Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: umezeala si bujiile
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut!

Zilele trecute am facut un drum de cca 40 de km, la dus toate bune si frumoase, motorul torcea frumos, masina statea in parametrii (presiune, temperatura, baterie...) dar la intors teroare....

Dupa aproximativ 10 ore de stationare in fata unei case de pe malul lacului si cu ploaie marunta cand sa pornesc nu ma mai intelegeam cu ea...aveam 1-2 bujii umezite ca mi-a luat 15 minute doar sa nu se mai opreasca la relati.

Pe drum intreruperile s-au mai diminuat dar tot nu tragea asa cum trebuie, nu si-a revenit nici pana acasa (40km) chiar daca devenise-ra mai putin sesizabile.

Acum vine intrebarea.....este doar vina umezelii datorate lacului din apropiere sau se intampla si altceva? si daca este doar umezeala excesiva de acolo ce se poate face sa nu se mai intample?
Minel
QUOTE(tatuci @ 30 Jan 2009, 09:14)
Salut!

Zilele trecute am facut un drum de cca 40 de km, la dus toate bune si frumoase, motorul torcea frumos, masina statea in parametrii (presiune, temperatura, baterie...) dar la intors teroare....

Dupa aproximativ 10 ore de stationare in fata unei case de pe malul lacului si cu ploaie marunta cand sa pornesc nu ma mai intelegeam cu ea...aveam 1-2 bujii umezite ca mi-a luat 15 minute doar sa nu se mai opreasca la relati.

Pe drum intreruperile s-au mai diminuat dar tot nu tragea asa cum trebuie, nu si-a revenit nici pana acasa (40km) chiar daca devenise-ra mai putin sesizabile.

Acum vine intrebarea.....este doar vina umezelii datorate lacului din apropiere sau se intampla si altceva? si daca este doar umezeala excesiva de acolo ce se poate face sa nu se mai intample?
*




Mai mult ca sigur te v ajuta asta

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627496187

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627496186
tatuci
biggrin.gif

din pacate oprirea motorului si repornirea lui nu m-a ajutat foarte mult (am stat cu el sa se incalzeasca (fara sa-i dau pedale ca nebunul) si pana am reusit sa intorc masina in curte s-a oprit de vreo doua ori.

la mine acasa cand o pornesc in parcare porneste la prima cheie si dupa o noapte cu -10 grade celsius si o data incalzit motorul toarce frumos si nu face galagie

am suspectat umiditate la bujie pentru ca acasa nu mi-a facut asa nicipana atunci si nici de atunci in coace

ydaniel
pai fisele in ce stare sunt? ia unele tesla sa scapi de o grija,apoi capac si rotor delco:)
deceneu32
Capac si rotor cumpara originale,ELECTOPRECIZIA-Sacele,dintre cele autohtone.Nu recomand METAPLAST si alte facaturi.Dintre cele straine:DUCELLIER,BOSCH,BERU etc.Nu lua turcisme si chinezisme.
PH-06-BOA
Jivrajul se produce dupa o distanta de cativa Km parcursi, in care clapeta de acceleratie e cat de cat deschisa, se formeaza gheata in jurul centratorului pana la obturare si , se opreste motorul . Dupa doua minute de asteptare, poti plecaiar, si in 2 Km iar se intampla, datorita umiditatii ridicate din aer, dar numai daca flansa pata-calda nu este incalzita normal(e infundat traseul), nu ai termostat, sau e de temperatura scazuta (pune-i carton in fata). De retinut mai usor , e ca, in zona clapetei (unde cuprinde si orificiul de ralanti) , la -5 grade afara, acolo sunt -20 . Cum sa nu inghete? Solutia e sa ai motorul cat mai cald( 90 de grade), si vei avea si caldura. Dar la tine, inteleg ca nu asta a fost. Ai lasat masina in curent de aer umed pe parcursul celor 10 ore, si pe capac, pe fise si bujii, s-a depus condens, iar la pornire, a facut si el ce-a stiut. Daca speli capacul cu benzina, il usuci, cu o carpa cu putin ulei spoiesti tot interiorul, stergi fisele si, daca prezervativu' ala de la capatul fisei care imbraca bujia , e carbonizat formand un inel dur, taie putin din el, de acolo de unde e cauciuc moale, pentru ca partea carbonizata, fura.
Temperatura ridicata la oprirea motorului, in curent deschis si umed, ingreuneaza pornirea, daca nu vei lua masuri de evitare a producerii condensului, cum am zis mai sus, si parcheaz-o cu fata drept un perete.
loganfan2008
QUOTE(deceneu32 @ 30 Jan 2009, 16:26)
Capac si rotor cumpara originale,ELECTOPRECIZIA-Sacele,dintre cele autohtone.Nu recomand METAPLAST si alte facaturi.Dintre cele straine:DUCELLIER,BOSCH,BERU etc.Nu lua turcisme si chinezisme.
*



fisele TESLA (cele albastre) facute in Cehia cu cablu de USA cum ti-se par?
capac si pipa DODUCO (Beru Germany) - se vede ca materialul din care sunt fabricate acestea contine bachelita de calitate. wink.gif
deceneu32
Foarte,foarte bune!
Mr_Devil83
Ma sa stiti ca sunt foarte bune si cele in ambalaj de origine si is vreo 17 lei parca. Mie nici o data nu mi-au dat bataie de cap fisele.
deceneu32
Adica FERITE-Urziceni pentru fise si SINTEROM pentru bujii.
argon
da de unde, bujiile de origine sunt Eyquem, iar fisele Tesla sunt de 3 ori mai bune decat alea de Urziceni.(nu-si maresc rezistenta in timp, si nu se fac beton iarna)
G I M
Asta imi place la fisele Tesla ,ca sunt moi.Cele de Urziceni iarna se fac beton ... dar as minti sa spun ca am avut probleme cu fisele de Urziceni.Au mers pe masina 10 ani si acum o luna (cand am achizitionat si aprinderea AT011) le-am dat jos ca sa pun Tesla ,dar nu s-a simtit nicio diferenta la mersul motorului (cu fisele astea noi) .
brigada_diverse
tovarashi....
la dus a mers bine(5km), la intoarcere am facut o oprire de 10 min.....si mai ramanea 1,5 km pana acasa
s-a apucat sa mearga in suturi...ralantiu si turarea in gol nu aveau probleme....

tot de la condens e?
tatuci
Am curatat capacul de la delco desi nu prea f afectar dar in schimb erau cam ciufulite capetele fiselor care intra pe bujie...acum ii mai bag o tura in locatia cu pricina sa vad cum se comporta (un set de fise tesla intra pe lista cu achizitii ca astea vechi iarna se fac beton si vara li se coace cauciucul)

@cristitranca: la mine a mers cu scapari de cand i-am dat cheie, dupa ce s-a incalzit si vreo 30-40 de km. O sa pun cartonul in fata carburatorului sa vad diferenta (in oras nu am simtit nicio diferenta si l-am dat jos).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.