Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ploua in masina sub bord
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
salut lume,

Am o problema mai ciudata, am o masina de servici ( break anul 1999, zambetul lui Iliescu ) acum 2 saptamani a fost schimbat parbrizul, de atunci in fiecare dimineata ( cand ploua noaptea ), sau ziua cand sta cam 3-4 ore in ploaie gasesc o balta pe covorul din cauciuc partea pasagerului fata, iar pe partea soferului picure apa la pedale, si este o balta tot timpul in bord. Bord CN , unde sunt sigurantele. Am verificat chederele la parbriz, este OK , pus cum trebuie.

Oare unde intra apa? Ce trebuie sa verific?

Multumesc pt ajutor.
adrianne
Apai chiar pe la cheder intra apa, ori printre cheder si rama, ori printre geam si cheder. Daca santurile de evacuare a apei de sub cheder sunt infundate sau acoperite, mai poate constitui un motiv.
giani.cosmin
vezi acolo in partea dreapta si partea stanga jos langa chederul parbrizului is doua santulete de scurgere, e acolo trebuie sa-i introduci doua furtunase cam de 5 mm diametru interior din material mai tare ( cauciuc plasticat ) si le impingi la maxim.

asa mi s-a intamplat si mie, tot la fel aveam baltoaca la pedale si am vazut ca imi lipseste un asemenea furtunas.
eventual impingi chederul cu o coada de lingura spre caroserie, oricum la vara cand o da caldura aia mare mare se va aseza. poti lua si cu un uscator de par pe cheder sa se muleze mai bine.

Bafta!!!
ZTV
nu vad nici un sant, si nu am nici un lastic acolo. Merg acuma sa caut santul.
giani.cosmin
santurile is lungi de 10 - 15 mm si largi cam de 5 - 6 mm
argon
santul nu este la toate, eu nu am, dar bagi oricum acolo pe fiecare colt de jos cate o siguranta fuzibila(doar miezul). Din fabrica vin cu un distantier acolo, la tine nu l-au mai pus, si de aia ploua in masina.
ZTV
maine dimineata o sa fac, dar inainte sa schimbe parbrizul nu a plouat in masina, ... idiotii astea...de la service
ionut_09_RWX
"maine dimineata o sa fac, dar inainte sa schimbe parbrizul nu a plouat in masina, ... idiotii astea...de la service "

salut...
tie iti intra apa printre rama si cheder pentru ca nu ti-au mai pus "miez" la cheder sau e prea mic.
sfatu' meu, nu te mai duce la service, cauta si tu 2 prieteni ,propietari de dacie,(recomandat) ca sigur unul a schimbat parbrizu scoate parbrizu, taie chederul la jumatate(cea de la capota) daca nu e taiat si acolo trebuie sa bagi o bucata dintr-un cheder mai vechi cam de 10 cm lungime astfel chederul se va mula pe rama.
Inainte de montaj unge marginile chederului cu niste vaselina(fara misto) acolo pe canalul ala pe care pui sfoara. poti sa ungi ,si chiar iti recomand, si marginea parbrizului pentru o mai usoara montare si o mai buna etansare.
La montaj: incepi dintro parte cu sfoara si IMPINGE in cheder cat mai tare inspre partea din care ai inceput(ca sa se duca cheherul in rama). nu te panica daca vezi ca nu se mai ajunge chederul, ii pui miezul, si il impingi bine in rama si intre capetele chederului. Cu cat sta mai presat cu atat mai bine.
Ai grija sa nu lovesti in el sau sa-l indoiesti prea tare!!
Dupa ce l-ai montat: in colturile de jos PUI furtun subtire(nu trebe sa-l cumperi cauta la gunoi 2 doze goale de spray mari, taiele si-ia furtunele) adica: daca te uiti bine in colturile capotei langa partea de jos ale colturilor parbrizului sunt 2 santuri=5-6 cm unul pe st. unul pe dr... Bagi furtunul pe sub cheder si rama pe partea exterioara in pozitie verticala astfel incat sa mai ramana =1-2 cm afara. Cam atat... spor la treba... si .. nu te mai duce la service!!
ZTV
QUOTE(ionut_09_RWX @ 28 Jan 2009, 19:05)
"maine dimineata o sa fac, dar inainte sa schimbe parbrizul nu a plouat in masina, ... idiotii astea...de la service "

salut...
tie iti intra apa printre rama si cheder pentru ca nu ti-au mai pus "miez" la cheder sau e prea mic.
sfatu' meu, nu te mai duce la service, cauta si tu 2 prieteni ,propietari de dacie,(recomandat) ca sigur unul a schimbat parbrizu scoate parbrizu, taie chederul la jumatate(cea de la capota) daca nu e taiat si acolo trebuie sa bagi o bucata dintr-un cheder mai vechi cam de 10 cm lungime astfel chederul se va mula pe rama.
Inainte de montaj unge marginile chederului cu niste vaselina(fara misto) acolo pe canalul ala pe care pui sfoara. poti sa ungi ,si chiar iti recomand, si marginea parbrizului pentru o mai usoara montare si  o mai buna etansare.
La montaj: incepi dintro parte cu sfoara si IMPINGE in cheder cat mai tare inspre partea din care ai inceput(ca sa se duca cheherul in rama). nu te panica daca vezi ca nu se mai ajunge chederul, ii pui miezul,  si il impingi bine in rama si intre capetele chederului. Cu cat sta mai presat cu atat mai bine.
Ai grija sa nu lovesti in el sau sa-l indoiesti prea tare!!
Dupa ce l-ai montat: in colturile de jos PUI furtun subtire(nu trebe sa-l cumperi cauta la gunoi 2 doze goale de spray mari, taiele si-ia furtunele) adica: daca te uiti bine in colturile capotei langa partea de jos ale colturilor parbrizului sunt 2 santuri=5-6 cm unul pe st. unul pe dr... Bagi furtunul pe sub cheder si rama pe partea exterioara in pozitie verticala astfel incat sa mai ramana =1-2 cm afara. Cam atat... spor la treba... si .. nu te mai duce la service!!
*




multumesc frumos pt info, deocamdata stau destul de prost cu timpul dar incerc sa fac operatia asta in weekend , pana atunci ba ceva sub cheder ca la Timisoara anunta ploaie maine si poimaine dry.gif
v_razvan_c
QUOTE(argon @ 28 Jan 2009, 14:05)
santul nu este la toate, eu  nu am, dar bagi oricum acolo pe fiecare colt de jos cate o siguranta fuzibila(doar miezul).  Din fabrica vin cu un distantier acolo, la tine nu l-au mai pus, si de aia ploua in masina.
*




Poate nu le-ai vazut tu argon. smile.gif Azi m-am uitat pentru a mia oara mai bine si le-am gasit, am cotrobait cu surubelnita, ca nu se vedeau... Am bagat niste furtunele, sa vedem rezultatul ca ma saturasem de apa din masina laugh.gif
ovidius max
Poate pune cineva niste poze, scheme ceva?
faby2oo5
cel mai usor e sa dai cu silicon pe langa cheder si eu am avut aceeasi problema si asa am rezolvat
PH-06-BOA
Daca chederul e etans( ma indoiesc) pe latura de sus si pe cele laterale, nu are ce cauta apa sub cheder, mai ales ca cele doua santulete de scurgere, sunt facute aiurea, mai sus de cat cea mai joasa pozitie a ramei, asa ca acolo va tine apa mereu. mai mult, daca veti baga ceva care sa tina putin ridicat chederul, ceva apa va curge numai cand masina sta pe loc, iar in mers, va acumula apa, datorita curentului de aer, care impinge apa sub cheder. Ia urmariti voi, pe ploaie, apa nu urca pe parbriz? Asa si acolo, e impinsa sub cheder.
SILICON , cu ceva lat , inainte departezi chederul , si in urma bagi silicon, roata, lasi 5-10 min sa se intareasca putin, si inlaturi surplusul.
deceneu32
QUOTE(ionut_09_RWX @ 28 Jan 2009, 19:05)
"maine dimineata o sa fac, dar inainte sa schimbe parbrizul nu a plouat in masina, ... idiotii astea...de la service "

salut...
tie iti intra apa printre rama si cheder pentru ca nu ti-au mai pus "miez" la cheder sau e prea mic.
sfatu' meu, nu te mai duce la service, cauta si tu 2 prieteni ,propietari de dacie,(recomandat) ca sigur unul a schimbat parbrizu scoate parbrizu, taie chederul la jumatate(cea de la capota) daca nu e taiat si acolo trebuie sa bagi o bucata dintr-un cheder mai vechi cam de 10 cm lungime astfel chederul se va mula pe rama.
Inainte de montaj unge marginile chederului cu niste vaselina(fara misto) acolo pe canalul ala pe care pui sfoara. poti sa ungi ,si chiar iti recomand, si marginea parbrizului pentru o mai usoara montare si  o mai buna etansare.
La montaj: incepi dintro parte cu sfoara si IMPINGE in cheder cat mai tare inspre partea din care ai inceput(ca sa se duca cheherul in rama). nu te panica daca vezi ca nu se mai ajunge chederul, ii pui miezul,  si il impingi bine in rama si intre capetele chederului. Cu cat sta mai presat cu atat mai bine.
Ai grija sa nu lovesti in el sau sa-l indoiesti prea tare!!
Dupa ce l-ai montat: in colturile de jos PUI furtun subtire(nu trebe sa-l cumperi cauta la gunoi 2 doze goale de spray mari, taiele si-ia furtunele) adica: daca te uiti bine in colturile capotei langa partea de jos ale colturilor parbrizului sunt 2 santuri=5-6 cm unul pe st. unul pe dr... Bagi furtunul pe sub cheder si rama pe partea exterioara in pozitie verticala astfel incat sa mai ramana =1-2 cm afara. Cam atat... spor la treba... si .. nu te mai duce la service!!
*

Despre ce miez e vorba?Cum sa tai kederul de la jumatate?Fii mai explicit ca n-am inteles prea bine.
ionut_09_RWX
QUOTE(deceneu32 @ 30 Jan 2009, 19:17)
Despre ce miez e vorba?Cum sa tai kederul de la jumatate?Fii mai explicit ca n-am inteles prea bine.
*


Salut,
aia la fabrica nu au pus chederul cu sfoara asa cum facem noi , cel putin eu,au ei o posibilitate de a impinge chederul in rama(tabla) astfel incat chederul se muleaza pe rama si de aici rezulta etanseitatea.
Prima shimbare de parbriz, cel putin la modelele dupa '90 chederul original este lipit la jumate(adica jumatatea laturii de pe capota),astfel cand il dai jos iti da impresia ca e dintr-o bucata. Daca il folosesti tot pe acela ii desfaci lipitura sau il tai, ca sa poti monta parbrizu la loc, daca incerci sa il pui intreg risti sa il spargi(ca mine biggrin.gif ) si nici nu etanseaza, mai rau nu sta in rama si d,aia ploua in dacie.
Cum spuneam... tai chederul la jumate, pui parbrizul cum am explicat in post-ul anterior, si in gaura aia care ramane pui o bucata dintr-un cheder mai vechi cca 10 cm lungime, sau lasi asa da' intra apa pe la capota.
Este imposibil sa nu fi vazut tu vreo dacie cu lipsa de cheder acolo... imposibil...
P.S. la unele dacii lipsesc santurile de sub cheder pentru ca sunt acoperite de chit tongue.gif
deceneu32
1.Toate kederele de parbriz sunt lipite la jumatate,incepand din 1969,de la aparitia 1300.Singura diferenta este ca dupa 1991 s-a renuntat la acel ornament("inima",''miez'') care,pe langa rolul estetic,mai avea si rolul de a tine kederul intins,expandat. 2.Cum montau aia la fabrica parbrizele impreuna cu chederele lor in rama?Prese speciale?Sunt curios!!Mi-am pus de multe ori aceasta intrebare gandindu-ma cat timp imi ia mie sa montez un parbriz!! smile.gif 3.Eu cand am schimbat kederul,am reusit sa-l pun pe parbriz fara a-l sparge,doar nu e cauciucul ala atat de rigid.Problema este ca nu etanseaza prea bine,intra apa,cu toate ca aparent este bine fixat. 4.Bineinteles ca am vazut Dacii cu kederul de parbriz intrerupt.E o solutie taierea kederului pentru ca acesta sa se fixeze precis in rama?Mi-e cam frica sa fac acest lucru.Mi se pare o mutilare.Tu asa ai facut?Vine bine?Mai baga apa?Intervalul lipsa de keder ai reusit sa-l maschezi fara a se observa aceasta ''operatie''? 5.Mai am pe acasa un keder dar daca il pun pe masina,parbrizul iese din rama impreuna cu acesta foaaarte usor!!Daca imping din interior cu palma in parbriz,ma trezesc cu el pe capota.E dintr-ala tip vechi,cu ornament(''inima'').Am renuntat la el in favoarea unuia nou,de ROLAST 6.Multumesc pentru raspunsuri!
ionut_09_RWX
QUOTE(deceneu32 @ 30 Jan 2009, 22:44)
1.Toate kederele de parbriz sunt lipite la jumatate,incepand din 1969,de la aparitia 1300.Singura diferenta este ca dupa 1991 s-a renuntat la acel ornament("inima",''miez'') care,pe langa rolul estetic,mai avea si rolul de a tine kederul intins,expandat.    2.Cum montau aia la fabrica parbrizele impreuna cu chederele lor in rama?Prese speciale?Sunt curios!!Mi-am pus de multe ori aceasta intrebare gandindu-ma cat timp imi ia mie sa montez un parbriz!! smile.gif    3.Eu cand am schimbat kederul,am reusit sa-l pun pe parbriz fara a-l sparge,doar nu e cauciucul ala atat de rigid.Problema este ca nu etanseaza prea bine,intra apa,cu toate ca aparent este bine fixat.  4.Bineinteles ca am vazut Dacii cu kederul de parbriz intrerupt.E o solutie taierea kederului pentru ca acesta sa se fixeze precis in rama?Mi-e cam frica sa fac acest lucru.Mi se pare o mutilare.Tu asa ai facut?Vine bine?Mai baga apa?Intervalul lipsa de keder ai reusit sa-l maschezi fara a se observa aceasta ''operatie''?  5.Mai am pe acasa un keder dar daca il pun pe masina,parbrizul iese din rama impreuna cu acesta foaaarte usor!!Daca imping din interior cu palma in parbriz,ma trezesc cu el pe capota.E dintr-ala tip vechi,cu ornament(''inima'').Am renuntat la el in favoarea unuia nou,de ROLAST  6.Multumesc pentru raspunsuri!
*




salut,
smile.gif Toate ideile"buuune"au venit dupa '90 desigur. In '69 inca dictau francezii si stiau ei ce fac smile.gif
Daca ma ai cheder acasa se merita sa-i faci un"miez" da rezultate. Toata chestia e ca trebuie sa impingi bine...bine in cheder in lungul parbrizului in timp ce tragi de sfoara. De cunoscut, se cunoaste bucata aia in plus, da nu ploua in masina.
Chederul tau ala de acasa, probabil ai incercat sa-l montezi lipit si... e prea mic ...si nu intra in colturi wacko.gif , stiu cum e,asa am patit si eu, l-am pus intreg si nu statea si am impins in el...si am spart bunatate de parbriz, cu talon de garantie pe el, securizat, cu parasolar verde din ala sidefat=60ron (second) si m-am ales cu unu zgariat ca naiba, duplex aerat pe la colturi= pomana ca banii nu mai aveam de altu bun plange.gif
spor la treba!!
deceneu32
Nu,vream sa spun ca acel keder era prea,prea moale.Trebuie putin mai rigid ca sa stea fix in cadru.Multumesc.
mandark
adica aici?
intreb ca si eu ma trezesc cu 2-3 cm de apa in masina dupa ce ploua mai ca lumea.
merge daca-i pun bucata din mina de la un pix consumat?
bmwh548
Cam prin zona aia...cauta cu atentie canalele.
Nu stiu daca e valabil si la modelele dupa 90 (nu am studiat pe dedesubttul bordului), dar la mine intra apa pe la orificiile de prin zona caloriferului-aeroterma (deci tot in partea dreapta). Trebuie o ploaie sanatoasa si de durata, dar pe acolo am observat ca intra. Merita verificat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.