mitu2002
6 Feb 2009, 10:35
salutare
vo rog sa ma lamuriti si pe mine la o dacie din 99 bord cn carburatie de ce imi sta martorul cu semnul exclamarii mereu aprins (la cele pe injectie acel martor de stinge dupa citeva secunde de la punerea contactului)
ce am facut in incercarea de a remedia problema :
verificat nivel ulei --ok :verificat antigel -- ok ;verificat nivel lichid de frina -- ok
verificat incarcare--ok martorul s-a aprins (sau cel putin atunci am observat) dupa inlocuirea bateriei de 55amperi cu una pt disel de 75 amperi
de la ce credeti ca ar putea fii ??? ca io unul nu pot sa imi dau seama si nu prea vreau sa ma duc la servis ca nu mai am incredere nici de -o culoare dar asta e o alta poveste
jcdenton
6 Feb 2009, 10:51
"Tati, da frana? ... de mana ?"
Frana de mana ridicata sau contactul de la ea cu probleme sau daca ai pompa de frana cu ICP problema poate fi de acolo.
ydaniel
6 Feb 2009, 11:31
avarie in sistemul de franare!
adica nu mai ai decat un circuit-celalalt are o scadere de presiune!
scoti sonda ICP, cu motorul oprit dai cateva pedale, o pui inapoi si gata.
iulica89
6 Feb 2009, 16:24
Salut! sau daca ai senzor de indicare nivel lichid frana e posibil ca plutitorul sa se fi spart sau fisurat...am avut si eu aceeasi problema acum 3 luni si acum nu se mai aprine senzorul...La mine beculetul de avertizare era pentru nivel lichid frana...poate la tine e alfel...cel mai bine consulti intai cartea masinii si vezi pentru ce indica martorul acela si poti incepe de acolo.Bafta
nelu_1985
6 Feb 2009, 19:26
pastila zilei azi dimineata......ma trezesc ca se aprinde becul (!) = alte pericole palpaind intermitent uneori ramanand aprins chiar; ajuns la destinatie ridic capota si sar pe pompa de frana, toate in regula, ma duc sa pornesc dinnou motorul si canci pornire.....s-a rupt papucul de la firul de excitatie al bobinei electromotorului, iar in mers facea scurt undeva, motivul pentru care se aprindea becul (!); Tin sa precizez ca firul cu pricina a fost inlocuit de cca o luna pusi papuci noi la ambele capete, dar efectiv papucul ala s-a rupt in 2 deci nu s-a rupt firul de la insertizare... Asa ca inca un lucru bun, becul ala te anunta si de alte avarii in afara sistemului de franare
mitu2002
10 Feb 2009, 08:36
ok merci de raspunsuri O sa o iau iar la bibilit
inclusiv pt eventuale scurgeri de curent
ma apuc de documentat si in privinta I C P-ului
QUOTE(nelu_1985 @ 6 Feb 2009, 19:26)
becul ala te anunta si de alte avarii in afara sistemului de franare
becul ala se mai aprinde si cand scade presiunea uleiului sau creste temperatura apei.
Probabil la tine era foarte subturat motorul, presiune mica, becul palpaia.
diaconuliviu
10 Feb 2009, 13:36
Becul (!) este aprins SINGUR la avarie pe pompa de frina (ICP) sau uzura placute (la cine a montat placute cu senzor si are legaturi facute). La presiune mica, pilpiie odata cu becul de la ulei (daca ala nu e ars, dar daca la pornire is toate aprinse, nu e cazul).
nelu_1985
10 Feb 2009, 13:40
QUOTE(Ov @ 10 Feb 2009, 10:46)
becul ala se mai aprinde si cand scade presiunea uleiului sau creste temperatura apei.
Probabil la tine era foarte subturat motorul, presiune mica, becul palpaia.
Nu era vorba de presiune sau de motor subturat, se aprindea la 90 intr-a 5-a si nici gand sa se aprinda odata cu el si becul la ulei, atunci facea firu ala scurt pe acolo si deaia se aprindea, testat pe urma...
Red_Bull
10 Feb 2009, 19:05
acelasi bec se aprinde si daca pompa de frana intra in avarie.......
tzepesch
10 Feb 2009, 23:29
ce fir si unde duce se leaga la icp?
inainte avea un martor doar pt nivelul de lichid in vas. acu avand pompa cu icp unde sa leg sonda?
diaconuliviu
11 Feb 2009, 08:00
Pe instalatie sint doua fire, aferente "sondei de nivel" de care spui: unul e masa, altul e fir de masa pentru lampa (!) care e legata la +. Ala se leaga la ICP, care "pune la masa" acel fir in cazul "avariei". Daca nu ai (!) ci "BRAKE", la fel, identifici firul care pus la masa provoaca aprinderea "BRAKE" dupa pornirea motorului.
mitu2002
11 Feb 2009, 08:43
am re verificat cam toata instalatia electrica din compartimentul motor
dat cu sprei peste tot pe unde erau oxizi
modelul de vas la sistemul de frinare e fara plutitor
am luat lichid am umplut vasul degeaba nu se stinge becu
am facut citeva pedale in forta tot la fel bec aprins oare cum se scoate pompa de frina din modul de avarie
frine am destul de bune tine progresiv pina la blocarea rotilor la prima pedala; frina de mina la fel tine f bine nus ce dreac are oa sa mai caut pe forum poate gasesc raspuns la problema asta
QUOTE(mitu2002 @ 11 Feb 2009, 08:43)
am facut citeva pedale in forta tot la fel bec aprins oare cum se scoate pompa de frina din modul de avarie
Dar tu cand ai dat ca "nervosu" cateva pedale energice , ai scos
"contactorul cu revenire " (
corect ) ,cheie de 22 parca , asta daca ai pompa cu ICP si 4 conducte ...
diaconuliviu
11 Feb 2009, 11:09
Nu e manocontact (ca nu e sensibil la presiune). E un simplu contact cu revenire.
mitu2002
12 Feb 2009, 08:32
nu , nu am scos contactul pt ca nici nu stiam clar care este
intre timp am gasit un topic in care se da mura in gura despre acest contact si ICP Cum aseara vremea era nasoala si din cite vad si azi la fel astept o ameliorare a vremii si ma apuc de treaba (mai ales ca am priceput cum functioneaza tot sistemul si ce face ICP-ul)
merci inca o data
chiar am scos la inprimanta pasii care trebuie urmati pt aerisire si/sau scoatere din modul de avarie(by minel)
roland
12 Feb 2009, 08:56
Deci
- in pompa de frana (de fapt la acel manocontact) intra un fir; scoate-l; daca se stinge becul e clar, e o problema la pompa; NU te multumi ca se stinge becul, problema iti va ramane si te risti foarte tare
- daca nu se stinge, se poate ca un fir de la senzorii de la placutele de frana sa fie intins si sa faca masa; si atunci ti se aprinde becul; desfa contactele respective (te uiti langa placute, iese un fie din ele) si, daca se stinge, e de acolo
- spuneai ca ai schimbat bateria; 75A e o valoare mare pentru o Dacie 1310; e posibil sa nu o poata incarca alternatorul si atunci, cred, se aprinde becul; pune o baterie de 55A (imprumuta una) si vezi daca mai face
mitu2002
13 Feb 2009, 10:52
asa o sa procedez in privinta icp-ului
bateria am primit-o cadou de la cineva are 2 ani si era banuita ca sulfatata dar era doar descarcata pina acu (toata iarna)nu a facut figuri E ORIGINALA FORD
o sa incerc intii sa rezolv icp-ul si daca nu da rezultate o sa ma gindesc si la alte probleme (am si bateria de 60A are 5-6 luni pe masina pusa la pastrare)
adrianne
13 Feb 2009, 17:43
Cum adica o baterie de 75 A e mare, (exceptie ca fizic, da, e mare)? Eu am de 80A (era cea mai mare din raft
) si te asigur ca alternatorul de 36A
o incarca.
mitu2002
16 Feb 2009, 09:05
s-a rezolvat doar cu scoaterea pompei din modul de avarie
debontat bulbul de la icp urcat in masina facut 5 pedale tapene
montat inapoi maimuta de bulb de la icp pus contact bec aprins
..... pornit motor bec stins
multani la toata lumea
QUOTE(mitu2002 @ 16 Feb 2009, 09:05)
pus contact bec aprins
..... pornit motor bec stins
multani la toata lumea
Asa si trebuie, cand pui contactul , sa se aprinda atat becurile de apa-ulei cat si cel (!) si cand pornesti motorul , sa se stinga .
Ne bucuram ca ai reusit sa iti rezolvi problema , muuuuuuti km fara probleme !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.