Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proba electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sergeant Pulatchewsky
Cum se incearca un electromotor asamblat, daca se invarte? Am in fata o baterie si un electromotor, unde sa leg cablurile?
Mr_Devil83
unu la carcasa lui si celalalt la firul care iasa si vine pe starter (bobina).
tzepesch
la fel ca pe masina. Foloseste cabluri de pornire. ti-e mai usor ca le clipsezi unde trebuie.

pai, cablul gros de pe borna starterului la +BAT, -BAT la carcasa de Al a EM, respectiv selenoid (capacul mare care se unese starterul cu statorul si care se leaga si de cutia de viteze), si cu cablul subtire cu papuc din capu starterului dintre cele 2 borne la +BAT sau pe borna unde e legat la starter.

trebuie sa arunce si sa invarta bendixul
Sergeant Pulatchewsky
QUOTE(tzepesch @ 27 Jan 2009, 12:07)
la fel ca pe masina. Foloseste cabluri de pornire. ti-e mai usor ca le clipsezi unde trebuie.

pai, cablul gros de pe borna starterului la +BAT, -BAT la carcasa de Al a EM, respectiv selenoid (capacul mare care se unese starterul cu statorul si care se leaga si de cutia de viteze), si cu cablul subtire cu papuc din capu starterului dintre cele 2 borne la +BAT sau pe borna unde e legat la starter.

trebuie sa arunce  si sa invarta bendixul
*



Trebuie sa arunce bendixul, dar electromotorul nu trebuie sa se invarte?
tzepesch
pai nu-i logic? bobina de anclasare, atrage, impinge bendixul, clema de pe capul ei face contact intre cele 2 borne groase si alimenteaza statorul si se invarte rotorul cu bendixul.
saioc.vasile
inseamna ca nu ai legat bine
ai 2 " +" uri si un minus
le-ai legat pe toate?
tzepesch
ce nu-i bine?

in desenul de la mine exact asa se alimenteaza? cum 1 minus.? - e si pe stator si pe starter. doar au capac comun.

exact cum am schitat asa se leaga.
PH-06-BOA
Pui (ca in desen)electromotorul cu capacul de aluminiu direct pe borna de minus, cu bornele de la starter cat mai aproape de borna de plus a bateriei, cu un patent desfacut(neizolat) faci legatura intre borna de plus a bat. si surubul de cupru care e liber (pui pe piulita, sa nu arzi filetul)iar cu firul subtire, atingi de patent. Electromotorul il ti bine cu mana stanga undeva, cumva cu cotul il presezi pe minusul bateriei sa nu-l scapi, ca se invarte puternic, cu restul mainii manevrezi fitul subtire, iar cu dreapta faci conexiunea la plus(cu paten am zis, pentru ca se poate folosi ca un compas).
Este simularea perfecta (mai putin angrenarea bendixului, mai bine zis a functionalitatii bilelor cilindrice). Deci se si invarte, si impinge bendixul.
Urmareste ca la impingerea bendixului, acesta sa nu loveasca cu putere in siguranta de pe ax, da nici sa nu se opreasca la mai mult de 1, hai 2 mm de ea. Cursa se regleaza din hexagonul de plastic de pe surubul de 5 (hexagon 8)din capatul opus bornelor de cupru de pe starter, impingand usor siguranta ce tine sa nu se deregleze singur.
bygy007
ca sa nu se topeasca bornele la baterie mai bine folosesti cablurile cu bornele de la masina schema de conectare este buna http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1335420
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.