Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambele faruri s-a rupt pozitia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
axabrt
Din cauza frigului,plasticul din care sunt facute farurile(ala cum deschizi capota de la motor)s-a crapat si becurile de la luminile de pozitie stau creanga prin motor...
Problema ca s-au rupt cu totul suportii si nu mai pot sa le bag la loc orice as face...
Pls help huh.gif
Sir_Alex
Cel mai bine mergi la un magazin de piese si intreaba daca se dau si pe bucati. Nu ar trebui sa fie greu de schimbat alea.
diaconuliviu
QUOTE(axabrt @ 17 Feb 2005, 17:29)
Din cauza frigului,plasticul din care sunt facute farurile(ala cum deschizi capota de la motor)s-a crapat si becurile de la luminile de pozitie stau creanga prin motor...
Problema ca s-au rupt cu totul suportii si  nu mai pot sa le bag la loc orice as face...
Pls help huh.gif
*



Nu stiu cum is farurile la Nova dar daca au acelasi stil de prindere a becului de pozitie ca si la CN (adica pe lateral in oglinda farului) iti spun ce am facut eu: am fixat dulia cu banda izolatoare din plastic .
Pedala
Exact aceiasi problema si la mine, s-a rupt gura (gaura) din oglinda farului care tine becul de pozitie. Au intrat chiar si bucatele de plastic in interiorul farului sad.gif. Am aplicat tot solutia cu banda izolatoare in jurul duliei becului. Ca dezavantaje, farurile mele nu mai sunt etanse acum si aburesc mai mereu.

Off topic, oarecum:
Deoarece topicul " Se aburesc farurile la interior, ce sa le fac?" initiat de sandman in iun 2005 a fost inchis, imi expun o idee aici:
Pentru a opri aburirea farurilor in interior, am putea sa punem in ele pungute cu silicagel, asa cum se gaseste si in ambalajele de la diverse produse? Mentionez ca silicagelul e folosit in constructia geamurilor termopan, in interiorul ramei, pentru a absorbi vaporii de apa dintre straturile de geam.
menta
Silicagel....
pai in primul rand ar tb bagat intr-o punga ... care sa nu fie impermeabila...
in momentul in care silicagelul intra in contact cu apa degaja o mare cantitate de caldura... ce ea ce ar putea duce la topirea plasticului....
oricum ... nu am luat in serios propunerea ta.... smile.gif
argon
Mie mi se abureau farurile, la orice ploaie erau aburite, unul mai mult.
Am rezolvat problema foarte usor, am demontat farul , am curatat bine zona unde se imbina sticla cu oglinda si am aplicat silicon transparent chiar pe imbinare.
Asta se intamp,a acu mai mult de un an, siliconul nu s-a copt, nu se vede din exterior(numa daca ridic capota), si farurile nu s-au mai aburi de atunci..cat de putin, prin oricate ploi si ninsori a trecut masina.

ON topic, la NOva sunt de plastic farurile?(nu sticla, corpul farului)
LA mine sunt de un fel de inox, oricum ceva metal care nu rugineste deloc...am faruri patrate...cn3 parca..model inainte de zambetu lu' ilici.
gti98
QUOTE(argon @ 16 Mar 2006, 05:47)
Mie mi se abureau farurile, la orice ploaie erau aburite, unul mai mult.
Am rezolvat problema foarte usor, am demontat farul , am curatat bine zona unde se imbina sticla cu oglinda si am aplicat silicon transparent chiar pe imbinare.
Asta se intamp,a acu mai mult de un an, siliconul nu s-a copt, nu se vede din exterior(numa daca ridic capota), si farurile nu s-au mai aburi de atunci..cat de putin, prin oricate ploi si ninsori a trecut masina.

ON topic, la NOva sunt de plastic farurile?(nu sticla, corpul farului)
LA mine sunt de un fel de inox, oricum ceva metal care nu rugineste deloc...am faruri patrate...cn3 parca..model inainte de zambetu lu' ilici.
*



Da, zona metalizata cu oglinda e din plastic. Daca e rupt suportul beculetului de pozitie se poate reface prin lipirea unui tubulet din tabla prevazut cu niste urechiuse ce vin prinse cu adeziv de partea exterioara a corpului farului. E chestie de indemanare (ca de altfel la multe chestii pentru masina) Sugestia antiaburire e foarte interesanta, si mie mi se umplu farurile de broboane de apa; incerc si eu cu niste silicon acolo. Apropo de faruri: am intrat cu roata din stanga intr-o parcare intr-un sant camuflat de o balta si la figura asta am spart sticla farului de ceata (ala de jos, din "bara" aia de fibra) Cum si rama din plastic se rupsese, dar in momentul ala nu m-am indurat sa dau banii pe un far complet, am cumparat un geam (separat, la 1/10 din pretul farului nou). Dintr-o bucata de tabla de aluminiu am taiat cu daltita gaura pentru sticla si fasonat prin indoire o rama (noua) si sticla am prins-o de corp cu rama (care are 4 suruburi de fixare la colturi) etansata cu mastic din ala cordoane (!) Culmea e ca am pus geam de far dreapta, ca stanga nu am gasit! Spre surprinderea mea, care pornisem de la ideea de improvizatie provizorie, chestia s-a dovedit neasteptat de durabila (farul e etans de vreo 4 ani). Deci, se poate!!
Bafta si fara pene!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.