Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Agata pedala sau cablul de acceleratia
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
emil_t
Nu stiu de ce dar acceleratia se apasa greu la inceput, problema e ca o apas tare ca sa mearga si fiindca trebuie sa apas tare dupa ce isi da drumul pedala se tot duce si turatia ajunge pe la 2.200 rpm si mi se pare foarte mult pentru pornit de pe loc.

Nu prea stiu ce probleme poate avea, am incercat sa ma uit sa vad pe unde trece cablu de acceleratie, sa il ung si nu am resuit ca 1. e sub capacu de la filtru de aer si 2. imi era frica sa nu dau ulei unde nu trebuie, vreau sa intreb,


A mai avut cineva probleme asemanatoare ?
Imi poate da cineva o poza cu partea din de sub filtru de aer a cablului ?
Are cineva o parere ce ar putea fi ? Sa fie chiar de la pedala de accleratie nu de la cablu ?

mosu86
QUOTE(emil_t @ 5 Feb 2009, 00:22)
Nu stiu de ce dar acceleratia se apasa greu la inceput, problema e ca o apas tare ca sa mearga si fiindca trebuie sa apas tare dupa ce isi da drumul pedala se tot duce si turatia ajunge pe la 2.200 rpm si mi se pare foarte mult pentru pornit de pe loc.

Nu prea stiu ce probleme poate avea, am incercat sa ma uit sa vad pe unde trece cablu de acceleratie, sa il ung si nu am resuit ca 1. e sub capacu de la filtru de aer si 2. imi era frica sa nu dau ulei unde nu trebuie, vreau sa intreb,
A mai avut cineva probleme asemanatoare ?
Imi poate da cineva o poza cu partea din de sub filtru de aer a cablului ?
Are cineva o parere ce ar putea fi ? Sa fie chiar de la pedala de accleratie nu de la cablu ?
*


Cablul este de vina ai spire rupte in cablu si agata pe camasa
SYL
Cel mai probabil e de vina cablul de acceleratie. Ar fi bine sa il schimbi de urgenta, sa nu se rupa de tot si sa ramai in drum...Din ce stiu eu costa cam 20 lei...
emil_t
e greu s-o schimbi "in spatele blocului" ?
si la service cat cere manopera ?
djasu82
Cablul de acceleratie se schimba usor ... se da jos filtrul de aer complet ambele plastice se desface piulitele de la rezervorul care tine lichidul de racire ... se desface cablul de acceleratie de pe corpul clapeta... dupa aceea se trage siguranta de sub rezervorul lichidului de racire se baga sub bord si se desface cablul de acceleratie ...Se trage complet pe la compartimentul motor. Operatiunea e invers... S-ar putea sa ai belele cu arcul de la corpul clapeta... Verifica cu mana daca revine la loc accelerend pe loc tija de la corp clapeta. Daca nu revine ai probleme cu arcul care tine inchisa clapeta de acceleratie.
Marco24
Am schimbat cablul de acceleratie saptamana trecuta...nu ai nevoie sa dai jos carcasa filtrului de aer...asa cum zice djasu trebuie sa desfaci cele 2 piulite care tin vasul de expansiune. Cablul se schimba in 15-20 de minute si costa 15 lei. Portiunea cablului cu arc, care este montata pe tabla cu vasul de expansiune, se detasaza prin rotire.

P.S. Si mie imi agata cablul dar, spre surprinderea mea, nu avea "fire" rupte. Cred ca se formase pe undeva un canal..si acolo agata.
Tonypardaf
rezervorul de lichid de racire nu are nici o treaba cu cablul de acceleratie,dar dupa cum zic unii cred ca daca vrei sa schimbi cablul de acceleratie trebuie sa dai motorul jos radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Marco24
...am zis sa-l dea jos pentru a facilita accesul la mufa de prindere de pe tabla cu vasul de expansiune(poate nu se prinde din prima cum sa-l desfaca). Nu sunt toti asa experti ca tine, ironicule Tony. dry.gif
ALY89STAR
Salutare!

Nu ca as fi eu Gica-Contra, dar in reteaua DACIA si CAVAR AUTO am gasit 2 tipuri de cablu de acceleratie de SUPERNOVA la uimitoarele preturi de 65RON si 80RON!!!

Si eu am aceasi problema ...merge...gripat acolo unde am nevoie sa nu mearga asa...cel mai mult....la plecarea de pe loc!

Cand am vazut scorurile....NO WAY!

Daca tot sunt colegi ferm convinsi ca acel cablu exista la pretul asa...UNDER-20-RON...ii rog sa puna si locatia magazinului!

Si da...cablurile le-am verificat pe amandoua tipurile si aveau nailon(strat protector) si pe sufa si pe prostia de arc elicoidal(camasa)!!

Numai bine!
emil_t
stie cineva cum se prinde de pedala de acceleratie ?
Marco24
emil...cablul are la capatul dinspre pedala un clips(nu stiu cum sa-i zic), ca o sageata cu 2 aripioare si se baga in orificiul aflat pe tija pedalei de acceleratie prin presare.

aly...pentru Cluj-Napoca, cablul se gaseste la 15 ron pe strada Brancusi(se urca din P-ta Cipariu, pe dreapta). Mai mult ca sigur la banii astia nu e de origine..dar sa fim seriosi, la 80 ron imi cumpar cabluri pentru cate zile o avea msina asta(ce diferenta poate fi intre ele).
djasu82
QUOTE(Tonypardaf @ 6 Feb 2009, 21:37)
rezervorul de lichid de racire nu are nici o treaba cu cablul de acceleratie,dar dupa cum zic unii cred ca daca vrei sa schimbi cablul de acceleratie trebuie sa dai motorul jos radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
*


Tu ar trebui sa fi concis la subiect nu la ce se scrie ... una la mana vas de expansiune sau rezervor recipient pentru lichidul de racire e acleasi drac.
Tonypardaf
QUOTE(djasu82 @ 7 Feb 2009, 09:42)
Tu ar trebui sa fi concis la subiect nu la ce se scrie ... una la mana vas de expansiune sau rezervor recipient pentru lichidul de racire e acleasi drac.
*


nu am spus eu treaba asta ,dar ma mir cum naiba sa rupt cablul ala de acceleratie ca doar nu e cine stie ce efort pe el smile.gif
emil_t
am dat cu putin de wd-40 pe la niste piulite pe unde trece cablu de acceleratie prin spatele carcasei filtrului de aer, nu mai agata asa tare vreme de 30 min, si dupa iara incepe :|.

poate defapt sa nu se fi rupt fire din cablu si sa nu fie uns acolo la corpul clapet si arc ?
Marco24
emil..mai bine schimbi cablul ca nu e mare filosofie. Si eu l-am schimbat ca agata..dupa ce l-am dat afara nu avea nici un fir rupt. Eu cred ca se formeaza ceva sant pe interior si acolo se blocheaza.
S.Alex-F
Sal'tare!

Mai baieti....cablul de acceleratie nu e mare inginerie!
Nu mai dati sfaturi directe spre schimbare ca nu e cazul la toti!

In primul rand...trebuie ca fiecare sa afle daca "buba" este de la cablu...si asta se face mai usor decat competarea vasului cu lichid pentru parbriz!gluma radmasa.gif )

Desfaceti mai intai clipsul de pe parghia corpului clapeta ca sa se detensioneze cablul,
Apoi se cauta o pozitie favorabila in interiorul masini cu jumate din corp si cu ajutorul unei lanterne se localizeaza ambele contre ale fluturasului din capatul cablului de acceleratie ce se fixeaza in "gaura din sarma" pedalei!

Se scoate cablul de tot, eliberadu-l si din sistemul de fixare de pe caroseria masinii prin impingere si rasucire 90de grade(la stanga sau la dreapta-depinde de cum a fost rasucit la montare)e ca busonul de la rezervor

Odata dat jos verificati daca se simt rezistente neobisnuite la culisarea acestuia in mod liber!
De cele mai multe ori ca si in cazul meu alaltaieri cand l-am schimbat cablul nu are nimic in plus fata de starea initiala (scos din tipla) decat particule de praf(A SE DEGRIPA CU "MAI BINE NU")

Acum ca l-am schimbat am realizat ca beleaua nu e de la cablu....nici de la corpul clapeta(l-am curatat si pe el cu ocazia asta)...ci de la PORCARIA aia de SARMA numita de DACOSERV pedala de acceleratie!

Daca vrem ceva ca lumea trebuie ori sa schimbam pedaua dar e nonfezabil(dar cine are timp si bani ....recomand)...fie sa procedeze ca mine...

Am lasat jocul cursei un pic mai mare(1-2mm la corp clapeta) si am montat pe SARMA AIA IDIOATA un arc de tip clema ce tine pedaua tesionata mereu...adica nu se mai "balangane"!

Inainte de a incheia va mentionez ca nu am gasit decat de solenza-supernova si nu e bun sistemul de prindere in caroserie, si cel mai apropiat era la sistemul de prindere...cablul de nova...dar nu avea clipsul ala de la parghia corpului clapet...asa ca l-am imprumutat de la cel vechi!

Am incredere ca va descurcati si intelegeti ce va zic!
Din nefericire nu avem o pedala de acc ca si LOGANUL ca deh!

Sanatate!
marcykone
Mda....problema asta o am si eu acum...oare cat o costa o pedala de acceleratie?
Remus66
Problema expusa de catre initiatorul topicului am avut-o si eu la un moment-dat pe vremea cind aveam Supernova.
Ca sa nu las loc de indoieli mai explic cum se manifesta la mine.
Pedala de acceleratie se intepenea, nu foarte tare, dar suficient cit sa simti la picior si sa fie deranjant, dar numai in pozitia de repaos, adica cu motorul la realnti.
De aceea la plecarea de pe loc, aparea un fenomen deranjant si enervant, caci apasam si nu crestea turatia si deodata scapa brusc.
Am verificat cablul, pe care l-am si uns cu aceasta ocazie, dar nu era el vinovat, ba chiar mergea frumos.
De vina era clapeta de acceleratie, care datorita funinginii si mizeriei formate in jurul ei, mai ales sub ea, se intepenea in pozitia de repaos.
Rezolvarea a venit prin demontarea corpului clapetei de acceleratie de pe masina si curatarea de jur-imprejur a scaunului clapetei, (un inel metalic) cu ajutorul unei cirpe fine umede si gresarea fina a lagarelor clapetei cu putin ulei. In tot timpul operatiei de curatare am tinut clapeta deschisa cu ajutorul unui deget.
De atunci si pina cind am vindut masina nu a mai facut acest defect.
emil_t
eu am incercat sa vad daca e devina pedala ridicand-o in sus, astfel incat sa nu actioneze cablul si am observat ca are cursa libera, iar urmatoarea etapa o voi face saptamna viitoare cand schimb si planetarele (o duc la un nea mesterul) si am sa-l rog sa schimbe el cablul
djasu82
de parca pe tine te doare mana sa desfaci vasul cu lichid de racire si sa introduci cablul in interior si sa-l cuplezi la pedala ...
Maskatu
Umbland la agrafa din compartimentul motor a cablului de acceleratie, se poate "regla" pedala astfel incat sa fie mai "tare" sau mai "moale". Cred ca cel mai bine este sa fie la mijloc, pe canelul central. Acum depinde si de uzura cablului. Poate ca daca reglezi cablul pe acelasi canel la 2 masini diferite, pedala nu va fi la fel de tare/moale. Deci se regleaza dupa preferinta. Va urcati in masina, mutati agrafa mai in fata mai in spate pana ajunge la cerintele dorite.
emil_t
QUOTE(djasu82 @ 16 Feb 2010, 12:53)
de parca pe tine te doare mana sa desfaci vasul cu lichid de racire si sa introduci cablul in interior si sa-l cuplezi la pedala ...
*



da stiu ce zici, dar e rece afara si n-o sa-mi ceara mare lucru ptr schimbatul de cablu.

nu ai niste poze cu afraga de la cablu ca nu prea imi dau seama, mersi
Maskatu
Uita-te la motor in dreapta sub carcasa filtrului de aer. O sa vezi cablul care intra intr-un mustuc de plastic cu caneluri. Pe unul din caneluri se afla agrafa metalica. Nu ai cum sa nu o vezi.

Bafta.
djasu82
pai cum e mustucul ala de plastic prins in corpul clapeta asa e si in cel de la acceleratie . Vechiul cablu de acceleratie de la super nova a fost prost era prea subtire si eu am avut probleme cu el s-a rupt si am ajuns cu ea acasa ruland la relantii... ambreaj frana biggrin.gif
Am cumparat altu 10 lei bucata si surpriza dau sa vad ca acel cablu cumparat era mult mai gros avea mai multe lite otelite pot spune fata de cel original ... am turnat putin ulei de motor pe interior pentru gresare si l-am montat. Rulez cu el de 3 ani fara probleme.
serviccom
QUOTE(Remus66 @ 15 Feb 2010, 23:15)
Problema expusa de catre initiatorul topicului am avut-o si eu la un moment-dat pe vremea cind aveam Supernova.
  Ca sa nu las loc de indoieli mai explic cum se manifesta la mine.
Pedala de acceleratie se intepenea, nu foarte tare, dar suficient cit sa simti la picior si sa fie deranjant, dar numai in pozitia de repaos, adica cu motorul la realnti.
De aceea la plecarea de pe loc, aparea un fenomen deranjant si enervant, caci apasam si nu crestea turatia si deodata scapa brusc.
Am verificat cablul, pe care l-am si uns cu aceasta ocazie, dar nu era el vinovat, ba chiar mergea frumos.
De vina era clapeta de acceleratie, care datorita funinginii si mizeriei formate in jurul ei, mai ales sub ea, se intepenea in pozitia de repaos.
Rezolvarea a venit prin demontarea corpului clapetei de acceleratie de pe masina si curatarea de jur-imprejur a scaunului clapetei, (un inel metalic) cu ajutorul unei cirpe fine umede si gresarea fina a lagarelor clapetei cu putin ulei. In tot timpul operatiei de curatare am tinut clapeta deschisa cu ajutorul unui deget.
De atunci si pina cind am vindut masina nu a mai facut acest defect.
*



Aceeasi problema o am si eu, am desfacut corpul clapeta si l-am curatat de cateva ori la intervale de timp diferite, se simte si la mine ca tine clapeta de acceleratie in pozitia de inchis (relanti), s-a uzat un pic si inchide aproape perfect si tine un pic cand vreau sa plec de pe loc, asta dimineata cand e rece motorul, daca se incalzeste nu mai face, e un pic deranjant dar nu am ce sa-i fac, am incercat direct corpul, am tras de clapeta cu mana s-o deschid si stiu sigur ca din cauza clapetei este, nu am de gand sa cumpar corpul ca e scump.
De revenit imi revine pedala nu am astfel de probleme, iar la cei care le revine greu pedala de acceleratie, incercati sa demontati cablul de pe pedala si miscati pedala vedeti daca ea tine, daca ea tine e posibil sa fie de la bucsele alea de plastic sau teflon pe care culiseaza, nu stiu daca e ca la vechea dacie (putin spray degripant acolo sau vaselina si probabil se rezolva).


16 Feb 2010, 18:45:
QUOTE(Maskatu @ 16 Feb 2010, 12:59)
Umbland la agrafa din compartimentul motor a cablului de acceleratie, se poate "regla" pedala astfel incat sa fie mai "tare" sau mai "moale". Cred ca cel mai bine este sa fie la mijloc, pe canelul central. Acum depinde si de uzura cablului. Poate ca daca reglezi cablul pe acelasi canel la 2 masini diferite, pedala nu va fi la fel de tare/moale. Deci se regleaza dupa preferinta. Va urcati in masina, mutati agrafa mai in fata mai in spate pana ajunge la cerintele dorite.
*



Din agrafa aia se regleaza pozitia pedalei unde sa stea, mai sus sau mai jos, cred ca asta ai vrut sa spui si tu, dar nu am inteles eu bine.
Maskatu
Da serviccom. La asta ma refeream. Cand pedala este "mai sus" automat este mai tare, cand pedala este "mai jos" este mai moale. Cu alte cuvinte se "regleaza" (daca putem sa spunem asta) atat pozitia cat si duritatea. Pozitia ideala este undeva la mijloc.
serviccom
Corect.
marcykone
Cum am spus mai sus am avut si eu probleme ...am akimbat cablul de acc,ala era de vina...nu pedala..20 de lei a costat montajul,acum cred k pot sa-l skimb si eu...atentie la simptome k pot fi inselatoare,eu am riscat sa skimb cablul si am avut noroc,el a fost de vina...dar la altiii...atentie!
djasu82
L-a a mea e reglata mai jos nu o tin asa de sus , ideea e sa o reglezi in asa fel calcata la podea clapeta de acceleratie sa fie in pozitie verticala nu oblica data peste maxim sau oblica sub maxim.

@serviccom i-a sa te uiti tu putin la clapeta vezi ca are un mic surubel care o regleaza cat sa stea intredeschis... oricum cu ea inchisa tot isi face treaba motorasul pas cu pas se deschide la maxim sau ma rog in functie de cat are nevoie pentru imbogatire.
Dupa ce ai reglat din acel surubel pune vopsea ca sa se intareasca sa nu sara la vibrati , oricum turatia trebuie sa se mentina la 750 de ture asta o verifici cu un turometru electronic cu motorul incalzit nu arunca banu pe alt corp clapeta tongue.gif
serviccom
Pai stiu de surubul care regleaza pozitia la clapeta si nu vreau sa umblu la el ca poate se deregleaza proportia de aer. Stiu ca motorasul vine si compenseaza dar am pus-o pe tester iar regimul de relanti era in valoarea prescrisa. In cazul unui exces de aer acesta se modifica (aer fals) si vine si compenseaza prin pozitionarea motorasului pas cu pas in pozitia optima unui mers la turatia de 750 rot/min la relanti, iar valoarea aia se modifica. Nu stiu daca e rau sau bine sa aiba alta valoare dar la mine e acolo unde trebuie. Surubul ala e reglat cu precizie si e si sigilat cu vopseaua aia rosie, acuma nu stiu daca nu o mai fi umblat cineva pe acolo. Mersi pentru sfat djasu, la urma urmei imi face la prima plecare de pe loc, e cam naspa ca nu e asa cum ar trebui dar asta e ma obisnuiesc cu ideea.
CIPTUNING
Cand va ramane pedala blocata si apasati ambreiajul sa schimbati viteza, vi se intampla sa sara turatia in 5000 de ture?
Intreb pt ca, la aria Slz este o discutie despre turarea fara motiv in zona rosie, cand se schimba viteza, si cineva a avansat ca si cauza, blocarea acceleratiei.
Desi pare logic, la noi pedala nu da nici cel mai mic semn ca ar ramane blocata mai jos decat ar fi punctul ei maxim (cum spuneti ca se observa la voi), cablurile gresate, etc...
djasu82
poate nu are reglat corect cablul sau are lite rupte sau probleme cu arcul de la fluture ( clapeta) .
Nu am avut probleme de acest gen nu mi-a sarit . Sa nu aveti reglat prost agrafa care intareste pedala .
adrian.petrov
Am inlocuit si eu azi cablul de acceleratie, la Supernova din dotare, intrucat mi s-a rupt cand imi era lumea mai draga ( noroc ca aveam o sarma prin masina de am venit acasa vreo 35 km, cu acceleratia la mana ).
De rupt cablul s-a rupt ca la toata lumea de langa pedala de acceleratie.
Colegul "SPIRIDON" a spus : Atunci cind mi s-a rupt cablul de acceleratie , am tras pe dreapta , am deschis capota, cablul rupt de langa pedala l-am tras afara si l-am strecurat pe sub capota prin geamul de la usa si... mi-am continuat mersul cu acceleratia la mina !!! - deci in situatii de CRIZA , nu disperati, fiti un pic lucizi si actionati in consecinta.
Nu am gasit cablu de Supernova (127 cm ), am gasit de Solenta ( 96 cm ) la 35 lei.
Am demontat cablul vechi si i-am luat prinderea de pe masina ( ca difera ) si am mai taiat cca 4 cm din camasa cablului pt.ca imi statea pedala de acceleratie prea ridicata ( ca pedala de ambreiaj si era si cam tare ).
Eu nu ma misc prea repede, mi-a luat cam 90 minute ( treaba un pic cam migaloasa ) - as fi preferat un cablu original de Supernova ca sa-l pun direct fara probleme.
Inainte de montaj, l-am gresat cu vreo 10-15 picaturi de ulei de motor.

Succes amatorilor !!! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.