ocnareasa
28 Jan 2009, 17:27
Salutare , detin o dacia 1300 ce pot sa va zic despre ea ca ma rupe la consum, habar n-am din ce cauza consuma asa mult aprox cu 10l de benzina nici max 50 de km. Am pus la carburator jigloare de 1.4 dar nu cred ca este de la ele .. chiar nu stiu ce sa aiba .. va rog ajutati-ma !!
deceneu32
28 Jan 2009, 17:31
De ce ai pus de 1,4?Pune de 1,3,originale,de CARFIL,pentru varianta 32 IRMA,daca zici ca ai Dacie 1300.Sa nu iei prostii de-alea de SRL-uri.Regleaza bine carburatorul si avansul.Gasesti sfaturi pe forum.Bafta!
Merced
28 Jan 2009, 20:00
Nu e de la carburator, si eu il am de 1.4 cu jicloarele lui si merge fara probleme de genu' asta, scoteam si 6 si ceva la suta de kilometri cu el daca mergeam cu 70km/h toata A1.
Verifica returul sa nu fie infundat.
ocnareasa
28 Jan 2009, 23:16
Da mi-a mai zis cineva de retur , parerea mea este ori returul,jigloarele,pompa de benzina .. dar nu prea ar fi pompa ptr. ca am schimbat totul in ea ..
Merced
28 Jan 2009, 23:23
N-are pompa nicio treaba, verifica returul. Jicloarele n-au cum sa fie atat de prost calibrate incat sa consume 20%.
ocnareasa
29 Jan 2009, 00:01
Deci am facut 90km in afara si mi-a mancat cam 15 litri.
Am citit si aici
http://www.daciaclub.ro/Consum-mare-33-t119778.html .. dar mie frica sa ma bag la carburator la reglaje ca merge super bine, totusi as vrea sa pun 2-3 garnituri la carbuator poate trage cumva aer fals.
Nu stiu ce sa ma fac cu ea ..
Merced
29 Jan 2009, 00:09
Daca tragea aer fals nu mai mergea masina cum trebuie. Sufla in retur si vezi daca-i infundat, problema mai simpla nici ca ai putea avea.
QUOTE(Merced @ 29 Jan 2009, 00:09)
Daca tragea aer fals nu mai mergea masina cum trebuie. Sufla in retur si vezi daca-i infundat, problema mai simpla nici ca ai putea avea.
@Merced are dreptate !!! Si la mine consumul de la o zi la alta a sarit , am ajuns sa consm 10 L de benzina in 40 km in oras. Am refacut returul ( din pacate nu puteam sa-l suflu nici cu 10 bar), acum cu 10 L merg aprox 120 de km
29 Jan 2009, 07:47:apropo: verifica returul, inainte sa umbli la carburator, dai jos furtunul care vine de la pompa si intra in retur, prima data incerca sa sufli cu gura, daca nu merge incearca cu pompa, daca nici atunci nu merge incearca cu un compresor...daca nici atunci nu merge, te bagi sub masina, in spate unde e rezervorul ai tot un furtunas care leaga teava cu rezervorul, dar jos furtunul si sufli din nou in teava, daca merge inseamna ca ai infundat la rezervor, daca nu merge inseamna ca e infundat teava destul de tare, sau e obturat undeva. La mine a fost obturat , si trebuia sa-l schimb toate teava.
ocnareasa
29 Jan 2009, 09:26
Multumesc ptr. info .. chiar asa o sa fac zilele astea sa vedem din ce cauza ca nu se mai poate cu cunsumul.
PH-06-BOA
29 Jan 2009, 21:40
Intra pe mes cand ma gasestila ID : nelute . Iti voi spune ce trebuie sa faci.
Am mai spus in alte topicuri , dar vi s-a parut de gluma.
djasu82
29 Jan 2009, 22:24
baieti aerul fals va face sa dozati mai multa benzina ca sa stea stabil la relantii deci desuruband jiclorul de dozaj amestec si cel de aer pan cand intra primul orificiu de progresiune in functiune. In rest nu prea se cunoaste la 2400 de ture in sus fiindca debitul mare e prin gura de admise de la carb.
Merced
29 Jan 2009, 22:26
Stiu eu ce o sa-i zici, am retinut vag tehnica ta, si nu e o gluma, chiar daca e cam neortodoxa, dar sigur el are alta problema. Tehnica ta reducea consumul de la un normal 9-10% in oras la 7% si pe extraurban parca spuneai ca se putea scoate 6.x% lejer dar la el sigur e alta problema atata timp cat ii consuma cat ii consuma. Deci degeaba se apuca de modificarile respective, care fara exercitiu le poate face extrem de prost, cand ar putea avea pur si simplu returul infundat.
Lipsa de etanseitate a poantoului poate creste considerabil consumul.
Testul e accesibil: cu capacul carburatorului intors la 180 de grade (asa incat plutitorul sa apese cu greutatea lui pe poantou) se trage cu gura din stutul prin care intra benzina; limba trebuie sa ramana lipita de stut, semn de etansare. Daca nu mentine etans, trebuie schimbat poantoul. Recomandat a face proba chiar in magazin, se vand si defecte de noi.
Verificati si integritatea plutitorului (sa nu fie spart)
La sistemul cu retur, infundarea returului (mai des prin turtirea tevii pe sub masina) poate creste consumul (la Dacia 1100 nu exista retur, probabil pompa limita din constructie presiunea sau poantoul avea o calitate mai buna?)
Bafta si spor la lucru!
PH-06-BOA
30 Jan 2009, 19:32
Asa e, el vrea sa revina macar la normal.
Referitor la retur, nu e cauza a maririi consumului. Daca cuiul inchide normal, prezenta returului e inutila.Ba ar face mai bine camei, daca n-ar fi. Doar am mai spus . Nu va impun sa ma credeti, dar repet:
cama, impinge in parghia pompei, care are la celalalt capat dispozitivul de actionare a membranei, tragand-o si absorbind benzina. La elibrrare, membrana e impinsa de un arc, care impinge benzina , catre carburator. Arcul nu poate sa creeze atata presiune, incat sa invinga cuiul. Ceva mai mult, de cat ai sufla cu gura. Daca cuiul a inchis (la completarea nivelului), benzina dintre membrana si cui, nu da voie arcului sa se extinda ,parghia nu va mai atinge cama, si nu mai pompeaza. Iata si o schita :
30 Jan 2009, 19:35:
Deci, ideea cu consum marit din retur, e cam falsa.
Deci, ideea cu consum marit din retur, e cam falsa.
pot sa te contrazic? Eu aveam consum mare din cauza returului. Dupa ce am schimbat teava , consumul a revenit la normal.
za_kristake
30 Jan 2009, 20:14
mi se pare o prostie toata faza cu arcul, pe care ai explicat-o tu. atata timp cat cama se va invarti pompa va debita benzina, de aceea e turul pt a recircula surplusul de benzina atunci cand cuiul pontou inchide
ocnareasa
31 Jan 2009, 11:04
Am desfundat si turul si re-turul , si am schimbat si furtunele de la rezervor sa fiu in siguranta. Ieri am bagat cam 10-12l si am facut 31 km dar bine am mers prin orash si in unele locuri chiar incet si sa zic cam 6 in afara si cand am ajuns acasa era liniuta la benzina pe rosu .. totusi nu este ceva bine , azi incerc sa ii schimb jigloarele sa ii le pun pe cele originale de 1.3 si plutitorul,cuiul, si sa ii mai pun inca o garnitura la carb sa etanseze bine.
ionut_09_RWX
1 Feb 2009, 08:07
QUOTE(ocnareasa @ 31 Jan 2009, 11:04)
Am desfundat si turul si re-turul , si am schimbat si furtunele de la rezervor sa fiu in siguranta. Ieri am bagat cam 10-12l si am facut 31 km dar bine am mers prin orash si in unele locuri chiar incet si sa zic cam 6 in afara si cand am ajuns acasa era liniuta la benzina pe rosu .. totusi nu este ceva bine , azi incerc sa ii schimb jigloarele sa ii le pun pe cele originale de 1.3 si plutitorul,cuiul, si sa ii mai pun inca o garnitura la carb sa etanseze bine.
verifica si filtrul de aer si verifica deschiderea culbultorilor, nu pune mai multe garnituri ca ridici nivelul in camera.
si mai verifica si nivelul la ulei daca creste, acolo e benzina ta..
PH-06-BOA
2 Feb 2009, 18:31
Pai pana acum trebuia sa-i inunde parbrizul daca era in baie!
Nu esti de-acord cu arcul? Fa o proba (nu pentru mine) , astupa returul la o pompa scoasa, baga-i aspiratia in benzina, cu degetul astupa refularea, da-i la coada si aeriseste din deget dupa care tine astupat si da iar la coada. Vei constata ca parghia ce-o antreneaza cama, nu mai coboara cand instalatia e plina, si daca vei lua degetul , coboara brusc, concomitent cu pomparea benzinei.
Rectifica sus, nu turul recircula, ci returul. Ce sa mai intelegi de mecanica, fluide si alte valuri? Nu spun cu rautate , poate sa ma apar putin, dar daca cineva are argumente, ma bucur cand vad tineri mai destepti ca mine. " Vai de profesorul care nu e depasit de elev"!
ocnareasa
4 Feb 2009, 13:02
Gata sa terminat cu consumul
acuma imi consuma 6l/100km sunt super multumit !! bineinteles ca am tinut-o numai pe la 120-130.
deci ai invatat cum sa calculezi consumul corect? sau nu..
ocnareasa
4 Feb 2009, 15:13
Platina,cuiul ponto,jigloare de 1.3,buji,furtunele de la rezervor toate schimbate si reglajul la avans cu motorul turat adica in sarcina + aerul si benzina .. masinutza merge de minune.
Salut ,
Nu ai spus care a fost rezolvarea la problema ta .
ocnareasa
5 Feb 2009, 00:16
Am scris mai sus rezolvarea problemei .. tot ce scrie acolo am schimbat si merge de minune 6l/100km
tzepesch
5 Feb 2009, 02:18
intreb, are ceva daca mai marim f putin gaura tijei de retur a pompei? e f f mica!
QUOTE(tzepesch @ 5 Feb 2009, 02:18)
intreb, are ceva daca mai marim f putin gaura tijei de retur a pompei? e f f mica!
Marim, marim , da' cu cat
, de fapt ce diametru are acum (oricum difera de la pompa la pompa ..
)
tzepesch
5 Feb 2009, 10:44
f mica, adica abai daca intra pe ea un ac de insulina.
shakaluxxxx
5 Feb 2009, 12:21
E normal sa ai presiune pe retur? Eu am scos furtunul sa suflu in el si era "copt" si a crapat....cand am pornit masina benzina tzasnea cu presiune din crapaturile furtunului.
Si eu ma gandeam la asta sa maresc putin gaura de la retur dar mi-e teama ca daca va fi prea mare nu va mai urca benzina in cnc cat trebuie ci va fi data pe retur.
ocnareasa
6 Feb 2009, 23:19
Am dat peste alta problema, sub carburator este o parghie nu stiu ce actioneaza de vine sub bazinul de la plutitor , tot timpul gasesc numai benzina sau ulei care se scurde pe ea si imi cade pa tabla accea de imi acopera galeria .. ce trebuie schimbat sau ce trebuie sa fac ?
Mr_Devil83
7 Feb 2009, 00:45
QUOTE(shakaluxxxx @ 5 Feb 2009, 12:21)
E normal sa ai presiune pe retur? Eu am scos furtunul sa suflu in el si era "copt" si a crapat....cand am pornit masina benzina tzasnea cu presiune din crapaturile furtunului.
da rezervoru jos si vezi ca e infundata teava de retur.
de fapt nu, da intai conducta de retur jos si verific-o, asa cum am facut si eu si apoi rezervorul.
Da sigur e rezervorul sau nenorocitu ala de furtun de racord.
schumi_86
7 Feb 2009, 02:12
Iti curge benzina pe la parghia aceea deoarece este membrana pompei de sprit dusa.Cumpara o membrana noua e undeva pe la 7-10 lei,o schimbi desfacand cele 4 suruburi cu care este fixata,sa ai grija cu arcul acela de acolo sa nu-l pierzi. bafta si spor la treaba
ocnareasa
7 Feb 2009, 14:51
Am schimbat-o e noua , dar degeaba
cand pun mana sub carburator si pe tabla de protectie e ud de benzina sau nush de ce ..
Mr_Devil83
7 Feb 2009, 16:05
daca zici ca membrana pompei de spritz nu scapa in seamna ca iti curge pe la axul clapetei de acceleratie.
Schimba bucsile de teflon si daca tot curge cauta alt ax. Se gasesc la magazin.
djasu82
7 Feb 2009, 16:32
si daca tot curge verifica nivelul de la plutitor si cu asta basta ...daca nivelul e prost da peste si se scurge pe lagarnitura cat de bine ai strange tu tot se scurge. Apropo axul central de la clapeta de acceleratie implicit garniturile de teflon nu au treaba cu circuitul de benzina prin carburator.
baranga
8 Feb 2009, 21:39
QUOTE(schumi_86 @ 7 Feb 2009, 02:12)
Cumpara o membrana noua e undeva pe la 7-10 lei
scump,dom'le,scump....dincolo era mai ieftin
acuma serios,membrana aia costa 2 lei,maxim 3lei;
eu i-am pus membrana din asta dar e din plastic toata si sunt foarte multumit de ea
ocnareasa
9 Feb 2009, 14:43
Defect - jiglorul cu bila ..
QUOTE(ocnareasa @ 9 Feb 2009, 14:43)
Defect - jiglorul cu bila ..
Care, ca-s 2 (doua ) ....
daca s-ar defecta alea, nu ar mai merge pompa de repriza.
ocnareasa
9 Feb 2009, 18:04
Unu singur este cu bila jos acolo unde vine plutitorul , nu are treaba pompa de benzina cu jigloarele .. pompa de benzina infarte tot timpul cand motorul este pornit, mie nu imi mai inchidea si imi dadea benzina peste ..
da' tu ai citit ce am zis eu? ce treaba are pompa de benzina? si nu e doar unul, sunt 2, al doilea e jiclerul mare ce fixeaza ciocul, si bilele au rol de supapa unisens(ca sa faca presiune pompa de repriza)
ocnareasa
11 Feb 2009, 23:54
Cum zici tu .. poate sa fie inchis acest thread .. !!
Mr_Devil83
12 Feb 2009, 03:14
el vorbeste de cuiul pontou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.