Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de ce se scoate furtunul de la T-ul carburatorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
salutare tuturor,

am scos si eu furtunul de la T-ul carburatorului si am vazut ca ies ceva gaze pe acolo si am zis sa merg asa cu el o vreme sa vad cum se comporta smile.gif , am mers cam 20 Km pt ca mi-a dat ulei pe acolo de s-au stropit toate cele sad.gif . Imi cam da ulei pe la joja si am zis sa incerc si varianta cu furtunasul scos sa vad ce se intampa. Pe acel furtun trebuie sa iasa gaze in cantitati mari ca sa-mi dau seama daca e dus motorul? Mie imi ies , dar nu asa multe, dar de ce imi da ulei pe la joja? daca scot joja arunca rau pe acolo, e normal? si inca ceva mananca cam mult ulei 1L cam la 800-1000km
ArtVandelay
e dus
brigada_diverse
arunca ulei pe la joja-> compresie slaba si arunca afara uleiul-> segmenti/pistoane duse
scoate fum...nu-i prob mare asta...sa nu scoata f mult(sa iti imputa rapid motoru cand pui furtunul inapoi...ca si cand ai fuma o tigara si ai sufla inca e permis...daca scoate f mult....motorul e dus

ala se scoate sa nu imbacseasca motorul la motoarele duse si sa nu ajunga uleiul(impins de fum) in carburator.....
p.s. te arde rar-u daca te prinde....
ionut L.
dar e normal sa iasa ulei pe acolo (e un fel de ulei amestecat cu spuma)? uleiul care iese pe acel furtun, nu intra in carburator? deci consum de ulei
argon
ce iese de acolo e re-ars in galerie in mod normal, e un fel de antipoluare. In mod normal ies doar gaze cu ceva 'muci' iarna, nu ulei. Daca scoti furtunu' ala sub masina ai o bomba ecologica.

Pe la joja e normal sa stropesca ulei(cand o scoti, nu sa o arunce singura).
ionut L.
imi pierde mananca ulei nu stiu ce sa zic, vreau sa-mi dau seama care este cauza? nu scoate fum decat putin la pornire dimineata in rest merge bine. Sub masina vad dimineata o pata dar e mica nu cred ca asta ar fi cauza sa completez la max 1000km 1L, am ulei valvoline 20w50. Cum pot sa-mi dau seama daca mananca ulei?
ct74cdi
elimina perderile. verifica garnituri capac culbutori,baie,distributie,simeringuri...filtru ulei sa fie strans bine,buson din baie.tu cred ca mergi pe gpl verifica bujiile daca sunt innegrite sau ude.daca nu consuma ulei trebuie sa fie caramizii si uscate
sumi_nos
ASTA DOAR DACA E RAGLATA CUM TREBUI SUNT CARAMIZII SI USCATE.
AM O INTREBARE AM AVUT PRESIUNE 0 LA ULEI AM SCHIMBAT POMPA DE ULEI FILTRU SI ULEIUL.
DAR IN BAIA DE ULEI AM GASIT 2 CUZINETI AXIALI UNUL NE FOLOSIT NU SE CUNOASTE NIMIC PE EL E NOU SI UNUL TOCIT RAU.
POT SCAPA DE ACOLO SAU NU SUNT AI MEI SI IA UITAT CINEVA PE ACOLO??
CE SE INTAMPLA DACA SUNT AI MEI SI MERG ASA FARA EI?CE POT STRICA
?
SSilent
nu prea vad cum ar putea sa sara cuzinetii de pe palier nedumerire.gif scoate-i de-acolo pana nu fac ravagii, probabil ca cine si-a bagat inainte nasu' in motor i-a uitat acolo si are nevoie urgent de ochelari blink.gif
ionut L.
bujiile le-am curatat saptamana trecuta si erau uscate si maronii, una era putin afumata, dar nu rau ... nu stiu ce sa-i mai fac, nu vad sa fie pata mare sub ea sau pierderi mari pe la motor
DaciaPower
QUOTE(argon @ 23 Jan 2009, 08:22)
ce iese de acolo e re-ars in galerie in mod normal, e un fel de antipoluare.  In mod normal ies doar gaze cu ceva 'muci' iarna, nu ulei.  Daca scoti furtunu' ala sub masina ai o bomba ecologica.

Pe la joja e normal sa stropesca ulei(cand o scoti, nu sa o arunce singura).
*


Nu stiu cat de normal e sa arunce ulei pe la joja.
Pe mine ma invatat un mecanic cum se verifica daca ai segmentii dusi:
Scotand joja de ulei nu trebuie sa dea ulei daca da inseamna ca sunt segmentii dusi.
Eu unul am incercat lucrul asta si nu da ulei nici la relanti nici turat.

Ps: nu stiu cat de adevarat e ce mi-a spus acel mecanic.
Mr_Devil83
arborele cotit se balaceste in baia de ulei. Compresie orice motor scapa putin. Uleiul in baie in permanenta e agitat si daca e plina baia e normal sa arunce putin si pe la joja.
danono
Am scos si eu joja si vad ca arunca putin ulei pe acolo. Motorul a fost segmentat acum 2 sapt. Deci cat de adevarat e testul asta la segmenti ?
Mr_Devil83
io nu cred ca e foarte adevarat. Gandeste-te ca arborele cotit face ca uleiul din baie sa aiba valuri si il arunca in toate partile, e o miscare browniana acolo smile.gif
Executron
Poti sa incerci sa pui un filtru pe traseu, gen cum e la Olcit sau alte masini (si la Mercedes sunt unele, la VW din pacate nu). wink.gif
brigada_diverse
daca iti arunca prin furtunu ala de recirculare scape prea multa compresie.....sa zicem ca pe la joja se admite, dar nu mult mult ulei sa scoata

vreti test de segmenti? du-o la test de compresie
Tonypardaf
fa motorul
brigada_diverse
pentru ce? daca are consum acceptabil de ulei il lasi in pace....
ZTV
QUOTE(DaciaPower @ 23 Jan 2009, 21:49)
Nu stiu cat de normal e sa arunce ulei pe la joja.
Pe mine ma invatat un mecanic cum se verifica daca ai segmentii dusi:
Scotand joja de ulei nu trebuie sa dea ulei daca da inseamna ca sunt segmentii dusi.
Eu unul am incercat lucrul asta si nu da ulei nici la relanti nici turat.

Ps: nu stiu cat de adevarat e ce  mi-a spus acel mecanic.
*





motorul meu este in 50mii de km, am facut cu uleiul pe masina ( esso 15w40 ) cam 5500 de km, nu a trebuit sa complectez nici 1 gram de ulei, trage bine . Cand am scos joja, se mai arunca putina ulei. Cred ca teoria asta nu e valabila. Pe mine m-a invatat mecanicul cum sa-l testez motorul: pornesc, incalzesc bine, apoi bag in 1-a, si dau drumul usor la ambreaj fara sa ating pedala de acceleratie, daca masina porneste de pe loc inseamna ca motorul e OK, daca da in nas atunci este uzat. Dar daca la un motor bun care are 600 rot la relantiu, evident ca o sa dea in nas, iar daca la un motor uzat e reglat amestecul si are 900-1000 rot relantiu, evident ca o sa plece de pe loc. Deci, testele asta dupa " mecanic " nu cred ca sunt valabile.
brigada_diverse
dar ala cu aruncatul uleiului pe la furtunul de recurculare ramane in picioare

si eu completam cu 1l sau mai mult la mia de km..acu ca am etansat baia si inca curge, si i-am pus si un ulei mai respectabil decat lubrifinul nu am fost nevoit sa completez 500ml(cum s-ar fi intamplat inainte) la 500 km
Tonypardaf
1 litru la 1000km e enorm sa consume,dupa un calcul simplu la un schimb de ulei consumi 10 l adica schimbul de 3 ori,daca tii uleiul aprox 10000 km
ionut L.
tot asa zic si eu ca e enorm, din cauza asta am intrebat sad.gif
argon
QUOTE(Tonypardaf @ 25 Jan 2009, 12:52)
1 litru la 1000km e enorm sa consume,dupa un calcul simplu la un schimb de ulei consumi 10 l adica schimbul de 3 ori,daca tii uleiul aprox 10000 km
*




nu se tine uleiul la Dacie mai mult de 6000 km de oriare ar fi, depinde de motor, nu de ulei. Si maximul de consum admis(pierderi 0) este de 900 ml la 1000 km, producatorul spune ca daca depaseste aceasta valoare sa te duci la o unitate Dacai pentru reparatii biggrin.gif
Merced
Daca ajunge sa-ti manance atat si nu vrei sa faci r.k. sigur nu mai bagi ulei mai scump de 5 lei litrul. Nu mai ai nici ce proteja, ba char bagand porcarii d-alea protejezi buzunaru'.
MihaiGSm
Ma bag si eu in seama pe aici biggrin.gif Nici motorul meu nu tin minte sa fie facut de curand, ca deh, masina o am de la taica-miu mostenire de 6 luni. Dar si eu completez cu cca 1L ulei la 1000 km desi nu scapa pe nicaieri. La un motor vechi de conceptie veche ce vrei sa-i ceri....
ionut L.
nu stiu ce sa zic... anotimpul rece are vro' influenta? consuma mai mult ulei iarna?
brigada_diverse
ar trebui mai putin, ca e mai gros uleiul...puneti mana si etansati tot.....si dupaia mai vedem
Mr_Devil83
e mai gros primele 2 3 minute pana se incalzeste, apoi tot la temperatura de regim e si uleiul.

In mondiru parca era un consum de ulei normal dat 500grame/1000km.

Daca bagi un ulei semisintetic si foarte subtire evident ca o sa manance mai mult.
brigada_diverse
ka consum maximul 1 litru sau 1000de grame/1000km scrie mondiru

500mg sau 500ml incep sa consume unele noi de uzina
baranga
consum normal 500grame la 1000km??? sau 1 litru la 1000km???
inseamna ca eu am motorul stricat daca ia 200-250 grame la aprox.8000km
brigada_diverse
e bun al tau

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.