Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
schumi_86
Salut tuturor! De cateva zile am o problema la batranica mea,cand sunt in sarcina la mers normal cat si in demaraje are tendinta sa dea in nas si se smuceste dar foarte putin.La relanti motorul merge ceas,toata aprinderea a fost schimbata recent,problema vine de la carburator dar nu-mi pot da seama care este,cum ciupesc putin socul merge f.bine nu mai face figuri,asta mi se pare ciudat blink.gif . Ma gandesc sa nu fie ceva de la jiglere cu toate ca ieri m-am uitat la toate,erau ok cu exceptia ciocului de papagal care mi s-a parut ca nu prea arunca benzina cum trebuie si l-am schimbat dar tot asa face si jetul e cam anemic.Daca poate careva sa-si dea cu parerea astept.
Red_Bull
Ciocul de papagal e toata problema.....daca nu da jet constant si dirjat fromos nu va merge bine niciodata.
tzepesch
f f posibil membrana pompei de sprit sau jiglerul cu bila din CNC. ala e pacatos daca nu functioneaza cum trebuie.

respect!
schumi_86
Ok am sa tin cont de parerile voastre azi ma apuc de el sa vad poate ai dau de cap. va multumesc icon_mrgreen.gif
v_razvan_c
Alte cauze ar mai putea fi pentru smuciturile alea? ...gen apa din condensul din rezervor nu se poate, pentru ca pana acum cateva zile nu mi s-a inatmplat deloc...
schumi_86
Condensul din rezervor nu cred ca ar avea asa mare influenta la simptomul acesta cu toate ca daca se formeaza destul de mult si e putina benzina in rezervor e posibil dar numai o perioada scurta de timp nicidecum cateva zile asa cum m-i se intampla mie.Maine merg cu ea la un service sa-mi regleze carburatorul pe stand,asa e cel mai bine nu mai am batai de cap dupa aceea.
Mr_Devil83
ma...am si eu o intrebare...

cand tragi de acceleratie, ar trebui sa se vada din gaurile alea de progresiune ca iasa ceva benzina? Ca eu niciodata nu am vazut sa curga pe acolo ceva, cu carburatorul pe masa si studiindu-l.
Red_Bull
daca este apa in benzina iti face dop de gheata chiar la intrarea in carburator.....si problema poate sa dureze mai mult de cat de astepti.....eu am eliminat asta dupa ce am adaugat 0.5 L spirt (spirt medicinal in rezervor) in rezervor aveam atunci cam 30 si ceva de L de benzina.Dupa asta fara probleme......

Mr_Devil83 dar aveai benzina pusa in carburator ca sa vezi ca scoate ceva .....asa demontat cum e .....
Mr_Devil83
Nu.. ma asteptam sa izvorasca benzina...lol
schumi_86
Salut baieti! Am rezolvat azi problema cu carburatorul,am fost si l-am reglat pe stand la un atelier specializat,curatat,tot tacamul,am schimbat si bujiile ca erau pe duca la aveam de 2 ani pe masina blink.gif Acum merge super nu mai am probleme,recomand celor care au probleme cu carburatorul sa mearga sa-l regleze pe stand pt.ca asa se obtin cel mai bine valorile amestecului de benzina si altele si nici nu costa o avere 60 de lei.Daca nu mai aveti altceva de spus declar topicul inchis.bafta tuturor
Mr_Devil83
atata numai ca de aia 60 de lei cumperi 3 carburatoare.
argon

la monocorp nu ai ce regla decat cantitatea de amestec la ralanti.
Paca
daca iei 3 carburatoare cu 60 de lei s-ar putea ca niciunul sa nu-ti mearga cum merge ala reglat pe stand...defapt...sigur niciunul n-o sa-ti mearga ca acela..
argon
chiar trebuie stand sa invarta de 1(un) surub(pe care il reglezi in 2 secunde pana la turatia maxima)? dublucorpul se regleaza pe stand.
schumi_86
Reglajul carburatorului nu consta numai in reglarea aerului mai sunt si altele,de exemplu cand mi l-a pus pe stand au fost masurate valorile pe 3 tipuri de ceasuri,deci asta explica ca este vorba de mai mult decat un simplu reglaj si vorba aia daca cu 60 de lei iei 3 carburatoare din alea 3 nu te alegi decat cu unul singur si acela praf.... radmasa.gif
CandyMan13
reglajul carburatorului cum se face cu pozitionarea clapetei si abia apoi ajustarea surubului de amestec?cum se pozitioneaza clapeta?
v_razvan_c
Am si eu o problema cu carboratorul si vreau sa stiu daca mai e bun de ceva. Toata chestia e de la axul clapetei de acceleratie, daca il miscl in diferite parti se modifica turatia si mersul motorului, cu toate ca nu prea are joc. Mai e bun, sau schimb carb. cu totul?
schumi_86
Stai linistit ca nu este nevoie sa schimbi carburatorul doar pt.asta!! Aceeasi problema am avut-o si eu acum ceva timp,tot mi se deregla relantiul ba se tura mai mult ba scadea,problema este de la ax care se poate schimba f.usor,se gaseste la magazine cu tot cu foitele acelea de teflon.Se desface piulita din capul axului,adica piulitele ca sunt vreo 2 din cate stiu si dupa aceea desfaci suruburile care tin clapeta de acceleratie,sunt 2 si dupa ce scoti si clapeta tragi de ax ca trebuie sa iasa,posibil sa te chinui un pic pana iese.Spor la treaba tongue.gif
v_razvan_c
Aha, super. Pai ar fi bine ca si filetul de la piulita e terminat. Merci! rolleyes.gif
baranga
QUOTE(schumi_86 @ 31 Jan 2009, 01:18)
Stai linistit ca nu este nevoie sa schimbi carburatorul doar pt.asta!! Aceeasi problema am avut-o si eu acum ceva timp,tot mi se deregla relantiul ba se tura mai mult ba scadea,problema este de la ax care se poate schimba f.usor,se gaseste la magazine cu tot cu foitele acelea de teflon.Se desface piulita din capul axului,adica piulitele ca sunt vreo 2 din cate stiu si dupa aceea desfaci suruburile care tin clapeta de acceleratie,sunt 2 si dupa ce scoti si clapeta tragi de ax ca trebuie sa iasa,posibil sa te chinui un pic pana iese.Spor la treaba tongue.gif
*



stai linistit ca trebuie sa dai carburatorul jos ca sa scoti clapeta de acceleratie(cele doua surubele care o tin de axul de care vorbim) wink.gif
si nu prea cred ca gasesti axul separat la magazin....deabia asteapta vanzatorul de la magazin sa vanda un carburator turcesc
v_razvan_c
Da, de dat jos presupuneam ca trebuie, oricum vroiam, sa-i schimb toate jicloarele alea si ce mama naibi mai are prin el, membrana aia, etc... Acum sa vedem poate gasesc toate bucatelele pentru el unsure.gif

1 Feb 2009, 13:22:
Mai am o treaba cu carburatorul, am uitat sa scriu de prima data... Surubul de amestec nu prea regleaza nimic; ce trebuie sa mai fac? smile.gif
Mr_Devil83
regleaza el, dar numai daca e pozitionata corect clapeta de acceleratie. MAi desfileteaza putin surubul ala care apasa pe clapeta de acceleratie, sa fie deasupra primei gauri de progresiune.
ionut_09_RWX
QUOTE(Paca @ 20 Jan 2009, 08:47)
daca iei 3 carburatoare cu 60 de lei s-ar putea ca niciunul sa nu-ti mearga cum merge ala reglat pe stand...defapt...sigur niciunul n-o sa-ti mearga ca acela..
*


salut,

nici chiar asa, tot carb ala ramane, tre sa intelegi ca nu are ce sa regleze....ala ia carb de pe banc si tot pe motor il regleaza. cu 60 lei cred ca iei tot ce e prin carb nou si de calitate si il faci acasa in 30 min, iar daca il lasi la desfundat 24 ore in carbosolv arunci vezi diferenta intre ce face aia pentru 60 lei si ce faci tu cu 60 lei...
spor la treaba!!
v_razvan_c
'Mr_Devil83', s-ar putea sa ai dreptate, surubul de relanti la mine e aproape strans la maxim, si nu am decat 1000 RPM.

In alta ordine de idei, am gasit astazi in Vitan, axul si jicloarele (de la Carfil smile.gif ).
Daca vreti sa luati de acolo asa ceva, cautati mai bine, spun asta pt. ca preturile difera grav; eu am dat pe ax si jiclere 30RON, iar in alta parte erau 60RON ambele...

DAR, trebuiau niste bucsi ceva pentru axul ala, mie nu mi-a dat asa ceva...

1 Feb 2009, 23:08:
,,surubul ala care apasa pe clapeta de acceleratie, sa fie deasupra primei gauri de progresiune."

Unde e ala, credeam ca-i vorba de surubul de relnati... blush.gif
v_razvan_c
HELP! huh.gif

Am schimbat tot ce se putea la carburator:

-jiclere, inafara de cel de amestec, cioc papagal;
-cui pontou;
-membrana de la pompa de sprit;
-filtrul de la intrare;
-axul si ,,bucsile" de teflon;
-garnitura de la capacul carburtatorului.

La relanti sta, dar in sarcina da sa moara motorul si iese flama cu rateuri pe sus la carburator...

Daca merg cu ea parca trag ceva dupa mine...
Ce naiba sa-i mai fac? Benzina in rezervorul CNC este destul de multa, uneori am reglat in asa fel incat sa treaca chiar si cu 1cm mai mult peste jiclerul acela inalt...

So...? sad.gif
Minel
QUOTE(v_razvan_c @ 8 Feb 2009, 18:52)

    La relanti sta, dar in sarcina da sa moara motorul si iese flama cu rateuri pe sus la carburator...


*



Poti verifica si distanta la supapele de admisie !!
v_razvan_c
Tocmai ieri le-am verificat pe toate, majoritatea erau OK, adica 4 erau bine, restul de 4 le-am reglat...
DJ_AndutzuBT
sigur te-ai uitat la toate supapele de vacuare? daca da, atunci verifica avansul....verifica si platina.... daca zici ca ai verificat tot, sigur e din avans...
v_razvan_c
L-am facut Andutzu, au fost mai multe belele, printre care si avansul, bujiile, aveam 2 de un fel (nemtesti-nu mai iau asa ceva in viata mea) si 2 Sinteroame; alea 2 functionau cand si cand... Motorul are probleme cu supapele, chiulasa, ma rog, ca mereu da putin in nas inainte sa traga, dar sunt multumit, ma pot deplasa cu ea si sper sa nu ma mai lase in drum smile.gif
PH-06-BOA
Vrajeala. Ori din partea mecanicului, ori din partea masinii. N-ai facut de cat sa inbunatatesti putin.

Rateu in toba-de la curent slab
Rateu in carburator-de la benzina putina.
Pune jicloarele care le-ai avut inainte si va merge. Nu repara ce merge (cine a spus?)
Imperecheaza jiclorul principal, cu cel de franare (aer la emulsor) in asa fel ca, la accelerare lenta in gol, sa ai crestere a turatiei liniar, fara ezitari, fara sa dea in nas.Daca te duci cu acceleratia brusc la jumatate, sa ai o crestere instantanee, nu sa moara.
Cum faci asta? Iar sa spun? Cred ca am cele mai mari texte di forum.
v_razvan_c
Imi bag ceva in ea, deci eu NU mai umblu decat DACA nu mai merge ceva, in rest nu mai ating nimic. Pusesem si jiclerele vechi la loc si parca s-a vazut o mica imbunatatire, deci sunt de acord cu voi ca se fac numai porcarii. Concluzia e ca sunt multumit de ea asa cum e. Vad ca o pornesc si dupa 4-5 zile si porneste la prima cheie brici; inainte ma rugam de ea, de fiecare data consumam bateria si tot cu ajutorul vecinilor puteam pleca. Nu mai uda bujii, nu mai cloncanesc culbutorii wub.gif

,,Imperecheaza jiclorul principal, cu cel de franare (aer la emulsor) in asa fel ca, la accelerare lenta in gol, sa ai crestere a turatiei liniar, fara ezitari, fara sa dea in nas.Daca te duci cu acceleratia brusc la jumatate, sa ai o crestere instantanee, nu sa moara. "
M-AI SPART, in RO se poate... biggrin.gif Dar nu ma mai ispiti, e OK asa laugh.gif
CandyMan13
smile.gif) da da...corect...NU REPARA DACA NU E STRICAT!!! tongue.gif
mstaniloiu
Am si eu aceeasi problema, la relanti merge perfect, aprinderea e regalata si totul e nou, cum apas pe acceleratie (cu motorul cald, fara socul tras) moare instantaneu. Daca ma uit in CNC vad ca jiglorul cu bila face 1-2 bule de aer exact deasupra bilei. Ciocul de papagal baga benzina, dar nu mi se pare ca prea multa. Nivelul in CNC este cam fix la nivelul jiglorului cu bila din CNC.
Cand e rece, merge beton cu socul, dupa ce se incalzeste am impresia ca merge inecata pana se opreste de tot sad.gif, si nu mai vrea sa porneasca.

Ajutati-ma va rog, eventual si cu un link dintr-un topic mai vechi, cum s-ar putea repara ?

Multumesc mult rugaciune.gif
PH-06-BOA
E mic nivelul. Aia-i o supapa de la pompa de sprit. Cu cat bila are joc mai mic (dar nu deloc ), cu atat e mai eficient spritul. Daca bila are cursa mare, o parte din cursa pompei se iroseste pentru a parcurge bila distanta pana la scaun, dupa care pompeaza in circuit, adica aproape de capatul cursei, care e si capatul acceleratiei. Cati duceti pedala aproape de capat la demaraj sau schimbatul vitezelor? Asta-i si un motiv, pentru care dsa in nas, si ar nai fi si arcul din membrana prea moale. Parghia in loc sa impinga membrana, se comprima arcul. Atentie ce membrane luati. Cand o prindeti intre degete pentru a comprima arcul, sa opuna rezistenta, chiar sa fie dureros la doua trei apasari. E bine sa nu mancati inainte.
mstaniloiu
Multumesc de raspuns !

Nivelul, daca dau capacul carburatorului jos, este undeva in prima jumatate (de jos in sus) a planului inclinat, are cam 1.5-2 mm deasupra celor doua jicloare din CNC (inclusiv cel cu bila). Plutitorul are 7 mm cand e inchis cuiul poanto si cam 12.5 cand e deschis (am masurat cu niste repere).
Am desfacut arcul din spatele membranei pompei de sprit si l-am mai tensionat, iar legat de membrana pompei de sprit, am mai incercat sa tensionez si arcul din interior, cu un cleste patent cu cioc.

Acum o sa va spun maine cum merge, am facut ceva teste azi, pare sa nu mai moara, dar "da sa moara" la cald sigur (e puturoasa).

NU as putea explica ce s-a intamplat cu masina , simptomul asta cu "datul in nas" a aparut progresiv, pana lunea trecuta (pe 16 Mar.) cand a inceput sa se ingatuie de tot, a dat rateuri si nu a mai vrut sa mearga deloc.

In final vreau sa adaug ca pompa de sprit, impreuna cu multe alte piese (majoritatea la aprindere) au fost inlocuite cu aprox 1000 de Km inainte cand am avut de facut si ITP-ul si i-am reglat bine si aprinderea (porneste la "jumatate de sfert" smile.gif )
Cu membrana veche "dadea in nas" si mergea prost.

Numai bine,
Tzache
Unde reglezi carb pe stand ? Ma intereseaza in special dublucorp
cannavaro
Sal marti tre sa fac rar-ul la masina. Aveam pe masina un carb. dublu corp de renault 5 alpine cu galerie. Am dat jos carburatorul si am cumparat o flansa d-aia adaptoare de la dublucorp la simplucorp. Nu mai porneste de niciun fel masina, parca nu trage benzina. Am pus la loc dublucorpul si la fel ... nu porneste. Ce e de facut?
TM01ZCA
Salut!Fratilor...imi spuneti si mie va rog frumos de ce imi "da in nas"?Am schimbat 3 carburatoare si merge lafel,adica:pana la vreo 2000 de ture merge...daca tin acceleratia constanta,daca ii "dau in gura",da in bot,chiar si moare.Dupa 2000 de ture daca o accelerez tare,da rateuri,da in bot,ma smuceste,etc...Toate carburatoarele luate de pe masini care mergeau cu ele...toate de 1300(ca asa am eu motorul)...Explicati-mi va rog...O parere despre ce ar trebui sa fac...Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.