sumi_nos
24 Jan 2009, 01:48
AM GASIT DOI CUZINETI AXIALI IN BAIA DE ULEI UNUL NOU INTACT SI UNUL TOCIT RAU?CARE AR FI CAUZA DE CE MI-AU CAZUT SAU NU SUNT DE LA MOTORUL MEU?K NU SA SCHIMBAT NIC IN SUNETUL LUI ADICA NU BATE MAI RAU SAU CEVA.
SAU DACA SUNT DE LA MOT MEU CE SE INTAMPLA DACA MERG ASA??FARA CUZINETI AXIALI.CARE VOR FI DAUNELE
AIA POT CADEA DE
Ziceti-mi si mie cum e cu cuzineti axiali.ca sa stiu daca mai merg asa cu ea sau daca sunt de la mn sau sunt uitati pe acolo de vrun mecanic mahmur ACOLO,SI DE CE?
popa.gif popa.gif popa.gif popa canta pt masina mea,nu???
eu merg de 2 zile asa cu ea si merge,de cand iam vaz nu mi se pare sa bata motorul sau ceva
emircea
24 Jan 2009, 02:04
Cuzinetii axiali in mod normal nu au ce sa cada in baia de ulei. Ei sunt responsabili de jocul longitudinal al arborelui cotit; cel care face rectificare la arbore trebuie sa-ti indice cota cuzinetilor axiali, de biela si de palier.
Cuzinetii axiali, in afara de jocurile longitudinale ale arborelui, preiau efortul cand apesi pedala de ambreiaj (de fapt, cand rulmentul de presiune apasa pe placa de presune). Probabil daca lipsesc, simti 'batai' cand e apasat ambreiajul. N-am avut de a face cu asa ceva, dar incerc sa-mi imaginez cum lucreaza mecanismul...
Probabil, daca tot ai baia de ulei jos, ar trebui sa-i vezi daca sunt instalati la palierul central, in partea superioara a arborelui cotit cum te uiti de sub, adica spre pistoane, de o parte si de alta a palierului central.
sumi_nos
24 Jan 2009, 10:40
pai eu deja circul cu ea de 3 zile asa cum imi pot da seama daca sunt ai mei fara sa mai dasfac toate alea pe sub ea??
si daca sunt ai mei si merg asa cu ea ce se intampla??
loganfan2008
24 Jan 2009, 10:47
QUOTE(sumi_nos @ 24 Jan 2009, 10:40)
pai eu deja circul cu ea de 3 zile asa cum imi pot da seama daca sunt ai mei fara sa mai dasfac toate alea pe sub ea??
si daca sunt ai mei si merg asa cu ea ce se intampla??
nimic grav; pana incepe programul RABLA cred ca poti sa mergi cu ea fara probleme...
oricum o sa ti-o bage aia de la REMAT la presa...numai sa nu uiti sa le spui c-ai mers fara cuzineti axiali ceva Km... nu de alta, dar sa nu se chinuie aia sa desfaca motorul pentru a-l vinde ca piesa de schimb la cineva si apoi sa-si dea seama ca s-au chinuit degeaba...
PH-06-BOA
24 Jan 2009, 20:14
Au sarit de la alta masina, cand a trecut mai tare pe langa tine !
Daca spui ca unul era sters complet, dupa ce s-a dus compozitia, s-a subtiat asa de mult, incat a avut loc sa se roteasca pe langa capacul la palier, si sa cada in baie. Arborele , apropiindu-se de bloc, i-a facut loc si celuilalt sa se roteasca cu 180 de grade, si sa cada . Acum la apasarea ambreiajului, arborele freaca direct pe bloc, si adanceste locasul semicuzinetului, asa fel incat nu vei mai putea pune niciodata original. Eu am facul la cineva unul de 6 mm, dar nu stiu sa spun cat a mers inainte fara el.
Baga un levier mai subtire, pe fereastra de punere la punct a volantei, si misca de arbore catre cutie, sau catre radiator, si vei vedea ce joc are. Va avea cel putin suma grosimilor celor doi cuzineti. Daca nu are, desfa cablul de ambreiaj, si incearca iar (ar putea fi presat cu furca , cand ai reglat ambreiajul)
Daca nici acum n-are, cauta-l p-ala care a trecut pe langa tine, ca-s ai lui.
(intre cele doua glume, totul este serios)
24 Jan 2009, 20:22:
Cuzinetul se face pe strung, se toarna compozitia, si se foloseste numai la partea uzata prin apasare. De partea cealalta poate sa mearga original, de cota urmatoare la cel care a fost.
Daca nu ti-l face nimeni, vino la mine (a mai venit cineva din Pitesti).
sumi_nos
26 Jan 2009, 12:32
pai sa inteleg ca o sa fac motorul praf??? daca merg asa ca deja am mers vro 300-350km cu ea