Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curiozitati Auto
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
dacialover
Incep eu:
1. Parbrizul si luneta de la Logan sunt facute după aceeasi formă de ,,matriță''. Doar latimea variaza.

Daca aveti poze, puneti-le, va rog! Multumesc.
SiloS
2. Dacia Sport are pe post de luneta un parbriz .
ATM
3.Cu acordul Renault, Ford a produs modelul Corcel plecand de la R12.
4. In Turcia, R12 a fost produs pana in 1999, sub numele de Toros. In cazul in care credeati ca inginerii romani au fost cat de cat originali in facelift-ul CN2 al Daciei...ei bine, nu. Barile (atat fata, cat si spate), precum si dungile de pe caroserie sunt copiate zdravan dupa Toros.
4. 1310: volanul Dacia (cel cu margini din cauciuc, si cu 2 prinderi, alaturate intr-o parte) e copiat dupa Talbot.
5. Oglinzile retrovizoare de la Oltcit (modelul din plastic, fara reglaj interior) sunt fix cele de pe Peugeot 305 (explicabil oarecum). Imediat, corpul mobil al oglinzii a fost preluat si instalat si pe primul model de Dacia 1310, singura modificare de forma e la piesa fixa, aia care se prinde cu sububuri de caroserie. Similar si la oglinzile cu reglaj interior de Dacie, care tot de pe Oltcit sunt preluate.
6. in Argentina au fost produse R12 cu instalatie de aer conditionat din fabrica.
7. unele vechi modele de Volvo au motoare de 1.3 foarte similare cu R12/Dacia, luate bineinteles cu licenta. Noi, romani fiind, am uitat de licenta dar am inceput direct sa copiem cate una, cate alta, la-nceput dupa Renault, mai apoi dupa PSA, pana le-am copiat astora din urma o masina cam in intregime (vezi primul model de Nova). Pai daca n-au zis nimic de chestia cu volanul si cu oglinzile, de ce nu?
8. Dacia nu e primul producator de autoturisme din Romania. In perioada interbelica, Ford avea o uzina de productie aici. Si Malaxa construise un autovehicul-prototip destul de interesant pentru vremurile alea. Dupa care au venit comunistii si s-a ales prafu'.
9. primele modele de D1300 avea frana de mana nu intre scaune, ci in bord- era mai mult un fel de maner.
10. AUDI TT se ansambleaza in Ungaria, Vw Polo (si) in Slovacia, iar Opel Astra classic (si) in Polonia. In schimb, Ford Focus se produce si in Germania. Daca ai de comparat un Opel Astra polonez versus un VW Polo slovac versus un AUDI TT ungar versus un Ford Focus german, catre care zici "masina nemteasca, dom'le, n-are moarte?"
SSilent
11. unele modele de Dacia 1300 nu aveau spalator automat de parbriz, ci aveau o pompa actionata de picior in stanga pedalei de ambreaj.
dacialover
QUOTE(ATM @ 26 Jan 2009, 02:36)
3.Cu acordul Renault, Ford a produs modelul Corcel plecand de la R12.
4. In Turcia, R12 a fost produs pana in 1999, sub numele de Toros. In cazul in care credeati ca inginerii romani au fost cat de cat originali in facelift-ul CN2 al Daciei...ei bine, nu. Barile (atat fata, cat si spate), precum si dungile de pe caroserie sunt copiate zdravan dupa Toros.
4. 1310: volanul Dacia (cel cu margini din cauciuc, si cu 2 prinderi,  alaturate intr-o parte) e copiat dupa Talbot.
5. Oglinzile retrovizoare de la Oltcit (modelul din plastic, fara reglaj interior) sunt fix cele de pe Peugeot 305 (explicabil oarecum). Imediat, corpul mobil al oglinzii a fost preluat si instalat si pe primul model de Dacia 1310, singura modificare de forma e la piesa fixa, aia care se prinde cu sububuri de caroserie. Similar si la oglinzile cu reglaj interior de Dacie, care tot de pe Oltcit sunt preluate.
...
*



Apeciez foarte mult, dar va rog puneti si niste poze, daca aveti. Multumesc.
tatabobu
Dacialover, Google nu musca. Nici wikipedia.
romanvs
12. In Mexic Dacia Logan se numeste Nissan Aprio.
slider2
13. primul vehicul cu combustie interna din lume a fost special conceput pentru o femeie, nevasta lui benz, mercedes. se numeste triciclul lui benz, si era folosit de sotia acestuia pentru a-si vizita sora, intr-o localitatea apropriata. inital functiona cu gaz.
poze pe goolge. o replica (nu cred eu ca era originalul), a fost expusa la ultimul tiriac auto, in 2006.
Stefan
slider, nu stiu de unde scosesi istoria asta, dar nu e adevarata:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_35hp

Asta a fost primul model denumit Mercedes dupa fata unui industrias austriac. Triciclul Benz n-are nicio legatura cu ce zici tu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Jellinek

Si ca sa mi aduc si eu contributia:

14. Armata Romana era interesata de Modelul Dacia 500 Lastun pentru a-l folosi ca vehicul de transportat trupe pe front. Se gandeau sa-i monteze o mitraliera, si sa profite de marimea redusa a masinii pentru a se strecura printre inamici.
tiberiu.anghel
smile.gif
Au fost multe alte autovehicule cu MAI inaintea Benz-ului respectiv si cred ca Mercedes vine de la numele fiicei unui client important al lui Benz.
slider2
eu n-am zis ca se numea mercedes, ci triciclul lui benz, eu asa stiam. am dat acum pe google si de fapt era pentru nepoata lui care se numea mercedes, si nu pentru sotia lui.
uite aici sursa. scrie ca e atestat in 1885. cel putin din este primul vehicul cu combustie interna produs de unul din cofondatorii mercedes.

si uite ca ceva ceva stiam eu. primul vehicul din lume cu combustie interna este atribuit lui benz. link
Stefan
Io cred ca citesti printre randuri:

QUOTE
Insa, situatia a fost salvata de Emil Jellinek, cel care cumpara 36 de bucati, cu conditia ca acestea sa poarte numele fiicei sale, Mercedes.


Unde zice ca pe nevasta lu nenea Benz o chema Mercedes si a pus numele masinii?


LE: da, ceva ceva stiai tu, dar cand ai scris a iesit altceva. tongue.gif
aphophis
QUOTE(ATM @ 26 Jan 2009, 01:36)
3.Cu acordul Renault, Ford a produs modelul Corcel plecand de la R12.
interbelica, Ford avea o uzina de productie aici. Si Malaxa construise un autovehicul-prototip destul de interesant pentru vremurile alea. Dupa care au venit comunistii si s-a ales prafu'.
9. primele modele de D1300 avea frana de mana nu intre scaune, ci in bord- era mai mult un fel de maner.
10. AUDI TT se ansambleaza  in Ungaria, Vw Polo (si) in Slovacia, iar Opel Astra classic (si) in Polonia. In schimb, Ford Focus se produce si in Germania. Daca ai de comparat un Opel Astra polonez versus un VW Polo slovac  versus un AUDI TT ungar versus un Ford Focus german, catre care zici "masina nemteasca, dom'le, n-are moarte?"
*



la 3 si 9 ceva poze..
cat despre 10 radmasa.gif foarte bine spus icon_mrgreen.gif
slider2
QUOTE(Stefan @ 26 Jan 2009, 14:36)
Unde zice ca pe nevasta lu nenea Benz o chema Mercedes si a pus numele masinii?
LE: da, ceva ceva stiai tu, dar cand ai scris a iesit altceva.  tongue.gif
*


repet triciclul lui benz nu a primit numele de mercedes. de asemenea am aflat ca de fapt pe nepoata lui o chema asa. informatia cum ca triciclul ar fi primul vehicul propulsat de un motor cu combustie interna din lume o stiam de la discovery. si e posibil sa fie considerat asa avand in vedere ca primul, care e facut tot de benz avea niste hibe, pe care le poti citi in cel de-al doilea link din postul trecut. de exemplu masina era tot timpul in viteza, daca pot spune asa, adica in momentul in care porneai motorul aceasta si pleca de pe loc. posibil acest prim model sa fie categorisit ca si prototip si triciclul ca prim vehicul, pentru ca se eliminasera anumite probleme.
Asi
Daca ajungem la istorie, avem asa (extrase din cursul de dinamica, si de motoare):
1767-James Watt (masina cu abur)
1771- Cugnot (primul "automobil" cu abur, avea ~7tone, a avut si primul accident cu un zid, desi nu prindea viteza, franele banuiesc ca erau varza)
1860 - Lenoir - primul MAI in 2 timpi
1861 - Beaux de Rocha - ciclul motorului in 4timpi cu ardere la volum constant
1867 - Otto
1885 - automobilul Carl-Benz Motorwagen (triciclu)
1886 - automobilul Daimler
1892 - Rudolf Diesel (ciclu de ardere la presiune constanta)

Pentru poze(schite mai degraba) si specificatii tehnice pentru aceste masini gasiti pe www.autovehicule-rutiere.ro la sectiunea discipline, Capitolul1 din Dinamica autovehiculelor1
cristio_79
QUOTE(aphophis @ 26 Jan 2009, 15:39)
la 3 si 9 ceva poze..
*


http://www.servcar.com.br/images/propagand...corcel_1969.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Corcel
[attachmentid=1627496457]
tarzy
QUOTE(ATM @ 26 Jan 2009, 01:36)
....
8. Dacia nu e primul producator de autoturisme din Romania. In perioada interbelica, Ford avea o uzina de productie aici. Si Malaxa construise un autovehicul-prototip destul de interesant pentru vremurile alea. Dupa care au venit comunistii si s-a ales prafu'.
....
*



Corect, iar Dacia nu este primul producator nici macar posbelic

Primul autoturism romanesc postbelic a fost IMS-ul fabricat la Campulung Muscel in fabrica si de catre oamenii IAR Brasov relocati in timpul razboiului
http://www.arom461.ro/

ATM
Ceva poze pentru exemplificari:
-Ford Corcel
-Renault Toros. Ahaha, din poza asta de-acuma imi dau seama ca si barile de acoperis tot de aicea le-am copiat.
-Peugeot 305-atentie la oglinzi
-un interior de Talbot Solara. Rog observati forma si culoarea volanului.

Si ca sa continuam topicul, aveti si 13) doua fotografii ale unei masini de F1 din 1976, un Tyrell P34. Numarati rotile si vedeti cate ies.
14) care e cea mai scumpa masina din lume? Se pare ca asta - un link si o poza. http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Royale .
PS. Daca e sa ne luam dupa ce zice Wikipedia, din cele 6 Royale fabricate, unul fusese achizitionat si trebuia sa ajunga la "regele Romaniei" (foarte probabil Carol al II lea). Deci, nu e cazul sa ne miram ca romanul e ahtiat sa se etaleze cu masini de clasa. Avem pedigree la capitolul asta.
CIPTUNING
Ce tehnici se invatau odata la scolile de soferi... Pozele au mai fost, dar poate nu stie toata lumea. Cu aceasta strutocamila se simula derapajul spatelui masinii, iar elevul invata sa o aduca in pozitie neutra bracand rotile in acelasi sens cu directia de derapare a puntii spate. De aceea are 2 volane, masina fiind facuta de fapt din doua jumatati fata de dacie.
ATM
Aaa, da, nu mai vazusem demult poza. Parca prin Tecuci era stabilita masina, daca-mi aduc aminte din threadul respectiv.
17. uite cum arata o masina de teste (=McQuay Norris Streamliner) in 1934.
18. despre Citroen DS, in mod sigur o stiti din filmele frantuzesti. Masina asta a aparut in 1955, a fost primul model cu frane pe disc din lume. De asemenea, avea faruri adaptative (din alea care "iau curba" odata cu soferul). 50 de ani mai tarziu, functia asta e in continuare o optionala adresata clasei de lux...si mai avea destule altele, supensie independenta hidropneumatica etc. In schimb nu avea...cric! daca faceai pana, reglajul suspensiei permitea ridicarea exagerata a masinii, se baga un fel de capra sub masina si se incepea operatiunea de schimbare a rotii...repet, asta in 1955, cand marea parte a parintilor nostri bateau turca pe maidane.
19. periodic, media gen Libertatea&co anunta cu mandrie vreun mare geniu necunoscut (de obicei roman, ca deh, suntem un popor mandru de fel) care a descoperit apa calda, adica motorul cu apa. De fapt, cam toti fac referire la o tehnologie cunoscuta de mult, injectia cu apa, un accesoriu pentru anumite motoare, care creste compresia si intarzie detonatiile, obtinandu-se un plus de putere. Bineinteles , respectivele motoare au nevoie in continuare de combustibil pentru a functiona , iar ca sa fim bine intelesi- combustibulul ala nu e apa, ci benzina/benzina-alcool. Link wikipedia pentru mai multe detalii http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
20. primul model de Moskvitch e de fapt un Opel Kadett copiat cu nesimtire. De fapt, nu numai masina, ci toata linia de productie a fost relocata de la nemti, cu strunguri si ciocane cu tot, luata oficial vorbind in contul datoriei de razboi a nemtilor.
21. Buuun, am mutat fabrica la noi in taiga, avem un Moskvitch si tata Stalin vrea sa-l facem break. Ce ne trebuie? O foaie de tabla, doua ochiuri de geam, un fierastrau, si multa, multa imaginatie. Dar dupa cum se stie, rusii nu prea le au cu imaginatia. Ce a iesit (sau studiu de caz despre cum sa faci un dulap cand matrita insista sa-ti faca o masina): Moskvitch 423/426, fara comentarii.
aphophis


22. stiati ca delorean dmc-12 (masina din filmele back to the future) avea un motor v6 construite de peugeot-renault-volvo?

user posted image
baranga
QUOTE(aphophis @ 2 Feb 2009, 17:53)
22. stiati ca delorean dmc-12 (masina din filmele back to the future) avea un motor v6 construite de peugeot-renault-volvo?

user posted image
*



farurile imi par a fi renault??
kta
23.Stiati ca DeLorean a fost unul dintre cei mai mari ingineri auto ? Si el a fost primul care a avut viziunea muscle-car-urilor, concepand Pontiac GTO ? Si stiati ca venea din Romania ? smile.gif
Adrian_pt
@ATM: Citroenul din poza are faruri normale, modeulul cu cele speciale a fost tipul de DS facut in anii 60 si 70, cu faruri mari, in forma de lacrima nu rotunda. Oricum o masina de exceptie....

Iar referitor la Moskvici ce-ai postat tu e un design original, si berlina era design original rusesc (ma rog, copiat grosolan de la nemti). La ceea ce te referi tu e Moskviciul 401 din anii 47-54, care arata total diferit, exact ca o masina antbelica. Din asta au facut si o versiune break, insa era un woody, arata foarte fain. http://www.autogallery.org.ru/m422.htm

Incidental Moskvici fabrica masini in serie mica inainte de a prelua Opelul de la nemti...

24. In 1982, geamuri electrice erau optiune la modelul de varf Dacia Denem vandut in Anglia, precum si un radio casetofon....
tzepesch
Pt cei impatimiti de Dacia, in special modelul vechi 1300 si nu numai, respectiv R12 si Gordini intrati pe

WWW.GORDE.ORG

o colectie impresionanta de fotografii cu modelul nostru. de prin reviste o sa aflati lucruri interesante
dacialover
Asta chiar e aro 12 4x4 sau e ceva tuning?? blink.gif blink.gif http://www.daciaclub.ro/galerie/displayimage-1150-2.html
brigada_diverse
sa cureti bujiile dupa ce ai innecat motorul si ai rezolvat sa nu se innece: schimbi fisa 2 cu 3, dai o cheie, porneste si il opresti
dacialover
Deci nu e pe bune, adica din fabrica?
Iulikk
Eu stiam (citisem pe aici... vezi pe la topicul ala "DE COLECTIE") ca astea sunt asa din fabrica.
Geox16v
Stramosul lui Allroad de la audi si al lui Scout de la skoda
daniM
Bugatti Royale -una dintre cele mai surprinzatoare masini fabricate vreodata de catre inginerul Ettore Bugatti,a fost fabricata in doar sase exemplare si a fost vanduta cu pretul-greutatea in aur!Avea un motor de aproape 13.000 cmc,300 CP,la o viteza de 200km/h avea un consum de 5l/100km!Dar nu aici este curiozitatea,ci in interiorul motorului,deoarece acesta nu prezinta absolut NICI O GARNITURA,Ettore Bugatti ducand secretul imbinarii perfecte ale pieselor cu el in mormant.Masina a fost construita ca un raspuns la afrontul adus de catre Rolls-Royce prin nepoata lui Royce,care a fost trimisa de acesta la un dineu ,special pentru a-l infrunta pe Bugatti spunandu-i printre invitati:"Nimeni nu e in stare sa construiasca o masina la calitatea unui Rolls-Royce!"
Cand cele sase masini au fost gata,Bugatti a chemat ziaristi,piloti si bineinteles pe cei de la Rolls-Royce pentru "Testul paharului cu apa"!Toti s-au prezentat ,foarte curiosi,deoarece nu s-a mai auzit asa ceva.
Cand au ajuns toti,cele sase masini au fost pornite,iar pe fiecare capota a fost pus un pahar cu apa.
Toata lumea s-a apropiat uimita sa asculte vreun zgomot cat de mic,pentru ca nu le venea sa creada ca motoarele mergeau:in nici un pahar din cele sase nu se inregistra NICI CEA MAI MICA VIBRATIE A APEI.
Lumea a inceput sa aplaude ,iar cei de la RR au facut stanga-imprejur si au sters-o repede...
aphophis
25. stiati ca frana pe tamburi a fost inventata de Louis Renault in 1902?
Goladro

Romania 1925 - Reclama Bugatti
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-...20/page__st__80



Romania 1939 , anvelope Banloc
[attachmentid=1627742934]


Goladro
Primul automobil Romanesc. Fabricat in 1880 de Inginerul Dumitru Vasescu.
[attachmentid=1627748443]
ATM
1. Toata lumea cunoaste marca AUDI ca un cal breaz. Destul de multi stiu ca face parte din grupul VAG, adica is fiii lui Volkswagen. Mai putini stiu insa ca intre 1958-1964 AUDI a avut drept sef pe Mercedes. Daca stiau cei de la Daimler c-o sa le ajunga Audi competitor direct, probabil ca n-o vindeau pentru nimic in lume.
2. motorul de Lastun e un motor de Oltcit taiat in doua.


QUOTE
Dar nu aici este curiozitatea,ci in interiorul motorului,deoarece acesta nu prezinta absolut NICI O GARNITURA,Ettore Bugatti ducand secretul imbinarii perfecte ale pieselor cu el in mormant


Pentru deserviciul facut umanitatii, odata cu mentinerea tainei, Bugatti poate sa se coaca o mie si unu' de ani in cazanul cu smoala, ca nu mi-e mila de el. Desi, nu cred ca e de fapt un secret in sine ci mai degraba o solutie prea scumpa de aplicat. Parca si Oltcitul are , spunea un coleg coforumist, imbinari fara garnitura pe la chiuloase, folosind ceva pasta/lipici special.
Goladro
Pilotul George Burianu


Bugatti-ul care a apartinut lui George Burianu ( unul dintre automobilele Bugatti pe care le-a detinut ) si care printre alte curse a luat startul si in GP Monaco, azi se afla expus la Indianapolis Motor Speedway - Hall of Fame Museum
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-...0/page__st__370
[attachmentid=1627821364]

IRONICK
QUOTE(dacialover @ 25 Jan 2009, 23:04)
Incep eu:1. Parbrizul si luneta de la Logan sunt facute după aceeasi formă de ,,matriță''. Doar latimea variaza.
*
Logan 2 este facut cu aceeasi matrita ca si Logan 1.
1310CL
26.Dacia prin anii '80 exporta masini in Republica Federala Germania sub numele de Aro Familia MLS,avea dotari in plus fata de celelalte modele,si costa desigur mai mult.
bobo77
Ce dotari in plus? poti spune.
1310CL
Pai aveau in plus:
-Bord CN din fabrica
-Jante Canada restilizate
-lampi interioare pe stalpi
-scaune restilizate cu tetiere
-insonorizare totala
-lampi lucas pe aripi
-Masca fata restilizata+bara fata/spate restilizate+spoiler sub bara din fata.
-temporizator stergator parbriz.
-Rezervor lateral(model canada)
-Bandouri laterale pe usi

Si sunt sigur ca mai erau multe,eu numa p-astea le stiu. smile.gif uite si o brosura,ca sa vezi despre ce masina este vorba..aa da,si brosura e din anul 1985.
Goladro
Bugatti-ul Royale , construit ( initial) pentru Regele Carol al II lea
[attachmentid=1627822201]
Goladro
Rubrica vanzari.
Bugatti
[attachmentid=1627823245]
IRONICK
QUOTE(1310CL @ 4 Jul 2012, 14:26)
-insonorizare totala
*
A avut un prieten asa ceva.
Club12TRS
QUOTE(ATM @ 30 Sep 2011, 22:45)
Pentru deserviciul facut umanitatii, odata cu mentinerea tainei,  Bugatti poate sa se coaca o mie si unu' de ani in cazanul cu smoala, ca nu mi-e mila de el. Desi, nu cred ca e de fapt un secret in sine ci mai degraba o solutie prea scumpa de aplicat. Parca si Oltcitul are , spunea un coleg coforumist, imbinari fara garnitura pe la chiuloase, folosind ceva pasta/lipici special.
*



Nu e nici un secret si nici un lipici. La Oltcit Special (motor de Citroen 2CV - 2 cilindri) blocul, chiulasele si cilindri sunt din dur-al (cilindri sunt acoperiti cu Nikasil pe interior), iar la Oltcit Club (motor Citroen GS / GSA / GSX - 4 cilindri) blocul motor si chiulasele sunt din dur-al si cilindri din fonta. Etansarea se face prin simpla strangere a piulitelor, fara garnituri si fara solutii de etansare. Iar acest fapt este posibil pt ca acest motor are racire cu aer, nu cu apa. Nu exista canale de circularea apei, nici canale pt presiune de ulei intre bloc, cilindri si chiulase, uleiul ajunge in chiulase prin 2 conducte laterale, iar returul uleiului este asigurat prin 2 tuburi (tevi) prin care uleiul se scurge din chiulase si reajunge in baia de ulei, aceste tevi avand, la fiecare capat, cate un O-ring din cauciuc. La aceste O-ring-uri se foloseste solutie de etansare speciala Loctite (destul de scumpa), altfel O-ring-urile se ard si motorul unge soselele.

http://2.bp.blogspot.com/_vIa47nih9CI/SW1A.../s320/motor.jpg

Asa arata motorul de Oltcit Club fara carenajul fata si fara elice. Puteti observa ca cilindri nu sunt ingropati in bloc, ci sunt intre chiulase si bloc, pt o racire mai eficienta (cilindri sunt cei aurii).
Goladro
Modele special pour la Roumanie
[attachmentid=1627830419]

1929
[attachmentid=1627830416]

Benzinarii anii '30
[attachmentid=1627830417]

Rolls Royce , .. Hispano- Suiza, ...Harley Davidson
[attachmentid=1627830418]
Goladro
Michelin , Romania anii '20
[attachmentid=1627831145]
Goladro
Anii '20 - peste 200.000 km. fara reparatii la motor.
[attachmentid=1627833541]
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:192...erline_fr3q.JPG
[attachmentid=1627833542]
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-...0/page__st__440


Goladro
Renault
[attachmentid=1627850160]

[attachmentid=1627850161]

[attachmentid=1627850162]

Goladro
Anii '20
[attachmentid=1627851178]

1922
[attachmentid=1627851179]

Goladro
Tempo
[attachmentid=1627852047]
http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-...0/page__st__570
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.