Datorita "uzurii" excesive a sticlei farurilor(plesnituri, sticla sablata), am decis inlocuirea acestora cu unele noi. In ideea ca acest lucru va ajuta colegii de forum pe viitor, postez mai jos etapele "transplantului".
1. Se desfac cablurile de la reglajul farurilor(cu ajutorul unei surubelnite sau patent - cablul se afla sub mansonul de cauciuc care cuprinde si tija de reglaj a farurilor);se scot mufele becurilor(far, pozitie, semnalizare);se desfac cele patru piulite;
2. Se extrag cele 4 cleme de pe fiecare far; se incalzeste farul aprox. 1 minut la arzatorul aragazului, rotindu-l in permanenta;
[attachmentid=1627497923]
3. Se desprinde cu grija(sa nu va ardeti) sticla de corpul farului(daca este incalzita suficient se detaseaza cu usurinta);
[attachmentid=1627497924]
[attachmentid=1627497925]
4. Se curata cu ajutorul unei surubelnite cu cap drept(in cazul meu) masticul de etansare. Daca vreti puteti sa-l reutilizati;
[attachmentid=1627497926]
5. Se aplica siliconul(sau masticul) pe santul corpului farului, uniform, fara a lasa spatii libere.
[attachmentid=1627497928]
[attachmentid=1627497929]
6. Se introduce noua sticla pe canalul proaspat siliconat si se apasa cu grija pana cand acesta ajunge in pozitia corecta.
[attachmentid=1627497930]
[attachmentid=1627497931]
7. Se inlatura surplusul de silicon care refuleaza.
[attachmentid=1627497932]
8. Se repun cele 4 cleme/far(arcuiti usor cu ajutorul unui patent clema ptr. o priza mai buna).
[attachmentid=1627497933]
9. Rezultatul final.
[attachmentid=1627497934]
In maxim 1 ora siliconul este intarit iar farul poate fi montat pe masina(eu le-am asezat in apropierea unui calorifer pentru uscare rapida). Cu ocazia demontarii farurilor am curatat si semnalizatoarele. Cele 2 "sticle" au costat 50 ron iar tubul de silicon 7 ron. Durata manoperei cu tot cu demontat/montat a fost de aproximativ 3 ore. Bafta si spor la treaba.