alin_xyk
31 Jan 2009, 15:10
E ceva timp de cand tot imi zic sa postez asta si uite ca a venit timpul. Ideea e ca de fiecare data cand apas ambreiajul, se aude un "CLANC". La fel si cand ii dau drumul si cupleaza. Pl;us ca mi-e cam greu cu frana de motor, ca parca da in nas cand pun frana de motor. Nu e din carburator, nu e ca datul in nas de la carburator, cred ca e ceva ori din ambreiaj ori din cutie. E ca si cum nu ar fi ceva strans. Nu stiu cum sa explic. La ce ar trebui sa ma uit? Ce suruburi ar trebui sa controlez? Sau e de la ambreiaj?
ionut_09_RWX
1 Feb 2009, 07:33
QUOTE(alin_xyk @ 31 Jan 2009, 15:10)
E ceva timp de cand tot imi zic sa postez asta si uite ca a venit timpul. Ideea e ca de fiecare data cand apas ambreiajul, se aude un "CLANC". La fel si cand ii dau drumul si cupleaza. Pl;us ca mi-e cam greu cu frana de motor, ca parca da in nas cand pun frana de motor. Nu e din carburator, nu e ca datul in nas de la carburator, cred ca e ceva ori din ambreiaj ori din cutie. E ca si cum nu ar fi ceva strans. Nu stiu cum sa explic. La ce ar trebui sa ma uit? Ce suruburi ar trebui sa controlez? Sau e de la ambreiaj?
salut,
cum intra in viteza?? caraie??
cum pleaca de pe loc?? smuceste??
treaba cu datul un nas cand faci frana de motor poate fii si de la un ralantii mic... sau nivel mic in camera de nivel constant carb.
mai da detalii..
altceva.... las-o la ralanti...calca ambreiaju'... cu cat creste turatia???
inca... cand urci panta se tureaza motorul?? si masina merge mai incet ca de obicei??
si uitate si pe sub ia, vezi jugul sau tampoanele la curtie sa nu fie rupte...
spor la treaba!!
Destul de vag, din cate explici tu, sa ne dam seama exact. Clantanitul poate fi si din ambreiaj , daca se cupleaza brusc (patinat/placa de presiune si-a pierdut din elasticitate, eventual in dinte din ala de impingere al ei rupt si treaba e facuta doar de ceilalti doi ramasi intregi, deci cu ghionturi), sau cablu/furca de ambreiaj usor gripate; poti avea si uzura in angrenajul cutie-planetara, care clantane odata fie la debreiere (daca se debreiaza prea brusc) , fie la calcarea ambreiajului (daca nu se calca hotarat si repede pe pedala), fie in frana de motor daca se ia brusc (nu progresiv) piciorul de pe acceleratie - la asta-s maestru, ca am un joc infernal in satelitii cutiei si clantane/zmuceste groaznic daca nu lucrez frumos cu pedala
..., poate sa fie si din ce zicea colegul ionut cu juguri rupte/slabite...baga-te pe sub ea in primul rand si vezi daca e ceva slabit.
ionut_09_RWX
1 Feb 2009, 16:51
salut,
ATM ai grija cu grupul diferential ca daca se rupe iei alta cutie
Cutia oricum e praf, sincroane duse, pierderi ulei, pe deasupra e si din aia de tras, de zici c-a 5-a e de fapt a 4-a, cred ca daca e s-o desfac pentru reparat, ma termina de bani, probabil ca ramane din ea doar carcasa...daca e sa crape, n-are decat! - in functie de bugetul la momentul respectiv iau frumusel una in 4 sau una in 5 de la Remat, cum mi-o fi norocul, si aia e! mai proasta decat a mea n-are cum sa fie, decat sa fiu EU prea prost sa iau una cu carcasa deja sparta...si macar ochi am, Slava Domnului. Tinand insa cont ca face asa de cand merg cu ea (2 ani) si n-a crapat pana acuma...ai mai vazut tu drac mort?
Pentru initiator, ar fi relevant de spus daca in plecari/frana de motor facute frumos, lin, mai clantane sau nu.
alin_xyk
1 Feb 2009, 21:43
@ionut...
nu caraie cand intra in viteze si nici nu smuceste cand pleaca de pe loc. Daca e sa calc ambreiajul la ralanti, turatia nu creste. Insa asa cum ai spus tu, in panta si nu numai mi se pare ca motorul e prea accelerat pentru viteza la care rulez. Spre exemplu, cat sa fie viteza in treapta 4 la 2500 rpm? La mine indica undeva la 75 km/h. E normal?
@ATM
Clantane cam la 1 sec dupa ce apas pe ambreiaj, si simediat ce cupleaza cand ii dau drumul. Nu stiu cum sa descriu, e ca si cum s-ar uni doua placi de metal prea repede si ar face zgomot. Imi cer scuze daca sunt prea vag.
Oricum, va multumesc pentru raspunsuri.
2500 rpm la 75 km/h...ma rog, nu e prea mare diferenta. O cutie de Dacie, cu un ambreiaj care nu patineaza si un kilometraj care indica exact, are cam 80 la ora la 3000 rpm.
Din ce zici tu acolo pare a fi mai degraba ambreiajul.
ionut_09_RWX
2 Feb 2009, 23:03
QUOTE(alin_xyk @ 1 Feb 2009, 21:43)
@ionut...
nu caraie cand intra in viteze si nici nu smuceste cand pleaca de pe loc. Daca e sa calc ambreiajul la ralanti, turatia nu creste. Insa asa cum ai spus tu, in panta si nu numai mi se pare ca motorul e prea accelerat pentru viteza la care rulez. Spre exemplu, cat sa fie viteza in treapta 4 la 2500 rpm? La mine indica undeva la 75 km/h. E normal?
@ATM
Clantane cam la 1 sec dupa ce apas pe ambreiaj, si simediat ce cupleaza cand ii dau drumul. Nu stiu cum sa descriu, e ca si cum s-ar uni doua placi de metal prea repede si ar face zgomot. Imi cer scuze daca sunt prea vag.
Oricum, va multumesc pentru raspunsuri.
salut,
viteza aia mi se pare normala, si sa stii ca asta depinde de cutie
la drum drept vorbesc: ca e in 5 in 4 , de fuga sau de tras cine stie ce modiicari a suferit masina aia din 85 pana a ajuns la tine ....
Te-am intrebat daca se tureaza in panta?? daca da patineaza discu, daca trage nu patineaza,nu iese fum din el...
Mai fai ceva,incearca sa loalizezi sunetu, sa nu ai vre-o "pisica " pe cablu se ambreiaj, vezi atinge ceva pe la peda, vezi priza unde vine capatul cablului de ambreiaj.
si mai incerca ceva ....da drumu la ambreiaj si dupa aia accelereaza.... e posibil sa accelerezi prea devreme si atunci se ause zgomote... pe la planetare
Altceva verifica uleiul in cutie, poate e seceta pe acolo si trazneste cand se aseaza furcile..
spor la treba!!!
Ciorapel
3 Feb 2009, 01:44
Salut.
Sa nu mai deschid alt topi, si sa fiu scurt si la obiect. In cutia mea, cand o scot pe liber, se aude un hârâit, care da a rulment spart. La viteza mai mica (40 km/h) nu se aude, si la viteze mai mari haraie 2-3 secunde, tace una, iar haraie 2-3 secunde, iar tare.
Ce rulment poate fi spart ? Are ceva daca merg asa in continuare ?
adrianne
3 Feb 2009, 07:00
Nu e de la vitezometru?
SGM.MYKE
3 Feb 2009, 07:11
Mai degraba rulmentul de presiune.
ionut_09_RWX
3 Feb 2009, 12:12
QUOTE(Ciorapel @ 3 Feb 2009, 01:44)
Salut.
Sa nu mai deschid alt topi, si sa fiu scurt si la obiect. In cutia mea, cand o scot pe liber, se aude un hârâit, care da a rulment spart. La viteza mai mica (40 km/h) nu se aude, si la viteze mai mari haraie 2-3 secunde, tace una, iar haraie 2-3 secunde, iar tare.
Ce rulment poate fi spart ? Are ceva daca merg asa in continuare ?
salut,
toate cutiile au sunetele lor... in general de la dintii pinioanelor... tu porneste motorul si apasa ambreiaju... se mai aude??? daca NU mai strange putin cablu de ambreiaj...
spor la treaba!!
CandyMan13
3 Feb 2009, 12:18
decat sa repari cutia(pt cel pe care il batea gandu si se gandea sa nu ramna doar cu carcasa)...1.5-2 mil la dezmembrari...o iei ii lasi 500 de mii te duci la unu care se pricepe(poate fi chiar si un forumist-asa am facut eu)...daca nu te pricepi chiar tu(eu am cautat o a 2 a parere)...o verifici(desfaci)...daca iti convine o iei-te intorci si ii dai restu de bani...sau daca nu o lasi si iti iei banii inapoi.nu are rost sa cumperi tot interiorul cutiei ca nu se merita.
Ciorapel
3 Feb 2009, 13:44
QUOTE(SGM.MYKE @ 3 Feb 2009, 07:11)
Mai degraba rulmentul de presiune.
La ala ma gandeam si eu. Este de muncit mult la schimbarea lui ? Trebuie neaparat sa il schimb ?
Bulldog
4 Feb 2009, 17:36
Pai e ceva de munca tinand cont ca trebuie sa iei cutia jos. Schimbatul in sine nu e greu, e greu sa pui cutia inapoi. Si daca tot o dai jos, mai bine schimbi tot kitul ambreiaj.
Dar sfaturi se dau mai bine dupa ce dai jos si vezi ce e pe acolo.
radu_ionescu
4 Feb 2009, 18:16
salut, dar e posibil la fel de bine sa nu fie rulmentul de presiune si sa fie altceva eu am patit-o .... schimb rulmentul de presiune, pun nou montez tot la loc si cand o pornesc face la fel si asta de trei ori incercat cu 3 rulmenti diferiti si unu vechi reconditionat - rezultat acelasi zgomotul persista pana nu desfac cutia .. nu prea vad care este cauza decat teoretica
Ciorapel
6 Feb 2009, 02:06
In seara sta a facut de vreo 2-3 ori FOARTE tare, un harait de am crezut ca mi-a cazut scutu pe jos. Am observat ca la viteza mica, daca sunt pe liber nu se aude, dar daca am calcat pedala de ambreiaj, se aude putin.
Manopera cam cat este pentru dat jos cutia si pus la loc ? (la un VW Bora mi-au luat 8 mil ...)
Acuma depinde si unde te duci. In Bucuresti manopera de schimbare a ambreiajului (demontat cutie, schimbat diverse piese ale ambreiajului, remontat cutie) porneste de pe la vreo 80 de lei (ex la Viorel in Aparatori) si creste daca te duci la vreun service mai pretentios.
jonny;-)
6 Feb 2009, 09:55
salutare , am si eu o problema poate ma ajuta cineva
am schimbat ieri rulmentul .placa si discul de ambreaj si imi prinde ambreajul prea sus , am incercat sa reglez din cablu dar daca il mai slabesc intra greu in marsalier nu stiu ce sa -i fac ..........
Il lasi asa, o sa isi mai dea singur drumu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.