Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: kit distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
klaus
Skf zice acolo, textual:
QUOTE(document skf)
In cazul in care a fost montat un nou sistem de distributie si noua curea este tensionata aceasta poate cauza o suprasarcina pe componentele piesei originale - corpul si axul pompei. De aceea SKF recomanda schimbarea ambelor componente in acelasi timp, in special cand sistemul foloseste intinzator automat de curea
.
Cum vorbim de dacii, si dacia se pronunta expres de inlocuirea curelei odata detensionata si de inlocuirea galetului intinzator in momentul inlocuirii curelei, deci inlocuirea kitului de distributie odata demontat (si nu e cu titlu de recomandare, ci cu titlu obligatoriu), iar SKF se refera la schimbarea pompei la momentul schimbarii distributiei, rezulta ca se refera la orice caz de schimbare de distributie, nu sunt prevazute exceptii.
Daca se referea la schimbarea pompei la reviziile de schimbare a distributiei foarte simpu se exprima introducand 2-3 cuvinte gen "recomanda schimbarea la revizie a ambelor componente". Ori daca SKF nu se exprima expres, nu inteleg de ce eu as intelege expres acest lucru.
In al doilea rand, "sistem de distributie" inseaman mai mult decat o curea si un intinzator.
Si in al treilea rand, aia cu "daca noua curea este tensionata" e de nesimtire. Pai ce, se monteaza curele noi netensionate? Poate or fi trebuit sa spuna "tensionata peste valoarea recomandata de producator"
D-aia zic, alea-s niste exprimari bagaboante de evitare a garantiei. Iar exprimarea cu lipsuri se incadreaza la practica inselatoare pe directiva 2005/29/CE.

12 May 2010, 10:12:
QUOTE(Valman @ 12 May 2010, 09:54)
E o declaratie din convingere personala sau un comunicat oficial Dacia ? Daca e al doilea caz, rog prezentarea sursei din care trebuie sa reiasa si motivele. Multumesc. smile.gif
*


Fa o adresa la dacia sa-ti raspunda.
Valman
QUOTE(psychoo @ 12 May 2010, 09:57)
ideea este ca poti sa schimbi ce vrei tu pe masina. nu zice nimeni ca e rau sa schimbi pompa de apa la 60.000. daca tu te simti mai bine asa treaba ta, dar nu este necesar schimbul decat in caz de probleme, care probleme inseamna pierdut de lichid pe la ax si/sau huruit.

Q.E.D. smile.gif

Pompa de apa se poate bloca. Cea de care spuneam eu mai devreme a avut rulmentul bulit si nu se mai invartea deloc. Motiv pentru care a rupt cureaua de distributie cu consecintele respective. Un caz rar sau foarte rar. Restul e reprezentat de pompe care curg sau huruie. Din experienta mea si a altora astfel de cazuri rare au fost observate undeva intre 90 si 100 de mii si au determinat schimbarea lor intre revizii, evident cu o cheltuiala suplimentara. La fel, cazuri rare dar reale si observate la timp in virtutea unor cunostinte auto care nu-s la indemana tuturor.
george_scala_2004
QUOTE(Valman @ 12 May 2010, 11:15)
Q.E.D. smile.gif

...cazuri rare dar reale si observate la timp in virtutea unor cunostinte auto care nu-s la indemana tuturor.
*



naughty1.gif wise_guy.gif god_hand.gif banana_bailando.gif doh.gif respekt.gif
einstein1984
QUOTE(Valman @ 12 May 2010, 10:54)
E o declaratie din convingere personala sau un comunicat oficial Dacia ? Daca e al doilea caz, rog prezentarea sursei din care trebuie sa reiasa si motivele. Multumesc. smile.gif
*


Manualul de intretinere al masinii e de ajuns pentru al doilea caz? Acolo unde scrie ce se face la 60 000 km sau 4 ani?
Eu am vazut pompe de apa picate la 20 000 si 30 000 km. Nu mai bine o schimbam cu uleiul?
Valman
QUOTE(klaus @ 12 May 2010, 10:09)
1. Skf zice acolo, textual:
2. Fa o adresa la dacia sa-ti raspunda.

1. Dar eu nu am spus ca trebuie inteleasa schimbarea expres, obligatorie si sub pedeapsa capitala. Si as aprecia daca nu mi s-ar modifica afirmatiile. Am spus ca aceasta eventualitate exista in virtutea unor probleme reale, iar prin urmare un mare producator (si nu e singurul) vine in intampinarea acestei rare probleme. Atat. Deci daca astfel de cazuri au fost semnalate cine sunt unii de pe aici sa le nege si sa-si pemita sa asigure mii de posesori auto ca in mod cert ei vor ingrosa randurile patitilor ? Nu e mai rational sa existe si aceasta mentiune/informatie care sa-l ajute pe posesor sa decida in cunostinta de cauza ? Care e problema de fapt daca oamenii iau in calcul si acest lucru ?
2. Nu trebuie sa fac eu adresa pentru argumentul altuia. Cine afirma trebuie sa vina cu dovada.
QUOTE(einstein1984 @ 12 May 2010, 10:22)
1. Manualul de intretinere al masinii e de ajuns pentru al doilea caz?
2. Eu am vazut pompe de apa picate la 20 000 si 30 000 km. Nu mai bine o schimbam cu uleiul?

1. Tu ai spus ca pompa NU se inlocuieste preventiv. In manual nu spune nimic de asta. Cel putin o editie citita de mine mai de mult, tace.
2. Ramane la latitudinea fiecarui posesor auto sa cantareasca sansele fiecarei variante si sa decida. Daca i se pare mai probabil ca o pompa sa cada la 20 de mii decat la 100 de mii e treaba lui.
einstein1984
1. Daca piesa nu e stricata si nici nu scrie in manual sa o schimbi la un moment dat in timp, se numeste inlocuire preventiva. Distributia se inlocuieste ca urmare a indicatiilor din manual, nu e defecta cand ajungi la intervalul respectiv.
Deci daca nimeni nu cere inlocuirea (in afara de dumneata), e inlocuire preventiva. Si inutila in marea majoritate a cazurilor.
DFA
Topicul se închide temporar, pentru scăderea nivelului de hormoni și ca urmare a mai multor sesizări "că se vorbește mult și fără rost".

Rog raport dacă trebuie adăugat ceva strict on-topic și relevant.

Reluarea discuției cu pompa de apă de unde a rămas nu se "pune" la on-topic și relevant...

Mulțumesc pentru înțelegere.


--- redeschis ---
valentin.croitoru
buna ziua
am si eu o intrebare. ce-mi puteti spune de kit-urile de distributie Gates si Flennor.
trebuie sa-mi fac revizia de 60.000 si nu stiu daca sa aleg kit-ul renalut sau unul din cele 2 de mai sus.
multumesc anticipat de raspuns.
george_scala_2004
salut,

fara pompa ? icon_mrgreen.gif
mykissfm
si eu m-as baga la fara pompa macar pina data viitoare. cool.gif
einstein1984
Gates le cam face si pe alea de origine, deci cred ca sunt ok.
Lord Hades
eu sunt total pierdut. nu este obligatorie si inlocuirea pompei de apa? dacia ce recomanda pe tema asta? daca masina e in garantie, sunt sau nu obligat sa inlocuiesc si pompa de apa? respectiva pompa e facuta sa tina mai mult de 60.000 km? eventual pana la 120.000?
CristiDanCT
...da si eu cred ca Gates e bun. Am gasit la Carfrance - Kit Distributie 1.4: Curea teflonata Dayco si rulment Koyo - Japan. Calitate frate....199 ron
einstein1984
QUOTE(Lord Hades @ 21 May 2010, 22:20)
eu sunt total pierdut. nu este obligatorie si inlocuirea pompei de apa? dacia ce recomanda pe tema asta? daca masina e in garantie, sunt sau nu obligat sa inlocuiesc si pompa de apa? respectiva pompa e facuta sa tina mai mult de 60.000 km? eventual pana la 120.000?
*


Obligatorie nu e, dacia nu recomanda inlocuirea odata cu distributia, daca e in garanbtie nu esti obligat sa o schimbi, e facuta sa tina cat masina.
Valman e singurul care recomanda inlocuirea asa, de florile marului, deci probabil vinde asemena piese.
mykissfm
cea mai ieftina pompa de apa logan 95 ron klaxcar ,eu am sa optez pentru hepu sau ceva mai bun pina in 200 ron .
la cncd mi-au cerut 330 ron pe pompa de origine..
eu am sa o schimb pentru ca am atitea drumuri lungi de facut si nu vreau sa stau si prin service.
concurent
QUOTE(Diabolique @ 10 Mar 2010, 16:02)
.....
kit de distributie adica rola si curea
curea de accesorii
4 litrii antigel si 2 de apa distilata
plus manopera
COST TOTAL = 405 lei
*



In ce oras s-a facut lucrarea?

Doresc sa schimb cureaua de accesorii dar nu stiu daca mai sunt necesare role ce trebuiesc schimbate impreuna cu aceasta (Dci A/C).
Imi puteti spune va rog? Multumesc.
wanderer
pentru ca sa adaug paie pe focul "o fi bine sa schimb distributia la 4 ani desi nu am inca 60.000 de km?" smile.gif

am schimbat acum vreo 2 luni un kit de distributie la un logan ambiance (fara servo). Masina avea 5 ani si 30.000 de km...schimbul nu s-a facut la 4 ani (cand cerea cartea, teoretic, si masina avea vreo 23-25000 de km). Modul de condus este de la extrem de calm in sus, 90% pe autostrazi si drumuri nationale si europene (100% in RO, sa nu incepem sa visam...), fara depasiri de viteze legale, depasiri bruste, etc (deci, fara forje, ba chiar poate subturata destul de des). O dovada, un pic offtopic: placutele de frana originale mai aveau vreo 6 mm de carne, iar discurile erau aproape neatinse.

Cureaua prezenta semne de imbatranire.
De asemenea, pompa de apa, desi ar mai fi tinut ceva, incepuse sa picure (adica...nu picura grav, inca, sa zicem, cum curgea de-a dreptul la loganul "renovat" anul trecut. Cei doi termeni "picura" si "curgea" sunt, evident, doar pt exemplificare...luati-o si voi ca atare biggrin.gif ).
Si, daca tot e sa fac comparatia cu loganul laureate renovat anterior, pot chiar sa spun ca acela avea cureaua ceva mai bine pastrata decat asta (dar tot usor deteriorata), desi ala era si forjat, si avea si 60.000 de km la bord in momentul schimbarii.

Daca are vreo importanta: nici una dintre cele 2 masini nu au stat in garaj, au incasat din plin caldurile verilor si gerul iernilor, chiar si stand pe loc.

Concluzia mea: am facut bine ca, desi masina era departe de 60000 km, am insistat pt schimbarea kitului.

nu mai stiu exact costul, a fost pe la 850 lei, cu piese de origine (lichidul de racire, piese inclusiv pompa de apa, manopera...)
djasu82
eu am schimbat-o la 50.000 si 6 ani nu prezenta absolut nimic . De parcurs am mers cam prin toata tara si in fiecare zi oras la servici.
Nu o schimbam dar am zis ca tot cumparasem una noua am trecut la operatiunea distributie iar pompa nu avea absolut nimic.
La 100.000 de km scimb distributie si pompa .
Matache Macelarul
spunea cineva mai devreme ca a facut totta treaba cu doar 400 lei ? in ce oras daca nu sunt prea indiscret ? ohmy.gif
kmeleonu3
salut, kit-ul de distributie logan este similar cu cel de solenza?
george_scala_2004
pentru 1.4 8v cam da...in principiu...
cristio_79
Si cel de 1.6 8V este identic.
george_scala_2004
da, asa este. ma gindeam insa la solenza diesel si am uitat ca loganul de 1.4 mai are niste fratiori mai mari wub.gif wink.gif
kmeleonu3
am sunat la 3-4 service-uri Dacia si difera preturile de la firma la firma. Unde imi recomandati sa schimb distributia in Bucuresti? Am ramas putin socat de scorurile care mi le-au zis.
djasu82
ti-o schimbi singur si punct , cauta cum se face si iti salvezi bani cu 180 cat e kitul plus pompa de apa 330 de lei daca vrei sa o schimbi si tot te scoti mai ieftin.
Acest forum are un topic dedicat cum se procedeaza sa schimbi distributia chiar si pompa de apa.
kmeleonu3
sincer eu nu mai am rabdare nici sa schimb un robinet la bucatarie dar sa ma complic cu cureaua si pompa de distributie.
djasu82
atunci vorba astora din service " te taxam " .
kmeleonu3
sunt constient de asta da nu m-as risca eu. nu sunt atat de priceput dar nici paralel cu mecanica sau cu unele lucruri ce tin de masini. biggrin.gif
G.R
Curea distribuție Continental, rola INA, pompa de apa Starline. Am dat in total 270 Lei.
Am intrebat de Kit SKF, dar ar fi fost doar rola si cureaua 300 de Lei.
mykissfm
QUOTE(kmeleonu3 @ 26 May 2010, 15:12)
am sunat la 3-4 service-uri Dacia  si difera preturile de la firma la firma.  Unde imi recomandati sa schimb distributia in Bucuresti?  Am ramas putin socat de scorurile care mi le-au zis.
*



dar spune si cite scorul ca sastim si noi.
kmeleonu3
pai de la 550 lei pana la 1200 lei cu piesele lor(fara pompa)
djasu82
service viorel tongue.gif de la ira de langa aparatori poate te scoti mai ieftin incearca.
george_scala_2004
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif unde-l trimiti asule ? blink.gif wink.gif
mykissfm
sigur o sa-mi achizitionez kit-ul si stau linga ei cu biciul in mana ,si hai sa zic ca dau maxim 500 ron kit si vreo 200 ron manopera ,dar cit mi-au cerut astia la cncd este nesimtire grasa am iesit cu tot cu pompa la 1100 ron fara manopera . mad.gif
djasu82
QUOTE(george_scala_2004 @ 28 May 2010, 08:11)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif unde-l trimiti asule ? blink.gif  wink.gif
*


Daca se informeaza stie el , aia repara schimba si face orice la mai toate masinile si au contract cu taxiurile logan-solenza-sn deci si pretul e mai mic fata de multe alte serviciuri.
marcykone
Mie la supernova,mi-au cerut 280 ron ptr schimbare distributie,cu kitul lor...sa mearga sa intrebe...
george_scala_2004
ma refeream la asta
djasu82
cel putin ala in service face treaba buna problema e a pilotilor biggrin.gif , eu daca m-as duce la el doar pentru discul de ambreaj unghi de fuga si cam atat restu sa zicem ca le rezolv eu personal in mare.
Fiecare sa descurca pe timp de criza dar sa dai 1200 de lei pentru o amarata de curea mi se pare exorbitant pentru o masina romaneasca .
Leo0608
asta cam asa e, 100% deacord cu djasu82
distributia o poti schimba si singur in fatza blocului , decat sa dai 12 mil lei
daca ai incredere in tine poti schimba si discul de ambreiaj tot in parcare
urghiurile la roti se pot face deasemenea in parcare masurand la rotile din fatza de la jumatea rotzii, in fata si in spatele rotii
si reglezi si iar te scoti, decat sa dai banii aiurea la ala de la service-ul de geometrie tongue.gif
sau ptr cine e mai meticulos, mai e varianta babeste cu sfoara wink.gif
ursamajor
Am și eu două nelămuriri:
1. dacă schimb distribuția într-un service dacia, primesc garanție la lucrare sau și la piese, adică pentru încă 60.000 km? Caz în care dacă cureaua pică să suporte ei daunele.
2. Am un Preference (cu vreo 47.000 km în 5 ani) și în cazul în care mă voi hotărî să cumpăr piesele de la terți, aș vrea să știu și eu ce curea de distribuție să cumpăr, să nu iau țeapă cu ceva chinezesc sau turcesc. Mă puteți ajuta?
Eu știam de curelele Gates că sunt bune, Dayco etc. Nu mai am contact cu piața asta de multă vreme așa că iertăciune dacă spun prostii.
Mulțumesc anticipat pentru sugestii.

EDIT: am sunat la service Dacia APAN, șoseaua dig Brăila-Galați, de curiozitate. M-a interesat strict distribuția, apoi am întrebat și de accesorii. Evident, ei mi-au recomandat cu căldură și pompa de apă.
Deci, să concluzionez:
- distribuție, cu piesele lor 421,75 lei
- doar manoperă pt. distribuție, cu piesele mele 164,22 lei.
- piese accesorii 348 lei + manopera 35 lei.
Pompa de apă ar mai însemna la ei vreo 400 lei.
Cum am spus, Preference. Așa scumpe să fie accesoriile???

M-am interesat și de garanție și acordă 3 luni la lucrare și 1 an la piese. Egal cu zero pentru mine, așa că înclin spre varianta cumpărării pieselor de la terți. Vă rog, luați în considerare ce am scris mai sus și dați-mi niște sfaturi.
EUGEN2008
pompa de apa nu-ti trebuie , accesorii doar curea- e 50-70 de lei rola e cea scumpa dar nu se schimba la km astia. Deci iti trebuie rola distributie, curea distributie si curea accesorii , nici daca le iei originale nu sari de 300 lei .
ursamajor
Să înțeleg că trebuie kit distribuție complet (curea + rolă întinzătoare sau n-am înțeles eu bine ce e cu rola aia scumpă) + curea accesorii. Ce recomandări puteți să-mi faceți ca firmă. Spusesem de Gates, știam că sunt foarte bune, așa e? Mai rămâne să aflu codul. biggrin.gif

EDIT: ăsta. Cel de origine cât costă?
ursamajor
Am comandat la un magazin, până la urmă, cureaua de distribuție Gates, rolă INA și curea de accesorii tot Gates, toate la 260 lei. Pare un preț rezonabil, ce credeți?
EUGEN2008
asa si asa , kitul de origine e 180 -200 cel mai ieftin si cureaua de accesorii vreo 50 , calitativ tot pe acolo sunt toate. Nu te-ai pacalit dar nici super afacere n-ai facut.
djasu82
la cat merge el nici nu as schimba distributia la 47.000 de km o sa vada cureaua originala cat de buna e cand o da jos .
IRONICK
180ROn de origine poate made in china ...
vijelie
Corect, curelele puse in fabrica sunt "made in Venus"...
ursamajor
QUOTE(djasu82 @ 3 Jun 2010, 16:25)
la cat merge el nici nu as schimba distributia la 47.000 de km o sa vada cureaua originala cat de buna e cand o da jos .
*



Poate ai dreptate. smile.gif Dar mă cam tem. Și-apoi, n-am 4-5 mii de lei să repar motorul în caz că s-a nimerit la mine o curea mai...slăbuță. Nici nu trag de mașină, s-o forțez, deci chiar e posibil să fie așa cum spui tu. Fac sub 10.000 km pe an, probabil că o voi schimba iarăși peste 5 ani.
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 3 Jun 2010, 16:28)
180ROn de origine
*


confirm, 200 RON fara factura (kit de uzina in ambalajul original - cu vopsea irizanta) wink.gif

djasu82
QUOTE(ursamajor @ 3 Jun 2010, 21:02)
Poate ai dreptate. smile.gif Dar mă cam tem. Și-apoi, n-am 4-5 mii de lei să repar motorul în caz că s-a nimerit la mine o curea mai...slăbuță. Nici nu trag de mașină, s-o forțez, deci chiar e posibil să fie așa cum spui tu. Fac sub 10.000 km pe an, probabil că o voi schimba iarăși peste 5 ani.
*


Pai mai bine cumparai una originala si te apucai singur sa o schimbi e un topic adresat tuturor modelelor pana si pentru dci s-a scris ceva .
http://www.daciaclub.ro/Inlocuire-Kit-Dist...-t54468-s0.html
Respecti ce s-a scris si ai scapat sau dai din buzunar .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.