Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Pick Up 1998 - Blocata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
catalinduran
salut, am o problema, dar cu un papuc, cand vreau sa plec de pe loc moare motorul intra in toate treptele de viteza, dar nu pleaca. impinsa se poate urni, un mecanic imi spune ca e de la discul de ambreiaj ca i-au cazut garniturile de frecare.
papuc 1998 - tractiune pe spate.
as dorii cateva sfaturi.
Ov
cum adica moare motorul, n-are putere?
daca se opreste motorul n-are nici o legatura cu ambreiajul
as verifica in primul rand duza din furtunul dintre galerie si carburator, sa vad daca mai e la locul ei
Mr_Devil83
daca sta la relanti cu ambreajul calcat sau scoasa din viteze n-are nici pe naiba motorul sau ambreajul.

Deci:

Sta la relanti? Se tureaza?

Doar cand lasi de ambreaj moare? Daca da vezi si tu pe la roti discurile, planetarele in ce pozitie is si cutia de viteza cel mai probabil e gata.
catalinduran
motorul porneste, sta pe liber pornit cand se introduce in treapta de viteza si vrei sa pleci de pe loc este blocata deci nu se misca, impinsa se misca de pe loc.
help
Ov
cred ca ai cutia busita smile.gif
sorin1983
poate cardanul...cutia probabil functioneaza dar nu transmite mai departe...
baranga
ori a intrat in doua viteze wink.gif ????
PH-06-BOA
Cred ca ala era croitor, nu mecanic. Daca erau placutele sarite (datorita rascoacerii prin patinare) , cand bagai in viteza, turai eliberand ambreiajul, si motorul n-ar fi intampinat nicio rezistenta. Adica se tura in gol, ca si cand nu ar fi in viteza.
Asta se intampla atunci cand, intre pinioanele din cutie, intra ceva dur, o bila, un crabot, un alt dinte rupt de la alt pinion... dar ar trebui ca asta sa se manifeste si atunci cand e impinsa.
Acelasi fenomen se manifesta si daca intra in doua viteze in acelasi timp, dar asta numai daca una din bilele de blocare s-a pierdut sau neglijat la alta interventie.
Cat ai impins-o de ti-ai dat seama ca se misca , nu se blocheaza?
In marsarier ai incercat?
balky
Posibil grupu conic sa se fi dus dracu . Baga-te sub ea si vezi daca cardanul se invarte , vezi sunete suspecte in grup .
CriSTI68
daca auzi o bataie fier pe fier venind undeva din spatele la sofer, si ea nu se misca, este cardanul de vina, se intampla de multe ori sa se rupa cardanul, datorita "soferilor" "papucarilor" sportivi care dau drumul prea brusc la ambreiaj...
catalinduran
Nu se blocheaza impinsa.
Nu am incercat in marsarier, dar daca pleaca in spate ce are ?
Multumesc pentru sfaturi, va tin la curent cu ceea ce s-a intamplat. Poze .. in curand.
O precizare importanta de care am uitat: masina sta nemiscata si neumblata la ea din decembrie 2007.
CriSTI68
cutia 100%
yon
baga ulei in cutie si apoi poate vei reusi sa o urnesti din loc (asta in caz nu ai facuto deja)
mad toz
Daca masina sta pornita pe liber rotile dintate din cutie se invart , deci nu are treaba cu uleiul din cutie. Se poate in spate sa fie problema.
Dar descrie mai bine, da sa plece dar moare motoru? Daca o turezi mai tare si dai drumu de tot la ambreiaj moare motorul?
catalinduran
Problema este de la disc, patineaza si trepideaza motorul ca naiba.
Mai am o problema am motor de 1600 si carburator de 1400 cu flansa, cica nu se accepta asa ceva la ITP, ce solutii sunt ?
Multumesc anticipat.
baranga
QUOTE(catalinduran @ 23 Jan 2009, 21:16)
Problema este de la disc, patineaza si trepideaza motorul ca naiba.
Mai am o problema am motor de 1600 si carburator de 1400 cu flansa, cica nu se accepta asa ceva la ITP, ce solutii sunt ?
Multumesc anticipat.
*



cine ti-a zis ca asa ceva nu se accepta???faci ITP in alta parte,unde accepta!
un prieten are un papuc din 99 cu motor 1.6 si carb de 1.4 cu flansa si nu a avut nici o problema la itp niciodata;are carburatorul de 1.4 de cand a luat masina;de noua el l-a schimbat din cauza consumului
Ciorapel
1) Cutia de viteze - grupul conic
2) Cardanul gripat

... parerea mea
PH-06-BOA
Daca baiatul spune ca impinsa se misca, de ce va legati de cardan, unde-i logica?
Impinsa, se invart rotile, tot ansamblul din grup (chiar daca sunt blocati satelitii ), cardanul si axul balador, din cutie. De aici incep treptele de viteza, in ordine inversa, pana la priza. La mersul motorului in gol, toate pinioanele se invart, cu viteze diferite , chiar de e pe liber. Daca ar avea ciob de dinte sau altceva intre pinioane, ar muri motorul la eliberarea ambreiajului, chiar daca nu ar fi bagata in viteza. Daca ar fi ambreiajul defect, n-ar muri motorul, la cuplare, ci ar patina, turandu-se motorul, ca si cand nu ar fi bagata in viteza.
Da cardanul jos de la un capat care ti-e mai usor, si vei stabili mai sigur care-i vinovat (ma tem ca n-ai spus tot, ti-a scapat ceva sau nu ai explicat corect).
hyena
si eu am patit ceva de genu asta cu masina unui prieten. am oprit la un magazis si nu am mai plecat mi-a zis cineva k a s-a blocat "intre trepte" sa urcat el in masina si a fortat maneta in fiecare viteza pana sa deblocat
sau sa nu fie de pe la frana de mana ceva sa fi ramas blocata
Mirciulik
Daca masina merge impinsa, e din cutie. Eu am patit ceva asemanator la a mea (dacia break).

Mi s-a oprit in drum, blocata in viteza. Am tras mai tare de schimbator si am reusit s-o scot din viteza. Motorul pornea, dar avea relantiul instabil. Dau sa plec si parca aveam frana de mana trasa. Nu patina ambreajul, insa daca-l ridicam murea motorul.

Am lasat-o pe liber si am tractat-o pana acasa. Cand am desfacut cutia aveam 3 dinti sparti la grupul conic.

Am rezolvat prin schimbarea cutiei.
catalinduran
Se poate pune galerie de admisie de 1.4 cu carburator de 1.4 aferent, pe motor 1.6. Va rog sa imi spuneti daca mai are nevoie si de alte modificari. Multumesc
didosdoru
Da, se poate monta fara nici o modificare. Insa vor scadea un pic performantele motorului.
mad toz
QUOTE(catalinduran @ 26 Jan 2009, 15:17)
Se poate pune galerie de admisie de 1.4 cu carburator de 1.4 aferent, pe motor 1.6. Va rog sa imi spuneti daca mai are nevoie si de alte modificari. Multumesc
*


Cum a spus si didosdoru se monteaza fara nici o modificare.
Si in legatura cu carburatorul de 1.4 pe motor de 1.6 la ITP nu trebuie sa ai nici o problema. Eu asa fac ITP de cand am masina si nimeni nu a comentat nimic. Nu au de ce sa se lege de ce carburator ai pe masina, poti sa pui si orizontale.
Insa nu trebuie facute modificari la sistemul de directie si franare.
catalinduran
Am fost la o statie itp si au zis ca nu am voie cu flansa, si acum am cumparat o galerie de admisie/evacuare de 1.4+UIS, sper sa scada consumul undeva pe la 7% in oras mers lejer, este posibil?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.