in afara , deci vezi ce calcule ai facut . Nu ca ar conta prea mult niste cifre aruncate pe un forum , dar e bine sa fii mai credibil tinand cont de faptul ca esti mai boboc pe forum .
Stilul tau sport e doar un stil si atat , un mers sportiv nu inseamna ca schimbi 1-a la 40 si a 2-a la 55 .
Oare iarna unde naiba ii dai tu 2-a 75 , 3-a 100 daca pe jos pe gheata ? Orice turatie peste 3000 rpm creste cuplul mult si derapezi . Oare cum o mai opresti tu de la 100 ora intr-a 3-a pe gheata ?
QUOTE(marcelbanu @ 11 Jun 2012, 11:33)
Revin cu un consum necalculat și anume,
în momentul în care s-a aprins martorul „nivel minim carburant”
am resetat kilometrajul zilnic.
Am parcurs cu grijă 100 km cu acel martor aprins.
Viteză medie 60-70 km/h, mașina neîncărcată (doar eu),
parcurs 80% extern, restul oraș.
Citisem că era un coleg curios cam cît se poate merge pe „rezervă” ?
Eu am ajuns la 100 km și am plecat azi la PECCO să alimentez,
nu aș vrea să se adune în pompa de benzină
toate „golomoazele” din rezervor.
Mașina este cea din semnătură.
*


Eu nu cred ca bordul/indicatorul iti functioneaza cum trebuie . Si daca se spune ca pe rosu mai ai 5-7 litri , asta nu inseamna ca ii poti consuma pe toti . Daca urci / cobori / faci vr-o curba / gropi , inseamna ca ramai fara benzina .
Eu am mers cam 40-50 km , poate sa ajungi la 70 km singurel cu o speranta de consum de 4,5 % , in nici un caz in oras .
Dupa rezervorul tau inseamna ca eu as ajunge la peste 850 km cu un singur plin ... iar asta este inca un vis icon_mrgreen.gif , in prezent avand recordul de 760 km intrat si pe rosu putin.
marcelbanu
@marius80_eugen
Menționez că am pus zero pe kilometrajul parțial, sau zilnic, cum i se mai spune, din clipa în care s-a aprins martorul respectiv.
Multe cărți spun că, din acea clipă mai poți merge 50-80 km, depinzînd foarte mult de stilul de mers.

Am avut un Oltcit cu mult timp în urmă și am reușit să merg cu martorul de „minim carburant” 90 km din clipa în care a licărit prima dată la primul viraj în care benzina s-a „plimbat” prin rezervor.
La fel am făcut cu Dacia Nova pe carburație, pe care am vîndut-o de două luni.
Deci, cam am obiceiul să merg cît mai economic posibil, fără accelerări aiurea și fără frînări inutile.

Faptul că am ajuns cu un Oltcit cu curburator dublu corp și cu o Dacia Nova cu același tip de carburator, pînă la 90 km cu martorul de nivel minim carburant aprins (din clipa în care a licărit, nu din momentul în care a rămas aprins) mă îndreptățesc să afirm cu tărie că se poate acest lucru mai ales cu o Dacia Solenza care are un „amărît” de calculator care știe cînd să aprindă benzina din cilindru, mult mai bine decît o aprindere clasică cu ruptor-disjunctor și o capsulă de depresiune, nu ?

Mă gîndesc că m-am învățat să apăs cu grijă accelerația, dar nu să merg cu motorul în a V-a la 1500 rotații pe minut...

Te invit la Deva pentru o demonstrație practică ?

P.S.
Nu am niciun interes să dau cifre aiurea, mai ales că pe mine mă interesează cel mai mult cît pot merge cu martorul de nivel minim carburant aprins fără să rămîn în „pana prostului”.

O zi plăcută !
danutzv
Salutari
Postez si eu aici consumul scos de Solenza mea Scala model 2003, 1.4 MPI
Am 137 000 Km si acum doua saptamani am facut un drum la Bucuresti, ocazie cu care am fost atent si la consum deoarece nu l-am mai calculat de ceva vreme. Asadar am facut plinul la Petrosani si apoi la Bucuresti si am scos un consum de 5,5. Multumitor pentru mine avand in vedere ca am mers doar aproximativ 40 de Km prin Bucuresti , iar pe Autostrada nu am mers cu viteza mai mare de 130 Km/h..
Cam acelasi consum l-am scos si la drumul de Deva unde merg f des.
mecanicosu
Toata lumea zice ca are un consum mic, dar eu am un consum mixt de 7% indiferent daca e In oras sau In afara orasulu, de cand am masina nu am depasit vitza de 90km la ora.
Maskatu
Pai tu ai 1,6 16v. Noi muritorii de rand am prins doar 1,4 8v. De aici se explica diferenta de consum.
supertorr
290 km.......18,5 L......6,4 L/100km
Consumul este mixt,viteza maxima pe anumite portiuni a fost de 120km/h....
extasy_myhay
QUOTE(supertorr @ 24 Jun 2012, 18:08)
290 km.......18,5 L......6,4 L/100km
Consumul este mixt,viteza maxima pe anumite portiuni a fost de 120km/h....
*



wawww 173.gif un om care spune un consum real! Felicitari victorie.gif

Sa ma scuze cei care s-au simtit deranjati de spusele mele,
dar prea multe masini pe benzina consuma intre 3 si 5% 168.gif
marius80_eugen
QUOTE(marcelbanu @ 15 Jun 2012, 10:34)
@marius80_eugen
Menționez că am pus zero pe kilometrajul parțial, sau zilnic, cum i se mai spune, din clipa în care s-a aprins martorul respectiv.
Multe cărți spun că, din acea clipă mai poți merge 50-80 km, depinzînd foarte mult de stilul de mers.
Am avut un Oltcit cu mult timp în urmă și am reușit să merg cu martorul de „minim carburant” 90 km din clipa în care a licărit prima dată la primul viraj în care benzina s-a „plimbat” prin rezervor.
La fel am făcut cu Dacia Nova pe carburație, pe care am vîndut-o de două luni.
Deci, cam am obiceiul să merg cît mai economic posibil, fără accelerări aiurea și fără frînări inutile.
Faptul că am ajuns cu un Oltcit cu curburator dublu corp și cu o Dacia Nova cu același tip de carburator, pînă la 90 km cu martorul de nivel minim carburant aprins (din clipa în care a licărit, nu din momentul în care a rămas aprins) mă îndreptățesc să afirm cu tărie că se poate acest lucru mai ales cu o Dacia Solenza care are un „amărît” de calculator care știe cînd să aprindă benzina din cilindru, mult mai bine decît o aprindere clasică cu ruptor-disjunctor și o capsulă de depresiune, nu ?
Mă gîndesc că m-am învățat să apăs cu grijă accelerația, dar nu să merg cu motorul în a V-a la 1500 rotații pe minut...
Te invit la Deva pentru o demonstrație practică ?
P.S.
Nu am niciun interes să dau cifre aiurea, mai ales că pe mine mă interesează cel mai mult cît pot merge cu martorul de nivel minim carburant aprins fără să rămîn în „pana prostului”.
*


Cu Dacia pe carburatie si Oltcit-ul vechi cu dublu corp puteai sa mergi pana ramaneai fara benzina de tot , ca nu se ardea nimic , ci riscai doar sa se infunde vre-un jigleor ( in termeni populari ) cu mizeriile de pe fundul rezervorului , in schimb la SLZ se poate arde pompa de benzina .
"Rosul" se considera de cand se aprinde martorul pe plan drept , drum drept , nu curba sau urcare . La mine se aprindea la berlina martorul si daca aveam rezervorul 40% si luam curba mai puternic .
Carburator dublu corp am avut si eu pe Skoda tatalui si pot spune ca au fost mult mai reusite decat cele de berline . Consum mai mic pana in 80 km /h si abia dupa un anumit nivel al pedalei de acceleratie baga benzina si in al doilea corp , deci era mai economic decat cel clasic , romanesc .
Daca tu vrei sa convingi oamenii ca pot sa mearga 90 de km pe rosu ... este treaba ta , tu vei avea frigiderul plin .
jaaL
da , și a mea consuma 5% , dar acum nu știu ce drq are că sub 6,7% glare.gif nu prea vrea să scadă
cristi_supernova
Am alimentat 25.92 L

DISTANTA= 500 km dintre care 300 km sunt facuti in afara orasului, iar restul de 200 km in oras.

VITEZA= maxim 110 km/h doar in depasiri, in rest mers lejer 60-80km/h.

CONSUM= 5.18400 %
marius80_eugen
QUOTE(cristi_supernova @ 29 Jun 2012, 18:20)
Am alimentat 25.92 L
DISTANTA= 500 km dintre care 300 km sunt facuti in afara orasului, iar restul de 200 km in oras.
VITEZA= maxim 110 km/h doar in depasiri, in rest mers lejer 60-80km/h.
CONSUM= 5.18400 %
*


Ursule daca nu stii sa zbori , de ce te dai jmecher ?
Traducere : ai cumva Solenza ? Spune-ti consumul pe topicul modelului tau ! wacko.gif

P.S. ce concluzie poti trage din acel consum al tau ? Ca ai aplicatia "calculator" instalata pe calculator ?
CringanuAndrei
Va salut! Am o solenza de cv timp, si n-am iesit din oras pana acum o saptamana, in bucuresti consumul este undeva la 7-8l/100 km, fara aer.
Dar am facut un drum in austria cu solenza, si ce vreau sa va spun ca masina a scos un consum foarte bun, nici nu ma asteptam la asa cv.
din bucresti pana in siubiu, 16 litri, dar un mers foarte brutal. chiar daca este o solenza, pe serpentine, si pe valea oltului, m-am tot luat cu un bmw mai vheci cu motor mai mare, si am chinuito rau de tot. In sibiu am lovit un obiect pe carosabil si a explodat anvelopa pe spate dreapta. si daca tot m-am oprit am zis sa fac si plinul. precizez ca indicatorul de la rezervor nu imi indica mai sus de prima linie indifernt cat am in rezervor. de la sibiu la nadlac, masina a consuma doar 12 litri. in cam 300 de km. dar tot asa un mers peste 100h, in afara localitatii. apoi cand am facut plinul in nadlac, a intrat doar 12 litri. foarte placut surpins. iar cand am ajuns in austria la destinatie precizez ca acul nu se miscase, dar atunci cand in rezervor am mai putin decat primul nivel atunci imi indica. deci Romania-Austria a consumat mai putin de 50 de litri, aprox 1100 de km. deci in privinta consumului sunt foarte multumit, iar pe autostrafa in ungaria am mers si cu 160.... deci ... consum foarte bun, si atat
si vreau sa mai fac o precizare... cu benzina, de 98 din austria... pot sa zic ca zboara... adica atunci cand calc acceleratia... parca chiar se simte cv... poate este doar o impresie? ce credeti?
DrV
Buna seara. In functie de regimul de viteza, Bucuresti Fetesti ~150 km (plus retur alti 150) a inghitit undeva pe la 150 de lei deci un consum de aproximativ 9% (pe vremea cand benzina era 5.4Ron). Am mers cu 130 aproape constant. A doua oara cand am facut drumul si am mers cu 90-100 fara sa trec de 110, am alimentat cu 100 lei si mi-au mai ramas niscaiva litri si pentru Bucale (as zice un 16 L consumati - dpdv ochiometric raportat la liniutele de pe bord). Ambele drumuri fara AC. Mi s-a parut initial un consum mare, dar am inteles pana la urma ca orice sare de 90-100 (respectiv ~2800 turatii) implica un consum crescut. Solenza de 1.4 benzina, din 2004 cu un pic sub 60.000 km parcursi (teoretic - eu fiind al doilea proprietar, nu bag mana-n foc) si consumabile schimbate inainte de drum (ulei, filtru ulei, filtru aer, bucsaraie).

In Bucuresti, intre 8 si 11% (fara AC) - mers noaptea, respectiv ziua, dar nu in orele de varf.
marcelbanu
@CringanuAndrei
(50 litri / 1100 km) x 100 = 4,55 l / 100 km
extasy_myhay
QUOTE(DrV @ 6 Jul 2012, 02:46)
Buna seara. In functie de regimul de viteza, Bucuresti Fetesti ~150 km (plus retur alti 150) a inghitit undeva pe la 150 de lei deci un consum de aproximativ 9% (pe vremea cand benzina era 5.4Ron). Am mers cu 130 aproape constant. A doua oara cand am facut drumul si am mers cu 90-100 fara sa trec de 110, am alimentat cu 100 lei si mi-au mai ramas niscaiva litri si pentru Bucale (as zice un 16 L consumati - dpdv ochiometric raportat la liniutele de pe bord). Ambele drumuri fara AC. Mi s-a parut initial un consum mare, dar am inteles pana la urma ca orice sare de 90-100 (respectiv ~2800 turatii) implica un consum crescut. Solenza de 1.4 benzina, din 2004 cu un pic sub 60.000 km parcursi (teoretic - eu fiind al doilea proprietar, nu bag mana-n foc) si consumabile schimbate inainte de drum (ulei, filtru ulei, filtru aer, bucsaraie).

In Bucuresti, intre 8 si 11% (fara AC) - mers noaptea, respectiv ziua, dar nu in orele de varf.
*



Salut se pare ca ai o masina proasta consumurile tale le confirm si eu doar ca poate un pic mai mici (diferenta de maxim 1%) ins adaca tinem cont de colegul "CringanuAndrei" care merge pe munte cu viteze de pana la 160km/h si scoate un consum mediu de 4.5% .... se pare ca ori avem noi masini proaste ori are el motor diesel. Oricum pot preciza ca la solenza consumul este infuentat foarte mult de schimbarea filtrelor.

Eu am facut ieri 135 km in Bucuresti din care 80 la ore de varf si am consumat aproximativ 13l benzina, de mentionat faptul ca am mers cam 75% din timp cu AC-ul pornit
edy99
am facut mai multe drumuri intre constanta-petrosani si retur, pargurgandu-le in 7 ore jumatate, 8 ore, sau 9 ore, un drum de 605 km, cu aerul conditionat pornit, sau nu, iar in general, cu mici exceptii pe autostrada, viteza de croaziera pe autostrada a fost la 100 km/h, iar consumul de fiecare data a fost pe undeva pe la 6,2 l %.
consumul urban, ca e iarna , ca e vara , ca am pornit aerul conditionat sau nu, se afla pe undeva intre 7,9 si 8,5 %.
cel mai mic consum urban l-am avut undeva pe la 7,4 %, iar cel mai mic consum mixt, adica 1/3 din km respectivi i-am facut in oras, si 2/3 in afara, cu viteza intre 90-95 km/h, si s-a situat undeva la 5,7 l %.
masina e solenza scala
neacsugabrie
QUOTE(CringanuAndrei @ 6 Jul 2012, 00:05)
Romania-Austria a consumat mai putin de 50 de litri, aprox 1100 de km. deci in privinta consumului sunt foarte multumit, iar pe autostrafa in ungaria am mers si cu 160.... deci ... consum foarte bun, si atat
si vreau sa mai fac o precizare... cu benzina, de 98 din austria... pot sa zic ca zboara... adica atunci cand calc acceleratia... parca chiar se simte cv... poate este doar o impresie? ce credeti?
*


Nu te supara pe mine dar ce model ai?
Hibrid?!
marius c
solenza diesel cat de cat intretinuta nu consuma in afara mai mult de 6-7 litri chiar daca mergi cu viteze de 140-150 km pe ora , daca se merge pana in 110-120 consumul se situeaza undeva la 4,5-5 litri la suta in afara, in oras undeva pe la 6 litri de motorina , pe vremea asta calduroasa se pot obtine consumuri mai mici ,
neacsugabrie
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 18:48)
solenza diesel cat de cat intretinuta nu consuma in afara mai mult de 6-7 litri chiar daca mergi cu viteze de 140-150 km pe ora , daca se merge pana in 110-120 consumul se situeaza undeva la 4,5-5 litri la suta in afara, in oras undeva pe la 6 litri de motorina , pe vremea asta calduroasa se pot obtine consumuri mai mici ,
*


Colegu` Andrei, are benzinara si consuma 4.5,deci aia diesel consuma 2 s`un sfert.
argon
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 19:48)
solenza diesel cat de cat intretinuta nu consuma in afara mai mult de 6-7 litri chiar daca mergi cu viteze de 140-150 km pe ora
*



Poti sa dormi cu ea in pat si sa-i pui bigudiuri din punct de vedere al intretinerii, dar la 150 la ora sta sa se dezmebreze, si cei 62 de cai dau sa moara. La viteza aai consumul e minim 12%, tinand cont ca motorul e la limitele sale.
bogdanelkva
Care ati mers cu solenza cu peste 150 la ora si ati ramas vii si nedezmembrati,dati aici un semn de viata! radmasa.gif
marius c
pe atostrada viteza la care am ajuns 160km pe ora la 4100 rot\min turatia maxima in sarcina este de 4680 de tuaratii la 1,9 d ,
marcelbanu
150 pe ceasul mașinii ?
Am fost eu pe A3, dar GPS-ul mi-a arătat 141 km/h...
marius c
viteza corespunde cu cea de la ,,tester,, nu am eroare de citire a ceasurilor de bord

6 Jul 2012, 19:30:
bogdanelkva in vulcan te cred si eu ca nu poti sa prinzi 150 dar poate inspre Iscroni sau Petrosani dar cred ca ninci acolo nu prea ai sanse prin vagaunile alea ,poti sa incerci spre Lupeni cine stie poate reusesti , P.S [ nascut crescut in vale vulcan in dallas .mutat pe meleaguri moldave , nu am vrut sa fiu sarcastic , multe salutari
argon
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 20:20)
viteza corespunde cu cea de la ,,tester,, nu am eroare de citire a ceasurilor de bord
*



E clar, e defecta, eroarea o au toate din fabrica.
bogdanelkva
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 20:20)
te cred si eu ca nu poti sa prinzi 150
*


Nu am contestat ca poti prinde 150,dealtfel si eu am mers pana mi-a indicat ceasul 160,evident in alte zone,ca aici nu sunt drumuri drepte mai lungi de 1,5-2 km radmasa.gif ,am contestat chestia cu "dezmembratul" la 150 la ora.Salutari si din partea mea. biggrin.gif
marius80_eugen
QUOTE(bogdanelkva @ 6 Jul 2012, 19:02)
Care ati mers cu solenza cu peste 150 la ora si ati ramas vii si nedezmembrati,dati aici un semn de viata! radmasa.gif
*

NU aici trebuie sa dea un semn de viata ca suntem off-topic , dar eu sunt PREZENT la strigare !
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 19:12)
pe atostrada viteza la care am ajuns 160km pe ora la 4100 rot\min turatia maxima in sarcina este de 4680 de tuaratii la 1,9 d ,
*


Cata precizie domne , cata precizie ! Eu am mers cu un diesel si am ajuns la concluzia ca singurul avantaj care trebuie exploatat la maxim pe acel motor este consumul mic si ... atat .
QUOTE(marius c @ 6 Jul 2012, 19:20)
viteza corespunde cu cea de la ,,tester,, nu am eroare de citire a ceasurilor de bord
<span class='edit'>6 Jul 2012, 19:30:</span>
*


Viteza NU are cum sa corespunda cu cea de pe tester , nimanui nu i-a corespuns ! Eu am facut la cumparare testul la Autotest si apoi de-a lungul anilor vre-o 3 dyno si depinde mult si de anvelope , dar eroare tot exista si ea se situeaza intre 5-8 % .

On-topic : Bucuresti numai ore de varf 9.2% , un sigur drum in afara pana in Giurgiu , noaptea , masina goala 4.8 % .
bodo90
Fosta mea Solenza Clima nu consuma mai mult de 6% benzina, e drept folosita cam 80% in afara orasului.
Sunt masini deosebit de simple , usoare si sprintene.Modelele Europa consumau chiar mai putin , acestea fiind cele mai usoare si ieftin de reparat. E drept ca nu prea are ce se strica la ele. Daca s-ar mai produce mi-as cumpara din nou. Poate constructorul francez relanseaza o masina simpla si ieftina cum de altfel a avut initiativa la inceput.
Duster si Lodgy nu ma atrag deloc.

Un coleg a facut "naveta" Romania-Belgia vreme de 4 ani, modelul simplu Europa , si a fost extrem de multumit in privinta consumului si a costurilor.
GeorDanny
Salutare , am facut si eu consumul zilele astea si am mers cu 10 l - 120 km in afara cu ac`ul pornit , 2 persoane fara greutate suplimentara , dupa calculele mele consumul este cam mare , si nu stiu ce ar putea sa duca la acest consum , benzina este 95 rompetrol .
marius80_eugen
Daca si calculezi cat vine , 8,33% e cam mult pentru Giurgiu , dar e ok pt Bucuresti . Baga pe viitor benzina de la Mol , ca ai unul exact la iesire .
Daca ai consumat atat in afara localitatii ... este ENORM ! Eu nu am reusit in afara mai mult de 7,5% cu masina full sau Shumi cu 2 pers .
GeorDanny
QUOTE(marius80_eugen @ 23 Jul 2012, 18:45)
Daca si calculezi cat vine , 8,33% e cam mult pentru Giurgiu , dar e ok pt Bucuresti . Baga pe viitor benzina de la Mol , ca ai unul exact la iesire .
Daca ai consumat atat in afara localitatii ... este ENORM ! Eu nu am reusit in afara mai mult de 7,5% cu masina full sau Shumi cu 2 pers .
*


Man` am specificat ca acest consum al am in afara localitati la drum intins , cu benzina de la rompetrolul de langa mol`ul de la iesire din oras , si totusi mol sau rompetrol nu cred ca benzina este problema acestui consum , dar nu stiu cum sa fac sa aflu ce o face sa consume asa mult , ce sfaturi imi dati sa verifica sa inlocuiesc cu ce sa inlocuiesc ?
apropo la 110 km/h la cat sta turometrul la voi ?
neacsugabrie
QUOTE(GeorDanny @ 23 Jul 2012, 20:48)
Man` am specificat ca acest consum al am in afara localitati la drum intins , cu benzina de la rompetrolul de langa mol`ul de la iesire din oras , si totusi mol sau rompetrol nu cred ca benzina este problema acestui consum , dar nu stiu cum sa fac sa aflu ce o face sa consume asa mult , ce sfaturi imi dati sa verifica sa inlocuiesc cu ce sa inlocuiesc ?
apropo la 110 km/h la cat sta turometrul la voi ?
*


Benzina din statiile MOL este produsa de Rompetrol (am lucrat pana acum 10 luni la Rompetrol).
Maskatu
Majoritatea carburantului ce se vinde la toate statiile (omv, lukoil, agip, mol) este de la rompetrol. Doar nu or fi idioti sa importe vagoane intregi de carburant, si sa piarda multi bani, cand pot sa il cumpere direct de aici...

@GeorDanny: Mie afara cu ac pornit, viteza de croaziera de 90-100, bagaje full, 3-4-5 persoane (chiar nu are importanta), consum 6,4 spre 6,5 (testat la pompa nu povesti), si pe distante lungi, adica 1000-1500 km, nu 100-200. smile.gif Benzina de unde am apucat ca nu stateam de mofturi cand eram in alt oras, sa caut x sau y benzinarie. Oricum 80% carburantul este acelasi la toate firmele. Difera doar denumirea si poate mai adauga ei 2-3 aditivi in plus sau.... 2-3 litri de apa. biggrin.gif

Vezi sa nu ai rotile infranate, sau vreo problema pe partea de alimentare. Pompa benzina, traseu, filtre, etc. Eu nu am inteles unde ai facut consumul. In afara orasului sau in oras? Daca este in oras 8,33 este un consum excelent, mai ales cu ac pornit. Daca este in afara lui, este un consum imens, chiar si in regim de iarna! Afara mai mult de 6,5 spre 7 nu are voie sa consume si asta cu ac blana, bagaje full si 5 persoane.
marius80_eugen
Eu inteleg ca nu se apuca ei sa importe atata benzina , DAR benzina mai buna decat la Mol nu gasesc si am incercat multe alte statii , inclusiv cele noi , de la inca 2-3 noi intrati pe piata . Cu Rompetrol nu am avut probleme , dar nu trage masina la fel ca cea de la Mol si nu este vb. de placebo , ca eu mai si uit de unde bag si abia dupa ce observ comportamentul masinii ma gandesc si caut ultimul bon de benzina .
Consumul ala mare ... sa verifice bujiile , returul , rotile sa nu se incinga daca sunt infranate ...
neacsugabrie
QUOTE(marius80_eugen @ 24 Jul 2012, 07:36)

Consumul ala mare ... sa verifice bujiile , returul , rotile sa nu se incinga daca sunt infranate ...
*


Care retur?
marius80_eugen
Pai tu crezi ca toata benzina care este trasa de pompa de benzina este si consumata ?
neacsugabrie
QUOTE(marius80_eugen @ 24 Jul 2012, 18:02)
Pai tu crezi ca toata benzina care este trasa de pompa de benzina este si consumata ?
*


Pai nu are retur,doar canistra de carbon care e alta mancare de peste.
mecanicosu
Unu de pe un sait a raspuns


dan
a raspuns pe 30 Sep 2010, 14:37

nu nu are pt ca pompa e prevazuta cu regulator de presiune....


Eu stiu ca orice masina e prevazuta si cu retur la benzina. Daca gresesc corectatima
neacsugabrie
QUOTE(mecanicosu @ 24 Jul 2012, 18:53)
Unu de pe un sait  a raspuns  
dan
a raspuns pe 30 Sep 2010, 14:37

nu nu are pt ca pompa e prevazuta cu regulator de presiune....
Eu stiu ca orice masina e prevazuta si cu retur la benzina. Daca gresesc corectatima
*


Solenza ,Logan si altele sunt echipate cu ansamblu pompa benzina cu regulator de presiune in rezervor,deci nu au retur.
Supernova ,daca nu ma insel ,are retur cu regulator de presiune montat pe rampa injectoarelor.
De Supernova nu sunt sigur,dar la Solenza am dat de doua ori pompa jos si am si citit prin manualul de raparatii ca nu are retur.
Exista o conducta care pleaca din rezervor in canistra de carbon si de acolo in rampa injectoarelor dar prin ea trec gazele din rezervor sunt condesate in canistra si absorbite cand vrea muschii UCE in motor.
http://ro.scribd.com/doc/57847416/Manual-Solenza
capitol 12 pag 81
mecanicosu
Ma voi documenta 090.gif
GeorDanny
Consumul este in afara orasului 10l benzina 95 rompetrol fix 117 km pana la oprirea motorului .
O sa trec la verificari incepand cu bujiile , filtrele, pompa benzina ,
Multumesc tuturor pentru sfaturi si idei , voi reveni cu un raspuns .
edy99
distanta 1016 km, naveta constanta jupiter si retur, aproximativ 2 saptamani, cca 700 km, restul de 300 in constanta, consum mediu 7,4 %
Badr Hari
Bucuresti - Valcea - Novaci - Sebes = consum aproximativ 6.5 L (aer pornit tot timpul, 2 persoane).

Deva - Sebes - Valcea - Bucuresti = consum 6 L (dupa schimbarea kit-ului de ambreiaj la Deva, aer pornit tot timpul, 2 persoane); nu stiu daca are vreo importanta in consum schimbarea kitului de ambreiaj. Oricum, sunt foarte multumit de consumul masinii.
marius80_eugen
Luni seara am venit dintr-un mic concediu motorizat si voi trece traseele si distanta totala :
1. Bucuresti - Pitesti - Manastirea Cozia - Sibiu - Zarnesti - prima zi ;
2. Zarnesti - Sighisoara - Targu Mures - Sovata ; Sovata - Lacul Rosu - Cheile Bicazului - Sovata ;- a doua zi ;
3. Sovata - Praid - Sovata - Brasov - Bucuresti - a trei-a zi ;

Total aproximativ 1230 km . Consum mediu 4,7% , benzina Mol + un aditiv nemtesc la primul plin pana la tac + completare de la un Mol din Targu Mures pana aproape de plin ; Doua persoane + 30 kg bagajele aproximativ ; Rotile umflate la 2,35 atm. ca am sperat sa merg numai pe drumuri bune .
Viteza medie a fost de 68 km/h , cu precizarea ca la intoarcere am pierdut cam 45 minute bara la bara la Comarnic si banuiesc ca de aici s-a tras scaderea mediei de viteza , altfel 50 - 140 .
Impresii ( sper sa nu se supere nimeni ) :
Radare cat cuprinde mai ales pe la unguri + cateva fixe , de care am impresia ca m-a luat unul , dar nu stiu daca mai functionau sau nu , detectorul nefacand nici un gest la el , dar la celelalte a beepait cu 50 m inainte de el .
Am facut cea mai mare prostie sa incerc sa scurtez distanta de la Zarnesti - Sercaia - Hoghiz si sa merg direct la Sovata , fara sa mai trec prin Sighisoara ca-l stiam si eu si mandra , dar mi-a parut tare rau de alegerea facuta . Drum mai prost ca ala nu am mai vazut in prezent in RO , dar imi aduc aminte din copilarie cum mergeam cu tata catre bunici , printr-un drum asemanator terminat de masinile care lucrau la sonde . Este o porcarie de drum si de atunci am renuntat sa mai scurtez ceva si am ales numai DN-urile si Europenele si bine am facut . S-a lasat cu o pauza de desumflare roti la 2,1 atm si apoi umflare la 2,3 exact inainte de a intra pe DN .
Dupa ce ca era terminat , m-a mai oprit si Politia in drepul unei paduri pe acest drum si le-am transmis multa fericire in privinta drumului . Culmea era ca in spatele meu era unul cu numere de Italia pe care nu l-a oprit . In acele judete masinile de Italia sunt ca cele de Bulgaria in sudul tarii .
Nu imi pare rau de alergatura , platite doar doua nopti de cazare , sucuri in frigorifica , mancare neaos romaneasca cu exceptia unui gulas si o prajitura ( galusti Samloi , sau ceva de genul ca denumire ) . In salina Praid efectul accidentului disparuse , dar se schimbasera cate ceva in bine , viteza mai mica in tunel , autobuzele nu mai asteptau orarul ( la 30 min ) si plecau imediat ce se umpleau , in interior super-racoare ( 16-20 'C ) , afara la iesire 33' , in interior un restaurant super bun si degustare de vinuri ( inutil din pacate din cauze de carnet ) .
In orasele mari de genul Sibiu / Targu Mures sa nu mergeti fara harta ca nu vedeti NIMIC , nu gasiti locuri de parcare si politia abia asteapta sa va trozneasca o amenda .
Consumul este cel afisat de CB si calculat conform bonurilor de benzina , ma asteptam sa fie un 5.0 , dar se pare ca Iridium-urile se inteleg foarte bine cu restul modificarilor , asa ca asta este unul din drumurile in care si-au scos din bani si m-au surprins placut .
P.S. Eram sa uit : cam 200 km am mers cu A/C-ul pornit dar pe prima treapta doar . Folia isi face treaba cu brio , dar daca lasi masina in soare dureaza pana se raceste .
romanvs
Traseu:
I.Craiova -Targul-Jiu-Novaci-Ranca-Obarsia Lotrului-Saliste-Sibiu-Ramnicu Valcea:
-440km
-benzina OMV 100
-consum aprox. 7l/100km smile.gif
-AC utilizat aprox. 50% din drum cu exceptia urcarilor pieptis
-viteza maxima 110km/h
-pe urcarile pieptis am mers in forta in treptele 2 si 3(schimbari la 4000-5000rpm)
II. Ramnicu Valcea-Ocnita(inclusiv plimbari in zona)-Govora -Horezu-Craiova:
-220km
-benzina OMV 95
-consum aprox. 9l/100km mad.gif
-AC utilizat aprox. 99%
-viteza maxima 120km/h

660km-8l/100 km,cam mare si nu inteleg ce s-a intamplat in a II parte a traseului. wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.