livacana
27 Jan 2009, 20:35
buna seara! am o problema destul de enervanta la o dacia 1310 break an 1993 si chiar nu am idee cum se poate rezolva. in primul rand undeva la 80km/h turomentrul imi indica 3000rpm( am schimbat placa ambreiaj,placa presiune plus rulment presiune),pot face ceva pentru a reusii sa mai scad din turatie iar dupa valoarea asta de 3000 de turatii masina intra intr-o vibratie destul de puternica...aveti ideea cum pot solutiona problema.multumesc mult.o seara buna
bmf_panzer
27 Jan 2009, 21:07
de la ambreiaj nu prea vad cum ar putea fi problema ta
....... cred ca este de la reglaje (avans ,carb)
Ciorapel
27 Jan 2009, 21:26
Esti sigur ca turometru merge bine ? Masina poate sa vibreze de la roti neechilibrate, dar vibratia o simti puternic in volan prima data.
Daca turometru merge bine, inseamna ca asa e din cutie, si nu ai cum sa o rezolvi decat daca schimbi raporturile (sau cutia).
Este in 5 trepte nu ?
adrianne
28 Jan 2009, 10:05
Verifica suruburile de la cutie sa fie stranse.
livacana
28 Jan 2009, 15:57
da cutia este in 5 trepte...initial ma gandeam ca patineaza discul de ambreiaj si in ciuda faptului ca era destul de uzat nici acum nu se simte nici cea mai mica diferenta....
Turometrul este schimbat din aceiasi cauza dar din pacate nu este vizibila nici o modificare......
Vibratia sincer sa fiu nu se simte foarte mult in volan cat se simte in restul masinii, in afara de roti dezechilibrate care ar mai putea fi cauza?(daca imi aduc bine aminte stiu ca le-am echilibrat doar pe cele de pe fata....sa produca vibratia cele de pe spate?)
Aveti idee cam ce viteze la ce turatii ar fi daca ar lucra corect?
adrianne
28 Jan 2009, 17:09
tr 4 are 25 km/h x 1000 rpm
tr 5 are 33 km/h x 1000 rpm
tr 6 nu stiu
livacana
28 Jan 2009, 21:42
hm.nu stiu daca fac un calcul bun dar asta inseamna ca undeva pe la 100 km/h ar trebui sa atinga 3000rpm?...e o diferenta destul de considerabila...aveti idee ce ar putea cauza asta..ma gandesc sa rapoartele nu sunt uzate pt ca altfel nu kred ca ar atinge nici viteza asta
Lunaticul
29 Jan 2009, 01:38
Din cate am mai citit pe forum, pe Dacii sunt doua tipuri de cutii (ma refer la cele 5+1). Cutiile cu raport 0.8 au la 2400 rpm circa 80 km/h si la 3000 rpm 1000km/h, iar cele cu raport 0.76 la 2000 rpm au 80km/h si la 2600 rpm au 100 km/h.
livacana
29 Jan 2009, 11:34
hm.....nu ar fi rau...in primul rand cred ca intr-un final cutia mea are probleme...iar in legatura cu aceste 2 tipuri de cutii puteti detalia un pic? sau un link? eventual,cam cat ar costa o cutie,ceva avantaje si dezajantaje,consum( in special pt cea la 0.76) multumesc mult
30 Jan 2009, 11:18:
Aveti idee ce ar putea cauza turatiile atat de mari?
Nu stiu ce ar putea fi pentru ca demaraj are si ...e chiar frustrant.multumesc
Tiberiu-Andrei
30 Jan 2009, 13:47
Daca patineaza ambreiajul ar trebui sa simti si cand pleci de pe loc.Dupa ce pornesti motoru baga a treia si dai drumu incet la ambreiaj,daca fatuca ar porni atunci nu ar trebui sa ai probleme cu ambreiajul.Ambreiajul pe unde prinde?daca prinde sus ar putea fi o cauza a patinarii,caz in care ar trebui reglata cursa.
Cat despre vibratia aia ciudata exista si la mine de cand am masina.Dar doar la circa 80 face,dupa ce depasesc viteza asta nu mai face neam.
Cat despre cutie,n-ai vrea sa stii cat costa una noua.
Spor la verificat!
livacana
30 Jan 2009, 14:12
hm.....o sa verific si o sa raspund...eventual daca mai mai puteti veni cu idei in legatura cu turatia marita va rog sa imi spuneti si mie....multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.