Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
CUBANO
Mie imi consuma fara AC 5.8l% afara fara sa depasesc 100km/h iar in oras depinde de stilul de mers ,intre 7-8l%
florinc
QUOTE(CUBANO @ 21 Dec 2004, 19:22)
Mie imi consuma fara AC 5.8l% afara fara sa depasesc 100km/h iar in oras depinde de stilul de mers ,intre 7-8l%
*



Aproximativ la fel si aici. Dar spre 8 la mine ca merg prin Bucuresti. icon_mrgreen.gif up.gif
El Mariaci
QUOTE(CUBANO @ 21 Dec 2004, 17:22)
Mie imi consuma fara AC 5.8l% afara fara sa depasesc 100km/h iar in oras depinde de stilul de mers ,intre 7-8l%
*




Cu tot respectul... in stilul tau de mers treci de 2000 de ture ?
Eu zic ca daca mergi in asa fel incat sa nu adormi la volan, mai putin de 9 nu iti ia in oras (si asta cand nu e aglomerat). Daca stai de vreo 3, 4 ori la un stop iti ia si 10.
SwatKat
QUOTE(El Mariaci @ 22 Dec 2004, 22:14)
Cu tot respectul... in stilul tau de mers treci de 2000 de ture ?
Eu zic ca daca mergi in asa fel incat sa nu adormi la volan, mai putin de 9 nu iti ia in oras (si asta cand nu e aglomerat). Daca stai de vreo 3, 4 ori la un stop iti ia si 10.
*


asa e! Acum depinde in ce parte e omul si pe unde merge, ca asta conteaza foarte mult
dragosn
Salut!
Am ajuns cu solenenza la 1300 de kilometri. Am facut primul consum. Numai in Bucuresti, in zilele de Craciun am facut 178 de km. si cand am fost la benzinarie sa imi fac din nou plinul am bagat vreo 15 litrii. Asta insemna un consum de 8,9. dupa ce ajung la 3.000 de km. nu ar trebui sa mai scada? Eu chhiar merg linistit, fara accelerari bruste si schimbat vitezele la 2500-3000 de turatii.
dominic
Asta e consumul, iarna creste. Mie imi ia in oras 9-10, la drum 5,5-6. In oras fac drumuri scurte, mers moderat
asm
QUOTE(dragosn @ 28 Dec 2004, 16:06)
Salut!
Am ajuns cu solenenza la 1300 de kilometri. Am facut primul consum. Numai in Bucuresti, in zilele de Craciun am facut 178 de km. si cand am fost la benzinarie sa imi fac din nou plinul am bagat vreo 15 litrii. Asta insemna un consum de 8,9. dupa ce ajung la 3.000 de km. nu ar trebui sa mai scada? Eu chhiar merg linistit, fara accelerari bruste si schimbat vitezele la 2500-3000 de turatii.
*



LA MULTI ANI pt toata lumea!
Cum bine zicea cineva, "iarna nu-i k vara" asa k e bun consumul tau!
Eu iarna scot cam 9-10 deoarece in Baia Mare nu apuci sa ti se incalzeasca bine motorul ca se si termina orasul rolleyes.gif

Eu am aproape 10.000 km cu a mea iar in vara am scos consum chiar de sub 8 in oras, repet, e posibil numai vara excl.gif (nu am AC!)
Tot vara trecuta - drum Baia Mare - Cluj - Brasov - Buc si inapoi in BM pe la Pitesti si peste Transfagarasan - total cam 1300 km am scos un consum de 5,3% cool.gif .

As putea sa dau aici niste sfaturi pt consum cat mai mic (din experienta mea):
1. Nu turati tare cand e motorul rece.
2. Nu calcati tare acceleratia cand turatia e sub 2000, mai bine skimba viteza!
3. Incercati sa conduceti cu turatie de peste 2500 mai ales in treptele 4 si 5.

Se pare k consumul minim e in zona turatiei d cuplu maxim (2800) adica 105 km/h cu a 5-a. Peste 110 incepe sa pape mai mult biggrin.gif iar cu a 5-a cu sub 2200 rpm incepe sa consume putin mai mult.
De altfel, mie kiar imi place sunetul motorului in zona 2400-3000 rpm.
Cib
am facut si eu un coansum ca lumea pe timp de iarna. Traseu: Iasi-Botosani-Cristesti-Botosani-C-Lung- Botosani-Iasi cu tot cu mers local 603 km. consum 45 litri de benzina 95 OMV. Adica 7.45 litri/100 km. Mers in minim 3500 rot/min, viteze de 120-160 km/h in afara loc, prins ceata de am fost nevoit sa merg cu 40 km/h, mers cu motor rece cam 150 km, urcat dealuri, etc.... Cred ca este un consum f bun nu? biggrin.gif
Alan25r
da, este un consum bun
tipixxl
Sal all! Eu am o SLZ benzina, si la 390 km mi-a luat 24l = 6.1%. Asta este mixt adica pana la craiova 230 km mers cu 110 -130 km, si in rest in craiova, slatina si vreo 130 km in satele de pe langa. Eu cred ca a luat super bine. Sunt multumit. In oras nu stiu exact cat imi ia dar cred ca in jur de un 8-9zic eu, pentru ca bag rar benzina fata de o nova care fac un drum din militari in romana si inapoi si se vede cum scade acul la benzina.

Am auzit oameni care au consum pe SLZ in buc de 7.5%. Dar mie greu sa cred asa ceva.
Alan25r
tipixxl, daca esti din Craiova te rog sa imi spui si mie unde se poate instala alarma pe SLZ fara a pierde garantia la partea electrica? Multumesc.
pedrovl
Domnilor, am cam dat-o in bara.... ma pregateam sa scriu ca acu` pe frigurile din ultima vreme scot si eu consumuri mici. Dar, facui plinul exact la 100km numai in oras (Rm. Valcea) si surpriza:9,03 l/100 . Acu` imi dau seama si regret ca i-am contrazis pe cei din Bucuresti care scriu de 10, 11 l/100km. Dar tre` sa mai fac o incercare. Pentru ca e prima data cand am facut doar 100km si am refacut plinul. Deobicei faceam 2 - 300 km numai in oras (si iesea 7,5 maxim) sau faceam 300 km in afara si restul pana pe la 500 km in oras si scoteam un mixt de 6,3 - 6,5 maxim. Sau faceam plinul la plecare in afara, si la revenire (deci doar extern) si scoteam 5,5 chiar si 5 fix am scos cand am fost de Rev la Brasov. (dar i-am bagat pentru prima data un aditiv de curatare). Asa ca nu prea stiu ce sa cred......Mai are cineva diferente asa de mari la consumuri. La mine e prima data cand constat.
alex_axn
si eu am ramas surprins (negativ binenteles) de cand merg dimineata la prima ora.. adevarul e ca merg si f putin (aprox 4 km) dar mam speriat cand iam facut consumul (peste 10 %). eram obisnuit cu 6 -7% si mers destul de tare 120-130. intrun fel e normal.. dimineata (cand e aglomerat vb) consumul se face mai mult la ora decat la km..smile.gif
dominic
ce aditivi se pun in benzina ptr curatare?
GABONE77
eu m-am convins ca drumurile astea scurte si mai ales iarna sunt f costisitoare de pe vremea cand umblam cu oltcitul.la slz de ex mi-a consumat 6 litri la 50 km facuti in Buc numai drumuri scurte si la temperaturi sub zero grade.e mult dar n-ai ce-i face.sau am eu vreo problema si ar trebui sa fiu nelinistit? wink.gif
florinc
Nu e nici o problema. Am vazut si eu zilele trecute cand a fost mai frig ca mi-a cresut consumul cu ~~1l. Cam 9.2..9.3. Fac si eu drumuri destul de scurte 5,6 km., deci e normal sa consume mai mult.
Cib
mie mi-a luat la drum lung aprox 7.9l la suta... Mers cu 140- 150- 165, drum de munte si nu numai, mers cu motor rece cam 100 km, si urcat niste coaste cu viteza I, ... cred ca este bine, nu?
Alan25r
QUOTE(Cib @ 18 Jan 2005, 16:53)
mie mi-a luat la drum lung aprox 7.9l la suta... Mers cu 140- 150- 165, drum de munte si nu numai, mers cu motor rece cam 100 km, si urcat niste coaste cu viteza I, ... cred ca este bine, nu?
*



Este foarte bine dupa parerea mea. Un consum ft bun.
pedrovl
QUOTE(dominic @ 17 Jan 2005, 23:20)
ce aditivi se pun in benzina ptr curatare?
*




Eu folosesc "2+2" (la Valcea o suta si ceva de mii un flacon) sau "Injector Cleanner" (nouazeci si ceva de mii) . Se pune tot flaconul in rezervorul aproape gol si se face plinul, dupa care se merge pana spre golirea rezervorului.

Apropos, m-au mai linistit baietii care scriu pe topic despre consumul mare iarna in oras. Acum m-am lamurit. Consumul nu se face din suta-n suta ca nu e elocvent. O sa fac 3, 4 sute numai in opras si dupa aia ii fac plinul sa vad daca iese la fel.
Xpert
Bine v-am gasit!
O spun pentru ca e prima mea interventie in club.
Am o Solenza 1,4 MPI din septembrie 2003. am alergat-o aproape 58.000 de KM prin toata tara. E adevarat ca locuiesc intr-un orasel si la mine nu se pune consum urban, dar nu am trecut niciodata consum mai mare de 6,4 %. Iar acesta doar iarna asta. Iarna trecuta nu am trecut nici de 6,2. Nici cand am fost in Bucuresti (si am fost de cateva ori). In schimb asta vara consumul se balansa in jur de 5,2-5,6. Eu folosesc intotdeauna metoda plinului. Chiar am un carnetel in buzunarul usii in care am trecute toate consumurile. Recordul de consum a fost la inceputul verii pe ruta Sibiu-Rm Valcea: 4,9 %. Nu am AC!
La asa consum, cred ca nici cu diesel nu cheltuiam mai putin.
Probleme nu au fost (mari). MI-au schimbat in garantie acum 3.000 o planetara si la penultima revizie simeringul si cureaua de distributie si pompa de apa.
Are ea un pic de zgomot de diesel de care se mai plang unii, dar pentru mine e o masina super. CHiar ma gandesc daca merita sa o vand pentru Logan. Astept sa il vad cum evolueaza.
De ce am scris asta? Ca m-am speriat de consumurile de pe aici. Parca as avea alta masina...

GolfIII
Ma bucur pentru tine. Sa-ti dau p veste buna: cu timpul chiar o sa mai scada consumul cu 25-30%. O sa ajungi sa consumi iarna, in oras, maxim 3-4l/100Km. Asteptam viitoarele impresii.
Xpert
QUOTE(GolfIII @ 20 Jan 2005, 08:38)
Ma bucur pentru tine. Sa-ti dau p veste buna: cu timpul chiar o sa mai scada consumul cu 25-30%. O sa ajungi sa consumi iarna, in oras, maxim 3-4l/100Km. Asteptam viitoarele impresii.
*



Asa-i ca e incredibil?

Oricum nu ma incalzeste cu nimic sa crezi, Golfule.
Drum bun!
pedrovl
Mai Xpert ! Si eu sunt tot din Valcea si merg destul de mult cu masina in sensul ca fac 30 - 40.000km pe an. Am reusit consumul cel mai mic 5l/100 pe ruta Rm. Valcea - Covasna, dar nu am sarit de 100 - 110kmph (si tocmai pusesem o solutie de curatare de injectoare, apa din benzina alte depuneri) . Asta a fost o exceptie pentru ca deobicei la drum intins in regim normal de exploatare (pana in 130kmph, fara demaraje nebunesti) masina imi consuma 5,5 - 6l/100km. Media e cam de 6,3 - 6,5 l/100km. Dar in oras frate......exact asta scriam zilele trecute mi-a iesit si 9l/100km. De obicei calculez un 7,5 - 8, dar iesindu-mi si 9 ......nu cred sa fie ceva stricat. Asa ca o sa fie cam greu sa te creada colegii de suferinta ca a ta ia 4,9.....pe diverse rute.....
ovidesscu
Sunt 100% de acord cu Pedrovl. Am SLZ Europa(fara AC), 10500Km, si in Bucuresti, pe o ruta zilnica(dimineata si seara) Berceni-Pta Unirii-Pta Victoriei-Pta Muncii si retur mi-a scos un consum de 8,5% - 9% (consum facut de la plin la plin(pina la buson), de la aceeasi benzinarie, la aceeasi pompa si cu acelasit tip de benzina timp de 5 luni, inclusiv cu injectoarele curatate iar iarna cu cauciucuri de de iarna ). Niciodata nu am scos sub 8,5% iar media mea este spre 9% nu spre 8%)
Am citit toate mesajele de pe toate cele 26 de pagini, le-am comparat cu ce consum am eu, si nu vreau sa supar pe nimeni, dar nu cred in consumurile de oras mai mici de 8%, sa nu mai spun de cele de 5%excl.gif . Doar in niste conditii ideale, deci care nu sunt cele ale unui oras obisnuit, probabil deplasari singulare pe distante medii si care ocolesc zonele de trafic intens(ex. pe centura biggrin.gif ), cred ca se poate scoate sub 8% in oras, dar in aceste situatii nu putem vorbi de consum urban.

pedrovl
Ovidesscu, ai pus punctul pe i. Sa stii ca m-am convins de o chestiune cat se poate de normala pana la urma. Acum in anotimpul rece m-am convins ca sub 8% in oras e imposibil si asta nu e mult deloc. Deci pe tine in Bucuresti te cred si inseamna ca nu o "forjezi". Am reusit si eu pe timpul verii sa scot un 7,5 in oras dar mers foarte cuminte. Am mai facut un test. Daca merg cu viteze pana in 110kmph la drum intins fara sa sar in depasiri de 3000, 3500rpm se poate scoate un consum de 5, 5 si ceva pana in 6%. Am scos pe ruta Rm. Valcea - Covasna 5% dar am precizat ca pusesem un "Injector Cleaner si nu am sarit de 100kmph. M-am convins ca a fost o exceptie. Daca merg cu 130 (autostrada sau aliniamente) consumul este undeva la 6%. Putin peste(0,3 - 0,5%) in functie de trafic. M-am convins ca media este cea mai importanta si asta iese undeva pe la 6,5 %. Deci nu e un consum mare , dar nici foarte mic. Mi-e din ce in ce mai greu sa-i cred pe cei care scot consumuri de 4,9 sau cum spuneai tu sub 8 in oras pe timp rece. Vara mai scade ce-i drept dar nu chiar asa de mult.
Xpert
Sunt de acord ca fiecare speta este unica. Probabil ca eu (si altii ca mine) am un avantaj mare fata de bucuresteni. Practic, asa cum spune ovidesscu, nu putem vorbi la toti de consum urban. De exemplu, eu cand mergeam in Bucuresti, alimentam la Pitesti la dus si apoi faceam din nou plinul la Pitesti la intors. In felul acesta consumul mediu rezultat poate fi considerat consum mixt (autostrada + interior Bucuresti). Mentionez ca nu m-am oprit la Carrefour Militari, ci am traversat tot Bucurestiul ajungand pana la Cernica (nu pe centura, ci de-a dreptul: Cotroceni, Eroilor, Unirii, Muncii, Pantelimon...). Ei bine, nu sustin ca consumul urban este acesta de maxim 6-6,5, dar consumul mixt niciodatã (iarna, vara, urban sau nu) nu a depasit 6,5 l%. Adica niciodata cand am calculat consumul (si o fac tot timpul, poate chiar exagerez cu asta) nu am inregistrat o medie mai mare. Cea mai mare uimire pentru mine este ca masina mea isi bate consumul din propria carte. Sau or fi astia de la OMV mai generosi decat altii si la pompele lor de 95 curge mai multa benzina decat scrie pe contor...
Nu sunt un adept al forjei. AM avut o perioada in care am mers cu masina subturat, adica ii dadeam a V-a de la 70. Mi-am dat seama ca nu ii face bine, asa ca cel putin in urcare nu o mai las intr-a cincia si a patra sub 2300 de ture, iar de obicei a cincia vine dupa 80.
Sunt convins ca tuturor va pare greu de crezut. Astept, poate mai apare cineva care sa confirme ceea ce va spun. Cand sunt doi martori, marturia poate fi credibila.
Imi aduc aminte cat de uimit am fost intr-o zi de vineri cand am venit de la Bucuresti. Ma grabeam foarte tare sa ajung acasa. A fost singura data cand am tinut-o pe autostrada constant peste 150. Credeam ca o sa se vada si la consum. Ei, nici chiar atunci nu a trecut peste limita de 6,5. Nu stiu cat de incredibil vi se pare voua, dar, facand o medie a forumului, mie insumi mi se pare ceva incredibil. Oricum, cand o vand va spun si putem face atunci si probe...
Oricum, daca ar fi sa fie un concurs pentru "consumatori", m-as inscrie.
Pana una alta, va urez tuturor UN CONSUM MIC!
iuly
citesc consumurile si nu stiu ce sa mai zic.
insa... incercati sa faceti plinurile pana la buson nu pana se opreste pompa singura! si poate asa o sa dea consumul cat mai exact. (sper)
un lucru e limpede: consumul fiecaruia depinde de stilul de condus si de orasul in care conduce (la consumul urban), una e sa conduci in bucuresti, cu zeci de semafoare si alta e sa conduci in caracal (de exemplu) cu 2 sau 3 semafoare, sau cate or avea acolo...
parerea mea...
Mihai 11 ZMK
Sint de acord cu Iuly. Consumul, parerea mea, depinde in cea mai mare masura de stilul de conducere si apoi de ceilalti factori. Corect, nu poti sa compari un oras ca Bucurestiul cu unul ca Ploiestiul sau Cimpina. Eu sint din zona Cimpina si pot sa va spun ca pina acum o luna erau 3 semafoare mari si late ( acum s-au mai inmultit , sint 6 ). SLZ mea , cu un consum mediu se duce undeva la 6.5, dar sa nu depasesc 120. Cum am ``sarit`` de 120, consumul a ajuns la 7.2. Dar , una peste alta , eu sint multumit.
pedrovl
Xpert. O parte din cele ce afirmi sunt adevarate in sensul ca nici la mine consumul mixt, nu mediu (caci e altceva) nu a sarit de 6,5l/100km. Am reusit dupa cum am scris de vreo 3 ori si 5% dar cu "Injector Cleaner" si sub 100kmph. A fost o singura data. in rest consumul minim e pe la 5,5 si in oras 8 , 8 si ceva. Asa ca nu prea inteleg cum ai scos 4,9!!!!!!
RIon
May... eu nu am SLZ, dar sunt insurat biggrin.gif
Mi se pare SF 4.9... daca toata lumea zice cam 5.5 !
Eu am scos 5.9 cu Nova mea, la viteze legale, adica rar cu 110, folosind mult a cincea, si singur in masina. In general scot 6.3-6.5 cu 1pasager (eu am spre suta de kile).
La cei 4.9, cred ca are 50 kg, portbagajul gol, lipsa roata rezerva, tunning prin usurare - lipsa panouri usi, spoiler etc. (deja aberez) dara altfel nu prea cred. Si drum drept super-asfaltat ca in USA.
Diferentele (la motoare reglate) nu pot fi chiar asa mari (iarna in orase aglomerate, eu am consum cu 3l maxim mai mare fata de o SLZ in CJ, e consum de oras), in orase mai mici, poti considera mers in afara +1-2l cel mult (si asta datorita franelor rare, mai mult a opririlor si a mersului cu motorul rece)
Xpert
RIon, nu trebuie sa crezi. I-am mai spus si lui Golf. Nimeni nu castiga nimic din treaba asta. Luati-o ca o exceptie si punct. O practica obisnuita atunci cand se face o medie aritmetica este sa nu pui la socoteala valoarea cea mai mica si valoarea cea mai mare (pot fi exceptii). Amintiti-va de sistemul de notaj de la gimnastica (nota cea mai mare si nota cea mai mica nu se iau in considerare).
Eu raman cu Solenza mea si cat imi consuma mie, iar voi ramaneti increzatori ca cei care discuta pe acest forum sunt oameni seriosi...
iahim
SLZ confort a mea ( Mai 2004 ) consuma (8.8 ... 8.9) L/% --> consum urban, strict numai si numai in oras (Lugoj), cu stat la semafoare si bariere de cale ferata.Merg aproape numai cu viteza a 2-a si a 3-a, orasul e mic. Consumul il calculez facind plinuri "ochi" consecutive si mergand cel putin 300 ... 350 Km numai urban (zilnic cca. 20Km). Bag benzina MOL Tempo 98 care era intr-o vreme de import dar acum am auzit ca e tot din RO, ca dovada a si disparut de pe site-ul MOL Romania reclama ca Tempo ar fi importata.
bogdan_2004
Salutare!
Tocmai mi-am schimbat SN pe o Solenza Confort!
In oras (Bucuresti) cu 23 de litri benzina Mol(de 98) am mers 288 Km.
Maniera de condus: viteza 60-70 Km/h, schimbarea vitezelor am facut-o astfel incat sa nu se auda motorul turat. Nu am folosit deloc AC.
Cred ca este destul de economic!
wink.gif
adysomnolenta
salutare tuturor am citit despre consumurile voastre intradevar cred ca sunt influentate de stilul de mers si de calitatea benzinei. am fost duminica la munte ( poiana) total km 500 patru per in masina linie dreapta buc -cimpina 120-140 pe serpentine putin forjata si am pus benzina34l am calculat si mie mi-a iesit 6,8 . de obicei in buc 10l si merg 130 -135km in regim taxi blink.gif
dragosn
Nu stiu cum reusesc unii sa scoata consum sub 8%. Eu chiar ieri am facut plinul si mi-a iesit un consum de 9,1 %. Merg in fiecare zi cu masina aproximativ 25 de km.(serviciu dus-intors). Chiar ar trebui cei care scot consumuri sub 8 % sa ne spuna si noua la cate turatii schimba vitezele. as fi curios.
adysomnolenta
spre ex eu la 60 am am treapta a cincea in oras
bogdan_2004
Salut!
Nu m-am uitat la treptele inferioare, dar atunci cand schimb in treapta a 4 a, de obicei am cam 50 Km/h.
In rest nu demarez brusc si nu depasesc 60-70 Km/h.
florinc
QUOTE(adysomnolenta @ 26 Jan 2005, 19:37)
spre ex eu la 60 am am treapta a cincea in oras
*


Si eu tot cam asa. De schimbat schimb pe undeva pe la 2200, si cu acceleratii usoare.
Consumul nu prea scade sub 8 mai ales acum cand e mai frig.
kryll
eu am sunat la dacia asistenta sa-i intreb la ce turatie este consumul cel mai mic. Gagica mi-a zis ca ma suna ea, si intr-adevar, m-a sunat... dupa o saptamana. GRRR
am aflat ca motorul merge cel mai eficient in plaja de turatie a cuplului maxim (2500-3000 rpm):shok:
da oricum, e misto, asa avem si demaraj pe langa cosum mic...
Xpert
Eu schimb vitezele cam asa.
I - o misc de pe loc
II- ajung la 40
III-ajung la 60
IV - ajung la 80

Precum majoritatea, nu demarez in tromba. Fac economie si de cauciucuri, si de planetare, si de gaz, iar un motor nefortat traieste mai mult. Sunt adeptul mersului economic. Cand urc o panta, prefer sa urc cu a treia la 3000 de ture decat cu a patra la 2000. Motorul SLZ este mic si turatia ii confera mai multa putere. Cand stiu ca ma apropii de locul de oprire sau de intersectie, o las pe liber mai din timp. Asa fac economie de placute de frana. Le-am schimbat doar de doua ori pana acum (din cele de origine, acum am vazut un topic despre Ferrodo si as vrea sa vad mai multe despre astea). Cand merg intr-o coloana, nu o ambalez mereu ca sa depasesc si am rabdare mergand linistit in coloana pana la momentul in care pot sa actionez. COnsumul ridicat al unora poate sa aiba legatura si cu asta. Accelerezi, franezi, accelerezi, franezi, etc. COnsumi o gramada de benzina ca sa aduci masina la o anumita viteza, iar la 50 de metri de intersectie franezi si te tii bine de volan... Mai bine cu 200 de metri inainte o scoti pe liber si incetineste singura... Spunea cineva de legatura dintre stilul de mers si consum. Cine vrea consum mic trebuie sa foloseasca frana cat mai putin si acceleratia cat mai putin... brusc. SUnt convins ca pentru cei cu sange mai navalnic va fi ... imposibil sa se adapteze unui astfel de mers. Dar sa incerce si o sa aiba mai multi bani pentru altele.
Personal consider ca si rodajul masinii are un cuvant de spus. CUm o obisnuiesti, asa o ai. Ceea ce sunt curios este daca altcineva mergand cu masina mea ar avea acelasi consum. Sau daca eu mergand cu masinile alea de care se plang proprietarii ca le iau mult as scoate un consum mai mic. Adica, intrebarea este: cat din consum este al masinii si cat al soferului?
Consumã sau... o consumi?
bogdan_2004
Salutare!
Domnul Xpert a grait (scris) ca un mare cunoscator. Cred ca a spus totul despre consumul economic. Daca mai ai si alte sfaturi si timp de scris, cred ca ar fi bine sa ni le spui si noua.
danygaro
Vreau sa va spun si eu parerea vis a vis de consum.
In vara i-am facut consumul (SLZ Confort) in "conditii optime" cu sticla gradata. si a iesit 7 litri si 50 ml/100km.
Mai adaug, ca acest consum este facut in Constanta in plin sezon estival, si mers in statiunea Mamaia bara la bara, de la bariere acces, pana pe la Cazino-ul din Mamaia, de 2 ori. Nu am mers decat cu viteza 1 pe aceasta portiune. Este adevarat ca nu sunt adeptul condusului sportiv, si nu imi bat joc de masina. Asa ce sfaturile date mai sus de Xpert sunt de retinut, cu o mentiune:
Nu prea este indicat sa lasi pe liber masina, este adevarat consuma mai putin , dar fortezi ambreiajul. Ganditi-va una este sa "dezambreezi" cand masina are 2200 rot/min si alta cand are 1500. Se aduna in timp. De aceea este mai indicat ca inainte de semafor, sa se franeze inainte de a "dezambrea", se reduce uzura placii, si rulmentului. Acest sfat este recomandat de 2 persoane diferite:mecanic auto si instructor auto. In plus daca faceti acest lucru in panta descendenta, controlul asupra masinii scade, si este posibil ca masina sa va conduca si sa nu o mai conduceti voi pe ea. In plus un confrate de pe aici, spunea ca l-a costat vreo 9 milioane schimbatul ambreiajului. Acum voi trageti concluziile, de multe ori cei care conduc sportiv nu ajung mai devreme unde doresc, mi s-a intamplat deseori ca diversi soferi grabiti sa slalomeze printre masini sa ajunga primii, dar mai mereu ii ajung la semafor sau alte treceri. Oare merita ???
florinc
QUOTE(danygaro @ 27 Jan 2005, 13:56)
Nu prea este indicat sa lasi pe liber masina, este adevarat consuma mai putin , dar fortezi ambreiajul. Ganditi-va una este sa "dezambreezi" cand masina are 2200 rot/min si alta cand are 1500. Se aduna in timp. De aceea este mai indicat ca inainte de semafor, sa se franeze inainte de a "dezambrea", se reduce uzura placii, si rulmentului.
*


OFF TOPIC: Stai ca nu inteleg. blush.gif Cum fortezi placa daca lasi masina pe liber??
Atata timp cat tu ai apasat ambreiajul ai scos masina din viteza nu mai are nici o legatura cu placa de ambreiaj. De uzat nu se uzeaza dar ai dreptate cu controlul un pic mai mic asupra masinii.

i96nds
Pai omul a zis bine: uzura e mai mare pentru ca in momentul in care apesi ambreiajul (adica pedala) ai turatie mai mare ! Adica ai 2200 in loc de 1500.

Nu prea cred ca conteaza asa mult la uzura aceasta chestie....
Oricum, multi spun ca la masinile cu injectie multipunct consumul e MAI MIC cand ai frana de motor decat daca mergi pe liber. Asta pentru ca se comanda intreruperea injectiei cand se ridica acceleratia.

S-a mai discutat asta... doar la masinile vechi consumi mai putin pe liber. La cele cu injectie se zice ca consumul e chiar aproape 0.00 la frana de motor !!!
Ant
@florin_c, adysomnolenza, bogdan_2004 : oameni buni voi cam de cat timp aveti carnetul si cat ati condus pana acum ? Am si eu o curiozitate cum reusiti sa chinuiti masina in halul ala (60 in treapta a 5-a ) si sa scoateti consumuri sub 8 ? La viteza aia motorul este asa de subturat incat ma mir cum nu se opreste daca apasati acceleratia putin mai tare - ups, am uitat usor - usor e regula (sa o obisnuiti pe masina bine tongue.gif ).
Si daca tot am inceput , cam cati km faceti voi cu masina aia pe luna ? Ca banuiesc ca foooarte multi ca doar d-aia mergeti economic . Economisiti fata de mine 1l la 100km = 30.000 = un pachet de tigari = 5 lolly- pop sau ce v-o mai trece voua prin minte . Si sa stiti ca nu sunt nici dependent de adrenalina, viteza sau am cine stie ce impresii de Schumacher , dar nici nu pot sa chinui masina ...

PS: nu va suparati pe ce am zis , dar asa sunt eu mai invidios pe astia care fac economie .... ca eu nu pot biggrin.gif

later edit : @ adysomnolenza - la 60 km/h SLZ nu are nici macar 3000 de turatii in a 3-a ! Oare cate are in a 5-a ? wacko.gif
florinc
Masina mea intr-un an si aproape 2 luni 18200km + alte masini....fac cam 25/26000 pe an.
Treapta a 5 a merge cam la 65 km\h.
Te invit intr-o joi la intalnire si o sa iti arat ca se poate si merge inca foarte bine.
Chestia e ca poti sa mergi in a 5 a NUMAI daca ai un drum drept si fara sa ai nevoie sa accelerezi( nu stiu sa explic prea bine) sau sa faci o depasire. Daca intervine una din chestile de mai sus bagi a 4 a sau chiar a 3 a(dupa caz). In a 5 a la 65 ai ~~1600 1800rpm(nu m-am uitat exact). rolleyes.gif
danygaro
Revin:
Una este sa debreiezi la 2500 rot/min si alta este sa o faci la 1200-1500 rot/ min.
In cazul 1 nu este clar ca frecarea este mai mare, eu cred ca este logic. Frecarea apare oricum si mai devreme sau mai tarziu uzura isi va spune cuvantul, dar una e sa schimbi ambreiajul la 15.000-20.000 km sau 50-60.000m km sau chiar mai mult, depinde de stilul de condus dar si de "fier".
Iar in privinta consumului si a stilului de condus, este o vorba: grabeste-te incet !
Eu sunt mai temperat in condus, cred ca este mai bine, asa am ajuns la acel consum, nu accelerand si franand in exces. Unii poate ma condamna, altii poate au o parere mai buna. Nu demult in trafic era unul cu o masina tare, care se 'strecura" in mare viteza, facand valuri. L-am ajuns dupa putin timp, insa eu am mers in continuare, el se oprise, cu siguranta pentru ceva vreme, daca nu mai avea cumva o alta masina. O cam botzise.
Cam atat !!!
Alan25r
True
Ant
Ne vedem diseara ... Eu tot imi mentin parerea ca masina se chinuie in viteza a 5-a la 60 si consuma mai mult. Si de curiozitate cum reusesti o frana de motor din a 5-a la 65 ? Repede de tot pana intr-a doua, ca altfel nu prea merge ca tot subturata e .
Si cu economia nu mai insist .... am renuntat de mult sa-mi mai pese daca mananca 7 sau 9 ... tot pe acolo e, dar macar stiu ca pot dispune de puterea masinii in orice moment.

sa inteleg ca faci ~ 71 km/zi (... vezi sa nu patesti ca mine ... ca ma doare spatele de la atat stat pe scaun smile.gif
florinc
QUOTE(Ant @ 27 Jan 2005, 17:18)

sa inteleg ca faci ~ 71 km/zi (... vezi sa nu patesti ca mine ... ca ma doare spatele de la atat stat pe scaun smile.gif
*


Ma rog... blink.gif blink.gif blink.gif
Dupa calculele mele fac cam 44 km pe zi. biggrin.gif ( 18200km : 14luni(~420 zile) = 43.3 km/zi.
Nu am zis ca bag frana de motor in a 5a . Este imposibil....poate decat daca cobori o panta cu 70 - 80.
Haideti ca ma facut cam mult OFF TOPIC si se supara lumea pe noi. blush.gif blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.