aluibasarabeanu
7 Jun 2013, 16:40
Da si niste detalii ca mi se pare prea mult 9 litri la suta.La ce temperaturi ai consumul ala, ce anvelope folosesti, acum cat timp ai verificat presiunea in ele etc...plus de asta in Iasi ori urci ori cobori...cam putine locuri plane!!!!
Referitor la ce spui, marius80_eugen,Aceasta trecere o fac cu bani foarte putini, vreo 300 de euro, pentru care primesc in plus o masina un pic mai mare, servo si geamuri electrice, doua airbaguri, anvelope noi de iarna plus noi pe fata de vara, o masina cu totul schimbat la timp si dece nu si o mica schimbare de imagine!Nu sunt hotarat inca suta la suta dar cred ca o sa ofac, am un prieten cu un scenic din 98 cu acelas motor, are vreo 300000 de km si instalatia pusa de foarte mult timp si merge a naibii masina excelent, trage bine, relanti constant, zgomot normal si deaceea sunt incantat de gaz ca pana acum eram dusmanul de moarte!
QUOTE(aluibasarabeanu @ 7 Jun 2013, 17:40)
Da si niste detalii ca mi se pare prea mult 9 litri la suta.La ce temperaturi ai consumul ala, ce anvelope folosesti, acum cat timp ai verificat presiunea in ele etc
Da... adevaru' ca presiunea la roti poate creste consumu' cu 5-6 litri / 100km....
Nu cu mult dar o poate influenta.. testat si asta:))... presiune roti 2.1 fata 2.0 spate...cand is incarcat +0.1 la ambele...temperaturi normale, bujii bune, mpp curatat, tobe noi drumuri de minim ~8 km continuu condus sa spunem cat de cat sportiv, nu imi place sa stau la coada...dar nici "mergand pe jos" tot nu am scos mai mic de 8.5-9 si aici ma refer fara bruscari ,frana de motor, cat mai constant in viteza etc.....
shade4free
7 Jun 2013, 20:41
QUOTE(marius80_eugen @ 7 Jun 2013, 12:48)
Eu vb. de consumuri in Bucuresti , iar daca voi vb. de Pitesti si CT , pentru Bucuresti mai adaugati cel putin inca 1 % la consumurile voastre .
Megane-ul are cam 150 kg in plus fata de SLZ si iar il compari cu LGN , nu cu SLZ .
aluibasarabeanu - daca mergi preponderent in oras , oare de ce vrei sa treci de la o masina mai usoara si mai mica la una mai mare si mai greoaie ? Si la asta ii mai pui inca 50-70 kg in plus , ca sa o scoti pe GPL ... Dupa ce vei acea si ceva greutate si GPL-ul si inca 2 persoane in masina , o sa tragi ca de martoaga de Megane , mai ales ca GPL-ul de la noi este mai puturos decat benzina .
Metoda becului rosu nu este deloc precis . Daca nu ai CB , cel mai sigur este sa alimentezi repetitiv la aceeasi statie , aceeasi pompa , pana la primul click . Adica faci plinul pana la click , mergi cateva sute de km , apoi iar faci plinul la click la aceeasi pompa. Eroarea este mult mai mica decat la faza cu becul rosu .
La mine se poate aprinde rosu dupa o curba si ramane aprins daca merg continuu cu ea . Daca o las pe o suprafata perfect plana si opresc , la repornire rosul este stins si reapare dupa o vreme si alte curbe si denivelari , asa ca o eroare de 1-1,5 litri la un "plin" de 35-37 de litri este foarte mare .
Conduc masina pe gaz de peste 13 ani
este adevarat ca la vechea dacie se cunostea diferenta de tras de la gaz la benzina, asta numai daca o setati pe economic, eu consumam cam 9 % nu era diferenta de putere
la solenza este alta mancare de peste, e treaba calculatorului sa nu simti ca esti pe gaz, Nu este diferenta de putere de la benzina la gaz
pe benzina conxum 6-6,5 pe gaz 7,5-8
Cand vad aici consum de 5, 5% mi se pune traversa
)
andri1940
7 Jun 2013, 22:29
aluibasarabeanu, eu te incurajez sa faci pasul la Megane, mai ales ca in conditiile actuale cam greu scapi de Solenza cu taxa de mediu... Masina pe care vrei sa o iei ai prezentat-o mi se pare pe forumul "prieten", nu e prea dotata, dar cred ca tot se merita. Motorul de 90 cp pe Megane1 e absolut similar ca performante si consum cu logan euro3 de acceasi putere, se misca bine si consuma decent chiar si in oras.
Plm, orice merita in locul Solenzei
.
PS: aluibasarabeanu: scapa de solniță.
Am condus logan van 1.4, 3 luni, pt ca am lucrat pe el, si indiferent cum mergeam, imi consuma 6% . Ca o mica paranteza, am condus logan 1.4 cu ac, dar oprit, si era mai puturoasa ca van-ul.
Fosta mea masina, pe carburator dublu, consuma intre 10 si 13% in oras.
De curand am condus un 307 in afara orasului 1.6 diesel, cu mers fara menajamente, si la dus mi-a luat 4,7% si la intors mi-a luat 4,3 %.
In schimb cu solenza, oricum as merge, in oras imi ia, dupa bunul plac, intre 7,5-8% si 9-9,5% , iar in afara imi ia 6,2-6,5%.
O singura data mi-a luat 5,75%.
Ce vreau sa zic, ca pur si simplu atata consuma, nu e vb ca am talpa grea, atata timp cat am avut consumuri mici la alte masini conduse de mine
aluibasarabeanu
8 Jun 2013, 07:58
QUOTE(andri1940 @ 7 Jun 2013, 23:29)
aluibasarabeanu, eu te incurajez sa faci pasul la Megane, mai ales ca in conditiile actuale cam greu scapi de Solenza cu taxa de mediu... Masina pe care vrei sa o iei ai prezentat-o mi se pare pe forumul "prieten", nu e prea dotata, dar cred ca tot se merita. Motorul de 90 cp pe Megane1 e absolut similar ca performante si consum cu logan euro3 de acceasi putere, se misca bine si consuma decent chiar si in oras.
Solenza e ca si data cu 50 de mil surorii mele deci nu e problema de acte sau taxe, cu Meganul sunt in negocieri si cred ca o sa il scot la adevarata lui valoare adica nu mai mult de 1500 de euro, daca nu mi-l lasa la suma asta raman cu solenza.Dupa cum am mai spus Meganului nu ii mai trebuie decat benzina si talpa si eventual putin cosmetizata ca daca era vreun junghi nu ma mai bagam!
marius80_eugen
8 Jun 2013, 16:11
QUOTE(Iulikk @ 7 Jun 2013, 22:52)
Plm, orice merita in locul Solenzei
.
PS: aluibasarabeanu: scapa de solniță.
Eu nu cred ca tu ti-ai meritat vreodata masina asta si probabil de asta nici nu ai parte de ea .
Am mers cu multe junghiuri si de LGN , Clio , Megane1 , Polo , Fabia , BMW seria 3 si 5 , precum si cu multe altele ... unele obosite , unele mai putin obosite , iar concluzia a fost ca ori trec la ceva de genul Megane nou sau impecabil , ori am grija de masina mea si ea o sa aiba grija de mine . O masina neingrijita poate fi un sac fara fund de care sa-ti fie sila sau o masina in care abia astepti sa te urci si fiecare drum sa fie o placere.
Cei care nu obtineti consumuri sub 5,5 in afara si sub 9 in oras, cu siguranta nu aveti grija de greutatea masinii , de presiunea in roti , nici gand de flash tuning , filtru aer sport , evacuare sport , bujii iridium , tratament motor si cutie , precum si alte consumabile de calitate si benzina buna . Era chiar culmea sa am acelasi consum cu unii care trateaza masina cu fundul si habar nu au de restul de imbunatatiri , de parca suntem aici pe forum de gospodine si politica , nu de masini .
Da bre, da' degeaba motoru e beton daca (,) caroseria e praf
. Si da, solenza din dotare consuma ~ 6 litri / 100 in regim mixt, dar tot te pisi pe ca zdrangane toata.
cosstti
8 Jun 2013, 19:08
@ gabyu Cred ca ar trebui sa studiezi din ce motive creste consumul, poate ar trebui sa inlocuiesti sonda Lambda, ca sonda asta trimite informatia la UCE iar daca informatia este eronata, UCE la randul lui dozeaza eronat carburantul.
Oricat as urechi solenza mea in oras nu reusesc sa depasesc 8l/100km. la vremea asta, iar la extraurban 5,5l/100.
marius80_eugen nu mai acuza tu lumea ca nu isi ingrijeste masina stai tu chill ca solenza mea este mult mai ingrijita fata de a multora, si nici nu m-am zgarcit la bani cand a fost cazul... iar daca pentru tine ingrijirea masinii inseamna tunning inseamna ca ai gresit forumul
.
on topic... sonda lamda se poate vedea daca nu mai este buna pe tester nu?
cosstti
9 Jun 2013, 14:01
Da se poate vedea pe tester dar nu te rezuma numai la atat.
Vezi filtrul de aer sa nu fie imbacsit.
Sa nu ai roti infranate.
Bujiile sa fie bune cu distanta dintre electrozi verificata.
Si poate ca ar mai fi cateva dar acum atatea am in minte.
Bafta
marius80_eugen
11 Jun 2013, 09:45
gabyu - cred ca modificarile si imbunatatirile de la Dacia aici isi au locul .
Am uitat intr-adevar treaba cu rotile infranate , ca si asta este o cauza a consumului ridicat.
Iulikk - eu am facut o isonorizare acum vreo 4-5 ani , cam pusesem muzica puternica pe ea , in rest nu am umblat la nimic . Nu stiu ce zdrangane la tine , dar la mine , daca bucsele si tot ce trebuie sunt ok , nu zdrangane nimic . Fata de Logan si Clio , ambele de cativa ani , nu observ la mine mai mult zgomot rezidual . Poate ca la mine se aude mai puternic motorul cand accelerez , e adevarat , dar nu este deranjant . Poate ca zgomotul in habitaclu creste exponential peste 140 km.h , dar de cate ori mergi cu 170-180 ? Sa fim seriosi , conteaza sa mearga masina si sa fii in siguranta , iar la vitezele medii , masina se comporta ok .
Pana la urma eu am peste 140.000 km , motorul merge ok , iar plangerile astea cu zgomotul mi se par puerile si parca imi aduc aminte de povestea drobului de sare . Multi sunteti nemultumiti , dar nici unul nu faceti nimic in privinta asta . Sunt destule topicuri de isonorizare de peste 5 ani pe forum , ca folositi vopsea isonorizanta , fonomin , aluband ... asta conteaza mai putin , efect au .
Caroseria praf ? Pai uitati-va la Cielo dupa 10 ani si primele Loganuri . Sunt foarte curios cum vor arata si Sandero si Loganurile actuale , facute in criza peste inca 7-8 ani .
cosstti
11 Jun 2013, 12:37
Unele modele de Solenza ca si unele Loganuri au fost ceruite din fabrica, la astea nu prea vezi rugina decat la oalele de pe spate.
Chiar nu stiu care a fost logica ceruirii pe sarite (nu la toate modelele), cert este faptul ca de cele ceruite s-a lipit mai greu rugina. La DSN nu s-a ceruit nici un model si efectele se vad din plin.
Unii posesori de Logan au fost invitati la service pentru operatiunea mai sus amintita, contracost bineanteles.
Emi.GR
15 Aug 2013, 16:21
Intrerup discutiile voastre si revin la consum. Intreb pe cei care au computer de bord cu consum instant si pe cei care in urma unor teste au aflat consumul de benzina la anumite turatii. Ma intreb care este consum la 5200 de turatii adica, consumul maxim pe care il poate atinge un 1.4 benzina fara probleme tehnice. Eu mi-am facut o parere dar va las pe voi mai intai ca poate aveti surse mai sigure.
bogdandsn
16 Aug 2013, 06:26
Supernova fara modificari la motor, calculatoru de bord pe la 4500 arata 18-19 consum instant.
Emi.GR
16 Aug 2013, 09:57
Extrem de mult fata de asteptarile mele. Ajunsesem la o concluzie ca mai mult de 18 % nu are cum sa consume, daca nu ar avea probleme sau modificari normal.
bogdandsn
16 Aug 2013, 14:06
nu am nici o modificare si nici probleme la motor (de care sa stiu)...si ala atat arata, bine nu cred ca se duce mai mult de atat.
marius80_eugen
7 Oct 2013, 21:57
QUOTE(Emi.GR @ 15 Aug 2013, 16:21)
Intrerup discutiile voastre si revin la consum. Intreb pe cei care au computer de bord cu consum instant si pe cei care in urma unor teste au aflat consumul de benzina la anumite turatii. Ma intreb care este consum la 5200 de turatii adica, consumul maxim pe care il poate atinge un 1.4 benzina fara probleme tehnice. Eu mi-am facut o parere dar va las pe voi mai intai ca poate aveti surse mai sigure.
Ce conteaza turatia de 5200 rpm ? Intr-a 2-a ai cam 25% consum instantaneu , dar ce daca ?!? Ii dau a 2-a pana la 5200 rpm cu 25% consum , apoi schimb a 5-a in mers constant si am 3,5% consum , asa ca ce conteaza ? Oricum 5200 rpm nu este o turatie de croaziera , iar pe la 80 km/h este la 2000 rpm. intr-a 5-a si o poti duce pana la 3000- 3200 rpm si inca poti spune ca esti la croaziera daca mergi constant , iar dupa 3500 rpm deja nu mai mergi la consum .
Nu cred ca reprezinta nimic aceasta turatie , iar cand accelerezi pana la acea turatie , deja trebuie sa o schimbi urgent ca ajungi la 5500 intr-o fractiune de secunda si apoi pierzi puterea . Eu sunt convins ca multi nici nu apuca sa vada consumul instantaneu pentru ca nu apuca sa se afiseze consumul , avand un mic lag si la urcare si la coborare .
Pentru cei care nu ai CB , trebuie sa inteleaga ca acel consum instantaneu este afisat numai la peste 35 km/h , deci o accelerare in gol peste acea viteza afisata pe bord nu inseamna nimic , pentru ca motorul nu este in sarcina .
QUOTE(bogdandsn @ 16 Aug 2013, 06:26)
Supernova fara modificari la motor, calculatoru de bord pe la 4500 arata 18-19 consum instant.
Prietene mergi pe sectiunea masinii tale si nu te mai baga in seama la consum SOLENZA ! Ai alta cutie , ai alt ECU ...
QUOTE(cosstti @ 11 Jun 2013, 12:37)
Unele modele de Solenza ca si unele Loganuri au fost ceruite din fabrica, la astea nu prea vezi rugina decat la oalele de pe spate.
Chiar nu stiu care a fost logica ceruirii pe sarite (nu la toate modelele), cert este faptul ca de cele ceruite s-a lipit mai greu rugina. La DSN nu s-a ceruit nici un model si efectele se vad din plin.
Unii posesori de Logan au fost invitati la service pentru operatiunea mai sus amintita, contracost bineanteles.
eu la solenza n-am auzit de nici un fel de ceruire. stie cineva sa se fi facut asa ceva?
unele loganuri, intr-adevar au fost rechemate in service pt ceruire.
Tavy84
25 Jan 2014, 22:39
Va salut pe toti si vreau sa va spun ca eu cred ca am una din cele mai batrane Solenze de pe piata, conform seriei de motor si va mai spun ca la mine cel putin pragurile sunt ceruite din fabrica, au o substanta albicioasa si constitutie ca de guma pe interior lor, legat de faptul cu rechematul masinilor in fabrica, nu am auzit de nici o Solenza sa fie rechemata asa cum s-a intamplat in cazul Loganului.
robertdrag
28 Feb 2014, 16:59
14 la suta a fost consumul meu in urma cu 2 saptamani cand a nins in Bucuresti si a fost ger... este normal ca solenza sa consume 14 virgula 4 la suta in Bucuresti iarna? astept pareri.. si daca e mult care e buba.. ca solenza mea porneste si merge foarte bine deocamdata.. dei unde e buba de consuma 14 la suta?
kingviper
14 Apr 2014, 12:40
Ieri am venit de la un drum de vreo 500 km, consum cam 6%, iar pe portiunea Curtea de Arges - Bucuresti, cam 5.8%.
Dimineata, pe la 5:30 am verificat cu interfata OBDlink MX + Torque si nu scadea sub 6.5-7 % instantul :|, la o temperatura de admisie de sub 10grade, iar temperatura apei nu se ridica mai mult de 80 de grade, fiind foarte rece afara.
Bine, oricum pe interfata consumul variaza usor, fata de realitate, pentru ca nu stiu exact eficienta volumetrica a masinii. Am setat-o undeva pe la 70-75%.
Am intrat pe A1 cu un consum de 5.27%, am iesit cu 5.4% dar am ajuns acasa cu consumul de 5.8%, ca deh... traficul de capitala consuma benzina si nervii soferului.
marius80_eugen
29 Oct 2014, 21:33
Viper - foloseste carton pe jumatate de radiator si sa-mi spui apoi consumul , daca nu cumva se apropie de cel de vara
. Eu il folosesc si in Bucuresti , de peste o saptamana . Carton bagat in punga neagra pe jumatate de radiator .
P.S. Nu te lua dupa gura lumii , daca poti sa o ajuti macar cu temperatura , de ce nu ?
Tavy84 - a mea e din mai 2003 si cred ca si a mea are ce spui tu acolo , dar eu oricum am antifonat-o putin suplimentar si am si isonorizat-o de multi ani si pana in prezent nu imi pare rau.
QUOTE(robertdrag @ 28 Feb 2014, 16:59)
14 la suta a fost consumul meu in urma cu 2 saptamani cand a nins in Bucuresti si a fost ger... este normal ca solenza sa consume 14 virgula 4 la suta in Bucuresti iarna? astept pareri.. si daca e mult care e buba.. ca solenza mea porneste si merge foarte bine deocamdata.. dei unde e buba de consuma 14 la suta?
14% nu am avut niciodata consumul , iar anul asta chiar nu a fost NICAIERI in RO atata ger pentru acel consum. Iarna trecuta am avut zile cu 12% , dar la -20' cu drumuri scurte si nameti de 1 metru.
Citeste sfatul meu catre Viper si poate il pui si tu in aplicare cateva zile !
Consum toata vara numai oras intre 6,8 si 7,5 % in Bucuresti . Acum a ajuns la 8,2 si astept si urmatoarele saptamani , sa vad ce vreme vine . De o saptamana am pus carton pe jumatate de radiator si am si caldura si motorul merge ok .
velceani
2 Dec 2014, 09:21
robertdrag aproape acelasi consum l-am avut si eu acum cu gerul asta,
si nu inteleg care e problema?? 14% si nici macar nu merg in oras..
Nu inteleg ce e cu masina, merge bine, nu am probleme.. porneste oricand..
Pana acum nu am avut aceasta problema nici la -20 grade!!
Vara imi ia 6.5 pana la 7 %, iarna imi lua pana la 9 cine stie cum sa ajunga la 10 %.
Cu 5 l am facut 38 de km
pe buneee, o fi ceva cu benzina?
Nici macar nu a vazut a 4-a sa zici ca i-am dat in gura... maxim 50, nici nu poti altfel pe soselele romanesti "curatite de zapada"
Colegi ati mai patit asa ceva?
(Am o mica banuiala, ar fi prima data, sa fi luat tzeapa la benzina la peco???)
kingviper
2 Dec 2014, 11:57
Ai verificat rotile, sa nu fie vreuna sau ambele de pe fata mai infranate?
Ce banuiala de tzepuire ai?
velceani
2 Dec 2014, 12:05
da-le incolo de roti, cat sa se infraneze, ca masina merge lejer..
banzina indoita, sau furt la pompa??
psychoo
2 Dec 2014, 12:35
Eu am avut o problema cu servofrana si mergeam cu rotile fata franate. Cu cat crestea temperatura motorului mergea mai infranata.
Cand era rece totul era ok. Daca porneam si clima aproape ca nu mai pleca de pe loc. Pentru a trece din treapta 1 in 2 trebuia sa o turez pe la 4000. Nu am asteptat sa vad ce efecte are asupra consumului ca sa zic cat anume consuma, dar presupun ca semnificativ mai mult.
kingviper
2 Dec 2014, 14:15
QUOTE(velceani @ 2 Dec 2014, 12:05)
da-le incolo de roti, cat sa se infraneze, ca masina merge lejer..
banzina indoita, sau furt la pompa??
Am facut si eu acum cativa ani un drum Bucuresti - Constanta - Slobozia si cand ma intorceam spre Slobozia, era deja pe rosu, iar rotile fata frigeau de faceai friptura pe ele.
Benzina indoita cu ce? Cu gaz?
De la ce peco ai alimentat? e prima data cand alimentezi acolo?
Furt la pompa e posibil, dar totusi dupa ce ai alimentat, nu s-a ridicat acul de la benzina?
Ar fi culmea sa faci plinul, cand ai rezervorul aproape de rosu, sa iti bage vreo 30 si ceva de litri si tu sa ai rezervorul doar 3/4 conform indicatorului din bord
velceani
2 Dec 2014, 15:31
nu e vorba de roti infranate... stiu ce zici, am patit..
Se practica inainte si benzina cu gazolina, nu stiu cum ii zice, daca asta o fi numele, dar eu asa o stiu.
Nu bag decat de la o benzinarie de vreo 2 ani, si nu am mai patit.
Si ca sa intelegi problema, nu imi mai merge ceasul la benzina de vreo doi ani, arata oricat bagam ca sunt pe rosu, ma mai ghidam dupa becul care indica rezerva. Acum de ceva vreme nu mai merge nici ala...
Oricata benzina bag e inert acul si becul aprins.
Mergand la consum, ca alta metoda nu mai am acum, am ramas de la 5 litri la 0 in 38 de km ?!?!!?!? Mama masii de treaba..
o mai fi rama si in corpul pompei ceva da nu cred, ca e facuta sa suga tot
o sa urmaresc fenomenul sa vad daca se repeta..
Acum am bagat de la alta benzinarie si ii voi face consumul pe metoda km sa vad daca e la fel..
PS
cu furtul la pompa, nu ai vazut la stiri, o multime de soferi care plateau pe bon mai multa benzina decat era posibil sa intre in rezervor? Faceai plinul si in loc de 42 cat intra bagai si plateai 50 poate 60 l. unde erau restul? si mai ziceam daca era un caz izolat.. Nu se stie niciodata..
psychoo
2 Dec 2014, 15:39
Poate nu iti mai merge nici senzorul din cutia de viteze si nu inregistreaza kilometri.
Vitezometrul iti indica bine? Nu are momente in care nu indica viteza?
velceani
2 Dec 2014, 15:44
exclus... fac aceleasi drumuri si km sunt aceeasi, nu se "lungesc"
ceasul functioneaza perfect mai putin defectul ala de la benzina..
Cam cat sa ia la relanti pe timpul asta?
nu mi-o fi luat in o ora 2 l?
Ma gandesc ca o mai las 5-10 min sa se incalzesca inainte sa plec..
Si totusi nu imi iese din cap ideea.. 14 %, pe bune?? cum de la 6-7 vara poate chiar 5.5 sa ajunga la 14 %, nu e acelasi motor? doar nu se maresc cilindri
sincer mi se pare exagerat rau.. daca mergeam in Bucuresti inseamna ca scotam 20 %, e Lambo ???
Iarna trecuta la 8 % estimat nu am ramas in pana si am mers si pe temperaturi de -10 grade, chiar mai mici.
Nu stiu daca are relevanta, benzina e 95 de la Lukoil
psychoo
2 Dec 2014, 16:11
Filtrele sunt schimbate cand trebuie? Bujiile?
Eu am avut la oltcit consum de 30% intr-o iarna cand am avut multe drumuri scurte si nu apuca motorul sa se incalzeasca. Acelasi motor imi lua vara 6%-7%, deci se poate cu acelasi motor sa consumi mai mult in functie de regimul motorului, de sarcina, de starea cauciucurilor (presiune), frane blocate sau nu, consumatori in plus (clima, becuri, dezaburire), trafic mai intens, stat mai mult la semafoare, greutatea papucilor cand accelerezi, etc.
Sunt multi factori de luat in calcul, nu doar distanta si cantitatea de benzina.
Edit: nu stiu despre altii dar eu am avut doar experiente neplacute cu lukoil. De 2 ori am alimentat de acolo. O data cu oltcitul si am ramas in drum la 10 km de statie si o data cu solenza, mergea oribil: lipsa putere si tremurat la relanti. Nu stiu consumul ca abia am asteptat sa se termine.
velceani
2 Dec 2014, 16:26
ai dreptate, de asta am si bagat de la alta benzinarie, sa exclud benzina proasta, desi ma gandesc din ce in ce mai mult la asta..
kingviper
2 Dec 2014, 21:04
Pe vremea asta nu ia nici 1.5% la relanti.
Nici iarna nu o sa sara de 1.5%, cand sunt minus X grade.
Atentie la gume, ca astea de iarna cresc consumul, mai ales daca nu au nici presiunea corecta, daca sunt lasate.
Eu de ceva timp numai de la rompetrol alimentez.
De la Luk, am ramas cu gust amar. 98 pun pariu ca e acelasi 95. Nicio diferenta, nici vorba sa fie masina mai sprintena.
In schimb, am bagat saptamana trecuta vreo 4l de 98 de la Rompetrol (atatia bani mai aveam la mine si trebuia sa ajung iute din sudul in nordul capitalei si mergea motorul mult mai rotund.
La fel de rotund mergea si cand am facut plinul cu 95 peste ce a mai ramas din aia 4 litri combinati cu alti 7-8l cati mai erau pe rezerva.
Dr.Cross
2 Dec 2014, 22:35
On: A mea scoate undeva la 6-7 % în afară. În oraș nu prea am cum să calculez că nu merg prea des..
Off: În Vrancea, benzina 95 e cel mai mult 5.43 :> . Sâc.
Maskatu
3 Dec 2014, 22:19
14% imi consuma cand aveam returul fisurat sau cand a crapat filtrul de benzina. Nu ai simtit miros de benzina pana acum? Alta cauza nu vad. Mie mi-a luat 8,99 ... 9,05 de cand cu frigul. Eu zic ca este acceptabil.
velceani
4 Dec 2014, 08:13
nu are retur solenza si nici filtru de benzina asa ca ...
eu banuiesc inca benzina proasta, am bagat benzina din alta parte, sa vad acum. Asa ma astept si eu la un 9 % maxim..
bogdanmardare
4 Dec 2014, 09:08
idem @Maskatu:
De cand cu frigul, consum 8,6 (benzina Mol 95, anvelope de vara, trasee de 16 km preponderent extra-urban). Am montat pe 29 noiembrie anvelopele de iarna, dar nu am facut decat 60 km, prea putin pentru un consum.
Maskatu
5 Dec 2014, 08:45
QUOTE(velceani @ 4 Dec 2014, 08:13)
nu are retur solenza si nici filtru de benzina asa ca ...
Filtru de benzina stiu ca nu are insa despre retur esti sigur? Returul nu intra prin pompa de benzina, intra in rezervor prin alta locatie.
velceani
5 Dec 2014, 09:31
nu stiu ce sa zic, din cate tin minte nu am vazut la mine asa ceva..
asta nu e cumva din rampa de injectoare?
nu are asa ceva cum are supernova iti spun sigur.
Am mai studiat putin, exista retur dar de vapori de benzina din canistra, de asta zici?
Daca o fi prin alta parte nu stiu...
Revin cu impresii dupa patania cu 14%.
Schimbat peco, benzina Rompetrol parca, mediu estimat in jur de 9 %, poate fi mai mic dar nu am riscat sa mai merg, sa raman fara...
benzina a fost sigur de vina
30 lei - 38 km parcursi
50 lei - 100 km parcursi si mai ducea
psychoo
5 Dec 2014, 10:05
QUOTE(Maskatu @ 5 Dec 2014, 08:45)
Filtru de benzina stiu ca nu are insa despre retur esti sigur? Returul nu intra prin pompa de benzina, intra in rezervor prin alta locatie.
La supernova, din rampa de injectoare se intoarce un furtun in rezervor. Acela este returul.
La solenza vine doar un furtun din pompa in rampa. Nu se mai intoarce nimic. Ansamblul pompei de benzina contine regulatorul, dar se afla in rezervor si nu ai acces la el decat daca demontezi tot corpul.
de când s-a ieftinit benzina, bag de aceeasi suma de bani, si desigur benzina mai multa, dar dupa calcule imi consuma 10%.
e posibil sa fure la pompa? bag de la lukoil
Maskatu
9 Dec 2014, 21:49
Consumul il faci din plin pe plin. La ochi poti sa ai erori de 1-2%.
velceani
10 Dec 2014, 08:14
edy99, citeste mai sus ce am patit eu cu benzina asta mai ieftina...
si tot la lukoil
Nu stiu care e problema cu benzina.. de cand a venit iarna s-a marit consumul de e jale...
Pana anul asta imi lua 7 vara si 8 iarna, e acum ia 9/10 l si chiar peste, alimentand de la lukoil imi ia 14 %
E ca la nebuni... benzina mai ieftina, consum mai mare, deci bani mai multi...
Maskatu
10 Dec 2014, 08:19
Daca tot observati ca de la Lukoil iese naspa consumul, de ce mama lu' proces verbal nu schimbati benzinaria? Aveti vreun contract de exclusivitate cu ei?
bogdanelkva
10 Dec 2014, 08:34
Cred ca degeaba schimbam benzinaria,si eu am observat o crestere a consumului desi bag numai de la Mol.Inainte in afara orasului aveam un 5,5 de ceva timp am 6,3 mediu pe CB.Am avut rotile fata infranate o perioada,acum am rezolvat problema si consumul a ramas tot mare.Poate s-au apucat benzinarii astia sa bage ceva fasole,sarmale in benzina,mai stii?
kingviper
10 Dec 2014, 12:50
Eu bag mereu de la acelasi Rompetrol (de pe Mihai Bravu, dupa podul Vacaresti, pentru cine e din bucuresti sau stie de el) si am observat si eu o crestere a consumului
Inainte am avut o perioada cand alimentam de la Petrom (cel din apropiere de Spitalul Marie Curie (Budimex), primul dinspre Oltenitei) dar nu imi mai placea cum tragea masina si am schimbat pe Rompetrol.
Oare au masluit astia benzina? Las-o in mama masii de treaba, aceeasi masina de aproape 10 ani si acum consuma cel mai mult.
O fi ea batrana, dar totusi... nici chiar asa.
In weekend plec in provincie si o sa pun OBDLink-ul sa vad ce consum imi arata.
Sper sa nu lesin cand vad cifrele
Din ce am mai testat, cel mai mare consum mi l-a afisat odata la un drum spre munte, cand afara era putin sub 0 grade si imi lua 7.5 pana s-a mai incalzit motorul si a scazut spre 6, iar la intoarcere mergea constant cu un consum de 5.5
danciusergiu84
10 Dec 2014, 13:28
O explicatie ca cresterii consumului pe langa temperaturile exterioare din aceasta perioada ar fi si marirea treptata a procentajului de etanol din benzina, initial a fost de 5% iar de cativa ani s-a adoptat la nivel european o valoare de 10%. La o cautare pe google despre benzina E10 se pot gasi informatii printre care e si marirea consumului. Nu stiu tara noastra in ce masura a adoptat aceast normativ dar probabil sunt pompe de benzina care afiseaza procentajul de etanol din cate am inteles eu. La fel s-a intamplat si in cazul motorinei botezata cu bio-diesel 5% si apoi 10%, la fel ca si in cazul benzinei apar si alte efecte secundare asupra sistemului de alimentare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.