Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nivel ridicat in vasul de expansiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Popa Costel
salut. sunt membru nou, asa ca nu ma luati tare.am o problema care se manifesta cam asa: dupa ce am mers cam 15 km drum intins, am oprit, am ridicat capota si am vazut nivelul ridicat in vas, dupa care am pus mana pe motor si era super fiebinte. caldura pornita, furtunele tur-retur circuit fierbinti. e normal?
Mr_Devil83
pai fierbinte cat inseamna ?

90 de grade?
Popa Costel
cred ca am rezolvat. am scos termostatul, am mers fara el vreo 8 km oras,adica 1-2-3-a si nu mai era incins motorul.cred ca termostatul e de vina, il schimb si va zic cum e. bafta multa.
Mr_Devil83
schimba-l urgent si daca vrei sa nu termini de tot motorul ala nu mai umbla fara termostat.
lapcat
Măsuratul temperaturii cu mâna nu-i metodă științifică. De aia ai ceas în bord.
v_razvan_c
QUOTE(Popa Costel @ 6 Feb 2009, 22:56)
salut. sunt membru nou, asa ca nu ma luati tare.am o problema care se manifesta cam asa: dupa ce am mers cam 15 km drum intins, am oprit, am ridicat capota si am vazut nivelul ridicat in vas, dupa care am pus mana pe motor si era super fiebinte. caldura pornita, furtunele tur-retur circuit fierbinti. e normal?
*




Nivel ridicat in vas? Fierbea, sau era mai mult decat era pus... unsure.gif
hordeagabriel
QUOTE(lapcat @ 7 Feb 2009, 18:04)
Măsuratul temperaturii cu mâna nu-i metodă științifică. De aia ai ceas în bord.
*


Nici ceasul nu este foarte exact..Am vazut la un prieten era mult peste limita normala, am deschis capota si motorul nici nu se incalzise bine. Mi-a spus spus ca la el asa indica. E mai mult orientativ..
tzepesch
daca nu-ti bolboroseste in vas, sa auzi efectiv cum FIERBE nu-ti fa probleme. pt linistea ta schimba termostatul. si ceasul e esential la dacie ca si ala de ulei. ala totusi mai putin. dar cel de apa DA.

nu mai merge fara termostat! daca gasesti VERNET fr. ar fi ideal.

motorul oricum devine f cald. sa zicem ca acum pe temperatura asta ar trebui s poti tine mana pe capacul culbutorilor. daca insa e incins rau nu e a buna! stropeste cu apa capacul se evapora imediat?

termostatul nou, mai ales daca e badotherm sa zicem, verifica-l intai in apa fiarta. pune la incalzit apa calda cu termostatul in ea. oa un mom dat o sa inceapa sa se deschida. daca da in clocot apa si termotatul nu s-a miscat e de schimbat...
lapcat
La mine termostatul vechi rămânea deschis, deși testul în vasul cu apă pe aragaz l-a trecut. S-a deschis, s-a închis, dar apa mea era supra răcită. Am luat alt termostat și acum totul e ok.
Tot pe ceasul din bord mă bazez. Orientativ cum e, dar când se aprinde becul roșu înseamnă că e în călduri. biggrin.gif
Popa Costel
salut. am schimbat termostatul, am aerisit,fireste si am facut un drum mai lung, la tara, pe un traseu mai greu, cu multe pante. la dus, totul ok, in sensul ca am oprit dupa ceva mers si motorul abia caldut, caldura in masina grupa mare, eu care ma plangeam de frig tot timpul. la intoarcere, caldura nimic. am oprit iar, am verificat radiatorul si, surpriza sau nu, jumate era cald, jumate rece. am facut din nou aerisire, am strans defurtunul ala gros cu termostatul si am vazut ca in borcan facea bule. in fine, am plecat si am constatat ca am caldura chiar bine, dar numai pe jos. intrebare: sa fie radiatorul infundat sau cu multe depuneri pe el? mentionez ca AM RADIATOR DIN ALA MIC, TIP VECHI, care se vede ca a mai fost cositorit de vechiul propietar. va rog ajutati-ma cu un sfat.
hordeagabriel
Popa Costel daca ai observat bule in vasul de expansiune e probabil sa ai ciupita garnitura de chiulasa.
thedragon
Mai bine uitete in vas sa vezi daca ai ulei, am aceeasi problema ca a ta si mie nu imi ies bule dar am ulei in vas. Mie imi mai fluctueaza temperatura alt semn al garniturii
ionut_09_RWX
QUOTE(Popa Costel @ 9 Feb 2009, 11:07)
am facut din nou aerisire, am strans defurtunul ala gros cu termostatul si am vazut ca in borcan facea bule. ....... AM RADIATOR DIN ALA MIC, TIP VECHI, care se vede ca a mai fost cositorit de vechiul propietar.
*



QUOTE(hordeagabriel @ 9 Feb 2009, 13:18)
Popa Costel daca ai observat bule in vasul de expansiune e probabil sa ai ciupita garnitura de chiulasa.
*




gabriel, omul a aerisit furtunul de la termostat, ce vroiai sa iasa de acolo??? ...pesti??? are radiator mic, jumate cald, jumate rece......., cum sa nu se incinga.... nici vorba de garnitura de chiuloasa... bagi omul la pareri si se da cu ea de stalp...

costel, sa nu mergi nene cu carton ca d-aia fierbe, si daca nu iti permiti sa iei alt radiator incearca sa il cureti pe ala, sau ce a mai ramas din el pt ca tu ai celule anulate(cositorite....), sau ochii pe ceas si aerisiri mai dese.
bafta
hordeagabriel
Ionut, nu e cazul sa fii ironic. Probabil nu am citit bine sau am inteles gresit..Credeam ca apar bule de aer in borcan mereu nu doar dupa aerisire. Acest lucru ar constitui un semn al ganiturii de chiulasa ciupita. Nu? Scuze initiatorului pt o eventuala confunzie cauzata de postul meu anterior.
ionut_09_RWX
QUOTE(hordeagabriel @ 9 Feb 2009, 20:12)
Ionut, nu e cazul sa fii ironic. Probabil nu am citit bine sau am inteles gresit..Credeam ca apar bule de aer in borcan mereu nu doar dupa aerisire. Acest lucru ar constitui un semn al ganiturii de chiulasa ciupita. Nu? Scuze initiatorului pt o eventuala confunzie cauzata de postul meu anterior.
*


si eu imi cer scuze... a fost cam rau...
Mr_Devil83
aeriseste calumea circuitul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.