va urma sa scriu despre el. momentan n-am chef. si nici poze.
hai sa bag repede ceva.
l.e
in primavara lu' 2005 m-am hotarat sa trec si eu la o masina care sa nu ma mai supere toata ziua. dupa ceva cautari si discutii cu samsari, ma hotarasem la un logan 1.4 laureate, nou. parca 7800 euro era pe vremea aia. am dat comanda (p-atunci nu trebuia dat niciun avans, doar completai o hartie). si-n timp ce asteptam loganu, ma suna un tovaras care stia ca-s in cautari si-mi spune despre un symbol aproape nou, in garantie. am mers sa vad masina, mi-a placut plus c-avea dotari in plus fata de logan. doar 18.000 km la bord. diesel pe de-asupra. pe langa asta il si cunosteam pe proprietar. asta il vindea ptr ca vrea megane (ceea ce si-a si luat dupa o saptamana). si colac peste pupaza, tac-su propretarului era preten bun cu al batran al meu. asa ca am renuntat la logan si-am ales symbolul. 7500 euro a fost toata magaria. cu tot cu acte, taxe si alte jmecherii ce mai trebuiau platite.
dupa ce-am luat symbolul, la fro luna ma suna aia de la dacia ca mi-a venit loganu. le-am zis ca nu-mi mai trebuie si sa-l dea altcuiva
am fost foarte multumit de masinuta (si sint in continuare). dar odata cu prima vizita in service autorizat renault (pe vremea aia nu stiam prea multe despre renault si celebrele serviceuri si mai celebrele preturi la piese) am inceput sa urasc aceasta marca. deci, la cateva luni dupa achizitionare am dat fuguta la serus (d-acolo fusese luata de primul propretar) sa schimb cele necesare reviziei de 2 ani. cand mi-au dat aia factura era sa pic jos. fro 6 milioane ptr 4 l de ulei si 3 filtre.
acu sa revenim la masina. dotari:
- jante aliaj
- vopsea metalizata (vernil)
- abs
- 2 airbaguri
- radio-cd
- geamuri fata electrice
- oglinzi laterale electrice si incalzite
- AC
acum are la bord 54.000 km.
singurul lucreu care s-a stricat la ea de cand a venit pe lume, a fost un bec de faza scurta. schimbat rapid de subsemnatu. in rest doar consumabile. evident piese de origine, dar nu luate din service renault. ci din alte parti (merci semit, casper si hellcat). operatiile de schimbare a pieselor au fost facute insa in service renault (mai precis mavexim tgv). am pastrat absolut toate facturile si foile de la service. cartea service e completata la zi. si-s tare mandru de asta.
in 2007, cand masinuta a implinit 4 anisori, desi avea numai 40.000 km, i-am schimbat distributia (merci inca o data hellcat).
la cateva luni dupa ce-am luat symbolul am inceput sa intru si pe forum. si asa am aflat de problemele cu pilitura la dci-uri. si de multe alte probleme. am inceput sa urasc tot mai mult marca asta. si sa ma tem tot mai mult ca mi s-ar putea intampla si mie fro belea. am inceput sa vad renault ca pe-o masina prea fragila, plina de dotari, cu pret mic, dar cu lacune mari la capitolul fiabilitate. parerea asta mi-o mentin si acum.
cu toate astea symbolul meu vrea sa-mi demonstreze contrariul. merge la fel ca-n prima zi. trage de rupe micuta, in ciuda celor numai 65 de caluti.
la starea perfecta de functionare poate a contribuit si faptul ca schimb vitezele numai intre 2200 si 2500 ture. si faptul ca nu depasesc la drum intins 3000 de ture. cu exceptia cazurilor in care mai vede (cam o data pe luna) cate-o talpa pana la 4000, ptr inlaturarea depunerilor.motorina n-a vazut decat euro4 de la rompetrol (in 80% din cazuri de la aceiasi pompa - am si io pasaricile mele). de anu asta vede euro5 (tot rompetrol), ptr ca jigodiile au scos euro4 de pe piata.
in rest ce sa mai zic. nu troncane nimic, nu bate nimic, bateria e aceiasi din fabrica (desi ma gandeam ca-n iarna asta ma lasa, merge brici in continuare). de pornit porneste intodeauna la prima cheie. niciodata nu a facut nici un fel de figuri.
nu stie ce-s alea gropi (cu cateva exceptii). daca drumul spre o destinatie e prost, prefer o ruta ocolitoare ptr a proteja masina.
nu imi permit sa-mi bat joc de ea, ptr ca fiecare belea costa, iar banii nu ma dau afara din casa. prefer s-o pastrez intacta avand mare grija de ea, decat sa vizitez des serviceul.
cu toate astea am capatat o zgarietura-infundatura pe usa dreapta spate de la un carucior scapat de sub control in parcare la carrefour. autor neidentificat.
si o aripa crapata (dar schimbata pe casco) in parcare. autor, deasemeni neidentificat.
de schimbat nu cred c-o schimb prea curand. nu am nici motive si mai ales nici bani de alta noua.
deocamdata, cam atat ar fi de zis.
hai si c-o poza. cum toata lumea pune poze numa cu masinile spalate si lustruite, io am zis sa fiu altfel: