Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electic
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jondafy
Salut!
Aseara cand ma intorceam acasa, mi s-a oprit tot curentul masinii, bineinteles si motorul, apoi a inceput sa iasa un fum dincarcasa de sub volan, am scos repede borna de la + si dupa cateva minute s-a oprit fumul, am stat cu extinctorul langa ea in caz ca aparea ceva foc. de vazut nu puteam sa vad daca e foc, pentru ca fumul venea din carcasa. Azi m-am uitat sa vad ce are, am desfacut carcasa si acolo am vazut ca firul rosu principal (cel mai gros) avea papucul rupt si era lipit de un fir verde, precum si o chestie topita (scz, dar nu stiu cum se numeste).
Poate sa se fi ars si altceva, sigurante sau mai stiu eu ce alte contacte din cauza asta?
Ce rol are chestia aia (poza pb4)?
am sa pun cateva poze ca sa vedeti despre ce e vorba:
tzepesch
dupa cum se prinde piesa aia e legarea la masa. nu stiu exact a nu am vazut-o la mine. probabil este la modelele mai noi.

ceva n-am functionat bine de s-au incins si s-au lipit intre ele...
bygy007
daca nu ma insel ar putea sa fie contactul electric , are cumva un fir rosu care se duce la blocul de lumini la surub iar acesta se duce intr-o mufa , in mufa intra alta mufa care se duce la chestia aia arsa?
jondafy
am fost azi si am cautat in tot brasovul si nu am gasit asa ceva, am fost si la magazine de electrice.
firele vin in felul urmator: intr-una vine firul principal rosu cel care vine din compartimentul motorului si este cel mai gros fir din bord (este cel care vine de la borna cred), unul vine de la contact, unul de la panoul de lumini, si un fir verde care vine din bord (nu stiu unde se leaga).
uitandu-ma mai atent la piesa am vazut ca este o simpla tabla cu patru picioruse ce era izolata cu plastic pentru a nu se atinge tabla cu surubul si cu masa.nu o sa mai pierd timp cautand, o sa fac eu o piesa la fel, dar nu voi lucra cu plastic pentru a nu se topi iar, voi lucra cu textolid( sau cum s-o numi).
argon
in decursul timpului cineva a facut improvizatii pe acolo, si uite rezultatul..
adrianne
Eu unul m-as duce la un electrician si as incerca sa verific/refac instalatia astfel incat sa pot sta linistit. Ceea ce vad in poza este atipic, o improvizatie, iar riscurile sunt pe masura.
jondafy
nu cred ca e improvizatie...spune tu ce improvizatie tine 14 ani? masina e renault 12 ts si tatal meu imi tot spunea ca sunt multe piese de dacie care nu se potrivesc.... ea e din 86 si de cand e in posesia tatalui , din 94, nu a fost umblat si nici schimbata instalatia electrica. poate a suparat vreun german si s-a decis sa faca ceva modificari, dar nu pot sa stiu cu siguranta.
BZN
Nu e o improvizatie, este o mufa "colectoare" de +, si a ajuns asa din cauza unui contact imperfect intre papuc si conectorul ei...
jondafy
QUOTE(BZN @ 17 Jan 2009, 21:29)
Nu e o improvizatie, este o mufa "colectoare" de +, si a ajuns asa din cauza unui contact imperfect intre papuc si conectorul ei...
*


si eu cred la fel, pentru ca papucul firului principal era rupt ex:poza 2
bygy007
aia s-a topit pentru ca a fost un contact slab (papuc care juca) , daca cele 4 borne ar fi comune atunci as pune asa ceva [attachmentid=1627494085] pe fiecare fir , le-as cositori si le-as stringe intr-un surub apoi varnis si izolatie , sau pur si simplu legate si cositorite apoi izolate bine cu banda , cu papucii aia auto din ziua de azi nu poti sti , la cit sint de prosti ....... , iar prin firul rosu cel putin iti trece toti consumatorii masinii mai putin patrea de faruri si pozitii
jondafy
vreau sa pastrez originalitatea masinii, asa ca voi incerca sa fac piesa, ca noua....daca nu imi iese voi decurge la ideea ta.
jondafy
am montat papucii azi si surpriza... nu imi mai merge faza lunga, o sa ma uit la sigurante maine ca azi nu am mai avut timp.....sper sa fie siguranta si nu altceva.
gti98
BZN a spus corect: piesa (prezenta si la Dacie, nu e specifica R12) e una de "contact-distributie" Pe rosu vine curentul (celalalt capat e pe alternator, de unde pleaca un alt fir, albastru, la fel de gros, la baterie); celelalte 3 sunt plecari: spre contactul cu cheie, spre blocul de lumini (si apropo, atat pozitiile, lumina pe bord, clacsonul si farurile - la R12 nu s-au instalat NICIODATA farurile duble ca pe Dacia din anii '80, care aveau releu intermediar, dar numai pe perechea a 2-a de faruri), deci toate se alimenteaza pe acolo.
Firul verde pleaca la cutia de sigurante, pentru consumatorii alimentati permanent protejati de siguranta (e) fuzibila (e) (la modelele mai vechi de Dacia, erau 2 (doua), apoi 6 (sase) sigurante; modelul de 6, avea in plus, in afara de 1 pt consumatorii permanenti (stergatoare, bricheta, plafoniera, eventual radio) si 1 pentru consumatori prin cheie (asa numitul circuit "auxiliare": semnalizarea de directie, semnalizarea franarii, aparatele si semnalizarile bordului) si 4 pentru faruri, 2 faza lunga, 2 faza scurta.
Renault a incetat productia lui R12 in 1979 (asa ca nu prea pricep cum poate fi r12 din 1986?)
Cutia de 10 sigurante e "modernizare" de Romanica (in anii '80 se mai fabrica licenta de R12 in Turcia )
Totusi eu cred ca poti sa urmezi sfatul lui Bygy; cositorirea e sfanta (desigur, bine facuta!!) Chiar zilele astea am constatat ca am dat niste banuti aiurea pe niste "imagini de papuci', executati di tabla de 0,1mm. Ma voi chinui sa recuperez cativa papuci vechi pentru echipat cele cateva fire necesare instalarii unui releu intermediar.
Chiar daca imbinarea devine mai dificil demontabila prin cositorire, solutia constructorului are in vedere usurinta si rapiditatea asamblarii - in fabrica - si nu durabilitatea imbinarii.

Succes!
jondafy
Renault 12 production and sales ended in western Europe in 1980, but the model continued to be produced and sold by Renault affiliates elsewhere. The last R12 was produced in 1999 in Turkey, whilst Romanian automaker Dacia continued producing the R12-based 1300 sedan and estate until 2004 and the R12-based Gamma pick-up until July 2005......deci poate fi r12 din '86!

eu nu inteleg de ce a trebuit sa fie inscrisa ca dacia 1300, cand a fost adusa in tara, daca ea e r12....de ce nu a putut fi inscrisa ca r12, ci nu sub numele de dacia?

as fi facut ceea ce a zis bygy007 daca nu as mai fi avut piesa aia, de distributie curent, deci deocamdata cred ca am rezolvat partea cu piesa aia si cu legaturile....mai ramane sa verific sigurantele pentru faza lunga si e ca inainte (poate chiar mai sigur)

numai bine!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.