Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lant distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristicipaian
Salut!
imi scartaie ceva undeva in fata motorului, alternatorul nu e, delcoul nu e, nu stiu, pompa de apa sa aiba un rulment, sa fie lantul de distributie?!
hordeagabriel
Ca sa verifici pompa de apa si alternatorul da jos cureaua si porneste motorul cateva secunde. Daca nu se mai aude e clar ca ori pompa ori alternatorul sunt de vina. Pana acum 1-2 saptamani si pe mine m-a chinuit un scartait. In cazul meu a fost garnitura de la galeria de evacuare.
argon
lantul zdrangane, nu scartaie.
ydaniel
poate ai cureaua uzata sau slabita.
Minel
QUOTE(cristicipaian @ 8 Feb 2009, 01:03)
Salut!
imi scartaie ceva undeva in fata motorului, alternatorul nu e, delcoul nu e, nu stiu, pompa de apa sa aiba un rulment, sa fie lantul de distributie?!
*




Am gasit in catalogul de rulmenti SKF ,echivalentul la rulmentii de la la alternator, dupa montarea lor , am un " fluierat " (zici ca am turbo laugh.gif )de toata frumusetea la accelerari , mai mare tie dragu sa auzi motoru ' ..... rolleyes.gif
the fast and furious


Pai zine si noua un cod de produs si pe unde putem gasi ca sa mai avem in vedere niste repere de calitate pt Daciile noastre.
cristicipaian
se aude acel scartait, doar dupa ce se incalzeste motorul.Cureaua e intinsa, am incercat si dupa ce am dat jos cureaua, cu acelasi rezultat.
hordeagabriel
La inceput imi scartia si mie doar dupa ce se incalzea motorul. Dupa un timp facea mereu. Sunt aproape sigur ca e de la garnitura de la galeria de evacuare. Nu dureaza mult sa o schimbi si nici nu e greu sau scump. Inca ceva, cand mergi de exemplu in treapta a 3a la 2000 de turatii si apoi apesi pedala de acceleratie in podea se mai aude? Daca nu se mai aude sau se aude mai incet e clar ca de la garnitura vine! Incearca si raspunde pls ca sunt curios biggrin.gif
cristicipaian
in habitaclu nu se aude, se aude doar din exterior si mai ales la relanti

9 Feb 2009, 21:26:
daca ar fi de la garnitura galerie, s-ar auzi un fluierat mai degraba. La mine scartaie ca si cum un rulment ar cere vaselina.
hordeagabriel
se aude ceva in genul asta?
&eurl=http://www.daciaclub.ro/Scartaie-page-1-t136559-s0.html
cristicipaian
A, nu! ala e un fluierat. Daca ai mers vreodata cu bicicleta si lantul e uscat, cam asa ceva e sunetul masinutei mele.
hordeagabriel
Atunci chiar nu stiu de unde poate proveni... nedumerire.gif
cristicipaian
Ii dau eu de capat numai sa se faca vremea buna.In functionare nu ma afecteaza, doar ma zgarie la urechi daca cobor din masina si las motorul pornit.
mad toz
QUOTE(Minel @ 8 Feb 2009, 11:52)
Am gasit in catalogul de rulmenti SKF ,echivalentul la rulmentii de la la alternator, dupa montarea lor , am un " fluierat " (zici ca am turbo  laugh.gif )de toata frumusetea la accelerari , mai mare tie dragu sa auzi motoru ' ..... rolleyes.gif
*


Si cat ai dat tu nenea pe un rulment SKF?
Minel
QUOTE(mad toz @ 9 Feb 2009, 21:06)
Si cat ai dat tu nenea pe un rulment SKF?
*




Imi primul rand,imi cer scuze, m-am exprimat gresit blush.gif , aveam in magazie rulmenti de mai multe tipuri (dar numai SKF ), si "inarmat" in mana cu un subler si cei 2 rulmenti vechi am cautat si am gasit, din pacate nu am notat codurile de pe ele ... sad.gif

Dar daca mi se dau diametrele interioare si exterioare cat si latimea rulementilor ,caut in catalog ! smile.gif
mad toz
Oricum cred ca costa rulmentii aia SKF cat alternatoru'.
cristicipaian
Am fost la un mecanic pt diagnostic pe care mi l-a si confirmat, lantul e de vina. Mi-a spus ca trebuie sa dea jos baia de ulei ca sa poata scoate capacul lantului de distributie, e adevarat? Mentionez ca am dacia din `99.
tzepesch
nu musai, dar ar fi bine sa refaci etansarile...

dau fulia jos. cheie de 28 sau 30. blochezi volanta cu o surubelnita prin ferestra cutiei. ai grija cand o scoti ca arborele are o pana. sa stea pana in sus, altfel cade in baie (mai ales daca nu dai baia complet jos.). simticu degetul canalul de pe axul fuliei. sa fie sus canalul.

dai baia jos

radiatorul

capacul distributiei

tragi de intinzator si dai lantul jos.

poate e nevoie sa schimbi tot kitul: intinzator, mecanic sigur, pinioane, lant.

cand montezi la loc lantul, MAXIMA grija sa o pui l punct. pinioanele au cate 1 punct fiecare. trebuiesc aliniate ele intre ele si cu axele pionianelor (AX - PUNCT - PUNCT - AX ). foloseste o rigla lunga sau o ruleta sau sfoara. f util ar fi s te ajute careva.

schimba garniturile de l baie si capac.

daca curge pe la semeringul capacului schimba-l si p-ala. nu-ti trebuie presa. ciocan si cala de lemn. il bagi pe cel nou impingandu-l pe cel vechi. ca la bucsele electromotorului.

ca sa stranga mai tare semeringul ii scoti arcul, ii tai 10-15 spire din capul mai evazat si il reunesti.

foloseste silicon rosu l etansari, BISON daca gasesti, nu 2+2. e ragalie. (am schimbat de 2 ori garniturile in 3 luni din cauza siliconului 2+2)

strangi toate suruburile din aproape in aproape si pe diagonala cate putin fiecare.

iti recomand sa o pornesti dupa cateva ore s se usuce siliconul.
cristicipaian
pai daca tre sa dau jos baia de ulei, inseamna ca tre sa schimb si uleiul, daca tre sa dau jos radiatorul, atunci tre sa completez si cu antigel. Cred ca lucrarea va mai astepta pana se arde uleiul pe care il ma ca abia ce l-am schimbat. Spunea mecanicul ca la a mea nu sunt garnituri la baa de ulei.
CandyMan13
daca nu ai bani(momentan) de alt ulei inainte sa dai baia jos,il scurgi intr-un vas curat iar daca totusi vrei sa il pui inapoi macar filtru cumpara,iar uleiu strecoara'l(pt orice eventualitate).Iar referitor la garnituri iti trebuie garnituri baie ulei cu palier marit(ai intels tu ceva gresit de la mecanic...orice masina are garnituri).
tzepesch
fi atent cum faceam eu cand eram nevoit sa tot dau baia jos.

scurgeam uleiul, incercam sa nu pierd nimic, il filtram cam de 5-6 ori prin muulte straturi de tifon dintr-o sticla de 5L in alta... intr-adevar nu e ca uleiul nou, dpdv chimic, dar filtrezi TOATE impuritatile din el. ultima data am turnat si alcool tehnic pe la culbutori si-0n cilindrii pt a se mai curata. lasta 12h. spalat baia pana l metal, si pompa de ulei, a doua zi sters cat de bine s-a putut arborele si motorul pe prinantru de alcool. pus putin ulei in cilindrii si pus uleiul la loc, invattit l mana incet motprul de cateva ori pt a se unge cilindrii spalati de alcool.

a iesit bec.

rampa si chiulasa si acum e luna dupa mai bine de juma de an de la operatiune.

filtru nou tot timpul, ca nu era cap de tara.

s-ar putea sa ai tipu de baie l care se punea doar silicon negru, la modelele mai noi. daca nu m insel.
garniturile de pluta n-au ce sa-ti strice. foloseste. schimba si semilunele de pe capete.
PH-06-BOA
Ai putea sa o faci si fara sa dai baia jos, daca nu esti chiar asa fixist.
argon
asa ziceam si eu dar m-am convins ca e o mare prostie, si asa fac mecanicii de Dacie(la care merge 'si asa') pusi pe carpeala si ciordeala.
tzepesch
daca o desfaci, baia, mai mult din fata, si mai putin catre spate, sa-ar putea sa ai superba surpriza sa nu se mai reetanseze la loc.

am patit-o, asa ca de cae ori atrebuit s refac operatia am dat baia jos de tot. basca ca mai curatam si interiorul ei depunerile, si prin motor. nu-i facea rau. doar ca-mi lua cu 30-40 min mai mult operatiunea. plus garnituri si silicon.

folositi BISON rosu de temperaturi. nici nu se compara cu 2+2. !
cristicipaian
Deocamdata astept sa se faca vremea buna ca sa ma apuc de treaba ca nu am garaj unde sa lucrez, decat afara in curte.
Mr_Devil83
Eu n-am folosit urma de silicon la motor si nu curge pe nicaieri decat pe la busonul de ulei care are cam uzata garnitura.

Fixi atenti ca siliconul ala in exces poate sa intre prin te miri ce orificii esentiale de ungere ale motorului si e cam aiurea.
argon
cine a zis in exces, e bine sa pui macar la imbinarea garniturii de pluta cu alea de palier, si din loc in loc la gauri(la alea de pluta).
Mr_Devil83
da pe bune acuma, crezi ca motoarele astea din fabrica au fost etansate si cu silicon?
cristi74
Daca e meserias cu adevarat nu trebuie dat decat alternatorul jos. La mine asa a facut. Nu a dat baia jos nici radiatorul. Chiar l-am intrebat inainte de a se apuca si mi-a raspuns "la meseria mea mai dau jos radiatorul?". Baia e cu silicon (la modelele dupa 97 parca), nu cu garnitura dar nu a picurat nici o picatura de ulei in urma operatiunii.
Trebuie dat jos scutul, alternatorul si desfacut vreo 5 suruburi la capacul lantului.
argon
nu poti scoate capacul distributiei daca nu departezi baia, iar daca departezi baia, garnitura de pluta e coapta, si nu va mai etansa, la mine am razuit juma' de ora la garnitura aia care s-a dat jos de pe bloc cm cu cm, si se rupea toata.
mad toz
QUOTE(Mr_Devil83 @ 13 Feb 2009, 09:07)
da pe bune acuma, crezi ca motoarele astea din fabrica au fost etansate si cu silicon?
*



La mine motorul nu are garnituri de pluta si nici nu se pot pune.
ydaniel
baia de ulei vrei sa zici....
Minel
Pe unde anume se pierde cea mai multa presiune la ulei .. ??

Ulei Castrol 15W-40 Magnatec , filtru ulei Champion, pompa ulei de Scornicesti cu debit marit ,noua , motorul functioneaza perfect, trage de rupe , nu consuma ,nu bate porneste foarte bine etc

Va intreb deoarece neavand incredere in sondele care arata presiunea , am montat in locul unei sonde o reductie (M14x1,5 ) acelasi filet ca si sonda , si un manometru calibrat de 10 bari .

In mod normal cu sonda aveam in ralanti 2-2,5 bari in ralanti cu motor cald mers vreo 40 km , dar cu manometrul montat ,mi-a aratat adevarata presiune , 1 bar in ralanti cu motor cald si in ture pana in 3000 crestea in 3,5-4 bari iar la rece 4.5-5 bari .


Imi pare rau sa dezamagesc pe multi prin afirmatia mea ,dar nu va mai incredeti atat in sondele alea ce arata presiunea ( cu presiuni de 3,4 bari in ralanti motor cald,etc ) montati-va un manometru calibrat si atunci vedeti adevarata presiune ..... dry.gif

Posibil sa am si eu uzuri la componentele motorului si sa am pierderi de presiune, nu neg asa ceva ,tocmai de aceea si intrebarea de mai sus
argon
nu dezamagesti pe nimeni biggrin.gif am renuntat de mult la indicatorul de presiune din bord, care e degeaba, si care chiar nu vad la ce ar ajuta chiar daca ar arata bine, arata-mi la ce masina mai exista asa ceva.
cristicipaian
problema s-a rezolvat. Nu era vinovat lantul de distributie ci rulmentii alternatorului.
Concluzie: nu va incredeti in mecanici gata sa va ia toti banii!!!
Daca vrei un lucru bun fa-l cu mana ta!!!
Rog moderatorii a inchide acest topic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.