Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Clio Symbol
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
CGB
va urma sa scriu despre el. momentan n-am chef. si nici poze.
hai sa bag repede ceva.

l.e

in primavara lu' 2005 m-am hotarat sa trec si eu la o masina care sa nu ma mai supere toata ziua. dupa ceva cautari si discutii cu samsari, ma hotarasem la un logan 1.4 laureate, nou. parca 7800 euro era pe vremea aia. am dat comanda (p-atunci nu trebuia dat niciun avans, doar completai o hartie). si-n timp ce asteptam loganu, ma suna un tovaras care stia ca-s in cautari si-mi spune despre un symbol aproape nou, in garantie. am mers sa vad masina, mi-a placut plus c-avea dotari in plus fata de logan. doar 18.000 km la bord. diesel pe de-asupra. pe langa asta il si cunosteam pe proprietar. asta il vindea ptr ca vrea megane (ceea ce si-a si luat dupa o saptamana). si colac peste pupaza, tac-su propretarului era preten bun cu al batran al meu. asa ca am renuntat la logan si-am ales symbolul. 7500 euro a fost toata magaria. cu tot cu acte, taxe si alte jmecherii ce mai trebuiau platite.

dupa ce-am luat symbolul, la fro luna ma suna aia de la dacia ca mi-a venit loganu. le-am zis ca nu-mi mai trebuie si sa-l dea altcuiva smile.gif

am fost foarte multumit de masinuta (si sint in continuare). dar odata cu prima vizita in service autorizat renault (pe vremea aia nu stiam prea multe despre renault si celebrele serviceuri si mai celebrele preturi la piese) am inceput sa urasc aceasta marca. deci, la cateva luni dupa achizitionare am dat fuguta la serus (d-acolo fusese luata de primul propretar) sa schimb cele necesare reviziei de 2 ani. cand mi-au dat aia factura era sa pic jos. fro 6 milioane ptr 4 l de ulei si 3 filtre.

acu sa revenim la masina. dotari:
- jante aliaj
- vopsea metalizata (vernil)
- abs
- 2 airbaguri
- radio-cd
- geamuri fata electrice
- oglinzi laterale electrice si incalzite
- AC

acum are la bord 54.000 km.

singurul lucreu care s-a stricat la ea de cand a venit pe lume, a fost un bec de faza scurta. schimbat rapid de subsemnatu. in rest doar consumabile. evident piese de origine, dar nu luate din service renault. ci din alte parti (merci semit, casper si hellcat). operatiile de schimbare a pieselor au fost facute insa in service renault (mai precis mavexim tgv). am pastrat absolut toate facturile si foile de la service. cartea service e completata la zi. si-s tare mandru de asta.

in 2007, cand masinuta a implinit 4 anisori, desi avea numai 40.000 km, i-am schimbat distributia (merci inca o data hellcat).

la cateva luni dupa ce-am luat symbolul am inceput sa intru si pe forum. si asa am aflat de problemele cu pilitura la dci-uri. si de multe alte probleme. am inceput sa urasc tot mai mult marca asta. si sa ma tem tot mai mult ca mi s-ar putea intampla si mie fro belea. am inceput sa vad renault ca pe-o masina prea fragila, plina de dotari, cu pret mic, dar cu lacune mari la capitolul fiabilitate. parerea asta mi-o mentin si acum.

cu toate astea symbolul meu vrea sa-mi demonstreze contrariul. merge la fel ca-n prima zi. trage de rupe micuta, in ciuda celor numai 65 de caluti.
la starea perfecta de functionare poate a contribuit si faptul ca schimb vitezele numai intre 2200 si 2500 ture. si faptul ca nu depasesc la drum intins 3000 de ture. cu exceptia cazurilor in care mai vede (cam o data pe luna) cate-o talpa pana la 4000, ptr inlaturarea depunerilor.motorina n-a vazut decat euro4 de la rompetrol (in 80% din cazuri de la aceiasi pompa - am si io pasaricile mele). de anu asta vede euro5 (tot rompetrol), ptr ca jigodiile au scos euro4 de pe piata.

in rest ce sa mai zic. nu troncane nimic, nu bate nimic, bateria e aceiasi din fabrica (desi ma gandeam ca-n iarna asta ma lasa, merge brici in continuare). de pornit porneste intodeauna la prima cheie. niciodata nu a facut nici un fel de figuri.

nu stie ce-s alea gropi (cu cateva exceptii). daca drumul spre o destinatie e prost, prefer o ruta ocolitoare ptr a proteja masina.

nu imi permit sa-mi bat joc de ea, ptr ca fiecare belea costa, iar banii nu ma dau afara din casa. prefer s-o pastrez intacta avand mare grija de ea, decat sa vizitez des serviceul.
cu toate astea am capatat o zgarietura-infundatura pe usa dreapta spate de la un carucior scapat de sub control in parcare la carrefour. autor neidentificat.
si o aripa crapata (dar schimbata pe casco) in parcare. autor, deasemeni neidentificat.
de schimbat nu cred c-o schimb prea curand. nu am nici motive si mai ales nici bani de alta noua.

deocamdata, cam atat ar fi de zis.

hai si c-o poza. cum toata lumea pune poze numa cu masinile spalate si lustruite, io am zis sa fiu altfel:
Duyu
Sa-l stapanesti sanatos... smile.gif cheers.gif
diesel_power
Foarte tare laugh.gif
CGB
nu se vede prea bine in poza asta, da' oricum era cea mai frumoasa dintre toate masinile din jur wub.gif
Duyu
Nici nu trebuia sa mai pui sageata ca-ti sare in ochi cum te uiti la poza. coolspeak.gif
eduardsebe
Frumoasa culoare....si de ce oare imi plac jantele? biggrin.gif
danyhhh
Frumoasa ! Sa o stapanesti sanatos ! Ultima poza e facuta in Sighisioara ?biggrin.gif
St
Hai cu pozele!!!

Multi km fara probleme!
octav_
S-o stapanesti in continuare sanatos!
Mi-a placut descrierea, se vede ca esti o persoana care tine la masina mai mult decat la un simplu obiect.
jammix
Aceeasi senzatia am avut-o si eu. Dupa ce am intrat pe forum si am vazut atatea probleme am inceput sa regret alegerea. Dar nu poti sa nu o "iubesti" tongue.gif , e prea frumoasa, o fi Renault fragil dar e Renoul nostru cel de toate zilele biggrin.gif . Multi km fara probleme.
adip
QUOTE(danyhhh @ 8 Feb 2009, 02:55)
Ultima poza e facuta in Sighisioara ?biggrin.gif
Da, pare a fi facuta din Turnul cu Ceas. Sighisoara rulzzz wub.gif
@cristib: bafta cu masinuta smile.gif
eduardsebe
Mai vrem poze biggrin.gif
Lideru
cristib , s-o folosestii milioane de km. fara probleme! frumoasa masinuta. rolleyes.gif wub.gif
CGB
ultima poza e facuta exact la sighisoara. si exact cu spuse adip, din turnu' cu ceas.
mai aveam neste foto cu ea proaspat spalata, da' cred ca le-am sters. o sa mai fac neste poze, desi masina nu are nimic deosebit. e ca orice symbol din anii 2002-2006 smile.gif

inca o poza, din ce-am mai gasit prin hdd.
Ov
e aia din dreapta sau aia din stanga ?
CGB
ambele. e asa frumoasa, c-am clonat-o.
Ov
user posted image
CGB
de cand am postat ultima data, masineta mea a mai trecut printr-o revizie. efectuata evident tot in service renault, cu piese de origine (mi-am dat pumni in cap cand am vazut ce preturi au asa zisele piese de origine).
a trecut si de 60.000 km. acu' are fix 62.000 km la bord.
si am mai bifat o noua problema (ar fi a doua, in afara celei cu becul de faza scurta ars). mai precis s-a ars si celalalt bec de faza scurta, problema remediata in 5 min in parcarea de la auchan militari.
in rest a implinit frumoasa varsta de 6 ani si 3 luni si functioneaza cu aceleasi piese cu care a iesit din fabrica. nimic schimbat. nici macar bateria. e aceiasi ca in prima zi. si nu da semne de oboseala. am zis ca daca trec si de iarna asta cu bateria actuala, la anu' o scot si-o pun in vitrina.
la ultima revizie (aug 2009) nu s-a descoperit absolut nici o problema. si asta spre mirarea mecanicului, care nu credea ca timp de 6 ani nu s-au schimbat decat consumabilele la aceasta masina.
la revizia asta am insistat sa-mi verifice franele pe spate. s-au desfacut rotile, s-au desfacut tamburii. stupoare! mai merg inca p-atat conform mecanicului.
consumul se pastreaza la aceiasi medie de 4,5-4,7%.
ca aspect exterior, a suferit cateva modificari prin aparitia a doua noi zgarieturi. una in parcare la dedeman militari (aripa dreapta fata) si alta in parcarea din fata casei (aripa dreapta spate).

mai scriu cand mi s-o mai arde iar vreun bec de faza scurta.
CGB
65.000 km la bord. merge ceas. ceas elvetian. inca n-am schimbat nimic la ea. nici macar o bucsa, un pivot, un rulment. nimic. si nici macar nu da vreun semn c-ar trebui schimbat ceva. nici un troncanit, nimic. consumu e ca-n prima zi. acumulatoru' parca am mai zis ca e acelasi cu care-a iesit pe portile fabricii, in august 2003. a trecut si peste iarna asta fara probleme, desi nu credeam. nici macar o singura data, din 2003 pana azi, n-a facut figuri la pornire. numa la prima cheie intodeauna. indiferent ca afar' erau +40 grade sau -25.
are pa dracu-n ea masina asta.
parca ieri a iesit din fabrica.
raman insa constant in aprecieri si imi pastrez opinia ca renault, luat pe ansamblu, e o marca de kkt.
Modus
Frumoasa si buna masina. Sa o stapanesti sanatos fara vizite la service si drum bun sa ai!
CGB
printr-o conjunctura fericita am ajuns la un service unde am facut o verificare generala a masinutei (ridicat pe rampa, test clip, geometrie, etc, etc). totul pe gratis, altfel n-aveam ce cauta in service. mecanicul care s-a ocupat de verificare m-a intrebat la final daca am condus masina pe drum normal sau am levitat cu ea. si asta ptr ca desi are 7 ani, nu are nici un semn de uzura la trenul de rulare. iar restul e impecabil. tot ce tine de motor e ireprosabil. plus ca mecanicu n-a vrut sa creada deloc ca bateria e aia originala din 2003.
ca nr de km mai am ceva si ajung la 66.000.
Modus
Super masini Renaulturile.
cepy
ce nu inteleg eu este de ce daca masinuta asta a ta merge ceas esti atat de nemultumit de marca renault.eu sunt de parere ca pe toate forumurile daca intri ajungi sa nu/ti mai iei nici o masina.pe toate forumurile vei gasi mai multe probleme decat laude.multi oamenii care n-au probleme cu masinile poate nici nu intra pe forum.si eu am aflat de forum avand o problema minora la masina si dand un search pe google.si eu am un symbol pe benzina de 7 ani de care sunt f. multumit.din ce am vazut toate masinile au probleme plus cele mai mari probleme sunt la service-urile din romania la orice marca.intra la seat pe forum sa vezi cum la service le cere 10milioane pe filtre si ulei doar.cel mai mult depinde cum ingrijesti masina,ca si tine si eu prefer sa ocolesc o anumita zona decat sa rup masina in gropi.
Modus
Nici chiar asa. Am vazut ca posesorii de Golf 6 si Octavia sunt destul de multulmiti pe forumurile respective, inclusiv cei de Tiguan sau Passat.
cepy
la golf nu stiu,insa la octavia,am un prieten a carui vecina si-a luat octavia 2 masina de 20000 1,9 tdi 105cp.vecina n-a avea carnet asa ca el o ducea peste tot si ii dadea si lui masina sa mearga cu ea unde avea nevoie.nu pun la socoteala ca dupa 10000km i s-au ars ambele becuri de faza scurta,dar asta se mai intampla.ce mi s-a parut f. ciudat ca inainte de prima revizie la 15000km i s-a aprins becul de ulei care-l avertiza ca masina nu mai are ulei.s-a dus imediat cu ea la revizie si cei de la skoda i-au spus ca e normal, ca pana se lasa motorul.totusi mi se pare ciudat sa consume 4 litri de ulei in 15000km.intre timp a ajuns la 25000km cand iar i s-a aprins becul de ulei ca nu mai are ulei.mi se pare ciudat ca masina pierde atat de mult ulei.plus am un alt prieten cu skoda fabia,care se plangea de service ca e f. scump,mai scump decat la renault si in 40000km a inlocuit de 2 placutele de frana.
slider2
motoarele clasice 1.9tdi ale grupului vag erau cam "bautoare" de ulei...
CGB
QUOTE(cepy @ 5 May 2010, 10:15)
ce nu inteleg eu este de ce daca masinuta asta a ta merge ceas esti atat de nemultumit de marca renault.


in special din cauza renualt romania. care la un moment se purta ca buricu pamantului. cand aveau ei vanzarile alea mari, nu le mai ajungeai la nas. plus de asta preturile la piese is enorme, raportat la costul masinii. plus de asta au avut si inca mai au probleme pe care nu vor sa le recunoasca: pilitura. de care o sa ma tem pana cand oi scapa de masina. e neplacut sa ai o masina si sa stai cu securea deasupra capului, la modu ca merge brici 70-80.000 km si apoi pac. s-au dus injectoarele, s-a dus pompa.
mai e si symbolu lu al batran care-a avut multe problemute rezolvate cu greu din cauza incompetentei alora din serviceuri. d-asta mi-e sila de renault pana-n maduva oaselor.
dar revenind la masinuta personala, merge ceas. consum mediu undeva la 5.
cepy
in ce priveste dealeri renault plus service-urile renault sunt de acord,insa la piese nu prea.la toate marcile piesele originale sunt f. scumpe.multi spun:frate am luat piesa de audi mai ieftin decat de renault,numai ca piesa audi e contrafacuta si aia renault originala.sa nu se mai compare piesele originale cu cele contrafacuta.intr-adevar cele originale sunt f. scumpe,insa asa e la toate marcile.
slider2
sunt de acord cu cepy. toata lumea zice domne preturile la renault sunt scumpe, uite eu la vw am luat mult mai ieftin, dar se compara preturi de la dealeri renault cu preturi de la piese facute sub licenta la vw.
si ca sa dau un exemplu concret si corect, am un vecin cu un passat b5 1.9tdi 131cp (sau 136 nu stiu exact) si il costa toata distributia 1200ron la un service particular. la meganeul 2 1.6 16v pe care l-a avut unchiul meu, il costa distributia cam 900ron. este drept ca nu este vorba de acelasi service, dar ambele sunt particulare si nu cred ca diferenta la piese si manopera este chiar asa de mare...
cepy
eu vb. din experientele mele si ale prietenilor mei, unul cu skoda fabia si altul cu octavia,noi si care faceau reviziile la reprezentanta skoda,iar eu la renault.ieseau dublu aproape de fiecare data.
spy_oh_joy1389
QUOTE(slider2 @ 9 May 2010, 11:05)
am un vecin cu un passat b5 1.9tdi 131cp (sau 136 nu stiu exact) si il costa toata distributia 1200ron la un service particular. la meganeul 2 1.6 16v pe care l-a avut unchiul meu, il costa distributia cam 900ron. este drept ca nu este vorba de acelasi service, dar ambele sunt particulare si nu cred ca diferenta la piese si manopera este chiar asa de mare...
*


motorul ala nu are distributia pe lant? din cate stiu aia pe lant e si mai scumpa si mai complicat de schimbat dar te tine cel putin dublu

@cgb: a vazut masina ta drumuri de genul pitesti campulung? sau cum mai sunt drumurile pe la munte pline de petice mai rele ca gropile? sunt curios cum de n-ai avut nicio problema pana acum. scartaie ceva pe dinauntru? la symbolul meu scartaia suportul de la centura dar dupa vreo 10.000km nu mai facea, probabil ca se tocise.
Modus
si la al meu scataie suportul de centura.
Duyu
Problema cu scartaitul suportului de centura intra la categoria "asa face toate". Daca ii dai cu un pic de WD40 scapi de "problema" cateva luni. wink.gif
Modus
Eu am scapat doar o zi. Am rezolvat partial problema cu putina banda adeziva care reduce jocul respectiv.
slider2
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 9 May 2010, 16:18)
motorul ala nu are distributia pe lant? din cate stiu aia pe lant e si mai scumpa si mai complicat de schimbat dar te tine cel putin dublu

nu stiu daca este asa. daca da atunci comparatia nu mai tine

@cgb: a vazut masina ta drumuri de genul pitesti campulung?

vai de capul meu, ala nu e drum...

*


spy_oh_joy1389
ieri si azi am fost cu clio3 pe acolo. megane-ul e rege cu suspensia aia mai moale, dar nu vreau sa verific jantele ca mi-e frica biggrin.gif . si cu symbolul am fost pe un drum chiar mai nasol decat pe pitesti-campulug(incredibil dar adevarat), mergeam spre Roata-Gratia-Cartojani, spre Bolintin Deal(sau vale nu mai stiu). Si am luat un sant, ca nu era groapa, insa cand l-am vandut, la verificari, a iesit verde-spre galben, deci normal. Cu megane-ul pe acelasi drum mi-am indoit janta, si a trebuit sa schimb amortizor, bascula fuzeta ca sa ii poata face geometria(masina aveam cam 1000km)+anvelopa ca facuse galma. Am luat groapa aia intr-o noapte, ca ma grabeam. Toate reparatiile au dus pe la 35 de milioane(pe casco).
slider2
am gasit si eu drum mai prost ca acea sectiune campulung - pitesti, si anume drumul pana la lacul sfanta ana si cel pana la pestera dambovicioara.

pe la cartojanica (cartojani in limbaj popular tongue.gif ) ce ai cautat?? ai fost la vestita disco de acolo?? tongue.gif
spy_oh_joy1389
nup, tatal meu e de acolo din Udeni( comuna Sarbeni ). Nu prea mi-am petrecut zilele prin zona aia mult, dar in noaptea aia ne grabeam sa o luam pe bunica ca i se facuse rau si sa o ducem la spital ca nu voia sa sune la 112(tipic batranesc/romanesc). Era o noapte ploioasa de nu se putea, scartaiau stergatoarele alea cu care a venit masina de ma innebuneau si combinat cu graba si oboseala acumulata am dat si de groapa aia... cert e ca symbolul e masina mai de drumurile noastre, si fara jante ca s-a dovedit mai rezistenta pe bombardamente.
CGB
symboala mea n-a vazut prea multe drumuri proaste. iar alea pe care le-a vazut le-a parcurs usor' la pas, cu 10-20 km/ora, valsand frumos printre gropi. daca stiam ca un drum e prost si exista o alta ruta ocolitoare, atunci ocoleam (chiar daca distanta era dubla).
suportu de centura mai scoate cate-un chiertanit din cand in cand. da' asa a facut mereu. nu m-am stresat prea mult cu subiectu asta.
in ultima perioada am rarit de tot drumurile cu masina. prefer metrou, tramvai, otobuz, taxi. in bucale cel putin, nu stu daca am facut 1000 km intr-un an. numa in oras ma refer.
chiar daca drumu in bucale ar fi bun, tot se uzeaza ambreiaj, frane...etc. din cauza aglomeratiei. asa ca mai scot tzucalu' (asta e porecla masinii) doar la drumuri lungi. unde nu e nevoie de porniri si opriri dese, de schimbat viteza des, de franat des...etc. probabil d-aia si am doar ceva peste 60.000 km in 7 ani.
eduardsebe
si chiar vrei sa o tii pana la batranete? biggrin.gif
si eu am foarte mare grija la drumurile proaste dar e totusi o masina...
CGB
ma gandeam s-o dau la anu, mai ales ca face 8 ani si tre' schimbata iar distributia. plus ca tot la anu expira si itp-ul.
sincer ma gandeam s-o dau inainte de-a schimba distributia si de-a face iar itp-ul. nu ptr c-ar fi fro problema, da' speram si io la o masinuta noua. totusi vazand la ce bani se invarte un symbol sh, cred c-o mai tin. stiu cum am intretinut masina si n-o dau la pretu care e acu pe piata. parca mi-e mila.
si plus de asta se anunta vremuri negre si gandu' unei masini noi se indeparteaza tot mai mult.
CGB
gandul la o masina noua s-a dus dracu, dupa cum spuneam acum cateva luni. dar nu-i bai, symbolashu' merge ceas. aceiasi baterie, aceleasi planetare, aceiasi rulmenti, per total aceleasi piese ca acum 7 ani cand s-a nascut. mai putin uleiul, filtrele, distributia si o pereche de placute de frana noi, care au fost schimbate conform termenelor. intre timp a mai capatat o zgarietura noua pe usa spate stanga - un copil care invata sa mearga pe bicla s-a dezechilibrat fix in dreptul masinii si s-a proptit cu maneta franei in usa symbolasului. mde...copiii...
se apropie de 70.000 km, iar in septembrie o sa primeasca ulei si filtre noi, conform reviziei anuale.
dincolo de toate astea, fuck reno romania. desi observ o schimbare de atitudine in comportamentul lor si al serviceurilor autorizate, in sensul bun. mai precis nu mai sint asa aroganti si plini de ei. asta si din cauza ca statiile de lucru duc lipsa de masini. dar cu toate astea preturile de service au ramas la fel de nesimtite. de ex filtru diesel ptr clio dci, varianta cu senzor apa=275 lei. asta in conditiile in care acelasi filtru delphi il iei cu maxim 150 lei din restul magazinelor.

dar pana una alta, timpul trece si micul meu symbol rezista incredibil de bine. is curios daca trece si de iarna asta cu bateria din dotare.
Modus
Renault rools!
spy_oh_joy1389
radmasa.gif

Parca esti din Bucuresti, nu? La ce service e 275 lei filtrul de motorina? La Clio 3 al meu m-a costat 200 lei.
Duyu
QUOTE(CGB @ 11 Aug 2010, 11:05)
acelasi filtru delphi il iei cu maxim 150 lei din restul magazinelor.
*


Ieri am cumparat de la Augsburg Militari filtru Delphi (HDF913) cu locas pentru senzor, la 115 RON. wink.gif
diesel_power
Super ieftin. Restul pieselor tot de la Augsburg ?
Laurentziu83
In Galati e 140 de lei filtrul ala de Clio diesel, la reprezentanta. Sigur pentru Clio ai intrebat?
S4b1n
Se poate sa fie asa ieftin. Si eu pentru ultima revizie l-am luat de la distribuitor original Delphi cu putin peste 100 lei (nu stiu exact pretul pentru ca nu am primit factura.. dar minimizand pretul celorlalte cumparate, nu iese mai mult de 130 lei). Sunt mari diferente de preturi de la o reprezentanta la alta. Spre ex. la Redac Craiova eu am platit 275 lei pe el acum 1 an.
CGB
nu-s din bucuresti decat asa ocazional. de fel is din targoviste. si acolo am si facut toate reviziile. mai precis la mavexim targoviste. ia dati un telefon si intrebati de preturi la piese. sa vedeti ce scoruri au baietii. dati pa spate instantaneu.
si sigur ptr clio am intrebat, le-am dat si seria din talon. chiar m-a recunoscut dupa seria aia ca-s clientu lor. da-s nesimtiti, pa saracia asta sa aiba asa preturi.
oricum de ani de zile decat manopera o fac la ei. piesele mi le iau de unde pot. anu trecut am facut eroarea (de lene) sa apelez la ei ptr revizie cu piesele lor. ptr filtrul diesel, filtru ulei, 5 l de ulei si testu pa calculator, m-au facut de aproape 7 mil.
Duyu
QUOTE(diesel_power @ 11 Aug 2010, 19:49)
Super ieftin. Restul pieselor tot de la Augsburg ?
*


Majoritatea da... Unele de la Augsburg, altele de prin Vitan, iar kiturile de distributie si accesorii o sa le iau de la reprezentanta Renault pentru ca am gasit numai facaturi, ambele venind cu ~150 lei mai scumpe la reprezentanta.

QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Aug 2010, 21:09)
In Galati e 140 de lei filtrul ala de Clio diesel, la reprezentanta. Sigur pentru Clio ai intrebat?
*


Da. smile.gif Nu numai am intrebat, ci l-am si cumparat! Oricum foarte bun pretul celor de la Augsburg... de exemplu la Rune acelasi filtru 155 lei. Nu strica un mail sau un telefon in mai multe locuri inainte sa cumperi cate ceva...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.